motor 8011

Příspěvky: 59
Registrován: 06 pro 2009 19:20

motor 8011

Příspěvekod zts18345 » 25 srp 2014 18:14

dobry den vlastnim zetor 8011 vyuzivany popri dome a potreboval by som radu ohladom motora. Motor poslednu dobu zacal fucat z odvetrania a chcel by som sa poradit co to mohlo sposobit?? Motor nebol prehriaty maze normalne na 4atm. oleja bol vzdy dostatok a neubuda ani teraz jak fuci je mozme zeby to sposobilo prepalene tesnenie pod hlavou??? vopred vdaka za rady

Příspěvky: 1109
Registrován: 14 lis 2009 15:49

Re: motor 8011

Příspěvekod slava » 25 srp 2014 19:39

podle mne jsou zapecene krouzky crystal ma tu nevyhodu ze když se nehoni v otáčkách tak trpi na takove práce kolem domu mu asi moc prospesne nebude ten potřebuje aby pracoval poradne

Uživatelský avatar
Příspěvky: 5402
Registrován: 28 pro 2007 18:40
Bydliště: Zlínský kraj

Re: motor 8011

Příspěvekod bold » 26 srp 2014 07:31

Jsem téhož názoru. UŘ II není stavěná na potahování dvoukolky či lehké práce kdy jede motor bez zatížení. Pokud se nedostane motoru pořádné práce tak se zapečou kroužky a začne foukat. lze tomu předejít občasným zatížením u horní hranice výkonu. Většinou je to v létě odvoz od kombajnu (samozřejmě s max povolenou tažnou hmotností) a na zimu je to orba.
Ať to skládám jak to skládám pokaždé je z toho kulomet

Příspěvky: 59
Registrován: 06 pro 2009 19:20

Re: motor 8011

Příspěvekod zts18345 » 26 srp 2014 22:12

aha dakujem za rady a myslite ze keby dostal poriadne zabrat pomohlo by mu to a mohlo by to uvolnit tie kruzky??

Uživatelský avatar
Příspěvky: 5402
Registrován: 28 pro 2007 18:40
Bydliště: Zlínský kraj

Re: motor 8011

Příspěvekod bold » 27 srp 2014 08:03

můžeš to zkusit, ale moc tomu neveřím. Záleží jak je to moc zapečené...
Ať to skládám jak to skládám pokaždé je z toho kulomet

Uživatelský avatar
Příspěvky: 1826
Registrován: 04 úno 2009 21:07

Re: motor 8011

Příspěvekod poulm » 27 srp 2014 13:04

A jak moc to fouká z odvětrání?
Každý starší motor si trochu odfukuje, pokud ti to dobře chytá,má to ještě jakš tak kmpresi,jde pravidelně a neztratilo to rapidně výkon,tak bych to zatím neřešil.
Existují i nějaké přísady do olejů na dekarbonizaci a i přímo na uvolnění pístních kroužků,které se dávají hlavně do vzduchem chlazených motorů,ale jak dalece to funguje,to netuším,nikdy jsem to nezkoušel.
V určitém okamžiku se z každého nářadí stává kladivo
Všechno lze udělat snáz s kladivem
Nevěř na zázraky,spoléhej na kladivo
Optimista je pesimista s kladivem
Když se věci nedaří, každá snaha o zlepšení vede ke kladivu
Jedno kladivo vydá za tunu nářadí

Příspěvky: 1109
Registrován: 14 lis 2009 15:49

Re: motor 8011

Příspěvekod slava » 27 srp 2014 13:49

kdysi radivali stari praktici vyndat vstrikovace vypustit olej a nalit do valcu petrolej a nachat pusobit to nekolikrar opakovat nevim do jake miry to ma ucinost nikdy jsem to nevyzkousel a dnes i ten petrolej je docela drahy

Příspěvky: 59
Registrován: 06 pro 2009 19:20

Re: motor 8011

Příspěvekod zts18345 » 27 srp 2014 14:05

tak ako vidiet ze fuci je len ked sa zohreje motor vykon stale ma aj ked predtym tahal trosku lepsie ale sily ma stale dost a starty su na motor ktory je 20rokov v prevadzke luxusne vacsinou chyti na supu v zime na druhe pretocenie aj volnobeh v pohode udrzi aj pri 500otačkach len ma to trochu zarazilo ze to zacal robit viac menej z nicoho nic :( a to som bol aj prekvapeny ze nevyhodi takmer ziadny olej tadial za cely den s NTVSom bolo vo flasticke cca 5-6kvapiek
No dik za info to my vobec nenapadlo tie prisady skusim to pozret a kupim ci sa neco zlepsi a ak nie tak ked ho nebude potreba v zime ho prekruzkujem

Příspěvky: 4
Registrován: 15 zář 2014 12:33

Re: motor 8011

Příspěvekod Malarki » 15 zář 2014 13:09

Zdravím, nechcel som zakladať novú tému tak napíšem sem.
Mám podobný problém, keď sa traktor zohreje, začne z vane odfukovať. Je to takisto 8011, v túto zimu (Január) dostal novú kluku (zlomila sa na prvej šunke mezdi prvy valcom koncom, zlomený kus, ťahal len rozvody, cerpadlo,kompresor a pumpu), všetky ložiská, prvý valec s piestom a krúžkami (ostatné tri mali dobré tlaky, zostali pôvodné), nové ventily, zabrúsené sedlá ventilov, trysky nastavené s novými špičkami.
Tlak oleja: za studena - volnobeh 4 atm
- pracovné 6,5 atm
keď sa ohreje - volnobeh 2 atm
- pracovné 4 - 4,5 atm
Olej sa moc nestráca (dolial som niečo pod liter od GO do konca júla), výkon som nepostrehol, že by sa znížil. Po GO robil len s rotovátorom (potom neskôr rozrábanie a siatie) a sem tam nejaká fúra. Že začalo fučať z vane som si všimol, keď som diskoval cca 3 ha zelinu, keď som oprašoval chladič od prevov, teplota bola vždy mezdi 80 - 90 stupňov. Traktor štartuje na prvé pretočenie. Dymiť to dými tak by som povedal , že len trochu a viac do biela. Po nejakom čase po GO sa uvolnilo výfukové potrubie a z druhého valca tam pod potrubim začalo trošička vytekať olej - po dotiahnutí ani kvapka. Ináč nie je vôbec vidieť, že by traktor dýmil, iba ak dostane poriadnu záťaž - pri oračke (dym do čierna). Otázka je, či je to nejaká vada, alebo sa nemám na to hladieť. Traktor obrába tak 5 ha za rok.

Za rady Ďakujem

Uživatelský avatar
Příspěvky: 5402
Registrován: 28 pro 2007 18:40
Bydliště: Zlínský kraj

Re: motor 8011

Příspěvekod bold » 15 zář 2014 18:54

1. Proč jsi nevyměnil všechny vložky a písty?
2. Jakou měli vůli pístní kroužky v pístech a v zámku? (ty původní)
3 Kolik Mh jsi udělal na 1l oleje (to co jsi doléval)
Ač nejsem znalcem UŘ-II tak mám pocit že 6,5 je celkem dost, osobně bych se podíval zdali někdo nepodložil přetlakový ventil.
Ať to skládám jak to skládám pokaždé je z toho kulomet

Příspěvky: 4
Registrován: 15 zář 2014 12:33

Re: motor 8011

Příspěvekod Malarki » 15 zář 2014 19:56

Robil to mechanik, čo robí celý život na družstve.
Meral to nejakým tlakomerom ktorý dal namiesto trysky a zatočili motor na baterke a ono mašinka vykreslila graf. Vysvitlo, že je zlý 1.valec, mal minimálny tlak - pravdepodobne nasával prach pretože nebola dobre utiahnutá eskapáska na saní, čo ide do filtra. Inak generálka sa robila pred niekoľkými rokmi - teda komplet výmena vložiek piestov a všetkého. Pri zhazovaní toho piestu sa zistilo, že je zlomená kluka.
Ja neviem to číslo koľko mali vôlu (potom to meral keď už to bolo celé rozobraté), ale podľa mechanika to bolo všetko najväčšom poriadku.
No a koľko Mh, tažko povedať nejde otáčkomer, aj som dal nové lanko, ale ho vytrhlo - zaseknutý otáčkomer je asi. Neviem to odhadnúť , ale spálilo sa cca 400l nafty možno ti to pomôže.
Čerpadlo je funglo nové. 6,5 to ide veľmi krátku dobu, možno tak max 15 minút potom to ide pomaličky dole.

//edit - dosť dlhú dobu tiekol olej z veka zvihatiek. Asi polovicu času a bolo to vcelku dosť, gumička pod šrobom stále praská

Uživatelský avatar
Příspěvky: 5402
Registrován: 28 pro 2007 18:40
Bydliště: Zlínský kraj

Re: motor 8011

Příspěvekod bold » 16 zář 2014 09:16

Pokud nasával prach 1 válec tak ho brali i ostatní.
pokud olej vytekl netěsností tak ho nelze brát jako spálený
pokud praská gumička tak to dotěsni hliníkem nebo vyžíhanou mědí.
400l nafty je max 40hodin což je nic, ale vzhledem k úniku oleje bokem nelze posoudit stav.
Pokud mechanik usoudil že jsou ostatní ok, tak to řešit nebudu. Předpokládám že zvolil správnou váhovou skupinu.
Teď je třeba posoudit jak moc fouká, pokud startuje bez problémů a nežere olej tak bych to neřešil.
Ať to skládám jak to skládám pokaždé je z toho kulomet

Příspěvky: 4
Registrován: 15 zář 2014 12:33

Re: motor 8011

Příspěvekod Malarki » 16 zář 2014 12:34

Niekedy v priebehu týždňa pôjdem asi orať, tak to skúsim odfotiť, len neviem, či to bude vidieť, mám starý telefón. Ešte sa ozvem zatiaľ ďakujem.

Uživatelský avatar
Příspěvky: 5402
Registrován: 28 pro 2007 18:40
Bydliště: Zlínský kraj

Re: motor 8011

Příspěvekod bold » 16 zář 2014 13:09

fotka toho moc neřekne. hlídej olej a vodu+ teplota. pokud nebudou nějaké enormní jevy tak bych to asi neřešil. Každopádně mulčování a orba nejsou dobré způsoby záběhu.
Ať to skládám jak to skládám pokaždé je z toho kulomet

Zpět na UŘ II

Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 3 návštevníků