GO motora z8011
Příspěvků: 30
• Stránka 1 z 1
GO motora z8011
zdravim, chcel by som sa opýtať že na koľko -e by ma asi vyšla generalka motora+naftoveho ústrojenstva na crystalu 8011... a asi koľko času lebo ako isto viet blíži sa zima traktor už stojí v hale... a v jari hneď na pole... (samozrejme na zábeh)
samozrejme ze sa neda všetko určiť presne ale iba približne budem rád...
samozrejme ze sa neda všetko určiť presne ale iba približne budem rád...
Re: GO motora z8011
Opravdova generalka s praci pocitej tak pade. Mozna ze se do 40 tis vejdes.
Viděli jste ho jasně? Prohlédli ste si jeho tvář? Zahlédli ste ho v průvodu? Neřekl bych. Mohl jsem být kýmkoli.
Re: GO motora z8011
doma? klika kolem 5 tis i s uložením, vložky cca 1200 sada. plus gufera,těsnění. řeším střední opravu, prostě klika a válce+ to co se najde (doporučuju dobře posoudit co je třeba vyměnit, neb kvalita nových ND je velmi pochybná) Pokud se chceš pouštět opravdu do GO (divím se proč všichni řeší GO, a neřeší BO popřípadě SO) tak to nech někde udělat. ideál je meziříčí. mají i ceník
Ať to skládám jak to skládám pokaždé je z toho kulomet
Re: GO motora z8011
zistil som že go bola... ale potom jedneho dna niekto zabudol napojiť hadicu na sanie a šiel brániť čiže vydrelo valce... stači mi vymeniť iba valce, vložky,... (SO) a zistil som tiež že už bola raz odtrhnutá zadna pravá nohavica a prišrubovaná nieje boh vie ako a zavity tam su strhane tak som sa chcel spytať že či musim kupvať celý diferak alebo by sa tam nejako dal navŕtať nový závit...
Re: GO motora z8011
žes neřekl dřív, ve šrotě byl celý zadek z krystalu. Oprava závitů je možná, ovšem záleží kolik je tam místa. Lépe sehnat někde zadek z crystalu a máš klid.
Ať to skládám jak to skládám pokaždé je z toho kulomet
Re: GO motora z8011
a aby som neotváral novú tému... ma niekto skúsenosti s rebrovitým chladičom na olej+nejaký vzduchový filter na sanie lebo uvažujem o skosení kapoty (ktorí máte skúsenosti viete o čom rozprávam) lebo z poza tej dlhej nemotornej kapoty nevidno skoro 2m pred seba tak by som to chcel aspoň trocha zlepšiť... vopred dik...
Re: GO motora z8011
když už, tak vyměň filtr za "suchý" s vložkou, je jin nepřeberné množství, stačí vzít litráž motoru a sehnat vhodnou variantu. Já ho měnil na 7045, je menší, vodorovně, a čištění je bezproblémové.
Nevím co myslíš skušeností s rebrovitým chladičem na olej, zkus to poněkud upřesnit.
Nevím co myslíš skušeností s rebrovitým chladičem na olej, zkus to poněkud upřesnit.
Ať to skládám jak to skládám pokaždé je z toho kulomet
Re: GO motora z8011
mal som na mysli, že tí ktorí sedeli za volantom 8011 bez skoseného predku a hoci aj mali sedadlo najvyššie tak je prt vidno pred seba... nieje to až také zlé ale predsa keď vidím viac je to lepšie... a ten reb. chladič, ja som tam chcel dat ako maju tie nové pred chladičom vody ale tie zasa majú priedušnú masku a preto neviem že či to nebude vadiť a jednak či už nebude náhodou blokovat ten na vodu a vrtuľa nedokáže pritiahnuť toľko studeného vzduchu k motoru...
Re: GO motora z8011
No nevím co tě vede ke zvýšení výhledu před sebe, ale asi jsi neseděl v něčem větším tam je vidět ještě hůř před sebe Každopádně přes chladič se dostane dost vzduchu aby to tu 80 uchladilo.
Ať to skládám jak to skládám pokaždé je z toho kulomet
- Mr.Equable
- Příspěvky: 636
- Registrován: 24 bře 2011 12:18
- Bydliště: Mrtník
Re: GO motora z8011
z crystala je vidět nádherně souvrať na poli je vidět a když k něčemu přijíždíš, tak to odhadneš, nebo si tam dej zrcátko. Já jezdim jen ve 125koňovim JD, kapota je o dot masivní a o dost větší než v crystalu a nikdy jsem nepociťoval nedostatek výhledu vpřed. Max.když zapřaháš vůz na přední závěs, ale to je většinou někdo po ruce, co ti s tím pomáhá a ten ukáže. A abych pravdu řekl, tak na poli před traktor téměř nekoukám. Na silnici koukám tak 100m daleko.
Práce je to těžká, namáhavá a nikdy nekončící. Všichni jsme se pro ni rozhodli dobrovolně. Alespoň já jsem se rozhodl dobře. Do "fabriky" bych se nechtěl vrátit.
Re: GO motora z8011
Přidám se svojí troškou do mlýna.
Mám doma 16145 a pokud bych musel řešit GO motoru, tak bych se chtěl zeptat, jestli se daj sehnat ještě český ojniční ložiska a hlavní ložiska na kliku? Protože se mi moc nezdá, že by za 150 Kč/ks to byla nějaká extra kvalita. Ale jsou to nejdražší jaké jsem našel, viděl jsem i za 40-60 Kč, ty byly stoprocentně od severních sousedů. Vložky jdou sehnat ještě český za asi 1300-1600 Kč bez DPH český. Jinak za jakých podmínek se musí měnit ojnice? Je nějakej doporučenej motohodinovej interval nebo dokud mi nepodá ruku? Opět ojnice je otázka 900 Kč, takže se mi jí moc nechce věřit. Když by jste měnili turbo, kupovali by jste novou K27 nebo repasovanou? Rozdíl v ceně asi 3 000Kč. Ta samá otázka i ke vstřikovacímu čerpadlu: nové vs. repase? U 16145 patří těsnění pod hlavu 1,2 nebo 1,5mm?
Jinak když jezdíte se 16145, tak ta prej přenese na koncovku kardanu plnej výkon, je to pravda? Nebo přenese taky jen 45 kW, jako 12045?
A ještě poslední dotaz k motoru. Vím, že se dělají nějaké reduktorové startéry pro Uř I, za předpokladu, že jsou i pro Uř II, tak mě zajímá, jestli je kvalita stejná jako u startéru pro Uř I. Teda spíš mě zajímá, jestli má tahle investice vlastně cenu nebo jestli je za chvíli po startéru.
A pak mám nějaké ty konstrukční dotazy:
Koncem prázdnin jsem na bazoši viděl 16145 s EHR Bosch, vyplatí se? Kdyby se sehnala třeba použitá ze 18345. Nebo je lepší zůstat věrnej zetormaticu? Dá se na 16145 dopasovat 6,5t hydraulika ze 16245 Super? Díval jsem se na fotky a ty pomocný písty na Supru jsou o něco větší (teda celkem o dost), ale i táhla a celkově celej ten zadek mi přijde o hodně masivnější než je mojí 16145. Vím, že na supru by měla být rozvodovka shodná se 18345, do budoucna ji tam plánuji dát. A s tím se pojí můj další dotaz, má nějakou cenu kupovat obal převodovky na Supra? Nebo spíš jinak, je pevnější , jako klasickej obal na 16145? Určitě jste měnili spojku, typnu, že na 161 bude ta největší pojezdová lamena o průměru 380mm, chci se zeptat, jestli jste někdo dával kovokeramickou lamelu, už jsem o nich něco četl, ale na krystalu ji snad nikdo nemá. Že prý rády obrušují vše co je kolem nich (setrvák, přítlačný kotouč). Pak mě napadá otázka k C hákům na ramena. Je lepší koupit už hotový ramena a nebo je lepší to strčit někomu na navaření? Používáte je někdo na svojích strojích? A co sedačka Grammar, máte ji někdo, jak jste s ní spokojení? Máte někdo kvůli orbě vodu v kolech?
Snad je to všechno, možná někomu bude připadat, že roupama vymýšlím nesmysly, ale zajímá mě, jak moc se dají věci na Zetorech upravovat. Nebo spíš, jak probíhaly změny v průběhu let a jestli byli k něčemu dobré.
Mám doma 16145 a pokud bych musel řešit GO motoru, tak bych se chtěl zeptat, jestli se daj sehnat ještě český ojniční ložiska a hlavní ložiska na kliku? Protože se mi moc nezdá, že by za 150 Kč/ks to byla nějaká extra kvalita. Ale jsou to nejdražší jaké jsem našel, viděl jsem i za 40-60 Kč, ty byly stoprocentně od severních sousedů. Vložky jdou sehnat ještě český za asi 1300-1600 Kč bez DPH český. Jinak za jakých podmínek se musí měnit ojnice? Je nějakej doporučenej motohodinovej interval nebo dokud mi nepodá ruku? Opět ojnice je otázka 900 Kč, takže se mi jí moc nechce věřit. Když by jste měnili turbo, kupovali by jste novou K27 nebo repasovanou? Rozdíl v ceně asi 3 000Kč. Ta samá otázka i ke vstřikovacímu čerpadlu: nové vs. repase? U 16145 patří těsnění pod hlavu 1,2 nebo 1,5mm?
Jinak když jezdíte se 16145, tak ta prej přenese na koncovku kardanu plnej výkon, je to pravda? Nebo přenese taky jen 45 kW, jako 12045?
A ještě poslední dotaz k motoru. Vím, že se dělají nějaké reduktorové startéry pro Uř I, za předpokladu, že jsou i pro Uř II, tak mě zajímá, jestli je kvalita stejná jako u startéru pro Uř I. Teda spíš mě zajímá, jestli má tahle investice vlastně cenu nebo jestli je za chvíli po startéru.
A pak mám nějaké ty konstrukční dotazy:
Koncem prázdnin jsem na bazoši viděl 16145 s EHR Bosch, vyplatí se? Kdyby se sehnala třeba použitá ze 18345. Nebo je lepší zůstat věrnej zetormaticu? Dá se na 16145 dopasovat 6,5t hydraulika ze 16245 Super? Díval jsem se na fotky a ty pomocný písty na Supru jsou o něco větší (teda celkem o dost), ale i táhla a celkově celej ten zadek mi přijde o hodně masivnější než je mojí 16145. Vím, že na supru by měla být rozvodovka shodná se 18345, do budoucna ji tam plánuji dát. A s tím se pojí můj další dotaz, má nějakou cenu kupovat obal převodovky na Supra? Nebo spíš jinak, je pevnější , jako klasickej obal na 16145? Určitě jste měnili spojku, typnu, že na 161 bude ta největší pojezdová lamena o průměru 380mm, chci se zeptat, jestli jste někdo dával kovokeramickou lamelu, už jsem o nich něco četl, ale na krystalu ji snad nikdo nemá. Že prý rády obrušují vše co je kolem nich (setrvák, přítlačný kotouč). Pak mě napadá otázka k C hákům na ramena. Je lepší koupit už hotový ramena a nebo je lepší to strčit někomu na navaření? Používáte je někdo na svojích strojích? A co sedačka Grammar, máte ji někdo, jak jste s ní spokojení? Máte někdo kvůli orbě vodu v kolech?
Snad je to všechno, možná někomu bude připadat, že roupama vymýšlím nesmysly, ale zajímá mě, jak moc se dají věci na Zetorech upravovat. Nebo spíš, jak probíhaly změny v průběhu let a jestli byli k něčemu dobré.
Když něco nejde vem kladivo,
když to pořád nejde, vem větší kladivo
a když to ani pak nejde, přečti si návod.
když to pořád nejde, vem větší kladivo
a když to ani pak nejde, přečti si návod.
Re: GO motora z8011
Začnu pomalu a postupně
Klika. Nevím proč budeš měnit uložení kliky, ale pokud je to kvůli přebrusu tak nechat udělat včetně uložení. Já ji prostě zavezl klukům co to vozí nejspíše do Meziříčí. Přišlo to přebroušené, včetně sady ojničních i klikových ložisek včetně axiálu, nic nemusíš měřit . Vložky dělá jičín, záleží jestli chceš s potiskem zetoru (což je o nějakou stovku dražší) nebo ti stačí jejich balení (úplně stejná vložka- jen neplatíš značku) Turbo bych asi vzal nové sic ohlasy tvrdí že repas vydrží stejně ale vzal bych prostě nové. Vstřikovací čerpadlo určitě repas, to se zas tak neopotřebovává, spíš bych ho hodil na stolici a zjistil jak na tom je, pokud by bylo OK tak bych ho nechal. Těsnění pod hlavu podle přesahu pístu v HU.
Výkon přenese, ale jsi limitován koncovkou. Na plný výkon se dávalo 21 drážek většího průměru.
Startéry s reduktorem se na "velkou" UŘ-II nedělají, pouze na 80 a 100 tam je s výsuvným pastorkem. starter s výsuvnou kotvou nenahradíš. Bohužel, už jsem to vyšetřoval minulý týden.
Hydrauliku jsem nikdy neřešil, takže s tímhle ti neporadím, každopádně bych pouze uvedl že bych na 16145 nic těžkého dozadu nevěšel neb je dost na hraně s tím co má zvednout, nejde jen o schopnost zvednout ale i konstrukci celého traktoru neb pokud zvedáš něco těžkého tak musíš dotížit předek a tím pádem narůstá váha kterou musí zvládnout zadní osa a taky celý stroj-ale je to jen můj názor.
Kovokeramiku bych na 161 nedával, dáš jí párkrát zahulit a vytrhá ti setrvák i přítlačák a už to nepůjde přebrousit a musíš to vyměnit (dal jsem ji na 7211 do lehčích prací ale teď toho lituji- klasika je klasika, vyměníš lamelu do 500kč a jedeš dál).
Háky na ramena bych nechal navařit (navařil bych sám) dodávají se sady háků včetně elektrod. Někde jsem viděl že borci prodávají navařené na kusu železa a jdou zašroubovat místo výsuvných koncovek.
Gramerka- za mně určitě. Mám ji v 72 a uvažuju že tím osadím i 7045, 16145 používám jen občas opravdu vyjímečně a je tam vzduchová, kdybych s ní dělal opět veškeré těžké práce tak tam jde grammerka okamžitě.
Vodu v kolech nevedu a nejspíše ani nebudu zkoušet, nikdy jsem to nepotřeboval.
Toliko můj názor.
Klika. Nevím proč budeš měnit uložení kliky, ale pokud je to kvůli přebrusu tak nechat udělat včetně uložení. Já ji prostě zavezl klukům co to vozí nejspíše do Meziříčí. Přišlo to přebroušené, včetně sady ojničních i klikových ložisek včetně axiálu, nic nemusíš měřit . Vložky dělá jičín, záleží jestli chceš s potiskem zetoru (což je o nějakou stovku dražší) nebo ti stačí jejich balení (úplně stejná vložka- jen neplatíš značku) Turbo bych asi vzal nové sic ohlasy tvrdí že repas vydrží stejně ale vzal bych prostě nové. Vstřikovací čerpadlo určitě repas, to se zas tak neopotřebovává, spíš bych ho hodil na stolici a zjistil jak na tom je, pokud by bylo OK tak bych ho nechal. Těsnění pod hlavu podle přesahu pístu v HU.
Výkon přenese, ale jsi limitován koncovkou. Na plný výkon se dávalo 21 drážek většího průměru.
Startéry s reduktorem se na "velkou" UŘ-II nedělají, pouze na 80 a 100 tam je s výsuvným pastorkem. starter s výsuvnou kotvou nenahradíš. Bohužel, už jsem to vyšetřoval minulý týden.
Hydrauliku jsem nikdy neřešil, takže s tímhle ti neporadím, každopádně bych pouze uvedl že bych na 16145 nic těžkého dozadu nevěšel neb je dost na hraně s tím co má zvednout, nejde jen o schopnost zvednout ale i konstrukci celého traktoru neb pokud zvedáš něco těžkého tak musíš dotížit předek a tím pádem narůstá váha kterou musí zvládnout zadní osa a taky celý stroj-ale je to jen můj názor.
Kovokeramiku bych na 161 nedával, dáš jí párkrát zahulit a vytrhá ti setrvák i přítlačák a už to nepůjde přebrousit a musíš to vyměnit (dal jsem ji na 7211 do lehčích prací ale teď toho lituji- klasika je klasika, vyměníš lamelu do 500kč a jedeš dál).
Háky na ramena bych nechal navařit (navařil bych sám) dodávají se sady háků včetně elektrod. Někde jsem viděl že borci prodávají navařené na kusu železa a jdou zašroubovat místo výsuvných koncovek.
Gramerka- za mně určitě. Mám ji v 72 a uvažuju že tím osadím i 7045, 16145 používám jen občas opravdu vyjímečně a je tam vzduchová, kdybych s ní dělal opět veškeré těžké práce tak tam jde grammerka okamžitě.
Vodu v kolech nevedu a nejspíše ani nebudu zkoušet, nikdy jsem to nepotřeboval.
Toliko můj názor.
Ať to skládám jak to skládám pokaždé je z toho kulomet
Re: GO motora z8011
No já zatím naštěstí G.O. řešit nemusím. Ale právě mám z toho trochu strach. Vložek se nebojím, ta jdou sehnat český, ale ty šálky mi trochu nedají spát. Turbínu bych taky koupil novou. Jinak říkám, zadek bych dal ze 18345 (teda mám to v plánu), nejlíp i s elektro hydraulikou, ale zetormatic by taky stačil. Chci to hlavně kvůli secí kombinaci. Jakou mašinu taháš za 16145 ty?
Táta mi rikal, že v družstvu dávali do 12045 silnější hydraulický čerpadlo. Máte s tím někdo zkušenost?
Táta mi rikal, že v družstvu dávali do 12045 silnější hydraulický čerpadlo. Máte s tím někdo zkušenost?
Když něco nejde vem kladivo,
když to pořád nejde, vem větší kladivo
a když to ani pak nejde, přečti si návod.
když to pořád nejde, vem větší kladivo
a když to ani pak nejde, přečti si návod.
Re: GO motora z8011
ohledně čerpadel má určité zkušenosti POULM, zkus mu napsat SZ nebo počkej až se tu objeví.
Já jsem tahal horsche CO4, naprosto bez problémů (až tedy na extrémní podmínky, ale to se s tím pere i 200 koní v claasu)
Osobně bych nic neměnil, nacpeš do toho spousty peněz a v důsledku si moc nepomůžeš. Nikdy to nezatížíš na 100% možností zadku a pokud jo, tak se posere něco jinde. Pokud potřebuješ něco silnějšího tak se mrkni na něco zahraničního, mně protekl mezi prsty JD 8200. Neměl jsem takový přehled co to vlastně je za stroj a teď když vím jaký je to držák tak se tluču do hlavy, ale holt už drandí v polsku.
Já jsem tahal horsche CO4, naprosto bez problémů (až tedy na extrémní podmínky, ale to se s tím pere i 200 koní v claasu)
Osobně bych nic neměnil, nacpeš do toho spousty peněz a v důsledku si moc nepomůžeš. Nikdy to nezatížíš na 100% možností zadku a pokud jo, tak se posere něco jinde. Pokud potřebuješ něco silnějšího tak se mrkni na něco zahraničního, mně protekl mezi prsty JD 8200. Neměl jsem takový přehled co to vlastně je za stroj a teď když vím jaký je to držák tak se tluču do hlavy, ale holt už drandí v polsku.
Ať to skládám jak to skládám pokaždé je z toho kulomet
Re: GO motora z8011
To je pravda JD řady 8x00 by do pole pro soukromníka bylo super. Jako náhrada za 16045 by postačila i řada 7x00 nebo 7x10. U řady 7x10 by byla možnost odpřužené nápravy, která poskytne komfort obsluze a zlepší trakci.
Re: GO motora z8011
Je fakt, že nad 8x00 jsem přemýšlel, hodně se mi líbí. Jenže v čechách 8200 moc nejezdí a když už nějaká na prodej je, je to pěkná darda. Ale co vlastně dneska není. Do budoucna bude stejně na krystaly problém s dílama, takže se přechodu na něco zahraničního nevyhnu. Jinak co si myslíte o dovozu traktoru z Polska, jsou tam nějaké nepříjemnosti? Jde to u nás vlastně přihlásit? Jinak se mi hodně líbí Jeleni 4955.
Když něco nejde vem kladivo,
když to pořád nejde, vem větší kladivo
a když to ani pak nejde, přečti si návod.
když to pořád nejde, vem větší kladivo
a když to ani pak nejde, přečti si návod.
Re: GO motora z8011
Z Polska to jde přihlásit, ale pokud Vám mohu doporučit, je lepší se na takový obchod vykašlat. Sice tam mají některé levné, pěkné stroje s málo Mth, ale do Polska se pouze prodává. Jsou to podvodníci. V Německu se dají sehnat krásné stroje, které sice stojí o trochu víc, ale Němci co řeknou to platí a o stroje se starají velmi dobře.
Re: GO motora z8011
To jsem potřeboval slyšet, odkud se vyplatí daný stroj koupit. Neříkám, že zítra pojedu pro traktor, ale je lepší být informovaný.
Když něco nejde vem kladivo,
když to pořád nejde, vem větší kladivo
a když to ani pak nejde, přečti si návod.
když to pořád nejde, vem větší kladivo
a když to ani pak nejde, přečti si návod.
Re: GO motora z8011
roman7711 píše:Z Polska to jde přihlásit, ale pokud Vám mohu doporučit, je lepší se na takový obchod vykašlat. Sice tam mají některé levné, pěkné stroje s málo Mth, ale do Polska se pouze prodává. Jsou to podvodníci. V Německu se dají sehnat krásné stroje, které sice stojí o trochu víc, ale Němci co řeknou to platí a o stroje se starají velmi dobře.
mate adresu na seriozni podnik, bazar ,stranky ,v Německu kde se daji sehnat stroje za rozumnou cenu a kvalitě
když to nejde vem kladivo
Re: GO motora z8011
zdeni píše:roman7711 píše:Z Polska to jde přihlásit, ale pokud Vám mohu doporučit, je lepší se na takový obchod vykašlat. Sice tam mají některé levné, pěkné stroje s málo Mth, ale do Polska se pouze prodává. Jsou to podvodníci. V Německu se dají sehnat krásné stroje, které sice stojí o trochu víc, ale Němci co řeknou to platí a o stroje se starají velmi dobře.
mate adresu na seriozni podnik, bazar ,stranky ,v Německu kde se daji sehnat stroje za rozumnou cenu a kvalitě
Poslal jsem Vám SZ.
Re: GO motora z8011
Zdravím pánové,
potřeboval bych poradit. Jak se nejúčiněji zbavit rzi v motoru? Traktor u předchozího majitele delší dobu stál v kůlně na sucho (či s minimem vody - teď už těžko říct, chadič je zrezlý na prach), pumpa byla srostlá. Vložky se jeví zdravé, zbytek motoru též.
potřeboval bych poradit. Jak se nejúčiněji zbavit rzi v motoru? Traktor u předchozího majitele delší dobu stál v kůlně na sucho (či s minimem vody - teď už těžko říct, chadič je zrezlý na prach), pumpa byla srostlá. Vložky se jeví zdravé, zbytek motoru též.
Re: GO motora z8011
litina moc nekoroduje, spíš je mně záhadou že se rozpadl chladič? jak dlouho to tam bylo? 50let? A hlavně co je to za motor?
Ať to skládám jak to skládám pokaždé je z toho kulomet
Re: GO motora z8011
Traktor stál od úmrtí předchozího majitele, kupoval jsem to od dědičky. Stál asi 8 let (co mi tvrdila), řek bych že jednoho dne to odstavil a ráno už nevyjel . Chladič nevím v jakém je stavu uvnitř, ale když jsem ho demontoval tak ty jednotlivé lamely se lámaly jako sušenka. Nejspíš to zůstalo stát zaprášený a vzdušná vhlkost udělala svoje, taky těžko říct jak moc se o to staral předchozí majitel.
Re: GO motora z8011
vyměň vodní pumpu, vizuálně zkontroluj, a nalej obyč vodu. Nech stát přes noc. ráno se podívej jestli nechybí. kdyby chybělo tak povolit zátku na olej, pokud poteče voda, tak máš vystaráno. hlavu dolů, vožky ven a výměna gumiček u vložek.
Ať to skládám jak to skládám pokaždé je z toho kulomet
Re: GO motora z8011
Díky za radu, snad se k tomu dostanu během příštího týdne. Ještě čekám na tu novou pumpu.
Re: GO motora z8011
asi podobne jako u 72 ten vazi něco malo přes 400 kg pocitam ze to o moc vic nebude
Příspěvků: 30
• Stránka 1 z 1
Kdo je online
Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 1 návštěvník