Sterter s reduktorem
Příspěvků: 25
• Stránka 1 z 1
Sterter s reduktorem
Ahoj, možná se to tady už řešilo, ale chtěl sem poprosit o info, zda něco řeší výměna original starteru za starter s reduktorem.....naše UŘ III (105 a 85) nechtějí točit už při cca -5 a v baterkách to nebude....
Re: Sterter s reduktorem
leples píše:Ahoj, možná se to tady už řešilo, ale chtěl sem poprosit o info, zda něco řeší výměna original starteru za starter s reduktorem.....naše UŘ III (105 a 85) nechtějí točit už při cca -5 a v baterkách to nebude....
Můj názor je- že je to dobrá volba.Chystám se teď vyměnit starter u 72 a uvažuju o reduktoru.Moc se mu totiž nechce a v baterkách to taky není.Jen doufám že tam máš nějaký "lepší"olej.Známý měl v 69 M6AD a divil se že mu to nechce starter utočit při mínusových teplotách
Ať to skládám jak to skládám pokaždé je z toho kulomet
Re: Sterter s reduktorem
Jenom chci reagovat na to že proč motor v zimě nestartuje je kvůli M6AD ,tak to je blbost ,máme v 6911(originál dvě baterky 90Ah tři roky staré) M6AD zatím při -10 nastartovala lépe než 77ka s M7AD .Musíte si uvědomit že zima se projeví na baterkách ,naftě i oleji .......ale chce se taky zamyslet nad tím v jakém stavu je startér ,baterka ,přívodní kabely ,palivový systém atd. taky záleží na tom jak často startujete (jestli jednou za 14dní nebo každý den ).Toť vše jenom sem chtěl upozornit že koupě startéru s reduktorem nemusí nic vyřešit .Ještě 105ka byla mrcha na startování v zimě odjakživa (předehřev to vyřeší) .Startér s reduktorem máme na proximě a po dvojím nažhavení taky nic moc.Teď mě můžete ukamenovat.
Re: Sterter s reduktorem
Ahoj, 100% s Tebou souhlasím že na strty mají vliv všechny věci co říkáš....i když u nás to problém není ani v naftě ani ve žhavení ani snad v oleji (dáváme celoročne M7ADS IV) prostě jedinej problémje, že ten stuhlý motor starter nemuže utočit....musím připojit na 5 min. nabíječku a pak motor chytne na převalení.....Tak nevím, jestli nechat originál startér repasovat, nebo koupit ten rychloběžnej....Obecně si myslím že 2 baterky sou lepší než jedna....traktory s dvěma baterkama startovali (točily) vždycky bez problému a 72, 85 i 105 problém.....nojo...no...nebo ohřev a bude taky klid
Re: Sterter s reduktorem
Tak to bude asi opravdu lepší koupit ten s reduktorem ,ale bylo by dobré pokud ještě nemáš předehřev koupit i ten v zimě se to vyplatí dáš to na půl nebo celou hodinu a chytá to jako blázen taky šetří motor při studeném startu ,jak sem už řekl máme tento startér na proximě a při -10 a vic nic moc zkoušel sem to jenom párkrát jinak do dávám nahřívat stojí to za to.
Re: Sterter s reduktorem
premo píše:Jenom chci reagovat na to že proč motor v zimě nestartuje je kvůli M6AD ,tak to je blbost ,máme v 6911(originál dvě baterky 90Ah tři roky staré) M6AD zatím při -10 nastartovala lépe než 77ka s M7AD .Musíte si uvědomit že zima se projeví na baterkách ,naftě i oleji .......ale chce se taky zamyslet nad tím v jakém stavu je startér ,baterka ,přívodní kabely ,palivový systém atd. taky záleží na tom jak často startujete (jestli jednou za 14dní nebo každý den ).Toť vše jenom sem chtěl upozornit že koupě startéru s reduktorem nemusí nic vyřešit .Ještě 105ka byla mrcha na startování v zimě odjakživa (předehřev to vyřeší) .Startér s reduktorem máme na proximě a po dvojím nažhavení taky nic moc.Teď mě můžete ukamenovat.
Neřekl bych blbost ale je to jedna z možností.Tuto skušenost jsem viděl na vlastní oči,jen bych podotkl že to byla 72 s 200Mh takže zaběhlý motor žádné větší vůle.Pokud má motor fůru motohodin (a to motory zetor vydrží bez problémů) tak to startuje zas trošku jinak.
Další věc je že při mínusových teplotách klesá výkon baterky a to celkem dost tudíž někdy stačí dát baterku do tepla a startuje jak blbá ( nebo ji dát na 10 minut na nabíječku,jak tu bylo uvedeno)
Pokud můžu hovořit za sebe tak já mám tělíska ve všech traktorech ( v zimě moc nejezdím) když potřebuju nahřeju a jedu.
Co se týče starteru s reduktorem může vyřešit problém s "točením" ne s "chytnutím" pokud se ti motor sotva převalí tak kup starter s reduktorem u tohoto starteru není potřeba tak veliký startovací proud-tudíž snese menší káble a menší kapacitu baterky,pokud točí a nechytá tak je problém někde jinde.
Ohledně baterek- jedna 180 Ah je lepší než dvě 90Ah -Přechodové odpory na 4 svorkách jsou větší než na 2.
Tak a teď kamenujte zase mně
Ať to skládám jak to skládám pokaždé je z toho kulomet
Re: Sterter s reduktorem
Plně souhlasím se všema příspěvkama, taky jsem řešil problém se startováním, ale když se mi nenávratně pokazila nabíječka, tak jsem si koupil nabíječku s pomocným startem a starého zetora natočím i v zimě.
- Ondřej Novák
- Příspěvky: 573
- Registrován: 26 pro 2006 22:54
- Bydliště: Komorní Lhotka (Frýdek - Místek)
Re: Sterter s reduktorem
Mě odešel na 70ce startér na podzim, postupně točil pomaleji a pomaleji až už to nešlo vydžet. Měl sem ještě jeden totálně nefunkční, tak sem ho dal mezitím zgenerálkovat. Je pravda, že teď chytá na půl otáčky, ale za opravu sem dal přes 3000
Kdybych to věděl kolik si za to řeknou tak sem si rači koupil ten nový s reduktorem
Jinak jedna baterka je určitě lepší než 2 o stejné kapacitě, i kvůli tomu, že jedna z nich odejde dříva a tu druhou pak zhuntuje, protože pak startujete defacto jenom z té jedné, o dvojí údržbě nemluvě.
Kdybych to věděl kolik si za to řeknou tak sem si rači koupil ten nový s reduktorem
Jinak jedna baterka je určitě lepší než 2 o stejné kapacitě, i kvůli tomu, že jedna z nich odejde dříva a tu druhou pak zhuntuje, protože pak startujete defacto jenom z té jedné, o dvojí údržbě nemluvě.
Když osladit, tak Crystalem...
Re: Sterter s reduktorem
čauky koupil jsem starou 55 nebyl tam starter tak jsem se nechal ukecat na nový s reduktorem točí krasně ale před tím než jsem generálkoval motor taky nechytal tedy v zimě.Ted chytá super ale každé 2 roky ho nechávám opravovat ted byl už po Druhé to ten starší na 72 vydrží dele ale v zimě pod -10 s obtížemy raději ohrívam.u 55 natočím bez vody a vodu leju až po nastartování . nemám totiž u garaže teplou vodu.Chytne na cvrknutí! tot moje zkušenosti
Re: Sterter s reduktorem
No bez vody nevim- ať to neodnese hlava ta se ohřívá nejrychlej a jak tam naleješ vodu........
Ať to skládám jak to skládám pokaždé je z toho kulomet
Re: Sterter s reduktorem
To či štartuješ so studenou vodou, alebo bez na štart vplyv nemá. Alebo to štartuješ bez vody, aby ti to náhodou nerozmrzlo pri nezdarenom štarte? Ak nalieva vodu hneď ako mu to naštartuje, nemôže sa nič stať.
Re: Sterter s reduktorem
CBS píše:To či štartuješ so studenou vodou, alebo bez na štart vplyv nemá. Alebo to štartuješ bez vody, aby ti to náhodou nerozmrzlo pri nezdarenom štarte? Ak nalieva vodu hneď ako mu to naštartuje, nemôže sa nič stať.
s tím souhlasím,ale znám dobrodruhy co jedou bez vody přes půl dědiny
Ať to skládám jak to skládám pokaždé je z toho kulomet
Re: Sterter s reduktorem
volnobezkovy starter ktory sa dostal pred nedavnom na trh nestoji za nic. mne ho odpalilo na 77 micke asi po 20 tom starte.v robote v unc cku ho odpalilo taky isty behom mesiaca dvoch. radsej original
Naposledy upravil Metalica dne 20 kvě 2009 12:37, celkově upraveno 1
Důvod: Oprava vulgárních výrazů
Důvod: Oprava vulgárních výrazů
Re: Sterter s reduktorem
felesiga píše:volnobezkovy starter ktory sa dostal pred nedavnom na trh nestoji za nic. mne ho odpalilo na 77 micke asi po 20 tom starte.v robote v unc cku ho odpalilo taky isty behom mesiaca dvoch. radsej original
Pokud jsi koupil nový tak je to záležitost reklamace. U nás ho mají chlapi v práci a zatím dobrý. A to startujou furt. Na obci ho mají taky a tam teda vydržel hodně,chlapi popojedou zdechnou,naloží hromádku,nastartujou,popojedou....... atd. a zatím tam mají pořád ten první.
Ať to skládám jak to skládám pokaždé je z toho kulomet
Re: Sterter s reduktorem
Zdar, zmiňujete tady ohřev motoru. To se dá dodělat dodatečně? Jak? Nebo dokoupit? Na Z 8011. Dík.
Re: Sterter s reduktorem
kuk píše:Zdar, zmiňujete tady ohřev motoru. To se dá dodělat dodatečně? Jak? Nebo dokoupit? Na Z 8011. Dík.
Nevím jak 8011 ale na 161 je díra se zátkou do ní se koupí ohřívací tělísko. výměnu zvládne skoro každý za půl hoďky
Ať to skládám jak to skládám pokaždé je z toho kulomet
Re: Sterter s reduktorem
felesiga píše:volnobezkovy starter ktory sa dostal pred nedavnom na trh nestoji za nic. mne ho odpalilo na 77 micke asi po 20 tom starte.v robote v unc cku ho odpalilo taky isty behom mesiaca dvoch. radsej original
Stím mohu bohužel jen souhlasit,namontovali jsme je na třech 7211 co nám jezdí v kravínech a po měsíci tam byly zpět obyčejné startéry reklamace nareklamace.
Ještě bych chtěl doplnit že při studeném startu má velký vliv odpor oleje v převodovce,zkuste vyšlápnout spojku a vypnout hydr.čerpadlo a uvidíte rozdíl.
- Ondřej Novák
- Příspěvky: 573
- Registrován: 26 pro 2006 22:54
- Bydliště: Komorní Lhotka (Frýdek - Místek)
Re: Sterter s reduktorem
Ještě k těm startérům, je rozdíl jestli česky origoš, nebo od severních sousedů, ty sou o polovinu levnější a bohužel na to lidi nejvíc slyší...
Když osladit, tak Crystalem...
Re: Sterter s reduktorem
Před pul rokem sme koupili do 7211 českej starter s reduktorem. Zatím musím říct,že paráda. je o polovinu menší než starý,ale ty starty ted v zimě,to se vubec nedá srovnávat. se starým v těchdle mrazech při studeném motoru sem vubec neměl šanci. Ale jedna pravda je že se musí startovat s mnohem větší citem a kratším intervalem,kvuli větším otáčkám.
Re: Sterter s reduktorem
Dobry den.Mate nekdo z vas nejake zkusenosti (dobre nebo spatne)se starterem s reduktorem z dovozu (polsko)? Predem dekuji za vase nazory.
Re: Sterter s reduktorem
Osobně jsem vůči dílům od severních sousedů dost skeptický. Ovšem osobní skušenost se startery nemám-kupuju CZ.
Ať to skládám jak to skládám pokaždé je z toho kulomet
Re: Sterter s reduktorem
zdravim má někdo zkušenosti s firmou
BVM s.r.o.
Školní ul. 632
763 15 Slušovice
mají tam totiž starter do 80 krystala za dobrou cenu od magnetonu tak jestli se jim dá věřit a neni to jen polský s nálepkou a vyšší cenou.díky za rady
http://www.bvm.cz/starter-zetor-ii-ur-1 ... eton/d-47/
BVM s.r.o.
Školní ul. 632
763 15 Slušovice
mají tam totiž starter do 80 krystala za dobrou cenu od magnetonu tak jestli se jim dá věřit a neni to jen polský s nálepkou a vyšší cenou.díky za rady
http://www.bvm.cz/starter-zetor-ii-ur-1 ... eton/d-47/
- sellenen
Re: Sterter s reduktorem
zdravim má někdo zkušenosti s firmou
BVM s.r.o.
Školní ul. 632
763 15 Slušovice
mají tam totiž starter do 80 krystala za dobrou cenu od magnetonu tak jestli se jim dá věřit a neni to jen polský s nálepkou a vyšší cenou.díky za rady
http://www.bvm.cz/starter-zetor-ii-ur-1 ... eton/d-47/
Před chvílí jsem ho u nich objednal, a ani ve snu by mě nenapadlo, že by to mohla být podvodná náhražka (docela jste mě tím vyděsil...). Je pravda, že jinde se pohybuje okolo 4 000,- a spíš výše, takže za 3200,- je to podezřele málo... Doufám, že jsou jen hodně solidní obchod... Protože koupit si něco co bude startovat 2 týdny a místo 19 stovek za to dát 32, tak to by se to proměnilo asi v 5,5Kg projektil a trefilo by to ...
Každopádně dám určitě vědět, jak to dopadne, jak to bude startovat a doufám, že to tam vydrží alespon 30 let, jako ten původní 2,9kW...
- sellenen
Re: Sterter s reduktorem
Takže startér již dorazil (hned druhý den od objednání) a vypadá to na originál Magneto (štítek s popiskem a značkou má a v hliníkovém těle motoru je litý znak MAGNETO).
Startér jsem namontoval a točí hodně dobře... (hlavně netrpí tolik na proudové rázi, když má přeprat kompresi...)
Jinak, když je venku kolem 10°C , tak startér s reduktorem na točení bere zhruba 240A a na roztočení po dobu asi 1 vteřiny +/- 500A. Na to samé startér přímí (bez převodu) bral na roztočení kolem 600A a na točení asi 300A. Takže na proudu se to nepatrně projeví, ale spíš jde o to, jak s motorem bude točit v zimě. Protože, když bylo - 12°C, tak motor s přímím startérem byl tak tuhý, že startér vzal 800A pár X se líně otočil a byl konec...Startér s reduktorem jsem ještě pořádnou zimou neotestoval (zatím nebyla taková zima), ale nemyslím si, že by to byl nějaký zázrak, s tím převložkovaným motorem prostě nic nehne...Takže bez předehřevu to nejde...Startér s reduktorem má větší točivý moment a jde to znát, hlavně při překonávání komprese, takže k zahození rozhodně není, ale pochybuji o tom, že vydrží 30 let jako ten původní od Magneta, který stále točí...
Jinak už při -2°C si startér s reduktorem řekne o 450A na točení... Stále ale točí dobře.Přímý startér je +/- někde o 80-100A výše a na roztočení bere také dost, což akumulátor dost nakopne do "žeber"(desek)...
Jak to (ne) startuje v tužších mrazech dám vědět, jak taková zima nastane...
Když budu kupovat nový startér, tak jedině s reduktorem, protože není o tolik dražší a baterce nedává takové rány, jako přímý a točí rychleji,plynuleji a stabilně.
Za ty peníze je to dobrá volba.
Startér jsem namontoval a točí hodně dobře... (hlavně netrpí tolik na proudové rázi, když má přeprat kompresi...)
Jinak, když je venku kolem 10°C , tak startér s reduktorem na točení bere zhruba 240A a na roztočení po dobu asi 1 vteřiny +/- 500A. Na to samé startér přímí (bez převodu) bral na roztočení kolem 600A a na točení asi 300A. Takže na proudu se to nepatrně projeví, ale spíš jde o to, jak s motorem bude točit v zimě. Protože, když bylo - 12°C, tak motor s přímím startérem byl tak tuhý, že startér vzal 800A pár X se líně otočil a byl konec...Startér s reduktorem jsem ještě pořádnou zimou neotestoval (zatím nebyla taková zima), ale nemyslím si, že by to byl nějaký zázrak, s tím převložkovaným motorem prostě nic nehne...Takže bez předehřevu to nejde...Startér s reduktorem má větší točivý moment a jde to znát, hlavně při překonávání komprese, takže k zahození rozhodně není, ale pochybuji o tom, že vydrží 30 let jako ten původní od Magneta, který stále točí...
Jinak už při -2°C si startér s reduktorem řekne o 450A na točení... Stále ale točí dobře.Přímý startér je +/- někde o 80-100A výše a na roztočení bere také dost, což akumulátor dost nakopne do "žeber"(desek)...
Jak to (ne) startuje v tužších mrazech dám vědět, jak taková zima nastane...
Když budu kupovat nový startér, tak jedině s reduktorem, protože není o tolik dražší a baterce nedává takové rány, jako přímý a točí rychleji,plynuleji a stabilně.
Za ty peníze je to dobrá volba.
Příspěvků: 25
• Stránka 1 z 1
Zpět na UŘ III - Proxima, Forterra, Maxterra......
Kdo je online
Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 2 návštevníků