řidičské oprávění na John Deer
Příspěvků: 19
• Stránka 1 z 1
řidičské oprávění na John Deer
Zdravim lidicky mam dotaz ohledne ridicskeho opraveni na John Deera. Respektive zajima me jestli u řizeni John Deeru je zapotreby mit ridicske opraveni skupiny "C" a profesak nebo staci "T" ? Po precteni nekolika prispevku jsem vyvodil ze jestli je v TP uvedena konstrukcni rychlost do 40 km/h tak staci "T", ale prece nemuze byt u John Deeru v TP psana max. konstrukcni rychlost do 40 km/h kdyz potkavam u nas ve meste John Deery ktere si to vali 70 a i vice. Prosim o odpoved se 100 % jistotou jak to ve skutecnosti je, predem diky.
Re: řidičské oprávění na John Deer
Na tyto traktory stačí "T" i když mají v TP 40km/h ale stále je tam napsaný traktor nebo zemědělský stroj ted nevím co přesně.Jo i na kombajn stačí "T"
A že by JD jezdili 70km/hod i více?to se mi zdá nesmyslné není to spíše JCB Fastrac?
A že by JD jezdili 70km/hod i více?to se mi zdá nesmyslné není to spíše JCB Fastrac?
.....V jednotě strany a lidu......
Cestou přetavby a demokratizace
Za rozvoj socialistické společnosti
Cestou přetavby a demokratizace
Za rozvoj socialistické společnosti
Re: řidičské oprávění na John Deer
nevim co je JCB proste znamej ma John Deer 6830 a pres 40 km/h vymackne a prave nevime jestli je zapotreby ridicak "C" vcetne profesaku a nebo "T" a ani jeho zamestnavatel nevi ale priklani se k nazoru ze je zapotreby to "C" vcetne vsech potrebnych nalezitosti pro rizeni vozidel ktere spadaji do skupiny "C".
Re: řidičské oprávění na John Deer
neřeším zaměstnance, soukromník žádný profesák mít nemusí. Nadává se tomu kolový traktor
a když je to traktor, tak T skupina. 75 dáš snad vážně jen s JCB Fastrack bez omezovače, pak i více,ale je to jako s jinými vozidly.....jak se ti něco v takové rychlosti stane, pojišťovny tě sežerou. Vím o JCB FT co museli kvůli tomuto prodat, protože se omezovač vysral, tak ho zrušili, jenže se pak zaměstnanci aby se v knajpě mohli trumfovat, s tím pokoušeli o mach1 


Každý pokrok jde pomalu,ale ani Řím nepostavili přes noc!
Re: řidičské oprávění na John Deer
Teďka to řeší můj synovec profesák na Fastrac,dneska přišlo stanovisko z ministerstva musí být skupina C bez profesáku. Záleží co je uvedené ve velkém TP.Zdali je uveden kolový traktor nebo tahač návěsů.Taktéž musí být skupina C na velké JD 8000 a výše.
Re: řidičské oprávění na John Deer
a je to tu nekdo rika to a jiny ono budeme se muset podivat do toho TP co je tam napsano a budeme chytrejsi takze jestli tomu spravne rozumim tak kdyz je to kolovy traktor tak staci "T" a kdyz tahac navesu tak "C" ?
Re: řidičské oprávění na John Deer
Profesák potřebuješ, pouze pokud je tvojím hlavním zamněstnáním řízení vozidel za účelem přepravy nebo dopravy. Na traktor at do 40 nebo nad 40 to nepotřebuješ.
Překovejme meče v pluhy a naopak
Re: řidičské oprávění na John Deer
Taky jsme něco podobného řešili, mělo by to určitě vycházet z údajů v techničáku, tedy traktor x tahač.
Ještě mě napadlo, jestli někdo nevíte, jak je to s pásovými traktory. Může se do pásáku legálně posadit osoba s ŘP sk. C, nebo je to nějaká výjimka, kdy "C" není nadřazeno a musí být vyloženě "T"?
Ještě mě napadlo, jestli někdo nevíte, jak je to s pásovými traktory. Může se do pásáku legálně posadit osoba s ŘP sk. C, nebo je to nějaká výjimka, kdy "C" není nadřazeno a musí být vyloženě "T"?
Re: řidičské oprávění na John Deer
ty máš C a nemáš T??? to ty autoškoly teda dopadly. Dávalo se vždy spolu, udělal jsi náklaďák, projel se traktorem po polňačce sto metrů tam a zase zpátky a dostal jsi i T.
Na zemědělkách se dělávalo snad T samotné,ale opačně jsem to ještě neviděl. Tak jak?

Na zemědělkách se dělávalo snad T samotné,ale opačně jsem to ještě neviděl. Tak jak?
Každý pokrok jde pomalu,ale ani Řím nepostavili přes noc!
Re: řidičské oprávění na John Deer
Já mám jenom "T".
Tady v tom případě (výhledová obsluha výhledového pásáku
) jde o člověka, který byl původně automechanik, dřív vůbec neuvažoval o práci v zemědělství, takže dělat si "T" pro něho nebylo vůbec zajímavé, zvlášť když je podle norem nadřazeno "C". A vyhodit teď 8000 - 12000 Kč se nikomu nechce, i když by to byla formalita
.
Tady v tom případě (výhledová obsluha výhledového pásáku


Re: řidičské oprávění na John Deer
Pokud zní dotaz "jaký řidičák na JD", pak stačí "T". Bez diskuzí. Každopádně jde vždy jen o to,do jaké skupiny je stroj zařazen. A i Fastrak může mít v techničáku "T". Podle toho se řídí i tvoje řidičské oprávnění. Ale žádný jiný traktor v zemědělství v současné době, krom Fastraku nemá v techničáku nic jiného než "T", tedy ti stačí řidičák skupiny "T". A ještě k začátku, žádný jiný dovozce si nevydupal povolenou rychlost větší než 40, tu má uznánu pouze Fastrak. To, zda to jede víc nebo ne, není rozhodoující, rozhodující je, že s tím víc jet nesmíš. Pokud ano, děláš to na vlastní riziko a s vědomím následků. Jinak já také žil v tom,že pokud vlastním skupinu "C", mám automaticky "T". To opravdu tak není?
Re: řidičské oprávění na John Deer
Jirko diky za info a k tomu ze kdyz mas "C" tak jestli mas automaticky "T" na to jsem se informoval na odboru dopravy ptal jsem se jak toho urednika tak komisare co sedel vedle a oba mi rekli ze kdyz mas "C" tak "T" je podskupina takze muzes na traktor a u nas ve mestena statku co jezdi chlapy v traktorech tak maji "C" a normalne jezdi nedavno jednoho zastavovala policejni hlidka a kontrolovala ho a v poho prosel s "C"
Re: řidičské oprávění na John Deer
Jirko musím Ti oponovat Fastraky mají v TP uvedenou skupinu C která je nutná k řízení tohoto stroje.
Re: řidičské oprávění na John Deer
Ano, vím, ale už se to tu řešilo, že existují i kousky, které mají v techničáku napsáno "T". Proto jsem psal, že "může i mít". Řešilo se to někde tady na foru, bo možná v komentech, to už bohužel nevím.
Naposledy upravil jirka dne 25 úno 2010 21:35, celkově upraveno 1
- Vaclav UPZT
- Příspěvky: 123
- Registrován: 25 říj 2007 15:51
Re: řidičské oprávění na John Deer
Hlavně rozum,protože to lítání přes 50km/h s traktory co mají jezdit 40km/h je dříve či později vede k nákladným opravám převodovky.
Re: řidičské oprávění na John Deer
U JBC Fastrak je to o něčem jiném,synovec jezdí s Fastrakem který má nejvyšší rychlost 65km/h ale co je to platné když má návěs jen 40km/h .Vedle v družstvu vloni koupili Fastrak a ten má povolenou 85km/h ale v TP to není uvedené jako kolový traktor ale tahač návěsu mají za to i návěs a ten má 80km/h a ten kluk co stím jezdí musí mít i profesák.
Re: řidičské oprávění na John Deer
aby ne když je zaměstnanec. On Fastrack prý původně vůbec nebyl traktor,ale tahač do doků? tím by se hodně vysvětlovalo. Známej ho má a nedá na něj dopustit v orbě.
Každý pokrok jde pomalu,ale ani Řím nepostavili přes noc!
Re: řidičské oprávění na John Deer
Omlouvám se předem, vždy si dám závazek že na podobná stokrát propraná témata už nebudu reagovat, ale tohle je místy fakt "husťárna".... Na jakýkoli traktor (přičemž traktor je nikoli to, co má šípáky a jezdí v poli, ale to, co má v TP kategorii T!!!!) stačí řidičák T a může klidně vážit 48t nebo jezdit 120 km/h. Pokud je mi známo, pouze pár desítek prvních Fastraců v polovině 90.let mělo v TP sice kategorii T, ale poznámku, že opravdu je potřeba řidičák C (odsud možná pramení letitá fáma, že na Fastrac musí být C), což bylo jen krátce v době než stroj dostal CZ typové schválení a legislativci se zřejmě sichrovali, pač měli problém, kam stroj zařadit. Samo o sobě zapisování skupiny řidičáku do TP mi dnes připadá velmi absurdní... Slyšel jsem několikrát že v ČR jezdí pár Fastraců kategorizovaných jako N (tahač) a nemám důvod tomu nevěřit, nicméně rách bych, kdyby sem někdo mohl uploadnout TP takového stroje a zřejmě se na 99% jedná o individ. dovozy, které bylo problémem zakategorizovat a takhle to dopadlo, jinak si neumím tuto extrémně nevýhodnou záležitost vysvětlit (nutný jiný řidičák, každoroční STK, silniční dań, ale tím pádem také ten profesák a tachograf!). To byl zřejmě i jeden ze základních problémů rozšíření Unimoga v zemědělství ČR. Běžné Fastracy nové v ČR ať mají rychlost 50, 65 či 80 by měly mít v TP vždy kat. T (zatím...). Z osobní zkušenosti mohu jen říct, že s Fastracy máme najeto několik set tisíc km (včetně ježdění po SK,PL, UA, HU a RO a zásadí problémy s kontrolou řidičáku si žádné nevybavuji (naštěstí). U jakékoli jiné značky traktorů považuji za nemožné, aby po vás kdokoli chtěl či vám dokonce dával takové stanovisko, že má ´být jakákoli jiná skupina ŘP. (ono taky dost záleží, jakým přesným zněním dotazu se na to stanovisko ptáte) Pokud máte někdo něco takového k dispozici (ne co kdo slyšel) budu vám velmi vděčen, když to sem uploadnete, ať to můžem prozkoumat... Plně souhlasím s tím, že to jak to zatím v ČR platí není asi úplně správné a bezesporu nás čekají časem změny (kdo má trochu přehled o složitosti problematiky řidičáků na traktory např. v SRN ví o čem mluvím), ale zatím to tak prostě je tak proč toho nevyužívat. Občas se docela divím že zatím žádný službař toho moc nevyužívá a nedělá u nás ve velkém dopravu pomocí vhodných "traktorů" a velkokapacitních přepravníků pač na určitých dopravních úkolech je výhoda už jen absence digitálního tachografu zřejmá a v té SRN ty omezení do značné míry samozřejmě taky tlačí "Speditionslobby" pač nepoměr legislativního zvýhodnění traktorových souprav v dopravě je pak výrazný (ale to už samozřejmě odbočuji). Smajlík podaných rukou tu není tak ho píšu aspoň slovně 

Příspěvků: 19
• Stránka 1 z 1
Kdo je online
Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 2 návštevníků