Studeny start / cold start

Příspěvky: 237
Registrován: 19 srp 2007 14:12

Příspěvekod Lnena » 30 lis 2007 20:30

Ted jsem videl u jednoho typka jak mu zamrzla voda v chladici. Dal ji sice vypoustet, ale v noci si nevsiml zamrzlyho kohoutku, tak mu voda nevytekla. Hlavy, tesneni, blok, chladic... Shani novy motor.
Kupec, řezník a sedlák v jedné osobě

Příspěvky: 264
Registrován: 11 srp 2007 20:17

Příspěvekod kordl » 30 lis 2007 20:45

To mě se před par lety stalo malem taky. na jaře při setí mi u 7211 prasklo těsnění u ohřívače a vytekla mi voda. a protože byl fofr tak sem rychle udělal nový a nalil sem tam vodu. a přes léto sem to uplně vypustil z hlavy. a když přišel první mráz tak sem vesele zapnul ohřívač a po hodce s tím baterka nehla ,protože to bylo v pumpě zamrzlí. tak richle pod traktor na pul dne prpan ohřívač,ale naštěstí to bylo za pět 12. nic se nestalo a to mě pěkně vyučilo.

Příspěvky: 81
Registrován: 09 črc 2007 20:44
Bydliště: Košice-okolie

Příspěvekod turbo » 01 pro 2007 19:40

no ja mam v traktore vzduchom chladeny motor SLAVIA a prave dnes sme isli rano okolo 7 a bolo ece -7 a chytil mi po tretom startovani olej bol taky tuhy ze mal problem pri prvom pretocit ale chytil :lol: a inak ako startovat pri takom type motora nejaka rada? :?:

Příspěvky: 27
Registrován: 01 dub 2007 11:51

Příspěvekod Jano » 01 pro 2007 22:06

Zohriat ho, aspoň vzduch pri nasávaní.
Ináč ruskí súdruhovia v manuály pre DT uvádzajú pre štarty v arktických podmienkach naliatie horúceho motorového oleja. Niekoľko násobné naliatie horúcej vody je samozrejmé, benzínový kotol je súčasťou arktickej výbaby traktora. No ešte, že nemáme také podmienky :shock:

Uživatelský avatar
Příspěvky: 34
Registrován: 04 čer 2007 21:11
Bydliště: Slovensko

Příspěvekod ekrazitx » 01 pro 2007 23:18

Ked sme pri sudruhoch . . . ja som od pamatnikov pocul,ze ak v zime nechceli startovat ruske pasaky TDT 75 alebo 55, tak jednoducho pod nimi nakladli ohen, a bolo.

K tej spirale - mame ju na UNC - super vec.

Ha, a ja som raz v zime startoval na horsky starter 6911, chytil :D a po tristvrte hodine som zistil, ze v nom neni voda!! :shock: hned som zahasil a utekal zhanat teplu vodu, z robotou som po pol hodine mal asi 20l teplej, a ked som zacal liat do chladica zistil som, ze tam neni ventil!!! :shock: :shock: Ako na potvoru este tam je aj jemny zavit, nasiel som medzi 5 kilami, spravnu sroubu, znova zhanat teplu vodu . . . Na podiv sa nic nestalo, vdaka bohu! Zlaty stroj :D

Příspěvky: 237
Registrován: 19 srp 2007 14:12

Příspěvekod Lnena » 03 pro 2007 14:12

turbo píše:no ja mam v traktore vzduchom chladeny motor SLAVIA a prave dnes sme isli rano okolo 7 a bolo ece -7 a chytil mi po tretom startovani olej bol taky tuhy ze mal problem pri prvom pretocit ale chytil :lol: a inak ako startovat pri takom type motora nejaka rada? :?:

Topili jsme i pod zetorem, ale musi se dost opatrne, aby nezcudly gumove hadicky a elektrika. Ale kdysi jsme meli vzduchem chlazeny RS09 a jednoduse se vzdycky z novin stocila rulicka, namocila do nafty, zapalila a behem startovani se to pridrzelo u sani. Myslim ze by byl dobry i plynovy horak s bombou.
Kupec, řezník a sedlák v jedné osobě

Příspěvky: 237
Registrován: 19 srp 2007 14:12

Příspěvekod Lnena » 03 pro 2007 14:13

Jinak taky davame do nafty benzin. Maximalne do 10 %. Nejen ze nezamrzne nafta, ale i to trochu lip chyta, ale na to chytani to neni az zas takovej zazrak, pomuze to tak o dva, tri stupne.
Kupec, řezník a sedlák v jedné osobě

Uživatelský avatar
Příspěvky: 323
Registrován: 03 pro 2007 20:33
Bydliště: Levice okolie (SR)

Příspěvekod CBS » 04 pro 2007 16:52

My máme vyhrievacie teleso v 12145, vrele doporučujem, to žhavenie v saní je tiež dobrá vec, myslím že avia mala prívod nafty do žhaviča z malej nádržky cez ventil, ZT 300 už pri 0 štartuje bez žhavenia na figu, to má prívod nafty do žhaviča od dopravneho čerpadla cez elektro ventil a žhavenie pracuje vo dvoch fázach. Najprv nasucho, až potom keď štaktuješ pustí naftu, ani to nie je velka slava, ale lepšie ako zapalena naftova handra pred sanim :D

Uživatelský avatar
Příspěvky: 5402
Registrován: 28 pro 2007 18:40
Bydliště: Zlínský kraj

Příspěvekod bold » 28 pro 2007 18:55

Zdravím všechny příznivce zimních startů:-).já mám 3 zetory, 7045,7211,16145,ve všech mám nahřívací tělíska,originál příslušenství do bloku.Nedám na to dopustit,stačí 30 minut nahřívání a startuje všechno,odlehčí to jednak baterku jednak starter a taky opotřebení motoru je o hodně menší.Rozhodně jsem odpůrce podpůrných prostředků typu eter a jiné "výbušniny",to už jsou lepší hořící noviny do sání.Montáž tělísek je jednoduchost sama,u UŘ 1 je potřeba si dát pozor na usazení tělíska,doporučil bych originální těsnící gumu uschovat na jiné vhodné místo (třeba popelnice) a těsnit silikonovým tmelem-rozhodně bych se vyvaroval kombinaci gumy a tmelu (vlastní negativní skušenost -všechno bylo od tmelu a stejně to prosakovalo).Ve 161 je vytvořená příruba rovněž doporučuju použít tmel,montáž cca 20 minut (i se sprchou).toliko můj názor.P.S. o žhavičích do sání bych uvažoval pouze jako možnost okamžitého startu.
Ať to skládám jak to skládám pokaždé je z toho kulomet

Uživatelský avatar
Příspěvky: 193
Registrován: 25 led 2007 22:46
Bydliště: HK

Příspěvekod jaris » 28 pro 2007 21:44

to bold: já mám taky na 10145 ohřívač ale nepoužívám ho není potřeba chytá bez toho ale jak je namontovanej nad odstředivkou tak je moc širokej a nemužu odstředivku vytáhnout celou ven při výměně oleje tak ji musím rozebírat natom asi mám nějakej jinej ohřívač vyhodil bych ho ale nemám tu zátku co tam má bejt takže smůla :( :(

Příspěvky: 22
Registrován: 21 říj 2007 14:24
Bydliště: Valaši

Příspěvekod Foxer » 06 led 2008 09:32

Éter bych také nedoporučkoval, vyráglovává to motor. Nejlepší je nezávislé topení nebo topné těleso do vody - to pokud vím kdy pojedu tak to zapnu a nechám vyhřít. Pokud ale potřebuju okamžitě jet tak je dobré žhavení do sání ať už plamenévé svíčky ( viz Avie) nebo klasické svíčky v sání ( viz Liaz ). Zimním startům Zdar !! :lol:
Čest práci !!

Uživatelský avatar
Příspěvky: 5402
Registrován: 28 pro 2007 18:40
Bydliště: Zlínský kraj

Příspěvekod bold » 28 led 2008 21:24

jaris píše:to bold: já mám taky na 10145 ohřívač ale nepoužívám ho není potřeba chytá bez toho ale jak je namontovanej nad odstředivkou tak je moc širokej a nemužu odstředivku vytáhnout celou ven při výměně oleje tak ji musím rozebírat natom asi mám nějakej jinej ohřívač vyhodil bych ho ale nemám tu zátku co tam má bejt takže smůla :( :(
jo mně taky 161 chatá i bez toho,ale když to nahřeju tak je to o 100% lepší,šetříš baterku,zmenšuješ opotřebení motoru-je to prostě lepší.
Ať to skládám jak to skládám pokaždé je z toho kulomet

Příspěvky: 44
Registrován: 08 bře 2007 10:12

Příspěvekod sadlicko » 01 úno 2008 16:18

Ondřej Novák píše:Startovací sprej je účinný, ale je potřeba ho používat jen v nejnutnějších případech. Smývá film z válců a dlouho to pak trvá než se zase utvoří... :evil: Válce a kroužky pak dostávají hoooooodně po vejcích...
A jak psal schejbic - teplá voda taky není kdovíjaká výhra... Při -15 stupních i vařící voda v chladiči zmrzne za chviličku a pokud to hned nenastartuješ tak je průser na světě...


no ono to někdy zamrzne i když to běží. Pokud to je třeba na volnoběh a zavře se termostat..

Příspěvky: 81
Registrován: 09 črc 2007 20:44
Bydliště: Košice-okolie

Příspěvekod turbo » 17 úno 2008 15:20

no asi dva dni dozadu nam zacalo pekne fukat od severu a teploty klesli pod -10 a prave vcera jak na potvoru som potreboval traktor a kedze mam vzduchom chladeny motor thak bolo dost zaujimave sledovat ako sa pol hodinu trapim so startom ani ked cital noviny mu to nepomohlo ani propan butan az nakoniec som mu daj nabijacku a dekompresom a bylo to :lol:
do pola jedine FASTRAC a do zatvy NH CX860

Příspěvky: 8
Registrován: 10 led 2008 15:58
Bydliště: Poděbrady

zetor 6745

Příspěvekod Vlastik » 17 úno 2008 16:46

No tak to u nás včera bylo mínus 12 a v garáži jsme měli traktor a tam bylo mínus 7 ! No a jak to bejvá když je někdo wúl! Tak nám traktor zamrz!Tak že máme o práci postaráno 4 mrazovky venku a snad nebude prasklej blok! Jo nejlepší přítel chladiče FRIDEX!!
Vlastik Br.

Příspěvky: 31
Registrován: 03 úno 2008 19:28
Bydliště: Poprad

Příspěvekod felesiga » 17 úno 2008 20:51

ja mam ohrev a neni problem... stara 72 jka mi slapala furt bez ohrevu nic ale mal a predstrik a na 77 cke uz predstrik nemam a uz okolo nuly sa mu nechce.. moze to robit ten spominany predstrik?

Příspěvky: 81
Registrován: 09 črc 2007 20:44
Bydliště: Košice-okolie

Příspěvekod turbo » 17 úno 2008 21:15

no ja by som si bez predstriku ani nepipol najsamlepsia vec aku kedy vyrobili
vcera ked som startoval aj s predstrikom tak biely dym z neho isiel ale potom dekompresor a ide
do pola jedine FASTRAC a do zatvy NH CX860

Uživatelský avatar
Příspěvky: 573
Registrován: 26 pro 2006 22:54
Bydliště: Komorní Lhotka (Frýdek - Místek)

Re: zetor 6745

Příspěvekod Ondřej Novák » 17 úno 2008 22:05

Vlastik píše:No tak to u nás včera bylo mínus 12 a v garáži jsme měli traktor a tam bylo mínus 7 ! No a jak to bejvá když je někdo wúl! Tak nám traktor zamrz!Tak že máme o práci postaráno 4 mrazovky venku a snad nebude prasklej blok! Jo nejlepší přítel chladiče FRIDEX!!

Tak to tě asi moc nepotěším :( Pokud máš Majora tak počítej že to přežije jen hlava na 4. válci, ostatní budou rozthlé, blok bude potrhaný mezi válcema a pod vstřikovacím čerpadlem. Chladič bude OK. Hlavy koupíš a blok dáš sešít METALLOCKEM, aby ti to neteklo pod čerpadlem bude stačit STOPLEAK do chladiče... Já sem to tak zadrbal asi 3 roky Z5, stálo mě to necelých 5 litrů. :?
Když osladit, tak Crystalem...

Příspěvky: 6
Registrován: 28 led 2008 13:14

Zetor 46

Příspěvekod zajda » 17 úno 2008 22:54

Zdravím,kam by jste doporučovali dát topný teleso u Zetoru 4611???? :?:

Příspěvky: 264
Registrován: 28 lis 2006 21:47
Bydliště: českobudějovicko

Re: zetor 6745

Příspěvekod václav » 18 úno 2008 12:28

Vlastik píše:No tak to u nás včera bylo mínus 12 a v garáži jsme měli traktor a tam bylo mínus 7 ! No a jak to bejvá když je někdo wúl! Tak nám traktor zamrz!Tak že máme o práci postaráno 4 mrazovky venku a snad nebude prasklej blok! Jo nejlepší přítel chladiče FRIDEX!!


Po vánocích nechal soused vodu v 3011 a bylo jen asi -5°C. Mrazovky všechny venku a dvě hlavy prasklý. Blok a vodní pumpa byly naštěstí OK.

Příspěvky: 81
Registrován: 09 črc 2007 20:44
Bydliště: Košice-okolie

Příspěvekod turbo » 18 úno 2008 21:15

jo dnes opat som musel vytiahnut masinu ale bolo o cosi teplejsie ale aj tak to muselo byt s dekopresorom inak to nepipne uz to musim natocit :lol:
do pola jedine FASTRAC a do zatvy NH CX860

Předchozí

Zpět na Všeobecná diskuze

Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 2 návštevníků