John Deer a Fendt
- Marek Fikejs
-
- Příspěvky: 122
- Registrován: 02 led 2007 19:22
- Bydliště: Vlašim
Stepan píše:No tak voškubany, jak se to veme, ale 360ti koňovej traktor bude hlavně do pole a tak zavaži to chce určitě (a neni zrovna levny), pracovni světla taky a bez rádia bych tam asi taky za chvilu umřel, na FENDT konfigurator tady link už je, tak se muže každej podivat co tam klucí němečtí dali ve standartu.
A když už teda vime cenu FENDTíku tak by mě zajimala cena JD 8530 v základu. Dík.
Kolega Petrrrrr to celkem odhadnul - samozřejmostí je, že má pevně v základu plynulou převodovku AutoPowr (PowerShift není možný), jako to bývalo u 7920, taky pouze powr. Samozřejmostí také je, že konfigurátor neumožňuje objednávku s pevnou nápravou, pouze ILS (independent link supsension), jinak ze cenu okolo 4,7 je to včetně autotracu s dotykovým 26 cm displejem, 5 xenoů vpřed, 2 xenovy vzad, 2 H3 na bok, koženou sedačkou a volant.
U takhle silného traktoru se se určitě očekává maximální nasazení, hlavne s pasivním nářadím o záběru 10 a více metrů, takže AutoTrac doporučuji.
Chlapi však na http://www.deere.com/de_DE/products_ag/index.html je vľavo dole ikona Produktkonfigurator.
Pre porovnanie s tou cenou Fendt-a je dobré mať aj túto cenu z nemecka.
Pre 8530 v základe je tam cca 175000 euro, nejako som tam moc neklikal ale na 185000 sa dá dostať veľmi ľahúčko. Iste sú to ceny pre Nemecko, kde sú stroje o niečo drahšie ako tu a aj to len orientačné
však vieme ako to chodí.

Pre porovnanie s tou cenou Fendt-a je dobré mať aj túto cenu z nemecka.
Pre 8530 v základe je tam cca 175000 euro, nejako som tam moc neklikal ale na 185000 sa dá dostať veľmi ľahúčko. Iste sú to ceny pre Nemecko, kde sú stroje o niečo drahšie ako tu a aj to len orientačné

- Marek Fikejs
-
- Příspěvky: 122
- Registrován: 02 led 2007 19:22
- Bydliště: Vlašim
Stepan píše:To nee, jenom "zapřísáhlej" FENDTista, ale JD beru, netvrdim, že FENDT je ve všem nejlepší, třeba neni v ničem....
V poho

- Martin Hruška
- Příspěvky: 208
- Registrován: 02 pro 2006 15:53
- Bydliště: Čížkovice 83
Díky chřipce jsem se pár dní nedostal k internetu a koukám kdo se zapojil do diskuse Fendt x John Deere.
V posledních dnech sleduji velmi zajímavou diskuzi, ale zdá se mi ,že se porovnávají hrušky s jablkama, občas se sem přimíchá argumentace ze školení JD prodejců atd.
Marka alias Deere81 znám a sám jsem mu Farmweb doporučil . Trochu mne ta reakce překvapila, protože sranda se dá udělat i jinak.
Děkuji Vaškovi, že se mne zastal. Traktory neprodávám, jsem uživatel jedné značky traktoru, kterou jsem si vybral cíleně pro určitý účel práce.
A to je přesně to co se u nás zatím moc v zemědělských podnicích nevidí a v čem je rozdíl proti podmínkám Německa.
Mám teď na mysli krásné fotky JD 8530 s vozem Fliegel od Zdeňka.
Takovýto traktor je s vozem o celkové hmotnosti 20 t neekonomický a z mojeho pohledu nevhodný. Zde mi stačí Vario převodovka a 180 k max.
A jsme opět v Německu. Zde je určitá skupina zákazníků, která kupuje pro svou universalitu traktory okolo 200 k. Tato skupina je ale trochu širší a zahrunuje 150 k traktory s hmotností 6 t, zahrnuje traktory okolo 180 k s 6-7 t a také s 9 t a výkonem 210-230 k.
Takovýto stroj lze použít s třemi lištami na sečení, pro dopravu - výměnný systém nebo jednoúčelové stroje - senáž, siláž, obilí, hnůj, kejda. Za rok může takovýto traktor najet i 1500 motohodin.
A právě traktor s 7 t a výkonem okolo 180 k -195 k je traktor typu Fendt 818. Navíc tento traktor má 55 km/h rychlost oproti řadě JD 7020 ,která má až na vyjímky 40km/h (existuje v Německu i verze 50km/h).
To je důvod proč byl v této velmi důležité kategorii traktorů v Německu Fendt 818 na prvních místech statistik prodeje.
Reakce na to je JD 7530 s podobnými parametry. Každá firma má vlastní
vizi a přistupuje k tomu po svém. Z mého nezaujatého pohledu v této kategorii dohání JD spíše Fendta než naopak. Není to z mé hlavy, existuje řada článků a srovnání z německého odborného tisku.
U nás je problém trochu jiný, když podniky kupují traktor do orby, který po pár letech nahradí novým typem a ten starý dají do dopravy. Zde má stará řada JD 8000 problém s nedostatkem vhodných převodů pro dopravu a také s množstvím oleje například při sklápěni.
Nová řada 8030 se prodává rok, sklidila řadu ocenění na výstavách , je to dobrý traktor, ale srovnávat ho s novým Fendtem Vario 936 ,tak jak to někteří dělají na tomto fóru bych si neodvážil.
Včera jsem náhodou listoval v časopise Topagrar, kde se podívali na několik traktorů s největším výkonem . Traktor JD 8530 a nový Fendt 936 jsou si parametricky velmi podobné a je vidět, že se obě dvě firmy hlídají.
Co mne zaujalo je u JD 8530 jen rychlost 40 km/naproti 65 km/h u Fendtu a jeden detail v odpružení kabiny. Fendt má odpruženou kabinu, JD má lepší sedačku, kde je efekt odpružení podobný. V tomto mají obě dvě firmy jinou koncepci a nelze proto srovnávat, že Fendt má ve standardu jinou horší sedačku.
Logicky pokud bude mít jeden traktor 40 km/rychlost a druhý 65 km/h, tak musí mít jinou techniku brzd atd.
K cenám traktorů , které jsou uvedeny v časopisech bych se radši nevyjadřoval. Důležitá je konkrétní nabídka s určitou srovnatelnou specifikací. Tady asi střílí každý, protože cenu Fendtu musí říct RCG-Agromex na konkrétního zákazníka.
A zase oba dva traktory budou mít v Německu jiný typ zákazníků na traktory této třídy. Fendta s 65 km/h vezme asi radši podnik služeb než Farmář ,který chce traktor na zpracování půdy a těžké operace.
Zde je třeba opět uvažovat na co prioritně chci traktor použít.
Je to můj názor vycházející jak z praxe tak z informací, které mám z nezávislých zdrojů porovnání strojů a konceptů.
V posledních dnech sleduji velmi zajímavou diskuzi, ale zdá se mi ,že se porovnávají hrušky s jablkama, občas se sem přimíchá argumentace ze školení JD prodejců atd.
Marka alias Deere81 znám a sám jsem mu Farmweb doporučil . Trochu mne ta reakce překvapila, protože sranda se dá udělat i jinak.
Děkuji Vaškovi, že se mne zastal. Traktory neprodávám, jsem uživatel jedné značky traktoru, kterou jsem si vybral cíleně pro určitý účel práce.
A to je přesně to co se u nás zatím moc v zemědělských podnicích nevidí a v čem je rozdíl proti podmínkám Německa.
Mám teď na mysli krásné fotky JD 8530 s vozem Fliegel od Zdeňka.
Takovýto traktor je s vozem o celkové hmotnosti 20 t neekonomický a z mojeho pohledu nevhodný. Zde mi stačí Vario převodovka a 180 k max.
A jsme opět v Německu. Zde je určitá skupina zákazníků, která kupuje pro svou universalitu traktory okolo 200 k. Tato skupina je ale trochu širší a zahrunuje 150 k traktory s hmotností 6 t, zahrnuje traktory okolo 180 k s 6-7 t a také s 9 t a výkonem 210-230 k.
Takovýto stroj lze použít s třemi lištami na sečení, pro dopravu - výměnný systém nebo jednoúčelové stroje - senáž, siláž, obilí, hnůj, kejda. Za rok může takovýto traktor najet i 1500 motohodin.
A právě traktor s 7 t a výkonem okolo 180 k -195 k je traktor typu Fendt 818. Navíc tento traktor má 55 km/h rychlost oproti řadě JD 7020 ,která má až na vyjímky 40km/h (existuje v Německu i verze 50km/h).
To je důvod proč byl v této velmi důležité kategorii traktorů v Německu Fendt 818 na prvních místech statistik prodeje.
Reakce na to je JD 7530 s podobnými parametry. Každá firma má vlastní
vizi a přistupuje k tomu po svém. Z mého nezaujatého pohledu v této kategorii dohání JD spíše Fendta než naopak. Není to z mé hlavy, existuje řada článků a srovnání z německého odborného tisku.
U nás je problém trochu jiný, když podniky kupují traktor do orby, který po pár letech nahradí novým typem a ten starý dají do dopravy. Zde má stará řada JD 8000 problém s nedostatkem vhodných převodů pro dopravu a také s množstvím oleje například při sklápěni.
Nová řada 8030 se prodává rok, sklidila řadu ocenění na výstavách , je to dobrý traktor, ale srovnávat ho s novým Fendtem Vario 936 ,tak jak to někteří dělají na tomto fóru bych si neodvážil.
Včera jsem náhodou listoval v časopise Topagrar, kde se podívali na několik traktorů s největším výkonem . Traktor JD 8530 a nový Fendt 936 jsou si parametricky velmi podobné a je vidět, že se obě dvě firmy hlídají.
Co mne zaujalo je u JD 8530 jen rychlost 40 km/naproti 65 km/h u Fendtu a jeden detail v odpružení kabiny. Fendt má odpruženou kabinu, JD má lepší sedačku, kde je efekt odpružení podobný. V tomto mají obě dvě firmy jinou koncepci a nelze proto srovnávat, že Fendt má ve standardu jinou horší sedačku.
Logicky pokud bude mít jeden traktor 40 km/rychlost a druhý 65 km/h, tak musí mít jinou techniku brzd atd.
K cenám traktorů , které jsou uvedeny v časopisech bych se radši nevyjadřoval. Důležitá je konkrétní nabídka s určitou srovnatelnou specifikací. Tady asi střílí každý, protože cenu Fendtu musí říct RCG-Agromex na konkrétního zákazníka.
A zase oba dva traktory budou mít v Německu jiný typ zákazníků na traktory této třídy. Fendta s 65 km/h vezme asi radši podnik služeb než Farmář ,který chce traktor na zpracování půdy a těžké operace.
Zde je třeba opět uvažovat na co prioritně chci traktor použít.
Je to můj názor vycházející jak z praxe tak z informací, které mám z nezávislých zdrojů porovnání strojů a konceptů.
Určitě to je, bylo a asi i v nejbližší době bude, že co se týče techniky - JD dohání Fendta. O tom, si myslím, musí mít jasno i chlapci se zeleným trikem a žlutýma spoďárama
Ta reakce na Martina Hrušku mi od Deere 81 připadala také trošku přestřižená, ale dle toho, že uváděl, že se dobře znají jsem usuzoval, že to byl nějaký druh žertu na bázi minulých rozhovorů
Ze školení znám také mnoho a mnoho argumentů, ale ruku na srdce - některé vymysleli lidé, kteří s praxí moc společného nemají...
Vedoucí postavení v těchto vyprávěčkách opět dost často - někdy bohužel pro ně - mají prodejci JD.
Cena se vždy nakonec vytvoří speciální, ale i tak to asi bude dost...
Ví už někdo, zda bude 936 schválená pro ČR na rychlost 65 km/h??? Co vím, tak i předělávky Fendtů na 50 km/h nejsou schválené a pokud se něco stane hned se pozná, kdo to předělal z elektronického podpisu na programování... Jde o to tyto dotáhnout to i papírově a co vím, tak přes 40 km/h smí jezdit u nás jen Fastrak...
Jiná věc je, že pokud to jde, skoro každý to dá na 50 km/h. My to máme na kombajnech podobné... Přece se nebudu plazit 17-20 km/h, když se to dá 30...


Ta reakce na Martina Hrušku mi od Deere 81 připadala také trošku přestřižená, ale dle toho, že uváděl, že se dobře znají jsem usuzoval, že to byl nějaký druh žertu na bázi minulých rozhovorů

Ze školení znám také mnoho a mnoho argumentů, ale ruku na srdce - některé vymysleli lidé, kteří s praxí moc společného nemají...

Cena se vždy nakonec vytvoří speciální, ale i tak to asi bude dost...
Ví už někdo, zda bude 936 schválená pro ČR na rychlost 65 km/h??? Co vím, tak i předělávky Fendtů na 50 km/h nejsou schválené a pokud se něco stane hned se pozná, kdo to předělal z elektronického podpisu na programování... Jde o to tyto dotáhnout to i papírově a co vím, tak přes 40 km/h smí jezdit u nás jen Fastrak...
Jiná věc je, že pokud to jde, skoro každý to dá na 50 km/h. My to máme na kombajnech podobné... Přece se nebudu plazit 17-20 km/h, když se to dá 30...



Naposledy upravil Polci dne 06 led 2007 12:43, celkově upraveno 1
- Marek Fikejs
-
- Příspěvky: 122
- Registrován: 02 led 2007 19:22
- Bydliště: Vlašim
Polci píše:Určitě to je, bylo a asi i v nejbližší době bude, že co se týče techniky - JD dohání Fendta. O tom, si myslím, musí mít jasno i chlapci se zeleným trikem a žlutýma spoďárama![]()
Ta reakce na Martina Hrušku mi od Deere 81 připadala také trošku přestřižená, ale dle toho, že uváděl, že se dobře znají jsem usuzoval, že to byl nějaký druh žertu na bázi minulých rozhovorů![]()
Ze školení znám také mnoho a mnoho argumentů, ale ruku na srdce - některé vymysleli lidé, kteří s praxí moc společného nemají...Vedoucí postavení v těchto vyprávěčkách opět dost často - někdy bohužel pro ně - mají prodejci JD.
Cena se vždy nakonec vytvoří speciální, ale i po té slevě se bude 936 pohybovat okolo hranice 160 000 Eur... A to se mi zdá i tak dost...
Ví už někdo, zda bude 936 schválená pro ČR na rychlost 65 km/h??? Co vím, tak i předělávky Fendtů na 50 km/h nejsou schválené a pokud se něco stane hned se pozná, kdo to předělal z elektronického podpisu na programování... Jde o to tyto dotáhnout to i papírově a co vím, tak přes 40 km/h smí jezdit u nás jen Fastrak...
Jiná věc je, že pokud to jde, skoro každý to dá na 50 km/h. My to máme na kombajnech podobné... Přece se nebudu plazit 17-20 km/h, když se to dá 30...![]()
![]()
Záleží, jak se na to kdo podívá. S tím Martinem to nehrotím, mluvili jsme spolu o tom

ty pravidla se časem uvolní nám taky po 89 dodali 1 case v republice a jezdil jen 30 až pak se to uvolnilo a začalo se ze 40 a pak jsme přišli že je tam zablokovaná 18 a tak jsme ji odblokovali vše je otázka času kdy to někdo z vrchu pochopí to samé s 1.5 násobku přívěsu změnilo se to na 2.5 násobek a tak se to bude pomalu uvolnovat u nás co je v německu to přijde i knám časem
- Martin Hruška
- Příspěvky: 208
- Registrován: 02 pro 2006 15:53
- Bydliště: Čížkovice 83
K té rychlosti Fendtu jsem to asi špatně napsal. V Německu může být jeden z argumentů zákazníka proč se přikloní k Fendtu oproti JD s verzí 40 km/h právě ta rychlost. Mám zase na mysli podniky služeb.
Platí to především pro Německo a další zemn EU ve srovnání JD 8530 x F 936.
U nás platí podmínky pro všechny stejné 40 km/h a nic víc legálně.
Řada lidí jak u Fendta ,ale taky u 7930, přivezených z Německa má verzi 50 km/h odblokovanou. To ale nemnění nic na mých předchozích porovnáních proč zvolil JD verzi 7030 jako "honící model proti 818".
Jinak asi před 5 měsíci jsem byl i pana Nováka z ministerstva dopravy a ten mne informoval, že už brzy bude platit u nás jak 40 km/h verze tak i 50 km/h verze. Podmínkou je samozřejmně schválení danné techniky.
Bude to platit jak pro traktory, tak i přívěsnou techniku.
Platí to především pro Německo a další zemn EU ve srovnání JD 8530 x F 936.
U nás platí podmínky pro všechny stejné 40 km/h a nic víc legálně.
Řada lidí jak u Fendta ,ale taky u 7930, přivezených z Německa má verzi 50 km/h odblokovanou. To ale nemnění nic na mých předchozích porovnáních proč zvolil JD verzi 7030 jako "honící model proti 818".
Jinak asi před 5 měsíci jsem byl i pana Nováka z ministerstva dopravy a ten mne informoval, že už brzy bude platit u nás jak 40 km/h verze tak i 50 km/h verze. Podmínkou je samozřejmně schválení danné techniky.
Bude to platit jak pro traktory, tak i přívěsnou techniku.
DEERE je se svými asi 60 výrobními závody na celém světě firma ,která nemusí nikoho kopírovat , a už vůbec ne nějakého fenta ,který nemá ani svoji motorárnu. Deere vyrábí pro celý svět a nemůže se dívat jen dívat na maličkou Evropu , kde je taky jedna fabrička vyrábějící fenta, nebo už je to massey?
a k traktorové dopravě , vůbec neřešte jestli některý traktor veme o 5 litrů víc nebo míň. porovnejte si náklady s automobilovou dopravou,porovnejte spotřeby, ceny pneumatik a další a pak se můžete diskutovat dál
a k traktorové dopravě , vůbec neřešte jestli některý traktor veme o 5 litrů víc nebo míň. porovnejte si náklady s automobilovou dopravou,porovnejte spotřeby, ceny pneumatik a další a pak se můžete diskutovat dál
- Jan Sedlák
- Příspěvky: 1427
- Registrován: 17 lis 2005 18:03
- Bydliště: okolí Vyškova
Jaká by měla být reakce. "Nehraje přece roli jestli má Fendt vlastní motorárnu nebo ne ale že to funguje u nás a je to lepší než JD. Navíc se tímto prodejce pohoršil protože se zase vytahuje" Tohle netvrdím já ale jenom to vidím co by z toho pošlo
Sledoval sem tohle téma a nechtěl sem do toho zasahovat ale tohle mi prostě nedalo.

- přezrálej meloun
-
- Příspěvky: 209
- Registrován: 18 kvě 2006 19:07
- Bydliště: Doma
No Fendt ale patří k AGCO a to zrovna malej koncern neni. Navíc díky AGCO hodně vyváží na východ, spolupracuje se společností AGROMASH což je hlavní prodejce i výrobce techniky na území bývalé SSSR,AGROMASH má 20000 zaměstnanců takže se pro Fendt otevřel obrovský trh a o jeho stroje je tam zájem. Takže je to konkurent. Ne jak to napsal MAREK. 

- Martin Hruška
- Příspěvky: 208
- Registrován: 02 pro 2006 15:53
- Bydliště: Čížkovice 83
Pro Marka: Pokud myslíš rozdíl 5 l/motohodinu v dopravních operacích mezi JD a jinou značkou, pak 5 x 1500 motohodin = 7500 l nafty.
Fendt uváděl jednu dobu v reklamně ještě víc .
Rozdíl mezi autem a traktorem jsem tady vysvětloval již několikrát.
Na vnitropodnikovou dopravu budeš muset traktor použít (s 2-3 x větším návěsem než se používá nyní). Pro dopravu na delší vzdálenosti je tu spedice.
Nezapomeň, že doprava materiálu v zemědělství (v RV) dělá 50% nákladů. Pokud na poli uděláš pořádný koleje nemusíš dělat ani s Horschem ani s JD bezorebkou. když budeš tuhle kolej orat, zaplatíš to na naftě zpátky.
Jinak srovnávat John Deere a AGCO nemá smysl, protože obě dvě patří mezi 4 nejdůležitější světové hráče. Záleží na nich jakou použijí statistiku v čem jsou nejlepší. Tuhle demagogii z prodejní přírůčky JD bych nechal
na jiné fórum.
Fendt uváděl jednu dobu v reklamně ještě víc .
Rozdíl mezi autem a traktorem jsem tady vysvětloval již několikrát.
Na vnitropodnikovou dopravu budeš muset traktor použít (s 2-3 x větším návěsem než se používá nyní). Pro dopravu na delší vzdálenosti je tu spedice.
Nezapomeň, že doprava materiálu v zemědělství (v RV) dělá 50% nákladů. Pokud na poli uděláš pořádný koleje nemusíš dělat ani s Horschem ani s JD bezorebkou. když budeš tuhle kolej orat, zaplatíš to na naftě zpátky.
Jinak srovnávat John Deere a AGCO nemá smysl, protože obě dvě patří mezi 4 nejdůležitější světové hráče. Záleží na nich jakou použijí statistiku v čem jsou nejlepší. Tuhle demagogii z prodejní přírůčky JD bych nechal
na jiné fórum.
asi jsem se někomu trefil na bolavé místo že? protože jak se říká potrefená husa nejvíc kejhá
tak za 1) uráží mě ,že mě tady někdo srovnává s tím prodejcem ze severní moravy. změním si nick
2) kde kdo se tady otírá o JD a všechno je v pořádku , jakmile někdo řekne něco pro JD tak je potřeba ho setřít,že?
3) v rusku a kazachstánu se prodává všechno co má kola a volant,ale v USA a v Austrálii jsem moc fentíků a claasíků jezdit neviděl, a určitě jsou to dobré stroje
4) nemluvím o dopravě po poli od mlátiček , tam jsou překladací vozy dneska samozřejmostí. ale o přepravě po silnici kde spotřeba 70 -80 litrů nafty u traktoru oproti 35-40 litru nafty u nákladáku je přece jen rozdíl(nezabývám se někým malým traktorem s 9t vlečkou)
tak za 1) uráží mě ,že mě tady někdo srovnává s tím prodejcem ze severní moravy. změním si nick
2) kde kdo se tady otírá o JD a všechno je v pořádku , jakmile někdo řekne něco pro JD tak je potřeba ho setřít,že?
3) v rusku a kazachstánu se prodává všechno co má kola a volant,ale v USA a v Austrálii jsem moc fentíků a claasíků jezdit neviděl, a určitě jsou to dobré stroje
4) nemluvím o dopravě po poli od mlátiček , tam jsou překladací vozy dneska samozřejmostí. ale o přepravě po silnici kde spotřeba 70 -80 litrů nafty u traktoru oproti 35-40 litru nafty u nákladáku je přece jen rozdíl(nezabývám se někým malým traktorem s 9t vlečkou)
Nazdárek lidi.Už delší dobu pozoruju tento web,zda se docela fajn.Až dnes jsem se přidal,díky reakci Marka a nazorech na JD kontra F.Tvrzení,že si JD tvoří vše sám,jsou nesmyslná.Pokud vím,tak ještě loni,nedokázal JD postavit svou vário převodovku a musel ji kupovat od německé firmi a za moc to nestálo.Sám jsem měl možnost se svést asi s prvním kusem,který se sem kdysy dávno dodal.S motorama to je lepší,ale v roce 2005-06,se na celé jedné serii řady 8000 měnily klyky v motoru a to preventyvně,nebot praskaly.JD je dobrej tahač,ale eFko je taky super tahač.
Petr
- Martin Hruška
- Příspěvky: 208
- Registrován: 02 pro 2006 15:53
- Bydliště: Čížkovice 83
Pro Marka: Omlouvám se, pokud jsem si tě spletl s s Deer 81. Pokud jde o tvou reakci tak :
1. Máš pravdu, že nákladní auta mají na silnici nižší spotřebu. Na druhou stranu ale mají gumy s 3- 4x větším tlakem na podložku. Z toho vyplývá buď dělená doprava u všeho co jde z pole na farmu, nebo řešení vnitropodnikové dopravy moderními traktory s úpravou otáček na 1700 ot a moderními návěsy. Jak znám praxi tak na dělenou dopravu přistoupí postupně možná u obilí, u cukrovky je to běžné ,ale u senáží to bude problém, to samé u kejdy, protože to by musela být záležitost službařů.
2. V Americe na farmách jsem byl asi 5 x ,v Kalifornii a Arizoně. Dimenze tohohle zemědělství je někde jinde než v Evropě. Na druhou stranu jsou i v Evropě stroje, které mají větší výkon než americké (Krone BIg X ,Big MII) a dobře se prodávají.
K JD ještě jedna poznámka. Nejsem ani zelenej ani červenej. Zajímam se již 20 let o zemědělskou techniku jako volný novinář.
Každá z těch velkejch skupin má postupný vývoj a jinou strategii. JD je pod jednou značkou a kslupoval taky své konkurenty, AGCO má strategii více značek rozložených po celém světě. Je to asi jen otázka názoru, která firma je nejlepší. Záleží na tom jaký vztah k té dané firmě máš.
Špička v zemědělské technice je neuvěřitelně vyrovnaná (mám na mysli traktorářské firmy). To je vidět v tabulkách traktorů, kde jsou parametry největších konkurentů velmi podobné.
Co cheš když stejný motor má nový traktor Claas a John Deere, převodovku jako MF má Claas atd.
1. Máš pravdu, že nákladní auta mají na silnici nižší spotřebu. Na druhou stranu ale mají gumy s 3- 4x větším tlakem na podložku. Z toho vyplývá buď dělená doprava u všeho co jde z pole na farmu, nebo řešení vnitropodnikové dopravy moderními traktory s úpravou otáček na 1700 ot a moderními návěsy. Jak znám praxi tak na dělenou dopravu přistoupí postupně možná u obilí, u cukrovky je to běžné ,ale u senáží to bude problém, to samé u kejdy, protože to by musela být záležitost službařů.
2. V Americe na farmách jsem byl asi 5 x ,v Kalifornii a Arizoně. Dimenze tohohle zemědělství je někde jinde než v Evropě. Na druhou stranu jsou i v Evropě stroje, které mají větší výkon než americké (Krone BIg X ,Big MII) a dobře se prodávají.
K JD ještě jedna poznámka. Nejsem ani zelenej ani červenej. Zajímam se již 20 let o zemědělskou techniku jako volný novinář.
Každá z těch velkejch skupin má postupný vývoj a jinou strategii. JD je pod jednou značkou a kslupoval taky své konkurenty, AGCO má strategii více značek rozložených po celém světě. Je to asi jen otázka názoru, která firma je nejlepší. Záleží na tom jaký vztah k té dané firmě máš.
Špička v zemědělské technice je neuvěřitelně vyrovnaná (mám na mysli traktorářské firmy). To je vidět v tabulkách traktorů, kde jsou parametry největších konkurentů velmi podobné.
Co cheš když stejný motor má nový traktor Claas a John Deere, převodovku jako MF má Claas atd.
- Marek Fikejs
-
- Příspěvky: 122
- Registrován: 02 led 2007 19:22
- Bydliště: Vlašim
spetr píše:Nazdárek lidi.Už delší dobu pozoruju tento web,zda se docela fajn.Až dnes jsem se přidal,díky reakci Marka a nazorech na JD kontra F.Tvrzení,že si JD tvoří vše sám,jsou nesmyslná.Pokud vím,tak ještě loni,nedokázal JD postavit svou vário převodovku a musel ji kupovat od německé firmi a za moc to nestálo.Sám jsem měl možnost se svést asi s prvním kusem,který se sem kdysy dávno dodal.S motorama to je lepší,ale v roce 2005-06,se na celé jedné serii řady 8000 měnily klyky v motoru a to preventyvně,nebot praskaly.JD je dobrej tahač,ale eFko je taky super tahač.
Jen doplnění, co se týká plynulých převodovek, tak u JD je to zálěžitost stará min. 5 let. Potom JD má plynulé převodovky ZF pouze do modelů 6630 (6620) pak jsou to od 6830 (6820) po nejslilnější 8030 originál JD. Co se týká motorů a vadných klik, vím, že se to dělo a jsem rád, že právě u JD, protože se k tomu postavil čelem a snažil se se zákazníky komunikovat. To se projevilo v preventivnosti, aby se tato sitauace dále neprojevila.
Nerad bych, aby jste se do mě zase pustili, doufám, že jsem to podal objektivně.
Jak MAREK řekl, když se o JD opřít, tak pořádně, to se tady daří


Teď napíšu věc, která se týká Fendta, a za kterou asi dostanu několik zajímavých reakcí: Fendt má svojí POUZE převodovku a je vše nej a super a není nad něj, ale co motor? nápravy? hydraulika? apod. Nechci, abychom se tady špičkovali, ale myslím, si, že JD S Fendtem hrají extraligu v nejen v ČR a doufám, že většina z vás pochopí, co jsem tí chtěl říci. Zatím zdar
- Marek Fikejs
-
- Příspěvky: 122
- Registrován: 02 led 2007 19:22
- Bydliště: Vlašim
Martin Hruška píše:Pro Marka: Omlouvám se, pokud jsem si tě spletl s s Deer 81. Pokud jde o tvou reakci tak :
1. Máš pravdu, že nákladní auta mají na silnici nižší spotřebu. Na druhou stranu ale mají gumy s 3- 4x větším tlakem na podložku. Z toho vyplývá buď dělená doprava u všeho co jde z pole na farmu, nebo řešení vnitropodnikové dopravy moderními traktory s úpravou otáček na 1700 ot a moderními návěsy. Jak znám praxi tak na dělenou dopravu přistoupí postupně možná u obilí, u cukrovky je to běžné ,ale u senáží to bude problém, to samé u kejdy, protože to by musela být záležitost službařů.
2. V Americe na farmách jsem byl asi 5 x ,v Kalifornii a Arizoně. Dimenze tohohle zemědělství je někde jinde než v Evropě. Na druhou stranu jsou i v Evropě stroje, které mají větší výkon než americké (Krone BIg X ,Big MII) a dobře se prodávají.
K JD ještě jedna poznámka. Nejsem ani zelenej ani červenej. Zajímam se již 20 let o zemědělskou techniku jako volný novinář.
Každá z těch velkejch skupin má postupný vývoj a jinou strategii. JD je pod jednou značkou a kslupoval taky své konkurenty, AGCO má strategii více značek rozložených po celém světě. Je to asi jen otázka názoru, která firma je nejlepší. Záleží na tom jaký vztah k té dané firmě máš.
Špička v zemědělské technice je neuvěřitelně vyrovnaná (mám na mysli traktorářské firmy). To je vidět v tabulkách traktorů, kde jsou parametry největších konkurentů velmi podobné.
Co cheš když stejný motor má nový traktor Claas a John Deere, převodovku jako MF má Claas atd.
Díky Martine, že jsi si mne spletl s prodejcem ze Severní Moravy


- Lukas Marek
- Příspěvky: 31
- Registrován: 24 pro 2006 12:44
- Bydliště: Jizni Morava
Je to tady boj jak ma byt. Pokusim se debatu vratit na zacatek. Porad se tady bavime o tom kdo je lepsi. Co vlastne srovnavame? Jake parametry srovnavame? Co povazujete u traktoru za dulezite parametry? Kterou radu budeme srovnavat?
Veznu to ze sveho pohledu F936 vs. JD8530 (bohuzel mam parametry jenom s prospektu, MZ nebo netu)
MOTOR JD max 350koní/F 330
kroutici moment 1534/1480
pri otackach 1600/1450
nejnizsi spotreba pod 200g/195g
oba maji EGR a variator na chlazeni, ne visco spojku
oba maji common rail 4v
JD ma navic variabilni geometrii turba a IPM/navyseni vykonu v doprave a PTO cca 30 koni navic/
PREVODOVKA
oba maji plynulou
JD americka konstrukce radi v sobe 4 rychlosti tzn, ze ve 4 bodech od 0-5Okm/h bude ucinnost podobna powershiftu, moznost nastaveni dle vykonavane prace, neustala komunikace prevodovky s motorem, 50km/h pri 1750otackach
F dlouholete zkusenosti radi pouze 1rychlost, rychlost 65km/h pri 2000otackach, Xmoznosti nastaveni pres varioterminal, komunikace pres TMS
Napravy
oba maji nezavisle odpruzeni
HYDRAULIKA
prutok JD az 227l/F 160l
zdvih JD 11,8t/ F11,8t
Fendt
+velky barevny varioterminal s radou uzitecnych funkci
+velmi propracovana souvratova automatika
+nizka hmotnost pro univerzalni pouziti
+az 6okruhu hydrauliky +celni ramena
+odrpuzena kabina
+velka moderni kabina
+dlouholete zkusenosti s vario prevodvkou
+rychlost az 65km/h
+nizka spotreba paliva
+fendt stability control
+spolehlivost
-prilis slozite ovladani
-krom spotreby prumerne parametry motoru
-nizka hmotnost pro polni prace
-horsi tahove vlastnosti
-vysoka cena
JD
+zatim neprekonane parametry motoru
+velmi dobry prubeh spotreby (nebraska test)
+nejvetsi namereny tahovy vykon (nebraska test)
+jednoduche nastaveni prevodovky
+jednoduche ovladani
+aktivni sedacka
+prostorna moderni kabina
+velky prehledny dotekovy barevny monitor GS Displey 2600 s radou funkci
+dosud jediny fungujici dualni system satelitniho navadeni Autotrack
+velmi dobre parametry hydrauliky
+spolehlivost
-pri universalnim nasazeni, prilis tezky
-trochu stroha kabina
-vysoka cena (srovnatelna s fendtem, ale JD vcetne Autotracku)
Tod muj nazor. Samozrejme je tu plno otazek-napr.:je lepsi mit super moznosti nastaveni souvratove automatiky, ale s tim problemem, ze to skoro nikdo nebude pouzivat???
Veznu to ze sveho pohledu F936 vs. JD8530 (bohuzel mam parametry jenom s prospektu, MZ nebo netu)
MOTOR JD max 350koní/F 330
kroutici moment 1534/1480
pri otackach 1600/1450
nejnizsi spotreba pod 200g/195g
oba maji EGR a variator na chlazeni, ne visco spojku
oba maji common rail 4v
JD ma navic variabilni geometrii turba a IPM/navyseni vykonu v doprave a PTO cca 30 koni navic/
PREVODOVKA
oba maji plynulou
JD americka konstrukce radi v sobe 4 rychlosti tzn, ze ve 4 bodech od 0-5Okm/h bude ucinnost podobna powershiftu, moznost nastaveni dle vykonavane prace, neustala komunikace prevodovky s motorem, 50km/h pri 1750otackach
F dlouholete zkusenosti radi pouze 1rychlost, rychlost 65km/h pri 2000otackach, Xmoznosti nastaveni pres varioterminal, komunikace pres TMS
Napravy
oba maji nezavisle odpruzeni
HYDRAULIKA
prutok JD az 227l/F 160l
zdvih JD 11,8t/ F11,8t
Fendt
+velky barevny varioterminal s radou uzitecnych funkci
+velmi propracovana souvratova automatika
+nizka hmotnost pro univerzalni pouziti
+az 6okruhu hydrauliky +celni ramena
+odrpuzena kabina
+velka moderni kabina
+dlouholete zkusenosti s vario prevodvkou
+rychlost az 65km/h
+nizka spotreba paliva
+fendt stability control
+spolehlivost
-prilis slozite ovladani
-krom spotreby prumerne parametry motoru
-nizka hmotnost pro polni prace
-horsi tahove vlastnosti
-vysoka cena
JD
+zatim neprekonane parametry motoru
+velmi dobry prubeh spotreby (nebraska test)
+nejvetsi namereny tahovy vykon (nebraska test)
+jednoduche nastaveni prevodovky
+jednoduche ovladani
+aktivni sedacka
+prostorna moderni kabina
+velky prehledny dotekovy barevny monitor GS Displey 2600 s radou funkci
+dosud jediny fungujici dualni system satelitniho navadeni Autotrack
+velmi dobre parametry hydrauliky
+spolehlivost
-pri universalnim nasazeni, prilis tezky
-trochu stroha kabina
-vysoka cena (srovnatelna s fendtem, ale JD vcetne Autotracku)
Tod muj nazor. Samozrejme je tu plno otazek-napr.:je lepsi mit super moznosti nastaveni souvratove automatiky, ale s tim problemem, ze to skoro nikdo nebude pouzivat???
Pro Deere81:v dnešní době se už tolik nehraje na to, co která značka má všechno vlastní.Možná by ste se divily,kde a kdo vyrábí např.pro Mercedes.Důležité je,jak si která značka dokáže došlápnout na svoje dodavatele.Za vším stojí pár schopných, či jen takových kteří si na to hrají a tváří se tak,lidí ve vedení.Proto také firmy jako Fendt a Claas mají různé dodavatele motorů,aby mohli účinně ovlivňovat cenu a hlavně kvalitu.John Deere je tak velká firma,že si může dovolit vývoj stroje od A do Z.
- Jan Sedlák
- Příspěvky: 1427
- Registrován: 17 lis 2005 18:03
- Bydliště: okolí Vyškova
Je to zajímavá diskuze..... Podle jedné nejmenované anglické firmy JCB i zde bude platit slogan "Je to zelené, a co je zelené, není ještě zralé". A zralé je žluté, a to v tomhle případě kromě Fastraku splňuje John Deere se svými žlutými spoďáry 

Kdo je online
Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 1 návštěvník