Tak který je Váš favorit?
To maš pravdu produktivita a konfort,a to je taky kamen urazu znam agronomi kteří přijednou na pole jednou za tyden ,jinak sedí v kancelaři a jako delají no a strašne zavidí tem chlapum jakej maji konfort v tom traktoru a vubec si neuvědomuji že ten chlap tam sedi 10hodin denně a nemuže zastavit aby si vydělal(na rozdíl od nich). A at je to mašina dobra jako prase tak po tydnu každodení honičky je každej rad když z toho vyleze a muže si nejakej ten čas odpočinout a ne poslouchat "ty se mas,tak hezkej traktor,to my se tady sedřeme ve škarede kanceláři"
- Honza 2
Proto se zastávám i výkonnějších strojů v podniku obvyklejší výměry. Všichni že né, že traktor musí jet aby vydělával, já nevim co všechno, po třech letech je strhanej jako budik, má poruchy, je na vysypání a traktorista taky. Navíc má fůru přesčasů, nad limit, co stym uděláme?! No tak mu to všechno nezaplatime. Místo aby udělal v klidu 60 ha a v pět odpoledne vylezl a šel domů v klidu tak se musí vydělávat a šetřit. Pořád se chceme rovnat zahraničí ale situace je jinde.
- Radek
Projel jsem se s New Holland TG 255 a mislím si že je to dobrý stroj a je perfetkní na obsluhu, jednoduché ovládání hned mi sednul do ruky akorád jsem neměl možnost se sním projet v tahu na poli. Je to můj favorit ve vyšší třídě v ty střední to je ZETOR 114 41 také jsem měl možnost se sním svést a zaujal mě.
Tak podle mě je nejlepší FENDT, hned za ním JOHNDEERE a CASE,NEW HOLLAND, DEUTZ-FAHR, CATTERPILLAR, MASSEY FERGUSON...no a pak se tam toho motá hodně co už zase tak dobrý není ale pořád to stojí za to CLAAS, VALTRA, McCormick a nakonec LANDINI, BELARUS a jiné podobné...Fastrac od JCB bych nechal stranou je to přece jenom něco jiného....
- Kuba Medera
-
- Příspěvky: 647
- Registrován: 18 lis 2005 18:32
- Bydliště: Šumperk
no já bych řekl že fendt bude až za těmi prvními třemi zmiňovanými,já když si sednu do fendtu,jd,a traktorů CNH tak se ve fendtovi nevyznám a trvalo by mi dlouho než bych se vůbec naučil to ovládat,ale copak já,vem si třeba traktoristu kterej má 45 a dej mu fendta do ruk,myslím že než by se to naučil tak traktor by byl dávno rozsypanej,ale o to taky nejde,zkus si fendta dát do oračky nebo do nějaké pořádné polní práce a jezdi snim 20 hodin denně a pak mi řekni jak dlouho ti vydrží,když ti vydrží alespoň 6 let tak je to borec,alespoň toto můžu říct o našem JD 8400 kterej má za sebou 8 let a nalítanej 14500 Mth a taky JD je jednodušší,protože je to dělaný(8020,8030) pro američany a těm se moc učit nechce,podle mě s fendtem musí jezdit tak inženýr
Dovolím si offtopic vložku:
Takže fajn: Jen mi te´d řekněte, co je na ovládání Fendta tak složitýho. Myslim konkrétně. Minulej tejden sem měl možnost to řídit, pravda, jen pár jízd s podmítačem, ale opravdu mi to složitý nepřišlo. Možná na nějaký složitější práce s hydraulikou by to chtělo víc zkušeností,a le ani to si nemyslim. Pravda, asi nastavit si varioterminál na to a to dá chvilku cviku, ale to i třeba nastavení fo´táku tak aby to nebylo jen cvakání. (samozřejmě zjednodušuju) Co je složité an všem pohodlně na jedný páce, na přehledném varioterminálu, na variopřevodovce. Co už by mělo bejt jednodušší a uživatelsky přívětivější? Takže konkrétně, v čem vám to přijde složité?
Možná se ptám laicky a hloupě, a proto mi to vysvětlete.
A neřikejte pro starýho chlapa, páč teď tu o tom mluvíte vy, mladý kluci.
Takže fajn: Jen mi te´d řekněte, co je na ovládání Fendta tak složitýho. Myslim konkrétně. Minulej tejden sem měl možnost to řídit, pravda, jen pár jízd s podmítačem, ale opravdu mi to složitý nepřišlo. Možná na nějaký složitější práce s hydraulikou by to chtělo víc zkušeností,a le ani to si nemyslim. Pravda, asi nastavit si varioterminál na to a to dá chvilku cviku, ale to i třeba nastavení fo´táku tak aby to nebylo jen cvakání. (samozřejmě zjednodušuju) Co je složité an všem pohodlně na jedný páce, na přehledném varioterminálu, na variopřevodovce. Co už by mělo bejt jednodušší a uživatelsky přívětivější? Takže konkrétně, v čem vám to přijde složité?
Možná se ptám laicky a hloupě, a proto mi to vysvětlete.
A neřikejte pro starýho chlapa, páč teď tu o tom mluvíte vy, mladý kluci.
mluvím li za sebe tak se o fendu nevijadřuji to že je složitý říkají druzí já ho moc neznám ale znám ty značky co píšu a co se týká nastavení to není složité to ti řekne návod naco co je a je to. to ale není pravda je potřeba vše skloubid do hromady a na každou situaci jinak aby se ti nestalo že se ti třeba pluh přizdvihne když zrovna nechceš a podle návodu to moc nepoznáš tam je to jen orientačně věřím tomu že pokud bys měl jezdit v různých situacích bude ti to dělat problémy ale naučíš se to o tom nelze pochybovat. Teď napíši mou zkušenost pana Bauera určitě znáte a ten na to jak použivám regulaci hleděl a chvíli mu to trvalo neš to pochopil a uznal že je to lepší než co on zná a to si myslím že to používá víc traktorystů ne jenom já. jen oni učí jen to co je psáno ale praxe je jiná
Podle mě jde jen o cvik a taky trochu chuť do toho se to naučit. Já s Fendtem jednou asi půl dne oral, a bez návodu i bez zaškolení jsem podle terminálu nastavil sám kompletní souvraťovou automatiku, hodnoty prokluzu i ostatní věci. Všechno co jsem potřeboval, jsem viděl a logicky přišel na to, jak to nastavit. Zaškolenej chlap tam jen přišel, řekl jen jak se s tím rozjet, jak zvednout pluh a otočit ho, ale všechno jen ručně. O automatice se ani nezmínil, že prej se s tím ještě nesžil. Tolik asi k ovládání Fendtu.
Ještě jedna věc, která sem úplně nepatří, ale k tomu ovládání strojů. Když jsem sedl z Megy do Lexionu, tak jsem si myslel, že se za sezonu nenaučím, jak používat Cebis. Během jednoho dne jsem nechtěl nic jinýho a nějaká složitost ovládání mi vůbec nepřišla.
Prostě jak to dostaneš pod kůži, tak je to v pohodě. Záleží jen na tom, jak dlouho se to komu pod tu kůži dostává a jestli má vůbec chuť, aby se to pořádně naučil.
Ještě jedna věc, která sem úplně nepatří, ale k tomu ovládání strojů. Když jsem sedl z Megy do Lexionu, tak jsem si myslel, že se za sezonu nenaučím, jak používat Cebis. Během jednoho dne jsem nechtěl nic jinýho a nějaká složitost ovládání mi vůbec nepřišla.
Prostě jak to dostaneš pod kůži, tak je to v pohodě. Záleží jen na tom, jak dlouho se to komu pod tu kůži dostává a jestli má vůbec chuť, aby se to pořádně naučil.

- Jan Sedlák
- Příspěvky: 1427
- Registrován: 17 lis 2005 18:03
- Bydliště: okolí Vyškova
Neberte to někdo tak že jsou traktory Fendt špatny. To ne, nebo že nevydrži a podobně. Jsou to jedny z nejspolehlivějšich strojů, na vysoké urovni. A to je to, že je tam terminál, nastavení nářadí, hydrauliky se dělá přes terminál, je pravda že je to o zvyku. Ale když si sednu do Deutz Fahru, MF, Claasu tak najdu věci co potřebuji a jasně je vidim. Americky traktory jsou na tom stejně, to nen třeba rozebirat. Když sem sedl do fendta jeden den, pořád jsme nemohl přijít na fůru věci, kde se nastavi hydraulika, delší dobu jsem tápal a hledal potenciometry, tlačítka, další problémy co sem měl, pořád sem mačkal tlačitko na joystiku pro zvednuti podmitače, pořád nic podmitač ležel na zemi až na třeti pokus, to se mě stalo u obou traktoru s kterymy sem jel. Shrnu to tak, berte to jako muj dojem, sílu nezvyku a moji chybu, ale pořád jsem něco hledal na tom ovládání. Jak se zapíná tempomat, kde se přepinají režimy jízdy, na co je to ono tlačitko na loketni opěrce, na bočnim panelu, kde se přepne varioterminál. Pak sem viděl že to zas neni složity, ale takový zmatek, hledání, neměl sem přehled. Ale říkám, je to o zvyku a nemění to nic na tom že to jsou vyborny traktory.
Přesně tak skloubit vše dohromady a najít tu nejlepší variantu to je to co je složitější že přijdu na co je co to není problém ale skloubit to ale pochybuji že to každý zvládne za chvíly /půl hodiny / plně ovládat tak to bych chtěl vidět i po několika dnech člověk dude přicházet na různé varianty ONO nastavit to jednou to jde ale ne na všechny situace ono to bude pracovat ale pokud budu si stím hrát tak určitě se najde jiná možnost nastavení která lépe odpovídá dané situaci malí příklad / mám převodovku vário najedu na překážku ale tím že mám vário tak převodovka ubere rychlost aby se motor neudusyl ale při poveršiftu mi na překážce začne klesat motor a musí bít hydraulika nastavena přesně aby odlehčila a dotížila traktor a o to jste u vária ošizení tam to nastavení tak nepoznáte tam vám motor neklesá ale pokud dobře nastavím hydrauliku tak vário klesat rychlost nemusí a oto je to složitější / stačilo by na chvíli nechat na poli zablokovanou rychlost pak přesně nastavyt hydrauliku a pak se stane že ani rychlost nebude klesat a bude větší výkon s váriem a to pak bude plně využita ta moderní technologie . Doufám že jste to pochopily co jsem chtěl napsat
- Jan Sedlák
- Příspěvky: 1427
- Registrován: 17 lis 2005 18:03
- Bydliště: okolí Vyškova
ještě jeden postřeh... Kdo si koupil Fendta, jakoukoliv řadu, je spokojený. Nemá problémy a nestěžuje si. Věc která se musí nechat a taky říct. Abych nekritizoval jen ovládání. Jiným se zas nelíbí nebo jim nepadl do ruky třeba Case nebo JD, Claas.
A nová 936 je zase někde jinde.
A nová 936 je zase někde jinde.
Fend je fend to je jistá věc a to ovládání pokud jste se bavily o klasickém ovládaní tak je to v pohodě já jsem to asi moc rozpitval ale elektronika mě baví. a hlavně doufám že stoho vyplynulo že vžádném případě nechci krytyzovat ovládání Fendu to si myslím že je na nejlepší ůrovni ale pokud ho někdo řádně nepochopí tak nevyužije co v takovém traktoru všechno je
- Jan Sedlák
- Příspěvky: 1427
- Registrován: 17 lis 2005 18:03
- Bydliště: okolí Vyškova
Nikdo nic nemyslel že bys kritizoval ovládání nebo i někdo jinej. Je to o zvyku a kdo to nepochopí a nepoužije tak je to jiná věc. Nakonec u case a američanů to je taky o myšlení a využití, znalosti.
- Kuba Medera
-
- Příspěvky: 647
- Registrován: 18 lis 2005 18:32
- Bydliště: Šumperk
No mě se fendty nelíbili od začátku,to ovládání prostě nechápu,ten joystik je nějak složitej,všechny traktory v této výkonové třídě jsem pochopil a dokázal bych se s nimi rozjet,ale s fendtem opravdu ne a ještě jedna věc,dejte mi příklad nějaké 930tky ,která je řádně vytížená v přípravě půdy,tyhle traktory mi připadají jen tak "na hraní" a ne do pořádné oračky,do pole jedině zelenožlutej traktor a pokud budete využívat ten fendt řádně a celej den se nezastaví tak si myslím že po třech letech je rozsypanej,prostě shrnuto,mě se fendt nelíbí,složitej traktor pro chytrý lidi,elektriky jak nas.... ,člověk si na tom bez servisu nic neopraví a když jo tak ti to potom dělá nepořádek
Jak tady někdo psal že 45 letí se stím nenaučí. Tímto nechci urazit ty chlapy co stím jezdí. Na jedne farmě tady v okolí jezdí s fendama chlapi kterým táhne na 60 (samozřejmě i mladí) a jezdí s těma traktorama fakt špičkově. Takže i "staříci" to zvládnou. A Fendt není zas tak složitý.
Řekl sem do žní, je po žních. Zítra s ním jedu naposled.
- Jan Sedlák
- Příspěvky: 1427
- Registrován: 17 lis 2005 18:03
- Bydliště: okolí Vyškova
Měli bysme to psát do Fendta.... Rozebíráme to moc.
kdo má rád Fendty bude kupovat Fendty a bude stopro spokojený. kdo má rád Case nebo DF bude kupovat tyto. Ten servis je potřebný u všech. Americky traktory sou na výdrž, Fendtik je na pořádny využití, vyždímání na maximum a za pět let už má Fendt něco novyho lepšiho co si zákazník koupí. Bylo to tak s řadou 800(824) a řadou 900, 926 a nynější 900 až 930 TMS. A když přijde nová řada v kabátě nové 936 uvidíte jak se zapráší po ní a TMSka budou stát v agrobazarech nebo hledat noveho majitele.
kdo má rád Fendty bude kupovat Fendty a bude stopro spokojený. kdo má rád Case nebo DF bude kupovat tyto. Ten servis je potřebný u všech. Americky traktory sou na výdrž, Fendtik je na pořádny využití, vyždímání na maximum a za pět let už má Fendt něco novyho lepšiho co si zákazník koupí. Bylo to tak s řadou 800(824) a řadou 900, 926 a nynější 900 až 930 TMS. A když přijde nová řada v kabátě nové 936 uvidíte jak se zapráší po ní a TMSka budou stát v agrobazarech nebo hledat noveho majitele.
Pánové děkuji za konstruktivní diskuzi i za to, že mě respektujete a chcete tu udržet pořádek. Vážím si toho. Moje otázka byla tak nějak namířena na to co napsal kuba. Myslel sem tím běžné ovládání a jak sem již v prvním vstupu napsal, je mi jasný že vychytat to naplno je otázka dlouhodobější (co se týče jednotlivých nastavení) ale to enbude jen u fendta, jak tu přesně popsal libor. Kamarád co tu jezdí s 924 mi při mé otázce na toto řekl, že se učí každej den (tím mám na mysli různá nastavení pro různá nářadí a různé podmínky). Ale běžný úkony a ježdění, podle mě není nic jednoduššího než joy fendta, ale je to jistě subjektivní pocit a pokud to kubovi nevyhovuje, jeho věc. A co se týče výdrže, mluvím tu furt o té 924, protože s ní přicházím do styku často a sjel sem si s ní. Tedy je to uplně první devítistovková řada co byla v ČR, je to první předváděcí kousek Agrallu. Bude jí teď už 5 let. Maká každej den a´t v přípravě, orbě, setí nebo sečení či v jumbu. A, Kubo, opravdu, věř mi, že žádnej problém. Žádná větší oprava. Pouze teď dostal přední vývod páč bude nosit letadlo od pottingera. Ale jinak běžné mouchy a jen údržba. Tudíž tvé teorie mi moc nesedí.Ale to bylo jen k tomu, co napsal Kuba. (jo, taky si tu řikal, že tomu neseděj dvojmontáže na předku a že odchází náprava - no, dělá s nima najaře i napodzim vepředu i vzadu a opět žádnej problém).
Ale Vám všem ze srdce děkuju za ukázkovou diskuzi k tématu. Ano, asi by se to mělo přesunout jinam, ale v tomto případě to tolerujme, vždy´t to bylo i jako offtopic téma uvozeno. Děkuji. Krásnej večer.
Ale Vám všem ze srdce děkuju za ukázkovou diskuzi k tématu. Ano, asi by se to mělo přesunout jinam, ale v tomto případě to tolerujme, vždy´t to bylo i jako offtopic téma uvozeno. Děkuji. Krásnej večer.
Ještě si dovolím s něčím přijít avemte to jako vtip. Je to pro tebe Kubo, že se s tim dokážou rozjet a i orat i děcka. Mrkni: http://www.agrartechnik-im-einsatz.de/d ... ry&id=3236
Ne, nic ve zlém.



Ne, nic ve zlém.

ano diskuze je to zajimavá tak sejít se a mít všechny traktory co tu probíráme a dělat skušební jízdy zkoušet nastavovat přiučit se to by byla věc.
a stou poruchovostí jsou to jen stroje hlavně aby se nepodělali hlavní součásti traktoru prkotiny má každý traktor. a co traktor to jiná porucha . jen tak pro zajímavost jeden nový traktor mnoho poruch a to má málo najeto já ho mám 1 rok a 1 měsíc 2100 mh a kromě jednoho odporu nic.
a stou poruchovostí jsou to jen stroje hlavně aby se nepodělali hlavní součásti traktoru prkotiny má každý traktor. a co traktor to jiná porucha . jen tak pro zajímavost jeden nový traktor mnoho poruch a to má málo najeto já ho mám 1 rok a 1 měsíc 2100 mh a kromě jednoho odporu nic.
To Libor: Jasně, že všechny vychytávky nenaladíš přesně za půl dne, pokud to dokonale neznáš a jasný, že se člověk s tím učí každý den. Ale uživatelsky, tak aby ti to chodilo tak jak má, abys všechno nemusel dělat ručně, to se dá během hodinky, dvou celkem obstojně zvládnout.
K té výdrži. Taky o pár Fendtech v okolí vím, není mi sice známo jak velký dělají opravy a jestli vůbec nějaký dělají, ale jezdí už taky minimálně 6 let a furt jezdí.... Tady kousek koupil jeden chlápek před třema rokama 714 (teda myslím, že je to to označení), spokojenost maximální, teď v zimě koupil dalšího. Podotýkám, že mu je těsně před 40 lety a jeho tátovi, kterej s tím běžně taky jezdí je dost přes 60....
K té výdrži. Taky o pár Fendtech v okolí vím, není mi sice známo jak velký dělají opravy a jestli vůbec nějaký dělají, ale jezdí už taky minimálně 6 let a furt jezdí.... Tady kousek koupil jeden chlápek před třema rokama 714 (teda myslím, že je to to označení), spokojenost maximální, teď v zimě koupil dalšího. Podotýkám, že mu je těsně před 40 lety a jeho tátovi, kterej s tím běžně taky jezdí je dost přes 60....
O CASE se taky mluvý že jsou nic moc a mi máme prvního v republice 7130 od roku 93 má už přes 25000 mh a jezdí neustále na poli i v dopravě i když už ten největší nápor dělají ty novější MX za tech 13 let se na tom taky opravovalo ale ne základní věci tedy motor a převodovka. převodovka se jen v rámci 20000 mh vymenovali těsnící kroužky a některé ojeté lamely a to v roku 93 jak přišel tak tomu nikdo nevěřil že to vydrží moc tu ameriku neměli rádi a po pár letech se uznalo že naši zaspaly s vývojem techniky ne spíš že ho nedovolily se vyvýjet
Kdo je online
Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 2 návštevníků