Objem motorů včetně hlasování o traktorech
Příspěvků: 15
• Stránka 1 z 1
- Marek Fikejs
- Příspěvky: 122
- Registrován: 02 led 2007 19:22
- Bydliště: Vlašim
Objem motorů včetně hlasování o traktorech
Co si myslíte o tomto, je mi jasné, že se reakce budou většinou týkat spotřeby. Co se týče ankety, tak pokud vám tam bude chybět nějaký stroj, tak pošlete SZ.
Naposledy upravil Marek Fikejs dne 06 led 2007 16:54, celkově upraveno 1
No 9-liter od JD alebo Case asi väčšina ešte ani nevidela a nieto ešte pri práci (to poriadne ani ja) takže sa len ťažko hodnotí. Jedine 8,1-litrový. Fendt má Deutz motor 7.1 l, takže motor odskúšaný so všetkom možnom . Vcelku spoľahlivý. Tento rok bude uvádzať nový motor so zmeneným vstrekovaním na typ common-rail. JD má oproti Case motorom radšej červenú naftu, zatiaľ som nepočul že by čerpadlo štrajkovalo. Neviem aký typ je v STS-ke ale na tej v Ludaniciach je na kabine výslovne zakázané "krmiť" motor červenou (farbenou) naftou. Je to 9-liter ??
- Marek Fikejs
- Příspěvky: 122
- Registrován: 02 led 2007 19:22
- Bydliště: Vlašim
Miro píše:No 9-liter od JD alebo Case asi väčšina ešte ani nevidela a nieto ešte pri práci (to poriadne ani ja) takže sa len ťažko hodnotí. Jedine 8,1-litrový. Fendt má Deutz motor 7.1 l, takže motor odskúšaný so všetkom možnom . Vcelku spoľahlivý. Tento rok bude uvádzať nový motor so zmeneným vstrekovaním na typ common-rail. JD má oproti Case motorom radšej červenú naftu, zatiaľ som nepočul že by čerpadlo štrajkovalo. Neviem aký typ je v STS-ke ale na tej v Ludaniciach je na kabine výslovne zakázané "krmiť" motor červenou (farbenou) naftou. Je to 9-liter ??
V STSkách jsou 12,5 litrové motory se vstřikováním PD, takže velice jednoduchá záležitost. Jinak jestli myslíš Ludanice u Topolčan, tak tak jsem letost sekal s STSkou jako služba, měla AutoTrac. Opravdu bomba Pokud budeš chtít, tak ti mohu poslat prospekt STSky v PDFku emailem
jeden rozdíl tam je a to hlavněu 9 l větší síla ne Kw ale kroutící moment a hlavně síla v tahu dá se říct že bude dobře držet otáčky nerad půjde dolů z otáček oproti 7.1 l ale u vário převodovek to tak lehko poznat nepůjde dalo by se to poznat u poverchiftu něco jako fábie 1.4 a 1.2 stejný výkon ale v kopci bude lépe držet 1.4 zato 1.2 bude muset podřadit
Jak psal Libor, bude to hlavně o tom krouticim momentu. Napadlo mě to hned a tak sem se dival do technickejch dat. Docela mě to překvapilo. JD 1534 N.m při 1600 otačkách a FENDT 1482 N.m při 1450 otáčkách. Beru-li nejsilnější modely. U modelů s max. vykonem 240 a 270 koní dokonce skoro stejnej krouťák. Akorat by mě zajimalo při kterych otačkach je lepši ten krouťák mít, jestli při 1600 u JD nebo 1450 u FENDTa, ale to asi záleží jaká je při těchto otáčkách spotřeba, si myslim.
Nie je podstatný max. moment ale jeho priebeh, predsa motor pracuje v určitom režime otáčok. Preto tá 1.2 HTP je na nič lebo priebeh má o ničom len jedno špicaté maximum a tak to aj vypadá. Najväčší moment na dostal k nizkym otáčkam (1200 a pod.) preto lebo motory začali disponovať zálohami výkonu a pri bežných čerpadlách to asi inak nešlo poriešiť. To je môj názor. Teraz pri elektronických vstrekovaniach to ide dostať vyššie a je to výhodnejšie pre vario prevodovky, kde ten motor predsa len prekonáva záťaž v spolupráci s prevodovkou a neklesajú mu tak otáčky.
- Marek Fikejs
- Příspěvky: 122
- Registrován: 02 led 2007 19:22
- Bydliště: Vlašim
Stepan píše:Jak psal Libor, bude to hlavně o tom krouticim momentu. Napadlo mě to hned a tak sem se dival do technickejch dat. Docela mě to překvapilo. JD 1534 N.m při 1600 otačkách a FENDT 1482 N.m při 1450 otáčkách. Beru-li nejsilnější modely. U modelů s max. vykonem 240 a 270 koní dokonce skoro stejnej krouťák. Akorat by mě zajimalo při kterych otačkach je lepši ten krouťák mít, jestli při 1600 u JD nebo 1450 u FENDTa, ale to asi záleží jaká je při těchto otáčkách spotřeba, si myslim.
Pokud vezmu, že maximální výkon 8030 je položen někam k 1800 otáčkám, tak je lepší mít točák položen k 1600, protože se ti skoro kreje maximální výkon s maximální točákem, tzn, že traktor frčí na max. se zajímavou spotřebou.
Miro píše:Nie je podstatný max. moment ale jeho priebeh, predsa motor pracuje v určitom režime otáčok. Preto tá 1.2 HTP je na nič lebo priebeh má o ničom len jedno špicaté maximum a tak to aj vypadá. Najväčší moment na dostal k nizkym otáčkam (1200 a pod.) preto lebo motory začali disponovať zálohami výkonu a pri bežných čerpadlách to asi inak nešlo poriešiť. To je môj názor. Teraz pri elektronických vstrekovaniach to ide dostať vyššie a je to výhodnejšie pre vario prevodovky, kde ten motor predsa len prekonáva záťaž v spolupráci s prevodovkou a neklesajú mu tak otáčky.
Právě proto těm motorum vyhovuje vário to by chtělo vyskoušet s jednim kvaltem nebo na stolici
- Marek Fikejs
- Příspěvky: 122
- Registrován: 02 led 2007 19:22
- Bydliště: Vlašim
Stepan píše:Tak 936ka FENDT má 1900 otáček při max. výkonu, to je dost daleko od max. krouťáku, no jo JD vede 1:0 co se dá dělat.
To je pouze jeden ukazatel, buď v pohodě
Příspěvků: 15
• Stránka 1 z 1
Kdo je online
Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 1 návštěvník