Objem motorů včetně hlasování o traktorech

Jakou značku traktorů preferujete?

John Deere
8
40%
Fendt
2
10%
New Holland
1
5%
CASE
2
10%
Claas
2
10%
Massey Ferguson
0
Žádná hlasování
Zetor
4
20%
SAME
0
Žádná hlasování
Mc Cormick
0
Žádná hlasování
Jiný
1
5%
 
Celkem hlasů : 20
Uživatelský avatar
Příspěvky: 122
Registrován: 02 led 2007 19:22
Bydliště: Vlašim

Objem motorů včetně hlasování o traktorech

Příspěvekod Marek Fikejs » 03 led 2007 22:10

Co si myslíte o tomto, je mi jasné, že se reakce budou většinou týkat spotřeby. 8) Co se týče ankety, tak pokud vám tam bude chybět nějaký stroj, tak pošlete SZ. :wink:
Naposledy upravil Marek Fikejs dne 06 led 2007 16:54, celkově upraveno 1

Příspěvky: 679
Registrován: 18 lis 2005 19:11

Příspěvekod Miro » 03 led 2007 22:27

No 9-liter od JD alebo Case asi väčšina ešte ani nevidela a nieto ešte pri práci (to poriadne ani ja) takže sa len ťažko hodnotí. Jedine 8,1-litrový. Fendt má Deutz motor 7.1 l, takže motor odskúšaný so všetkom možnom 8). Vcelku spoľahlivý. Tento rok bude uvádzať nový motor so zmeneným vstrekovaním na typ common-rail. JD má oproti Case motorom radšej červenú naftu, zatiaľ som nepočul že by čerpadlo štrajkovalo. Neviem aký typ je v STS-ke ale na tej v Ludaniciach je na kabine výslovne zakázané "krmiť" motor červenou (farbenou) naftou. Je to 9-liter ??

Uživatelský avatar
Příspěvky: 122
Registrován: 02 led 2007 19:22
Bydliště: Vlašim

Příspěvekod Marek Fikejs » 03 led 2007 22:38

Miro píše:No 9-liter od JD alebo Case asi väčšina ešte ani nevidela a nieto ešte pri práci (to poriadne ani ja) takže sa len ťažko hodnotí. Jedine 8,1-litrový. Fendt má Deutz motor 7.1 l, takže motor odskúšaný so všetkom možnom 8). Vcelku spoľahlivý. Tento rok bude uvádzať nový motor so zmeneným vstrekovaním na typ common-rail. JD má oproti Case motorom radšej červenú naftu, zatiaľ som nepočul že by čerpadlo štrajkovalo. Neviem aký typ je v STS-ke ale na tej v Ludaniciach je na kabine výslovne zakázané "krmiť" motor červenou (farbenou) naftou. Je to 9-liter ??


V STSkách jsou 12,5 litrové motory se vstřikováním PD, takže velice jednoduchá záležitost. Jinak jestli myslíš Ludanice u Topolčan, tak tak jsem letost sekal s STSkou jako služba, měla AutoTrac. Opravdu bomba :) Pokud budeš chtít, tak ti mohu poslat prospekt STSky v PDFku emailem

Uživatelský avatar
Příspěvky: 522
Registrován: 08 led 2006 00:49
Bydliště: okolí Litovle

Příspěvekod libor » 03 led 2007 22:42

jeden rozdíl tam je a to hlavněu 9 l větší síla ne Kw ale kroutící moment a hlavně síla v tahu dá se říct že bude dobře držet otáčky nerad půjde dolů z otáček oproti 7.1 l ale u vário převodovek to tak lehko poznat nepůjde dalo by se to poznat u poverchiftu něco jako fábie 1.4 a 1.2 stejný výkon ale v kopci bude lépe držet 1.4 zato 1.2 bude muset podřadit

Příspěvky: 679
Registrován: 18 lis 2005 19:11

Příspěvekod Miro » 03 led 2007 22:43

jj viem že tam boli Daňheláci rozprával som sa s ním čo a ako to išlo. Takže 12,5 liter a iné vstrekovanie.

Uživatelský avatar
Příspěvky: 163
Registrován: 24 úno 2006 19:49
Bydliště: Kobylnice (okr. BRNO)

Příspěvekod Stepan » 03 led 2007 22:58

Jak psal Libor, bude to hlavně o tom krouticim momentu. Napadlo mě to hned a tak sem se dival do technickejch dat. Docela mě to překvapilo. JD 1534 N.m při 1600 otačkách a FENDT 1482 N.m při 1450 otáčkách. Beru-li nejsilnější modely. U modelů s max. vykonem 240 a 270 koní dokonce skoro stejnej krouťák. Akorat by mě zajimalo při kterych otačkach je lepši ten krouťák mít, jestli při 1600 u JD nebo 1450 u FENDTa, ale to asi záleží jaká je při těchto otáčkách spotřeba, si myslim.

Příspěvky: 679
Registrován: 18 lis 2005 19:11

Příspěvekod Miro » 03 led 2007 23:05

Nie je podstatný max. moment ale jeho priebeh, predsa motor pracuje v určitom režime otáčok. Preto tá 1.2 HTP je na nič lebo priebeh má o ničom len jedno špicaté maximum a tak to aj vypadá. Najväčší moment na dostal k nizkym otáčkam (1200 a pod.) preto lebo motory začali disponovať zálohami výkonu a pri bežných čerpadlách to asi inak nešlo poriešiť. To je môj názor. Teraz pri elektronických vstrekovaniach to ide dostať vyššie a je to výhodnejšie pre vario prevodovky, kde ten motor predsa len prekonáva záťaž v spolupráci s prevodovkou a neklesajú mu tak otáčky.

Uživatelský avatar
Příspěvky: 122
Registrován: 02 led 2007 19:22
Bydliště: Vlašim

Příspěvekod Marek Fikejs » 03 led 2007 23:07

Stepan píše:Jak psal Libor, bude to hlavně o tom krouticim momentu. Napadlo mě to hned a tak sem se dival do technickejch dat. Docela mě to překvapilo. JD 1534 N.m při 1600 otačkách a FENDT 1482 N.m při 1450 otáčkách. Beru-li nejsilnější modely. U modelů s max. vykonem 240 a 270 koní dokonce skoro stejnej krouťák. Akorat by mě zajimalo při kterych otačkach je lepši ten krouťák mít, jestli při 1600 u JD nebo 1450 u FENDTa, ale to asi záleží jaká je při těchto otáčkách spotřeba, si myslim.


Pokud vezmu, že maximální výkon 8030 je položen někam k 1800 otáčkám, tak je lepší mít točák položen k 1600, protože se ti skoro kreje maximální výkon s maximální točákem, tzn, že traktor frčí na max. se zajímavou spotřebou.

Uživatelský avatar
Příspěvky: 522
Registrován: 08 led 2006 00:49
Bydliště: okolí Litovle

Příspěvekod libor » 03 led 2007 23:09

já moc fenda neznám ale kdo to zná dá se jezdit ve velké zátěži na 1450 otáček je třeba velká zátěž aby se projevila záloha motoru a motor se projevil já myslim že nejlepší dude spíše 1600 ot

Uživatelský avatar
Příspěvky: 522
Registrován: 08 led 2006 00:49
Bydliště: okolí Litovle

Příspěvekod libor » 03 led 2007 23:11

Miro píše:Nie je podstatný max. moment ale jeho priebeh, predsa motor pracuje v určitom režime otáčok. Preto tá 1.2 HTP je na nič lebo priebeh má o ničom len jedno špicaté maximum a tak to aj vypadá. Najväčší moment na dostal k nizkym otáčkam (1200 a pod.) preto lebo motory začali disponovať zálohami výkonu a pri bežných čerpadlách to asi inak nešlo poriešiť. To je môj názor. Teraz pri elektronických vstrekovaniach to ide dostať vyššie a je to výhodnejšie pre vario prevodovky, kde ten motor predsa len prekonáva záťaž v spolupráci s prevodovkou a neklesajú mu tak otáčky.


Právě proto těm motorum vyhovuje vário to by chtělo vyskoušet s jednim kvaltem nebo na stolici

Uživatelský avatar
Příspěvky: 163
Registrován: 24 úno 2006 19:49
Bydliště: Kobylnice (okr. BRNO)

Příspěvekod Stepan » 03 led 2007 23:33

Tak 936ka FENDT má 1900 otáček při max. výkonu, to je dost daleko od max. krouťáku, no jo JD vede 1:0 :wink: co se dá dělat. :cry:

Uživatelský avatar
Příspěvky: 122
Registrován: 02 led 2007 19:22
Bydliště: Vlašim

Příspěvekod Marek Fikejs » 03 led 2007 23:35

Stepan píše:Tak 936ka FENDT má 1900 otáček při max. výkonu, to je dost daleko od max. krouťáku, no jo JD vede 1:0 :wink: co se dá dělat. :cry:


To je pouze jeden ukazatel, buď v pohodě :lol:

Uživatelský avatar
Příspěvky: 163
Registrován: 24 úno 2006 19:49
Bydliště: Kobylnice (okr. BRNO)

Příspěvekod Stepan » 03 led 2007 23:41

Jo bylo by zajímavější mít před sebou křivky z měření obou motorů, to by sme to pak měli jednodužší s porovnáním.

Příspěvky: 13
Registrován: 01 pro 2006 18:52

Příspěvekod MAREK » 04 led 2007 20:35

JE ZAJÍMAVÉ SLEDOVAT VAŠE DOHADY

CHRAKTERISTIKY MOTORŮ NAJDETE NA

DLG-TEST.DE

Uživatelský avatar
Příspěvky: 522
Registrován: 08 led 2006 00:49
Bydliště: okolí Litovle

Příspěvekod libor » 04 led 2007 20:40

mě by zajímalo kdo jezdí s Fendem jestli třeba oře na těch 1450 nebo raději dá 1600 - 1700

Zpět na Všeobecná diskuze

Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 1 návštěvník