Nový traktor na pícniny?
Příspěvků: 28
• Stránka 1 z 1
Nový traktor na pícniny?
Přeji všem dobrý den vespolek. Chtěl bych touto cestou otevřít diskuzi vezkrze teoretickou, avšak vyvolanou některými praktickými požadavky. Předem bych chtěl podotknout, že jsem zemědělec asi tak ze 3%, vyrábíme některé stroje, zabívající se pícninářskou technikou a provádíme v tomto oboru služby a dopravu. Současně jsem zarytý offroaďák, náročný technik a věčnej rejpal. Neodsuďte tedy hned zprvopočátku tuto řekněme naivní debatu, kterou bych tady chtěl zastupovat širší okruh lidí, kteří se do této diskuze zapojují z jiných hledisek(doprava, offroad, motory, hydraulika atd..).
I když v tuto chvíli vím, že šance na úspěch jsou mizivé, chtěli bychom vyrobit Speciál - něco mezi nákladním vozem, pícninářským traktorem a osobním autem. Pro začátek a představu bychom mohli vycházet z něčeho jako poloviční fastrack - plánují se tyto věci:
1) přední a zadní hydraulika vč. výv. hřídelí
2) kompletně hydraulicky odpružený a nastavitelný podvozek
3) komfortní kabina pro 3 - 6 osob(dle zvoleného typu karoserie)
4) zřejmě by šlo o nástavbový nosič - valníky, cisterny, prášek atd..... - nosnost min. 2 tuny
5) max. rychlost dosažitelná na silnici 130Km/h(to bude nejobtížnější, ale je to podmínka)
6) motor typu lehký nákl. vůz o výkonu min. 180 PS
7) možnost pohonu 4x4 včetně redukcí a uzávěrek
celokapotovaná karoserie s moderním designem
9) tažné zařízení na čep - min. hmotnost přívěsu + vzduch brzdy 6 tun
10) Velikost kol cca 38-46 výška, cca 400 - 500mm šířka
11) možná bude zapotřebí řiditelnost obou náprav
12) široká škála doplňků jak pracovních tak estetických
I když v tuto chvíli vím, že šance na úspěch jsou mizivé, chtěli bychom vyrobit Speciál - něco mezi nákladním vozem, pícninářským traktorem a osobním autem. Pro začátek a představu bychom mohli vycházet z něčeho jako poloviční fastrack - plánují se tyto věci:
1) přední a zadní hydraulika vč. výv. hřídelí
2) kompletně hydraulicky odpružený a nastavitelný podvozek
3) komfortní kabina pro 3 - 6 osob(dle zvoleného typu karoserie)
4) zřejmě by šlo o nástavbový nosič - valníky, cisterny, prášek atd..... - nosnost min. 2 tuny
5) max. rychlost dosažitelná na silnici 130Km/h(to bude nejobtížnější, ale je to podmínka)
6) motor typu lehký nákl. vůz o výkonu min. 180 PS
7) možnost pohonu 4x4 včetně redukcí a uzávěrek

9) tažné zařízení na čep - min. hmotnost přívěsu + vzduch brzdy 6 tun
10) Velikost kol cca 38-46 výška, cca 400 - 500mm šířka
11) možná bude zapotřebí řiditelnost obou náprav
12) široká škála doplňků jak pracovních tak estetických
CZECH MADE
co se týká výroby, ceny, servisu to je zatím myslím brzo. Nejlepší by bylo přidat se k již hotové síti, kde bychom nikomu nepřekáželi, ale jak říkam, je to brzo. Cena samozřejmě se předpokládá relativně hodně vysoká. Záleží ještě hodně na obchodní politice, pokud se budeme držet zaběhnutého standartu, bude se zákl. provedení podle mého neodborného názoru pohybovat někde kolem 1,5 mil korun. Ale je fakt brzo. Motor použijeme seriově vyráběný např. od Renaultu, Iveca, Nissanu apod.. je na výběr a protože se to neprodává jen jako ND ale i jako "surovina", nevychází to nijak astronomicky.
CZECH MADE
A dělají se vubec pneumatiky dle tvych požadavku na tak velkou rychlost? Protože to ma byt na picniny tak si myslim že se to bude pohybovat po louce tak by tam měly byt flotačni pneu. To asi tak za prve a za druhe takova otazečka proč 130 a 3-6 lidi?
Řekl sem do žní, je po žních. Zítra s ním jedu naposled.
no než vymýšlet něco závratného a nového, tak zkus postavit něco takového http://agrartechnik-im-einsatz.de/de/in ... &id=102188 dej tomu rám z tatry, motor z iveca, převodovku z fastracu, kabinu vymysli sám a máš to, chtěj za to ten 1,5-2 miliony a vsaď se že se to bude prodávat...
Když jsem nad tím tak přemýšlel, stačilo by udělat kompletní program nástaveb na tatru terrno 4x4 i 6x6....to znamená rozmetadlo atd. třeba i ten sběrací vůz, a kdyby to měl být přece jenom univerzál tak to vyvodit z koncepce fastracu, ale zase musí to mít jakousi rozumnou cena tzn.dejme tomu víc jak 2,5 milionu asi ne....
Než stavět nový nosič nebo jak tomu řikat tak bych radši volil ten vyměny system. Te rychlosti nemaš šanci nikdy dosahnout, bo ti to jako auto asi nikdo nikdy nebude klasifikovat. A na vyměny sestem bych asi Tatru moc nevolil. Tam je problem s rourou. Je to stavebnice dal by se udělat i extra kratky podvozek s TBZ v předu i vzadu. Nebo to same ale na novém FOXu. Ten je dokonce i lehčí než. Na flotačnich kolech. Viděl bych to nějak tak jak toho mana. Aby to třeba uneslo trojkombinaci do předu byl by na ni dobry vyhled, dozadu kouli nebo piton fix nebo něco na ten zpusob. Abych za tim mohl tahat třeba návěs, lis nebo sběrák. Nahoru nějakou nastavbu třeba pro vapněni, praškovani, postřikovač, kejdovač. Ted to vypada jak Vredo 

Řekl sem do žní, je po žních. Zítra s ním jedu naposled.
jen jsem tak neměl co dělat, škoda že nemám 3d max studio, ale doufám že tohle bude stačit...
http://img228.imageshack.us/my.php?imag ... torck4.jpg
http://img228.imageshack.us/my.php?imag ... torck4.jpg
Odpověď
Zdarec lidi podle mě to není špatnej nápad ale nějak mi nesedí to že by to mělo jet 130Km a 3-6 lidí. Podle mě je traktor na práci a né na to aby se tam vyvážela celá rodina.
A navíc 130Km je docela dost a ten stroj by byl jen na pícni což tak má i bejt, ale málo kdo si koupí traktor jen na to aby s ním mohl sekat a tehle výtvor si nedokážu představit v otrbě nebo tak něco.

A navíc 130Km je docela dost a ten stroj by byl jen na pícni což tak má i bejt, ale málo kdo si koupí traktor jen na to aby s ním mohl sekat a tehle výtvor si nedokážu představit v otrbě nebo tak něco.
A co Unimog? 6 lidí pobere s prodlouženou boudou má přední i zadní TBZ + vývoďáky a v nejsilnější verzi snad něco kolem 260koní a to by i senážák utočilo sic asi né největší Jumbo, ale přece lis to samo. A jestli má omezovač, tak po jeho odpojení by snad i to 100km překročil, ale tím si nejsem jistej. A korbu má taky a spousty hydr okruhů. Co víc si přát?
a teď si s trochou představivosti zkuste na louce představit tohle:
http://www.fordvehicles.com/Trucks/2008superduty/
samo by to nebylo přesně takhle, ale designově obdobné...
http://www.fordvehicles.com/Trucks/2008superduty/
samo by to nebylo přesně takhle, ale designově obdobné...
CZECH MADE
ono dost záleží, kde to těch 300 koní má. Není možné to pořád honit v točkách, a v půli to bude mít polovinu t.j.150 koní. Neříkám, že to je stroj pro každého. Možná opravdu pro nikoho, ale je to směřováno pro takové náročnější(komfortně) uživatele. Můj osobní názor je, že to budoucnost nemá, ale docela mě baví se tím teoreticky zaobírat.
CZECH MADE
zdravím! celkem zajimavé téma a celkem k zamyšlení ! ale možná mi to příjde zzbytečné nad něčím takovým uvažovat . je ale fakt že kdo nic nedělá nic nevymyslí . jen mě zarazily ty fotografie toho mana musí to mít otřesné jízní vlastnosti a představa že za tí táhnu velký vůz plný senáže nebo cisternu , kolik asi váží to auto a cisterna co říká vyhláška ? a k unimogu no zeptejte se silničářů jak jim to vychází s provoznímy náklady při sekání příkopů nebo posýpání cest a bude te se divit ale jak říkam možná se pletu a vymyslíte něco převratného přeji hodně zdaru
- Jaroslav Duchan
- Příspěvky: 12
- Registrován: 06 úno 2008 23:17
- Bydliště: Nejdek u Karlových Varů
myslím si, že je to opravdu zajímavé. Já osobně si myslím, že se to má podobat Lindneru..http://www.lindner-traktoren.at/index.p ... produkte.., ale dnes vymyslet něco zcela nového nebude sranda. Nejdůležitější je stabilita a výhled. To je první krok k úspěchu. Já dělám jen pícniny a takovýto stroj by se určitě neztratil. A protože musím jezdit na velké vzdálenosti, rychlost 130km/h by také nebyla k zahození. Ovšem velmi důležitá je spotřeba. Chlapy co jezdí s Unimokem o ní radši nechtějí mluvit.
Každý traktor je dobrý, ale ne vždy je tak dobrý mezikus mezi volantem a sedačkou!
no nevím,něco co utáhne 6 tun se vzduchem a rychlost 130km/h,zdá se mně to celkem neprodejné.pokud chci jezdit 130 tak koupím offroad,ten taky utáhne nějaká ten přívěs,pokud chci vozit tuny na větší vzdálenost tak pořídím tatru (špičková průchodnost terénem) a pokud chci něco na pole koupím traktor.Při bližším ohledání zjištuju že chcete vyrobit něco jako je H1 s hydraulikou.Kombinace těžkého terénu a rychlé jízdy je dost nešťastná,budete muset buď z jednoho nebo z druhého slevit.Ale toliko můj názor-nenechte se odradit a jděte dál za svým snem-možná budeme mít za čas novou kategorii motorových vozidel.
Ať to skládám jak to skládám pokaždé je z toho kulomet
Se nám to tu rozjelo
díky za příspěvky, jak jsem psal rád o takovém voze přemejšlim. Je pravda, že už jsem to zahrnul do kategorie "snů", ale proč nesnít.
Když teda budeme snít dál a trochu to rozvedu, tak v podstatě taková vozidla už na světě jsou, téměř taková. Např. Ford F650 už se té představě velmi blíží. Je to auto těsně před tou hranicí traktoru se všemi vlastnostmi(principielně) osobního auta. Těsně za hranicí toho osobáku je zas už Unimog, je to zase víc traktor. Tak prostě něco mezi.....

díky za příspěvky, jak jsem psal rád o takovém voze přemejšlim. Je pravda, že už jsem to zahrnul do kategorie "snů", ale proč nesnít.
Když teda budeme snít dál a trochu to rozvedu, tak v podstatě taková vozidla už na světě jsou, téměř taková. Např. Ford F650 už se té představě velmi blíží. Je to auto těsně před tou hranicí traktoru se všemi vlastnostmi(principielně) osobního auta. Těsně za hranicí toho osobáku je zas už Unimog, je to zase víc traktor. Tak prostě něco mezi.....
CZECH MADE
Příspěvků: 28
• Stránka 1 z 1
Kdo je online
Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 1 návštěvník