Nový traktor na pícniny?

Uživatelský avatar
Příspěvky: 70
Registrován: 04 led 2007 13:42
Bydliště: Vimperk

Nový traktor na pícniny?

Příspěvekod John2 » 11 led 2007 09:03

Přeji všem dobrý den vespolek. Chtěl bych touto cestou otevřít diskuzi vezkrze teoretickou, avšak vyvolanou některými praktickými požadavky. Předem bych chtěl podotknout, že jsem zemědělec asi tak ze 3%, vyrábíme některé stroje, zabívající se pícninářskou technikou a provádíme v tomto oboru služby a dopravu. Současně jsem zarytý offroaďák, náročný technik a věčnej rejpal. Neodsuďte tedy hned zprvopočátku tuto řekněme naivní debatu, kterou bych tady chtěl zastupovat širší okruh lidí, kteří se do této diskuze zapojují z jiných hledisek(doprava, offroad, motory, hydraulika atd..).

I když v tuto chvíli vím, že šance na úspěch jsou mizivé, chtěli bychom vyrobit Speciál - něco mezi nákladním vozem, pícninářským traktorem a osobním autem. Pro začátek a představu bychom mohli vycházet z něčeho jako poloviční fastrack - plánují se tyto věci:

1) přední a zadní hydraulika vč. výv. hřídelí
2) kompletně hydraulicky odpružený a nastavitelný podvozek
3) komfortní kabina pro 3 - 6 osob(dle zvoleného typu karoserie)
4) zřejmě by šlo o nástavbový nosič - valníky, cisterny, prášek atd..... - nosnost min. 2 tuny
5) max. rychlost dosažitelná na silnici 130Km/h(to bude nejobtížnější, ale je to podmínka)
6) motor typu lehký nákl. vůz o výkonu min. 180 PS
7) možnost pohonu 4x4 včetně redukcí a uzávěrek
8) celokapotovaná karoserie s moderním designem
9) tažné zařízení na čep - min. hmotnost přívěsu + vzduch brzdy 6 tun
10) Velikost kol cca 38-46 výška, cca 400 - 500mm šířka
11) možná bude zapotřebí řiditelnost obou náprav
12) široká škála doplňků jak pracovních tak estetických
CZECH MADE

Příspěvky: 79
Registrován: 10 dub 2006 10:38
Bydliště: HK

Příspěvekod radek » 11 led 2007 10:43

:lol: :lol: :lol:

Příspěvky: 209
Registrován: 22 říj 2006 10:46

Příspěvekod karelk » 11 led 2007 13:05

To zní celkem slibně. Z čeho by to mělo mít motor, hydrauliku atd. Jaká by byla předběžná cena. A hlavně jak by jste si zajistily servisní síť. Karel
karel

Uživatelský avatar
Příspěvky: 70
Registrován: 04 led 2007 13:42
Bydliště: Vimperk

Příspěvekod John2 » 11 led 2007 13:42

co se týká výroby, ceny, servisu to je zatím myslím brzo. Nejlepší by bylo přidat se k již hotové síti, kde bychom nikomu nepřekáželi, ale jak říkam, je to brzo. Cena samozřejmě se předpokládá relativně hodně vysoká. Záleží ještě hodně na obchodní politice, pokud se budeme držet zaběhnutého standartu, bude se zákl. provedení podle mého neodborného názoru pohybovat někde kolem 1,5 mil korun. Ale je fakt brzo. Motor použijeme seriově vyráběný např. od Renaultu, Iveca, Nissanu apod.. je na výběr a protože se to neprodává jen jako ND ale i jako "surovina", nevychází to nijak astronomicky.
CZECH MADE

Uživatelský avatar
Příspěvky: 350
Registrován: 13 lis 2005 10:08
Bydliště: Valašsko

Příspěvekod Karel » 11 led 2007 16:55

A dělají se vubec pneumatiky dle tvych požadavku na tak velkou rychlost? Protože to ma byt na picniny tak si myslim že se to bude pohybovat po louce tak by tam měly byt flotačni pneu. To asi tak za prve a za druhe takova otazečka proč 130 a 3-6 lidi?
Řekl sem do žní, je po žních. Zítra s ním jedu naposled.

Uživatelský avatar
Příspěvky: 70
Registrován: 04 led 2007 13:42
Bydliště: Vimperk

Příspěvekod John2 » 11 led 2007 17:27

ty pneumatiky bodou nejspíš velkej problém, to už víme delší dobu, ale ještě jsme to neštudovali. 3-6 lidí aby to byl i trochu osobák, když to nebude jezdit 130, je to pro dopravu osob pasé.... nikdo se nebude chtít plazit po dálnici s tahačema.
CZECH MADE

Příspěvky: 135
Registrován: 11 pro 2006 19:11
Bydliště: Mohelnicko

Příspěvekod Octaviaman » 11 led 2007 17:48

Jó , snílci :D
Octaviaman

Uživatelský avatar
Příspěvky: 448
Registrován: 28 led 2006 23:06
Bydliště: Jižní Morava

Příspěvekod riderstan » 11 led 2007 19:44

no než vymýšlet něco závratného a nového, tak zkus postavit něco takového http://agrartechnik-im-einsatz.de/de/in ... &id=102188 dej tomu rám z tatry, motor z iveca, převodovku z fastracu, kabinu vymysli sám a máš to, chtěj za to ten 1,5-2 miliony a vsaď se že se to bude prodávat...

Uživatelský avatar
Příspěvky: 70
Registrován: 04 led 2007 13:42
Bydliště: Vimperk

Příspěvekod John2 » 12 led 2007 07:14

je to krásný, ale už moc těžký, Možná jsem poplet termín, to se omlouvám, ale senážní vůz by to rozhodně tahat nemohlo, leda tak prázdnej. Ale jinak i tohle je moc zajímavé slovo do pranice, zajímalo by mne, jak se to chová, protože znáte zkušenosti s IFou, že...
CZECH MADE

Uživatelský avatar
Příspěvky: 448
Registrován: 28 led 2006 23:06
Bydliště: Jižní Morava

Příspěvekod riderstan » 12 led 2007 15:14

Když jsem nad tím tak přemýšlel, stačilo by udělat kompletní program nástaveb na tatru terrno 4x4 i 6x6....to znamená rozmetadlo atd. třeba i ten sběrací vůz, a kdyby to měl být přece jenom univerzál tak to vyvodit z koncepce fastracu, ale zase musí to mít jakousi rozumnou cena tzn.dejme tomu víc jak 2,5 milionu asi ne....

Uživatelský avatar
Příspěvky: 91
Registrován: 13 lis 2005 12:35
Bydliště: Metylovice

Příspěvekod Honza » 13 led 2007 19:26

no napad to neni špatny akorat na to budeš muset mit nějake zvlaštni povoleni ohledně provozu na cestach a pozemnich komunikacich(technicka tomu stačit podle mě nebude)

Uživatelský avatar
Příspěvky: 350
Registrován: 13 lis 2005 10:08
Bydliště: Valašsko

Příspěvekod Karel » 13 led 2007 20:44

Než stavět nový nosič nebo jak tomu řikat tak bych radši volil ten vyměny system. Te rychlosti nemaš šanci nikdy dosahnout, bo ti to jako auto asi nikdo nikdy nebude klasifikovat. A na vyměny sestem bych asi Tatru moc nevolil. Tam je problem s rourou. Je to stavebnice dal by se udělat i extra kratky podvozek s TBZ v předu i vzadu. Nebo to same ale na novém FOXu. Ten je dokonce i lehčí než. Na flotačnich kolech. Viděl bych to nějak tak jak toho mana. Aby to třeba uneslo trojkombinaci do předu byl by na ni dobry vyhled, dozadu kouli nebo piton fix nebo něco na ten zpusob. Abych za tim mohl tahat třeba návěs, lis nebo sběrák. Nahoru nějakou nastavbu třeba pro vapněni, praškovani, postřikovač, kejdovač. Ted to vypada jak Vredo :D
Řekl sem do žní, je po žních. Zítra s ním jedu naposled.

Uživatelský avatar
Příspěvky: 448
Registrován: 28 led 2006 23:06
Bydliště: Jižní Morava

Příspěvekod riderstan » 14 led 2007 13:39

jen jsem tak neměl co dělat, škoda že nemám 3d max studio, ale doufám že tohle bude stačit...

http://img228.imageshack.us/my.php?imag ... torck4.jpg

Příspěvky: 13
Registrován: 15 led 2007 10:30

Odpověď

Příspěvekod Humlstroj » 15 led 2007 10:39

Zdarec lidi podle mě to není špatnej nápad ale nějak mi nesedí to že by to mělo jet 130Km a 3-6 lidí. Podle mě je traktor na práci a né na to aby se tam vyvážela celá rodina. :D
A navíc 130Km je docela dost a ten stroj by byl jen na pícni což tak má i bejt, ale málo kdo si koupí traktor jen na to aby s ním mohl sekat a tehle výtvor si nedokážu představit v otrbě nebo tak něco.

Uživatelský avatar
Příspěvky: 174
Registrován: 21 říj 2006 17:51
Bydliště: Nymbursko

Příspěvekod Petr K » 15 led 2007 15:24


Uživatelský avatar
Příspěvky: 257
Registrován: 30 pro 2005 19:32
Bydliště: MladoBoleslavsko

Příspěvekod vasek » 15 led 2007 16:30

A co Unimog? 6 lidí pobere s prodlouženou boudou má přední i zadní TBZ + vývoďáky a v nejsilnější verzi snad něco kolem 260koní a to by i senážák utočilo sic asi né největší Jumbo, ale přece lis to samo. A jestli má omezovač, tak po jeho odpojení by snad i to 100km překročil, ale tím si nejsem jistej. A korbu má taky a spousty hydr okruhů. Co víc si přát?

Uživatelský avatar
Příspěvky: 257
Registrován: 30 pro 2005 19:32
Bydliště: MladoBoleslavsko

Příspěvekod vasek » 15 led 2007 16:47

Malá ukázka všestranosti Unimogu.

http://www.youtube.com/watch?v=D1aqxF57FKI

Uživatelský avatar
Příspěvky: 91
Registrován: 13 lis 2005 12:35
Bydliště: Metylovice

Příspěvekod Honza » 15 led 2007 21:24

jo ten unimog neni špatny napad němci stim aky dělaj všecko (skulujou obraci a dalši věci)

Uživatelský avatar
Příspěvky: 70
Registrován: 04 led 2007 13:42
Bydliště: Vimperk

Příspěvekod John2 » 16 led 2007 07:43

pokud budeme brát, že rychlost není důležitá, a že to nebude jako osobák, pak Unimog je velmi dobrá volba, všestrané auto, dle mého názoru do zemědělství velmi dobré. Výborně by se podle mě s ním sekalo s čelní lištou. I ten MAN mu zřejmě chce trochu konkurovat, asi to bude dost podobný.
CZECH MADE

Uživatelský avatar
Příspěvky: 70
Registrován: 04 led 2007 13:42
Bydliště: Vimperk

Příspěvekod John2 » 16 led 2007 08:05

a teď si s trochou představivosti zkuste na louce představit tohle:

http://www.fordvehicles.com/Trucks/2008superduty/

samo by to nebylo přesně takhle, ale designově obdobné...
CZECH MADE

Příspěvky: 694
Registrován: 20 led 2007 09:54
Bydliště: SLOWAKIA

Příspěvekod maclos » 22 led 2007 11:40

toto sa uz do polnohospodarstva nieje a hlavne ako neviem si predstavit zeby to malo na sebe kosacku alebo nieco podobne....a 300 koni to uz je moc....do tych 200 viac nie

Uživatelský avatar
Příspěvky: 70
Registrován: 04 led 2007 13:42
Bydliště: Vimperk

Příspěvekod John2 » 23 led 2007 07:41

ono dost záleží, kde to těch 300 koní má. Není možné to pořád honit v točkách, a v půli to bude mít polovinu t.j.150 koní. Neříkám, že to je stroj pro každého. Možná opravdu pro nikoho, ale je to směřováno pro takové náročnější(komfortně) uživatele. Můj osobní názor je, že to budoucnost nemá, ale docela mě baví se tím teoreticky zaobírat.
CZECH MADE

Příspěvky: 694
Registrován: 20 led 2007 09:54
Bydliště: SLOWAKIA

Příspěvekod maclos » 23 led 2007 09:06

tak ako pokrok vzdy ide dopredu a treba nieco vymyslat...to je pravda

Uživatelský avatar
Příspěvky: 191
Registrován: 15 zář 2007 08:54
Bydliště: Dětřichov u Svitav

Příspěvekod pepís » 01 úno 2008 19:55

zdravím! celkem zajimavé téma a celkem k zamyšlení ! ale možná mi to příjde zzbytečné nad něčím takovým uvažovat . je ale fakt že kdo nic nedělá nic nevymyslí . jen mě zarazily ty fotografie toho mana musí to mít otřesné jízní vlastnosti a představa že za tí táhnu velký vůz plný senáže nebo cisternu , kolik asi váží to auto a cisterna co říká vyhláška ? a k unimogu no zeptejte se silničářů jak jim to vychází s provoznímy náklady při sekání příkopů nebo posýpání cest a bude te se divit ale jak říkam možná se pletu a vymyslíte něco převratného přeji hodně zdaru

Příspěvky: 12
Registrován: 06 úno 2008 23:17
Bydliště: Nejdek u Karlových Varů

Příspěvekod Jaroslav Duchan » 11 úno 2008 17:54

myslím si, že je to opravdu zajímavé. Já osobně si myslím, že se to má podobat Lindneru..http://www.lindner-traktoren.at/index.p ... produkte.., ale dnes vymyslet něco zcela nového nebude sranda. Nejdůležitější je stabilita a výhled. To je první krok k úspěchu. Já dělám jen pícniny a takovýto stroj by se určitě neztratil. A protože musím jezdit na velké vzdálenosti, rychlost 130km/h by také nebyla k zahození. Ovšem velmi důležitá je spotřeba. Chlapy co jezdí s Unimokem o ní radši nechtějí mluvit.
Každý traktor je dobrý, ale ne vždy je tak dobrý mezikus mezi volantem a sedačkou!

Příspěvky: 94
Registrován: 10 lis 2007 11:57
Bydliště: Východní Čechy

Příspěvekod Pavel3545 » 11 úno 2008 19:17

130km/h???? kde chcete takle rychle jezdit???

Uživatelský avatar
Příspěvky: 5402
Registrován: 28 pro 2007 18:40
Bydliště: Zlínský kraj

Příspěvekod bold » 11 úno 2008 20:05

no nevím,něco co utáhne 6 tun se vzduchem a rychlost 130km/h,zdá se mně to celkem neprodejné.pokud chci jezdit 130 tak koupím offroad,ten taky utáhne nějaká ten přívěs,pokud chci vozit tuny na větší vzdálenost tak pořídím tatru (špičková průchodnost terénem) a pokud chci něco na pole koupím traktor.Při bližším ohledání zjištuju že chcete vyrobit něco jako je H1 s hydraulikou.Kombinace těžkého terénu a rychlé jízdy je dost nešťastná,budete muset buď z jednoho nebo z druhého slevit.Ale toliko můj názor-nenechte se odradit a jděte dál za svým snem-možná budeme mít za čas novou kategorii motorových vozidel.
Ať to skládám jak to skládám pokaždé je z toho kulomet

Uživatelský avatar
Příspěvky: 70
Registrován: 04 led 2007 13:42
Bydliště: Vimperk

Příspěvekod John2 » 12 úno 2008 07:16

Se nám to tu rozjelo :lol:

díky za příspěvky, jak jsem psal rád o takovém voze přemejšlim. Je pravda, že už jsem to zahrnul do kategorie "snů", ale proč nesnít.

Když teda budeme snít dál a trochu to rozvedu, tak v podstatě taková vozidla už na světě jsou, téměř taková. Např. Ford F650 už se té představě velmi blíží. Je to auto těsně před tou hranicí traktoru se všemi vlastnostmi(principielně) osobního auta. Těsně za hranicí toho osobáku je zas už Unimog, je to zase víc traktor. Tak prostě něco mezi.....
CZECH MADE

Zpět na Všeobecná diskuze

Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 1 návštěvník