CVT nebo Vario ?
Příspěvků: 124
• Stránka 1 z 5 • 1, 2, 3, 4, 5
CVT nebo Vario ?
Čau, chci se zeptat co si myslíte o převodovkách CVT(CVX) a Fendt Vario ?? A která je podle Vás lepší ? díky
já jsem dělal nějakou dobu servis na traktorech case s cvt (case 170 cvt), no a tam bylo dost problémů s elektronikou, která řídí tu převodovku, takže se stávalo že se traktor z ničeho nic zastavil, a odmítal pokračovat. Ale to bylo cvt asi teprve v začátcích tak to třeba v novějších traktorech už jde bez problémú. Jednou se taky stalo že se v převodovce povolity šrouby:) Ale musim říct, že když to jede tak je to paráda.
- verek.caseih
- Příspěvky: 6
- Registrován: 13 led 2008 11:42
CVX
My jsme tady měli výběrčí řízení na nový traktor.Byl vybrán Case IH CVX 1170 a Fendt 718.po týdnu testování každého modelu si obsluha vybrala CVX.Říkal,že se mu zdá lepší ovládat plyn normálně než ručně.a i ta cena je dost rozdílná
A to je právě to největší neštěstí. Fendt a dneska už i spoustu jiných strojů by měl ovládat člověk kterého bude bavit z těchto mašin dostat to co umí a v čem mu usnadní ovládání. Stroj je už při nákupu třeba vybírat na míru schopnosti obsluhy. Posadit do mašiny nacpané elektronikou traktoristu před důchodem za odměnu který před tím jezdil jen se Zetory jsou ve většině případů vyhozené peníze.
CVT = VARIO. Contiusly Variable Transmission alias Vario (prevodovka s plynulo menitelnym prevodom). Oznacenie VARIO u Fendt nie je chranena znacka, preto aj iny vyrobcovia pouzivaju toto oznacenie u svojich prevodoviek. Je tu ale jeden dost podstatny rozdiel - jedine prevodovka Fendt (dnes majetok AGCO a teda aj MF a Challenger) je plynulo menitelna v celom jednom rozsahu - CVX aj IVT JD su prevodovky s 4 prevodovymi stupnami, iba v rozsahu tychto prevodovych stupnov hydrostaty umoznuju plynulu zmenu prevodu. Na obsluhu to nema vplyv, uz ani to cuknutie pri zmene prevodu nie je silne. Dost podstatny rozdiel je vsak v tom, ze FENDT (AGCO) je iba jedna skupina s 2 cerpadlami, CVX aj IVT maju 4 skupiny a teda 4 x tolko komponentov - ovplyvnuje to moznost poruchy, cenu, hmotnost a priestor.
libor píše:ale u fenda jedeš převážně na hydraulickou větev a u Case jedeš více na mechanickou sice více koleček ale méně zátěže na hyd. větev a taky si trochu protiřečíš více komponentů - viší cena, ale ta cena je přesně naopak méně komponentů a višší cena ( fend)
- na aku vetvu ides - Fendt : pri 50% otacok a 50% max.rychlosti je pomer mech/hyd. 50 - 50, ma 1 (priamy) prevodovy stupen. U prevodoviek s viac stupnami - napr. u IVT JD sa radi pri 8, 18, 38 km/h (50 km/h max.) - takze pomery sa menia - pre istu rychlost za tymi 8, 18 a 38 km/h ide prevodvka JD viac na hydro ako Fendt, opacne zase pred tymi rychlostami viac na mechaniku. U CVX to je asi to iste, neviem ale kedy saltuje. Da sa to urcite prepocitat podla aplikacie, pri akej rychlosti sa pracuje.
Tou cenou som nemyslel obstaravaciu Fendta.... ale pocet toho, co sa moze pokazit a teda aj treba zaplatit pri oprave prevodovky.
Fendt používá speciálně konstruovaný axiální hydrogenerátor, na kterém se naklápí těleso (nikoli deska) do maximálního úhlu 45°. Hydrogenerátor je připojený ke dvěma podobně konstruovaným hydromotorům, které se rovněž naklápějí stejným způsobem. Proto je hydrostatika schopna pokrýt rozsah rychlostí od 0 do 50 km/h při využívání velkého přísunu oleje s požadovaným tlakem. Při malých pojezdových rychlostech je většina výkonu motoru přenášena přes hydrostatickou větev, ovšem se zvyšující se pojezdovou rychlostí dochází k postupné změně tohoto poměru - až po 100% přenos výkonu motoru mechanickou cestou. Ztráty, které jsou vyšší při menších pojezdových rychlostech u systému Fendt jsou kompenzovány přímým a nekomplikovaným tokem výkonu převodovkou.
CVX - Převodovky firem Steyr a Claas jsou na straně druhé vybaveny tradičními hydraulickými komponentami - používají malý klasický axiální hydrogenerátor s naklápěcí deskou (pouze deska, nikoli těleso hydrogenerátoru je naklápěno). Oba výrobci kladou větší důraz na elektronické ovládání a správné načasování řazení převodových stupňů bez synchronizačních spojek. V důsledku této skutečnosti je větší množství výkonu v převodovkách Claas a Steyr přenášeno mechanicky, zatímco hydrostatické ztráty jsou průměrné v celém rozsahu pojezdových rychlostí. Například při rychlosti 8 km/h je výkon motoru přenášen u obou zmíněných převodovek pouze mechanicky. Podle Technické univerzity v Mnichově je právě tato rychlost nejčastěji používaná u traktorů. Při rychlosti 8 km/h je výkon motoru u převodovky Fendt přenášen ze 75% hydrostaticky a 25% mechanicky, přičemž hydrogenerátor i oba hydromotory jsou v činnosti. Na straně druhé se u převodovek Steyr a Claas používá pouze jeden hydrogenerátor pro rozdělení výkonu při této rychlosti.
CVX - Převodovky firem Steyr a Claas jsou na straně druhé vybaveny tradičními hydraulickými komponentami - používají malý klasický axiální hydrogenerátor s naklápěcí deskou (pouze deska, nikoli těleso hydrogenerátoru je naklápěno). Oba výrobci kladou větší důraz na elektronické ovládání a správné načasování řazení převodových stupňů bez synchronizačních spojek. V důsledku této skutečnosti je větší množství výkonu v převodovkách Claas a Steyr přenášeno mechanicky, zatímco hydrostatické ztráty jsou průměrné v celém rozsahu pojezdových rychlostí. Například při rychlosti 8 km/h je výkon motoru přenášen u obou zmíněných převodovek pouze mechanicky. Podle Technické univerzity v Mnichově je právě tato rychlost nejčastěji používaná u traktorů. Při rychlosti 8 km/h je výkon motoru u převodovky Fendt přenášen ze 75% hydrostaticky a 25% mechanicky, přičemž hydrogenerátor i oba hydromotory jsou v činnosti. Na straně druhé se u převodovek Steyr a Claas používá pouze jeden hydrogenerátor pro rozdělení výkonu při této rychlosti.
- přezrálej meloun
- Příspěvky: 209
- Registrován: 18 kvě 2006 19:07
- Bydliště: Doma
řekni mi co je na tom složitýho, žádnou kabinu nemušíš odendat, stačí zadní kolo
A že neni CVT převodovka u silnější třídy, neměj strach hochu, zatim buď v klidu a dál vychvaluj Fendty.............................
Jo a příště mi laskavě neřikej že sem neviděl CVT převodovku.................
A že neni CVT převodovka u silnější třídy, neměj strach hochu, zatim buď v klidu a dál vychvaluj Fendty.............................
Jo a příště mi laskavě neřikej že sem neviděl CVT převodovku.................
co jsem slyšel od dovozce a obecně to platí i na jiné značky v americe potřebují jen svořeň ne žádnou hydrauliku tu dělají jen kvůly Evropě a to samé se týká převodovek na poli tam dělají kloubáky a odvoz s MX oni skrátka žádné vymoženosti nepotřebují vše se dělá jen kvůli Evropě a až je donutíme tak začnou dávat vário i do MX
- Jan Sedlák
- Příspěvky: 1427
- Registrován: 17 lis 2005 18:03
- Bydliště: okolí Vyškova
VonVagel píše:To jsem zvedav jak tu vasi CVT prevodovku nacpete do 100k traktoru...uz se tesim:)
Máš to špatně . Nebudou ji tam cpát.
Jenom by mě zajímalo, pokud to není tajná informace, Ty seš prodejce Fendta a Claase? Pokud jo, tak Fendťáci zase ostatní značky, zrovna Case a JD toliko nepodceňují
Ja nepodcenuju zadnou znacku traktoru. Kazda ma neco do sebe:) A statistiky prodeje jsou myslim zcela jasny ukazatel oblibenosti znacek traktoru u nas...
Vede se tady debata o Vario vs. CVT tak jsem se jen zapojil...
To david: napis priklad...ja takovou znacku jeste neznam...otazka financi to je snad pro zakaznika...
Vede se tady debata o Vario vs. CVT tak jsem se jen zapojil...
To david: napis priklad...ja takovou znacku jeste neznam...otazka financi to je snad pro zakaznika...
- přezrálej meloun
- Příspěvky: 209
- Registrován: 18 kvě 2006 19:07
- Bydliště: Doma
Pořád chválíš Vario, ale co sem čet v DLZ velký test 936, tak teda nic moc v těžkých polních pracech, na druhou stranu se sečkou a v dopravě si počínal velmi dobře díky variu, ale hlubší kypření a orba teda nic moc spotřeba
ty máš nějaké skušenosti s vario nebo CTV převodovkami???? jako uživatel nebo jako mechanik???VonVagel píše:A z toho testu teda plyne ze CVT je lepsi? Ja bych si pockal az bude CVT prevodovka treba v novem Magnumu 335(doufam ze oznaceni je dobre) co mam mit kolem 370k...a pak bych to zacal porovnavat:)
- Jan Sedlák
- Příspěvky: 1427
- Registrován: 17 lis 2005 18:03
- Bydliště: okolí Vyškova
Byly tady popsány podrobně všechny principy fungování u všech bezstupňových převodovek, testy, uvádí se že plynulá převodovka má ztráty výkonu atd. Jsou tu lidé zasvěcení.
Udělal sem si názor na Power Shift a Auto Power u John Deera 8030 v tahových pracích.
Zajímá mě pořád jaká je životnost Vario převodovky u traktoru Fendt řady 900. Starší, novější .... Kdy traktor chodí v tvrdém tahu (naplno orba, podmítka, podrývání, těžká nářadí na zpracování půdy, těžké secí kombinace). To mě zajímá víc než testy a ztráty někde na hydraulice oproti té nebo tam té značce.
Udělal sem si názor na Power Shift a Auto Power u John Deera 8030 v tahových pracích.
Zajímá mě pořád jaká je životnost Vario převodovky u traktoru Fendt řady 900. Starší, novější .... Kdy traktor chodí v tvrdém tahu (naplno orba, podmítka, podrývání, těžká nářadí na zpracování půdy, těžké secí kombinace). To mě zajímá víc než testy a ztráty někde na hydraulice oproti té nebo tam té značce.
Příspěvků: 124
• Stránka 1 z 5 • 1, 2, 3, 4, 5
Kdo je online
Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 3 návštevníků