chladič motoroveho oleja

Příspěvky: 81
Registrován: 09 črc 2007 20:44
Bydliště: Košice-okolie

chladič motoroveho oleja

Příspěvekod turbo » 25 črc 2007 20:57

chlapi co myslite je dobre dat na motor slavia vzduchom chladeny aj chladic motoroveho oleja mozem zobnat za 5 minut strachu 8) thak sa pytam ci to pomoze alebo uskodi alebo ho mozem pouzit ako chladic hydraulickeho oleja?:

Uživatelský avatar
Příspěvky: 573
Registrován: 26 pro 2006 22:54
Bydliště: Komorní Lhotka (Frýdek - Místek)

Příspěvekod Ondřej Novák » 25 črc 2007 21:10

Krást se nemá :evil:
Když osladit, tak Crystalem...

Příspěvky: 80
Registrován: 21 črc 2007 21:42
Bydliště: okr. Tábor

Příspěvekod Zdeněk B. » 25 črc 2007 22:48

Záleží, jak je motor zatěžovaný a jak je vyřešeno chlazení (nucené, náporové).Obecně tím nic nezkazíš, ale pamatuj že olej musí mít svoji provozní teplotu. Když už, asi bych to řešil okruhem s nějakým termostatem

Uživatelský avatar
Příspěvky: 710
Registrován: 21 pro 2005 21:16
Bydliště: Olomouc

Re: chladič motoroveho oleja

Příspěvekod david » 26 črc 2007 14:00

turbo píše:chlapi co myslite je dobre dat na motor slavia vzduchom chladeny aj chladic motoroveho oleja mozem zobnat za 5 minut strachu 8) thak sa pytam ci to pomoze alebo uskodi alebo ho mozem pouzit ako chladic hydraulickeho oleja?:
ale motorovej olej se přece nechladí spíš naopak aby měl co nejdřív provozní teplotu

Příspěvky: 694
Registrován: 20 led 2007 09:54
Bydliště: SLOWAKIA

Příspěvekod maclos » 26 črc 2007 19:16

to david.....ako by sa nechladil.....si už len zober vzduchom chladené motorky....načo asi tak majú chladič na olej???
A za druhé každý nový traktor má chladič na olej...asi vedia prečo to tam dávajú....veď toto je jeden z hlavných dôvodov prečo sa zetory tak kazia..lebo je tam celá prevodovka a celá hydraulika prevarená nad maximum :!:

Uživatelský avatar
Příspěvky: 710
Registrován: 21 pro 2005 21:16
Bydliště: Olomouc

Příspěvekod david » 26 črc 2007 19:30

maclos píše:to david.....ako by sa nechladil.....si už len zober vzduchom chladené motorky....načo asi tak majú chladič na olej???
A za druhé každý nový traktor má chladič na olej...asi vedia prečo to tam dávajú....veď toto je jeden z hlavných dôvodov prečo sa zetory tak kazia..lebo je tam celá prevodovka a celá hydraulika prevarená nad maximum :!:
ale pozor on se ptal na motorovej olej ne na převodák tam je to uplně něco jinýho :wink:

Příspěvky: 81
Registrován: 09 črc 2007 20:44
Bydliště: Košice-okolie

Příspěvekod turbo » 26 črc 2007 20:49

oks kides moc a inak sak neviem o tom ze by sa davali termostaty aj na olej skor su tam tzv viscous fan oks thak to skusim a uvidime co to urobi len ten viscous fan ani neviem ako poriesim

Příspěvky: 80
Registrován: 21 črc 2007 21:42
Bydliště: okr. Tábor

Příspěvekod Zdeněk B. » 26 črc 2007 22:08

Jestli se nepletu, termostat na oleji měly buď gazy, ne snad tatra u nějakého motoru. Ale třeba u mercedesu byl přímo bez možnosti vyřazení a taky to chodí dlouhá léta.

Příspěvky: 81
Registrován: 09 črc 2007 20:44
Bydliště: Košice-okolie

Příspěvekod turbo » 27 črc 2007 15:19

thak uvidime je tp dost velky chladic thak mozno ked bude bez nutenej cirkulacie thak to bude ono cisto len vzduch ktory preteka cez masku ci bude lepsie ked bude tam aj ventilator:? a inac ja nekradnem lem premiestnujem 8)

Příspěvky: 81
Registrován: 09 črc 2007 20:44
Bydliště: Košice-okolie

Příspěvekod turbo » 07 srp 2007 15:09

nazdar chlapi uz som nasiel vhodny chladic je to z kurenia v aute 8) len t eraz taka mala dilema ze odkial mam k nemu dat privod? mozem od filtra tu kovovu trubku rozrezat a kam to pripojit?

Uživatelský avatar
Příspěvky: 573
Registrován: 26 pro 2006 22:54
Bydliště: Komorní Lhotka (Frýdek - Místek)

Příspěvekod Ondřej Novák » 09 srp 2007 07:33

No, za čerpadlo bych to nedával... :lol: :lol: :lol:
Když osladit, tak Crystalem...

Příspěvky: 81
Registrován: 09 črc 2007 20:44
Bydliště: Košice-okolie

Příspěvekod turbo » 09 srp 2007 15:20

no a teda podla teba kam hm?
sa pytam lebo nerad by som neco do..

Uživatelský avatar
Příspěvky: 573
Registrován: 26 pro 2006 22:54
Bydliště: Komorní Lhotka (Frýdek - Místek)

Příspěvekod Ondřej Novák » 09 srp 2007 19:03

Před :wink:
Ztratil sem se v diskuzi proto ta úprava
Sorry
Naposledy upravil Ondřej Novák dne 09 srp 2007 20:43, celkově upraveno 2
Když osladit, tak Crystalem...

Příspěvky: 81
Registrován: 09 črc 2007 20:44
Bydliště: Košice-okolie

Příspěvekod turbo » 09 srp 2007 20:11

a bavime sa o tom istom? lebo nemam ten pocit :lol: je to chladic motoroveho oleja a nie hydraulickeho len pre istotu

Příspěvky: 74
Registrován: 24 úno 2007 20:58
Bydliště: Žatec

Re: chladič motoroveho oleja

Příspěvekod 7745 Tunis » 10 srp 2007 18:21

david píše:
turbo píše:chlapi co myslite je dobre dat na motor slavia vzduchom chladeny aj chladic motoroveho oleja mozem zobnat za 5 minut strachu 8) thak sa pytam ci to pomoze alebo uskodi alebo ho mozem pouzit ako chladic hydraulickeho oleja?:
ale motorovej olej se přece nechladí spíš naopak aby měl co nejdřív provozní teplotu
No motorovej olej se taky chladí,třeba 10145 má výměník olej voda,to proto aby se chladil motorovej olej kterej se víc ohřejvá od turba.K700 má zase chladič motorovýho oleje ze stejnýho důvodu.

Příspěvky: 81
Registrován: 09 črc 2007 20:44
Bydliště: Košice-okolie

Příspěvekod turbo » 10 srp 2007 20:31

sak hej len odkial mam dat ten privod k chladicu?

Příspěvky: 74
Registrován: 24 úno 2007 20:58
Bydliště: Žatec

Příspěvekod 7745 Tunis » 11 srp 2007 17:48

Nevim jak to máš na tom motoru řešený,ale pokus se napíchnout na nějakou zpátečku.Ze zpátečky do chladiče a pak zpět do motoru.Tou zpátečkou myslím poslední možný místo (než se olej dostane do vany) na který se můžeš napojit ve směru od čerpadla.

Příspěvky: 81
Registrován: 09 črc 2007 20:44
Bydliště: Košice-okolie

Příspěvekod turbo » 11 srp 2007 20:04

oks dikes

Příspěvky: 81
Registrován: 09 črc 2007 20:44
Bydliště: Košice-okolie

Příspěvekod turbo » 12 srp 2007 11:56

a co keby som prerezal rurku co je na privode k filtrom

Příspěvky: 74
Registrován: 24 úno 2007 20:58
Bydliště: Žatec

Příspěvekod 7745 Tunis » 13 srp 2007 18:44

asi by to nevadilo i když by bylo lepší kdyby šel schlazenej olej přímo do vany,ale mohlo by to taky fungovat.

Příspěvky: 81
Registrován: 09 črc 2007 20:44
Bydliště: Košice-okolie

Příspěvekod turbo » 13 srp 2007 20:16

ale inde ma to nenapada kde by som to mohol smyknut a dat to na chladic iny vyvod som tam asi uz ani nevidel thak askusom to tam ale sak ten olej ide potom tam sak len do vane ?ne?

Příspěvky: 74
Registrován: 24 úno 2007 20:58
Bydliště: Žatec

Příspěvekod 7745 Tunis » 13 srp 2007 20:26

no jde o to,že když ti půjde z chladiče bůchví kudy tak se zase trochu ohřeje(tlak,odpor atd.).Nejlíp by bylo z chladiče volně do vany s min. odporem aby se to hned zase neohřejvalo.

Příspěvky: 80
Registrován: 21 črc 2007 21:42
Bydliště: okr. Tábor

Příspěvekod Zdeněk B. » 13 srp 2007 20:38

Chladič by měl být na zpátečce před olejovou nádrží jak už tu bylo psáno, ale toho u motoru těžko dosáhneš, pokud motor nemá suchou skříň. Takže asi nezbude nic niného, než před/za filtr, podle toho, která trubka je nejpřístupnější. Jinak ohřátí oleje odpory v potrubí se v tomhle případě klidně můžou zanedbat, nejvíc se ten olej ohřeje o stěny válce, pístu, atd.

Zpět na Všeobecná diskuze

Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 9 návštevníků