navijak ze Zila

Příspěvky: 238
Registrován: 24 úno 2007 18:17
Bydliště: Trenčin

Příspěvekod wintrej » 07 říj 2007 19:45

schejbic píše:
wintrej píše:Tak to mi odlaholo som rád že sa s tým nemusim babrat. To leno musim previnuť a treba ho aj odkonzervovať? nemožem to nechat také od vazeliny?Ja sa pokusim to lano tam nechať celé ako to je uvidim či bude treba ho skratiť ale previnuť opačne ho musim aj tak.
Tiež som rozmýšľal že spravim to zapinanie zubovej spojky bude na vzduch alebo teda potom na hydraulický piest.


Tak za
1. šáhni si na to zakonzervované lano => budeš špinavý jako p...e
2. ten konzervační sajrajt klade odpor při odvíjení => budeš se dřít jako blázen a přitom budeš špinavý jako p...e
3. pokud to lano necháš v celé délce tak po prvním odmotání hned zapomeň, že ho budeš mít namotané jako bylo origoš. Ta kladka ho směřuje do středu. Pak se ti sekne mezi buben a originál rám navijáku.


4. ty nepotřebuješ silové zapínání, to tam ani nemůže být. Ty potřebuješ silové vypínání. Ta zubová spojka jde do záběru sama pokud je dobře namazaná. Ale na vypnutí je potřeba síla aby jsi "vytrl" zuby ze záběru.


Jasne rozumiem tomu zoženiem si vzduchový piest z brzd PV3S a dám k tomu elektromagneticky ventil na 12V a v kabine ho budem ovladať to vypinanie tej zubovej spojky A možem odvijať a navijať aj zajazdy bez zastavenia. A ešte tam dám pružinu aby mi tlačila tu zubovu spojku do bubna.
Zetor 5245 r.v 1987

Příspěvky: 64
Registrován: 24 zář 2007 12:19
Bydliště: Jindřichov

Příspěvekod maršl » 08 říj 2007 13:18

zdravim zdravim vidim ze se to tu pekne rozjelo. sem velice rad ze to tak je ptz jinac bych tan navijak delal 20 let... :)
a jak je to s ukladanim kdyz dam misto kledky valce?? neukladaji valce lepe?? :?:
a jak to vubec uklada ten zil??? to lano origos je namotane nadherne
Kdyz dam na to vypinani spojky vzduchovy valec z vlecky, bude to stacit?
a jak to ovladat-pres pedal??

Příspěvky: 64
Registrován: 24 zář 2007 12:19
Bydliště: Jindřichov

Příspěvekod maršl » 08 říj 2007 13:25

chapi, jak to resite s nahonem?? jednuc sem videl navijak ze zila v akci-
nahon s prevodem mel pridelany na tom hlavnim nosniku ale jak postavil navijak na zem a navijak se trochu naklopil na traktor tak se nahon sekal, pry se to da vyresit ze se ten nahon posune do kraje misto pripevneni uprostred.
mel za tym 6945 :?:

Příspěvky: 238
Registrován: 24 úno 2007 18:17
Bydliště: Trenčin

Příspěvekod wintrej » 09 říj 2007 18:39

maršl píše:zdravim zdravim vidim ze se to tu pekne rozjelo. sem velice rad ze to tak je ptz jinac bych tan navijak delal 20 let... :)
a jak je to s ukladanim kdyz dam misto kledky valce?? neukladaji valce lepe?? :?:
a jak to vubec uklada ten zil??? to lano origos je namotane nadherne
Kdyz dam na to vypinani spojky vzduchovy valec z vlecky, bude to stacit?
a jak to ovladat-pres pedal??


Ahoj ked dáš valce tak to bude ukladat lepšie lebo ked je pevná kladka tak to uklada najmä do stredu. A ešte je tu aj taka finta že tu kladku si spraviš priemer 160-180mm a zavesiš ju na retaz do toho konika a tým si ju možeš aj posuvat hore dole, tu kladku teda skracovat retaz alebo predlzovat a meniť tažisko a tiež to lano sa bude lepšie ukladat pretože bude mat väčšiu vôľu a tým preiestor na pohyb.
Vzduchový valec z vlečky ti bude stačit a ešte k tomu kup elektromagnetocký ventil na 12V a konektor a ten pripojiš na tlačitko v nutri traktora nejaké a ovladaš to. daj ale tak aby piest posobil na vypinanie zubovej spojky, nie zapinanie na zapinanie pouzi primerane silnu pružinu aby to tam samo skákalo tie zuby.
Tiež je dobre vymeniť lano za tenšie 10-12mm pretože ho tam viacej dáš na bubon a je lahšie.
Dalšia vec je nutné previnuť lano opačne lebo zil ma opačne otačky kardanu ako zetor a je navinuté opačne.
Neviem čo chceš ovladat cez pedál ja tam dávam tlačitko.
Zetor 5245 r.v 1987

Příspěvky: 238
Registrován: 24 úno 2007 18:17
Bydliště: Trenčin

Příspěvekod wintrej » 09 říj 2007 18:44

maršl píše:chapi, jak to resite s nahonem?? jednuc sem videl navijak ze zila v akci-
nahon s prevodem mel pridelany na tom hlavnim nosniku ale jak postavil navijak na zem a navijak se trochu naklopil na traktor tak se nahon sekal, pry se to da vyresit ze se ten nahon posune do kraje misto pripevneni uprostred.
mel za tym 6945 :?:


Mne ide nahon šikmo neprerábal som ho použil som tovarensky kardanový vývodový hriadel musi chodit od 80cm zasunutý do 100cm vysunutý. A ešte som kupil 6 drazkovu kardanovu osku z crystala odrezal som tu čast kde je 21 dražok a tu 6 drážkovú privaril na štvorocovu platničku a prišroboval na zillácky vývod. A je to.
Zetor 5245 r.v 1987

Příspěvky: 64
Registrován: 24 zář 2007 12:19
Bydliště: Jindřichov

Příspěvekod maršl » 09 říj 2007 20:01

zdravim zdravim takze ty si zadny prevod neresil, ze? takze ty to budes pohanet naprimo bez dalsiho prevodu.
mozes mi kdyz tak poslat foto??? moc dik.
a jak to mas poresene s tim ventilem?? trochu sem to nepochytil... :?: dik

Příspěvky: 238
Registrován: 24 úno 2007 18:17
Bydliště: Trenčin

Příspěvekod wintrej » 09 říj 2007 20:19

[quote="maršl"]zdravim zdravim takze ty si zadny prevod neresil, ze? takze ty to budes pohanet naprimo bez dalsiho prevodu.
mozes mi kdyz tak poslat foto??? moc dik.
a jak to mas poresene s tim ventilem?? trochu sem to nepochytil... :?: dik[/quot

Presne tak ja som to dal napriamo žiadny iný prevod som tam nedal.
No zoženieš si vzduchový valec hadicu daš do valca potom ventyl s cievkou elektromagnetický na 12V s ventyla zase hadica a na konci hadice rychlospojka na vzduch čo maš na traktore na prives. a vypinačom ked prepneš tak pustiš cez tu cievku vzduch do valca a tým sa ti ta zubova spojka vysunie.
Zajtra sa to pokusim odfotiť a pošlem foto.
Zetor 5245 r.v 1987

Příspěvky: 64
Registrován: 24 zář 2007 12:19
Bydliště: Jindřichov

Příspěvekod maršl » 10 říj 2007 00:49

wintrej píše:
maršl píše:zdravim zdravim takze ty si zadny prevod neresil, ze? takze ty to budes pohanet naprimo bez dalsiho prevodu.
mozes mi kdyz tak poslat foto??? moc dik.
a jak to mas poresene s tim ventilem?? trochu sem to nepochytil... :?: dik[/quot

Presne tak ja som to dal napriamo žiadny iný prevod som tam nedal.
No zoženieš si vzduchový valec hadicu daš do valca potom ventyl s cievkou elektromagnetický na 12V s ventyla zase hadica a na konci hadice rychlospojka na vzduch čo maš na traktore na prives. a vypinačom ked prepneš tak pustiš cez tu cievku vzduch do valca a tým sa ti ta zubova spojka vysunie.
Zajtra sa to pokusim odfotiť a pošlem foto.

jj parada moc dik
a jak si to poresil s tou kladkou?? dal si tam valce?

Příspěvky: 64
Registrován: 24 zář 2007 12:19
Bydliště: Jindřichov

Příspěvekod maršl » 10 říj 2007 00:52

takze kdyz budes tahnout pk budes pohanet navijak pres prevodovku na rychlosti ze?
jak si poresil celo? mas tam nejaky zlepsovak na shrnovani kulatiny na skladce?

Příspěvky: 238
Registrován: 24 úno 2007 18:17
Bydliště: Trenčin

Příspěvekod wintrej » 10 říj 2007 17:57

maršl píše:
wintrej píše:
maršl píše:zdravim zdravim takze ty si zadny prevod neresil, ze? takze ty to budes pohanet naprimo bez dalsiho prevodu.
mozes mi kdyz tak poslat foto??? moc dik.
a jak to mas poresene s tim ventilem?? trochu sem to nepochytil... :?: dik[/quot

Presne tak ja som to dal napriamo žiadny iný prevod som tam nedal.
No zoženieš si vzduchový valec hadicu daš do valca potom ventyl s cievkou elektromagnetický na 12V s ventyla zase hadica a na konci hadice rychlospojka na vzduch čo maš na traktore na prives. a vypinačom ked prepneš tak pustiš cez tu cievku vzduch do valca a tým sa ti ta zubova spojka vysunie.
Zajtra sa to pokusim odfotiť a pošlem foto.

jj parada moc dik
a jak si to poresil s tou kladkou?? dal si tam valce?

Tu kladku som dal vyrobiť väčšiu tak ju ešte nemám ale našiel som doma taku kladku z vytahu tak tu tam zatial dám.valce tam dávat nemožem to by som musel prerobit rám a to sa mi neche bude tam kladka na retiazke
Zetor 5245 r.v 1987

Příspěvky: 238
Registrován: 24 úno 2007 18:17
Bydliště: Trenčin

Příspěvekod wintrej » 10 říj 2007 17:58

[quote="maršl"]takze kdyz budes tahnout pk budes pohanet navijak pres prevodovku na rychlosti ze?
jak si poresil celo? mas tam nejaky zlepsovak na shrnovani kulatiny na skladce?[/quote

Ked chceš pohaňat kardan nemusiš tam mat rychlosť
Zetor 5245 r.v 1987

Příspěvky: 238
Registrován: 24 úno 2007 18:17
Bydliště: Trenčin

Příspěvekod wintrej » 12 říj 2007 17:32

Par info o navijaku zo Zila

Špeciálne vybavenie

Navijak:horizontálny, umiestnený na predĺženej časti rámu vpredu
Pohon navijaku: spojovacím hriadeľom zo skrine odberu výkonu "KOM" (na boku prevodovky)
Prevodový pomer navijaku: 3:1
Pracovný ťah navijaku: 44100 N (4500 kp)
Max. ťah navijaku: 49000 N (5000 kp)
Dĺžka lana: 70 m

ZIL-157K ma skriňu odberu výkonu (KOM) jednohriadeľovú s jedným prevodovým pomerom vpred a jedným vzad. Prevodový pomer pre navíjanie je 2,57:1, pre odvíjanie 1,72:1

Celková hmotnosť automobilu s navijákom a nákladom 4500 kg: 10450 kg
Zetor 5245 r.v 1987

Příspěvky: 8
Registrován: 20 úno 2007 22:40
Bydliště: Valašsko

Příspěvekod Milan Bořuta » 14 říj 2007 13:29

Chlapci mám naviják ze Zila předělaný do 3 bodů. Kardan přímo na naviják bez převodu a je to hodně pomalé, vždy navíjím přes zařazenou 5ku

Příspěvky: 238
Registrován: 24 úno 2007 18:17
Bydliště: Trenčin

Příspěvekod wintrej » 14 říj 2007 16:48

Milan Bořuta píše:Chlapci mám naviják ze Zila předělaný do 3 bodů. Kardan přímo na naviják bez převodu a je to hodně pomalé, vždy navíjím přes zařazenou 5ku


pošli fotky na wintrej@mobilman.sk dikes

ja navijam nie cez rychlosť ale normalne. dam plny plyn a zatial mi to postačuje a neni problém spraviť prevod 2:1
Zetor 5245 r.v 1987

Příspěvky: 64
Registrován: 24 zář 2007 12:19
Bydliště: Jindřichov

Příspěvekod maršl » 14 říj 2007 23:48

Milan Bořuta píše:Chlapci mám naviják ze Zila předělaný do 3 bodů. Kardan přímo na naviják bez převodu a je to hodně pomalé, vždy navíjím přes zařazenou 5ku

mozu taky poprosit o fotky? taky v\rabim navijak ze zila.
diky za fotky marek.marsalek@seznam.cz

Příspěvky: 238
Registrován: 24 úno 2007 18:17
Bydliště: Trenčin

Příspěvekod wintrej » 16 říj 2007 19:17

zatial mi nič neprišlo :(
Zetor 5245 r.v 1987

Příspěvky: 64
Registrován: 24 zář 2007 12:19
Bydliště: Jindřichov

Příspěvekod maršl » 16 říj 2007 20:07

jo no mne taky zatim nic nedoslo :( :(

Příspěvky: 64
Registrován: 24 zář 2007 12:19
Bydliště: Jindřichov

Příspěvekod maršl » 16 říj 2007 21:34

wintrej mas prosim fota teho tvojeho navijaka? hlavne foto teho nahonu a moze byt i ta spojka diky jo mail je marek.marsalek@seznam.cz

Příspěvky: 238
Registrován: 24 úno 2007 18:17
Bydliště: Trenčin

Příspěvekod wintrej » 16 říj 2007 21:35

maršl píše:jo no mne taky zatim nic nedoslo :( :(


poslal som ti foto mojho navijaka
Zetor 5245 r.v 1987

Příspěvky: 64
Registrován: 24 zář 2007 12:19
Bydliště: Jindřichov

Příspěvekod maršl » 16 říj 2007 22:10

parada moc dik wintrej

Příspěvky: 64
Registrován: 24 zář 2007 12:19
Bydliště: Jindřichov

Příspěvekod maršl » 17 říj 2007 15:29

zajimeve resene :idea: robustni konstrukce ktera neco vydrzi a odpovida tej tezne sile teho navijaka :wink:

Příspěvky: 238
Registrován: 24 úno 2007 18:17
Bydliště: Trenčin

Příspěvekod wintrej » 17 říj 2007 18:33

dik hore pojde kladka priemeru 18cm osadit do 10mm železa na retiazku s 10mm okami a bude pobybliva do strán, tiež som už kupil vzduchový valec z PV3S a cievku na 12V len mám problém ako prepojit ten valec s cievkou totiž tam nie su konektory na hadice a tiež potrebujem hadicu nie kovovu ale nejaku gumopancierovu asi na olej bude najlepšia.
Zetor 5245 r.v 1987

Příspěvky: 64
Registrován: 24 zář 2007 12:19
Bydliště: Jindřichov

Příspěvekod maršl » 17 říj 2007 22:47

zdravim zdravim. wintrej zkus sehnat treba prase(ventil) z s5t tam je vse :idea:

Příspěvky: 8
Registrován: 20 úno 2007 22:40
Bydliště: Valašsko

Příspěvekod Milan Bořuta » 18 říj 2007 05:34

Tak jsem konečně poslal ty fotky, snad vám došly.

Příspěvky: 64
Registrován: 24 zář 2007 12:19
Bydliště: Jindřichov

Příspěvekod maršl » 18 říj 2007 14:04

Milan Bořuta píše:Tak jsem konečně poslal ty fotky, snad vám došly.

jj moc dik zajimave
jak to uklada? podle obrazku je to dosti pekne ulozene
kdyz se ten navijak otoci nevytece z neho neco?
co kardan? neseka se v nejakych polohach? za jakym to mas traktorem?

Příspěvky: 8
Registrován: 20 úno 2007 22:40
Bydliště: Valašsko

Příspěvekod Milan Bořuta » 18 říj 2007 16:16

Ukládá docela dobře, takto se uložilo při tahání dřeva. Jen při odmotávání je třeba dát pozor aby lano neskočilo vedle bubnu. Olej z toho neteče. Zapínal jsem ho za 5511, lanování v pohodě, když se zapře o zem utáhne cokoliv dokud nepovolí lano, 14ka se dá roztrhnout. Ale na kolech neutáhne skoro nic, protože štít je daleko za traktorem a okamžitě jde na zadní. Kardan začal klepat když se zvedla hydraulika ůplně nahoru, to už byl velký ůhel, ale při menších točkách to ušlo. Velká nevýhoda je pomalé navíjení, vždy navíjím přes 5ku, pro vypnutí spojky je třeba vypnout vývoďák a zařadit hydrauliku a když je třeba popojíždět tak to je samé řazení.. Teď mám 7245, za tím ještě naviják zapnutý nebyl tak jsem sám zvědavý.

Příspěvky: 238
Registrován: 24 úno 2007 18:17
Bydliště: Trenčin

Příspěvekod wintrej » 19 říj 2007 20:05

Milan Bořuta píše:Ukládá docela dobře, takto se uložilo při tahání dřeva. Jen při odmotávání je třeba dát pozor aby lano neskočilo vedle bubnu. Olej z toho neteče. Zapínal jsem ho za 5511, lanování v pohodě, když se zapře o zem utáhne cokoliv dokud nepovolí lano, 14ka se dá roztrhnout. Ale na kolech neutáhne skoro nic, protože štít je daleko za traktorem a okamžitě jde na zadní. Kardan začal klepat když se zvedla hydraulika ůplně nahoru, to už byl velký ůhel, ale při menších točkách to ušlo. Velká nevýhoda je pomalé navíjení, vždy navíjím přes 5ku, pro vypnutí spojky je třeba vypnout vývoďák a zařadit hydrauliku a když je třeba popojíždět tak to je samé řazení.. Teď mám 7245, za tím ještě naviják zapnutý nebyl tak jsem sám zvědavý.


dakujem za fotky a mám par otazok: prečo je ten naviják otočeny vlastne hore nohami? dalšia vec je to že ten navijak ma pri navijani v normalnej poleho inu rýchlosť a ked ho otočiš zase inú
Prevodový pomer pre navíjanie je 2,57:1, pre odvíjanie 1,72:1
takže je možné že ked si ho dal opačne bude to pomalšie.
Inak originál su tam take voditka okolo teho bubnu aby to lano nespadlo mimo bubon.máš tam lano originál 16 ku?
Zetor 5245 r.v 1987

Příspěvky: 8
Registrován: 20 úno 2007 22:40
Bydliště: Valašsko

Příspěvekod Milan Bořuta » 19 říj 2007 22:38

Ani nevím proč je tak otočený, dělal ho můj strýc a tak mu to prostě pasovalo. Jinak, je to obyčejná šneková převodovka takže ať se točí doprava nebo doleva rychlost je pořád stejná. Jiný převodový poměr musela dělat origo převodovka na autě, z které byl naviják hnaný. Vím co myslíš těma vodítkama, ale na tomto navijáku už nebyly. Lano tam mám 14 nebo 16, teď přesně nevím, klidně může být i 12, je lehčí na odmotávání a utáhne také dost.

Příspěvky: 238
Registrován: 24 úno 2007 18:17
Bydliště: Trenčin

Příspěvekod wintrej » 20 říj 2007 19:48

Milan to lano vyzerá byt origo 16 ka ja ho tam mám tiež a zatial som ho nemenil. Za týžden pojdem chystať drevo tak spravim nejaké fotky a video ak sa podari v akcii a potom pošlem.
Zetor 5245 r.v 1987

Příspěvky: 238
Registrován: 24 úno 2007 18:17
Bydliště: Trenčin

Příspěvekod wintrej » 21 říj 2007 16:59

Milan Bořuta píše:Chlapci mám naviják ze Zila předělaný do 3 bodů. Kardan přímo na naviják bez převodu a je to hodně pomalé, vždy navíjím přes zařazenou 5ku


Milan napiš mi postup ako navijaš ce tu zaradenu 5 ku lebo ja som to dnes skušal a na rychlosť navyjania nema zaradena rýchlosť žiadny vplyv. Dal som neutral na pake želva- zajic zaradil rýchlosť zapol kardan a nič.
Zetor 5245 r.v 1987

PředchozíDalší

Zpět na Všeobecná diskuze

Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 4 návštevníků