Tachografy v traktorech
Příspěvků: 29
• Stránka 1 z 1
Tachografy v traktorech
Tak jsem trochu početl o tachografech v traktorech v SRN a začíná mě jímat hrůza... Sice je jasné, že to jednou přijde, ale mám obavu, že v rámci "harmonizace předpisů s EU" to můžem čekat tak do dvou let. Rád bych se mýlil...
Pokud jsem správně pochopil, tak tachograf nemusí mít traktory s konstrukční rychlostí do40km/h a nebo s hmotností do 3,5t, pak traktory které jezdí jen pro vlastní potřebu a nikdy na kšeft a pak traktory, které nepracují dál než 100 km vzdušnou čarou od místa sídla firmy které patří. (podstatně jasnější formulace než v ČR u náklaďáků někdy užívaných 100km od místa obvyklého odstavení ) Pokud nesplňuje jednu z těchto podmínek tak hurá namontovat tachograf - u traktorů uvedených poprvé do provozu do 1.5. 2006 lze analogový a u novějších už jen "oblíbený" digitálek... Což je prý dost problém namontovat kvůli absenci vhodných míst pro snímače. Co mě ještě zaujalo je jakési tlačítko, které lze použít v případě, že pracuji do 100km čímž označím daná naježděná data jako nerelevantní... a také to, že doba práce (ježdění) na poli se počítá do výkonu, ale ne do doby jízdy...
Pokud jsem správně pochopil, tak tachograf nemusí mít traktory s konstrukční rychlostí do40km/h a nebo s hmotností do 3,5t, pak traktory které jezdí jen pro vlastní potřebu a nikdy na kšeft a pak traktory, které nepracují dál než 100 km vzdušnou čarou od místa sídla firmy které patří. (podstatně jasnější formulace než v ČR u náklaďáků někdy užívaných 100km od místa obvyklého odstavení ) Pokud nesplňuje jednu z těchto podmínek tak hurá namontovat tachograf - u traktorů uvedených poprvé do provozu do 1.5. 2006 lze analogový a u novějších už jen "oblíbený" digitálek... Což je prý dost problém namontovat kvůli absenci vhodných míst pro snímače. Co mě ještě zaujalo je jakési tlačítko, které lze použít v případě, že pracuji do 100km čímž označím daná naježděná data jako nerelevantní... a také to, že doba práce (ježdění) na poli se počítá do výkonu, ale ne do doby jízdy...
Re: Tachografy v traktorech
Jestli tomu dobře rozumím, tak pokud se mi traktor nehne 100km od střediska, tak by ten tachograf nemusel mít? I ten který jede přes 40? To by nebylo tak zlé... Jen službaři by zaplakali... A musel by na to být profesák? To by asi byl problém, když by si třetina všech traktoristů musela dodělávat profesák, vzhledem k nynějším podmínkám...
Re: Tachografy v traktorech
Vlani sme boli na technickej kontrole s AGRO IFOU a brácha sa pýtal ako je to s tachografom, nevedeli ani oni presne, iba toľko mu povedali, že v rámci okresu nemusí zakladať kotúče do tachografu.
Re: Tachografy v traktorech
to Zetor: tak jak píšeš, tak jsem to já pochopil, ale podotýkám, to je německá varianta, co z toho nakonec vznikne v ČR (až to vznikne), tak to jsem zvědav S těma profesákama by to asi problém byl dodělat (já se všechny snažil dokopat ať si je udělají, dokud to bylo měkčí, ale doufám, že snad by ho nepožadovali - pořád by to zůstala kategorie T...? Jinak profesák je pokud vím čistě česká nesmyslná specialita, kterou stejně v zahraničí nikdo nevyžaduje a neuznává... Ale možná by přidali další kategorii řidičáků na rychlé resp. těžké traktory??
Re: Tachografy v traktorech
A může mi někdo potvrdit, že dnes se profesák dostane "zadarmo" k Ečku? Tuhle verzi jsem slyšel.
Re: Tachografy v traktorech
je to tak,kamošovi propadl profesák,tak šel na úřad dobrovolně se vzdal skupiny E,pak si hned udělal skupinu E a měl profesák a za babku
Re: Tachografy v traktorech
mencik píše:a co ten profesák? kdo ho vlastně musí v zem. mít?
profesák se zatím týká pouze skupin C a jejich rozšíření C+E D,D+E a pod skupin T se zatím netýká, Pokud se nemýlím tak se profesní dělalo kvůli tomu aby řidiči náklaďáků byli seznamováni s aktuálníma změnama v zákonu.Týká se to všech kteří jezdí s náklaďákama buď jako zaměstnanci nebo jako podnikatelé-Prostě profíci.To že se profesní vztahuje i na taxikáře, hasiče a pod tu rozebírat nebudu.
Pokud má někdo papíry C a jede si pro písek pro vlastní potřebu tak profesní taky mít nemusí.
S tím Ečkem je to pravda-pokud si rozšíří někdo papíry z C na C+E tak dostane profesní k tomuto rozšíření-Pokud to tak někdo chce udělat tak honem než se někdo ve vládě vzpamatuje a tuto možnost zatrhne zákonem.Profesák má stát prý něco kolem 40 000,- Což už není zanedbatelná částka.Já jsem ho "udržoval" i když jsem ho nepotřeboval-teď ho mám na 5 let pak se uvidí.
Ať to skládám jak to skládám pokaždé je z toho kulomet
Re: Tachografy v traktorech
provesak se vztahuje už jen na řidiče C, C+E,D, D+E, Hasiči,Policajti a Řidiči sanitek sou od profesaku už osvobozeni (ale stale zustava 21 let na modry majak)
ale sem taky zvedavy jakto dopadne jelikož na skupinu T se provesak nedava, tak to bude ještě hodne zajamve
ale sem taky zvedavy jakto dopadne jelikož na skupinu T se provesak nedava, tak to bude ještě hodne zajamve
Re: Tachografy v traktorech
prosim vas muzete mi nekdo objasnit jak je to z kombajnem jakej ridicak potrebuju? slysel jsem ze musim mit skupinu C ale vzdyt je to zemedelsky stroj tak by melo stacit T nebo je to jinak? Diky
Re: Tachografy v traktorech
Mě bylo vysvětleno, že na kombajn jako takový jsou varianty obě, buď velké C, nad 3,5 tuny, nebo skupina T. Jenže vyber si, když každý, ať se zeptáš kde se zeptáš mele něco jinýho, ještě jsem neslyšel 2 odpovědi stejný, jak od policajtů, tak na odboru dopravy....Tak nevím
Když motor vrčí a kola se točí, neznamená že máša je na cajku...
Re: Tachografy v traktorech
cibusp píše:Mě bylo vysvětleno, že na kombajn jako takový jsou varianty obě, buď velké C, nad 3,5 tuny, nebo skupina T. Jenže vyber si, když každý, ať se zeptáš kde se zeptáš mele něco jinýho, ještě jsem neslyšel 2 odpovědi stejný, jak od policajtů, tak na odboru dopravy....Tak nevím
Vem si zákon o silniční dopravě a podívej se na rozdělení řidičských oprávnění- Na co je skupina T a na co je skupina C.Mělo by to tam být celkem jasně napsáno.
Můj laický názor je ten že skupina T je na zemědělské samojízdné stroje a traktory.Definice zemědělského stroje je asi ta že dosahuje max rychlosti 40km/h. tudíž pokud kombajn dosahuje max rychlosti 40 tak je to T.Tohle je můj názor-spíš domněnka.
Ať to skládám jak to skládám pokaždé je z toho kulomet
Re: Tachografy v traktorech
Co nám říká zákon 361/2000Sb. o provozu na pozemních komunikacích v paragrafu 81 odstavec (16):
Řidičské oprávnění skupiny T opravňuje k řízení traktorů a pracovních strojů samojízdných; k motorovému vozidlu smí být připojeno přípojné vozidlo.
Řidičské oprávnění skupiny T opravňuje k řízení traktorů a pracovních strojů samojízdných; k motorovému vozidlu smí být připojeno přípojné vozidlo.
Re: Tachografy v traktorech
Promiňte pánové, netušil jsem že je to zde plné zákonodárců. Z vlastní zkušenosti vím že platí varianty obě, už na kurzu nám to říkali, a znám plno kluků, co jsou dílenský, a na žně jsou z nich kombajnéři a maj pouze C. Pouze v institucích kde o tom mají rozhodovat, nic neřeknou, protože co kdyby náhodou....A policajti kombajnéra s C buďto tolerujou, nebo nevim proč nás nechávaji jezdit s těma mašinama... Pro jistotu uvádím, že mám pouze oprávnění C+E, které je nadřazené skupině T, v době kdy jsem jezdil poprvé a kdy nás skoro denně kontrolovali jsem měl pouze C, a nic
Když motor vrčí a kola se točí, neznamená že máša je na cajku...
Re: Tachografy v traktorech
Řidičské oprávnění C + E :
C + E – pro řízení jízdních souprav složených z motorového vozidla (bez omezení hmotnosti) a přípojného vozidla (nad 750 kg), kdy poměr hmotnosti tažného a přípojného vozidla upravuje § 14 vyhlášky č. 341/2002 Sb., nebo výrobce vozidla uvedené v technickém průkazu vozidla, tzn. že můžeš řídit traktor i kombajn bez omezení.
C + E – pro řízení jízdních souprav složených z motorového vozidla (bez omezení hmotnosti) a přípojného vozidla (nad 750 kg), kdy poměr hmotnosti tažného a přípojného vozidla upravuje § 14 vyhlášky č. 341/2002 Sb., nebo výrobce vozidla uvedené v technickém průkazu vozidla, tzn. že můžeš řídit traktor i kombajn bez omezení.
Re: Tachografy v traktorech
Anyo, ale i když jsem E ještě neměl, tak mi nikdo neprudil,, že jezdim s kombajnem...
Když motor vrčí a kola se točí, neznamená že máša je na cajku...
Re: Tachografy v traktorech
Řidičské oprávnění skupiny C :
C – pro řízení vozidel s maximální přípustnou hmotností nad 3500 kg (bez omezení), případně s připojeným přípojným vozidlem do 750 kg, nikoliv pro vozidla pro přepravu osob; možno získat od 18 let, pokud je držitelem skupiny B, tzn. že kombajn můžeš řídit i jen se skupinou C. Takže v praxi to znamená že kombajn můžeš řídit se skupinou T, nebo C, pořípadě jim nadřazenou skupinou C + E.
Za 21 let praxe na kombajnech jsem se nesetkal s tím, že by po mě někdo chtěl vidět řidičák, a to mám papíry na všechno krom autobusu, včetně profesáku a i zkoušky na kombajn ještě z učiliště, to se tehdy dělali na E 512.
C – pro řízení vozidel s maximální přípustnou hmotností nad 3500 kg (bez omezení), případně s připojeným přípojným vozidlem do 750 kg, nikoliv pro vozidla pro přepravu osob; možno získat od 18 let, pokud je držitelem skupiny B, tzn. že kombajn můžeš řídit i jen se skupinou C. Takže v praxi to znamená že kombajn můžeš řídit se skupinou T, nebo C, pořípadě jim nadřazenou skupinou C + E.
Za 21 let praxe na kombajnech jsem se nesetkal s tím, že by po mě někdo chtěl vidět řidičák, a to mám papíry na všechno krom autobusu, včetně profesáku a i zkoušky na kombajn ještě z učiliště, to se tehdy dělali na E 512.
Re: Tachografy v traktorech
Když máš C tak můžeš jezdit s kombajnem, ale asi nemužeš za sebou tahat vozejk s lištou že?
Re: Tachografy v traktorech
Pokud máš oprávnění skupiny C, tak jsi měl automaticky dostat i skupinu T, alespoň to tak bývalo, ale myslím že to tak je i dnes a tudíž můžeš za kombajn připojit i vozík s žacím válem.
Re: Tachografy v traktorech
Jaroušek píše:Když máš C tak můžeš jezdit s kombajnem, ale asi nemužeš za sebou tahat vozejk s lištou že?
vozík s lištou je vyjímka-nepatří to mezi přípojná vozidla (není to klasický vlek)-je to součást stroje -tudíž na kombajn s lištou na vozíku nepotřebuješ E.
Ať to skládám jak to skládám pokaždé je z toho kulomet
Re: Tachografy v traktorech
bohužel, k C už se T nedává , nebo před cca 6ti lety nedávalo...dneska co vim tak se dělá vče zvlášť, dopkonce k B nedostaneš ani papíry na pionýra...
Když motor vrčí a kola se točí, neznamená že máša je na cajku...
Re: Tachografy v traktorech
Pánové, i já přidám polínko do ohně.... Nedávno jsem dodělal Ř.P. sk. C. Bylo mi řečeno, že smím jezdit s veškerejma náklaďákama a Traktorama. Tudíž by mělo platit, že smím jezdit se vším na co je potřeba oprávnění sk. T, C1 a C. Nebavím se teď o skupině E. Oficiálně vypsanou skupinu T nemám, ale protože je C nadřazená T, tak jsem oprávněn řídit i traktor. Na to jsem se ptal samotného komisaře u zkoušek.
Re: Tachografy v traktorech
Mě bylo řečeno totéž. Dnes vám to "T" k C-éčku nenapíšou do řidičáku, ale máte ho. Stejně tak je to se skupinou "AM" ke skupině "B".
Raději standartní kolovej traktor, kterej jezdí. Než nějakej 6-tikolovej, kterýmu pořád jedno kolo chybí...
Re: Tachografy v traktorech
Já nedávno dělal C a pak C+E ( nejde to zarás ), i kvůli traktoru, tak jsem se o to hodně zajímal. Je to takto - na traktor do 3,5t stačí B, nad 3,5t je potřeba C ( za traktor ale nesmíš zapojit přívěs ), T je na libovolný traktor s přívěsem bez omezení, C+E je nadřazeno všemu a krom autobusu a motoky mučeš řídit vše.
Re: Tachografy v traktorech
No asi takhle nějak jak píše Petr3 by to fakt mělo v současnosti být. Bohužel v otázce jakékoli praktické aplikace předpisů nejen o řidičákách) s velkou pravděpodobností platí co instituce, to jiný výklad. Často prostě potřebuji na nějakém úřadě či instituci(STK, referát dopravy, autoškola, Česká spol. pro silniční dopravu, Česmad, Ministerstvo, soukr. poradci atd.)zjistit dopřesnění nějakého výkladu předpisu a většinou každý má odlišný, někdy trochu, jindy zásadně, názor. Možná bych tohle vlákno měl přejmenovat z Tachografů na řidičáky ale díky za to , že zatím se těma traktorovejma tachografama můžeme zabývat jen v teoretické rovině...
Re: Tachografy v traktorech
Jo Petr3, je to jak říkáš. Tady jde o to, že kdybys dělal jen "C" tak bys podle nich mohl jezdit i s traktorem (včetně vleku bez omezení tonáže), protože skupinu "T" máš, ikdyž né napsanou v řidičáku. Ale prase se v tom vyznej. A i kdyby to tak bylo, vždycky můžeš potkat blba s plácačkou, kterej bude tvrdit pravej opak.
Raději standartní kolovej traktor, kterej jezdí. Než nějakej 6-tikolovej, kterýmu pořád jedno kolo chybí...
Re: Tachografy v traktorech
I se samotným C můžeš tahat vlek (a tím i za traktorem) ale jen do 750kg abychom byli přesní... Stepan upozornil na jednu z typických legislativních zajímavostí kterou taky nechápu - v novém C je obsaženo T, přitom zákon jasně říká že se samotným C nemůžeš tahat vlek (mimo výše uvedeného) a s T naopak můžeš tahat libovolný vlek (byť jen za traktorem)- no nechme to koňovi
Re: Tachografy v traktorech
http://www.farmphoto.com/image.aspx?n=c ... s=original
no vypada to tak že čo chvila budu už aj v traktoroch tachografy
no vypada to tak že čo chvila budu už aj v traktoroch tachografy
Re: Tachografy v traktorech
Trochu se bavíte o něčem jiným, ale já se vrátím k původnímu tématu! Tachograf v traktoru je nesmysl a věřím, že to nikdy nebude zavedeno!!! Tachograf slouží ke kontrole pracovní doby podle nařízení EU č.561/2006, které se týká práce osádek vozidel používaných v dopravě! Tudíž i kdyby někdo ten tachograf do traktoru schválil, tak řidič klidně může jet bez vložené karty a zadat režim OUT, protože do této kategorie nespadá! Na poli se mě žádný nařízení EU netýká a jak bylo správně napsáno, pokud budu v okruhu do 100km od místa obvyklého odstavení vozidla, tak se mě nařízení netýká ani na silnici! Podívám se, ale myslím, že dokonce je pro zemědělskou přepravu vyjímka... Pro vnitropodnikovou určitě!!! Takže nestrašte s nesmyslama!!!
Příspěvků: 29
• Stránka 1 z 1
Kdo je online
Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 1 návštěvník