CHIP Tuning

Příspěvky: 694
Registrován: 20 led 2007 09:54
Bydliště: SLOWAKIA

Re: CHIP Tuning

Příspěvekod maclos » 30 zář 2009 15:24

Už týždeň máme namontovaný PBOX od Steinbauera na našom JD 6920S, spravilo to 41 koní k dobru čiže rovných 201.
Ten výkon je opravdu cítiť, je to fakt parádna vecička. Spotreba šla dolu pri maximálnom výkone. Nejaké konkrétne čísla zatiaľ nemám, ale časom by som niečo mohol odmerať.

Uživatelský avatar
Příspěvky: 1662
Registrován: 11 čer 2007 23:17
Bydliště: Rokycany-Radnicko

Re: CHIP Tuning

Příspěvekod neznalek » 04 bře 2010 19:08

hodím do placu trošku laický dotaz, může Chipovánim vzrust výkon motoru a zároveň klesnout kroutící moment? Vycházim z ůdajů při upravě jednotek ruzných motorů (konkrétně jednotky steinbauer a údaje na jejich stránkach, osobne se mi to zda jako chyba ve vypočtech :))....rozdíly "před" a "po" jsou nekdy dost markatní

Uživatelský avatar
Příspěvky: 159
Registrován: 18 říj 2007 17:30
Bydliště: Nymburk

Re: CHIP Tuning

Příspěvekod Kulis » 04 bře 2010 21:33

Taky mám steinbauera na case magnum 250 výkon se zvedl na 315.Dneska jsem ho otestoval tahal jsem Farmet turbulent poslal sem ho trochu víc do země a když už bylo 250koní málo přepl sem na vyšší výkon traktor se odpíchl jako raketa jelikož to byl můj první pokus využít tento výkon a jen chvilku tak bližší info nemám,ale je to super věcička
.....V jednotě strany a lidu......
Cestou přetavby a demokratizace
Za rozvoj socialistické společnosti

Uživatelský avatar
Příspěvky: 612
Registrován: 15 led 2007 09:04
Bydliště: Opava

Re: CHIP Tuning

Příspěvekod VonVagel » 05 bře 2010 12:35

Pokud si dobre pamatuju tak vykon je zavisly na krouticim momentu.
Když CLAAS tak jedině LEXION 595R s C516-30...

Víte o tom, že se díky svému počítači můžete přímo účastnit skutečných vědeckých výzkumů?
http://www.czechnationalteam.cz/

Uživatelský avatar
Příspěvky: 1826
Registrován: 04 úno 2009 21:07

Re: CHIP Tuning

Příspěvekod poulm » 05 bře 2010 19:00

Chip tuning není nic jiného než, že se zvedne dávka a přeplňování. Víc vzduchu + víc paliva je větší produkovaný výkon, respektive kroutící moment. Otáčky zůstávají většinou stejné, ale i ty lze zvednout. Je to jenom hraní si s palivovými mapami. Bohužel vše má své limity a vždy je něco za něco.

to VonVagel: jak jdou kšefty?
V určitém okamžiku se z každého nářadí stává kladivo
Všechno lze udělat snáz s kladivem
Nevěř na zázraky,spoléhej na kladivo
Optimista je pesimista s kladivem
Když se věci nedaří, každá snaha o zlepšení vede ke kladivu
Jedno kladivo vydá za tunu nářadí

Příspěvky: 85
Registrován: 06 led 2008 00:22

Re: CHIP Tuning

Příspěvekod Jano SK » 06 zář 2010 23:08

Dnes som pytal na nazor cloveka, ktory sa zivi vecami okolo simulacii a vypoctov zalezitosti pre automobilovy priemysel, takze v tomto pripade jeho pohlad na tuning traktorov si dovolujem povazovat za dost odborny.

1. reakcia bola to, ze otazka zivotnosti motora je relativne nepodstatna ( motor moze byt dimenzovany s vacsou rezervou ), ani neriesil veci ako dostatocne chladenie a pod., ktore sa da teoreticky doplnit na potrebnu uroven. Dolezitejsie je nastavenie celeho systemu motor - prevodovka - diferak - koncaky na isty krutiaci moment. Vsetky komponenty tohto systemu su konstruovane na tkz.nekonecnu zivotnost, t.j.ak by ostalo tovarenske nastavenie su neznicitelne (alebo mali by byt). Zaroven sa rata aj s tym, ze moze dojst k navyseniu sil pocas isteho casoveho intervalu. Vsetky tieto navysenia su uz ale na ukor povodne nekonecnej zivotnosti komponentov.

Na prepocty dimenzovania komponentov jestvuje niekolko ( 8 ? ) matematickych modelov, ktore sa nasledne testuju v realite - rozny vyrobcovia pouzivaju rozne schemy a je este tkz.americky system - urobime hriadel - skusime - ak sa zlomi, urobime hrubsy hriadel - skusime - ak sa zlomi....atd.

Sumar:
1. Nevieme, na kolko HP/Nm su skutocne dimenzovane jednotlive komponenty ( dokedy maju tkz.nekonecnu zivotnost ) a aka je teda bezpecna rezerva
2. Nevieme, s akym kratkodobym navysenim sil ratal vyrobca - kolko percent vykonu, na aky cas a o kolko to znizi povodnu nekonecnu zivotnost
3. Kazde porusenie tejto rovnovahy je spustenim destrukcie - takze otazka nie je ci sa to rozbije, ale kedy sa to rozbije. Pre uzivatela je podstatne hlavne to, ci sa to udeje pocas zivotnosti stroja. Najskor to bude pri zvyseni vykonu najvykonnejsich strojov v danej skupine a aj s relativne malym navysenim, pretoze su najblizsie ku hrane.

A kedze z toho isteho zdroja mam smutne fakty o lifetime cycle management-e , do cestiny prelozene ako navrhovanie a realizacia tkz.kurvitiek - proste aby produkt vydrzal tolko co treba, ale nie velmi dlho...a to sa nejedna o spotrebny tovar ( chladnicky a pod.) ale auta, kde by som ocakaval nejaky doraz na trvacnost produktu, nemam velke oci v tom, ze u traktorov to je inak. Kazdy gram ocele na hriadeli a mikrometer presnosti na lozisku su naklady naviac..

Takze ak sa rozsype prevodovka presne 5.341 MH po instalacii tuningu a po jej oprave nasledne o dalsich 471 MH diferencial uhradi to v zaruke tuningova firma?

Příspěvky: 1
Registrován: 12 črc 2014 13:57

Re: CHIP Tuning

Příspěvekod traktor1 » 25 črc 2014 13:25

Zdravím Vás. Viedli ste veľmi zaujímavú debatu ohľadne chiptuningu, resp. powerboxu. vec sa má tak, že výroba súčasnej poľnohospodárskej techniky a kvalita použitých materiálov a použitých výr. technológií je veľmi diskutabilná. Kvalitne urobený chiptunig, ktorý berie na zretel aj komponenty hnacieho a prevodového ústrojenstva má minimalný vplyv na životnosť týchto komponentov, proste ak výrobca nedodržal technológiu, material, a podobne tak dany komponent nevydrží tak či tak. Avšak kvalitnou úpravou softvéru s naležitým overením na záťažovej brzde sa dá zvýšiť rozumne efektivita spaľovania. boli by ste prekvapený ako štruktúra niektorých softvérov je zanedbaná a sú v nej medzeri napr. pri riadení tlaku na raile, riadení tlaku turba a nevhodne zvolenou periodou vstreku. Ak sa tieto veci odborne upravia tak výsledok je prekvapivý v oblastí narastu výkonu a Mk a zároveň znížením spotreby. Pekný deň :)

Příspěvky: 247
Registrován: 17 pro 2009 10:50

Re: CHIP Tuning

Příspěvekod vik » 22 čer 2015 09:57

Zdravim nemá tu někdo dělaný chip od agroecopower? Doporučil mi ho prodejce přímo v JD servisu a nezávisle na něm i prodejce new hollandu.
Jde mi o to navýšit výkon na jd 6230 prémium nemá to někdo vyzkoušené?děkuji

Příspěvky: 162
Registrován: 20 úno 2014 21:35

Re: CHIP Tuning

Příspěvekod kas » 16 črc 2015 23:20

Ahoj mám na chip na obou JD a zatím spokojenost. Spotřeba šla dolů při vyšším výkonu.

Uživatelský avatar
Příspěvky: 1662
Registrován: 11 čer 2007 23:17
Bydliště: Rokycany-Radnicko

Re: CHIP Tuning

Příspěvekod neznalek » 17 črc 2015 12:00

Dohledné době budu chip řešit se servisem. Servismani se zatím shodují na tom, že u řad xx20 a xx30 chipem odstranili problémy s přidřenými vstřikovači kvůli nekvalitní (málo mazné) naftě

Příspěvky: 555
Registrován: 20 zář 2011 12:06

Re: CHIP Tuning

Příspěvekod tomous » 17 črc 2015 16:59

Nechápu jak na nekvalitní naftu má pozitivní vliv chip?

Uživatelský avatar
Příspěvky: 1662
Registrován: 11 čer 2007 23:17
Bydliště: Rokycany-Radnicko

Re: CHIP Tuning

Příspěvekod neznalek » 17 črc 2015 19:13

tomous píše:Nechápu jak na nekvalitní naftu má pozitivní vliv chip?


na naftu nijak, ale nejspíš tam bude jiné dávkování a pod... prodávám jak sem koupil :)

Příspěvky: 555
Registrován: 20 zář 2011 12:06

Re: CHIP Tuning

Příspěvekod tomous » 17 črc 2015 20:57

No můj názor je ten,že pokud tam naliješ naftu k hounu nezachrání tě nic. Zlatý starý rotační čerpadla bez moderních blbostí.

Příspěvky: 235
Registrován: 31 srp 2009 22:19

Re: CHIP Tuning

Příspěvekod Jarda X » 10 zář 2015 21:14

Tak včera jsem chipnul Valtru N 111, měla na vývodu 110 koní a má nyní 126, takže na motoru cca 122 před zásahem a potom cca 140. Teď začnou podziní práce, tak uvidíme zda to bude znát.

Příspěvky: 69
Registrován: 13 dub 2016 20:20

Re: CHIP Tuning

Příspěvekod jezevec » 11 led 2017 19:59

Kolik stojí krabička od Steinbauera na 120 koňovej traktor. :(

Předchozí

Zpět na Všeobecná diskuze

Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 2 návštevníků