CHIP Tuning

Uživatelský avatar
Příspěvky: 612
Registrován: 15 led 2007 09:04
Bydliště: Opava

Re: CHIP Tuning

Příspěvekod VonVagel » 02 úno 2009 08:17

CBS píše:Na druhej strane každé navyšovanie výkonu má vplyv na životnošť celého stroja či už vo večšej alebo menšej miere.

S timto souhlasim. A ptam se pokud jsou motory v rozmezi 150-205k pouze vyladeny ridici jednotkou...vychazi me z toho ze 205k motor bude mit mensi zivotnost...
Když CLAAS tak jedině LEXION 595R s C516-30...

Víte o tom, že se díky svému počítači můžete přímo účastnit skutečných vědeckých výzkumů?
http://www.czechnationalteam.cz/

Příspěvky: 36
Registrován: 05 srp 2008 18:21
Bydliště: Zábřeh

Re: CHIP Tuning

Příspěvekod shooter » 02 úno 2009 10:59

Proč by měl mít menší životnost ? vždyt jde pouze o kvalitu materialu a jak moc budu vytěžovat motor pokud budu 150k motor hnat při orbě na 2200ot udělá víc cyklu celej motor + čerpadlo a vše ostatní než když budu hnat motor 200k při 1800ot . ale je to pouze orientace jasny že záleží o tom jak se využije krouták ale myslím tím orientačně. Mÿsleno tak že pokud budu mít 150k traktor a na nej nařadí tak akorat tak při 200k bych řek že motor pojede lehčekji a nedostane tolik na prdel .
ikdyž viděl jsem vložky na motoru který měly zub z opotřebení 4mm což je na pruměru 8mm :shock:
TAK JAK PIŠE Polci : Jede se jenna linka vyrábí se stejna škatule př 916 -926 je to levnější a pro vyrobce je lepší vzít jednotku a nahrat doní verzi 160k 200k 260k Říká se tomu Minimalizace nákladu Dražší by bylo jet 3 linky o 3 vykonech proto je lepší dimenzovat i 160ku jako 260ku vyrobce se vyhne mnohým problémům .
Jediná nevýhoda je že se to vše projevuje na spotřebě

Uživatelský avatar
Příspěvky: 323
Registrován: 03 pro 2007 20:33
Bydliště: Levice okolie (SR)

Re: CHIP Tuning

Příspěvekod CBS » 02 úno 2009 21:19

VonVagel píše:
CBS píše:Na druhej strane každé navyšovanie výkonu má vplyv na životnošť celého stroja či už vo večšej alebo menšej miere.

S timto souhlasim. A ptam se pokud jsou motory v rozmezi 150-205k pouze vyladeny ridici jednotkou...vychazi me z toho ze 205k motor bude mit mensi zivotnost...

Nie je to pouze riadiacou jednotkou :) písal som 130 - 205 hp, určite 205 hp motor má výkonnejšie turbo, možno aj lepší medzchladič stlačeného vzduchu, ten 130hp možno medzichladič vôbec nemá. Optimálne spalovanie prebieha pri určitom pomere vzduchu a nafty, Tento pomer je určité optimum, čím menšej spotreby, čo najvyššieho výkonu a minimálnych emisii a riediaca jednotka sa snaží zachovávať tento pomer v čo najväčšom rozsahu otáčok. Staré atmosferické motory (bez turba a elektroniky) pracovali pri nízkych otáčkach s nadbytkom vzduchu a optimálny pomer dosahovali pri otáčkach niekde medzi max. točivým momentom a max výkonom. Určite ste videli videá, kde za traktorom zostáva dym ako by mu horeli pneumatiky :shock: to je spôsobené nadmerným množstvom nafty, alebo jej nedostatočným rozprašovaním, kde nestihne zmes zhorieť počas pracovného cyklu a dohára vo výfukovom potrubí. Tu má motor citeľne vyšší výkon, ale aj nepomerne vyššiu spotrebu a nadmernú dymivosť.
K tomu zvýšenému opotrebeniu snáď iba toľko, väčšie množstvo zmesi vo valcoch, väčší tlak, väčšie namáhanie piestov, ojníc, kľukovky. Ale životnosť v najvyššej miere ovplyvňuje obsluha. Chlpík mal na crystali 8045 dobre pridané na čerpadle + jazdil štýlom podlaha a robil pravidelne generálku každé dva roky :mrgreen:

Příspěvky: 123
Registrován: 25 říj 2007 15:51

Re: CHIP Tuning

Příspěvekod Vaclav UPZT » 02 úno 2009 23:44

Příklad o použití stejného motoru,na kterém "pouze" změníte výkon výměnou řídící jednotky ,bez jiných zásahu jsem právě udal oněch 130-200k.
CNH příkladně jeden motor používá pro dvě řady traktorů aniž by se cokoliv na příslušenství měnilo.
Stačí si jen srovnat katalogová čísla (vačky,turba,vstřikovačů) a jiného příslušenství majícího na výkon vliv.
Prostě to nemá cenu řešit,protože oficiálně to nikdo překopávat nebude.
Výrobce si dobře ohlída hardware řídicí jednotky aby nešla jen tak překopat.
Co vše jednotka dělá,můžeme teoretizovat donekonečna,ale přesné hardware nikdo mimo konstrukce ani neví.
To že sem tam se přehrává software,není zásadní zásah do programu ŘJ.
To jen tak pro informaci.
Životnost motoru s 130k-nebo 200k je stále nejvíce odvislá od obsluhy a pravidelné údržby,konstrukčně je vše většinou dobře dimenzované. :D

To jak se někde díváte na videa ze závodů traktorů v tahu,to je něco zcela jiného než máte doma,taková sranda překopat standartní motor na tyto závody by vás stala majland,nikdo KITy na to nedělá,vše je samo doma a většinou z motoru je původní jen blok.
Hlavně se tam neřeší nějaká ekologie a tak všechny finesy jako je common rail a dvojatá vačka,tam jsou na nic. :D :D

Uživatelský avatar
Příspěvky: 612
Registrován: 15 led 2007 09:04
Bydliště: Opava

Re: CHIP Tuning

Příspěvekod VonVagel » 03 úno 2009 07:38

Vaclav UPZT píše:Příklad o použití stejného motoru,na kterém "pouze" změníte výkon výměnou řídící jednotky ,bez jiných zásahu jsem právě udal oněch 130-200k.
Životnost motoru s 130k-nebo 200k je stále nejvíce odvislá od obsluhy a pravidelné údržby,konstrukčně je vše většinou dobře dimenzované. :D

Typicky CASE pristup. Prodame zakaznikovi 130 kterou mu nacipujem na 200k. A pak mu reknem ze kdyz bude jezdit slusne tak mu motor vydrzi...Zajimalo by me jestli ten zakaznik ma zaruku? Nebo to delate po zaruce? A proc kdyz je motor predimenzovan?
Když CLAAS tak jedině LEXION 595R s C516-30...

Víte o tom, že se díky svému počítači můžete přímo účastnit skutečných vědeckých výzkumů?
http://www.czechnationalteam.cz/

Uživatelský avatar
Příspěvky: 323
Registrován: 03 pro 2007 20:33
Bydliště: Levice okolie (SR)

Re: CHIP Tuning

Příspěvekod CBS » 03 úno 2009 16:49

VonVagel píše:
Vaclav UPZT píše:Příklad o použití stejného motoru,na kterém "pouze" změníte výkon výměnou řídící jednotky ,bez jiných zásahu jsem právě udal oněch 130-200k.
Životnost motoru s 130k-nebo 200k je stále nejvíce odvislá od obsluhy a pravidelné údržby,konstrukčně je vše většinou dobře dimenzované. :D

Typicky CASE pristup. Prodame zakaznikovi 130 kterou mu nacipujem na 200k. A pak mu reknem ze kdyz bude jezdit slusne tak mu motor vydrzi...Zajimalo by me jestli ten zakaznik ma zaruku? Nebo to delate po zaruce? A proc kdyz je motor predimenzovan?

Keď prídeš do autorizovaného servisu, servisák si nedovolí meniť nejaké nastavenia, pokiaľ na to nie je vážny dôvod, lebo tam to ide na jeho vlastné triko. Na druhej strane keď ti to spraví nejaký maník záleží na tom, či riadiaca jednotka zaznamenáva údaje o zmenách. Komplet program riadiacej jednotky nerieši nikto v servise, ani u výrobcu traktorov, lebo na zmenu sa musí rozobrať riadiaca jednotka vymažú sa komplet všetky údaje a napáli sa nový program, kde je ale veľké riziko lebo nový program nemusí byť funkčný a samotné preprogramovanie nemusí prebehnúť správne. Výrobca chybnú riadiacu jednotku jednoducho vymení za novú a stará končí v koši, lebo výrobná cena celej jednotky je zanedbateľná oproti predajnej. Malý príklad: chlapík kúpil nové auto, teraz v zimnom období mal problém zo studením štartom, v servise ho odbili, vraj je všetko ako má byť, nakoniec cez známeho sa mu na to ešte raz poriadne pozreli a zistili, že je riadiaca jednotka pre iný motor a museli mu ju vymeniť.
Ešte k tomu navýšeniu výkonu zo 130 na 200 k keď sú motory rovnaké, tak tam nemá čo odísť, ale čo na to prevodovka :?:

Uživatelský avatar
Příspěvky: 403
Registrován: 28 zář 2007 21:13

Re: CHIP Tuning

Příspěvekod lukasbranka1 » 03 úno 2009 19:07

nevim jak jinde ale u JD se program da prehrat ale je vazan vyrobnim cislem kodem servisaka a ktomu vsemu ma jeste omezenou platnost takze nejde si ho nekam ulozit a mit ho na vzdy vzdy se musi aktualne stahnout s netu samozdrejme s patricnymi kody servisaka a i stroje a pak ho prehrat do jednotky a doufat ze to probehne ok
s toho vyplyva ze timto nejde zvysit vykon jen je ten program mladsi treba vylepseny kdo vi ale je urceny pro vyrobni cislo stroje a zadny jiny
a tohle je stejne u vsech jednotek treba je ten program stejny ale pri stahovani servr chce vyrobni cislo stroje a i te jednotky pokud neco nesedi tak to proste nejde dalsi vec je ze i u vyrobce se urcite ulozi kdo a kdy ten dany program stahl

Příspěvky: 123
Registrován: 25 říj 2007 15:51

Re: CHIP Tuning

Příspěvekod Vaclav UPZT » 03 úno 2009 21:48

Von Vagel: to není jen u Case více výrobců používá jeden motor pro více strojů jiné výkonosti.
pro CBS.:převodovky bývají různé,ale neboj se že by výrobce něco podcenil. :)
K tomu nějakému "načipování" to Vám můžou slibit prodejci :lol: :lol: pokud k tomu pak dojde,tak stejně vše zákazník zaplatí. :(
Pokud vím tak v mém okolí se zvyšoval výkon jen na kombajnu.

Řídící jednotky u osobáků a hlavně dovezených strojů je na zcela nové téma,ale to sem asi nepatří. :( :(
Sám jsem se setkal se staženýma motohodinama :? :(

Uživatelský avatar
Příspěvky: 612
Registrován: 15 led 2007 09:04
Bydliště: Opava

Re: CHIP Tuning

Příspěvekod VonVagel » 03 úno 2009 21:58

To Vaclav: Abych se priznal leze s tebe po zdi...
To jsi rekl:Příklad o použití stejného motoru,na kterém "pouze" změníte výkon výměnou řídící jednotky ,bez jiných zásahu jsem právě udal oněch 130-200k.

To jsi rekl:K tomu nějakému "načipování" to Vám můžou slibit prodejci :lol: :lol: pokud k tomu pak dojde,tak stejně vše zákazník zaplatí. :(
Pokud vím tak v mém okolí se zvyšoval výkon jen na kombajnu.

To jsi rekl:Von Vagel: to není jen u Case více výrobců používá jeden motor pro více strojů jiné výkonosti.
O tom se tady uz bavime mesic. A shodli jsme se na tom vsichni.
Když CLAAS tak jedině LEXION 595R s C516-30...

Víte o tom, že se díky svému počítači můžete přímo účastnit skutečných vědeckých výzkumů?
http://www.czechnationalteam.cz/

Příspěvky: 123
Registrován: 25 říj 2007 15:51

Re: CHIP Tuning

Příspěvekod Vaclav UPZT » 03 úno 2009 22:53

Na čem jste se všichni schodli?? :D
Že vlastně se do jednotky stejně nedostanete.
Že servisák musí mít výrobní číslo(ale proč to stejně nevíte)
Že když tam nahrává nový software,tak pak to jede o poznání lepe. :D :D :D :D :D (Hardware totiž změnit nejde) :(
Nikdo tady nenapsal jak si sami "natunili" motor a od té doby jenom kouří a žere,což je nejčastější výsledek "pokoutného" tunění. :D

Uživatelský avatar
Příspěvky: 612
Registrován: 15 led 2007 09:04
Bydliště: Opava

Re: CHIP Tuning

Příspěvekod VonVagel » 04 úno 2009 07:29

Procti si diskusi a potom se zapoj svymi prispevky...
Když CLAAS tak jedině LEXION 595R s C516-30...

Víte o tom, že se díky svému počítači můžete přímo účastnit skutečných vědeckých výzkumů?
http://www.czechnationalteam.cz/

Uživatelský avatar
Příspěvky: 516
Registrován: 29 pro 2005 17:04
Bydliště: Louny

Re: CHIP Tuning

Příspěvekod Polci » 04 úno 2009 10:57

Zařekl jsem se, že už sem nemá cenu přispívat, ale nevydržel jsem to :lol: . Ohledně tohoto tématu jsem se vyčerpal, ale po některých příspěvcích jsem dostal novou motivaci. To, že někteří lidé neumí psát je snad omluvitelné, to že neumí číst je už horší. Václav UPZT sem vnesl mnoho myšlenek, které jsou pozoruhodné, ale zřejmě si pořádně nepřečetl diskusi, která se zde vedla předtím.
Proč servisák potřebuje výrobní číslo opravdu netuším. Pokud přehrává nějaký software, možná, ale pokud tam dává něco do série, co má vlastní software? Nejdříve se tu Václav ohání nějakými KITy, které servisy prodávají zájemcům o tuning. Co ten KIT obsahuje? Pak mi z dalších příspěvků vyplývá, že načipování stejně nééé. A nakonec se setkal i se staženýma motohodinama :idea: :?:
Z jeho příspěvků jsem vždy jelen :mrgreen: Ale snad on ví, co tím chtěl vyjádřit...

Vaclav UPZT píše:To že sem tam se přehrává software,není zásadní zásah do programu ŘJ.
Překvapující :?: Pokud se přehraje software řídící jednotky jiným, myslel jsem, že to zásah je...

Vaclav UPZT píše:K tomu tunění max.rychlosti je také dost ošemetné.
Většina traktorů u nás schválených musejí mít při povolené rychlosti přes 40km/h,mimo jiné přední brzdy což nezmamená brždění přes přední náhon,ale brzda v každém kole.
To se dá zjistit kde, že má být brzda v každém kole pro schválení 50 km/h?

Přesně toto bych Václavovi doporučil také
VonVagel píše:Procti si diskusi a potom se zapoj svymi prispevky...

Příspěvky: 123
Registrován: 25 říj 2007 15:51

Re: CHIP Tuning

Příspěvekod Vaclav UPZT » 04 úno 2009 17:45

Pokud jsi Jelen v Doskoku,tak bys to mohl pochopit,pokud se odrážíš ke skoku,tak se ti nedivím,tam opravdu navýšit výkon bez změny nastavení čerpadla nešel.
Ty KITy jsem uvedl schválně.Nikdo se nechytl,tak že vím s kým. :D :D
Dál nemá cenu,mačkat klavesnici.

Uživatelský avatar
Příspěvky: 403
Registrován: 28 zář 2007 21:13

Re: CHIP Tuning

Příspěvekod lukasbranka1 » 04 úno 2009 18:55

polci taky nevím proč ten počítač chce výrobni čislo kdyš jde o shodnou věc asponto tak vypada podle mě je to s duvodu zabraněni jakekoli neopravněne manipulace
a dalsi věc je to ze ten program ma omezenou platnost presne nevim cca 3 dny děla se to tak ze si ho stahneš s netu a aktualně prehraješ
stava se to velice zřitka že něco přestane fungovat a tohle je spusob jak mit přistup k jakemukoli programu online a taky si myslim že se ty programy pořad s dokonaluji a tim padem maš vždy tu posledni variantu

Uživatelský avatar
Příspěvky: 612
Registrován: 15 led 2007 09:04
Bydliště: Opava

Re: CHIP Tuning

Příspěvekod VonVagel » 04 úno 2009 21:36

To Vaclav: Nerozumim reci tveho kmene. Diky za diskusi.Koncim.
Když CLAAS tak jedině LEXION 595R s C516-30...

Víte o tom, že se díky svému počítači můžete přímo účastnit skutečných vědeckých výzkumů?
http://www.czechnationalteam.cz/

Uživatelský avatar
Příspěvky: 612
Registrován: 15 led 2007 09:04
Bydliště: Opava

Re: CHIP Tuning

Příspěvekod VonVagel » 05 úno 2009 11:59

Presne tomuhle nerozumim...
od Vaclav UPZT v Sob Lis 10, 2007 9:43 am

Nikdy nevěřte řečem o navýšeném výkonu.
Většinou je to na vývodovém hřídeli a pak v dopravě při rychlostech 35km/h a výše.
Chcete-li 160ku tak nikdy nekupujte 140 s navýšením,zbydou Vám jen oči pro pláč.

To samé platí o tom když identický motor se používá v traktorech třeba od 180 do 300koní.
Chytrák si řekne koupím 180ku na nechám jí "přečipovat",tak pozor to přečipování pokud to jde stojí tolik co je rozdíl ceny mezi tou 180 a třeba požadovanou 220kou.
Zatím jsem se nesetkal s tím,aby se nechala přehrát jen řídící jednotka,vždy se musela vyměnit,protože různým tuněním se dokázalo jen přidat palivo,ale né už předvstřik,tak že to moc nefungovalo.[/quote]

od Vaclav UPZT v Úte Úno 03, 2009 9:53 pm

Na čem jste se všichni schodli??
Že vlastně se do jednotky stejně nedostanete.
Že servisák musí mít výrobní číslo(ale proč to stejně nevíte)
Že když tam nahrává nový software,tak pak to jede o poznání lepe. (Hardware totiž změnit nejde)
Nikdo tady nenapsal jak si sami "natunili" motor a od té doby jenom kouří a žere,což je nejčastější výsledek "pokoutného" tunění.
Když CLAAS tak jedině LEXION 595R s C516-30...

Víte o tom, že se díky svému počítači můžete přímo účastnit skutečných vědeckých výzkumů?
http://www.czechnationalteam.cz/

Uživatelský avatar
Příspěvky: 323
Registrován: 03 pro 2007 20:33
Bydliště: Levice okolie (SR)

Re: CHIP Tuning

Příspěvekod CBS » 05 úno 2009 14:05

:shock: Keď nejde nastaviť predvstrek pomocou PC tak ako inak, natočením riadiacej jednotky? (riadiaca jednotka automaticky mení predvstrek v závislosti od otáčok) :lol: Pri navyšovaní výkonu nevzniká nutnosť meniť predvstrek, keď menovité otáčky zostanú zachované. Vyšší výkon jedine pridaním paliva a zmenou ovládania turbo dúchadla. Hardware je fyzický obsah RJ (chipi + vodivé spojenia), software je virtuálny obsah hardwere. Spomínané preinštalovanie SW mysií, že mení iba časť SW zabezpečujúcu komunikáciu a nastavitelnosť jednotlivých parametrov. Bolo by nelogické keby výrobca traktorov vydával stále novšiu verziu SW, ktorý by navyšval výkon, prípadne menil funkcie RJ.

Příspěvky: 5
Registrován: 23 říj 2008 00:01

Re: CHIP Tuning

Příspěvekod jimbo » 13 úno 2009 10:23

bohuzial neprecital som vsetko v tejto diskuse, ale ja by som vedel o jednom moznosti. nie je to sice chiptuning, ale pridavny tunning box. neprepisuje povodne nastavenie vyrobcu. je to absolutne digitalne a da sa to aj vypinat s dialkovym ovladanim. netreba ziadne velke zasahy do motora. ma vlastne konektory kompatibilne s traktormy. na kazdy traktor zvlast. zapina sa iba, ked to motor potrebuje, a vypina sa to pri velmy vysokych otackach, takze chrani aj motor. zatial je to pekne. keby ste mali obavy, co urcite budete mat, tak je moznost to vyskusat uplne bezplatne az na 2-3 tyzdne. cenovo to vyjde z hruba 1100eur. po vyskusani sa da rozhodnut, ci to chcete, alebo nie. najlepsie je, keby ste boli viacry z jedneho miesta, jasneze, keby bol zaujem. mozem preposlat aj katalog, alebo zoznam traktorom, do ktorych sa to da namontovat.

Uživatelský avatar
Příspěvky: 612
Registrován: 15 led 2007 09:04
Bydliště: Opava

Re: CHIP Tuning

Příspěvekod VonVagel » 13 úno 2009 12:33

jimbo píše:a vypina sa to pri velmy vysokych otackach, takze chrani aj motor. zatial je to pekne. keby ste mali obavy, co urcite budete mat, tak je moznost to vyskusat uplne bezplatne az na 2-3 tyzdne

Tahle veta me pobavila. Chrani motor pri velmi vysokych otackach... Vyzkouseni je mozna pekne. A jakou davas zaruku?
Když CLAAS tak jedině LEXION 595R s C516-30...

Víte o tom, že se díky svému počítači můžete přímo účastnit skutečných vědeckých výzkumů?
http://www.czechnationalteam.cz/

Příspěvky: 5
Registrován: 23 říj 2008 00:01

Re: CHIP Tuning

Příspěvekod jimbo » 13 úno 2009 21:17

namy poruseny trakor si dame opravit na nase naklady. aku zaruku este chcete? inac pri vysokych otackach sa to uz automaticky vypne, takze potom uz zase funguju iba tovarenske nastavenia. aj na slovesku sme to zacali takto. vsetci boli cinicke voci tomu, kym to nevyskusali. potom nam to uz montuje aj firma, ktora robi zarucny a pozarucny servis na JD. co este k tomu dodat...

Uživatelský avatar
Příspěvky: 612
Registrován: 15 led 2007 09:04
Bydliště: Opava

Re: CHIP Tuning

Příspěvekod VonVagel » 14 úno 2009 13:22

Me zajimaji ty vysoke otacky. Co jsou vysoke otacky u traktoroveho motoru?
Když CLAAS tak jedině LEXION 595R s C516-30...

Víte o tom, že se díky svému počítači můžete přímo účastnit skutečných vědeckých výzkumů?
http://www.czechnationalteam.cz/

Příspěvky: 5
Registrován: 23 říj 2008 00:01

Re: CHIP Tuning

Příspěvekod jimbo » 14 úno 2009 16:37

pravduovediac neviem... opytaj sa vyrobcu. totiz rapidbox vytiahne udaje z riadiacej jednotky motora niake udaje, a podla toho sa zapina alebo vypina. nie je stale zapnuty. napriklad ked traktor ninc nerobi len tak po stojato chodi motor tak sa vobec nezapne. ked my preposlete emailovu adresu, tak by som vedel poslat niake tie dokumenty ohlandne fungovanie a tak...

Příspěvky: 12
Registrován: 04 čer 2008 22:39

Re: CHIP Tuning

Příspěvekod vladapo » 17 úno 2009 01:53

Taky jsem se o to zajímal a na 2 traktorech jsem to namontoval.
Tvrzení, že si čipkrabička něco přečte z řídící jednotky a v určitých otáčkách se vypne považuji za přinejmenším troufalé.
Nehrozí, zvláště ne u zařízení za 1000 €.
Výrobce našich čiptuningů říká, že je rozumné přidávat tak 8-14% výkonu, nižší hodnotu na nejsilnější model dané/shodné výrobní řady.
Vždy by se měl udělat zodpovědně test na brzdě před a po čipování resp. udělat změnu na čipkrabičce za základě brzdy.
Úspory je třeba hledat v tom, že traktor v tahu na silnici nebo na poli nejede na 2000 ot., ale s čipem na 1800 ot., nebo při práci s PTO jede rychleji, má nižší spotřebu na kW i když absolutně má spotřebu vyšší.
Výrobci traktorů z toho nemají radost, protože za 25 koní navíc chtějí třeba i 200 tis. Kč a čip dá koupit za 25 tis. Kč.
Stejná diskuze se vedla i u kamionů, MAN a podobně taky řvali, že padá záruka, ale je pravdou, že komponenty kolem jsou v danné výrobní řadě zpravidla pro 2-4 modely stejné.
Mluvil jsem snad s 10 prodejci traktorů v SRN, NL a Dánsku a všichni říkají, že to montují, protože trh to chce a oni budou úspěšní a životaschopní jen tehdy, když budou na straně svých zákazníků a ne jen fabrik.

Poznámku k tovární záruce a třeba filtrům nebo olejům: Přesně toto už stará Evropská komise (a EU tím tuplem) zakázala jako špinavou politiku a dost to trestá, akorát čím dál víc na východ, tak tento podvod stále zabírá a lidi věří, že jen olej z takto firemně nalakovaného sudu je ten jediný správný... :D
Zpátky k čipu - zatím se nám oba osvědčují, traktorista na jd6630 ví, že může jet v mulčovači o kvalt rychleji a za 2 měsíce co mulčuje vydělá tímto "balík" peněz.

Příspěvky: 5
Registrován: 23 říj 2008 00:01

Re: CHIP Tuning

Příspěvekod jimbo » 17 úno 2009 20:02

co sa jedna o vypnuti tuningu u vysokych otackach, to funkguje. totiz je to digitalna technologia, nie je to analogova, kde sa hrajus potenciometrom. nam to testuje vyrobca stale na konkretne traktory, ze ake nastavenia si tam mozeme pustit, za co dava aj garanciu. jasne, ze je moznost si tam nastavit aj via, ale to uz na zodpovednost majitela. cene fakt mozes veri, je to zhruba 1100eur.

keby ste si chceli porozpravat s nieky o tom, tak vam sem dam par tel. c. kde to uz mame namontovane, a pouzivaju ich:

Agrocoop Imeľ a.s.
Hlavná 54. 94652 Imeľ
Alexander Vrábel
+421907771716

TECHAGRA a.s.
Vlčanská23 Šala 92701
p. Puska
+421905278076
JD8300

AGRORENT Nesvady a.s.
Družstevná 2 Nesvady
Cserge Norbert
+421907720491
JD8300

Ing. Jaroslav Zaťko-SHR
Sládkovičová 2048/58
92701 Šala
+421905650342
JD8310

TECHAGRA RV Žiharec s.r.o.
92583 Žiharec 287
Ing. Jaroslav Zaťko
+421905650342
case puma210

Příspěvky: 221
Registrován: 13 pro 2006 18:10

Re: CHIP Tuning

Příspěvekod chomyz » 19 úno 2009 18:25

to vladapo: omlouvám se, že odbočuji od tématu, ale - to s těmi filtry a oleji na západě jste myslel jako tak, že tam nemusí po dobu záruky používat sudy a filtry namočené v té správné barvě?!?!?! :shock: To by byla docela slušná úspora...

Příspěvky: 12
Registrován: 04 čer 2008 22:39

Re: CHIP Tuning

Příspěvekod vladapo » 19 úno 2009 20:00

Ano to myslím vážně, je to antikonkureční a na to je EU citlivá. Pochopitelně to naplno platí i u nás, nejen na západě. Otázkou však je, k čemu se kupující traktoru zaváže podpisem smlouvy na traktor s nadstandardně prodlouženou zárukou např. na 3-4 roky. To je na jeho svobodném rozhodnutí a umění si to spočítat.
Obecně docela nedávno stály "traktorové " oleje asi 110 Kč/l a značkové oleje s NAPROSTO stejnou výkonovou specifikací a viskozitou do 60 Kč/l, levnější značky i za 40 Kč/l. Jak to je ted nevím, už jsem plošný prodej olejů vzdal, zemědělci u nás jsou velmi disciplinovaní...

Příspěvky: 30
Registrován: 08 kvě 2009 20:55

Re: CHIP Tuning

Příspěvekod Medion » 08 kvě 2009 21:12

Nevíte jestli někdo měřil traktor na brzdě před a po instalaci STEIBAUERU na jiné brzdě než právě od této firmy? Co jsem viděl výsledky tak si to naměřili na svém vlastním zařízení. Mi se toto zařízení moc líbí a hodilo by se mi navýšení výkonu u JD 6520 ale bojím se abych nevyhodil buď peníze nebo motor do luftu :D
Kdo ví jak to funguje, napadalo mě že to nemůže brát žádné data z řídící jednotky, ale že to možná jen znásobí vstupní impulsy které teprve do té jednotky přícázejí příp. z ní vychází do čerpadla. Fakt nevím. Co vy.......?

Uživatelský avatar
Příspěvky: 403
Registrován: 28 zář 2007 21:13

Re: CHIP Tuning

Příspěvekod lukasbranka1 » 10 kvě 2009 21:30

je to spravne jen to oblbuje ECU a tim padem jde navysit vykon ale u 6520 je klasicke vstrikovaci cerpadlo sice elektricky ovladane takze zedne zazraky nejde ocekavat u comonrailu je to poznat podstatne vic
ale bacha ted cerstve jesem byl u poruchy nacipovany motor ukroutil kardan mezi motorem a prevodovkou ale je pravdou ze takhle pretezovany traktor jsem jeste nevidel je zatizeny tak ze pretizenim se udlavi tak 4 krat denne proste slaby stroj setrili na blbem miste
pri normalnim pouzivanim bych se nebal

Příspěvky: 30
Registrován: 08 kvě 2009 20:55

Re: CHIP Tuning

Příspěvekod Medion » 11 kvě 2009 22:44

Já mám právě inovovanou 6520 z roku 2005. Ta už má CR 4V, takže elektronika. Ale faktem je že ten traktor oproti 6620 je o 300 kg lehčí a o 500 kg oproti 6820. Snad to je jen díky zvidhací síle na ramenech (silnější most atd.) ale uvažujju o chipu z 115 na 135 k což je cca těch 15 %. Jen bych první rád někoho viděl kdo to má na svém traktoru nejlépe taky JD 6020...

Uživatelský avatar
Příspěvky: 403
Registrován: 28 zář 2007 21:13

Re: CHIP Tuning

Příspěvekod lukasbranka1 » 12 kvě 2009 20:00

vim o 6430 standart a 6630 premio

PředchozíDalší

Zpět na Všeobecná diskuze

Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Google [Bot] a 1 návštěvník