Dotížení traktoru
Příspěvků: 79
• Stránka 1 z 3 • 1, 2, 3
Dotížení traktoru
co říkáte na dotížení zadní nápravy závažím podle papírů má CASE MX větší zátěž na předku než na zadku a mě se traktor při větší rychlosti rozeskáče jen zadní náprava u TG to je na opak tam je zátěž 6,5t a předek 3,8t CASE mázadek 4,3 a předek 4,7t což je dobře že má předek težsí ale ten zadek se mi zdá málo ty koně nedokáži předat na podložku co mislíte dotížit či nedotížit
- Jan Sedlák
- Příspěvky: 1427
- Registrován: 17 lis 2005 18:03
- Bydliště: okolí Vyškova
Jestli můžu jenom:
Známý má MX 270, a znám dobře hodně traktoristů, všichni si stěžovaly na tyto problémy u MX. Má krátký rozvor a rychle se rozeskáče. když jsem s ním jezdil jedno odpoledne, měli jsme podmítač Quivogne o záběru 5metrů. Byl zapojený do spodního závěsu. když jsem dojel do kopce, traktor se rozeskákal, odřazoval jsem až se zastavil. napadlo mě, napustit vodu do předních pneu, nebo takové řešení- přední TBZ a do něho závaží. Když by tohle nepomohlo tak zkusit napustit zadní pneu nebo dát závaží do kol.
Když jsem ale jel s MX 285 s přední odpruženou nápravou, hodně se traktor nakláněl dozadu při zatížení jakoby měl lehký předek a pružení by tlačilo ještě předek nahoru.
TG má ale větší procento vpředu než vzadu. není to tak?
Známý má MX 270, a znám dobře hodně traktoristů, všichni si stěžovaly na tyto problémy u MX. Má krátký rozvor a rychle se rozeskáče. když jsem s ním jezdil jedno odpoledne, měli jsme podmítač Quivogne o záběru 5metrů. Byl zapojený do spodního závěsu. když jsem dojel do kopce, traktor se rozeskákal, odřazoval jsem až se zastavil. napadlo mě, napustit vodu do předních pneu, nebo takové řešení- přední TBZ a do něho závaží. Když by tohle nepomohlo tak zkusit napustit zadní pneu nebo dát závaží do kol.
Když jsem ale jel s MX 285 s přední odpruženou nápravou, hodně se traktor nakláněl dozadu při zatížení jakoby měl lehký předek a pružení by tlačilo ještě předek nahoru.
TG má ale větší procento vpředu než vzadu. není to tak?
Podle papírů naopak
hmotnost předek zadek
TG 3800 6500
MX 4700 4300
TG má v předu závaží a nemá kardan mezi motorem a prevodovkou
a MX má kardan 50 cm mezi motorem a převodovkou a tím využívá hmotnost motoru který má více nad přední nápravou a nepotřebuje tolik závaží v předu a mě se spíš rozeskáče zadek předek jen na cestě kolem 30km/h a tak jedu 25 nebo na doraz a je to dobrý mě spíš trápí skákání zadku na poli je to vice jak o 2t o proti TG lehcí CASE
hmotnost předek zadek
TG 3800 6500
MX 4700 4300
TG má v předu závaží a nemá kardan mezi motorem a prevodovkou
a MX má kardan 50 cm mezi motorem a převodovkou a tím využívá hmotnost motoru který má více nad přední nápravou a nepotřebuje tolik závaží v předu a mě se spíš rozeskáče zadek předek jen na cestě kolem 30km/h a tak jedu 25 nebo na doraz a je to dobrý mě spíš trápí skákání zadku na poli je to vice jak o 2t o proti TG lehcí CASE
- Jan Sedlák
- Příspěvky: 1427
- Registrován: 17 lis 2005 18:03
- Bydliště: okolí Vyškova
Tak potom zkusit závaží do kol, nebo vodu pokud by nechtěli investovat. A nářadím to nedotížíš, třeba při orbě pluhem, podle toho co taháš, zkusit baureovu věc s nastavením tažné oje. Úhel tažné oje vůži traktoru, nastavit výšku závěsu pokud máš závěs v TBZ, no spodní asi těžko výškově nastavit. ještě takto.
jo a jak je tam řešený kardan mezi motorem, je tam uložení nejaky nebo je jen přechod hřídele k převodovce?
jo a jak je tam řešený kardan mezi motorem, je tam uložení nejaky nebo je jen přechod hřídele k převodovce?
spíš mi to skáče když tahám kockerlinga tak jedu kolem 11 km ale můžu i více ale pak začne prohrabovat až se rozeskáče u orby a jiných pracech to neděláto a u orby mám nastavenou polohovou a silovou regulaci tam se zadní náprava dotěžuje nářadím. Motor je uložen na silenblocich pak je klasický zesílený kardan a pak převodovka jako rám spojená s rámem motoru na kterém je uložen ten motor na silenblocich u TG je motor pevně přišroubován k prevodovce. Už mám fotky TG se závažím tak to zkusim dát na vedení a uvidím.
- Jan Sedlák
- Příspěvky: 1427
- Registrován: 17 lis 2005 18:03
- Bydliště: okolí Vyškova
takžře kardan jo, normálně křížky? To musí vypadat teda.
k tomu tahu, znáš Power Hopping?
Z důsledku výkonu a prokluzu se rozeskáčeš. jestli to je na strništi tak to jednině dotížit, jestli děláš druhy podmítky, a začne skákat, tak si podhrabuje a to je celkem logicky. a nebo, dej dvoumontážky dozadu.
U kockerlinku jde nastavit sklon oje. mám zato. tak zkus tohle, dát ramena výš a aby byl sklon oje pak se tahem vlastně táhne dolů zadek traktoru, že čím je větší odpor, a sklon oje, rychlost , tím je větší síla na zadní nápravu a dotěžuje se touto sílou.
Ale tohle jsou všechno případy MX Magnum, kdy si stěžuje na to hodně traktoristů.
k tomu tahu, znáš Power Hopping?
Z důsledku výkonu a prokluzu se rozeskáčeš. jestli to je na strništi tak to jednině dotížit, jestli děláš druhy podmítky, a začne skákat, tak si podhrabuje a to je celkem logicky. a nebo, dej dvoumontážky dozadu.
U kockerlinku jde nastavit sklon oje. mám zato. tak zkus tohle, dát ramena výš a aby byl sklon oje pak se tahem vlastně táhne dolů zadek traktoru, že čím je větší odpor, a sklon oje, rychlost , tím je větší síla na zadní nápravu a dotěžuje se touto sílou.
Ale tohle jsou všechno případy MX Magnum, kdy si stěžuje na to hodně traktoristů.
pokud je ten karda dobrej tak je to dobrý nápad proč dávat závaží když můžu dát motor do předu a jeto jako závaží novy CLASS má pohyblivé zavaží vpřed a vzad a když ho posune v před tak taky dotíží předek více než když si ho přiblíží ke kabině ale je potřeba aby ten kardan držel je to samozřejmě dobrá věc ale je logicky dalšim možnym zdrojem poruch.
- Jan Sedlák
- Příspěvky: 1427
- Registrován: 17 lis 2005 18:03
- Bydliště: okolí Vyškova
Claas si posouvá těžiště tímto. proto jsem říkal že závaží do předního TBZ, zvětší se délka traktoru, navíc tam je několik metráků na závěsu což posune těžiště dopředu a taky tím dotíží víc předek jak samotny závaží tak i ta páka co tam vlastně je. V pustiměři co mají 7250, tak si nechali domontovat přední závěs kvůli tomuto.
ten kardan jak dlouho vydrží?? když tam je motor na rámu, připojený k převodovce, tak tam nedojde k tak velkému zkrutu nebo torznímu zatěžování kardanu, tam by nemusely být ani křížky, kdyby udělali uložení hřídele, dvě ložiska, a převod rovnou natvrdo tak by to bylo lepší podle mě.
ten kardan jak dlouho vydrží?? když tam je motor na rámu, připojený k převodovce, tak tam nedojde k tak velkému zkrutu nebo torznímu zatěžování kardanu, tam by nemusely být ani křížky, kdyby udělali uložení hřídele, dvě ložiska, a převod rovnou natvrdo tak by to bylo lepší podle mě.
- Jan Sedlák
- Příspěvky: 1427
- Registrován: 17 lis 2005 18:03
- Bydliště: okolí Vyškova
jasny. takže asi tak, nevybereš si. U John Deeru budeš měnit čepy n apřední odpružence a možná vanu, u Forda se dělala pernamentně přední náprava, svisláky a středový čep, a u Case MX Magnum bude jeho nemoc kardan.
takže nijak si nevybereš.
pak jedině stopro spolehlivost Cat MT 755.
Co na něho říkáš?
takže nijak si nevybereš.
pak jedině stopro spolehlivost Cat MT 755.
Co na něho říkáš?
to Libor : na to zavaži do kol se mužeš přijet podivat k nam však je to jen 15km ,naše TG važí kolem 13tun s tim všim zavažim a to rozskakaní se děje taky ale jen s variem a v kopcích . Jinak na rovině je to v pohodě ,jo a používají se tu dvojmontaže. Na jaře jezdil ještě bez zavaži a na podzim tam už bylo a je to dost poznat ,celkem se tam dalo 1,1tuny.
- Jan Sedlák
- Příspěvky: 1427
- Registrován: 17 lis 2005 18:03
- Bydliště: okolí Vyškova
Vy máte v Unčovicích na těch Casech pneu vzadu široké a vpředu standart co dodává Case na MX?
stejně tohle jsou problémy s traktorem u Case jenom. musím v tomto podržet JD, ten je stabilní na poli a má dobré tahové vlastnosti. neberte to jako špatně, nebo že najednou se vracím k zeleným, ale tyto problémy u JD 8010 a 8020 nejsou. a dosud co jsem jezdil u nich tak nikde nebyly. snad jen prokluz když bylo mokro.
stejně tohle jsou problémy s traktorem u Case jenom. musím v tomto podržet JD, ten je stabilní na poli a má dobré tahové vlastnosti. neberte to jako špatně, nebo že najednou se vracím k zeleným, ale tyto problémy u JD 8010 a 8020 nejsou. a dosud co jsem jezdil u nich tak nikde nebyly. snad jen prokluz když bylo mokro.
- Jan Sedlák
- Příspěvky: 1427
- Registrován: 17 lis 2005 18:03
- Bydliště: okolí Vyškova
tak mě inspirovala ještě jedna věc dotížení traktoru, když máte nářadí do spodního závěsu, dá se na zadní TBZ dát závaží na nosníku a zvednou t ho do výšky. To není špatny taky.
- Jan Sedlák
- Příspěvky: 1427
- Registrován: 17 lis 2005 18:03
- Bydliště: okolí Vyškova
Vario má velký odpor. Tahal jsem ho s John Deerem u Otrokovic, měli ho tam půjčený, traktor 8300 co měl 13mth, jezdilo se snim perfektně až na řazení jel s ním bez problému. Neměl závaží v zadních kolech.§
Tady jezdí v Pačlavicích JD 8520 s Variem 5,7, a an ty kopce co jsou v Litenčicích a taková zem tvrdá těžká tan n ato ten traktor s ním jede v klidu, rychlost 9 - 12km, totéž i v Kobeřicích s 5,7 Variem a bez zadních závažía as přední odpružekou. Sám osobně mužu říct to, že u John Deeru tohle neni.
Alespoň s těmi co jsme jezdil. Mě by ale Case zajímal, pokud by se dotížil jaky by byly výsledky.
Tady jezdí v Pačlavicích JD 8520 s Variem 5,7, a an ty kopce co jsou v Litenčicích a taková zem tvrdá těžká tan n ato ten traktor s ním jede v klidu, rychlost 9 - 12km, totéž i v Kobeřicích s 5,7 Variem a bez zadních závažía as přední odpružekou. Sám osobně mužu říct to, že u John Deeru tohle neni.
Alespoň s těmi co jsme jezdil. Mě by ale Case zajímal, pokud by se dotížil jaky by byly výsledky.
To jsem hodně viděl a je to dost dobrá věc je to lepší v tom že na jaro to sundáš aby se nedělaly koleje a na podzim se to dá dobře nasadit a stačí malá váha a tím že je to 1m za nápravou tak to dost dotěžuje já ale mám kockerlinga vário a ten je do ramen i když CAT to dává do spodní lyšty skrz to ze zátáčí smykem a já to využiju i při jiných pracech ten MX 285 je celkově v zadu mín dotížen co máš za traktor
- Jan Sedlák
- Příspěvky: 1427
- Registrován: 17 lis 2005 18:03
- Bydliště: okolí Vyškova
To dělá většina MX, je dobry ho dotížit vzadu. vedle nás ji mají, tahala taky cifry, zapojeny do lišty a neutáhl se do kopce. MX 270, a vezmi si že cifry nemají takový odpor a ten záběr není zas takový že by zatížil tyto traktory na maximum. Dojel do kopce, rozeskákal se a zastavil. Zkus si dotížit zadek, pak by to mělo jet dobře. To závaží do zadního TBZ jsem viděl i u JD který tahal Horsche. Ten efekt tam byl dosela dobrý ale zase bacha abys měl taky předek trochu dotížený.
- Jan Sedlák
- Příspěvky: 1427
- Registrován: 17 lis 2005 18:03
- Bydliště: okolí Vyškova
Kdesi jsme viděl udělany závaží na Case MX 270 v zadních kolech. Měl závaží z Kristalu, udělaný držák a našroubovyný.
- Jan Sedlák
- Příspěvky: 1427
- Registrován: 17 lis 2005 18:03
- Bydliště: okolí Vyškova
Jo je na Farmwebu. Ty nepoužíváš dvojmontáže přichyceny na napínáky? Používáte ty rychlospojky, to hodně jednu dobu nabízely z Německa na traktory ale nevímjak je to v praxi dobry, mě se tomoc nezamlouvá, spíš na menší výkony.
Právě na opak napínáky jsou do 280 koní a ty zkruže jsou do 360 koní , napináky jsou jednoduší na nasazení uděláš to sám ale při tahu se mi kroutily a tak mám tu zkruž ale upravenou tedy vyrobenou podle našich požadavků na zakázku mám tam dodatečné výstuhy a oba dva díly jsou stejné šířky originál byl jeden díl delší a praskal tak nám to upravily a na novyho MX už přišly upravené podle prvních
Příspěvků: 79
• Stránka 1 z 3 • 1, 2, 3
Kdo je online
Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 1 návštěvník