Dvojmotáže

Site Admin
Uživatelský avatar
Příspěvky: 315
Registrován: 12 lis 2005 00:23
Bydliště: blízko Olomouce

Dvojmotáže

Příspěvekod Martin » 03 úno 2006 10:26

Co řikate na použivaní dvojmontáží ,ma to smysl ?? Nezatěžuje to zbytečně traktor? :?:

Uživatelský avatar
Příspěvky: 350
Registrován: 13 lis 2005 10:08
Bydliště: Valašsko

Příspěvekod Karel » 03 úno 2006 13:45

Smysl to asi nějaký má ale. Potkat v autě traktor s tuplákama je něco hrozného a ještě když je to hovado řidič. Když už bych je na traktoru muse mít tak naražené na sobě a né aby mezi nima byla ještě 30 cm škvíra jak je na americkych fotkách. Jaký úkol tam plní ta škvíra :?:
Řekl sem do žní, je po žních. Zítra s ním jedu naposled.

Uživatelský avatar
Příspěvky: 270
Registrován: 03 led 2006 00:00

Příspěvekod Mischel » 03 úno 2006 13:54

Smysl to určitě nějaký má, když se to používá... Já myslím, že bude mít traktor s nima lepší tah, ne? 8)

Příspěvky: 1427
Registrován: 17 lis 2005 18:03
Bydliště: okolí Vyškova

Příspěvekod Jan Sedlák » 03 úno 2006 14:14

Smysl jistě, zvlášť na jaře nebo na podzim při setí. Ta mezera je tam proto, aby se netřely boky pneu o sebe. V Americe jim to nevadí a navíc kvůli setí kukuřic nebo tabáku, bavlny.
Hodně je oblíbené používání doumontážek na Slovensku, i při prvních podmítkách jezdí s dvoumontážemi. Ale nedával bych je na přední nápravu.

Site Admin
Uživatelský avatar
Příspěvky: 315
Registrován: 12 lis 2005 00:23
Bydliště: blízko Olomouce

Příspěvekod Martin » 03 úno 2006 14:48

Proč ne na přední napravu?? :?:

Uživatelský avatar
Příspěvky: 112
Registrován: 09 led 2006 17:04
Bydliště: okolí UH Hradiste

Příspěvekod Tomáš K » 03 úno 2006 15:36

Vzdycky sem si myslel ze se davaji dvojmontaze hlavne na predsetovou pripravu a na seti kvuli tlaku na pudu.Jestli to neni pravda tak me prosim vyvedte z omylu :o
To Karel: s tu cestu mas pravdu-hlavne na cestach mezi dedinama,ale dyz je ohleduplny ridic tak pojede(jestli se tam da dostat)po polnackach nebo pres pole,kdyz ta plodina neni jeste vylezena tak to zas tak moc nevadi

Příspěvky: 1427
Registrován: 17 lis 2005 18:03
Bydliště: okolí Vyškova

Příspěvekod Jan Sedlák » 03 úno 2006 15:41

Protože tam odchází pístnice řízení a svisláky. jediné traktory kde to nevadí jsou s odpruženou nápravou jako JD 8020 nebo Claas.
U nás taky jezdili tři leta s předními a honem rychle je pak oddělali a už je nedávají. Servis ti řekne že to nevadí. Jim ne ale traktoru jo. jednak síla na zatočení, a záklon čepu taky neco dává.

Uživatelský avatar
Příspěvky: 710
Registrován: 21 pro 2005 21:16
Bydliště: Olomouc

Příspěvekod david » 03 úno 2006 18:40

Tomáš K píše:Vzdycky sem si myslel ze se davaji dvojmontaze hlavne na predsetovou pripravu a na seti kvuli tlaku na pudu.Jestli to neni pravda tak me prosim vyvedte z omylu :o
To Karel: s tu cestu mas pravdu-hlavne na cestach mezi dedinama,ale dyz je ohleduplny ridic tak pojede(jestli se tam da dostat)po polnackach nebo pres pole,kdyz ta plodina neni jeste vylezena tak to zas tak moc nevadi
máš pravdu na to to je

Uživatelský avatar
Příspěvky: 112
Registrován: 09 led 2006 17:04
Bydliště: okolí UH Hradiste

Příspěvekod Tomáš K » 03 úno 2006 18:41

Sem si to myslel :lol: :lol: :lol:

Uživatelský avatar
Příspěvky: 522
Registrován: 08 led 2006 00:49
Bydliště: okolí Litovle

Příspěvekod libor » 03 úno 2006 20:05

Jo je to na menší utužování půdy zlepší se tahové schopnosti traktoru tím pádem nehrabe a nedělá koleje . Pokud máš těžkou nesenou mašinu tak méně trpí kola a nedělají se koleje na ovrati při zdviženém nářadí a pokud máš hrubou brázdu tak to tak nehoupe a je to pohodlnější Mezera mezi koly by neměla byt menší jak 10cm jinak jak bylo víše psáno se ti prodřou plášte a také proto že pokud máš menší mezeru ráda se zacpe na vlhčim podkladě blatem a nechce ven protože se vzorky mezi sebou špatně čistí

Uživatelský avatar
Příspěvky: 522
Registrován: 08 led 2006 00:49
Bydliště: okolí Litovle

Příspěvekod libor » 09 bře 2006 22:04

Co mislite je tato pneu lepší nebo dvojmontáž nesmí tedy orat máteto někdo

http://www.lemken.com/_upload/Zirkon_K_01_gro_.jpg

http://www.landtechnikvideos.de/ci_2473 ... entaur.jpg
Naposledy upravil libor dne 10 bře 2006 13:44, celkově upraveno 1

Příspěvky: 1427
Registrován: 17 lis 2005 18:03
Bydliště: okolí Vyškova

Příspěvekod Jan Sedlák » 09 bře 2006 22:59

Má je tu jeden soukromník na Massey Fergusonu 8480, dělá minimalizaci, takže si je zvolil, nemusí manipulovat s dvojmontážemi, navíc je tam lepší přeprava, menší tlak na půdu, lepší tahovy vlastnosti. Mají je i na krokodýlu v R a.s., Treleborg, myslím už 6 let, a pořád drží, dobry pneu. Hlavně na přípravu půdy na jaře s bránama a kompaktorem vynikající.

Uživatelský avatar
Příspěvky: 710
Registrován: 21 pro 2005 21:16
Bydliště: Olomouc

Příspěvekod david » 10 bře 2006 14:08

libor píše:Co mislite je tato pneu lepší nebo dvojmontáž nesmí tedy orat máteto někdo

http://www.lemken.com/_upload/Zirkon_K_01_gro_.jpg

http://www.landtechnikvideos.de/ci_2473 ... entaur.jpg
podle mě jsou lepší jak dvojmontáže podle mě mají menší tlak na pudu a nemusí se pořád přehazovat

Uživatelský avatar
Příspěvky: 264
Registrován: 05 bře 2006 19:50
Bydliště: Jižní Morava

Příspěvekod Jan » 10 bře 2006 14:46

Pokud není vlhko tak podle mne musí odvéct vynikající práci ..

Uživatelský avatar
Příspěvky: 244
Registrován: 14 lis 2005 22:00
Bydliště: Praha

Příspěvekod Zetor » 21 dub 2006 22:54

Americani tam tu skviru maj,aby mohli jezdit v kukurici, v male, tak 10-15 cisel, ale radky projdou primo mezi koly, prave tou skvirou. Ty tuplaky maj smysl, hlavne nedelaj koleje, ale nemely by se pouzivat furt, ten traktor trpi. Fendty to nemaj radi na predni naprave, to brzy odejde cela naprava. Ani John Deery, tam zas nevydrzej disky. Takze opatrne s tim, a kdyztak jen na zadni, pokud to jde.

Uživatelský avatar
Příspěvky: 522
Registrován: 08 led 2006 00:49
Bydliště: okolí Litovle

Příspěvekod libor » 22 dub 2006 22:38

My máme jen na zadní nápravě

Něco jsem našel styčná plocha pásák 2,7
traktor klasika 0,9
traktor dvojmontáž v zadu 0,99
traktor předek 600/65 r28 a zadek 710/70r38 plocha 1,3

stoho vyplívá že jedna širší je lepší než dvojmontáž

Uživatelský avatar
Příspěvky: 163
Registrován: 24 úno 2006 19:49
Bydliště: Kobylnice (okr. BRNO)

Příspěvekod Stepan » 23 dub 2006 10:21

Já bych se přikláněl taky radějc k širokejm kolám než k dvojmontáži. Ale jak to tak sleduju na těch českejch polích, tak se to moc nenosí ty široký kola.

Příspěvky: 1427
Registrován: 17 lis 2005 18:03
Bydliště: okolí Vyškova

Příspěvekod Jan Sedlák » 23 dub 2006 14:35

Je to jako s pásovým traktorem... Jsou drahy a moc se tomu nevěnuje pozornost. Je to škoda.

Uživatelský avatar
Příspěvky: 365
Registrován: 04 dub 2006 21:24
Bydliště: Ostrov (Karlovarsko)

Příspěvekod Martin x » 23 dub 2006 18:31

V našem okolií není ani jeden traktor s dvojmontáží,ani s pásama.

Uživatelský avatar
Příspěvky: 448
Registrován: 28 led 2006 23:06
Bydliště: Jižní Morava

Příspěvekod riderstan » 23 dub 2006 19:02

dvojmontáže tady mají jen na Johndeerovi, na Fendtu je nedávají....

Příspěvky: 66
Registrován: 30 bře 2006 11:16
Bydliště: Ústecký kraj

Příspěvekod SID » 23 dub 2006 20:03

to Jan Sedlák : myslim že boom pásovejch traktorů teprve nastane zatim sou zemědělci nedůvěřivý ale časem poznaj že je to vynikající

Uživatelský avatar
Příspěvky: 365
Registrován: 04 dub 2006 21:24
Bydliště: Ostrov (Karlovarsko)

Příspěvekod Martin x » 23 dub 2006 20:24

A nereje ten pásovej traktor zem když se otáčí?Jezdí se s nim po silnici,nebo se na pole převáží?Já sem pásák v životě neviděl. :?:

Příspěvky: 66
Registrován: 30 bře 2006 11:16
Bydliště: Ústecký kraj

Příspěvekod SID » 23 dub 2006 20:49

Záleží jakej ...když má gumový pásy tak normálně po silnici a když jsou kovový tak se to musí víst na traileru nebo po polňačkách.Když se otáčí tak trochu reje ale neni to tak hrozný.Mimochodem pásák se otočí na daleko menším prostoru než klasickej to je taky velký + U nás jezdí jeden challenger a jinak samý starý kousky např DT 75

Uživatelský avatar
Příspěvky: 365
Registrován: 04 dub 2006 21:24
Bydliště: Ostrov (Karlovarsko)

Příspěvekod Martin x » 23 dub 2006 21:00

A sou drahý ?Vydržej ty gumový pásy víc než pneumatiky?

Příspěvky: 66
Registrován: 30 bře 2006 11:16
Bydliště: Ústecký kraj

Příspěvekod SID » 23 dub 2006 21:08

Řeknu to takhle levný nejsou ale v týhle výkonový třídě něčim tak nadprůměrnym.Pásy vydržej víc jak pneumatiky ale zase jsou dražší.kdyby si to počítal jestli obouvat kolovej traktor nebo pásovej tak tě to vyjde dalo by se říct že nastejno.Pásy vydržej delší dobu a sou dražší, pneumatiky vydržej míň a jsou levnější.

Uživatelský avatar
Příspěvky: 365
Registrován: 04 dub 2006 21:24
Bydliště: Ostrov (Karlovarsko)

Příspěvekod Martin x » 23 dub 2006 21:11

A navíc pás nemůžeš píchnout.Takže nandaáš noví a pak sundáš opotřebený a mezi tím nic.To je dobrý. :D :D

Uživatelský avatar
Příspěvky: 244
Registrován: 14 lis 2005 22:00
Bydliště: Praha

Příspěvekod Zetor » 23 dub 2006 21:17

K tem sirsim pneumatikam, asi nebudou tak popularni proto, ze dvojmontaze proste sundate a mate normalni traktor, ale u sirsich pneumatik byste museli prezouvat kola. Jinak pasak hrabe pri zataceni, alespon klasickej, Quadtrac hrabe o hodne min, protoze je to kloubak. Hlavne taky klasickej pasak pri zataceni ztraci dost na svem vykonu,prej klidne i 100 koni, to je nevyhoda. Jinak to samozrejme jezdi po silnici, kdyz to ma gumovy pasy, jede to i 40km/h. S zeleznymi pasy se pasaky uz moc nepouzivaj, rekl bych.

Příspěvky: 1427
Registrován: 17 lis 2005 18:03
Bydliště: okolí Vyškova

Příspěvekod Jan Sedlák » 23 dub 2006 21:21

Dneska se ještě vyrábí pásáky s ocelovýmy pásy?
Sem myslel že s gumovými. To tak vidim tak je pár věcí horších než sem myslel. Jo ten pásák zem nereje. Normálně se otočí a to že se může točit na místě je věc k ničemu protože s normálním nářadím se taknikdo neotočí. A i kdyby se točil tak jen pásy trpí. Když se normálně s ním točí a zachází tak by měly pásy vydržet ale íc než pneumatiky asi ne.
Bez ohledu na značku.

Příspěvky: 66
Registrován: 30 bře 2006 11:16
Bydliště: Ústecký kraj

Příspěvekod SID » 23 dub 2006 21:32

ty pásy se dělaly z šedé litiny :D . U nás ty pásy vydržely zhruba tak asi dvakrát díl než pneumatiky za stejný období a práci

Příspěvky: 66
Registrován: 30 bře 2006 11:16
Bydliště: Ústecký kraj

Příspěvekod SID » 23 dub 2006 21:37

to petrrrr : STX je trochu něco jinýho... :D .Nesouhlasit klidně můžeš.Já tady řikám jaký mam zkušenosti já 8) a netvrď mi tady něco o pravdě..

Další

Zpět na Všeobecná diskuze

Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Google [Bot] a 1 návštěvník