Přípravek Aerotec
Příspěvků: 20
• Stránka 1 z 1
Přípravek Aerotec
Dnes jsem si vyslech zajímavou prezentaci přípravku Aerotec i následnou předváděčku. Jedná se o přípravek ke zkvalitnění kovových částí např. prodloužení životnosti motorů, převodovek, ložisek, čepů atd. Docela mě to zaujalo a i přesvědčilo o kvalitě a vlastnostech produktu. Určitě to má i nějaké nevýhody, to ale už neřeknou. Už řadu let to používají v leteckém průmyslu právě kvůli zadření motoru v ledadlech a začíná to půtovat i k nám zemědělcům. Má s tím někdo zkušenost?
Re: Přípravek Aerotec
No tak já jsem poněkud skeptický. Do motoru bych to určitě nedal. Do převodovek používám kvalitní oleje. Nevím jak veliký přínos to může mít aby se to zaplatilo. Kupříkladu v 7045 mám olej který dokáže vzlínat a dostane se do míst kde by se jiný olej nedostal. 2x jsem totiž řešil rozsypané ložisko mezi hnanou a hnací, nyní je klid. Přípravky možná dokážou pomoct ale záleží nakolik je to mísitelné s tím či oním olejem. Podle mně, pokud je tam tedy olej tak to maže dostatečně. V letectví se to používá hlavně kvůli extrému typu ztráta oleje a nutnost vydržet co nejdéle tam se pak neřeší že je zvýšená hlučnost ale jede se nadoraz až do úplné destrukce agregátu páč jiná možnost není.
Ať to skládám jak to skládám pokaždé je z toho kulomet
Re: Přípravek Aerotec
v převodovce mám tam cosik špešl Nějaký vzlínavý sajrajt. Dá se to mísit s normálním olejem (80W90) v motoru klasiku M7ADSIII. V motoru měním jednou za 2 roky neb to většinou neuženu na výměnu skrz Mh.
Ať to skládám jak to skládám pokaždé je z toho kulomet
Re: Přípravek Aerotec
Kolik projedeš v 70ce ročně nafty? Já projedu tak 300litrů a měním každý rok možné zbytečně ?
Re: Přípravek Aerotec
max dvě nádrže, ale tipnul bych to tak na jednu doby kdy to byl hlavní tahout jsou nenávratně pryč. Letos budu dělat nějaké služby mulčovačem tak to bude víc.
Ať to skládám jak to skládám pokaždé je z toho kulomet
Re: Přípravek Aerotec
Dělali s tím údajně zkoušky ve Škodovce a po vypuštění náplně s daným přípravkem ujeli na motor bez oleje ještě 350 km, ale vyhodili je s tím, protože Škoda potřebuje prodávat noyvý . Používá se to i v potravinářství i do nafty to jde na vyčištění palivový soustavy atd. Právě se ptám jestli to někdo zná a používá.
Re: Přípravek Aerotec
Začátkem devadesátých let jsem prodával přípravek slick 50. Motor potom dokázal taky jezdit bez oleje 200-300km.Bylo to na bázi teflonu a možná se to prodává ještě dnes. Mimochodem motory v mém okolí ošetřené slickem fungovaly výborně a přežily zbytek auta. Nejlepší výsledky byly u motorů, které v době ošetření už měly kus života za sebou a vykazovaly už určité opotřebení (vůle), protože tam bylo místo na vytvoření teflonové vrstvy. U zánovního motoru se snížení spotřeby a zvýšení výkonu téměř neprojevilo a u vyběhanýho motoru to byly vyhozený peníze.Jinak upozorňuji, že reklamu tady nedělám, protože víc než dvacet let už neprodávám.
Re: Přípravek Aerotec
Já do nafty dávám aditiva a přidávám ještě jednu tajnou přísadu od té doby nemám problém. Navíc beru přímo od dodavatele.
Ohledně dojezdu bez oleje- to je to o čem mluvím k čemu je mně motor bez oleje a jeho nouzový dojezd?
Netvrdím že ty přípravky nefungují, ale otázkou je jejich využitelnost.
Ohledně dojezdu bez oleje- to je to o čem mluvím k čemu je mně motor bez oleje a jeho nouzový dojezd?
Netvrdím že ty přípravky nefungují, ale otázkou je jejich využitelnost.
Ať to skládám jak to skládám pokaždé je z toho kulomet
- Mr.Equable
- Příspěvky: 636
- Registrován: 24 bře 2011 12:18
- Bydliště: Mrtník
Re: Přípravek Aerotec
Dojezd bez oleje je dobrá věc. Jsou řidiči, který si třeba nevšimnou, že prorazí vanu a všechen olej vyteče, tak můžeš ještě v klidu doject domů. Např.když děláš někde služby. Ovšem musíš d-opředu vědět, že vanu prorazíš a onen přípravek dopředu nalít. A nejlépe pod traktor dát lodnu, aby si neznečistil životní prostředí
Jinak já do nafty dávám aditiva od VIFu a do oleje pouze před výměnou, něco na vyčištění od usazenin.
Jinak já do nafty dávám aditiva od VIFu a do oleje pouze před výměnou, něco na vyčištění od usazenin.
Práce je to těžká, namáhavá a nikdy nekončící. Všichni jsme se pro ni rozhodli dobrovolně. Alespoň já jsem se rozhodl dobře. Do "fabriky" bych se nechtěl vrátit.
Re: Přípravek Aerotec
Tak ono nejde o to jezdit bez oleje, to je spíš ukázka jak odolný film se tam utvoří. Motor se přece nejvíc opotřebí při startu než začne mazat a tady už máš namazáno.Celkově ty přípravky snižují tření a tím i spotřebu, ale jde o to že moderní motory to v podstatě už nepotřebují, když vydrží násobně víc km než kdysi. Já mám v naftě taky jednu tajnou přídadu " Burešovu žloutenku"
Re: Přípravek Aerotec
No nevím když prorazím vanu a vyteče olej tak snad oko mé spočine na červené kontrolce a zastavím motor. Nejsem dobrodruh který půjde na krev s tím že to dojedu, pokud je ta cesta do místního metalšrotu tak je to víceméně jedno
tak tuhle burešovu přísadu jsem nemyslel. Není nad to, nahlédnouti do nádrže ve které spočívá cca 2kubíky nafty při -20, tuhá složka se vyseparuje dolů a nahoře plave nafta Přemýšlím kde sehnat naftu jakou má Armáda. Nafta je úplně průsvitná, žádná žlutá sračka. Až si to přečte burešův přizdisráč tak vyjde nařízení které nařídí armádě nakupovat i tu žlutou sračku
tak tuhle burešovu přísadu jsem nemyslel. Není nad to, nahlédnouti do nádrže ve které spočívá cca 2kubíky nafty při -20, tuhá složka se vyseparuje dolů a nahoře plave nafta Přemýšlím kde sehnat naftu jakou má Armáda. Nafta je úplně průsvitná, žádná žlutá sračka. Až si to přečte burešův přizdisráč tak vyjde nařízení které nařídí armádě nakupovat i tu žlutou sračku
Ať to skládám jak to skládám pokaždé je z toho kulomet
Re: Přípravek Aerotec
Tak čistou naftu prodává EUROOIL, potom Benzina má Vervu, ale nejlepší co je a na co dopadli dobře testy je OMV Diesel Maxxmotion
https://www.oleje.cz/forum/omv-maxxmotion-a-benzina-verva-t4629.html
https://www.oleje.cz/forum/omv-maxxmotion-a-benzina-verva-t4629.html
Překovejme meče v pluhy a naopak
Re: Přípravek Aerotec
miki píše:Tak čistou naftu prodává EUROOIL, potom Benzina má Vervu, ale nejlepší co je a na co dopadli dobře testy je OMV Diesel Maxxmotion
https://www.oleje.cz/forum/omv-maxxmotion-a-benzina-verva-t4629.html
u Eurooilu beru podle nich čistou naftu..loni byla krásně do modra, letošní už jde taky hodně do žluta.....ale označovana je pořád jako bez biosložky. Jinak asi dva roky zpátky tuším, že v časopise Svět motorů byl velký test naft a nejlíp vyšla syntetická nafta ARAL ( na označení si nevzpomenu), u nás asi špatně k sehnání a bál bych se ceny
Re: Přípravek Aerotec
Našel jsem nějaké počtení
Mazivářské mýty, Mýtus desátý - Dodatečné přísady do motorových olejů
Home > Informace ze světa maziv > Komentáře odborníků > Mazivářské mýty, Mýtus desátý - Dodatečné přísady do motorových olejů
(AutoEXPERT, červenec, září 2005)
Výběr z popisů výrobků:
... je to aditivum pro kov a ne pro motorový olej ...
... molekulárně se váže na kov a prolíná do mezikrystalických prostor povrchové vrstvy ...
... nová generace aditiv pracujících na principu penetrantní chemisorpce ...
... chrání kovy stálou syntetickou molekulární vazbou ...
... obsahuje chlor, ale ve vázané formě ...
... pod tlakem se spojí s kovovým povrchem a vytvářejí novou metalo-organickou látku ...
... díky elektromagnetické polarizaci se molekuly uhlíkového řetězce spojí s povrchem ...
... metoda permanentí difúze do povrchu kovů ...
... hloubková mikrodifúze maziva ...
Dodatečné přísady do motorových olejů jsou velmi oblíbené produkty a myslím, že se i dobře prodávají. Vždyť kdo by odolal velmi učenému vysvětlení jejich působení a údajným vynikajícím účinkům. Ukázky z takových textů, kterými jsou dodatečná olejová aditiva propagována, jsou uvedeny výše. Všechny znějí moc hezky. Zásadní potíž je ale v tom, že to jsou naprosté chemické a fyzikální nesmysly, které mají za úkol zmást zákazníka a nalákat jej ke koupi.
Přečtěte si ještě jednou nahoře uvedený výběr z popisu působení aditiv a přiznejte si, pokud nejste zrovna chemik, že takové učené formulace dokáží člověka zlomit a přesvědčit jej ke koupi. A právě na tom je založen prodej těchto aditiv - na malé informovanosti zákazníka a na jeho neznalosti chemických zákonitostí. Bohužel, podobné praktiky se začínají dostávat i do marketingové podpory prodeje některých motorových olejů.
Mechanismus působení
Dodatečných aditiv do motorových olejů je několik. Většina motoristů už odmítá aditiva s obsahem pevných částeček teflonu z důvodů možného ucpávání olejového filtru po vyčerpání dispersantních přísad v oleji. Podívejme se spíše na další aditiva, rozpustná, která mají údajně snížit tření v motoru až o 80 %.
Již samotný motorový olej obsahuje mazivostní a protizáděrové přísady, které vytvářejí mazivostní film na povrchu kovů a chrání tak jednu třecí plochu proti přímému kontaktu s protilehlou plochou. A na úplně stejném principu působí všechna dodatečná mazivostní aditiva, která se honosí různými molekulárními mechanismy a permanentními difúzemi. Pokud do motorového oleje přilijeme dodatečnou mazivostní přísadu, dodáme oleji vlastnost, kterou už olej má.
Životnost motoru
Je třeba říci, že dodatečná aditiva obsahují většinou jiné mazivostní látky, než jsou v motorovém oleji. Mazivostní přísady v dodatečných aditivech jsou opravdu většinou účinnější než ty, které jsou v motorovém oleji a opravdu při jejich použití dochází k mírnému snížení tření a motorista je přesvědčen, že udělal pro motor to nejlepší. Je samozřejmé, že tyto "zázračné" látky všechny olejářské firmy znají, ale přesto je nepoužívají. Kvalitní motorový olej má totiž motor také chránit proti korozi. A právě tady nastává problém. Motorový olej je vyroben tak, aby dobře mazal i při mezném či suchém tření a současně nezpůsoboval korozi motoru. To u těch zázračných mazivostních přísad neplatí. Každé zlepšení mazivosti je doprovázeno velkým nebezpečím korozivního působení, nebezpečné jsou zejména produkty rozkladu těchto přísad. A k jejich rozkladu při provozu nutně dochází.
Vezměme si například typické přísady s obsahem chloru. Těch je na trhu nejvíce, i když s "chlorem ve vázané formě" (jiný chlor ve sloučeninách ani neexistuje). Určitě se bude zdát, že motor běží lehčeji, je tišší. Není divu, vždyť chlorované parafíny mají jedny z nejlepších mazivostních vlastností a používají se třeba při obrábění. Motor ale začíná pomalu ale jistě korodovat. Rok není nic poznat, všechno je v pořádku. Po dvou letech také. Jakmile ale bude mít motor najeto s dodatečnými aditivy dostatečný počet kilometrů, začnou se pomalu projevovat příznaky koroze, se všemi důsledky na vlastnosti motoru a jeho životnost. Podobný průběh má i používání jiných, nechlorovaných, ale stejně agresivních aditiv.
Zážehové motory
U benzinových motorů je životnost motorového oleje více závislá na samotné kvalitě oleje. V benzinových motorech je díky spalování benzinu a díky jeho vyšší spotřebě oproti naftě vyšší teplota, což má vliv na rychlejší chemickou degradaci oleje. Také se setkáváme se stálým zvyšováním objemového výkonu motorů osobních automobilů, mění se charakter provozu, zejména ve velkých městských aglomeracích, protože provoz je hustější, častěji se rozjíždíme a akcelerujeme. Stejně jako u dieselových motorů se i zde začaly používat EGR ventily recirkulující výfukové plyny zpět do válců, mění se systémy vstřikování. To vše má velký vliv na rychlejší degradaci oleje a často se setkávám s oleji z nových motorů, které po doporučeném intervalu výměny vypadají velmi špatně, což snižuje životnost motoru.
Vždy bez dodatečných přísad
Žádná z těch zázračných látek v dodatečných aditivech není nic nového. Jejich mazivostní účinnost je známá, známé jsou však také jejich korozívní účinky. A kdyby někdo někdy vynalezl zázračnou látku, pak ji jistě bude ve velkém prodávat velkým olejářským společnostem a nebude se vnucovat po malých lahvičkách motoristům v maloobchodě. Proto je jediná spolehlivá rada pro všechny motoristy: nedávejte do motoru nic kromě motorového oleje. Jen tak svému autu prospějete.
Mazivářské mýty, Mýtus desátý - Dodatečné přísady do motorových olejů
Home > Informace ze světa maziv > Komentáře odborníků > Mazivářské mýty, Mýtus desátý - Dodatečné přísady do motorových olejů
(AutoEXPERT, červenec, září 2005)
Výběr z popisů výrobků:
... je to aditivum pro kov a ne pro motorový olej ...
... molekulárně se váže na kov a prolíná do mezikrystalických prostor povrchové vrstvy ...
... nová generace aditiv pracujících na principu penetrantní chemisorpce ...
... chrání kovy stálou syntetickou molekulární vazbou ...
... obsahuje chlor, ale ve vázané formě ...
... pod tlakem se spojí s kovovým povrchem a vytvářejí novou metalo-organickou látku ...
... díky elektromagnetické polarizaci se molekuly uhlíkového řetězce spojí s povrchem ...
... metoda permanentí difúze do povrchu kovů ...
... hloubková mikrodifúze maziva ...
Dodatečné přísady do motorových olejů jsou velmi oblíbené produkty a myslím, že se i dobře prodávají. Vždyť kdo by odolal velmi učenému vysvětlení jejich působení a údajným vynikajícím účinkům. Ukázky z takových textů, kterými jsou dodatečná olejová aditiva propagována, jsou uvedeny výše. Všechny znějí moc hezky. Zásadní potíž je ale v tom, že to jsou naprosté chemické a fyzikální nesmysly, které mají za úkol zmást zákazníka a nalákat jej ke koupi.
Přečtěte si ještě jednou nahoře uvedený výběr z popisu působení aditiv a přiznejte si, pokud nejste zrovna chemik, že takové učené formulace dokáží člověka zlomit a přesvědčit jej ke koupi. A právě na tom je založen prodej těchto aditiv - na malé informovanosti zákazníka a na jeho neznalosti chemických zákonitostí. Bohužel, podobné praktiky se začínají dostávat i do marketingové podpory prodeje některých motorových olejů.
Mechanismus působení
Dodatečných aditiv do motorových olejů je několik. Většina motoristů už odmítá aditiva s obsahem pevných částeček teflonu z důvodů možného ucpávání olejového filtru po vyčerpání dispersantních přísad v oleji. Podívejme se spíše na další aditiva, rozpustná, která mají údajně snížit tření v motoru až o 80 %.
Již samotný motorový olej obsahuje mazivostní a protizáděrové přísady, které vytvářejí mazivostní film na povrchu kovů a chrání tak jednu třecí plochu proti přímému kontaktu s protilehlou plochou. A na úplně stejném principu působí všechna dodatečná mazivostní aditiva, která se honosí různými molekulárními mechanismy a permanentními difúzemi. Pokud do motorového oleje přilijeme dodatečnou mazivostní přísadu, dodáme oleji vlastnost, kterou už olej má.
Životnost motoru
Je třeba říci, že dodatečná aditiva obsahují většinou jiné mazivostní látky, než jsou v motorovém oleji. Mazivostní přísady v dodatečných aditivech jsou opravdu většinou účinnější než ty, které jsou v motorovém oleji a opravdu při jejich použití dochází k mírnému snížení tření a motorista je přesvědčen, že udělal pro motor to nejlepší. Je samozřejmé, že tyto "zázračné" látky všechny olejářské firmy znají, ale přesto je nepoužívají. Kvalitní motorový olej má totiž motor také chránit proti korozi. A právě tady nastává problém. Motorový olej je vyroben tak, aby dobře mazal i při mezném či suchém tření a současně nezpůsoboval korozi motoru. To u těch zázračných mazivostních přísad neplatí. Každé zlepšení mazivosti je doprovázeno velkým nebezpečím korozivního působení, nebezpečné jsou zejména produkty rozkladu těchto přísad. A k jejich rozkladu při provozu nutně dochází.
Vezměme si například typické přísady s obsahem chloru. Těch je na trhu nejvíce, i když s "chlorem ve vázané formě" (jiný chlor ve sloučeninách ani neexistuje). Určitě se bude zdát, že motor běží lehčeji, je tišší. Není divu, vždyť chlorované parafíny mají jedny z nejlepších mazivostních vlastností a používají se třeba při obrábění. Motor ale začíná pomalu ale jistě korodovat. Rok není nic poznat, všechno je v pořádku. Po dvou letech také. Jakmile ale bude mít motor najeto s dodatečnými aditivy dostatečný počet kilometrů, začnou se pomalu projevovat příznaky koroze, se všemi důsledky na vlastnosti motoru a jeho životnost. Podobný průběh má i používání jiných, nechlorovaných, ale stejně agresivních aditiv.
Zážehové motory
U benzinových motorů je životnost motorového oleje více závislá na samotné kvalitě oleje. V benzinových motorech je díky spalování benzinu a díky jeho vyšší spotřebě oproti naftě vyšší teplota, což má vliv na rychlejší chemickou degradaci oleje. Také se setkáváme se stálým zvyšováním objemového výkonu motorů osobních automobilů, mění se charakter provozu, zejména ve velkých městských aglomeracích, protože provoz je hustější, častěji se rozjíždíme a akcelerujeme. Stejně jako u dieselových motorů se i zde začaly používat EGR ventily recirkulující výfukové plyny zpět do válců, mění se systémy vstřikování. To vše má velký vliv na rychlejší degradaci oleje a často se setkávám s oleji z nových motorů, které po doporučeném intervalu výměny vypadají velmi špatně, což snižuje životnost motoru.
Vždy bez dodatečných přísad
Žádná z těch zázračných látek v dodatečných aditivech není nic nového. Jejich mazivostní účinnost je známá, známé jsou však také jejich korozívní účinky. A kdyby někdo někdy vynalezl zázračnou látku, pak ji jistě bude ve velkém prodávat velkým olejářským společnostem a nebude se vnucovat po malých lahvičkách motoristům v maloobchodě. Proto je jediná spolehlivá rada pro všechny motoristy: nedávejte do motoru nic kromě motorového oleje. Jen tak svému autu prospějete.
Ať to skládám jak to skládám pokaždé je z toho kulomet
Re: Přípravek Aerotec
Asi před deseti roky jsem čet odborný čtlánek publikovaný Tatrou ohledně aditiv do olejů a aditiv do nafty. Shrnu, všechna aditiva do olejů jsou podvod. Aditiva do nafty až takový podvod nejsou (zlepšují filtrovatelnost za nižších teplot, snižují pěnivost, čistota palivového systému), ale co se týká snížení spotřeby, tak to bylo neprokazatelné. Tatra jako nejlepší aditivum do nafty vyhodnotil VIF zimní.
Zkusím ten článek někde pohledat a pokud se zaadaří hodím sem jeho sken
Zkusím ten článek někde pohledat a pokud se zaadaří hodím sem jeho sken
Překovejme meče v pluhy a naopak
Re: Přípravek Aerotec
To jsi napsal trochu blbě. Všechny motorové oleje jsou s aditivy a některé nafty taky už od výrobce.Samozřejmě moderní motor s kvalitním (aditivovaným) olejem už přídavné aditiva nepotřebuje.Jo a ve Světě motorů kdysi taky testovali motor, který ošetřili podvodným nejmenovaným přípravkem a potom vypustili olej a jezdili asi 200km a potom sundali vanu a na rampě se dívali na rotující klikovku... Bohužel ročník a číslo si nepamatuji a nebudu to hledat jako Ovčáček.
Re: Přípravek Aerotec
ono to možná funguje, otázkou nakolik je to přínos pro motor a nakolik je využitelnost této drahoty.
Razím heslo, Každému motoru co jeho jest, netřeba házet perly sviním.
Razím heslo, Každému motoru co jeho jest, netřeba házet perly sviním.
Ať to skládám jak to skládám pokaždé je z toho kulomet
Re: Přípravek Aerotec
Ano teď mi to došlo. Jednalo se samozřejmě o přídavná aditiva do oleje. Každý olej obsahuje určité přísady už od výrobce. V tom článkku se jednalo o takové ty "zázračné" aditiva, která nejsou v oleji od výrobce, ale která si tam může uživatel za nemalý peníz dát.
Hlavní je nešetřit na servisních intervalech výměny oleje (LongLife oleje)
Zde je to hezky napsaný, je tam i spousta článků z praxe. Týká se to aut, ale to je jedno
http://www.cimbu.cz/index.php?page=whole&lng=cze&item=12
Hlavní je nešetřit na servisních intervalech výměny oleje (LongLife oleje)
Zde je to hezky napsaný, je tam i spousta článků z praxe. Týká se to aut, ale to je jedno
http://www.cimbu.cz/index.php?page=whole&lng=cze&item=12
Překovejme meče v pluhy a naopak
Příspěvků: 20
• Stránka 1 z 1
Kdo je online
Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 2 návštevníků