CLAAS XERION

Uživatelský avatar
Příspěvky: 365
Registrován: 04 dub 2006 21:24
Bydliště: Ostrov (Karlovarsko)

Příspěvekod Martin x » 29 kvě 2006 16:00

Stejně by to bylo zajímavý.Xerion a návěs z tahače,to by sme hned koupily i za těch x mega,páč by to našlo využití i ve spedici a v zimě by to nemuselo stát.

Příspěvky: 1427
Registrován: 17 lis 2005 18:03
Bydliště: okolí Vyškova

Příspěvekod Jan Sedlák » 29 kvě 2006 16:43

To jsou speciální návěsy, na řezanku to muže být dobry nebo na obilí, ale cena bude taky pořádná za takovej kolos. Jestli nebude lepší mít za něho pořádnej tridem.

Příspěvky: 562
Registrován: 12 lis 2005 11:19
Bydliště: České Budějovice

Příspěvekod jirka » 29 kvě 2006 17:47

Jo, to asi máš pravdu.Jistě to bude megabalík. lae rozhodně s tim Kawecem s výtlačným štítem vypadá krásně. Ale takovej optimista, že bych to čekal v čechách nejsem. Ale já myslel spíš kejdova, co za to dělaj někerý firmy. Někde sem to viděl. Je to taky návěs. Jeden je Kaweco, ale dělá to i jiná firma, tušim. Ale netušim objem tý nádrže, esli by opět řádnej tridem nebyl lepčí. Ale tam u toho návěsu šlo, že to jelo i s návěse,m krabím chodem, tudíž v tom je zase to plus co se týče utužení.
A nevíš tedy, nebo nevíte, jak je to s tim přípojným bodem, esli to má tedy každá varianta, nebo jen ta s kabinou vepředu?

Uživatelský avatar
Příspěvky: 91
Registrován: 13 lis 2005 12:35
Bydliště: Metylovice

Příspěvekod Honza » 29 kvě 2006 18:54


Příspěvky: 1427
Registrován: 17 lis 2005 18:03
Bydliště: okolí Vyškova

Příspěvekod Jan Sedlák » 29 kvě 2006 20:53

Takže má... Jak se tak na to dívám, a inspirace z Vaškových fotek, tak pořádnej návěs na principu tohoto a na tom překládací nástavba na řepu. To by byl mazec.

Uživatelský avatar
Příspěvky: 710
Registrován: 21 pro 2005 21:16
Bydliště: Olomouc

Příspěvekod david » 29 kvě 2006 21:01

taková tecnická ten XERION má otačecí kabinu?????

Příspěvky: 562
Registrován: 12 lis 2005 11:19
Bydliště: České Budějovice

Příspěvekod jirka » 30 kvě 2006 09:08

Už to tu napsal Karel. jsou tři verze a pouze verze označená jako VC má otáčecí kabinu. Další ji má napevno ve středu a je pouze jako tahač a poslední ji má napevno nad motorem a je jako nosič (tedy nástavby, návěsy).

Příspěvky: 130
Registrován: 27 bře 2006 17:02
Bydliště: Slovensko

Příspěvekod JARO » 07 srp 2006 19:28

Co je prospekt s kabinou pevne nad motorom tak ta je obrazok aj s podmietacom.
CLAAS je specialista na sklizeň

Příspěvky: 130
Registrován: 27 bře 2006 17:02
Bydliště: Slovensko

Příspěvekod JARO » 01 úno 2007 13:14

Čo hovoríte na použitie XERIONa saddle trac s podmietacom alebo s pluhom?
http://www.farmphoto.com/fpv2/message.aspx?mid=112446
CLAAS je specialista na sklizeň

Příspěvky: 27
Registrován: 31 led 2007 15:33

Příspěvekod v.e.n.c.a » 27 úno 2007 08:46

Xerion je pěknej stroj ale jen tak si ho nikdo nekoupí v časáku Mechanizace psali že stojí 6,5 Milionu.
Drahá ale hezká mašinka.

Uživatelský avatar
Příspěvky: 612
Registrován: 15 led 2007 09:04
Bydliště: Opava

Příspěvekod VonVagel » 28 úno 2007 11:22

Nemas pravdu. CASE STEIGER STX ... stoji kolem 7milion a pokud vim par kousku tady uz jezdi. Na XERIONA jsem se me spatny nazor protoze jsem ho neznal. Ale ted kdyz jsem se s nim svezl a trosku zjistil co v nem je...myslim si ze to je super stroj. A navic jediny sveho druhu. 4x4 stejne kola. Videl jsem vysledky tahovych zkousek a pasove traktory vyhraly jen tak tak... A to nebyl dotížený na maximum. A pokud vim jde dotizit na brutalni vahu...kolem 15t zavazi!!!
Naposledy upravil VonVagel dne 28 úno 2007 15:36, celkově upraveno 2

Příspěvky: 27
Registrován: 31 led 2007 15:33

Příspěvekod v.e.n.c.a » 28 úno 2007 15:35

Vždyt ja nic nemám proti Xerionu mě se líbí ale neměl jsem možnost se v něm svízt. Akorát sem si do něj sedl na Techagru.

Uživatelský avatar
Příspěvky: 264
Registrován: 05 bře 2006 19:50
Bydliště: Jižní Morava

Příspěvekod Jan » 28 úno 2007 16:36

VonVagel píše:Nemas pravdu. CASE STEIGER STX ... stoji kolem 7milion a pokud vim par kousku tady uz jezdi. Na XERIONA jsem se me spatny nazor protoze jsem ho neznal. Ale ted kdyz jsem se s nim svezl a trosku zjistil co v nem je...myslim si ze to je super stroj. A navic jediny sveho druhu. 4x4 stejne kola. Videl jsem vysledky tahovych zkousek a pasove traktory vyhraly jen tak tak... A to nebyl dotížený na maximum. A pokud vim jde dotizit na brutalni vahu...kolem 15t zavazi!!!


:roll: Tak Ty ho chceš srovnávat s pásákama? Papír snese hodně ale praxe je praxe .. A mám dojem že 4x4 stejné velikosti nemá jenom on :?:
Na jedno svezení je to dosti odvážné tvrzení.

Uživatelský avatar
Příspěvky: 612
Registrován: 15 led 2007 09:04
Bydliště: Opava

Příspěvekod VonVagel » 02 bře 2007 08:45

Nevim o jinem novem traktoru ktery ma 4x4 se stejnyma kolama(mozna Kirovec).
Proc bych to nemohl srovnavat? Jinou moznost nez to delat na papire stejne nemam. Pokud vim tak tahova sila(kterou srovnavam) zalezi na vaze stroje a na souciniteli treni...takze cim tezsi tim lepsi tahove vlastnosti...
Myslim si ze pasaka uz moc nedotizis...

Uživatelský avatar
Příspěvky: 264
Registrován: 05 bře 2006 19:50
Bydliště: Jižní Morava

Příspěvekod Jan » 02 bře 2007 13:31

Když znáš jenom kirovce .. :)
Pominuli Fastraka,toho sem počítat nebudeme. JD řada 9020 začíná na váze 15t a lze dotížit až na 21,6t.Kolový Case Steiger 18-24t. Challenger řada MT 800B bez závěsu a dodatečného závaží začíná na váze 18t.
Takže když Ty jak píšeš Xeriona brutálně dotížíš na těch 15t. tak stále nedosahuje váhy těchto strojů když jsou tzv. holé.
Znovu říkám že výpočty jsou jedna věc a praxe věc druhá,sezona začíná a různé předváděčky a podobné akce budou taky tak se někam zajeď podívat a uvidíš sám že ne vše je tak jak se píše ..

Příspěvky: 562
Registrován: 12 lis 2005 11:19
Bydliště: České Budějovice

Příspěvekod jirka » 02 bře 2007 15:03

Na druhou stranu bavme se o poměru. Xérik je pokud se nepletu nějakých 330 koní a využiješ ho třeba do dopravy nebo do trojkombinace. Na zimu mu dáš sněhovou frézi. Dobře, no když budou zimy jako tahle, tak asi ne. :wink: nebo ho dáš do štěpkovače. prostě ho využiješ, když budeš chtít, každý den v roce. Ať na poli, v dopravě, v komunálu nebo v lese.Zbytek z toho, cos jmenoval, je jak výkonově, tak i využitelností uplně jinde. Jsou to stroje "pouze" na těžké polní práce. Sice by se takovej STX s trojkombinací dobře fotil :wink: ale technicky je to kravina. Stějně tak MT nebo JD. Xérik je naprosto jná liga, vzhledem ke své využitelnosti, a tohle srovnání cos napsal, je mimo mísu, sorry. Nedělám tu agitaci za Xérika, ale jen mi nesedí tvoje přirovnávání k těm ostatním strojům.

Uživatelský avatar
Příspěvky: 516
Registrován: 29 pro 2005 17:04
Bydliště: Louny

Příspěvekod Polci » 02 bře 2007 15:08

to Jan: Myslím, že Von Vagel to myslel, že se na Xeriona dá nandat 15 t závaží. Nezajímal jsem se zase o jeho vlastní váhu, ale tuším, že to bude něco okolo 10-12 t. Kdyby se dal systémový nosič dotížit jen na 15 t, tak by to bylo dost mizerný...

Příspěvky: 562
Registrován: 12 lis 2005 11:19
Bydliště: České Budějovice

Příspěvekod jirka » 02 bře 2007 15:33

Xerion VC 3300 má bez závaží tušim 13,5 tuny.

Uživatelský avatar
Příspěvky: 163
Registrován: 24 úno 2006 19:49
Bydliště: Kobylnice (okr. BRNO)

Příspěvekod Stepan » 02 bře 2007 16:41

Koukl sem do prospektu a "tušim" :wink: že bez kol má 10,2 tuny.

Uživatelský avatar
Příspěvky: 264
Registrován: 05 bře 2006 19:50
Bydliště: Jižní Morava

Příspěvekod Jan » 03 bře 2007 10:35

Plně s Váma souhlasím,já to napsal jen proto že tam bylo uvedeno že pásové traktory v tahových zkouškách z toho vyšly jen tak tak a taky že tam bylo uvedeno že je to jediný traktor svého druhu 4x4 se stejnýma kolama.
Dejme tomu že by na něj naložili všechno to závaží a měl skoro těch 30t,potom by tedy asi fakt neprohrábnul ovšem co na to životnost stroje to prokáže až čas ..

Uživatelský avatar
Příspěvky: 516
Registrován: 29 pro 2005 17:04
Bydliště: Louny

Příspěvekod Polci » 03 bře 2007 12:32

to Jan: Tato zpráva, že by pásák s Xerionem skoro prohrál v tahu se mi také zdá :lol: , ale rozhodně bude Xerion univerzálnější.Jinak jsem měl teď nějakou nabídku na stroj s 1500 Mth a valil jsem oči za kolik se dá sehnat 8) Takže i tu cenu co se tu prezentuje bych zase tak nebral. Pokud se tu někde prodá, bude to myslím cenově na úrovni Fendta 936...

Uživatelský avatar
Příspěvky: 244
Registrován: 14 lis 2005 22:00
Bydliště: Praha

Příspěvekod Zetor » 03 bře 2007 13:30

Neprijde mi dobry srovnavat cenu Xeriona se Steigerem, dyt Steiger ma o sto koni vetsi vykon. A pasak ma vzdy vetsi cenu nez kolovy traktor. Napriklad STX 375 ma rozdil v kolovem a pasovem provedeni 30 000 eur. Nejsem si jisty, jak moc velky uspech je mit moznost agregovat Xerion s trojkombinaci, 350 nebo kolik koni na 9m mackac? To je trochu moc... Ale budiz, videli jsme tu 8420 s 5m mackacem. Ale zpochybnil bych moznost dotizit Xeriona na 30t. To je nesmysl, ta konstrukce by to nevydrzela. Kazda pneumatika by musela prenest 7,5 tuny, to by neunesla, na to by musely bejt nejake specialni. Navic v prospektu mate napsano: "povolena celkova hmotnost 18t s plnou prepravni schopnosti"

Příspěvky: 562
Registrován: 12 lis 2005 11:19
Bydliště: České Budějovice

Příspěvekod jirka » 03 bře 2007 15:09

Tak je asi všem jasné, že to s těma 30ti tunama byl jen vtip.Jasně, že se dotíží an nějakých 18 tun. Alespoň podle testu Top Agrar. Nevidíš výhodu s trojkombinací? Podle mě naprosto zřetelná. Ten stroj má kabinu, z níž je dokonalý přehled, ale hlavně v době sečí nemá vytížení. Navíc díky celkové koncepcia přehledu and sekcemi, bude pracovat s vyšší pojezdovou rychlostí a i s celkovým větším výkonem. Ale nejde jen o žací trojkombinaci. S otočnou kabinou bude lépe pracovat se sněžnou frézou, se štěpkovačem, s návěsnou řezačkou,s půdní frézou. Jeho univerzalita je obrovská. Jde jen o to ji využít. Jako bonus berme "točnu" (ano, je to jen koule, ale princip točny tu je, ne?) a tedy využití pro speciální návěsy. To´t můj pohled. Xerion nebrat jako stroj jen pro těžké polní práce. Pásák je pásák. Ale pokud budete mít velké přejezdy, bude výhodnější xérik. Pletu se? Ale hlavně jak sem již psal, jej využijete prakticky nepřetržitě, ať v sezoně,nebo v zimě. Pásák ne. Mě osobně přijde jako ideální stroj pro službaře, nebo pro podniky s velkým zastoupením živočišné výroby, takže bude jak síct, tak odvážet, tak pracovat na poli.

Příspěvky: 130
Registrován: 27 bře 2006 17:02
Bydliště: Slovensko

Příspěvekod JARO » 03 bře 2007 22:04

Tu si môžete stiahnuť kde všade XÉRIKA využívajú.
http://www.claas.com/countries/generato ... de_DE.html
CLAAS je specialista na sklizeň

Uživatelský avatar
Příspěvky: 448
Registrován: 28 led 2006 23:06
Bydliště: Jižní Morava

Příspěvekod riderstan » 04 bře 2007 01:10

nemůžu jsi pomoct, ale mě přijde, že xerion je nějak tak pro české zemědělství nepoužitelný...může to být sice silák, ale na to, aby mi jezdilo 330 koní v rotačce mi nějak neleze do hlavy, cena originálního příslušenství je hodně vysoko a taky je tu otázka, jestli se mi on ten xerion nezačne při plném nasazení v poli rozsípat....není potom lepší, než koupit dejme tomu za 6 mil jednoho xeriona, koupit fastraca za 3 mil do dopravy a za další 3 mil koupit plnohodnotný klasický traktor do pole..??

Příspěvky: 562
Registrován: 12 lis 2005 11:19
Bydliště: České Budějovice

Příspěvekod jirka » 04 bře 2007 01:38

nechci rejpat, ale jak ve světě (hafo fotek na netu), tak i v Čechách,jezdí dost Fendtů 930 v žací trojkombinaci. A tam je těch poníků stejně. Z Xérika je na to aspoň pořádně vidět. A malinko mimo - viděl sem i nějaká fota z Německa, kde v trojkombinaci byl i Fendt 936. O ekonomice provozu nebo cenách ND se bavit nemůžu, do toho nevidim.

Příspěvky: 1427
Registrován: 17 lis 2005 18:03
Bydliště: okolí Vyškova

Příspěvekod Jan Sedlák » 04 bře 2007 10:27

Nechtěl bych Vám do toho kecat, jak tak to sleduje teď tuhle debatu, on Jirka to říká dobře. Klidně to tak může být. Přestože na polní práce tomu moc nevěřím, hlavně výdrži zadní natáčecí nápravy a pár dalších věcí. Ale to je můj názor. Takže jako nosič nástaveb a tahač proč ne.
Ale zajímalo by mě, kolik by musel nadrtit štěpky, vyfrézovat pařezů a ploch v lese, ošetřit silnic v zimě a hlavně za jakou cenu. Myslím že pro firmu která tu vlastní několik Fendt u na takové práce by to mohlo být zajímavy.
Pořád ale nemužu přijít na chuť těm návěsům které za nimi mají. Nevidím v tom nijak extra výhody.

Příspěvky: 208
Registrován: 02 pro 2006 15:53
Bydliště: Čížkovice 83

Příspěvekod Martin Hruška » 04 bře 2007 11:27

Jen jedna poznámka k návěsům za Xerion. Firma Krampe před časem vyrobila 2 kusy vozů pro uchycený pro bývalý MB Trac (Dopstadt).
Stabilita vozů byla tak špatná, že od toho odešly, vozy měly ve svažitém terénu (na stavbě) tendenci převracet se. I když je u Xerionu koule Scharmuller tak to může fungovat možná dobře v Dánsku, ale u nás, kde máme sjezdy na pole dost nerovné nebo na Vysočině to nebude mít moc šancí.

Osobně jsem spíše příznivec Fendtu. To co dělá s traktory Fendt pan Milata na stavbách (půdní stabilizace, frézy na pařezy, doprava) potvrzuje
max. univerzálnost tohoto konceptu za přijatelnou spotřebu ,cenu a velikost stroje.

Příspěvky: 562
Registrován: 12 lis 2005 11:19
Bydliště: České Budějovice

Příspěvekod jirka » 04 bře 2007 12:01

Nepochopili jste mě. I já tvrdím, že Fendt je na tyto práce výhodnější. Jen jsem poukazoval an univerzálnost Xériona, když tu byl srovnáván s STX nebo s pásáky. Chtěl sem jen říct, že tenhle koncept je někde jinde. A že by našel svoje uplatnění i v tomto sektoru v době, kdy v zemědělství vzhledem k podnebí v naší oblasti nemá využití. Žiju, možná v mylné, představě, že než aby traktor stál v zimě v kůlně, je lepší ho vytížit kdekoliv. Třeba mě vyvedete z omylu a vysvětlíte, že takhle ekonomika provozu nefunguje.Přeci jen na klasické frézování klestí a pařezův lese je to velkej kluk. Tam je Fendtík lepší. Myslel sem spíš do štěpkovače nebo půdní frézy. Ale jak říkám, jde mi jen o to, že Xérion není podle mě koncipován jako těžký polní tahača proto by se to asi nemělo srovnávat. Pro toho, kdo si jej pořídí, bude hrát roli jeho univerzalita. K těm návěsům. Ani sem tak nemyslel ten návěs s výtlačným štítem, ten stejně jde pouze na "Sedl trak" ale spíše kejdovač, kde je dalším bonusem krabí chod.

Příspěvky: 208
Registrován: 02 pro 2006 15:53
Bydliště: Čížkovice 83

Příspěvekod Martin Hruška » 04 bře 2007 19:20

Nějak jsme se nepochopili navzájem Jirko. Omlouvám se. Chtěl jsem jen říct, že to spojení přes sedlový závěs (ve skutečnosti je to koule od Scharmullera) není moc povedené a je spíše určeno na rovinu (proto Dánsko).

To co vím o počtu Xerionů vyrobených v jednom roce tak se jedná o počty 20 -30 kusů. Je to neověřené, někde jsem to četl v rozhovoru s panem Paulsenem z firmy Claas.
Proto je ten stroj tak drahý a navíc je to spíše samochod. Například s cisternou 15 m3 (nástavba Zunhammer) může u službaře nahradit Terragator. Vzhledem k cenám Terragátorů to může být alternativa.
Pak ale nevyužijete podvozek na nic jiného, protože takovýto podvozek musí udělat minimálně 100 000 m3 kejdy za rok a více.

V tomto je normální traktor s Vario převodovkou a 300 k asi universálnější a celoročně nasaditelný. Cenově je Xerion taky si výše.
Včera jsem viděl statistiky traktorů prodaných v Německu okolo 300 k a tam vedl Fendt s asi 230 kusy.
Tenhle koncept je tak asi více proveřený praxí. Tím netvrdím, že nemá Xerion šanci na trhu, ale jak již někdo podotknul pro větší podnik stačí na "letadlo" 130 k traktor nebo BIg M II pro službaře.

PředchozíDalší

Zpět na CLAAS (i Renault)

Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 9 návštevníků