Traktory Deutz-Fahr

Návštěvník

Příspěvekod Návštěvník » 27 lis 2005 22:59

a kde je v tom vzorci záloha Mk???

Příspěvky: 679
Registrován: 18 lis 2005 19:11

Příspěvekod Miro » 27 lis 2005 23:04

Je v ňom moment ako taký, podľa zálohy Mk len moment narastá pri záťaži a pri určitom poklese otáčok o určitú hodnotu. Takže ak narastá moment stúpa aj hnacia sila traktora. Stačí, alebo odporučím nejakú literatúru ? Čo tak sa aj podpísať ?

Honza 2

Příspěvekod Honza 2 » 27 lis 2005 23:08

To je složitá matematika. Nevím ale kterej traktor bych si vybral. Asi Fendt bude fakt nejrozumnější.

Návštěvník

Příspěvekod Návštěvník » 27 lis 2005 23:11

mno..a z toho vyplívá, že záleží jen na hodnotě Mk při určítých otáčkách ne na záloze Mk!!!! :idea: nebo ne?

Příspěvky: 679
Registrován: 18 lis 2005 19:11

Příspěvekod Miro » 27 lis 2005 23:11

Záleží na čo a ako je pre teba významná spoľahlivosť traktora. Napr. ak mám dosť "narvané" termíny možem kúpiť trochu silnejší stroj a poruchovejši a počítať s prestojmi ako dať raz toľko za nenormálnu kvalitu. To sa už nemusí vyplatiť.

Návštěvník

Příspěvekod Návštěvník » 27 lis 2005 23:27

k čemu jsou vzorce, když nevíš co dosadit?!

Příspěvky: 679
Registrován: 18 lis 2005 19:11

Příspěvekod Miro » 27 lis 2005 23:37

Na určenie Mk pri určitých otáčkach potrebuješ poznať zálohu, alebo ešte lepšie otáčkovú charakt. motora.
Podľa zálohy Mk môžeš určiť Fh menovitú a Fh maximálnu a bude to približne rozdiel v pomere zálohy Mk. Takže určiš správanie sa traktoru alebo motora pod záťažou. Ale na to je lepšia ťahová charakteristika.

Fhmax=(Mkm*(1+X/100)*i*účinosť)/r-Fv

kde Mkm je Mk pri menovitých otáčkach
X - záloha Mk (označuje sa inak)

VIacej napr. J.Semetko a kol : Mobilné energetické prostriedky 3.

Návštěvník

Příspěvekod Návštěvník » 28 lis 2005 16:34

co je Fv...valivej odpor?

hele nechci bejt hnidopich, ale není X nárůst(převýšení) Mk
Záloha točivého momentu je poměr otáček při max Mk ku otáčkám jmenovitým.....
pak teprve určíš správanie sa traktoru alebo motora pod záťažou?

Honza 2

Příspěvekod Honza 2 » 28 lis 2005 16:51

Z krouticího momentu se vypočítává výkon. Dívejte se na hodnotu MK max při nějakých otáčkách. Většinou to je při 1400. Tam až můžou jít otáčky motoru a v tom bodě je ještě spotřeba. Tak si srovnáte parametry motorů. Ale na spotřebu se nedívejte, ta je měrná. Neměla by být větší než 220 g/kwh. V praxi to znamená že mám traktor, za ním podrývák a jedu 9 km. Nastane situace kdy se dostanu do kopce, jdou dolů otáčky a neřadím. Otáčky můžu nechat až k 1400 a tam je největší MK motoru, z toho vypočítám zálohu. Vyjedu na kopec, jedu z kopce a otáčky mám 1800 a neřadím. mám max výkon v koních nebo nejmenší spotřebu. Pokud řeknete že jedu pod otáčkami může se hřát voda, ano v podstatě jo ale tyto motory mají chlazení jako papi hrnec a jsou na tohle stavěné. Pokud tyto parametry u motoru nemám tak dobré, vyvážím je převodovkou, buď vario nebo PowerShift. Ale vždy je dobré znát hodnotu nejmenší spotřeby při otáčkách a tak jet. Lépe řečeno- dávit ten traktor.

Příspěvky: 679
Registrován: 18 lis 2005 19:11

Příspěvekod Miro » 28 lis 2005 18:13

1. Fv je valivý odpor
2.Záloha Mk je percentuálny rozdiel maximálneho momentu a momentu menovitému.
3.označuje sa delta Mk predstav si to takto napísané vo vzorci
4.To čo píšeš je pokles otáčok čo je ďaľší dôležitý ukazovateľ, ktorý sa moc a neprávom neuvádza.
Ak si to mýliš škoda sa ďalej baviť. :cry:

Honza 2

Příspěvekod Honza 2 » 28 lis 2005 18:35

To ano, ale při poklesu otáček roste krouticí moment. Ne?

Uživatelský avatar
Příspěvky: 350
Registrován: 13 lis 2005 10:08
Bydliště: Valašsko

Příspěvekod Karel » 28 lis 2005 18:40

Do určité míry ano. jak ti ale spadnou otáčky moc tak nenaděláš nic.
Řekl sem do žní, je po žních. Zítra s ním jedu naposled.

Příspěvky: 679
Registrován: 18 lis 2005 19:11

Příspěvekod Miro » 28 lis 2005 18:41

Jasné , tak nejako to tu už bolo napísané.

Honza 2

Příspěvekod Honza 2 » 28 lis 2005 18:45

Školení na traktory. Taková deformace. Ale u DFahru by to asi moc nešlo.

Návštěvník

Příspěvekod Návštěvník » 28 lis 2005 21:13

v tom případě bych opravil ten vzorec
hmax=((Mkm*(1+X/100)*i*účinosť)/r)-Fv
se zálohou jsem se spletl....omluva! :wink:

Příspěvky: 679
Registrován: 18 lis 2005 19:11

Příspěvekod Miro » 28 lis 2005 21:20

S tými daľšimi zátvorkami je to prehľadnejšie, ale aj tak to isté.
Sem tam sa spletie každý, aj ja.

Niečo k Deutz-Fahrom ?

Honza 2

Příspěvekod Honza 2 » 28 lis 2005 22:06

Nepujdem učit na vysokou školu?

Příspěvky: 679
Registrován: 18 lis 2005 19:11

Příspěvekod Miro » 28 lis 2005 22:29

Radšej nie, tam sú iní "odborníci" . :D :D :D

Honza 2

Příspěvekod Honza 2 » 28 lis 2005 22:31

To jsou teoretici jenom.

Příspěvky: 679
Registrován: 18 lis 2005 19:11

Příspěvekod Miro » 28 lis 2005 22:35

90 % je taká "sebranka" teoretická a zbytok sú ozaj machri. Aspoň u nás na MF to bolo tak.

Honza 2

Příspěvekod Honza 2 » 28 lis 2005 22:48

V Brně tak dva docenti co se vyznají. I když...

Návštěvník

Příspěvekod Návštěvník » 17 led 2006 23:53

Vidim, ze debata se trosku odklonila. Nicmene mam doma dva traktory Deutz-Fahr, jeden dva a pul roku Agrotron 135 MK3 a druhy rok Agrotron 100. Oba s odpruzenou napravou, u 135 je kabina odpruzena pneumaticky u 100 na tlumicich. V nektere diskuzi jsem slysel nazor, ze to jsou italove. Italskeho na Agrotronech neni, krom nekterych plastu a nejake kabelaze nic. Motor Deutz, pouzivany i v mnoha stavebnich strojich a ve ctyr ventilove podobe i u Fendta, prevodovka ZF, coz nemusim ani zminovat a hydraulika jak jinak Bosh. U mych obou traktoru jsem se zatim nesetkal s poruchou, krom par banalit. Co je na techto traktorech nejuzasnejsi, tak vyhled a perfektni ergonomie kabiny, vcetne vytapeni reseneho odspodu, jako v automobilech. Tyto traktory doporucuji pro soukromniky, kteri v traktorech sami travi dlouhe hodiny. Spotreba? 135 - maximalni dosazena spotreba 20 l/hod, ale da se dostat i pod 15 l, 100 - maximalni 13 l/hod, ale bezne i 6 l. Dalsi zkusenosti ci dotazy vam rad napisu.

Příspěvky: 1427
Registrován: 17 lis 2005 18:03
Bydliště: okolí Vyškova

Příspěvekod Jan Sedlák » 18 led 2006 00:42

Nám má dojít nová řada Agrotronu tuším 110K. je teď půjčený 130MK3. kabina nemá chybu, výhled, pohodlí, možná by mohla být větší:-) ne je to vydařeny prostředí pro řdiče. přístup, udržba, vše dobře vyřešené.
je hodně majitelů Deutz Fahru co jsou nadmíru spokojení. Přesně jak to bylo řečeny, pro soukromníky co tráví v traktoru dlouhé dny.
jediné co mě vadí tak trochu u 265, je že motor nemá dostatečnou zálohu výkonu, kde 260ps jd en a 265. Ale jinak je to rozumný traktor za rozumnou cenu.

Příspěvky: 267
Registrován: 09 pro 2006 00:16
Bydliště: karpentná 8

Příspěvekod crossman » 22 pro 2006 00:53

pánové dlouho se tu nediskutovalo,zajímá mne váš názor na Agrotron K90,100,120-čtyrválec,kdo má s těmito trakory zkušenosti,nejlíp osobní přímo z provozu

Příspěvky: 221
Registrován: 13 pro 2006 18:10

Příspěvekod chomyz » 30 pro 2006 13:50

Traktory Deutz Fahr asi zůstanou v ČR spíš super traktorama pro soukromníky. Z větších podniků kromě už výše jmenovaných mají ještě Říčany Agrotron 200 a Agrotron 150, v pár dalších jezdí velké traktory 235/265. V první pol. 90. let si DF neudělal nejlepší reputaci typy 6.81 s poruchovými převodovkami, díru do světa neudělal ani velký typ 8.31 a než se vyladily mouchy prvních sérií Agrotronů tak už karty na českém trhu byly rozdány. Ale jejich prodejní síť se rozšiřuje tak snad počty těchto designově i technicky zajímavých traktorů porostou.

Uživatelský avatar
Příspěvky: 51
Registrován: 29 pro 2006 23:31
Bydliště: okr. Poprad, Slovensko

Příspěvekod Rasto » 31 pro 2006 00:20

Ked už tak chválite deztz-fahr ako traktor pre sukromnikov, chcel by som vediet ci treba dat prednost nemcovi alebo New hollandovi (co si myslim že je tiez slušny traktor pre sukromnika najmä TS-A)

Příspěvky: 679
Registrován: 18 lis 2005 19:11

Příspěvekod Miro » 31 pro 2006 13:13

Jasné že netreba dať prednosť. Ničomu a nikomu. Čo si kto kúpi to má. :idea: :D

Uživatelský avatar
Příspěvky: 51
Registrován: 29 pro 2006 23:31
Bydliště: okr. Poprad, Slovensko

Příspěvekod Rasto » 31 pro 2006 13:26

Tak čo teda kúpiť :?: Nemate niekto skúsenosti s novým K-áčkom od DF alebo radšej stará overená klasika Agrotron

Příspěvky: 679
Registrován: 18 lis 2005 19:11

Příspěvekod Miro » 31 pro 2006 13:38

Ďalší dotaz za milion :roll:
Nič v zlom ale to nejde povedať len tak že Deutz-a alebo NH alebo JD alebo hocičo.
To musí každý poskúšať, ujasniť si čo od traktora chce aké má nároky, finančné možnosti, dostupnosť servisu, kvalitu predajcu (firmy), referencie a tak.
A keď sa jedná o DF Agrotron 6-valec MKIII tak zatiaľ mám len výborné referencie. Najstarší má cez dva roky a cez 2000 Mth. Bez problémov. Ostatný majú menej a sú tiež spokojný. Od doby Agrotrona 200 sa hodne kvalita zlepšila. Ale môj osobný názor je že akokoľvek načipovaný DF nad 200 koní nie je vhodnejší na pole od typicky poľných traktorov - ťahačov.

Uživatelský avatar
Příspěvky: 51
Registrován: 29 pro 2006 23:31
Bydliště: okr. Poprad, Slovensko

Příspěvekod Rasto » 31 pro 2006 13:49

Čo je nové je všetko pekné, lenže čo o rok, dva, aká je poruchovosť potom. V okolí behajú dosť DF Najmä do 200 koní, staršie MK III ale aj nové Agrotrony, zatiaľ spokojnosť.
V okolí však nie je žiaden NH, takže by som rád vedel vaše skúsenosti.

PředchozíDalší

Zpět na Deutz-Fahr, Same, Lamborghini

Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 1 návštěvník