Nový Fendt

Příspěvky: 26
Registrován: 03 kvě 2006 10:37

Pan Honzek

Příspěvekod Traktrorfanatik » 21 lis 2007 16:26

Pan Honzek stál u zrodu Vario převodovky traktorů Fendt. Jeho tým ji celou vymyslel a ověřil. Prototyp traktorů Favorit Vario 926 se zkoušel v ČR a po odzkoušení se vrátil do továrny k rozebrání.
Pan Honzek také vymyslel Trisixe. Takže to je pán pro Fendta k nezaplacení. Jo zlatý český ručičky (i hlavičky) :-)
Petr

Uživatelský avatar
Příspěvky: 209
Registrován: 18 kvě 2006 19:07
Bydliště: Doma

Příspěvekod přezrálej meloun » 22 lis 2007 00:28

pan Honzek se ale inspiroval při vymíšlení trisixe jinde 8). Jinak tenhle koncept jako úplně první představil Valmet už před x lety

Uživatelský avatar
Příspěvky: 612
Registrován: 15 led 2007 09:04
Bydliště: Opava

Příspěvekod VonVagel » 22 lis 2007 08:37

Na inspiraci neni nic spatneho. Horsi je kdyby neco okopiroval...

Příspěvky: 1427
Registrován: 17 lis 2005 18:03
Bydliště: okolí Vyškova

Příspěvekod Jan Sedlák » 03 úno 2008 17:33

http://www.youtube.com/watch?v=1XhYj2H0 ... re=related

Jak je to vlastně s Trisixem a PB, Fendtem a Farmou Dvořák? PB vznikla v Čechách, majitel má na to patent, testuje to, pořád vyvíjí, spolupracuje s Terexem a najednou přijde Fendt s něčím dá se říct stejným akorát ve větším. Pořád mě to vrtá hlavou a možná by to někdo mohl vědět. Třeba i SZ.

Uživatelský avatar
Příspěvky: 612
Registrován: 15 led 2007 09:04
Bydliště: Opava

Příspěvekod VonVagel » 04 úno 2008 08:21

Myslim ze kdyz nekdo vyvine 3-napravovy traktor tak nic nekopiruje...p.Dvorak pravdepodobne nebude mit patent na tri napravy:)
Vsechno je o penezich...u Fendta na to asi maji tak vymysleji:)

Příspěvky: 1427
Registrován: 17 lis 2005 18:03
Bydliště: okolí Vyškova

Příspěvekod Jan Sedlák » 04 úno 2008 12:00

To sem z toho zase jelen. Dycky sem myslel že třínápravová konstrukce PB 400 je patentovaná a nechali si ji patentovat ihned co otestovaly první prototyp. Tohle bude asi tajemny jako hrad v Karpatech.

Uživatelský avatar
Příspěvky: 612
Registrován: 15 led 2007 09:04
Bydliště: Opava

Příspěvekod VonVagel » 04 úno 2008 12:47

To nevim. Me jde spis o to ze asi zadny vyrobce traktoru nema patent na to ze ma dve napravy...timpadem tahle logika musi fungovat i na vice naprav:) Mozna se mylim...
Otazka je co presne ma patentovane...

Příspěvky: 1427
Registrován: 17 lis 2005 18:03
Bydliště: okolí Vyškova

Příspěvekod Jan Sedlák » 04 úno 2008 15:01

Jestli sem to za ty tři roky co se tom píše, vykládá dobře pochopil, sestavil konstrukci traktoru se třemi nápravami, otestoval ji a jelikož se to osvědčilo, měly dobry výsledky tahových zkoušek tak si nechal konstrukci třínápravového podvozku traktoru patentovat. Další fakt je že Fendt ten patent chtěl koupit. Ale neprodaly jim to.

Uživatelský avatar
Příspěvky: 612
Registrován: 15 led 2007 09:04
Bydliště: Opava

Příspěvekod VonVagel » 04 úno 2008 15:06

Jo, o tom jsem taky slysel ze neprodal. Tak potom nechapu proc to ted maji kdyz to ma patentovane...Treba mu skoncil patent co ja vim.
A jen cas ukaze jestli to byl vystrel do tmy:)

Příspěvky: 5
Registrován: 22 úno 2008 19:39

Re: Nový Fendt

Příspěvekod mxu 135 » 22 úno 2008 20:43

Co já jsem slyšel pánové, tak to má opravdu tatrovácké nápravy a ještě jeden poznatek, Trisix byl testován na tatrováckém polygonu a pak byl slavnostně odvezen na výstavu do Hanoveru :lol:

Příspěvky: 5
Registrován: 27 lis 2007 11:41

Re: Nový Fendt

Příspěvekod traktruck » 28 úno 2008 16:46

Tak k téhle diskusi...co já vím, tak těžko může mít Dvořák patent na tři nápravy, když už v na konci šedesátých let jezdil třínápravový Valmet..dokonce i JD testoval tří nápravový traktor. Dost těžko může nekdo získat patent jen na to, že něco má tři nápravy. To by pak mohli dát patent i na to, že má auto čtyři kola :-)))). Nejlepši by bylo zeptat se Dvořáka přímo, ale zase by to byla jednostranná odpověď. Jinak na výstavě Honzek byl a sám říkal, že se ta šestikolka testovala u nás a bude se tu testovat i dál. A je to jen studie. Design dělal jeden německý vysokoškolák v rámci diplomky. Třeba bude nakonec vypadat úplně jinak. A co se týká ještě PB, tak si někdo těžko může dát patentovat něco, co vůbec není dopracováno a vymyšleno. Podvozek PB je z Tatry, motor nemá vymyšleny emise a nesplňuje žádné normy, celý traktor je nestandardní a vůbec jej nelze postavit na značky. Tak na co byste dali ten patent? A Dvořák prýá měl možnost se na vývoji Trisixu podílet, ale odmítl to. Takže okopírovali, neokopírovali, je to úplně jedno, protože každý traktor jde svou cestou...

Příspěvky: 127
Registrován: 29 úno 2008 14:34

Re: Nový Fendt

Příspěvekod Cecka » 29 úno 2008 14:38

Přééésně :) Trisix má ještě před sebou tak minimálně 3 roky práce, takže výsledek (jestli bude) je ještě daleko za obzorem :)
Jinak já si myslim, že bude mít problém s utužením půdy, protože ta hmotnost je vysoká a plochu pásů to prostě nemá...
Každopádně je to zajímavá investice a sem zvědavej, kam až to dotáhnou :)

Uživatelský avatar
Příspěvky: 91
Registrován: 13 lis 2005 12:35
Bydliště: Metylovice

Re: Nový Fendt

Příspěvekod Honza » 02 bře 2008 10:05

http://www.daliborkahanek.wz.cz/trisix.htm

Trisixe jsem viděli při zkoušení v ČR a je to fakt SUPER

Uživatelský avatar
Příspěvky: 612
Registrován: 15 led 2007 09:04
Bydliště: Opava

Re: Nový Fendt

Příspěvekod VonVagel » 03 bře 2008 07:55

Kde?
Když CLAAS tak jedině LEXION 595R s C516-30...

Víte o tom, že se díky svému počítači můžete přímo účastnit skutečných vědeckých výzkumů?
http://www.czechnationalteam.cz/

Příspěvky: 88
Registrován: 02 bře 2008 14:39

Re: Nový Fendt

Příspěvekod Dalibor » 03 bře 2008 18:56

To není důležité kde jezdil, chcete, abych přidal další fotky a něco o noch napsal? :?:

Uživatelský avatar
Příspěvky: 235
Registrován: 05 kvě 2007 14:49
Bydliště: SLOVAKIA-RADOšINA

Re: Nový Fendt

Příspěvekod deutz215 » 03 bře 2008 19:50

no nebolo by na škodu niečo sem hodiť o TRISIX - e a aj nejaké foto. Mňa to moc zaujíma
ked stroje tak jedine Deutz-Fahr a Fendt

Příspěvky: 88
Registrován: 02 bře 2008 14:39

Re: Nový Fendt

Příspěvekod Dalibor » 03 bře 2008 20:34

http://www.daliborkahanek.wz.cz/trisix.htm
Přihodil jsem na Internet ještě nějaké fotky od TRISIXE v ČR

Uživatelský avatar
Příspěvky: 235
Registrován: 05 kvě 2007 14:49
Bydliště: SLOVAKIA-RADOšINA

Re: Nový Fendt

Příspěvekod deutz215 » 03 bře 2008 21:09

zaujalo ma uloženie piestov na ovládanie predného závesu. Nebude to nejako "oslabené" ten výkon zdvihu ?
ked stroje tak jedine Deutz-Fahr a Fendt

Příspěvky: 88
Registrován: 02 bře 2008 14:39

Re: Nový Fendt

Příspěvekod Dalibor » 03 bře 2008 21:23

Určitě NE, mi to připadá že využivají páky lépe než obyčejné čelní zvedaní.
Mě se na nim líbi ty tři nápravy, prý je to dokonce mnohem lepší než pásové Challengery

Uživatelský avatar
Příspěvky: 612
Registrován: 15 led 2007 09:04
Bydliště: Opava

Re: Nový Fendt

Příspěvekod VonVagel » 04 bře 2008 07:54

To je celkem duleziote KDE? Tak to napis...
Když CLAAS tak jedině LEXION 595R s C516-30...

Víte o tom, že se díky svému počítači můžete přímo účastnit skutečných vědeckých výzkumů?
http://www.czechnationalteam.cz/

Příspěvky: 88
Registrován: 02 bře 2008 14:39

Re: Nový Fendt

Příspěvekod Dalibor » 04 bře 2008 15:57

Slíbil jsem že to nepovím, můžu jen ukázat nějaké fotky. Ale já si myslím že nebude dlouho čekat a začne se vyrábět seriově, obvzlášť když má tak dobré trakční schopnosti

Uživatelský avatar
Příspěvky: 51
Registrován: 29 pro 2006 23:31
Bydliště: okr. Poprad, Slovensko

Re: Nový Fendt

Příspěvekod Rasto » 04 bře 2008 17:53

Tie "vývody" za kabínou nad blatníkmi sú akože nalievacie otvory, alebo ako to mam chápať?
... Fendt je Fendt

Příspěvky: 88
Registrován: 02 bře 2008 14:39

Re: Nový Fendt

Příspěvekod Dalibor » 04 bře 2008 19:37

Nevím, co přesně to je, ale určitě to nejsou vika od nádrže. Soudě i podle jiných fotek co mám doma

Příspěvky: 88
Registrován: 02 bře 2008 14:39

Re: Nový Fendt

Příspěvekod Dalibor » 04 bře 2008 20:00

Krátce o Fendt Vario Trisix:

- jsou-li kola stejně velká a odvalují-li se v jedněch kolejích, klesá jejich valivý odpor

- styčná plocha se zvyšuje o 70 % oproti kolovým traktorům pracujícím bez dovojmontáže

- silový tok se přenáší přes 2 Vario převodovky, jednu pro obě přední nápravy, druhou pro zadní nápravu

- modifikovaný závěs z Varia 936 má zdvihovou sílu 12 tun

- čelní závěs má nosnost 5,5 t

- výkon motoru MAN o objemu 12,5 litru je 370 kW/ 500 koní, resp. max. 400 kW/ 540 koní

- 2 spojené nádrže pojmou 1350 l paliva, středová plošina mezi nimi může nést zásobník osiva nebo mít zakomponovánu točnu pro návěsy

- pracovní komfort je o poznání lepší, než u pásových traktorů

- kabina je prostorná, vychází z Varia 900, má 1 kameru vpředu, 2 kamery vzadu, 1 monitor ukazuje oblast před a druhý oblast za traktorem

- i když je pravda, že traktor je nový a tím ještě neověřený

- cena ještě nebyla stanovena, ale bude nižší než za pásový traktor.

Příspěvky: 94
Registrován: 03 bře 2008 13:04

Re: Nový Fendt

Příspěvekod Honza Sedlák » 05 bře 2008 00:47

Dalibor píše:Krátce o Fendt Vario Trisix:
- i když je pravda, že traktor je nový a tím ještě neověřený
- cena ještě nebyla stanovena, ale bude nižší než za pásový traktor.


Kolik byste odhadovaly cenu? Jenom tak ze srandy. Když sem to viděl na fotkách tak sem si řekl že to bude jednou asi hodně moc drahy.

Příspěvky: 127
Registrován: 29 úno 2008 14:34

Re: Nový Fendt

Příspěvekod Cecka » 05 bře 2008 10:59

Dalibor píše:Určitě NE, mi to připadá že využivají páky lépe než obyčejné čelní zvedaní.
Mě se na nim líbi ty tři nápravy, prý je to dokonce mnohem lepší než pásové Challengery
To jo no :) Přece nevěříte tomu, že kola budou mít styčnou plochu větší než pásy... :shock: :wink: Nebo tedy v čem myslíte, že sou lepší? Kolama tu plochu prostě nezíská... Určitě se styčná plocha zvětšila - šesti koly, ale že to je lepší než pásy uvěřim, až mi někdo ukáže prokluz za shodnejch podmínek... :)

Příspěvky: 88
Registrován: 02 bře 2008 14:39

Re: Nový Fendt

Příspěvekod Dalibor » 05 bře 2008 17:19

Pásy mají sice velkou styčnou plochu, a tím i mnohem menší tlak na půdu. A to je ta nevýhoda pasových traktorů, oni se mohou opřít jen o malou vrstu půdy. Kolový traktor se zapře o jeden vrozek pneu mnohem větší silou než pás. A VELKOU nevýhodou pásových traktoru, jako jssou třeby challengery je ta že oni táhnou vší svou silou pouze při jízdě scela rovno, do zatáček musí jeden jejich pás podhrabovat a tím se jeho trakční schopnosti snižují na méně než na polovinu, nemluvě o ztraceném výkonu, který je k zatočení zapotřebí. K dobrým trakčním schopnostem nestačí jenom mít velkou styčnou plochu, ale nalést správný kompromis mezi styčnou plochou a nátlakem na půdu, což řeší právě Fendt Trisix. Tyto Informece mám z firmy kde je více než 5 největších pásových Challengerů. nejsou s nima moc spokojeni. :idea:

Příspěvky: 127
Registrován: 29 úno 2008 14:34

Re: Nový Fendt

Příspěvekod Cecka » 07 bře 2008 11:58

Dalibor píše:Pásy mají sice velkou styčnou plochu, a tím i mnohem menší tlak na půdu. A to je ta nevýhoda pasových traktorů, oni se mohou opřít jen o malou vrstu půdy. Kolový traktor se zapře o jeden vrozek pneu mnohem větší silou než pás. A VELKOU nevýhodou pásových traktoru, jako jssou třeby challengery je ta že oni táhnou vší svou silou pouze při jízdě scela rovno, do zatáček musí jeden jejich pás podhrabovat a tím se jeho trakční schopnosti snižují na méně než na polovinu, nemluvě o ztraceném výkonu, který je k zatočení zapotřebí. K dobrým trakčním schopnostem nestačí jenom mít velkou styčnou plochu, ale nalést správný kompromis mezi styčnou plochou a nátlakem na půdu, což řeší právě Fendt Trisix. Tyto Informece mám z firmy kde je více než 5 největších pásových Challengerů. nejsou s nima moc spokojeni. :idea:
Pár postřehů ode mě:

1) A to je ta nevýhoda pasových traktorů, oni se mohou opřít jen o malou vrstu půdy.
Myslím že hodnoty prokluzu pásů kolem 1-2% sou dostatečným důkazem toho, že tohle je s prominutím absolutní nesmysl...
Tím by postrádalo smysl i používání širších pneu atd... a to nejen na poli! :)

2) A VELKOU nevýhodou pásových traktorů - do zatáček musí jeden jejich pás podhrabovat.
Tím myslíte to, že se vždy oba pásy "točí" stejně rychle? :) To by pak nemělo smysl vůbec u nás pásy používat.
Nebo mluvíte o vyhazování na souvrati? Když se pásák otáčí stejně jako kolák, tak taky nemáte pravdu.

Pásy vs. kola je jednoduchá fyzika, dobře odpužené pásy, dobré řízení apod. a kola zkrátka nemohou konkurovat (mluvím samozřejmě pouze o práci na poli).

Uživatelský avatar
Příspěvky: 612
Registrován: 15 led 2007 09:04
Bydliště: Opava

Re: Nový Fendt

Příspěvekod VonVagel » 07 bře 2008 15:55

S tim prokluzem nevim:) U nas vpodniku meli kdysi pasoveho chalengera a meli celkem dost problem kdyz oral a jezdil po ranu kdyz byla rosa/mokro na poli kde bylo "zelene hnojeni"...tam mu to klouzalo:) Ale jinak spokojenost:)
Když CLAAS tak jedině LEXION 595R s C516-30...

Víte o tom, že se díky svému počítači můžete přímo účastnit skutečných vědeckých výzkumů?
http://www.czechnationalteam.cz/

Příspěvky: 88
Registrován: 02 bře 2008 14:39

Re: Nový Fendt

Příspěvekod Dalibor » 07 bře 2008 16:50

myslím že všichni shodnem že ve většíně podmínek jsou pásy lepší než kolové traktory s přední hnanou nápravou a uzávěrkou na obě nápravy, ale jednoducho geometrii tahových sil si lehce spočítáme, že pásové traktory typu Challenger při maximálním zatížením motoru (táhnou něco co má vysoký odpor) se jejich těžiště přesouvá směrem k zadním pohoným kolům, což znamená že traktor má tendenci se lehce stavět na zadní, čímž se velice hodně odlehčí přední část traktoru-podvozku, no a traktor pohání spíš jen zadní část podvozku. trisix má pro tento jev velice jednoduchý fígl, a to odpružení náprav, trisix se snaží tlačit všemi koly stejným tlakem což pasaky neumí (kdyby Challenger neměl ve předu těžké závaži tak při maximalním zatížení traktoru možná až poskakoval předek, a všechen výkon se přenášel na vzorekpásu, který by byl zrovna pod zadním kolem. Jinými slovy pasák typu Challenger bez velkého předního závaží s maximálním zatížením se rovná stejně těžkému traktoru se stejným počtem koňi a se stejným zatížením s pohonem pouze na zadní nápravu
Tak prosím nepište že pásový podvozek pro tak silé traktory je lepším, než tři-nápravový s odpružením každého kola zvlášť.
Jestli to někoho nepřesvědčilo, tak je mi to jedno, ale kdyby měl někdo zájem tak velicé rád si na tuhle problematiku s každým popovídam. :D 8)

PředchozíDalší

Zpět na Fendt

Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 11 návštevníků