Fendt 936

Honza 2

Fendt 936

Příspěvekod Honza 2 » 08 pro 2005 22:30

Změna informací, bude na Techagru 2006.

Uživatelský avatar
Příspěvky: 806
Registrován: 17 lis 2005 10:49
Bydliště: Blansko

Příspěvekod Petrrrr » 08 pro 2005 22:32

Fakt jo. Tak to rád slyším

Uživatelský avatar
Příspěvky: 647
Registrován: 18 lis 2005 18:32
Bydliště: Šumperk

Příspěvekod Kuba Medera » 09 pro 2005 10:45

tak bude,nebude,já už jsem z toho jelen,jestli tam bude,tak to bude MAZEC,já už se nemůžu dočkat

Příspěvky: 562
Registrován: 12 lis 2005 11:19
Bydliště: České Budějovice

Příspěvekod jirka » 09 pro 2005 11:53

Dovolte mi k tomu se vyjádřit. No je sice super se na něj podívat na výstavě,ale na druhou stranu výstavy sou pro mě bohužel o ničem. Jo, je paráda to vidět,ale když to tam jen tak stojí, tak co z toho. Víc bych se radoval, kdyby RCG Agromex udělal nějakej polní den (ne jen den otevřenejch dveří, dyť je to taky jen výstava) a kdyby tam byl. Prostě vidět to v akci, ale výstava, to je jen hromada vlaječek, letáků a lidí, který se pletou před objektivem :)
Tedy shrnuto, děkuji Honzovi za povzbuzující info, ale dost dobře nerozumín Kubovu "MAZEC", protože tam prostě bude jen stát.

Uživatelský avatar
Příspěvky: 647
Registrován: 18 lis 2005 18:32
Bydliště: Šumperk

Příspěvekod Kuba Medera » 09 pro 2005 13:01

toho traktora jsem ještě na vlastní oči neviděl a tak bych si ho rád prohlídl,sedl do kabiny,ale hlavně vyfotil,to je pro mě mazec a to samé i s JD 8530 a Case IH 310,samozřejmě ,že by bylo pro mě lepší ho viděl na dnu zemědělce,než na techagru a v roce 2004 jsem navštívil techagro bylo dobrý,ale pak jsem jel do Hustopečí na den zemědělce a to teprv bylo mazec,sice tam nebyla všechna technika,ale alespoň jsem to viděl při práci

Příspěvky: 562
Registrován: 12 lis 2005 11:19
Bydliště: České Budějovice

Příspěvekod jirka » 09 pro 2005 13:18

Kubo, to nebylo namířeno proti tobě, to bylo konstatování. Myslim, že kroměMartina a Vojty tady málokdo z nás viděl Fendta 936 i ostatní jmenovaný traktory. Já jen řekl, že vidět stroj na výstavě je to tak trochu o ničem.

Site Admin
Uživatelský avatar
Příspěvky: 315
Registrován: 12 lis 2005 00:23
Bydliště: blízko Olomouce

Příspěvekod Martin » 09 pro 2005 13:47

Jsem zvědavej jestli ho budou mit v tom černo-chromovanem provedení . Nevypadal špatně. Jen jsem zvědavej jestli se doněj Kubo dostaneš si sednout ,v Hannoveru nebyl ani pořadně vidět co tam stalo lidí a do kabiny byla čekací doba tak asi hodinu :D

Uživatelský avatar
Příspěvky: 647
Registrován: 18 lis 2005 18:32
Bydliště: Šumperk

Příspěvekod Kuba Medera » 09 pro 2005 14:04

už abych se začal modlit

Honza 2

Příspěvekod Honza 2 » 09 pro 2005 15:10

Jsem taky zvědav, hlavně na tahovy vlastnosti a jak se nám tady osvědčí na českých lánech. Dobře se Fendt trefil, že vylepšil konečně kabinu a vzhled.

Uživatelský avatar
Příspěvky: 91
Registrován: 13 lis 2005 12:35
Bydliště: Metylovice

Příspěvekod Honza » 12 pro 2005 15:32

V neděli jsem se byl podívat na fenda vario 930 je to fakt velkej traktor

Příspěvky: 1427
Registrován: 17 lis 2005 18:03
Bydliště: okolí Vyškova

Příspěvekod Jan Sedlák » 31 pro 2005 11:40

Akorát vyšla reportáž v Zemědělci z Agritechniky o traktorech, je tam taky samostatný článek o představení Fendtu 936. Všichni výrobci, hlavně JD a Fendt se věnují motorům, které mají snížit obsah emisí. Rovněž prohlašují snížení spotřeby paliva.
Podle mých informací od prodejce Fendt se při tomto novém způsobu a normách spotřeba paliva znatelně zvíší což má vliv na prodejnost typů 930.
Dost mě ale zklamalo že má 936ka motor Deutz o obsahu 7,1l. jsou použité nové pneumatiky speciálně pro tento traktor. Je to hezký zajímavý traktor, zajímala by mě ještě cena. Na rychlost 60km se mě ale zdá ten traktor trošku širší.

Uživatelský avatar
Příspěvky: 806
Registrován: 17 lis 2005 10:49
Bydliště: Blansko

Příspěvekod Petrrrr » 31 pro 2005 13:04

Jo to se zvýší spotřeba, protože čím nižší spotřeba tím se ale zvyšují emise oxidu dusíku (karcinogení) tady si člověk nevybere buď větší spotřeba a nižší emise nebo naopak , východiskem by byl bioalkohol. U toho jsou emise nižší a spotřeba taky aspon u aut to tak je, ale problém je , že by se nějaké věci v motoru musely vyměnit za míň korodující, protože bioalkohol má větší sklony k rezivění.

Příspěvky: 1427
Registrován: 17 lis 2005 18:03
Bydliště: okolí Vyškova

Příspěvekod Jan Sedlák » 31 pro 2005 13:42

Část spalin jde do sání, tím projdou ještě jednou celým procesem. Takje to napsáno, logicky se zvíší spotřeba paliva protože je méně kyslíku. A více se musí chladit vzduch.
Ale spíš bych měl strach u JD, pokud byla větší spotřeba při Common Railu tak teď bude mít vyšší tuplem. U Fendta bych se toho nebál. Ale je to pěkny hovádko. :D Nevím ale jstli bch si ho koupil, cenově to bude taky dražší, nevím, asi MT 765 nebo NH Tg nebo 936ku

Uživatelský avatar
Příspěvky: 806
Registrován: 17 lis 2005 10:49
Bydliště: Blansko

Příspěvekod Petrrrr » 31 pro 2005 13:47

Já bych se rozohodal podle podmínek jestli s tím budu jezdit na i silnicích s velkoobjemákem tak 936 protože má plynulou převodovku a tím pádem nižší spotřebu než klasická převodovka, ale na polní práce MT 765, protože tam má zase vyšší spotřebu plynulá převodovka.

Příspěvky: 679
Registrován: 18 lis 2005 19:11

Příspěvekod Miro » 31 pro 2005 13:51

:?: K tomu si ako došiel :?:

Uživatelský avatar
Příspěvky: 806
Registrován: 17 lis 2005 10:49
Bydliště: Blansko

Příspěvekod Petrrrr » 31 pro 2005 13:53

K tomu jsem nedošel sám, tohle jsem četl.

Uživatelský avatar
Příspěvky: 647
Registrován: 18 lis 2005 18:32
Bydliště: Šumperk

Příspěvekod Kuba Medera » 31 pro 2005 13:59

já to vidím tak,že cena tohoto traktoru bude astronomická,už jenom ten design,výkon a rychlost,to máš jak když chceš auto,když chceš auto do 300 tisíc s dobrými jízdnímy vlastnostmi,tak tam není komfort,a když chceš zase s komfortem tak to není dobré po technické stránce a když chceš obojí dvojí tak si kup mercedes či audi,ale musíš taky myslet na to,že to má vysokou pojistku drahej servis a ND

Příspěvky: 1427
Registrován: 17 lis 2005 18:03
Bydliště: okolí Vyškova

Příspěvekod Jan Sedlák » 31 pro 2005 14:00

Na poli vario předovka nemá větší spotřebu. To je všelék, n aco ji používáš tam má příznivé výsledky.
Ale jinak ti řeknu, Bergmanna za něho, valit těch 40 50 po vesnických cestách bych měl opravdu strach. To by musela být jednosměrka, ten traktor má ke třem metrům.
Ale alespoň Fendt u tohoto se zamyslel nad přenosem síly a tahu, kdežto JD zesílil motor a převodovku nechal u 8530 Vario standardně i obutí je stejné, kabina stejná, nevím jaký bude úspěch v těchto traktorech.

Příspěvky: 679
Registrován: 18 lis 2005 19:11

Příspěvekod Miro » 31 pro 2005 14:01

Asi takto. Rozdiel v účinnosti medzi týmito typmi prevodoviek je len pár percent, okrem varia od Fendta, kde sa dosť prenáša cez hydrauliku pri určitej rýchlosti a tam je to trochu horšie.
Motor má výbornú spotrebu len v určitom pásme otáčok a keď ho udržíš v tomto pásme pomocou prevodovky tak máš najnižšiu mernú spotrebu motora a ťahovú spotrebu. Keď to tak spravíš obyčajnou prevodovkou je ťahová spotreba ešte lepšia o rozdiel v tej účinnosti prevodov, len zas to nie je jednoduché udržať motor v tomto ekon. pásme, to chce výborný motor.

Uživatelský avatar
Příspěvky: 806
Registrován: 17 lis 2005 10:49
Bydliště: Blansko

Příspěvekod Petrrrr » 31 pro 2005 14:09

Podle toho co jsem se dočetl tak má větší spotřebu plynulá a je tam i příklad:
Dva traktory s plynulou a klasickou převodovkou jedou po poli s talířovým podmítačem na rovném pozemku s vyrovnanýma půdníma vlastnostma ve stejné hloubce a při stejné pracovní rychlosti, která se nemění. Oba trakotory běží ve stejný otáčkách, převodový poměr se nemění. Který bude mít větší spotřebu?
Ten s plynulou, protože plynula ma nejhorší přenos výkonu.

Příspěvky: 1427
Registrován: 17 lis 2005 18:03
Bydliště: okolí Vyškova

Příspěvekod Jan Sedlák » 31 pro 2005 14:09

Přesně tak.
U skupinových převodovek je nejlepší účinnost ale je těžší udržet motor ve správných otáčkách. Myslím že stejně zůstane na těžké polní práce nejvíc používaná PowerShift. Na Johnka 8530 by ji montoval standardně místo vario, která je standardně u toho modelu. Je to stroj pro pole a tahové práce a na práces vyvodovým hřídelem stejně není dobrý kvůli motoru.

Uživatelský avatar
Příspěvky: 806
Registrován: 17 lis 2005 10:49
Bydliště: Blansko

Příspěvekod Petrrrr » 31 pro 2005 14:14

To nechce jen výborný motor to chce i výborný počítač aby motor udržel v ekonomickém režimu, něco podobného má Challenger se systémem Intellitronics.

Příspěvky: 679
Registrován: 18 lis 2005 19:11

Příspěvekod Miro » 31 pro 2005 14:17

To Petrrrr: Ten príklad je čistá teória, v praxi sa niečo také nestane.
Zrazu sa ti odľahčí náradie, motor vyletí nahore a sme doma.
Na vysoké výkony motora asi zatiaľ bude prevládať klasika, vario na 250-300 koní vyjde moc draho a asi aj výdrž na 300 koní bude nič moc.

Uživatelský avatar
Příspěvky: 806
Registrován: 17 lis 2005 10:49
Bydliště: Blansko

Příspěvekod Petrrrr » 31 pro 2005 14:23

Teorie to je to je pravda, ale z logiky věci to pravda bude. JInak s tebo souhlasím že bude převládat klasika v nejvyšší výkonové třídě nebo přijde něco úplně nového tak jako kdysy Vario.

Příspěvky: 679
Registrován: 18 lis 2005 19:11

Příspěvekod Miro » 31 pro 2005 14:26

Povedal by som že tam bola napísaná účelová pravda :idea:

Uživatelský avatar
Příspěvky: 806
Registrován: 17 lis 2005 10:49
Bydliště: Blansko

Příspěvekod Petrrrr » 31 pro 2005 14:29

Teď jsem tě nepochopil jak jako účelová pravda? Prosím rozveď to.

Příspěvky: 1427
Registrován: 17 lis 2005 18:03
Bydliště: okolí Vyškova

Příspěvekod Jan Sedlák » 31 pro 2005 14:33

Když traktor s vario nevyužiješ na sečení, lisování, senážáky, frézy a nevím co ještě, jen ho mít na těžké tahové práce na pole ani ne do dopravy moc ne tak nemá cenu kupovat takový traktor už ne vůbec 936ku nebo 8530JD, které se cenově blíží velkým kloubovým tahačům nebo pásovým. Tak jak to říká Miro, to je pravda, naprosto je to tak.

Uživatelský avatar
Příspěvky: 806
Registrován: 17 lis 2005 10:49
Bydliště: Blansko

Příspěvekod Petrrrr » 31 pro 2005 14:35

Souhlasím to je pravda.

Příspěvky: 1427
Registrován: 17 lis 2005 18:03
Bydliště: okolí Vyškova

Příspěvekod Jan Sedlák » 31 pro 2005 14:37

Nevím na kolik háček si to v Německu pořídí ale myslím že to bude něco kolem 500ha a zbytek vytížení mu bude tvořit práce někde s frézami, odhrnování sněhu, doprava, mulčování. tohle je práce pro traktory Fendt.

Příspěvky: 679
Registrován: 18 lis 2005 19:11

Příspěvekod Miro » 31 pro 2005 14:41

Pri štedrej dotácii EU to vezme aj na 100 ha, v pohode. 2/3 ceny dostane, musí ho mať 4-5 rokov, potom to predá za 1/3 ceny čo zaň v skutočnosti aj zaplatil a je to, má to zadarmo
:D

Další

Zpět na Fendt

Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 13 návštevníků