odpružena předni naprava

Příspěvky: 45
Registrován: 09 pro 2009 19:56

odpružena předni naprava

Příspěvekod p.spacek07 » 23 kvě 2010 19:05

dobry den,poradi mi někdo jak spravně použivat odpruženi hlavně jestli to musim při každe jizdě zapinat,atd...

Příspěvky: 264
Registrován: 28 lis 2006 21:47
Bydliště: českobudějovicko

Re: odpružena předni naprava

Příspěvekod václav » 24 kvě 2010 22:27

Nech ho zapnutý a buď rád že ho tam máš. A nebo to vypni aby sis vyzkoušel jak trpí ti co odpruženou nápravu nemají. :D Vypnutý pružení se používá jen při některých pracech s čelní hydraulikou kde je třeba zachovat stálou míru mezi nápravou a čelními rameny, např. čelní kypřič nebo pěch, dříve se vypínala i v čelní sekačce ale dnešní stroje to zvládají i spružením, zvlášť pokud mají vlastní kopírování. Pokud máš vpředu jen závaží tak není o čem přemýšlet. Fendti mají na pružení dvojčinné písty, takže si můžeš předek pérováním na místě snížit nebo zdvihnout, což je někdy dobré třeba při zapřahání čelního nářadí. Nebo se to dá použít u provedení bez čelní hydrauliky na zvednutí kola při výměně. Zvedneš, podložíš závaží, spustíš a zvedá se celá náprava. :wink:

Uživatelský avatar
Příspěvky: 403
Registrován: 28 zář 2007 21:13

Re: odpružena předni naprava

Příspěvekod lukasbranka1 » 25 kvě 2010 20:57

dvoučine pisty maji take všechny JD a nikdy nabyla odpruženka s jednočinymi pistnicemi ono by to nefungovalo byla by to jen vyškově stavitelna naprava
tu fintu použivam pořat ušetři to hodně prace třeba při kalibracich řizeni atd .

Příspěvky: 264
Registrován: 28 lis 2006 21:47
Bydliště: českobudějovicko

Re: odpružena předni naprava

Příspěvekod václav » 25 kvě 2010 22:22

Na dvoře nám stojí z odpružených JD zatim jen 7720 a ta má jednočinné plunžry. Zvednout se neumí, spustit a vypnout občas ano ale to pak tu nápravu znova zapne jen servis. :? Snad až připlave od amíků nový Rko, bude u něj pružení spolehlivější. :)

Uživatelský avatar
Příspěvky: 612
Registrován: 15 led 2007 09:04
Bydliště: Opava

Re: odpružena předni naprava

Příspěvekod VonVagel » 26 kvě 2010 07:04

U JD se da odpruzeni napravy vypnout? Odruzeni predni napravy by se melo vypinat pri tezkych polnich pracich jako je orba...
Když CLAAS tak jedině LEXION 595R s C516-30...

Víte o tom, že se díky svému počítači můžete přímo účastnit skutečných vědeckých výzkumů?
http://www.czechnationalteam.cz/

Příspěvky: 146
Registrován: 03 dub 2009 14:13

Re: odpružena předni naprava

Příspěvekod w690i » 26 kvě 2010 15:06

VonVagel píše:U JD se da odpruzeni napravy vypnout? Odruzeni predni napravy by se melo vypinat pri tezkych polnich pracich jako je orba...

Pravě že ne... Když máš zapnuté odpružení tak kola lepe sedí na pudě pak to i méně hrabe....

Příspěvky: 45
Registrován: 09 pro 2009 19:56

Re: odpružena předni naprava

Příspěvekod p.spacek07 » 26 kvě 2010 19:53

děkuji že jste se zapojili do diskuse aspon se něco dozvim od zkušenějšich,v navodu mi pišou něco o nastaveni polohy,jako že to odpruženi bude ve středni poloze nebo že jěště klesne a bude použito tvrdši tlumeni,moc tomu nerozumim,poradite mi někdo?předem diky

Uživatelský avatar
Příspěvky: 403
Registrován: 28 zář 2007 21:13

Re: odpružena předni naprava

Příspěvekod lukasbranka1 » 26 kvě 2010 20:48

nadalo mi to hledal jsem a 7720nema plunžry v katalogu je k mani pist na pistnici a s rozvaděče předniho odpruženi vedou 4 hadice k valcum podivej se lepe
dal u amerik se naprava neda uživatelsky nastavovat jen servisně takže obsluhy nemaji šanci a vypnout nejde jo nastaveni vyšek pasem necitlivosti ajinych věci vše jde ale jen servisně tim padem si ji zvedam přes servisni přistup jednoduše T calibrace jednotka SFA adresa 20 a pak zaleži podle vybavy bud s ESCV v tom připadě zamknout hydrauliku a 1 okruhem v zaražkove pozici si s ni hybeš jak chceš pokud ma mechanicke hydraulicke okruhy tak pačkou blinkru totež pokud nic nepotvrdiš tak se nic nestane a po vypnuti kličku se vše vrati do normalu ja většinou při jednom udělam kalibraci napravy je to chvilka pokud naprava blbne běs po snimači pozice už jsem zažil jeho chybu a mormalně ma ni nepřijdeš prostě neni linearni ma přerušeni je to vidět v grafu při velmi malem pohybu ale ta mala chyba stači na zablokovani napravy přiliš prudka změna mapěti
u němcu premia se da uživatelsky do napravy vstoupit vynout hybat s vyškou a tak ale při zapnuti se vše opět zapne do standartu hybat s napravu jde s duvodu nasazovani zavaži taky s tim jde zvednout předni napravy do vzduchu
nevim jak u fendu u JD se da nastavit odpruženi měke střědni a aktivni standartně je nastaveno aktivni prostě proti rozhoupani je to měke ale jako tlumič přiškrti prutok v ten pravy okamžik a zbranuje rozkmitani funguje to skvěle hlavně ve velkych navěsech bez toho se s tim pry ani neda jezdit to znam od obsluh

Příspěvky: 264
Registrován: 28 lis 2006 21:47
Bydliště: českobudějovicko

Re: odpružena předni naprava

Příspěvekod václav » 26 kvě 2010 22:49

S těma plunžrama se omlouvám, jsem si to spletl, ty má vzadu. Ono by to ani jak píšeš nemohlo fungovat, nedržel by polohu. Vím že kluci zjišťovali jestli by to nešlo nějak ovládat jako u Fendta, kůli sundavání závaží a prý nešlo. Na sundavání závaží paleťákem je traktorista moc pohodlnej tak ho vozí pořád a gumy šly po 3000 hodinách do kopru. Loni dost zlobil ten rozvaděč pérování, buď to po vypnutí motoru kleklo nebo najednou nešlo vůbec, pak zas šlo, něco tam poladili na ventilech a zatim jelínek přední běhy nelomí.

Uživatelský avatar
Příspěvky: 612
Registrován: 15 led 2007 09:04
Bydliště: Opava

Re: odpružena předni naprava

Příspěvekod VonVagel » 27 kvě 2010 07:07

Kdyz mas v orbe zaplou odpruzenou napravu a na zadnich ramenech mas aktivovane EHR myslim si ze se ti to bude hadat navzajem...
Když CLAAS tak jedině LEXION 595R s C516-30...

Víte o tom, že se díky svému počítači můžete přímo účastnit skutečných vědeckých výzkumů?
http://www.czechnationalteam.cz/

Uživatelský avatar
Příspěvky: 403
Registrován: 28 zář 2007 21:13

Re: odpružena předni naprava

Příspěvekod lukasbranka1 » 27 kvě 2010 22:22

s tou napravou jde hybat jak jsem už psal ten postup servisaci tě to mužou naučit neni to žadna věda přesvěč servisaky at tě to nauči věř vim co pišu at tvrdi co chtěji jedine co ti mužou řict je to že ti to prostě neřeknou že to neni pro obsluhy a ruzne jine vymluvy
vymluvy že to nejde neber jde to přes nedokončenou calibraci SFA
to Von Vagel povoz se někdy s odpuženkou od JD prostě to funguje naprostu skvěle i kdyš tvuj nazor zni velice logicky ale v praxi s tim neni jediny problem jestli Cllasy s tim maji problem a nebo pišou jakakoli doporučeni či dokonce omezeni tak to nemaji vychytane to už posud sam ja to nemužu hodnotit znam to jen s jedne strany

Uživatelský avatar
Příspěvky: 612
Registrován: 15 led 2007 09:04
Bydliště: Opava

Re: odpružena předni naprava

Příspěvekod VonVagel » 28 kvě 2010 07:04

Kdyz se nad tim zamyslis nedava to logiku vepredu te pruzi vyrovnava se naprava a vzadu ti delaji to same ramena...
Mas pravdu v tom ze Claas doporucuje v orbe vypinat predni napravu, stejne na tom je Fendt. Clovek se nekdy v navodu k obsluze dozvi hodne zajimave veci... Je spis otazkou jestli naprava jde u JD vypnout?:) Ja jsem slysel ze ne, v JD jsem sedel napr. v 5090R a zadne tlacitko na vypnuti/zapnuti napravy tam nebylo...
Když CLAAS tak jedině LEXION 595R s C516-30...

Víte o tom, že se díky svému počítači můžete přímo účastnit skutečných vědeckých výzkumů?
http://www.czechnationalteam.cz/

Příspěvky: 554
Registrován: 08 črc 2009 20:06

Re: odpružena předni naprava

Příspěvekod miki » 28 kvě 2010 09:43

VonVagel píše:Kdyz se nad tim zamyslis nedava to logiku vepredu te pruzi vyrovnava se naprava a vzadu ti delaji to same ramena...
Mas pravdu v tom ze Claas doporucuje v orbe vypinat predni napravu, stejne na tom je Fendt. Clovek se nekdy v navodu k obsluze dozvi hodne zajimave veci... Je spis otazkou jestli naprava jde u JD vypnout?:) Ja jsem slysel ze ne, v JD jsem sedel napr. v 5090R a zadne tlacitko na vypnuti/zapnuti napravy tam nebylo...

U 5090R není odpružená náprava.
Překovejme meče v pluhy a naopak

Uživatelský avatar
Příspěvky: 403
Registrován: 28 zář 2007 21:13

Re: odpružena předni naprava

Příspěvekod lukasbranka1 » 28 kvě 2010 20:07

souhlasim u standartu a u amerik nejde vypnout naprava ani nejde jakkoli uživatelsky s ni manipulovat
u všech německych premii jde přes coman center s napravou maniulovat uživatelsky ale při novem nastartovani se system vraci do standartu to znamena odpruženi funkčni
žadne omezeni ani doporučeni neeksistuje prostě se to neřeši
tlačitko na vypnuti a nebo nastaveni odpruženi nikdy nebylo a ani nebude vždy přes coman center

Příspěvky: 412
Registrován: 19 lis 2006 22:13

Re: odpružena předni naprava

Příspěvekod medulin » 28 kvě 2010 21:36

Panove ja myslim ze tlumení kmitu EHR je aktivní pouze při zvednutí závěsu. Tudíž při orbě se s napravou nehada ne?

Uživatelský avatar
Příspěvky: 1662
Registrován: 11 čer 2007 23:17
Bydliště: Rokycany-Radnicko

Re: odpružena předni naprava

Příspěvekod neznalek » 28 kvě 2010 22:18

medulin píše:Panove ja myslim ze tlumení kmitu EHR je aktivní pouze při zvednutí závěsu. Tudíž při orbě se s napravou nehada ne?


kolega mel asi namysli silovou regulaci EHR zadniho závěsu...což by mohlo mít stejný efekt jako tlumení kmitu pri dopravě (teorie)...

Příspěvky: 199
Registrován: 08 lis 2009 21:39
Bydliště: Hostice

Re: odpružena předni naprava

Příspěvekod JJaris » 05 čer 2010 14:34

to vogelnote: myslím, že si tady nerozumíme a každý mluvíme o něčem jiném. Smysl odpružené nápravy je v tom, že primárně tlumí nerovnosti jak na silnici tak hlavně na poli. Mám doma 6430 Standard s TLS (odpružená přední náprav) nejde vypnout a i kdyby šla tak bych ji nikdy nevypínal není to potřeba a šetří stroj od rázů. Pokud ořeš a používáš silovou hydrauliku (ne polohovou) tak se ti v závislosti na odporu půdy přizvedává nebo zahlubuje pluh (případně jiný stroj). Z teorie orby je to nevýhodné, jelikož utužená místa nezořeš a pluh se ti vyhloubí, měla by se proto používát funkce polohová a držet stejnou hloubku orby, kypření atd. Mám porovnání s traktory JD s a bez odpružené nápravy a můžu říci, že se to nedá porovnávat a dnes bych traktor bez od.nápravy nechtěl. Vím, ze zkušeností jednoho majitele MF, že musí od.nápravu vypínat na poli a používat jen na silnici. Op. náprava zvyšuje trakci a neustále přitláčí kola na zem a tím zvyšuje tažnou sílu stroje. Mám to vyzkoušené v kopcovitém terénu, kde hospodaříme na loukách a pastvinách a kde jsem jezdil na kopcích vedle s horalsystémeme (mám ho na max. šířce rozchodu kol 460/80-38 a má 2,40m). Traktor bez od.nápravy se na nerovnostech a tahu do kopce rozkáče s TLS pěkně pluje a udržuje předek traktoru v konstantní výšce. Nevím, jak jiné značky , ale uchycení přední nápravy na 2 pístnicích a její ukotvení ve středu traktoru pod kabinou má něco do sebe a poznáte např. na silnici výmol až do něj najedete zadním kolem jinak předek vše odfiltruje. :)

Příspěvky: 146
Registrován: 03 dub 2009 14:13

Re: odpružena předni naprava

Příspěvekod w690i » 10 čer 2010 21:30


Zpět na Fendt

Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Seznam.cz [Bot] a 9 návštevníků