JCB Fastrac
- Jan Sedlák
- Příspěvky: 1427
- Registrován: 17 lis 2005 18:03
- Bydliště: okolí Vyškova
nevím jak s bankou na úvěry, ale tam bych asi nešel žádat o úvěr. Možná tak leasing. Ale to je jedno.
pravda je že ta spotřeba je níž než u klasiky, jezdil jsem také s Fastrakem, i když týden, a neco v setí, pak den senáží, fakt je že to je málo ale srovnávat můžeš tak trochu. to pohodlí je třída oproti traktoru, spotřeba nižší, kdo ten traktor umí využít tak je spokojený. Dá se sním i orat, s 5 tělesy poloneseným proč ne, setí, válení. zas tak tragicky to není. V senážích super, se senážákem, lisem. na silnici nevím, viděl jsem ho s tridemem a nebylo n atom nic špatného.
Dá se s ním vozit i řepa do cukrovaru, soupravu MTSP s vlekem předbíhal. Krásně. nevím proč by to nešlo, když to tomu podniku vyjde lépe a vydělá na tom...
Není tady co říct k této řeči. pár lidí co, člověk co má Fastraky v podniku, ví o čem mluví, já osobně bych si Fastrac koupil, zvlášť na obdělávání luk a senáže, mulčování a další a další práce úplně bez obav. I se špičkovýmservisem. poroučím se.
pravda je že ta spotřeba je níž než u klasiky, jezdil jsem také s Fastrakem, i když týden, a neco v setí, pak den senáží, fakt je že to je málo ale srovnávat můžeš tak trochu. to pohodlí je třída oproti traktoru, spotřeba nižší, kdo ten traktor umí využít tak je spokojený. Dá se sním i orat, s 5 tělesy poloneseným proč ne, setí, válení. zas tak tragicky to není. V senážích super, se senážákem, lisem. na silnici nevím, viděl jsem ho s tridemem a nebylo n atom nic špatného.
Dá se s ním vozit i řepa do cukrovaru, soupravu MTSP s vlekem předbíhal. Krásně. nevím proč by to nešlo, když to tomu podniku vyjde lépe a vydělá na tom...
Není tady co říct k této řeči. pár lidí co, člověk co má Fastraky v podniku, ví o čem mluví, já osobně bych si Fastrac koupil, zvlášť na obdělávání luk a senáže, mulčování a další a další práce úplně bez obav. I se špičkovýmservisem. poroučím se.
- Jan Sedlák
- Příspěvky: 1427
- Registrován: 17 lis 2005 18:03
- Bydliště: okolí Vyškova
ten Fendt 300koní, tj.930 stojí zhruba kolem 4 - 4,5 milionu. 936 by byla s cenou asi nekde u 5, 5,5 a tam už je potom hodnota pásáku MT 765.
- Vojtěch Rada
-
- Příspěvky: 136
- Registrován: 15 lis 2005 01:10
- Bydliště: Boskovštejn 6
to Honza: o cenách Fendtu mám jiné informace, ale asi máš pravdu ty.
Jak říkáš, výborný servis. Myslím si že nejlepší v republice.
to zetor: Co vyhláška nezakazuje tak je to povolený.....
Jak říkáš, výborný servis. Myslím si že nejlepší v republice.
to zetor: Co vyhláška nezakazuje tak je to povolený.....
- Jan Sedlák
- Příspěvky: 1427
- Registrován: 17 lis 2005 18:03
- Bydliště: okolí Vyškova
Nevím nebudu se hádat, moje cenové informace Fendtu jsou z roku 2004 a 2005, možná že v plné výbavě bude hodně drahý. Ale jo 936 bude stát hezký ranec, kolem 5 i přes to půjde. Tam se fakt vyplatí Challenger.
Fastrac má profi servis, i dodávku ND, profi přístup.
Když se to druhým nelíbí tak ať si koupí trambus nebo cokoliv jinyho, ten bude nejspolehlivější za tech 20 let... a bude mít jedinečnou spotřebu. a ta silniční daň, dyť o co jde žejo.
Fastrac má profi servis, i dodávku ND, profi přístup.
Když se to druhým nelíbí tak ať si koupí trambus nebo cokoliv jinyho, ten bude nejspolehlivější za tech 20 let... a bude mít jedinečnou spotřebu. a ta silniční daň, dyť o co jde žejo.
no vyhlaska taky nezakazuje otacet obracak v prudkym svahu a nikdo to nedela,protoze to preklopi traktor...Ja si myslim ze tahat Fastracem 40 tun je nebezpecny, ten traktor na to podle me vubec neni stavenej. Ta vyhlaska na to bude nekde pamatovat, i kdyz tomu rikaj systemovy nosic, tak to bude mit max hmotnost soupravy, stejne jako to maj nakladaky, a myslim ze JCB na to taky pamatuje a musi nekde rikat co se za to da priprahnout. Ale spis si myslim jestli nebude vyhodnejsi koupit misto toho budto nakladak s vlekem, a nebo rovnou kamion,kerej je na tech 40 tun stavenej. On ten podvozek s tou nastavbou bude stat taky dost, a argument,ze fastrac se muze pohybovat i po poli, bych tady neuvadel, protoze s takovym navesem si myslim ze by se na tom poli moc nehnul. A jestli vyhlaska tohle Fastracum nezakazuje, tak proc se takhle velky navesy nevyrabej, proc je Annaburger,Bergmann nedelaj?
- Jan Sedlák
- Příspěvky: 1427
- Registrován: 17 lis 2005 18:03
- Bydliště: okolí Vyškova
Schválně se mrkni na kategorie rozdělení vozidel. Podle rychlosti je Fastrac a traktory s rychostí nad 50km(možná i 40)km v kategorii nákladních automobilů. Totéž i Fendt a JD s rychlostí 50km. Správně podle předpisů bys měl mít na tento traktor i řp. sk. C+E. A nechtěl bych se hádat ale i možná že to správně platí i n a traktory s rychlostí 40km. To jen tak okrajově.
Tak ten podnik kde majú len Fastraky je od nás 10 km. Nič iné tam nejazdí, len na služby Magnum s Horschom na skúšanie bezorebky.
Až je to divné, ale 5-6 radličný Lemken (a to sú tu sakra ťažké pôdy) to valí v pohode, žiaden veľký preklz, skákanie a pod. Kompaktor 6m to je to samé, Kinze sejačka 12- riaková žiaden problém, Solitiara min 9 m v pohode, ostatné kosačky, lis, arcusin, autovleky, lis do vaku, rozmedla MH, postrekovač, vyorávač repy to je pre neho normálka.
Jezdilo ich tu jednu dobu aj 6-7 naraz, a dokonca sa ani nejako nesypali, prestoje väčšinou kvôli poruchám náradia. Je fakt že pruženie im vydrží max rok dva a ide na generálku. Tie najstaršie majú teraz cez 18000 hodín, najstaršie na Slovensku a stále to ide bez veľkých nákladov. Je pravda že mali prvé rozbité prevodovky, boli tu z Anglie sa na to pozeraťm, neverili že sa to dá za 2 roky totálne zodrať, to išlo rovno na výmenu, s novšími už také vážne problémy neboli.
Kto má záujem o spotreby tak nejaké mám popísané nech mi pošle správu, jedného času som tam robil nejaké merania.
Teraz mi povedzte čo je efektívnejšie, mať traktor ktorý ide 2000-2500 Mh a náklady na hodinu a tým aj hektár sú nízke, alebo mať ťažký poľný traktor ktorý nevyužijem viac ako 1200-1500 hodín a potom mi stojí, o nákupe ťahača s návesom do poľnoh. podniku sa rozpisovať nebudem to ani nemá význam, však sa nebudeme miešať do autodopravy, že.
Pri rozumnom využitý je to hodne silný nástroj na dosiahnutie nízkych nákladov s mechanizácii rastlinnej výroby. Pre podnik do 1500 ha je JCB vhodná alternatíva aj oproti klasickému traktoru povedzme o výkone 220 koní, ktorý by to mal robiť.
A to ani nie je môj favorit čo sa traktorov týka, sakra.
Až je to divné, ale 5-6 radličný Lemken (a to sú tu sakra ťažké pôdy) to valí v pohode, žiaden veľký preklz, skákanie a pod. Kompaktor 6m to je to samé, Kinze sejačka 12- riaková žiaden problém, Solitiara min 9 m v pohode, ostatné kosačky, lis, arcusin, autovleky, lis do vaku, rozmedla MH, postrekovač, vyorávač repy to je pre neho normálka.
Jezdilo ich tu jednu dobu aj 6-7 naraz, a dokonca sa ani nejako nesypali, prestoje väčšinou kvôli poruchám náradia. Je fakt že pruženie im vydrží max rok dva a ide na generálku. Tie najstaršie majú teraz cez 18000 hodín, najstaršie na Slovensku a stále to ide bez veľkých nákladov. Je pravda že mali prvé rozbité prevodovky, boli tu z Anglie sa na to pozeraťm, neverili že sa to dá za 2 roky totálne zodrať, to išlo rovno na výmenu, s novšími už také vážne problémy neboli.
Kto má záujem o spotreby tak nejaké mám popísané nech mi pošle správu, jedného času som tam robil nejaké merania.
Teraz mi povedzte čo je efektívnejšie, mať traktor ktorý ide 2000-2500 Mh a náklady na hodinu a tým aj hektár sú nízke, alebo mať ťažký poľný traktor ktorý nevyužijem viac ako 1200-1500 hodín a potom mi stojí, o nákupe ťahača s návesom do poľnoh. podniku sa rozpisovať nebudem to ani nemá význam, však sa nebudeme miešať do autodopravy, že.
Pri rozumnom využitý je to hodne silný nástroj na dosiahnutie nízkych nákladov s mechanizácii rastlinnej výroby. Pre podnik do 1500 ha je JCB vhodná alternatíva aj oproti klasickému traktoru povedzme o výkone 220 koní, ktorý by to mal robiť.
A to ani nie je môj favorit čo sa traktorov týka, sakra.

Já sem zatím s fastrakem jel jen po poli a cestě s překladacím vozem ale když sem viděl že je schopný s tím tamndemem valit okolo 50 po poli (viz fotky v moji kategorii) tak sem se dost i bál protože tak rychle sem jel na poli naposledy s kroskou. Do pluhu bych ho asi nedal ale viděl sem ho i s 6metrovým secím strojem od farmetu a jel bez problemu. Takové Jasno na ty služby co dělá má vhodně zvolene stroje.
Řekl sem do žní, je po žních. Zítra s ním jedu naposled.
tak to souhlasim, traktory nad 40 km/h, na ty je treba mit C,popr i E,stejne tak snad i na velkej kombajn. Ale zase tam sou ty pravidla o 2,5 nasobku vlastni vahy u traktoru do 50km/h a o 1,5 nasobku u traktoru nad 50km/h. To by me prave zajimalo, kam se radi Fastrac, jestli to berou jako traktor, nebo jestli jako systemovy nosic a maj pro to vlastni pravidla, rek bych ze jako nakladak to asi neberou. A i kdyby jo, tak i pro ty nakladaky musej bejt naky pravidla kolik muzes zaprahnout do etazovyho zavesu, a 4 nasobek asi povolenej nebude. Tahle vyhlaska potrebuje znacnou rekonstrukci. Bohuzel asi nebude jedina...
- Jan Sedlák
- Příspěvky: 1427
- Registrován: 17 lis 2005 18:03
- Bydliště: okolí Vyškova
On je ve vyhlášce trochu nepořádek, jiným slovem lépe řečeno. jak v ř.p. a skupinách tak i v tomhle. Vím že Toko to řešilo tak že n aFastrak dali za kabinu tunovy závaží a návěsem se dotížil. Fastrac spadá do kategorie NÁKLADNÍ AUTOMOBILY. Nevím jestli je to skupina N. Ale podle tohoto by se měli řídit předpisy z této kategorie vozidel. S návěsy je to jasné. S autovlekem pokud jezdí tak také, tamnepřekročím limit. Ale v případě mezikusu na kterém vysí návěs nevím jak to bude. každopádně bych do toho dal raději asi 8250 s Vario převodovkou kde by ta bezpečnost byla vyšší. mě osobně se tato myšlenka líbí, za silným traktorem na přetažení návěsu v nouzovce je to dobrá věc.
Ale nebudu se nejak vyjadřovat k poměrům hmotnosti, i když návěs a podvozek jsou brzděny a využívají systému ABS, což má i Fastrac, ale pokud tam ABS není tak by neměl být správně použit ani na tahači. Brzdy jsou tam dvouokruhové, což je bezpečné také. jak se s tym vypořádá 200ps tahač nevím, v kopcích pojedu pomaleji a na rovině to rozjedu. Spíš to bude dobré na široké silnice na rovinku. Na pole jen na úvratí pro vvážecí vůz.
Ale nebudu se nejak vyjadřovat k poměrům hmotnosti, i když návěs a podvozek jsou brzděny a využívají systému ABS, což má i Fastrac, ale pokud tam ABS není tak by neměl být správně použit ani na tahači. Brzdy jsou tam dvouokruhové, což je bezpečné také. jak se s tym vypořádá 200ps tahač nevím, v kopcích pojedu pomaleji a na rovině to rozjedu. Spíš to bude dobré na široké silnice na rovinku. Na pole jen na úvratí pro vvážecí vůz.
Jsem tu nový a tak bych se tu nerad špatně zapsal, k tématu, není nad stroje fastrack pro dopravu je to ideál u nás je pouze fastrack 185 65, vynikající stroj, myslím i protože se nikdy nevyužíval na těžší polní práce, v létě vozí balíky na podzim mulčuje no a v zimě uhrní sníh, jo a k rychlosti na rovné cestě s valníkem a 14 velkými kulatými balíky dal něco přes 80 km/h
- Vojtěch Rada
-
- Příspěvky: 136
- Registrován: 15 lis 2005 01:10
- Bydliště: Boskovštejn 6
těch 40t je zas extrém. Ale vemte si návěs s objemem 60m3 na vození senáže, siláže, sena, slámy, zvířat atd to je potom produktivita. Nebo vození do horších podmínek, kam se kamion nedostane.
to Zetor: Anaburger a Begrmann tyto návěsy nedělají protože nemůžeš do háku zavěsit 40t. V tomto provedení podvozku je to jinak udělaný.
Co se týče vyhlášek tak nemá se cenu o nich bavit. Kdo je zná a najde si kličky tak je na tom nejlíp.
To Miro: Souhlasím co se týče využití a dopad na ekonomiku. Je vidět že jsi něco prošel a výš, že není důležití čím to dělám ale jaký mi to přinese výnos.
to Zetor: Anaburger a Begrmann tyto návěsy nedělají protože nemůžeš do háku zavěsit 40t. V tomto provedení podvozku je to jinak udělaný.
Co se týče vyhlášek tak nemá se cenu o nich bavit. Kdo je zná a najde si kličky tak je na tom nejlíp.
To Miro: Souhlasím co se týče využití a dopad na ekonomiku. Je vidět že jsi něco prošel a výš, že není důležití čím to dělám ale jaký mi to přinese výnos.
fastrac
Po delší době jsem se dostal na tyto stránky a ta diskuse kolem Fastracu mě udivuje, připadá mi, že nikdo s těch co tady hledají na Fastracu chyby v něm nikdy neseděli natož aby s ním jezdily u nás jezdí dva už od roku 1997 loni se koupila nová 3220+ a kromě toho, že traktor není stoprocentní v oračce nemá chybu, taky opravy minimální a to jede skoro celý rok včetně zimního plužení a podzimního vožení řízků s cukrovaru. Někdo tu včera psal i o spotřebě ve srovnání s tak vychvalovanými zelenýmy jeleny, zrovna dneska jsem měl v ruce časopis Mechanizace zemědělství je tam nabídka traktorů pro rok 2006 a jedině u jelenů není ani u jedné řady napsána měrná spotřeba paliva, asi nebude tak skvělá jak ji prodejci jelenů prezentují.
- Jan Sedlák
- Příspěvky: 1427
- Registrován: 17 lis 2005 18:03
- Bydliště: okolí Vyškova
V prospektech je, jen 8020 a dál 20kové řady... A je příznivá. Tady ty 8030 budou asi hůř. Ale měrná spotřeba je jen orientační. V praxi je hoodně jiná.
- Jan Sedlák
- Příspěvky: 1427
- Registrován: 17 lis 2005 18:03
- Bydliště: okolí Vyškova
Blbost. Platí nová norma emis, a všechny nové motory musí ji splnit, tzn. recirkulace zplodin ze spalování, a tyto traktory budou mít vyšší spotřebu než ty dosavadní. navíc s obsahem 9 l, no nevím. JD si vezme ale musí se to umět, jak s Fendtem a pak bere méně. No uvidíme. ale zas abych nepsal neco do Fastrku o JD, na JD tam je plátno že?
- Jan Sedlák
- Příspěvky: 1427
- Registrován: 17 lis 2005 18:03
- Bydliště: okolí Vyškova
Hej měli bychom topsat jinam.... je tam plátno traktory JD nebo si založit třeba Spotřeba traktorů John Deere. odvádí to pozornost od tématu a tam by to bylo i jendodušší ne?
- Jan Sedlák
- Příspěvky: 1427
- Registrován: 17 lis 2005 18:03
- Bydliště: okolí Vyškova
Tak to myslím vážně. nedělej si z toho kozy. Tady se bavime fakt o JD a ne Fastracu. kruciš písek!! Si nedělám břundu z toho, ani nikoho neprovokuji.
To Jan Sedlák a Petrr: K vašim stupidním poznámkám se nehodlám vyjadřovat, avšak měl bych jeden poznatek. Když Jan Sedlák poprvé použil pojem "plátno", bral jsem to jako překlep, ale po vašich dalších příspěvcích již pochybuji o vaší intelgenci. Ale klidně si ,pánové, založte jakékoliv "plátno" a klidně mi na něj něco namalujte a pošlete mi to. Rád se na vaše obrázky podívám.
- Jan Sedlák
- Příspěvky: 1427
- Registrován: 17 lis 2005 18:03
- Bydliště: okolí Vyškova
Ono by ani o nic nešlo. Já celkem jsem to bral s rezervou a ne si z někoho záměrně dělat srandu a návážet se do něj. Jen mě štve poslední dobou, to že když se o nečem nekde bavíme a celá řeč se stočí namísto k Fastrakům ale k JD nebo jiné značce, vždycky přibude poznámka, to by taky nejak nevadilo ale zajímá mě že vždycky přibude až tam napíšu neco já. Stává se to dost špatně, několikrát jsem se poučil, z tady veřejného kárání, kdy by si ode mě ani pes kůrku nevzal. To je celý problém který mě tak trochu mrzel. jako bych od tématu zaváděl řeč jinam já. Ještě jedna věc tu je: Když jsem se dřív dvakrát nebo čtyřikrát nepřihlásil, protože chyba byla nekde jinde, dostal jsem taky nekolikrát proto po ťapkách. Když se tady zeptám jednoho anonyma odkud je, abych věděl třeba kdo to je, a mohl mít představu s kým se bavím, tak najednou není to téma o tom odkud kdo je ale nekdo jiný se do celé řeči vloží s tym, že to téma není o těchto věcech a zbytečných otázkách (což je pravda) a opět jsem ten špatný já. A dostanu zase pohoršení, jen kvůli tomuto. A pana anonyma se nekdo zastává. To je celý problém, a jestli se nekdo k této řeči přidal s dalšími narážkami, nechť si to tito lidé vyřídí mezi sebou. Já jsem se k tomuto vyjádřil dost jasně.
Máš pravdu. Nejde o nic. Jediný proč to sem píšu je, že chci, aby v tom byl nějaký pořádek a když přijde třeba někdo nový, tak se mohl snadněji zapojit do hovoru o daném tématu. Ono to možná vypadá jako buzerace,a le věř mi, že to ani v nejmenším není.A už vůbec ne namířeno proti tobě, to je jen souhra náhod, i když ukaž mi rozhovor, do kterého bys ty nepřispíval
Ne, navážno. Jde mi o to, že třeba já nečtu všechny vlákna, nečtu ty, co mě nezajímaj (například postřikovače) a tudíž když vy (teď to ber jako fiktivní příklad) třeba v Hardi alfa plus odbočíte od tématu a dostanete se třeba já nevím,to je fuk k čemu, ale k něčemu co mě zajímá, já o to přiju. Je to jen příklad, ale tak to vidim a proto sem měl snahu zachovat v těch vláknech určitý pořádek. zkus, zkuste, se na to podivat z tohoto pohledu a neberte každou připomínku hned jako buzeraci. Toť vše k tomuto. A tímto končím.

- Jan Sedlák
- Příspěvky: 1427
- Registrován: 17 lis 2005 18:03
- Bydliště: okolí Vyškova
Jo, já to neberu jako buzerování, chápu to aby v tom byl pořádek. Ale nekdy třeba je ta věc rozebírána v souvislosti s tym daným tématem a nebo traktorem. Jako třeba teď spotřeba Fastrac - John Deere. jinak už se nebudu přít.
- Návštěvník
Kde jste vsichni fastrackaři už tři dny tu nikdo nediskutoval, celou tuto rozepři co se tu ted odehrála jsem asi zavinil já , ale na druhou stranu má pravdu Honza Sedlák, že pokud se má o něčem diskutovat tak je potřeba to probrat ze všech stran.
Jinak jsem dneska na stránkách http://www.toko objevil konečně pár obrázků nove 8250. Bratrnec byl s kamarádem minulý týden v Toku pro novou 3220+, jel tam s tím, že je tam nová 8250, ale když přijeli, tak traktor už byl prodaný a odvezený někde na slovensko.
Jinak jsem dneska na stránkách http://www.toko objevil konečně pár obrázků nove 8250. Bratrnec byl s kamarádem minulý týden v Toku pro novou 3220+, jel tam s tím, že je tam nová 8250, ale když přijeli, tak traktor už byl prodaný a odvezený někde na slovensko.
Kdo je online
Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 1 návštěvník