Režim jazdy u vario prevodoviek

Uživatelský avatar
Příspěvky: 7
Registrován: 11 led 2009 23:07
Bydliště: Nitra,Slovensko.

Režim jazdy u vario prevodoviek

Příspěvekod fastrac8250v » 16 led 2009 00:02

Aký režim jazdy najčastejšie používate a pri akých činnostiach?

Příspěvky: 18
Registrován: 09 dub 2007 17:50

Re: Režim jazdy u vario prevodoviek

Příspěvekod Richter Jaroslav » 20 led 2009 22:59

Já používám nejčastěji pří polních pracech (setí,orba,odvoz od kombajnů, atd. ) režim P/S, na silnici v dopravě převážně režim D a při odbočovéní,najíždění na váhu atd. přes zelené tlačítko zpět na P/S. Režim M včetně všech režimů převodovky v Mku využívám velmi málo!

Uživatelský avatar
Příspěvky: 612
Registrován: 15 led 2007 09:04
Bydliště: Opava

Re: Režim jazdy u vario prevodoviek

Příspěvekod VonVagel » 21 led 2009 08:04

Mozna by to chtelo trosku rozepsat. Ja znam rezim jizdy u Vario prevodovek I a II. I - pracovni, II - silnicni.
Protoze se Vario prevodovka rozsirila i do jinych znacek asi jsou i jine rezimy jizdy...(doufam ze se bavime o FENDT-Vario)

Rezim jizdy FENDT:
I - pojezdova rychlost 0,04-0,15km/h
II - pojezdova rychlost 0,1-40km/h
(udaje berte jako orientacni)
Když CLAAS tak jedině LEXION 595R s C516-30...

Víte o tom, že se díky svému počítači můžete přímo účastnit skutečných vědeckých výzkumů?
http://www.czechnationalteam.cz/

Příspěvky: 18
Registrován: 09 dub 2007 17:50

Re: Režim jazdy u vario prevodoviek

Příspěvekod Richter Jaroslav » 21 led 2009 12:28

Bavíme se o převodovce JCB Fastrac 8250, tam také pracuje převodovka V-Tronic Controls ve dvou skupinách:
-- L - polní 0-45km/h
-- H -silniční 0-65km/h
a každá tato skupina může pracovat ve třech režimech D,M,P/S
- D-drive ovládání pojezdu plynule pouze nožním pedálem
- M - manual ovládání pojezdu plynule joystickem
- P/S - powershift ovládání pojezdu joystickem ne plynule, ale po skupinách, (defakto klasické řazení v L 1až15, v H 1až10)
A potom se dají v té skupině L polní v režimu M nastavovat funkce jako autopilot,nastavení rychlosti při stanovených otáčkách motoru,nastavení rychlosti při max. otáčkách motoru atd.
Jsem jen obsluha tohoto traktoru, možná jsem si na vše nevzpomenul, :wink:

Uživatelský avatar
Příspěvky: 7
Registrován: 11 led 2009 23:07
Bydliště: Nitra,Slovensko.

Re: Režim jazdy u vario prevodoviek

Příspěvekod fastrac8250v » 21 led 2009 23:07

Aj ja som iba obsluha,preto sa zaujímam o to kto má nejaké skúsenosti s jazdou s 8250-kou.Ja na ceste používam iba automat a do kopcov P/S.V prac.režime som pri lisovaní (s lisom KRONE 1290 xc) najviac využíval rež. M,pri podrývaní (podrývak GASPARDO 3m šírka,7 telies ,hĺbka 25 - 30 cm/náhrada orby/) som skúšal rež. ECo aj POWER (pokročilé nastavenie), pri dobrých podmienkach (konečne napršalo) som v režime ECO pri r. 10-12 km/h mal spotrebu 16-18 l/ha.V orbe som používal najviac rež. M,spotreba 24 -28 l/ha.

Uživatelský avatar
Příspěvky: 10
Registrován: 12 led 2009 20:53

Re: Režim jazdy u vario prevodoviek

Příspěvekod PepaO » 31 led 2009 19:54

U těchto režimů je důležité nasavit rychlost reakce motoru a převodovky.Nastavení taktéž v jednom z podprogramů V Tronic.

Uživatelský avatar
Příspěvky: 7
Registrován: 11 led 2009 23:07
Bydliště: Nitra,Slovensko.

Re: Režim jazdy u vario prevodoviek

Příspěvekod fastrac8250v » 31 led 2009 23:00

Mohol by si to nastavenie presnejšie rozpísať? :idea:

Příspěvky: 18
Registrován: 09 dub 2007 17:50

Re: Režim jazdy u vario prevodoviek

Příspěvekod Richter Jaroslav » 01 úno 2009 11:26

jj Zdravím PepuO, a i já si to rád přečtu. Možná by nebylo marné takové menší rozšířené specialní školeníčko na centrále v nové učebně, když je teď ta zima!?...

Uživatelský avatar
Příspěvky: 10
Registrován: 12 led 2009 20:53

Re: Režim jazdy u vario prevodoviek

Příspěvekod PepaO » 01 úno 2009 21:29

Obávám se že tohle nepůjde jednoduše popsat ale pokusím se...
V režimu převodovky L se na monitoru zobrazí dvě šipky.Stisknutím horní se dostaneme k nasatvení režimů tempomatů.Pohybem ovládací páky směrem doleva se změní první ikona na monitoru tak že v ikoně je znázorněna želva/zajíc.Pak už jen stačí nastavit pomocí tlačítek + - reakci převodovky a motoru.(stisknutí šipky a pohyb páky musí být pokud možno rychle za sebou jinak se k nasavení nedostanete, asi 3 vteřiny).100% znamená maximální rychlost reakce(okamžitá změna převodového poměru v závislosti na zatížení motoru)
20..10..0% pak znamená že motor bude déle zatěžován než dojde ke změně převodového poměru.V praxi to znamená 100% reakce spotřeba jde nahoru ale obsluha ocení okamžitou změnu převodového poměru.30,20,10% nižší spotřebu na úkor zatížení motoru.Je potřeba nastavit režim tak aby netrpěl motor ani převodovka.Záleží na podmínkách v každé podniku.Lépe začít někde na 70-80% a pak jít s reakcí dolů.Snad to pochopíte.Pokud ne, 24.2.2009 je v Rudicích školení obsluh Fastraců.Stačí se obrátit na regionálního prodejce který vás přihlásí :D

Uživatelský avatar
Příspěvky: 7
Registrován: 11 led 2009 23:07
Bydliště: Nitra,Slovensko.

Re: Režim jazdy u vario prevodoviek

Příspěvekod fastrac8250v » 03 úno 2009 20:29

Zdravím Pepu O. Termín školenia v Rudicích je iba 24.2,alebo sú aj iné termíny?(ak máš o tom inf.)

Zpět na JCB

Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 2 návštevníků