JCB Fastrac

Příspěvky: 679
Registrován: 18 lis 2005 19:11

Příspěvekod Miro » 22 led 2007 18:36

Najhoršie sú na tom 185-65 do 1998, 3185-ky si pochvaľujú. A tých dvoch dedečkov čo tu boli (už je len jeden) čo rok to koncák a pravidelne časti pruženia. Teraz na jeseň na ňom padol motor, roztavil sa piest (do chladiča vošlo 20 litrov vody :shock: ). Vydržal "len" 18000 hodín......

Příspěvky: 694
Registrován: 20 led 2007 09:54
Bydliště: SLOWAKIA

Příspěvekod maclos » 22 led 2007 18:41

podla mna osobne je 18000mth veeeeeeeeeeeeeeeeeelmi dobre....napr by som rad vedel kolkp vydrzo taky prasivy zetor...keby kazdemu po par motohodinach neodisiel cifernik tak by sme aj vedeli....ale tam je len do 9999 cize viac tomu stroju ani nedavali :wink: :wink: :wink:

Příspěvky: 267
Registrován: 09 pro 2006 00:16
Bydliště: karpentná 8

Příspěvekod crossman » 22 led 2007 22:55

maclos-vis komu patri zetor?jestli jo tak nerikej ze je prasivy

Příspěvky: 694
Registrován: 20 led 2007 09:54
Bydliště: SLOWAKIA

Příspěvekod maclos » 22 led 2007 22:56

to crossman nemam ani ponatia prezrad

Příspěvky: 267
Registrován: 09 pro 2006 00:16
Bydliště: karpentná 8

Příspěvekod crossman » 22 led 2007 22:57

ja mam 5211 z roku 1988 a tepr letos jsme delali spojku a prevodovku,s motorem zatim nic,a to ten traktor najezdi hodne,bohuzel na mth ti to nereknu protoze je to tak jak pises-pocitadlo nejde,ale urcite to neni prasivy zetor,rekl bych pravy opak,super traktor ktery bych neprodal ani za nic

Příspěvky: 694
Registrován: 20 led 2007 09:54
Bydliště: SLOWAKIA

Příspěvekod maclos » 22 led 2007 23:00

my mame tiez 2x archyvne 30 11 jeden 7711(jediny zlaty zetor co poznam) a 101 45 sme uz predali to bolo volaco strasne zo vsadial olej a vkuse sa s tym volaco muselo robit...a este k tomu Metis ursus 1634 a to no comment...nechcem ani vidiet..sme to predali do macedonska...chvala bohu

Příspěvky: 267
Registrován: 09 pro 2006 00:16
Bydliště: karpentná 8

Příspěvekod crossman » 22 led 2007 23:04

no pokud to fak nevis,tak zetora kdyz byl v nejvetsich srackach koupili za jednu korunu bratia slovaci a sefujou tam dodnes.jinak crystalz jsou olejničky,to je pravda,ale taky proti nim nic nemam a nejsem určitě jediny,o 10145 je hodně velky zajem

Příspěvky: 694
Registrován: 20 led 2007 09:54
Bydliště: SLOWAKIA

Příspěvekod maclos » 22 led 2007 23:15

je ale spolahlivost nulova............myslim ako u krystalov........a nejaky bratia slovaci.....to sa stava ze nejaky kreteni sa pustia do niecoho takeho

Příspěvky: 267
Registrován: 09 pro 2006 00:16
Bydliště: karpentná 8

Příspěvekod crossman » 22 led 2007 23:19

myslim ze to tam docela zvedli ti kreteni :lol:

Příspěvky: 694
Registrován: 20 led 2007 09:54
Bydliště: SLOWAKIA

Příspěvekod maclos » 22 led 2007 23:24

nejak do zetoru nevidim tak neviem

Příspěvky: 267
Registrován: 09 pro 2006 00:16
Bydliště: karpentná 8

Příspěvekod crossman » 22 led 2007 23:25

prodavaji rocne kolem 5000 traktoru,aspon teda v roku 2005,nevim jak letos ale pocitam narust,takze myslim ze jim to docela jde

Příspěvky: 694
Registrován: 20 led 2007 09:54
Bydliště: SLOWAKIA

Příspěvekod maclos » 22 led 2007 23:28

kedze sme vo fastrack miestnosti tak ich asi nedobehnu:)

Uživatelský avatar
Příspěvky: 365
Registrován: 04 dub 2006 21:24
Bydliště: Ostrov (Karlovarsko)

Příspěvekod Martin x » 23 led 2007 23:02

Z těch 5000 de skoro celá půlka do Polska.

Příspěvky: 694
Registrován: 20 led 2007 09:54
Bydliště: SLOWAKIA

Příspěvekod maclos » 24 led 2007 18:27

no ja som v polsku bol na viacerych miestach a ani jedneho som nevidel :wink: :wink: :wink: ale uznavam ze je to velka krajina a asi som nemal to stastie ich vidiet tam :twisted: :twisted:

Uživatelský avatar
Příspěvky: 365
Registrován: 04 dub 2006 21:24
Bydliště: Ostrov (Karlovarsko)

Příspěvekod Martin x » 24 led 2007 22:16

Na stránkách Zetoru je to v jednom z těch grafů. Nevim přesně kde, chce to chvilku hledat. :wink:

Příspěvky: 694
Registrován: 20 led 2007 09:54
Bydliště: SLOWAKIA

Příspěvekod maclos » 25 led 2007 11:18

no nabuduca aspon budem vediet:))

Uživatelský avatar
Příspěvky: 208
Registrován: 02 úno 2007 18:20
Bydliště: Kletečná u Pelhřimova

JCB

Příspěvekod luba29 » 03 úno 2007 14:19

zdar u nás ho mají jezdily tu na kukuřici s anaburgrem fakt výborný na tu dopravu

Uživatelský avatar
Příspěvky: 35
Registrován: 24 lis 2005 08:59
Bydliště: Jeseník

Příspěvekod jarmil » 22 úno 2007 08:43

Hele všichni vy zelení blazni z Ameriky pokud jsou Fastracy tak špatné proč vůbec lezete na diskusi o Fastracu starejte o své zelené žáby a žluťáskům dejte pokoj. U nás jezdí od roku 1996 a není s nima žádny problém pane maclos... 8250 Vá ještě ukáže, ale když už traktor tak Fendt a pak někde v dálce americké žáby. jarmil

Uživatelský avatar
Příspěvky: 174
Registrován: 21 říj 2006 17:51
Bydliště: Nymbursko

Příspěvekod Petr K » 22 úno 2007 15:16

tak dneska u nás přes ves letěla asi uplně nová 8250 s docela velkým rozmetadlem rauch,je to opravdu dělo :!:
Zpráva agentury TASS:
Na sovětsko-čínských hranicích napadla skupina čínských tanků sovětský poklidně orající traktor. Ten palbu opětoval a po zničení všech tanků v klidu odlétl.

Příspěvky: 694
Registrován: 20 led 2007 09:54
Bydliště: SLOWAKIA

Příspěvekod maclos » 22 úno 2007 20:05

TO jarmil::::::tak po prve niesme ziadny blazni z ameriky
po druhe: zabiaky mozno ty doma chovas v akvariu
po tretie: nikde nieje napisane ze ten kto fandi JD alebo FENDTU alebo NH nemoze ist do inych miestnosti napisat svoj nazor

Uživatelský avatar
Příspěvky: 35
Registrován: 24 lis 2005 08:59
Bydliště: Jeseník

Příspěvekod jarmil » 22 úno 2007 22:37

Skromný dotaz kolik jsi toho s Fastracem najezdil, že tady vedeš debatu co je na nich špatného a neboj žáby nechovám, asi jsi mě špatně pochopil jarmil

Příspěvky: 694
Registrován: 20 led 2007 09:54
Bydliště: SLOWAKIA

Příspěvekod maclos » 23 úno 2007 08:51

neboj jarmile...urcite som ta dobre pochopil 8) a s fastrackom som nalietal asi tak 0 mth nemal som kde to toho sadat u nas to nechodi...len na vystavach som bol v nom a ked som ho videl servisovaneho ci lepsie povedane generalkovaneho....sam mechanik mi vravel -"tento stroj nechcite"
bola to 185-65

Příspěvky: 1427
Registrován: 17 lis 2005 18:03
Bydliště: okolí Vyškova

Příspěvekod Jan Sedlák » 23 úno 2007 12:49

Už sem nechtěl sem psát protože to moc nebude mít smysl. Ale jedno mi nedá. Proč doprčic tvrdíte že pořád že Fastrac je poruchový? Protože jste viděly v servise rozházenou starou 185 65 a servisák vám řekl "raději to nechtějte". Je to podobné jako s JD. Někteří budou tvrdit že jsou poruchovy, hrozně poruchovy, taky jsme měl dřív pochyby a trochu nedůvěru. Jasny. Ale když sem byl v rostěnicích tak se ptám Jak je možny že jinde jsou poruchové a třeba Rostěnice nebo Zemo, Lukrom atd. kde ty traktory odvedou poměrně slušny kvantum práce a ne lehké jsou bez problémů. To samo traktory Fastrac. A kdo nejezdil ať se alespoň zeptá. Fendt je další případ akorát v opačnym duchu, traktory bez problémů. Netvrdím že jsou špatné a poruchové. Ale když se tu zeptám jaky se u Fendtů vyskytly poruchy nebo problémy tak je prostě tiše po pěšině. Je tu dost fandů Fendta ale buď teda poruchy nemají nebo to neznají. Proč jsou teda pak Fendty s převodovkama v opravě po 3-4 tis.mth?
Pak už jedině zbude značka CNH, protože tyto traktory tu nikdo ani neprobírá. Když pominu tiché témata Massey Ferguson.

Uživatelský avatar
Příspěvky: 257
Registrován: 30 pro 2005 19:32
Bydliště: MladoBoleslavsko

Příspěvekod vasek » 23 úno 2007 13:37

Fastrakem jsem toho taky moc nenajezdil, ale jeden postřeh mám. Vedlejší ZD před lety koupilo 180tku Fastraka první řadu a chlapy z dílen mohli po několika letech smělě konkurovat servisním technikům, protože ho měli několikrát doslova na "šroubek" rozhozený a od té doby mu říkali Motokára.Časem ho prodali a koupili 3220tku a ta odvádí veškeré setí něco přípravy, sečení, lisování a hnojení.A neslyšel jsem na něj nějaké nářky samozřejmě, že nějaké provozní věci se asi vyskytly, ale to je všude. A snad před rokem koupili jetý 3185 myslím prostřední generaci a tam už byl trochu problém hlučnou převodovkou při vyšších rychlostech, což může být dáno kolik má natočeno a také, že to je starší řada. Pro mě z toho plyne jediné a to, že první Fastraky byly opravdu poruchovější, ale každou další řadou se to výrazně zlepšuje a v současné době to je na celkem dobré úrovni.Samozřejmě vyjímky se asi najdou a na 12h směny v brázdě to asi nebude na to taky asi není primárně stavěn. :wink:

Uživatelský avatar
Příspěvky: 612
Registrován: 15 led 2007 09:04
Bydliště: Opava

Příspěvekod VonVagel » 23 úno 2007 14:57

Pokud muzu rict svoje zkusenosti. Tak Fastrac vynikajici v doprava ale pokud ho nekdo dal do pole...tak to jde rychle-diferak,napravy...atd.
Ale prece jen ma Fastrac jednu velkou vyhodu je porad novy takze porad v zaruce:D

Uživatelský avatar
Příspěvky: 35
Registrován: 24 lis 2005 08:59
Bydliště: Jeseník

Fastrac

Příspěvekod jarmil » 23 úno 2007 16:13

Konečně tu zazněl pořádný názor od Honzy Sedláka, člověka, který s Fastracem něco najezdil, měli jsme první Fastracy v roce 1996 a nemůžu říct, že by byli nějak poruchové a to dělali jarní práce a pak v silážích jeli 24hodin a 7 dní v týdnu, ale holt všechno chce svoje, dva lidi na jeden traktor, kteří si věří a taky traktor musí dostat to co potřebuje určitě to není jenom ježdění, kdo tomu trochu rozumí ví co tím myslím. Teď máme 3220 v plusu a traktor jel už druhou sezonu bez poruch. Jinak jsem se trochu informoval první JD strašná spotřeba, první Fendy věčně pokažené převodovky, které se vozily na opravy až do německa. . . jarmil

Příspěvky: 1427
Registrován: 17 lis 2005 18:03
Bydliště: okolí Vyškova

Příspěvekod Jan Sedlák » 23 úno 2007 17:24

Zase s Fastracem nemám tolik naježděného. To né, byl sem na něm dva měsíce a pak sem ho měl vedle sebe na poli. takže přehled o tom traktoru od začátku dubna do téměř konce srpna. A jezdil. Nemuselo se na něm dělat absolutně nic. Pravda byla že byl nový. Jenomže jsou i jiní Fastrakáři. V poli bych to neviděl tak katastroficky.. Ale soudit Fastraca podle 185 65. Mimochodem ten tu taky jezdil. Měl něco přes 8000mth v ne zrovna jednoduchem provozu. Na motoru akorát přetěsňovaly vanu a těsnění pod hlavou. Jinak opravovaly spojku a pak byly na řadě drobnosti. A to oral 100ha, jezdil s kompaktorem 6m, kroměřížský Becker 4m dělal na hluboko přípravu. K té spotřebě, u JD, pravdu máš, ale když jsem si srovnával tak i starší Case tak to bylo nastejno. Nové řady už jsou na tom líp. Sám sem nevěřil kdysi ale pak uvěřil :D

Uživatelský avatar
Příspěvky: 264
Registrován: 05 bře 2006 19:50
Bydliště: Jižní Morava

Příspěvekod Jan » 23 úno 2007 23:39

Já s ním jezdil šest let,byl to 185-65. Co se týče pohodlí,už jsem něco odjezdil s kdečím a mohu říct že na něj hned tak něco mít nebude. Je fakt že problémy tam byly nejvíce s koncáky ale byly to stroje které ještě pořádně nebyly potvrzeny praxí a hlavně je tehdy dodávaly jako polní tahače ovšem ve skutečnosti to byl systémový nosič. K nám do podniku k němu došlo nářadí s kterým by se zapotila i dvěstěčtyřicítka.
Za tu dobu se již většina chyb vychytala a současné stroje již mají výdrž srovnatelnou s ostatníma traktorama. Problém je většinou asi v tom že v druhé polovině devadesátých let byly po JD druzí v republice v počtu prodaných strojů. Většinou v okolí co byly tak přešly na jinou značku,z toho pramení pak většina názorů tady. Kdo jej používal na dopravu a lehčí práce ten u nich setrval a pokračuje dále,co jsem měl možnost mluvit s někým kdo má novější typ tak si nestěžuje.
Konkrétně u nás tehdy nahradil ŠT-180 a to byl kámen úrazu ..

Příspěvky: 208
Registrován: 02 pro 2006 15:53
Bydliště: Čížkovice 83

Příspěvekod Martin Hruška » 01 bře 2007 21:38

Zajímavá debata na velmi zajímavé téma. S traktorem Fastrac nejezdím, ale mám praktické zkušenosti od mojich partnerů firmy AG-Bag a Annaburger, kteří využívali několik generací JCB Fastrac. Tak ty první modely 185 moc spolehlivé nebyly. U AG-Bagu jezdil Fastrac jen po silnici s podvalníkem a v letech 1998-2000 jsem ho nechával minimálně 2 x odtáhnout na podvalníku do Německa. Traktor se zastavil, něco vyteklo a bylo to.
U střední generace byly taky občas problémy - občas tekl olej atd. ale jak to tu již zaznělo, kvalita se zlepšila.

Co ale vidím jako trochu problém z hlediska uživatele je cena náhradních dílů a rychlost dodávky. Mluvím nyní ze zkušenosti mých partnerů, kteří nejsou moc spokojeni s cenou náhradních dílů v Německu.

Tato otázka tady ještě nezazněla. Zajímal by mne váš názor a zkušenosti?

Příspěvky: 221
Registrován: 13 pro 2006 18:10

Příspěvekod chomyz » 02 bře 2007 17:44

No v Německu neměl Fastrac nikdy na růžích ustláno a ani mít nebude je tak velká konkurence Fendtu a Unimogu jako národních produktů, Fastrac je tam velmi drahý (jakož i v ČR), při relativně malém využití má vyšší náklady kvůli vyššímu opotřebení např. pneu rychlostí jízdy a vysokým cenám ND. Hlavně však v SRN nemá silného importéra v zemědělském sektoru. Navíc v SRN dost zkazily reputaci ještě starší typy než 185-65 to jest 150T, 135 atd. kdy se vyloženě chytaly mouchy nové koncepce. (I když byl jsem v podniku v býv NDR kde měli tady těch nejstarších několik a spokojenost). V ČR je situace dost odlišná - tady těch prvotypů bylo jen pár kusů od Terrametu apod. , řada 1100 propadla a zmizela, 185-65 byly jak už bylo výše psáno dost nešťastně prezentovány jako náhrada ŠT-180 a to byl kámen úrazu. Další řady to už je o něčem jiném. A hlavně - u nás je to klíčový produkt silného importéra a podpora produktu je úplně jiná, taky poměrné zastoupení Fastracu je v ČR úplně jiné a z toho plyne i lepší zásobování ND - jsou opravdu drahé, ale s termínem dodávky je minimum problémů. Navíc je tu ještě jedna specialita - Toko má servisáky-živnostníky a ti mají k zákazníkům dost odlišný přístup od běžných firemních servisáků, myslím tím klady i zápory tohoto systému.

PředchozíDalší

Zpět na JCB

Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 1 návštěvník