JCB Fastrac
Hele všichni vy zelení blazni z Ameriky pokud jsou Fastracy tak špatné proč vůbec lezete na diskusi o Fastracu starejte o své zelené žáby a žluťáskům dejte pokoj. U nás jezdí od roku 1996 a není s nima žádny problém pane maclos... 8250 Vá ještě ukáže, ale když už traktor tak Fendt a pak někde v dálce americké žáby. jarmil
- Jan Sedlák
- Příspěvky: 1427
- Registrován: 17 lis 2005 18:03
- Bydliště: okolí Vyškova
Už sem nechtěl sem psát protože to moc nebude mít smysl. Ale jedno mi nedá. Proč doprčic tvrdíte že pořád že Fastrac je poruchový? Protože jste viděly v servise rozházenou starou 185 65 a servisák vám řekl "raději to nechtějte". Je to podobné jako s JD. Někteří budou tvrdit že jsou poruchovy, hrozně poruchovy, taky jsme měl dřív pochyby a trochu nedůvěru. Jasny. Ale když sem byl v rostěnicích tak se ptám Jak je možny že jinde jsou poruchové a třeba Rostěnice nebo Zemo, Lukrom atd. kde ty traktory odvedou poměrně slušny kvantum práce a ne lehké jsou bez problémů. To samo traktory Fastrac. A kdo nejezdil ať se alespoň zeptá. Fendt je další případ akorát v opačnym duchu, traktory bez problémů. Netvrdím že jsou špatné a poruchové. Ale když se tu zeptám jaky se u Fendtů vyskytly poruchy nebo problémy tak je prostě tiše po pěšině. Je tu dost fandů Fendta ale buď teda poruchy nemají nebo to neznají. Proč jsou teda pak Fendty s převodovkama v opravě po 3-4 tis.mth?
Pak už jedině zbude značka CNH, protože tyto traktory tu nikdo ani neprobírá. Když pominu tiché témata Massey Ferguson.
Pak už jedině zbude značka CNH, protože tyto traktory tu nikdo ani neprobírá. Když pominu tiché témata Massey Ferguson.
Fastrakem jsem toho taky moc nenajezdil, ale jeden postřeh mám. Vedlejší ZD před lety koupilo 180tku Fastraka první řadu a chlapy z dílen mohli po několika letech smělě konkurovat servisním technikům, protože ho měli několikrát doslova na "šroubek" rozhozený a od té doby mu říkali Motokára.Časem ho prodali a koupili 3220tku a ta odvádí veškeré setí něco přípravy, sečení, lisování a hnojení.A neslyšel jsem na něj nějaké nářky samozřejmě, že nějaké provozní věci se asi vyskytly, ale to je všude. A snad před rokem koupili jetý 3185 myslím prostřední generaci a tam už byl trochu problém hlučnou převodovkou při vyšších rychlostech, což může být dáno kolik má natočeno a také, že to je starší řada. Pro mě z toho plyne jediné a to, že první Fastraky byly opravdu poruchovější, ale každou další řadou se to výrazně zlepšuje a v současné době to je na celkem dobré úrovni.Samozřejmě vyjímky se asi najdou a na 12h směny v brázdě to asi nebude na to taky asi není primárně stavěn.
Fastrac
Konečně tu zazněl pořádný názor od Honzy Sedláka, člověka, který s Fastracem něco najezdil, měli jsme první Fastracy v roce 1996 a nemůžu říct, že by byli nějak poruchové a to dělali jarní práce a pak v silážích jeli 24hodin a 7 dní v týdnu, ale holt všechno chce svoje, dva lidi na jeden traktor, kteří si věří a taky traktor musí dostat to co potřebuje určitě to není jenom ježdění, kdo tomu trochu rozumí ví co tím myslím. Teď máme 3220 v plusu a traktor jel už druhou sezonu bez poruch. Jinak jsem se trochu informoval první JD strašná spotřeba, první Fendy věčně pokažené převodovky, které se vozily na opravy až do německa. . . jarmil
- Jan Sedlák
- Příspěvky: 1427
- Registrován: 17 lis 2005 18:03
- Bydliště: okolí Vyškova
Zase s Fastracem nemám tolik naježděného. To né, byl sem na něm dva měsíce a pak sem ho měl vedle sebe na poli. takže přehled o tom traktoru od začátku dubna do téměř konce srpna. A jezdil. Nemuselo se na něm dělat absolutně nic. Pravda byla že byl nový. Jenomže jsou i jiní Fastrakáři. V poli bych to neviděl tak katastroficky.. Ale soudit Fastraca podle 185 65. Mimochodem ten tu taky jezdil. Měl něco přes 8000mth v ne zrovna jednoduchem provozu. Na motoru akorát přetěsňovaly vanu a těsnění pod hlavou. Jinak opravovaly spojku a pak byly na řadě drobnosti. A to oral 100ha, jezdil s kompaktorem 6m, kroměřížský Becker 4m dělal na hluboko přípravu. K té spotřebě, u JD, pravdu máš, ale když jsem si srovnával tak i starší Case tak to bylo nastejno. Nové řady už jsou na tom líp. Sám sem nevěřil kdysi ale pak uvěřil
Já s ním jezdil šest let,byl to 185-65. Co se týče pohodlí,už jsem něco odjezdil s kdečím a mohu říct že na něj hned tak něco mít nebude. Je fakt že problémy tam byly nejvíce s koncáky ale byly to stroje které ještě pořádně nebyly potvrzeny praxí a hlavně je tehdy dodávaly jako polní tahače ovšem ve skutečnosti to byl systémový nosič. K nám do podniku k němu došlo nářadí s kterým by se zapotila i dvěstěčtyřicítka.
Za tu dobu se již většina chyb vychytala a současné stroje již mají výdrž srovnatelnou s ostatníma traktorama. Problém je většinou asi v tom že v druhé polovině devadesátých let byly po JD druzí v republice v počtu prodaných strojů. Většinou v okolí co byly tak přešly na jinou značku,z toho pramení pak většina názorů tady. Kdo jej používal na dopravu a lehčí práce ten u nich setrval a pokračuje dále,co jsem měl možnost mluvit s někým kdo má novější typ tak si nestěžuje.
Konkrétně u nás tehdy nahradil ŠT-180 a to byl kámen úrazu ..
Za tu dobu se již většina chyb vychytala a současné stroje již mají výdrž srovnatelnou s ostatníma traktorama. Problém je většinou asi v tom že v druhé polovině devadesátých let byly po JD druzí v republice v počtu prodaných strojů. Většinou v okolí co byly tak přešly na jinou značku,z toho pramení pak většina názorů tady. Kdo jej používal na dopravu a lehčí práce ten u nich setrval a pokračuje dále,co jsem měl možnost mluvit s někým kdo má novější typ tak si nestěžuje.
Konkrétně u nás tehdy nahradil ŠT-180 a to byl kámen úrazu ..
- Martin Hruška
- Příspěvky: 208
- Registrován: 02 pro 2006 15:53
- Bydliště: Čížkovice 83
Zajímavá debata na velmi zajímavé téma. S traktorem Fastrac nejezdím, ale mám praktické zkušenosti od mojich partnerů firmy AG-Bag a Annaburger, kteří využívali několik generací JCB Fastrac. Tak ty první modely 185 moc spolehlivé nebyly. U AG-Bagu jezdil Fastrac jen po silnici s podvalníkem a v letech 1998-2000 jsem ho nechával minimálně 2 x odtáhnout na podvalníku do Německa. Traktor se zastavil, něco vyteklo a bylo to.
U střední generace byly taky občas problémy - občas tekl olej atd. ale jak to tu již zaznělo, kvalita se zlepšila.
Co ale vidím jako trochu problém z hlediska uživatele je cena náhradních dílů a rychlost dodávky. Mluvím nyní ze zkušenosti mých partnerů, kteří nejsou moc spokojeni s cenou náhradních dílů v Německu.
Tato otázka tady ještě nezazněla. Zajímal by mne váš názor a zkušenosti?
U střední generace byly taky občas problémy - občas tekl olej atd. ale jak to tu již zaznělo, kvalita se zlepšila.
Co ale vidím jako trochu problém z hlediska uživatele je cena náhradních dílů a rychlost dodávky. Mluvím nyní ze zkušenosti mých partnerů, kteří nejsou moc spokojeni s cenou náhradních dílů v Německu.
Tato otázka tady ještě nezazněla. Zajímal by mne váš názor a zkušenosti?
No v Německu neměl Fastrac nikdy na růžích ustláno a ani mít nebude je tak velká konkurence Fendtu a Unimogu jako národních produktů, Fastrac je tam velmi drahý (jakož i v ČR), při relativně malém využití má vyšší náklady kvůli vyššímu opotřebení např. pneu rychlostí jízdy a vysokým cenám ND. Hlavně však v SRN nemá silného importéra v zemědělském sektoru. Navíc v SRN dost zkazily reputaci ještě starší typy než 185-65 to jest 150T, 135 atd. kdy se vyloženě chytaly mouchy nové koncepce. (I když byl jsem v podniku v býv NDR kde měli tady těch nejstarších několik a spokojenost). V ČR je situace dost odlišná - tady těch prvotypů bylo jen pár kusů od Terrametu apod. , řada 1100 propadla a zmizela, 185-65 byly jak už bylo výše psáno dost nešťastně prezentovány jako náhrada ŠT-180 a to byl kámen úrazu. Další řady to už je o něčem jiném. A hlavně - u nás je to klíčový produkt silného importéra a podpora produktu je úplně jiná, taky poměrné zastoupení Fastracu je v ČR úplně jiné a z toho plyne i lepší zásobování ND - jsou opravdu drahé, ale s termínem dodávky je minimum problémů. Navíc je tu ještě jedna specialita - Toko má servisáky-živnostníky a ti mají k zákazníkům dost odlišný přístup od běžných firemních servisáků, myslím tím klady i zápory tohoto systému.
Kdo je online
Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 1 návštěvník