JCB Fastrac

Příspěvky: 208
Registrován: 02 pro 2006 15:53
Bydliště: Čížkovice 83

Příspěvekod Martin Hruška » 03 bře 2007 14:09

Chtěl jsem se zeptat jak je to myšleno klady a zápory proti normálním servisákům? V čem spočívá výhoda takovéhoto konceptu a nevýhoda.

Z pohledu mojich vlastních zkušeností závisí na přístupu firmy. U nás ve firmě je samozřejmé,že pokud to jde , tak zajedeme pro díly do Německa a stroj opravíme do druhého dne. Jedině tehdy bude mít firma další zakázky, pokud funguje firemní servis.

Já osobně nejsem přítelem zaměstnanců na živnosťák. To je z mého pohledu "na první pohled" výhodné jen pro prodejní firmu, kter se pracovník skrývá za "sílu" nějaké firmy, ve skutečnosti je to jen o úspoře nákladů.

Uživatelský avatar
Příspěvky: 516
Registrován: 29 pro 2005 17:04
Bydliště: Louny

Příspěvekod Polci » 06 bře 2007 11:04

Je to možná trochu mimo toto téma. Se stroji JCB nemám skoro žádné zkušenosti a se servisem už vůbec ne. Zaměstnance na živnosťák bych ale nezatracoval. Je samozřejmě risk firmy, pokud to udělá, ale servisní technik, který je na živnosťák si, pokud něco zmrví, zkazí pověst sám sobě. Pokud je zaměstnanec tak se má právě tendenci schovávat za firmu... Martinovi servis funguje, ale už měl možná tu čest poznat jak funguje servis jeho tažného prostředku. Nějakou dobu jsem měl "čest" to také pozorovat. To jsou všechno zaměstnanci... Jedou na servis půl dne, pak si cestou dají ještě svačinku, dorazí ve 12, shánějí se po obědě a ve 2 už frčí pryč, protože přece dělají do 4. Hodně často to dovedou jen rozebrat, ale dohromady to už nedají...Jediné štěstí je, že ty stroje se zas tak nesypou. Pak to dává po nich do kupy parta lidí, kteří jedou sami na sebe, ale je to jiná liga...ti dělali také kdysi na živnosťák a pak jako zaměstnanci v oné nejmenované firmě, ale když zjistili, že se za jejich práci pořád někdo schovává tak šli zase na živnosťák a z té firmy utekli... Je to vždy jen v lidech a také je to o sociální a zaměstnanecké politice státu, ale to bych sem netahal... :oops:
jirka o tom bude možná také po rozhovoru s někým z Březnice v tuto dobu vědět více :wink:

Příspěvky: 208
Registrován: 02 pro 2006 15:53
Bydliště: Čížkovice 83

Příspěvekod Martin Hruška » 06 bře 2007 13:51

Pro Polciho: Tuhle věc znám a v tomhle případě to chápu a jako uživatel toho taky asi někdy využiju. Tito živnostníci ale pracují na sebe, což dělá každý z nás co máme soukromé firmy.
Mně tohle zajímalo u firmy Toko, která si vždycky zakládala na síle firmy a značky a nyní se dozvídám, že v praxi servis zabezpečují živnostníci pod hlavičkou Toko. Zde je to trochu jinak, protože ti lidé pracují pravděpodobně ve smlouvě pro Toko.

Chápu ,že každý se snaží to dělat jak to jde, jen mi nesedí v tomto případě určitá rozpolcenost. Jem soukromník nebo vystupuju pod firmou xy?

Uživatelský avatar
Příspěvky: 516
Registrován: 29 pro 2005 17:04
Bydliště: Louny

Příspěvekod Polci » 06 bře 2007 15:17

to Martin Hruška: Souhlasím, jen jsem chtěl dát případ, že někde to moc nefunguje. Dokud tam ti dotyční pracovali na živnosťák a částečný úvazek ten servis fungoval. Teď jsou zaměstnanci a nejde to... Je to hlavně v lidech. Možná bychom se divili, kolik lidí ve všech firmách obchodujících se zemědělskou technikou a ne jen na pozici servisu je formou "švarcsystému" :shock:

Příspěvky: 221
Registrován: 13 pro 2006 18:10

Příspěvekod chomyz » 06 bře 2007 18:37

Nechci zahltit vlákno Fastrac diskuzí o servisech ale abych odpověděl: je to samozřejmě o lidech a netvrdím že toto je lepší, jako uživatele mě to ani nemusí zajímat. Výhody - zavolám si kterého servisáka chci, nemusí se domlouvat s dispečerem jestli ho na to pustí a kdy, neuslyším po příjezdu: jé minule tady byl kolega a o tomhle mi neřekl a teď je na dovolené tak se ho nezeptám, téměř "rodinný přístup"-servisák zná detailně jednotlivé stroje i jejich obsluhy, ví jak kdo se strojem zachází, předvídá možné problémy a když přijede, tak obejde pro kontrolu všechny mašiny ne jen tu kvůli které přijel. Prostě není to jen jeden z těch 20servisáků, na kterého dneska vyšlo jet k nám. Ale tohle se týká hlavně velkých firem, kde je servisáků(a jejich dispečerů) hodně a ztrácí přehled. Nemluvě o bezproblémové práci o víkendu atd. protože ho to živí. Nevýhodou je samozřejmě menší finanční síla takového servisáka tudíž podstatně menší možnost domluvit slevy na díly atd. Ale rozhodně nechci paušalizovat že firemní servisáci jsou špatní to ne jen odpovídám na dotaz výše.

Příspěvky: 6
Registrován: 13 bře 2007 10:58

Co poradíte?

Příspěvekod Cyberdream » 13 bře 2007 11:37

Zdravím všechny,
chtěl bych se zeptat resp. nechat si poradit od někoho, kdo není veden touhou prodat stroj (jado prodejci, tím neříkám, že přímo lžou, ale samozrejmě vypíchnou jen výhody). Plánujeme uvedení do provozu zajímavé technologie, která jako vstupní surovinu používá slámu (obilnou i další jako řepkovou atd.). Máme domluvenu surovinu min. 5let dopředu, puvodně mel slisování a dovoz do našeho areálu zabezpečit dodavatel, ale ten nyní přiznal, že to technicky nezvládne. Proto stojíme před problém jak si to zabezpečit sami. Je jasné, že budeme muset investovat do lisu a taky ho něčím pohánět a pak taky manipulace a doprava. Jelikož chceme ušetřit v max. míře na obsluze (stroje dělaj pořád a nemusí je nikdo hlídat) a samozřejmě aby to bylo ekonomicky výhodné (bez ohledu na pořizovací cenu jelikož se bavíme o mnořství 10-15 tis. tun hmoty) velmi zajímavým řešením se zád sestavaba JCB Fastrac + Krone BigPack + automat. sběrač Arcusin, přesně jako to doporučuje i firma TOKO. Ale chtěl bych se zeptat vás uživatelů, jestli je tato volba správná. Přiznám se že nemáme čeho chytit pro výpočty, jelikož jsem nikde nenašel informace o spotřebe nafty při těchto pracech (při lisování, svozu) a na jakou vzálenost se vyplatí Arcusin a kdy je už lepší mít soupravu a tu ložit manilulátorem a jaké jsou přepravní náklady. Zemědělci nás s pole budou se slámou honit, proto se i ptám jestli to takto řešit, lze (30% produkce svozová vzdálenost do 10Km dlaších 50%do 20-25Km a zbytek i dále). Jaký stroj(jaký výkon fastaraca) by ste doporučili k tažení Kroneho lisu. Plánujem, že by táhnul lis ve dne (musí to být jen suchá sláma) a v noci by svážel balíky (pokud nebudem stíhat, tak alespoň svážel někde bokem a tam je nastohoval a mi si je pak budem muset odvážet až na to bude čas). Jakou by měl fastrac (předpokládm 220K) spotřebu při tažení lisu, jakou při spojení s arcusinem a jakou kdyby s arcusinem valil po cestě (na ha nebo hodinu, ale pak potřebuji vědět jak dlouho mu trvá ten hektárek)? Možná se ptám jako trumbera, ale mi potřebujem spočítat jestli se to rentuje (z jaké vzdálenosti se sním dá svážet a kdy se to zlomí ve prospěch nákladní soupravy). Je fakt, že službaři používají právě takovéto řešení. Pro nás je nutné dostat se s nákladen na slámu (to víme) + ostatní náklady (manipulace, balíkování, svoz, stohování u nás na skladě, ideálně informace kolik penez stojí servisování a výměny kapal a pneu) do nějaké ceny, jinak neuděláme ekonomiku. Díky Všem za rady

Uživatelský avatar
Příspěvky: 209
Registrován: 18 kvě 2006 19:07
Bydliště: Doma

Příspěvekod přezrálej meloun » 13 bře 2007 19:38

No asi nejlepší by bylo kdyby si zajel za nějakým užvatelem těhle strojů.

Příspěvky: 6
Registrován: 13 bře 2007 10:58

Příspěvekod Cyberdream » 14 bře 2007 12:16

A může to být i službař? Nebo ten mě bude hákovat, že to pro mě bude dělat on a já na tom budu lépe (že nemusím nic kupovat, starat se ostroj o lidi, servis atd.).

Příspěvky: 1427
Registrován: 17 lis 2005 18:03
Bydliště: okolí Vyškova

Příspěvekod Jan Sedlák » 19 bře 2007 15:47

Neviděly ste jezdit někde už novější řady Fastrac 3230?
Díval sem se na firemní prospekty co se mi náhodou dostaly do ruky a trochu mě zarazilo že tam dávají pořád klasicky čerpadla na hydrauliku a ne systém s LS jako je u 8250.

Příspěvky: 1427
Registrován: 17 lis 2005 18:03
Bydliště: okolí Vyškova

Příspěvekod Jan Sedlák » 22 kvě 2007 19:02

http://www.crs-marketing.cz/novinky/317

Jakpak se ve Skalsku osvědčil Fastrac na kultivačních kolech a zajímalo by mě jak jsou s tímto řešením spokojeni, zdali to tahá i postřikovač takhle.

Příspěvky: 1
Registrován: 25 kvě 2007 14:48
Bydliště: jeseníky

Příspěvekod Su'ta » 28 kvě 2007 08:52

Zdar chlapy. Dělám kolem Fastraků už 3. rok a řeknu vám nic moc. Máme jich 5 různý stáří od 155-65 až po 3220 a co se týče spolehlivosti je to samá moucha. Třeba 3220, Má dva roky 4000 Mth a už se měnil pozvaděč hydr. servo, zlobí chladiče. A to jezdí samej šolich, no uznejte tahat Arcusin s 5t slámy to neni žádný dřina.
Fastrak je bomba na silnici, tahové práce nejsou samy o sobě problém, ale než se otočíte s pluhem nebo secí kombinací na souvrati, tak to klasickej traktor udělá dvakrát.
Pokud má tkovej traktor mít význam, musí být veškeré agregace přesně promyšlené. Je potřeba využít možnost nástaveb a přední agregace, a nebát se s ním dělat široké souvratě.

Příspěvky: 1427
Registrován: 17 lis 2005 18:03
Bydliště: okolí Vyškova

Příspěvekod Jan Sedlák » 04 črc 2007 18:13

Jaký s ním tahá návěs a kolik vozí tun?

Příspěvky: 1427
Registrován: 17 lis 2005 18:03
Bydliště: okolí Vyškova

Příspěvekod Jan Sedlák » 04 črc 2007 23:28

To vypadá na tridem. V kopcích s naloženým to je slaby, alespoň ten co mají tady. Vozily sme v tom 13 tun a do kopce tě naložení aviatici předjížděly:-))

Příspěvky: 12
Registrován: 28 bře 2007 14:05

Příspěvekod ŠT-180N » 05 srp 2007 13:46

kluci vzpomínáte si na to jak v jesu měli jako jedni z prvních JCB fastrac a jak z toho byli hotový a všude se s tím chlubili :?: kámoška mi říkala co tam chodila na základku že aji jako škola do toho traktoru měla přístup aby se podívali jaký mají pěkný nový traktor :D

Příspěvky: 94
Registrován: 03 bře 2008 13:04

Re: JCB Fastrac

Příspěvekod Honza Sedlák » 09 dub 2008 22:40

Nedá mi abych to sem nenapsal. Dnes jsem čistou náhodou narazil na podnik nedaleko Kyjova a dostal tam dost zajímavé informace přímo od předsedy a člověka který mě nezávisle všechno potvrdil.
Podnik má 1300ha a kdo zná okolí Dambořic tak ví jaké tam jsou kopečky. Celou výměru tam obdělávají dvěma Fastraky. Jeden je nové řady 3220 a druhý starší. Oba zvládají šestiradličny otočny pluhy, 4 a 4,5m secí kombinace rotačních bran a secího stroje s výkonem 30ha za 12hod, dělají podmítky a služby pro zakládání vinohradů. K tomu všemu dělají dopravu s návěsy ZDT. Když sem se zeptal na poruchy, odpověděly jen že poruchovej byl první Fastrac 185, jinak problémy žádné nemají. Na traktorech jezdí chlapi co tomu hoví, starají se jak mají a u práce přemýšlí :wink:

Příspěvky: 17
Registrován: 08 led 2008 22:01
Bydliště: Vnorovy

Re: JCB Fastrac

Příspěvekod PavelK » 24 dub 2008 23:19

Jakou ma Fastr. ( 220 ) spotřebu: na 1 km v dopravě s návěsem Annaburger 22 ?
na 1 hod práce v siláži a s rozmetadlem do 3km ?

Příspěvky: 221
Registrován: 13 pro 2006 18:10

Re: JCB Fastrac

Příspěvekod chomyz » 25 dub 2008 17:11

No nechce se mi teď hledat podrobné údaje, on ten dotaz je taky dost obecný ale dlouhodobě F 3220 s HTS 20 s různými nástavbami (ne 22 ale ten rozdíl bude velmi malý)a s vynecháním obvyklých řečí že záleží na podmínkách, terénu atd. což je samozřejmé: v dopravě po silnici do 0,6 l/km, rozmet. hnoje cca 0,35 l/tunu a siláže cca 80-120 ltr za 12 hod. směnu. Celoroční průměry mezi 9,5 a 13 ltr/mth dle převažujícího druhu práce.

Příspěvky: 240
Registrován: 07 úno 2007 08:13

Re: JCB Fastrac

Příspěvekod zemědělec » 26 dub 2008 13:35

Na tak velký traktor je to hodně dobrá spotřeba, čekal bych to u traktoru 120-140ps.

Příspěvky: 4
Registrován: 08 črc 2008 18:24

Re: JCB Fastrac

Příspěvekod Gas » 08 črc 2008 23:05

to boli casy ked som mohol na nocnyh smenah so strycom tento stroj soferovat naposledy to bolo v novembri s pluhom uz si nepametam akym asi lemken eurodiamant alebo thak...ale odvtedy som vnom uz nesedel :(

Uživatelský avatar
Příspěvky: 7
Registrován: 11 led 2009 23:07
Bydliště: Nitra,Slovensko.

Re: JCB Fastrac

Příspěvekod fastrac8250v » 05 kvě 2009 21:43

Pozrite si toto video :http://www.youtube.com/watch?v=wNA6bB1Etp0,ak dobre vidím tak sa jedná o typ 7270 .Vie niekto niečo o tomto type Fastracu?

Příspěvky: 221
Registrován: 13 pro 2006 18:10

Re: JCB Fastrac

Příspěvekod chomyz » 06 kvě 2009 16:05

Zatial iba tolko, že je to nový najvýkonnejší typ radu 7200, bol predstavený na nedávnej velkej výstave (tuším Eima?:-) a výkon motora by mal byť tých 270k (ISO :-( ) Ale či a za aký čas sa objaví v provoze aj v ČR resp. SK je otázka s ohladom na trvanie nábehu jeho menšich bratčekov radu 7200... :)

Příspěvky: 36
Registrován: 05 srp 2008 18:21
Bydliště: Zábřeh

Re: JCB Fastrac

Příspěvekod shooter » 05 říj 2010 14:57

Zdravim
Zháním Fastraka do dopravy uvažuju o 155 nebo 185
podle toho co čtu tak jen koncovy převody a kardany a diferak ale to by mohlo v dopravě vydržet

Nebo kdo v podniku ma tyto stroje nebo neuvažuje podnik o jejich prodeji ?
Diky

Příspěvky: 1
Registrován: 04 úno 2011 20:22

Re: JCB Fastrac

Příspěvekod kroňák » 03 črc 2011 16:28

S tou technikou jsem na tom stejně.Baví mě už od malička.Mám to štěstí,že v blízkosti jednoho fastraca maj.3190.Tahaj s tím vše co mají,brány těžší i lehčí,podmítač SMS,phx 5,krone XXL,mulčovač nebo dvojkombinaci Fella.jediné co mu dělá problémy je ten pluh a mulčovač.Ten pluh bude asi tím,že jsou tu samé jílovité půdy.

Příspěvky: 22
Registrován: 29 čer 2011 20:17

Re: JCB Fastrac

Příspěvekod stefan i » 04 črc 2011 15:22


Uživatelský avatar
Příspěvky: 67
Registrován: 12 srp 2010 20:53
Bydliště: Praha

Re: JCB Fastrac

Příspěvekod pichon » 04 pro 2011 14:31

Pár info o nových traktorech JCB: http://www.agromachinery.cz/post/nova-g ... strac-298/

Příspěvky: 15
Registrován: 13 kvě 2010 23:22

Re: JCB Fastrac

Příspěvekod conny » 26 srp 2013 22:14

ahoj má tady někdo nového fastraca

Uživatelský avatar
Příspěvky: 32
Registrován: 05 zář 2010 10:28

Re: JCB Fastrac

Příspěvekod Jocker » 07 zář 2013 09:16

No jistěže!!!

Příspěvky: 207
Registrován: 29 črc 2012 20:27

Re: JCB Fastrac

Příspěvekod Brano » 10 led 2014 15:23

A aké sú z neho dojmy? :wink:

Příspěvky: 72
Registrován: 10 črc 2013 22:22

Re: JCB Fastrac

Příspěvekod marek 67 18 » 08 úno 2014 00:26

Na práce na poli fastrac vubec není tak možná na rychlé přejezdy mame ho v jzd a řekl bych špatná koupě nedávno koupili fedt to je o něčem jiném

Předchozí

Zpět na JCB

Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 1 návštěvník