JCB Fastrac

Uživatelský avatar
Příspěvky: 257
Registrován: 30 pro 2005 19:32
Bydliště: MladoBoleslavsko

Příspěvekod vasek » 11 kvě 2006 23:28

A stím oběmem to je pravda.O víkendu jsem jezdil s liazkou kloubákem má něco kolem 230 koní a tahal jsem 8m kombinátor v přípravě pro kukuřici.A snažil jsem se jezdit na mín otáček a šlo to bez problému.V kopci jsem ubral až někde na 1400 a po sešlápnutí se motor sebral bez větších problémů.A to jsem jezdil na velkou trojku něco kolem 12 km v hodině.Oběm je 11,9l klasika Liaz.Zato Claas Atles má 250 koní motor Deutz o oběmu 7,14 jako Fend 936,ale starší generace a je to nic moc prostě ta záloha tam chybí.Alespon tak to vidím jak jsem to porovnával.

Příspěvky: 1427
Registrován: 17 lis 2005 18:03
Bydliště: okolí Vyškova

Příspěvekod Jan Sedlák » 12 kvě 2006 08:25

Taky by to mohlo byt naftou.
Ještě se podívám na parametry motoru, jaky sou tam hodnoty zálohy MK a průběh výkonu. Zase na druhé straně ale ten traktor nežere naftu, olej toho si nevezme ani kapku. Ale zálohu Mk a pružnost motoru nic moc.

Příspěvky: 110
Registrován: 25 úno 2006 20:17
Bydliště: Nymbursko

Příspěvekod Pavel » 12 kvě 2006 11:32

vasku zdar co to bylo za skodovku za kloubaka ja sni jezdim taky a je to 180 ale vi vtom mate turo nebo ne

Uživatelský avatar
Příspěvky: 257
Registrován: 30 pro 2005 19:32
Bydliště: MladoBoleslavsko

Příspěvekod vasek » 12 kvě 2006 12:44

Pavel píše:vasku zdar co to bylo za skodovku za kloubaka ja sni jezdim taky a je to 180 ale vi vtom mate turo nebo ne

Pavle jezdí tady dvě jedna ŠT 270 se sníženým výkonem na 200 koní a LT 190 s přidaným výkonem na 230 koní.To LT je zkratka Liaz Tahač a je z roju myslím 86 asi.To LTčko za komunismu mělo na zadku točnu a tahalo návěs se třemi sklopnými kontejnery.Byl to takový předchudce překládacích návěsu.Používalo se to hlavně na řepnej chrást a cukrovku auta stály na souvrati a nemusely rajtovat po poli.

Uživatelský avatar
Příspěvky: 264
Registrován: 05 bře 2006 19:50
Bydliště: Jižní Morava

Příspěvekod Jan » 13 kvě 2006 23:50

Já si myslím že není rozhodující výkon motoru ale kroutící moment ..

Příspěvky: 1427
Registrován: 17 lis 2005 18:03
Bydliště: okolí Vyškova

Příspěvekod Jan Sedlák » 14 kvě 2006 08:51

Právě to bylo to co u toho fastracu nějak nebylo. 220 koní má, stálých 200 a 20 se aktivuje po 15km/h a nejlepší hodnoty má při 1500ot/min. Na těch sem jel v kopci a utáhl se. S 13 tunama v návěsu a rychlostí něco kolem 14km/h. Na trojku se želvou, když už nemohl tak šnek, pak nemohl šnek tak dvojku a už se nerozjel... Přitom stary 185ky jezdily jak drak s plnym návěsem.
Zato abych nehanil pořád motor tak tam bylo perfektni pohodli v kabině, dobry odpružení, super hydraulika a vyvodovy hřídel, dobře udělany okruhy na hydrauliku. Taky za celou dobu plnyho provozu za měsíc nikdo na ten traktor nemusel kromě udržby ani chytnout.

Uživatelský avatar
Příspěvky: 270
Registrován: 03 led 2006 00:00

Příspěvekod Mischel » 14 kvě 2006 11:16

V Mechanizaci zemědělství jsem četl , že Fastrac podle nového spadá do skupiny T1. Co je to ta skupina? K čemu opravňuje? Já dělám T a zajímá mne , zda se to vztahuje i na Fastrac... Díky 8)

Příspěvky: 1427
Registrován: 17 lis 2005 18:03
Bydliště: okolí Vyškova

Příspěvekod Jan Sedlák » 14 kvě 2006 11:53

To by měly být traktory. Řidičák T máš na traktory. Prodejci tvrdí že na Fastraca stačí mít papíry na traktor. Ale jak je to potom možny že traktory mužou mít max.rychlost 40km a Fastrac je schválený na 65km, potom by měl teoreticky být v kategorii nákladních aut. teoreticky.

Uživatelský avatar
Příspěvky: 270
Registrován: 03 led 2006 00:00

Příspěvekod Mischel » 14 kvě 2006 13:47

Traktory jsou T, ale co je to T1 ??? :?

Uživatelský avatar
Příspěvky: 522
Registrován: 08 led 2006 00:49
Bydliště: okolí Litovle

Příspěvekod libor » 14 kvě 2006 14:03

1. KATEGORIE TRAKTORŮ JSOU DEFINOVÁNY TAKTO:

- Kategorie T1: kolové traktory s maximální konstrukční rychlostí nepřevyšující 40 km/h, s nejméně jednou nápravou a s minimálním rozchodem větším než 1150 mm, s nenaloženou hmotností v provozním stavu větší než 600 kg a se světlou výškou nad vozovkou menší než 1000 mm.

- Kategorie T2: kolové traktory s maximální konstrukční rychlostí nepřevyšující 40 km/h, s minimálním rozchodem menším než 1150 mm, s nenaloženou hmotností v provozním stavu větší než 600 kg a se světlou výškou nad vozovkou menší než 600 mm. Pokud je však výška těžiště traktoru [1] (měřeno vůči vozovce), dělená střední hodnotou minimálního rozchodu všech náprav větší než 0,90, je maximální konstrukční rychlost omezena na 30 km/h.

- Kategorie T3: kolové traktory s maximální konstrukční rychlostí nepřevyšující 40 km/h, a s nenaloženou hmotností v provozním stavu menší než 600 kg.

- Kategorie T4: ostatní kolové traktory s maximální konstrukční rychlostí nepřevyšující 40 km/h.

= T4.1 traktory s vysokou světlou výškou:

Traktory konstruované pro práci s vysokými plodinami, např. s vínem. Jejich znakem je zvýšený podvozek nebo jeho část, což traktoru umožňuje pojíždět souběžně s plodinou s levými a pravými koly na každé straně jedné řady nebo více řad plodiny. Tyto traktory jsou určeny k nesení nebo k pohonu nářadí, které může být montováno na předku, mezi nápravami, na zádi nebo na nákladové plošině. Pokud je traktor v pracovní poloze, je jeho světlá výška kolmá na řady plodiny vyšší než 1000 mm. Pokud je výška těžiště traktoru 1 (měřeno vůči zemi při užití normálně montovaných pneumatik), dělená střední hodnotou minimálního rozchodu všech náprav větší než 0,90, nesmí maximální konstrukční rychlost překročit na 30 km/h.

= T4.2 zvláště široké traktory

Uživatelský avatar
Příspěvky: 270
Registrován: 03 led 2006 00:00

Příspěvekod Mischel » 14 kvě 2006 14:19

Achjo :cry: Já tomu stejně nerozumím... Kde je potom to T ? ? ? :roll:

Uživatelský avatar
Příspěvky: 350
Registrován: 13 lis 2005 10:08
Bydliště: Valašsko

Příspěvekod Karel » 14 kvě 2006 14:21

To je sice krasne ale na řidičaku je jen kolonka T. A nač dělat T když si lze skoro za ty saame penize udělat C a ktomu E. Pak nikdo nemuže nic mit a mužu jezdit i s tahačem když na farmě nebude co dělat
Řekl sem do žní, je po žních. Zítra s ním jedu naposled.

Uživatelský avatar
Příspěvky: 270
Registrován: 03 led 2006 00:00

Příspěvekod Mischel » 14 kvě 2006 14:25

Tak když má třeba někdo T při škole, tak proč by si ho asi nedělal? :twisted:

Uživatelský avatar
Příspěvky: 522
Registrován: 08 led 2006 00:49
Bydliště: okolí Litovle

Příspěvekod libor » 14 kvě 2006 14:41

ale pokud si uděláš C tak T nedostaneš dnes musíš vše dělat zvlášt a když uděláš C tak musíš počkat aspoň 14 dní a můžeš teprve dělat E

Uživatelský avatar
Příspěvky: 448
Registrován: 28 led 2006 23:06
Bydliště: Jižní Morava

Příspěvekod riderstan » 14 kvě 2006 14:47

tak co já vím tak k C dostaneš T

Uživatelský avatar
Příspěvky: 350
Registrován: 13 lis 2005 10:08
Bydliště: Valašsko

Příspěvekod Karel » 14 kvě 2006 14:58

Ted sem se bavil s instruktorm z autoškoly a řikal že C je cokoli nad 3,5tuny kromě autobusu plneho lidi. Když si k tomu udělate E ktere mužete dělat až dostane te řidičak s C potvrzeny uřadě, tak se to dá využít nejen v zemědělství ale i kdekoli jinde. něco kolem 12,5tis. A k C nedostanete T. T je jen jednpoučelove poue traktor a samochod. Ovšem když to někdo dostane zadarmo od školy tak to potom jo
Řekl sem do žní, je po žních. Zítra s ním jedu naposled.

Uživatelský avatar
Příspěvky: 710
Registrován: 21 pro 2005 21:16
Bydliště: Olomouc

Příspěvekod david » 14 kvě 2006 20:03

chlapy libor má pravdu ted se musí všechno dělat zvlášt a všechno zvlášt platit :? ju a když je o tom řeč někde sem četl že od orčité tonáže traktoru by mělo být C ale nevím jestli to byl jen návrch nebo to bude už od června ví o tom někdo něco :?:

Uživatelský avatar
Příspěvky: 522
Registrován: 08 led 2006 00:49
Bydliště: okolí Litovle

Příspěvekod libor » 14 kvě 2006 20:12

nějaký návrch k tomu byl že ty traktory váží 9 t a vlek 26 t tak chtěly skrze tak těžkou a rychle jedoucí soupravu C ale zatim se nic neděje ale stěma našima přehnanyma předpisama oni něco vymyslí

Uživatelský avatar
Příspěvky: 270
Registrován: 03 led 2006 00:00

Příspěvekod Mischel » 14 kvě 2006 20:34

Mně instruktor říkal, že se to nějak rozlišuje podle rychlosti. Do 40km/hod je ,,T" a nad 40km/hod je ,,C" 8)

Příspěvky: 1427
Registrován: 17 lis 2005 18:03
Bydliště: okolí Vyškova

Příspěvekod Jan Sedlák » 14 kvě 2006 20:44

To nám taky tenkrát říkaly ve škole že to tak je. Dokonce i na velky traktory s rychlostí 40km těžších přes 3,5tuny by mělo být C...
každopádně budete mít nejlepší a nejjistější C,E. Pak je to v zaměstnání o to jednodušší a bez problémů.

Uživatelský avatar
Příspěvky: 257
Registrován: 30 pro 2005 19:32
Bydliště: MladoBoleslavsko

Příspěvekod vasek » 14 kvě 2006 21:51

Zajímavá debata.Já mám C i T tak to nějak neřeším,ale chybí mi to Ečko to mě mrzí,ale papíry dělat nebudu to bych přišel o vše při těch dnešních přiblblejch testech. :oops:

Uživatelský avatar
Příspěvky: 710
Registrován: 21 pro 2005 21:16
Bydliště: Olomouc

Příspěvekod david » 14 kvě 2006 22:11

vasek píše:Zajímavá debata.Já mám C i T tak to nějak neřeším,ale chybí mi to Ečko to mě mrzí,ale papíry dělat nebudu to bych přišel o vše při těch dnešních přiblblejch testech. :oops:
přesně muj připad

Uživatelský avatar
Příspěvky: 710
Registrován: 21 pro 2005 21:16
Bydliště: Olomouc

Příspěvekod david » 14 kvě 2006 22:14

Jan Sedlák píše:To nám taky tenkrát říkaly ve škole že to tak je. Dokonce i na velky traktory s rychlostí 40km těžších přes 3,5tuny by mělo být C...
každopádně budete mít nejlepší a nejjistější C,E. Pak je to v zaměstnání o to jednodušší a bez problémů.
no to bych musel mět i na toho mojeho a ten velkej není to je blbost to bys musel mět C i na Zetora Proximu

Příspěvky: 1427
Registrován: 17 lis 2005 18:03
Bydliště: okolí Vyškova

Příspěvekod Jan Sedlák » 14 kvě 2006 23:13

To bylo taky před čtyřma rokama. Pak zas byla změna, na traktor s musel mít T. Pokud s měl C a neměl T tak si neměšl s traktorem na silnici co dělat. To bylo v roce 2002, když se zaživaly novy testy v autoškolách a nová vyhláška. To co jsem říkal o tom C na traktor bylo z postřehů z autoškoly na zem. škole.
Nevím jak jinde, ale já kde sem jezdil s traktorem a kombajnem tak chtěli trojku. I v případě fastraca C+E.
Navíc, jak je to v zahraničí, co tam platí na traktor??

Uživatelský avatar
Příspěvky: 163
Registrován: 24 úno 2006 19:49
Bydliště: Kobylnice (okr. BRNO)

Příspěvekod Stepan » 15 kvě 2006 18:07

Někde sem četl že v zahraničí musíš mět C+E, že to T-čko platí jenom u nás. Ale jestli je to pravda??

Uživatelský avatar
Příspěvky: 710
Registrován: 21 pro 2005 21:16
Bydliště: Olomouc

Příspěvekod david » 15 kvě 2006 19:47

mám dojem že na traktor do 3,5t stačí B ale traktor musí být solo

Uživatelský avatar
Příspěvky: 270
Registrován: 03 led 2006 00:00

Příspěvekod Mischel » 15 kvě 2006 20:03

Jj... V ,, B " máš traktor do 3,5t a zdá se mi, že na samojízdné stroje, rovněž do 3,5t 8)

Uživatelský avatar
Příspěvky: 522
Registrován: 08 led 2006 00:49
Bydliště: okolí Litovle

Příspěvekod libor » 15 kvě 2006 21:10

T platí jen v ČR

Uživatelský avatar
Příspěvky: 35
Registrován: 24 lis 2005 08:59
Bydliště: Jeseník

3220 nejede

Příspěvekod jarmil » 20 kvě 2006 07:18

Po delší době jsem se dostal nas Web a chci napsat hlavně pro Jirku ohledně jeho 3220, která nejede. trošku jsme to probrali v praci, skus se podívat na čidlo váhy vzduchu mohlo by to být ono , že Fastrac nejede, kdysi jsme s tím ještě na starém taky měli problémy. Dneska jsem poslal do galerie pár fotek s kejdovačem, je tam tak 12-13tun kejdy plus 4tuny kejdovač a i v těch našich kopečkách to v pohodě utáhne, akorát se tam muselo dát přední závaží, předek se pěkně dotížil a nehrabe ale krásně táhne. jarmil

Uživatelský avatar
Příspěvky: 35
Registrován: 24 lis 2005 08:59
Bydliště: Jeseník

3220 nejede

Příspěvekod jarmil » 20 kvě 2006 07:21

Trošku jsem to popletl ta odpověd je pro Honzu Sedláka. jarmil

PředchozíDalší

Zpět na JCB

Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 1 návštěvník