John Deere 7430-7530 "E" Premium
Příspěvků: 8
• Stránka 1 z 1
John Deere 7430-7530 "E" Premium
http://www2.agritechnica.de/de/agrt_det ... 0Traktoren
Čo nato hovoríte??? Viete si predstaviť, kde všade by ste to využili a či to nieje zbytočnosť

Čo nato hovoríte??? Viete si predstaviť, kde všade by ste to využili a či to nieje zbytočnosť



pánové před lety jsem měl možnost vidět tohodle broučka ještě ve vývoji (teď už o tom můžu mluvit
) a nezdá de mi to nějak ulítlý projekt - hybridní traktor má spoustu výhod akorá bude ještě trochu trvat než je bude možné všechny využívat ... přenos energie elektrickým proudem jde totiž uskutečňovat skoro bezeztrát(na rozdíl od mechanických) takže až bude dostatek "E" vercajku tak se poznaj teprve výhody "E" a pak je tu ještě jeden malý fígl "Éčka" - může po omezenou dobu jet jen na elektriku takže stáje,haly atd. si určitě rády odpočinou od smogu




Naposledy upravil vsvarc dne 29 říj 2007 23:35, celkově upraveno 1
zemědělství není práce, ale styl života
- Traktrorfanatik
- Příspěvky: 26
- Registrován: 03 kvě 2006 10:37
Premium 2. generace
Ahoj pánové,
přidám trochu vlastního názoru. V tom textu se píše, že traktory E Premium budou mít vlastní generátor o výkonu 20 kW a svou sít o napětí 230 nebo 400 V, jak kdo bude chtít. Ovšem s pohonem pro pojezd to nemá (téměř) nic společného kromě IPM. Jak by asi mohl generátor o výkonu 20 kW pohánět nebo pomoci s pohonem traktoru o hmotnosti 6 tun ? Mimoto ty motory pro 7030 Mannheim jsou už velmi dobré, a mají velký zátah výkonu od nízkých otáček. Je to vydařené spojení mezi 6000 a 7030 z USA.
Hybridní pohon už zkoušel Fiatagri před 12 lety, a skončilo to u experiment. modelu, který měl na střeše velkou krabici a hrozně váhy navíc. Také Case měl na minulé AGRIT. prototyp. A od té doby ticho. Proč asi ? Není lepší klasika motor + Vario převodovka ?
Spíš si myslím, že se dočkáme hybridních převodovek. Jo ty určitě budou a elektřina bude hrát hodně velkou roli. Hlavně se už konečně zbavíme toho neustálého řazení rychlostí, jak to mají i současné plynulé převodovky kromě Fendta. To totiž dělá celý systém hrozně složitý a náročný na software.
Takže to "E" od JD má generátor k tomu, aby mohl větrák, klimatizace a kompresor na vzduch napojit na elektropohon, který bude nezávislý na otáčkách motoru a tedy vypínatelný, když ho nebude třeba. A nebo točit MAX, když otáčky motoru mají úsporné MIN. To platí i o klimatizaci nebo vzduchu pro brzdy, kterého už bude konečně neustále dostatek. A sekundárně i pro pohon palubní sítě 12 V, závěsoviny a nebo i ručního nářadí. DÍky tomu se uzase zvýší účinnost už tak si myslím dost úsporného motoru.
Je ale fakt, že točit 6-válcový turbodiesel kvůli sekačce na trávu s příkonem 2 kW a nožem 35 cm je fakt spíš "nadšenectví". Ale jako kuriozita je to zajímavé.
P.
přidám trochu vlastního názoru. V tom textu se píše, že traktory E Premium budou mít vlastní generátor o výkonu 20 kW a svou sít o napětí 230 nebo 400 V, jak kdo bude chtít. Ovšem s pohonem pro pojezd to nemá (téměř) nic společného kromě IPM. Jak by asi mohl generátor o výkonu 20 kW pohánět nebo pomoci s pohonem traktoru o hmotnosti 6 tun ? Mimoto ty motory pro 7030 Mannheim jsou už velmi dobré, a mají velký zátah výkonu od nízkých otáček. Je to vydařené spojení mezi 6000 a 7030 z USA.
Hybridní pohon už zkoušel Fiatagri před 12 lety, a skončilo to u experiment. modelu, který měl na střeše velkou krabici a hrozně váhy navíc. Také Case měl na minulé AGRIT. prototyp. A od té doby ticho. Proč asi ? Není lepší klasika motor + Vario převodovka ?
Spíš si myslím, že se dočkáme hybridních převodovek. Jo ty určitě budou a elektřina bude hrát hodně velkou roli. Hlavně se už konečně zbavíme toho neustálého řazení rychlostí, jak to mají i současné plynulé převodovky kromě Fendta. To totiž dělá celý systém hrozně složitý a náročný na software.
Takže to "E" od JD má generátor k tomu, aby mohl větrák, klimatizace a kompresor na vzduch napojit na elektropohon, který bude nezávislý na otáčkách motoru a tedy vypínatelný, když ho nebude třeba. A nebo točit MAX, když otáčky motoru mají úsporné MIN. To platí i o klimatizaci nebo vzduchu pro brzdy, kterého už bude konečně neustále dostatek. A sekundárně i pro pohon palubní sítě 12 V, závěsoviny a nebo i ručního nářadí. DÍky tomu se uzase zvýší účinnost už tak si myslím dost úsporného motoru.
Je ale fakt, že točit 6-válcový turbodiesel kvůli sekačce na trávu s příkonem 2 kW a nožem 35 cm je fakt spíš "nadšenectví". Ale jako kuriozita je to zajímavé.
P.
Petr
no asi jsem se špatně vyjádřil
...
tím "vercajkem" jsem neměl na mysli ruční vercajk ale nářadí za traktor .... elektrika by měla postupně nahrazovat hydrauliku a PTO(ale to asi až později
) má totiž menší ztráty, lepší ovladatelnost (stačí připojit jen jeden kabel a následně rozvádět poněkud konstrukčně jednodušším rozvaděčem než je to u hydr.) a také rychlejší reakce...
a to jak jsem mluvil o tom pojezdu jen na el. tak to je samozřejmě myšleno na omezený výkon jen pro drobnou manipulaci a já myslím že dobře využitých 20kw nebude mít s 6-ti tunama asi problém někde v hale ...vždyť zetor 30-tka si taky poradí s 5-ti tunkou a nejenom v hale

tím "vercajkem" jsem neměl na mysli ruční vercajk ale nářadí za traktor .... elektrika by měla postupně nahrazovat hydrauliku a PTO(ale to asi až později

a to jak jsem mluvil o tom pojezdu jen na el. tak to je samozřejmě myšleno na omezený výkon jen pro drobnou manipulaci a já myslím že dobře využitých 20kw nebude mít s 6-ti tunama asi problém někde v hale ...vždyť zetor 30-tka si taky poradí s 5-ti tunkou a nejenom v hale

zemědělství není práce, ale styl života
- Marek Fikejs
-
- Příspěvky: 122
- Registrován: 02 led 2007 19:22
- Bydliště: Vlašim
Překlad z AgMachinery fóra
Pokusil jsem se přeložit info z jednoho fóra na netu:
Elektrická síť na traktorech
S řadou E-Premium se stal John Deere prvním poskytovatelem, který představil elektrickou síť na traktorech. Generátor připojen přímo na klikovou hřídel poskytuje až 20 kW již od 1800 ot./min motoru. Tento proud je použit na pohon vrtule chladiče, vzduchového kompresoru a systému klimatizace. 12 voltové napětí v palubní síti bude též napájeno z tohoto generátoru a výkon tohoto napájeniá vzroste až o 50%. Když stroj stojí, tak je možn využít klasickou zásuvku na 230 V nebo třífázovou zásuvku 230/400V (5kW). Toto nahradí klasickou elektrocentrálu podobného výkonu. Elektricky poháněný vzduchový kompresor také zajišťuje rychlý nárůst tlaku v nízkých otáčkích motoru se stejným efektem i u klimatizace. Rychlos větráku chladiče může být přesně řízena na základě potřeby a reverzována pro účinné čištění chladiče. Vrtule nezávislá na otáčkách motoru přispívá k vnitřnímu spalování motoru vyvýjejícímu nárůst výkonu již od 1250 ot a podpoří nárůst točivého momentu v porovnání s konvenčními modely motorů při 1600 ot. Maximální výkon motoru je také vyšší. Elektrický pohono sekundárních jednotek zřetelně zvyšuje efektivitu motoru, přispívá k úspoře paliva. S touto elektrickou sítí John Deere tak položil základ pro představení vysoce přesného, učinného elektrického pohonu neseného či taženého stejně tak dobře, jako u převodového pohonu.
Přeložil jsem to volně, možná to není úplně přesné, ale pro představu si myslím, dostačující.
Elektrická síť na traktorech
S řadou E-Premium se stal John Deere prvním poskytovatelem, který představil elektrickou síť na traktorech. Generátor připojen přímo na klikovou hřídel poskytuje až 20 kW již od 1800 ot./min motoru. Tento proud je použit na pohon vrtule chladiče, vzduchového kompresoru a systému klimatizace. 12 voltové napětí v palubní síti bude též napájeno z tohoto generátoru a výkon tohoto napájeniá vzroste až o 50%. Když stroj stojí, tak je možn využít klasickou zásuvku na 230 V nebo třífázovou zásuvku 230/400V (5kW). Toto nahradí klasickou elektrocentrálu podobného výkonu. Elektricky poháněný vzduchový kompresor také zajišťuje rychlý nárůst tlaku v nízkých otáčkích motoru se stejným efektem i u klimatizace. Rychlos větráku chladiče může být přesně řízena na základě potřeby a reverzována pro účinné čištění chladiče. Vrtule nezávislá na otáčkách motoru přispívá k vnitřnímu spalování motoru vyvýjejícímu nárůst výkonu již od 1250 ot a podpoří nárůst točivého momentu v porovnání s konvenčními modely motorů při 1600 ot. Maximální výkon motoru je také vyšší. Elektrický pohono sekundárních jednotek zřetelně zvyšuje efektivitu motoru, přispívá k úspoře paliva. S touto elektrickou sítí John Deere tak položil základ pro představení vysoce přesného, učinného elektrického pohonu neseného či taženého stejně tak dobře, jako u převodového pohonu.
Přeložil jsem to volně, možná to není úplně přesné, ale pro představu si myslím, dostačující.
Příspěvků: 8
• Stránka 1 z 1
Kdo je online
Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 1 návštěvník