Využití motoru dle diagnostiky

Příspěvky: 30
Registrován: 08 kvě 2009 20:55

Využití motoru dle diagnostiky

Příspěvekod Medion » 20 úno 2012 23:21

Ahoj všichni. Nechal jsem si na svých 2 traktorech vyjet data týkající se zatížení motoru v celém rozsahu otáček a nestačil jsem se divit. 7730 má Autopower a v 1300 Mth má najetých 27 % času na volnoběh a v otáčkách nad 1750 jen 34 %. Při zatížení motoru nad 80 % jel za celou dobu jen 29 %. Přitom je to traktor který tahá podmítač a kypřič (myslím, že jede na doraz aspoň podle toho, že není schopný se dostat na požadovanou rychlost 12 km/h) nebo secí kombinací (otáčky nastaveny na min 1850) a nemám pocit že by jel na 70 % zatížení motoru. Tak se chci zeptat jestli Vám to servisáci dělají taky a příp. jaká je Vaše charakteristika? 6520 ta jezdí hodně v dopravě a tam je to katastrofa úplná, 36 % na vonoběh. Jezdíme si s tím sami a určitě to není jak v kolchozu kde traktory klepou i přes oběd :-) A ještě jedna věc mě zarazila, součastí diagnostiky je i test komprese kde mám u dvou válců jen 90 %, dva kolem 94 a dva 100 % (nevím čeho) ale na 1300 Mth není to málo? Soubor jsem nahrál na ulozto.cz, kdyby jste na něj chtěli mrknout tak tady je link http://ulozto.cz/x5JnR4W/zatizeni-motoru-jd-deere-xls . Předem díky všem za Vaše postřehy.

Uživatelský avatar
Příspěvky: 403
Registrován: 28 zář 2007 21:13

Re: Využití motoru dle diagnostiky

Příspěvekod lukasbranka1 » 23 úno 2012 20:33

toto je normalni stav ze vsech stazenych stroju ma jen jediny nejvic provoznich hodin mimo volobech
taky se mi to nelibi ale je to tak ty tabulky co jsi ulozil nejsou origos kopie nekdo je prepisoval nevim proc chybi na nich vyrobi cislo spotrebovana nafta tady je origos kopie vybral jsem pro porovnani 7730 http://ulozto.cz/xXirAN8/profil-provozu-pdf

Příspěvky: 30
Registrován: 08 kvě 2009 20:55

Re: Využití motoru dle diagnostiky

Příspěvekod Medion » 04 bře 2012 22:22

Jo to jsem si přepsal já do excelu abych si to mohl spočítat procentuálně. V servisu mi taky říkali, že to tak bývá ale chtěl bych vidět statistiku těch traktorů o klepou celý den na volnoběh protože se obsluze nechce vypínat motor aby měli chládek v traktoru :-)
Ale proč je tak nízké to zatížení motoru. Když celý den traktor dusím v kypřiči a nakonec stejně vidím, že se nedostal ani na 90 %? Tak nevím co dělat když mám autopower. Dám těžké polní práce, nastavím rychlost třeba 11km/h a traktor jede furt do 10,5, svítí mi "A" v kolečku že převodovka už reguluje zatížení motoru, který nemůže a ve finále vidím že ještě jsem měl 15 % k dobru.

Uživatelský avatar
Příspěvky: 403
Registrován: 28 zář 2007 21:13

Re: Využití motoru dle diagnostiky

Příspěvekod lukasbranka1 » 05 bře 2012 15:30

protoze motor v automatu nikdy nepojede na 100 procent prepni si nastaveni na nulu a mas vse v ruce pak ho i zastavis a v ten moment dostanes graf na 100 procent
pochop pocitac prevodovky nepusti motor na plno protoze si stale nechava nejakou zalohu vykonu skrz zvetseni zatizeni aby stihl zareagovat jinak by pri nenadalem zatizeni zdechl
na prevodovkach bez varia jsou ty hodnoty vyse a dal cim slabsi traktor tim je vic zatizeny

Příspěvky: 30
Registrován: 08 kvě 2009 20:55

Re: Využití motoru dle diagnostiky

Příspěvekod Medion » 06 bře 2012 22:28

ok, dík za odpověď. zkusím se naučit jezdit bez automatu, protože zatím mi to moc nešlo a uvidíme. Ještě jeden dotaz, je v normě ten test komprese či co to je, když na dvou válcích bylo jen 90 % a na 2 pak 95 %? A co to vlastně vůbec znamená?

Příspěvky: 554
Registrován: 08 črc 2009 20:06

Re: Využití motoru dle diagnostiky

Příspěvekod miki » 07 bře 2012 07:50

Hele, při provozu jakéhokoli stroje nemůžeš pracovat trvale na 100% (musíš mít v záloze vždy nějakou rezervu). Nevím, jak je to řešeno u tvého daného typu, ale pokud by jsi znal trošku starší vznětové motory traktorů, tak je to vlastně (vysunutí) poloha regulační tyče v čerpadle, nikoli poloha plynu.Tudíž se úplně klidně může stát, že jedeš s kompaktorem, máš nastavený nějaký otáčky (rychlost) po rovině, zde máš příkladně zatížení 80%, půdní podmínky, rychlost, otáčky se nezmění, pojedeš však do kopce, tudíž máš větší nároky na energii, tak se ti motor přitíží např na 90%, pak pojedeš z kopce a klesne zatížení na 50%. A o tom všem to je, pro tebe je požadavek konstantní pacovní rychlost, ostatní je relativně poddružné.
Překovejme meče v pluhy a naopak

Uživatelský avatar
Příspěvky: 403
Registrován: 28 zář 2007 21:13

Re: Využití motoru dle diagnostiky

Příspěvekod lukasbranka1 » 11 bře 2012 18:04

je logicke ze jednotka motoru neumi zmerit kompres
je to porovnani spomaleni motoru pri kompresi na jednotlivych valcich takze nevis jakou mas kompresi ale porovnani mezi valci neboli opotrebeni mezi valci a ne motoru jako celku pokud je rovnomerne opotrebeny tak klidne nameris 6 krat 100procent
ja na tom poznam treba podpaleny ventil propaleny pist atd .

Zpět na John Deere

Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 1 návštěvník