John Deere a spotřeba

Příspěvky: 33
Registrován: 12 lis 2007 18:18
Bydliště: koclirov 223

Příspěvekod david drdla » 05 pro 2007 20:29

zdar cetl uz si kupte poradnej traktor at to nemusite nechavet cipovat mas tan taky spravu :lol:

Příspěvky: 25
Registrován: 10 říj 2007 18:55
Bydliště: Stepankovice

Příspěvekod Haro » 05 pro 2007 20:58

Lukas:mlatil jsi u nas letos ze s JD,cislo nevim.Jsem ti odvazel se 10245 a sedym demprem.

Uživatelský avatar
Příspěvky: 403
Registrován: 28 zář 2007 21:13

Příspěvekod lukasbranka1 » 08 pro 2007 21:01

hary jasne takovy traktor mi jezdil ale tebe si nedovedu vybavit jezdim s mista na misto bohuze nemuzu znat vsechny co podemnou jezdi kys se tam objevim tak se ohlas ze jsi to ty

Příspěvky: 31
Registrován: 24 pro 2006 12:44
Bydliště: Jizni Morava

Příspěvekod Lukas Marek » 08 pro 2007 23:15

Pri chvilce volneho casu jsem se zahledel do testu DLG na http://www.dlg.org. Snazil sem se priradit pokud to slo vykonove a hlavne dle srovnatelnych modelu traktory fendt a john deere. Od nejakych 88/92kw az po 221/217kw. Zameril sem se pouze na v praxi nejvice pozadovanou hodnotu-tahovy vykon a spotrebu pri nem. Nikoliv tedy na vykon a spotrebu merenou na vyvodaku. A reknu vam jsou to zajimavy cisla. Ani jednou se nestalo, ze by john deere mel vetsi spotrebu g/kwh. Naopak u nekterych modelu je rozdil az 33g/kwh!!! Tahovy vykon ma jd vzdy vyssi, ale to je dano jinou prevodovkou. Dalsi zajimavost je ta, ze tam kde mel jd stejny kone a mel plynulou prevodovku, tak mel vetsi tahovy vykon. Ze by mensi ztraty??? Zaver: podle dlg jsou jd nejuspornejsi traktory na trhu. Z praxe ale vyme, ze to tak kolikrat neni. Nedovedu si to vysvetlit jinak nez ze je problem mezi volantem a sedackou.

Příspěvky: 679
Registrován: 18 lis 2005 19:11

Příspěvekod Miro » 09 pro 2007 10:12

Posledná veta platí na 100 %.

K tomu ťahovému výkonu, Čo namerali to platí. Ťahový výkon sa udáva väčšinou maximálny a menovitý. A ten je vždy pri určitých rýchlostiach a otáčkach motora.
Výkon - sila x rýchlosť. A obidve veličiny sú silne závislé od hmotnosti traktora a rozložení na nápravy. Lepšie by o tom vedeli povedať ťahové krivky.
Ťažší traktor bude mať väčší výkon pri nižších rýchlostiach ako ľahší. S tým súvisí menší preklz a menšia merná spotreba v ťahu. Neviem ktoré testy si videl, je ich tam veľa, predpokladám že ten najväčší rozdiel bol u max. výkonu a niekde u traktorov kde má JD jasnú váhovú prevahu. A keď sa trošku zamyslíš tak tých 33 g/kWh je koľko ? 10-15% ? U menších traktorov ani toľko nie. A ako som spmínal dá sa to spraviť doťažením traktora.

Rozdiel v účinnosti prevodovky je, no poznal by si ho takto pohľadom na čísla len veľmi ťažko (najskorej u semipowershiftu), medzi plným powershiftom a cvt ešte horšie. Na to vplýva mnoho vecí a nedá sa určiť či je to len prevodovkou, jedine u uplne zhodných traktorov (motor, hmotnosť, pneu a pod.) s dvomi rozdielnymi prevodovkami.

Příspěvky: 31
Registrován: 24 pro 2006 12:44
Bydliště: Jizni Morava

Příspěvekod Lukas Marek » 09 pro 2007 11:14

Jsem je fanda, zadnej vedator na tahove sila traktoru. Ale podle me to neni tahovy vykon maximalnbi a jmenovity, ale tahovy vykon pri jmenovitych otackach a pri otackach kdy ma motor maximalni vykon. V praxi si nedovedu predstavit ze nekdo provozuje traktor na jmenovite otacky...Ano hmotnost hraje velkou roli. U traktoru jd vyrabenych v nemecku neni rozdil v hmotnosti nijak velky max 600kg.
Rozdil 33g/kwh byl u F412 - 293g/kwh a JD 6620EcoShift 260g/kwh, hmotnostni rozdil JD +600kg. U americkych traktoru ve vahovy rozdil JD cca +1500kg. JD ma nevyhodu v tom, ze jejich ridici ho provozuji v nespravnym rezimu. Fendt zase ma nevyhodu ze se v praxi kolikrat spatne dotezuji a traktory maji vetsi prokluz. Ale je to vsechno jen teorie. Jen sem se chtel ohradit proti tvrzeni ze JD ma velkou spotrebu. Ale co bylo bylo....ted musi traktory splnovat normu Tier 3. A podle toho co se tady napsalo o testech ktere probehly se ukazuje ze JD opravdu bude nejupornejsi traktor na trhu. Vsichni vyrobci tvrdi ze se jim s novyma modelama podarilo snizit spotrebu /i kdyz norma tier 3 jde proti tomuto tvzeni/, ale dle meho nazoru se to skutecne podarilo jen vyrobum john deere a fendt. Skoda ze novy fendt 936 nema udelanou tahovou zkousku...

Příspěvky: 679
Registrován: 18 lis 2005 19:11

Příspěvekod Miro » 09 pro 2007 11:49

Asi takto. Od vedátora mám daľeko, toto sú len také "matné" spomienky z dávnej doby. Ťahový výkon je krivka pre každý prevodový stupeň. Jej maximum je v bode kde je súčin ťahovej sily a rýchlosti maximálny, nie pri otáčkach kde je maximálny výkon motora. To ovplyvňuje preklz ako som už spomínal. Menovitý ťahový výkon alebo ak chceš ťahový výkon pri menovitých (nominálnych) otáčkach ako je z pomenovania jasné pri týchto otáčkach na určitej rýchlosti , to je len hra so slovíčkami.
Asi najsprávnejšie je pomenovanie - maximálny ťahový výkon a maximálny ťahový výkon na menovitých otáčkach. Ale na tom nezáleží.
Tie rozdiely v hmotnosti sú cca 10-15% a to sú aj rozdiely v ostatných parametroch.
Je jasné že si každý bráni tú svoju značku, tvoje tvrdenie že JD s tou spotebou na tom špatne nebude je plne podložené a v praxi to je tým medzikusom na sedačke. Tvrdenie že je najúspornejší je hodne odvážne, pokiaľ na bude brať reálna spotreba v predádzke (čiastočné zaťaženie, rôzne druhy prác a pod.).

Každopádne JD urobil krok vpred (a hodne veľký u rady 30), vario prevodovky, nezávislé pruženie a tým to má "medzikus na sedačke" jednoduchšie.
Ročné využitie traktora má väčší vplyv na cenu práce ako spotreba, a trošku ešte zaostávajú v univerzálnosti ale aj to sa časom poddá -viď PVH.
Ale netreba "zatracovať" ani ostatné značky, ich opdstatnenie je a to že sa teraz predávajú väčšinou len top modely súvisí (okrem iného) aj s podporou z eurofondov, bez ktorých by si dosť ľudí rozmyslelo či sa to oplatí .....

Příspěvky: 87
Registrován: 09 pro 2007 12:33

Příspěvekod PISKUNK563 » 09 pro 2007 12:42

KDYŽ SE S TRAKTOREM JEZDÍ NORMÁLNĚ, TAK TO S TOU SPOTŘEBOU NEBUDE AŽ ZAS TAK HROZNÝ. :twisted:
Modrý Zetor 6711, John Deere 8330 a Case mx 310

Příspěvky: 31
Registrován: 24 pro 2006 12:44
Bydliště: Jizni Morava

Příspěvekod Lukas Marek » 09 pro 2007 13:03

Jsem az prekvapen jak se muzem na tolika vecech shodnout. Az me to trosku desi :lol: , cekal sem bourlivou nazorovou prestrelku. A to predpokladam, ze nejsi zrovna priznivcem jelenu. Samozrejme ze tvrzeni o tom ze jd je nejuspornejsi traktor je odvazne mozna prehnane, ale myslim ze ne nerealne. To uvidime za par let. Souhlasim i s tim ze jelen je spis do pole nez na cestu (myslim nad 200koni). Asi jediny na cem se neshodnem je, ze ja tvrdim, ze jd a fendt se vzdaluje konkurenci. Ano jsem zaujaty, ale nemuzu si pomoct. Je az trosku komicke jak se napr na kazde reklame na case magnum objevuje slogan lakajici na legendarni spolehlivost. A pritom praxe je trosku jina...o tom by mohli chlapi co s tema masinama jezdi a pisou tady prispevky vykladat hodiny. Porucha se stavala, stava a stavat se bude na jakemkoliv stroji, ale psat o legendarni spolehlivosti....

Příspěvky: 679
Registrován: 18 lis 2005 19:11

Příspěvekod Miro » 09 pro 2007 14:44

No legendárna spoľahlivosť, tak to poviem, máme v družstve dva Magnumy, MX 240 a MX 250 (ten je zánovný) a môžu hovoriť starému 7250 pane. Nie sú to zlé traktory, to dnes už snáď ani jeden traktor nie je šrot, ale stále sú to zložitejšie stroje a viac poruchové. Bez výminky všetky značky.
Zhodneme sa aj s tom že JD a Fendt sa vzdaľujú (aj keď v ramci AGCO je relatívne, ťaží z toho viac značiek), ale druhá vec je koľko si cenia ten pokrok. Tak to bolo aj v minulosti keď začali napr. Fastracky, stroj dobrý univerzálny ale drahý na 1000 hodín ročne.
Za tým si stojím že podnik bez dotácie by sa ne rýchlo zabudol, jednoducho pridaná hodnota je draho zaplatená. Záleží aké má kto nároky a možnosti. Kto má obidvoje vysoké tak nemá problém, kto nie uspokojí sa aj s menej vybaveným, hlavne aby spravil prácu v rozumných nákladoch a riadnom čase.
Na nejakú spotrebu sa väčšinou nehrá, ide o to mať čo najmenšie náklady na najvyššiu možnú úrodu.
A fanda konkrétnej značky teda nie som. Snažím sa občas usmerniť niektoré tvrdenia kde sa povie A a nepovie B . Tak nejako som si už zvykol že je to len hromada železa viac či menej podarená, nutná na prácu v tomto smere. :idea:

Uživatelský avatar
Příspěvky: 244
Registrován: 14 lis 2005 22:00
Bydliště: Praha

Příspěvekod Zetor » 09 pro 2007 15:42

K těm testům DLG, OECD a z Nebrasky, zabýval jsem se tím v bakalářce, takže o tom něco vím. Nejobsáhlejší testy jsou z Nebrasky, bohužel ale jen ty americké stroje, Fendt tam taky měli, ale test měli menší. Je třeba brát ty tahové síly s rezervou, protože tam není dodržená stejná hmotnost strojů. A to má veliký vliv. U těch amerických strojů to měřej pro zatíženou a nezatíženou verzi. Když jsem srovnával STX a JD 9520, tak JD měl tah slabší, ale taky byl asi o 4 tuny lehčí, ne-li víc. No a když sem se kouknul na parametry dotíženého stroje, tak to bylo někde jinde. JD byl srovnatelný, někdy lepší. Takže pozor na ty hmotnosti u traktorů. Jinak mohu potvrdit, že měrnou spotřebu měl JD jednu z nejlepších. A naprosto souhlasím, že to je jednak v obsluze, a druhak v agregaci. Když za JD 8520 taháte 5m disky, tak nečekejte zázraky.

Příspěvky: 76
Registrován: 05 led 2007 19:36
Bydliště: Chrudim

Příspěvekod spetr » 09 pro 2007 18:28

Hezké počtení co tu dnes přiskočilo.Jen bych se chtěl zeptat Lukáše,zda v testech porovnávali 412 a 6620?Nevín zda je to stejná třída?
Petr

Příspěvky: 31
Registrován: 24 pro 2006 12:44
Bydliště: Jizni Morava

Příspěvekod Lukas Marek » 09 pro 2007 18:41

Asi tusim na co narazis. 412 je 4valec a 6620 6valec. To je zasadni rozdil. Ale 412 88kw a 6620 92kw, to zas takove rozdil neni. Ale nedelam z toho vedu, tech 33g/kwh bude asi tim 4valcem. To je jedno, praxi pokud rozdil bude tak asi jen minimalni.

Příspěvky: 76
Registrován: 05 led 2007 19:36
Bydliště: Chrudim

Příspěvekod spetr » 09 pro 2007 18:45

Tak to si rozumíme,oba stroje tu jezdí,ale každý u jiného majitele,tak se nedá ddobře posoudit jak to je v praxi.Jinak dik.
Petr

Předchozí

Zpět na John Deere

Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 1 návštěvník