8100 a 8200
Příspěvků: 23
• Stránka 1 z 1
- George8030
- Příspěvky: 22
- Registrován: 02 dub 2008 22:46
8100 a 8200
Zajímaji mě Vaše názory, co si myslíte o nasazení traktorů John Deere 8100 a 8200 do dopravy s návěsy TC 21000 ??? Chtěl bych Vás tímto poprosit, aby ste zde psali vaše názory, úsudky,zkušenosti apod. !!! Tyto příspěvky bych poté chtěl použít jako materiál k tématu těhle traktorů v dopravě!!! Díky za Vaše komentáře 

- lukasbranka1
-
- Příspěvky: 403
- Registrován: 28 zář 2007 21:13
Re: 8100 a 8200
muj nazor je že jaka koli 8 neni traktor do dopravy je postaveny jako špičovy polni tahač a tam je vyborny a ve svem živlu
samozdřejmě umi jezdit i po cestě a neni v tom velky problem ale ne jako stroj do dopravy ale jako přiležitosna doprava žně a tak podobně
za dalši povershift do pole aotopover do dopravy pokud si jde vybrat
samozdřejmě umi jezdit i po cestě a neni v tom velky problem ale ne jako stroj do dopravy ale jako přiležitosna doprava žně a tak podobně
za dalši povershift do pole aotopover do dopravy pokud si jde vybrat
Re: 8100 a 8200
Zajimavy nazor, kam potom patri traktory nove 8 rady s autopower prevodovkou? Ja bych to shrnul ze traktory JD patri jenom do pole. Tam to jsou jak pises spickove tahace...
Když CLAAS tak jedině LEXION 595R s C516-30...
Víte o tom, že se díky svému počítači můžete přímo účastnit skutečných vědeckých výzkumů?
http://www.czechnationalteam.cz/
Víte o tom, že se díky svému počítači můžete přímo účastnit skutečných vědeckých výzkumů?
http://www.czechnationalteam.cz/
Re: 8100 a 8200
VonVagel - přečti si poslední větu příspěvku lukasbranka1, zmínil se i o variantách převodovky 

Re: 8100 a 8200
Ja jsem prispevek cetl pozorne...a prijde me ze se dost vylucuje. Naprosto souhlasim s tim ze JD je postaven jako spickovy polni tahac...tato veta me vylucuje to ze ho budu pouzivat do dopravy.
Když CLAAS tak jedině LEXION 595R s C516-30...
Víte o tom, že se díky svému počítači můžete přímo účastnit skutečných vědeckých výzkumů?
http://www.czechnationalteam.cz/
Víte o tom, že se díky svému počítači můžete přímo účastnit skutečných vědeckých výzkumů?
http://www.czechnationalteam.cz/
Re: 8100 a 8200
"za dalši povershift do pole aotopover do dopravy pokud si jde vybrat"
z tohoto jde jasně poznat, že JD 8000 s powershiftem je dobrý jako polní tahač, v dopravě bude pokulhávat. Zato JD 8030 s převodovkou Autopower je dobře použitelný i v dopravě. Ale je to poněkud mimo původní mísu tohoto tématu. Pokud bych se měl vyjádřit k té kombinaci JD 8100(8200) s návěsem Strom TC21000, přijde mi totálně nevhodná, znám podnik, kde tento návěs tahají s JD6920S, sice toho má v kopcích plné kecky, ale rozhodně to bude lepší než polní tahače JD 8000, které na to ani nemají konstruovanou převodovku(rozložení převodových stupňů).
z tohoto jde jasně poznat, že JD 8000 s powershiftem je dobrý jako polní tahač, v dopravě bude pokulhávat. Zato JD 8030 s převodovkou Autopower je dobře použitelný i v dopravě. Ale je to poněkud mimo původní mísu tohoto tématu. Pokud bych se měl vyjádřit k té kombinaci JD 8100(8200) s návěsem Strom TC21000, přijde mi totálně nevhodná, znám podnik, kde tento návěs tahají s JD6920S, sice toho má v kopcích plné kecky, ale rozhodně to bude lepší než polní tahače JD 8000, které na to ani nemají konstruovanou převodovku(rozložení převodových stupňů).
Re: 8100 a 8200
Myslim si ze ze to neni mimo puvodni misu. Podle me proste JD patri na pole a ne do silnice a u rady 8000 to plati 2-nasobne:)
Když CLAAS tak jedině LEXION 595R s C516-30...
Víte o tom, že se díky svému počítači můžete přímo účastnit skutečných vědeckých výzkumů?
http://www.czechnationalteam.cz/
Víte o tom, že se díky svému počítači můžete přímo účastnit skutečných vědeckých výzkumů?
http://www.czechnationalteam.cz/
- George8030
- Příspěvky: 22
- Registrován: 02 dub 2008 22:46
Re: 8100 a 8200
mě tady jde hlavně o ty traktory řady 8000 ... NE 8030, kde je možnost autopoweru a odpružené nápravy!!!
...
jinak zatim díky za Vaše názory!!! Protože se snažím jednomu mechanizátorovi tady ukázat všema možnýma příkladama a důkazama,že tyhle traktory fakticky nejsou nejvhodnější,aby 3/4 sezony lítali po silnici v dopravě s výměnýma systémama!!! ...to samé tam honí 7810 ... jediná rozumná kombinace tam je teď výměný systém a JD 7930 (autopower) ..ale občas ho nahrazuje nepochopitelně druhá 7810 ...
...no děs tyhle kombinace!!!

jinak zatim díky za Vaše názory!!! Protože se snažím jednomu mechanizátorovi tady ukázat všema možnýma příkladama a důkazama,že tyhle traktory fakticky nejsou nejvhodnější,aby 3/4 sezony lítali po silnici v dopravě s výměnýma systémama!!! ...to samé tam honí 7810 ... jediná rozumná kombinace tam je teď výměný systém a JD 7930 (autopower) ..ale občas ho nahrazuje nepochopitelně druhá 7810 ...

Re: 8100 a 8200
Hmm nevim jak se ti podarit ho presvedcit. Predpokladam kdyz tyhle traktory mu jezdi v doprave tak ma novejsi a silnejsi. Potom je pochopitelne ze tyhle starsi kousky jezdi v doprave. Ja bych porovnal spotrebu u 8100 treba s tou 7930...tam by se mela projevit vyhoda plynule prevodovky...pokud neporozumi reci cisel(Kc)...tak bych to vzdal:)
Když CLAAS tak jedině LEXION 595R s C516-30...
Víte o tom, že se díky svému počítači můžete přímo účastnit skutečných vědeckých výzkumů?
http://www.czechnationalteam.cz/
Víte o tom, že se díky svému počítači můžete přímo účastnit skutečných vědeckých výzkumů?
http://www.czechnationalteam.cz/
- Pavel Fiala
- Příspěvky: 68
- Registrován: 15 říj 2009 17:48
Re: 8100 a 8200
Dobrý den, myslím si, že některé odpovědi, bohužel přesně odrážejí neutěšenou realitu celé naší společnosti. Jasná a jednoznačná otázka a proti tomu bohatá diskuse, ale na jiné téma. Jestli patří jeleni jen na pole nebo také na silnici!
Podle mě traktory řady 8000 (výroba 1994-1999) a 8010 (výroba 1999 - 2001) tedy první a druhé generace řady 8tisíc nejsou vhodné do dopravy. Ten hlavní důvod spatřuji v tom, že převodovka PowrShift byla odstupňována tak, že na poslední 16 rychlostní stupeň je maximální rychlost 37km/h. Při dopravě se traktor pohybuje často a dlouho v maximálních otáčkách, tedy při vysoké spotřebě paliva a přesto bude stále pomalý. Toto již bylo dokázáno a potvrzeno při měření které prováděl Ing. Václav Štursa v rámci ZDZT v roce 97/98 a výsledky vycházely v Mechanizaci Zemědělství. Slušná spotřeba by znamenala jezdit maximálně na 3/4 plynu, tedy rychlosti do 30km/h a to zase snižuje výkonnost. Podle mě si těchto omezení může být i ten mechanizátor vědom, ale nemá lepší využití pro tyto traktory. Na pole jsou již slabé (8100 - 185koní, 8200 - 210koní), když je prodá, nezíská tolik peněz, aby si mohl koupit lépe vyhovující traktor 6930, 7530!
Nyní moje reakce na ty další názory. Vhodnost těch novějších traktorů od řady 8020 není jenom o tom, že je tam přední odpružená náprava a od řady 8030 i plynulá převodovka AutoPowr, ale taky tím, že byly provedeny úpravy na zadní nápravě, diferenciálu a převodovce PowrShift, nyní je maximální rychlost 42 km/h. Za tyto traktory, ale patří větší třínápravové návěsy a ne 18 - 20 tun, tu utáhne již zmíněný traktor 6920.
Podle mě traktory řady 8000 (výroba 1994-1999) a 8010 (výroba 1999 - 2001) tedy první a druhé generace řady 8tisíc nejsou vhodné do dopravy. Ten hlavní důvod spatřuji v tom, že převodovka PowrShift byla odstupňována tak, že na poslední 16 rychlostní stupeň je maximální rychlost 37km/h. Při dopravě se traktor pohybuje často a dlouho v maximálních otáčkách, tedy při vysoké spotřebě paliva a přesto bude stále pomalý. Toto již bylo dokázáno a potvrzeno při měření které prováděl Ing. Václav Štursa v rámci ZDZT v roce 97/98 a výsledky vycházely v Mechanizaci Zemědělství. Slušná spotřeba by znamenala jezdit maximálně na 3/4 plynu, tedy rychlosti do 30km/h a to zase snižuje výkonnost. Podle mě si těchto omezení může být i ten mechanizátor vědom, ale nemá lepší využití pro tyto traktory. Na pole jsou již slabé (8100 - 185koní, 8200 - 210koní), když je prodá, nezíská tolik peněz, aby si mohl koupit lépe vyhovující traktor 6930, 7530!
Nyní moje reakce na ty další názory. Vhodnost těch novějších traktorů od řady 8020 není jenom o tom, že je tam přední odpružená náprava a od řady 8030 i plynulá převodovka AutoPowr, ale taky tím, že byly provedeny úpravy na zadní nápravě, diferenciálu a převodovce PowrShift, nyní je maximální rychlost 42 km/h. Za tyto traktory, ale patří větší třínápravové návěsy a ne 18 - 20 tun, tu utáhne již zmíněný traktor 6920.
Re: 8100 a 8200
Diky dnesni realite v nasi spolecnosti si muzeme dovolit prezentovat sve nazory na ruzna temata. Tady na forum o zemedelske technice. Ne vzdy muze diskutujici odpovedet na konkretne polozenou otazku. Ale snad muze prinest svuj prispevek do diskuze v jine forme?
Nyni moje reakce na vasi reakci na dalsi nazory. V cem presne spociva vhodnost nove 8 rady JD v doprave?
Traktor 8345R má délku 5,59m, bohuzel nevim jestli je to mereno s prednimi rameny/zavazim. Traktor 8345R ma suchou hmotnost 12 100Kg(pokud je nejaky udaj spatny opravte mne). Celkem dost casto potkavam JD8530+Annaburger Tridem na krizovatce, ridic ma celkem dost problem z krizovatky vyjet. A proto rikam kdyz JD tak do pole:)
Nyni moje reakce na vasi reakci na dalsi nazory. V cem presne spociva vhodnost nove 8 rady JD v doprave?
Traktor 8345R má délku 5,59m, bohuzel nevim jestli je to mereno s prednimi rameny/zavazim. Traktor 8345R ma suchou hmotnost 12 100Kg(pokud je nejaky udaj spatny opravte mne). Celkem dost casto potkavam JD8530+Annaburger Tridem na krizovatce, ridic ma celkem dost problem z krizovatky vyjet. A proto rikam kdyz JD tak do pole:)
Když CLAAS tak jedině LEXION 595R s C516-30...
Víte o tom, že se díky svému počítači můžete přímo účastnit skutečných vědeckých výzkumů?
http://www.czechnationalteam.cz/
Víte o tom, že se díky svému počítači můžete přímo účastnit skutečných vědeckých výzkumů?
http://www.czechnationalteam.cz/
- lukasbranka1
-
- Příspěvky: 403
- Registrován: 28 zář 2007 21:13
Re: 8100 a 8200
pokud ma 8 navěs ktery odpovida jeho vykonu tak je to vlasně nahrada nakladni soupravy jen s menši rychlosti ale na kratši vzdalenosti se toto smaže nehladě na to že ma určitě větsi prostupnost terenem
ukaž mi jaky koli traktor s timto vykonem ktery nema problem vyjet s křižovatky (vždycky je to souprava jako hrom )
zatim největši kombinaci tady jezdi fend s tim snad 4 osym navěsem za klasicky tahač a ten je určitě delši než klasicky tahač a k tomu ješte čelni ramena se zavažim ( kdyš jsem tuto sestavu viděl poprve tak jsem nevěřil a vidiš jezdi )
zase musim napsat že do dopravy bych raději doporučil 7 řadu v autopovru
ještě kdo si kupuje dneska traktor do dopravy takoveho člověka neznam vždycky je to traktor do pole do kravina atak podobně až pak do dopravy
ukaž mi jaky koli traktor s timto vykonem ktery nema problem vyjet s křižovatky (vždycky je to souprava jako hrom )
zatim největši kombinaci tady jezdi fend s tim snad 4 osym navěsem za klasicky tahač a ten je určitě delši než klasicky tahač a k tomu ješte čelni ramena se zavažim ( kdyš jsem tuto sestavu viděl poprve tak jsem nevěřil a vidiš jezdi )
zase musim napsat že do dopravy bych raději doporučil 7 řadu v autopovru
ještě kdo si kupuje dneska traktor do dopravy takoveho člověka neznam vždycky je to traktor do pole do kravina atak podobně až pak do dopravy
- George8030
- Příspěvky: 22
- Registrován: 02 dub 2008 22:46
Re: 8100 a 8200
Děkuji za Vaše názory
tak řeč čísel je vždy vcelku přesvědčivá,pokud přijde člověk s věrohodnýma číslama!!! Jen tady spíš je neochota vedení podniku se jakkoliv angažovat ...přijde mi,že zatím jenom velké vize a plány,ale skutek utek
...což je škoda,v takovém podniku!!! Který ve značce JD jede už dlouhé roky ...jezdí zde nejstarší 8200 u nás RW8200*001294 myslím má to výrobní číslo ...ale nevím ho přesně ... Jenom spíš si myslím od začátku,kdy člověk více začal pronikat do téhle techniky,tak celkově nákup všech 8 traktorů tam byl zcela zbytečný!!! Až teď poslední 7930 Autopwr je dobrý nákup!!! Předtím samé 8 řady ... 8100,8200,8220,8320,7810 2x, 4755 ...samé "těžké" traktory a když 8220 tahá sečku JD 750A,kde by jí zvládla i 6930 třeba ... orbu provádní 8320 hlavně a jinak nepochopím další investování do traktoru 8200,který má k dnešní době 19tisíc Mth. ... tak skladba strojů v podniku je trošku mimo si myslím ...plno prací je silně předimenzováno velkými traktory,kde je zbytečně velká spotřeba!!! tenkrát si pamatuji,dali na záskok 8220 do dopravy s TC 21000 a byli všichni strašně vyvalený,jakou to má velikou spotřebu ...ano,když vemu v potaz ty faktory,co napsal p. Pavel Fiala ...není se čemu divit !!!
Určitě porovnání těch 8 traktorů s tou 7930 by nebylo na škodu,ale zase to chce JEN ochotu


Určitě porovnání těch 8 traktorů s tou 7930 by nebylo na škodu,ale zase to chce JEN ochotu

Re: 8100 a 8200
To lukasbranka1: Nevim jestli Siga Duo s automobilnim navesem je dobry priklad...Ten traktor o kterem pises je urcite kratsi nez JD.
Když CLAAS tak jedině LEXION 595R s C516-30...
Víte o tom, že se díky svému počítači můžete přímo účastnit skutečných vědeckých výzkumů?
http://www.czechnationalteam.cz/
Víte o tom, že se díky svému počítači můžete přímo účastnit skutečných vědeckých výzkumů?
http://www.czechnationalteam.cz/
Re: 8100 a 8200
Vonvagel - tak ať je to jisté a ať je znát, o kolik je ten traktor kratší, dejte sem také jeho délku. Jinak váš koment zde nemá význam.
Re: 8100 a 8200
Já si myslím že to nemusí být vždycky špatná kombinace. Myslím tím soupravu starší osmičky a většího návěsu. Pokud nepojedu vždycky naplno, ale jak tady zmiňoval pan Fiala, na 3/4 plynu tak ta spotřeba nemůže být tak hrozná. Samozřejmě pojedu nějakejch 32 km/hod. ale při stavu našich silnic II. a III. třídy kolem polí a vesnic je čtyřicítka a víc stejně k ničemu. Většinou chlapi jezdí stejně pomalu, prostě nespěchaj, teda pokud je někdo nehoní nebo nejedou večer z práce dom.
A dát do toho johna 69.. jo na rovině a za sucha to utáhne(ten traktor dokáže překvapit ,sílu má , tahal jsem s ním i 6m Concorda), ale dostává pořadnou sadu, pojede nadoraz a spotřeba už nebude tak příznivá.
Uvedu příklad: Vozil jsem pšenici z Lomnice přes Černou horu do mlýna v Brněnci. Kdo to zná tak mi dá za pravdu že jsou tam slušný kopečky samý nahoru a dolů atd. Půlka cesty je po okrskách, půlka po státní na Svitavy. Trasa je dlouhá 45km, jezdil jsem logicky plnej tam a nazpáty poprázdnu,hmotnost nákladu 15t vleku 6,6t. První rok jsem jezdil se soupravou JD 6910 asi 135k převodovka Powrquard + návěs strom TR 18 000 ,traktor to tahal statečně, po rovině dobrý, ale jak přišel větší kopec musel jsem o dvě skupiny dolů(z E až na C) a byly místa kde jsem se plazil i 10km/hod. Zpátky to samozřejmě bylo něco jinýho. Spotřeba za jedno otočení tj.90km + prostoje asi 65l nafty. Druhej rok jsem zapřahal JD 7810 asi 180k PowrShift, vlek a všechno ostatní zůstalo stejný a spotřeba byla asi 52l na otočku! Přitom ta sedmička taky pěkně zpívala. Fakt je že jsem oba traktory nehonil naplno, ale jen na 1800-1900 otáček což je asi těch 33-35km/hod jak u kterýho. Samozřejmě po rovině.
Jistě AutoPowr by dosáhl lepších výsledků, ale jak tady někdo nastínil kvůli dopravě si novej traktor pořídí málokdo. A při současné situaci si myslím, že se starší traktory osvobozené od těžkých polních prací, budou do vleků a návěsů zapřahat.

Uvedu příklad: Vozil jsem pšenici z Lomnice přes Černou horu do mlýna v Brněnci. Kdo to zná tak mi dá za pravdu že jsou tam slušný kopečky samý nahoru a dolů atd. Půlka cesty je po okrskách, půlka po státní na Svitavy. Trasa je dlouhá 45km, jezdil jsem logicky plnej tam a nazpáty poprázdnu,hmotnost nákladu 15t vleku 6,6t. První rok jsem jezdil se soupravou JD 6910 asi 135k převodovka Powrquard + návěs strom TR 18 000 ,traktor to tahal statečně, po rovině dobrý, ale jak přišel větší kopec musel jsem o dvě skupiny dolů(z E až na C) a byly místa kde jsem se plazil i 10km/hod. Zpátky to samozřejmě bylo něco jinýho. Spotřeba za jedno otočení tj.90km + prostoje asi 65l nafty. Druhej rok jsem zapřahal JD 7810 asi 180k PowrShift, vlek a všechno ostatní zůstalo stejný a spotřeba byla asi 52l na otočku! Přitom ta sedmička taky pěkně zpívala. Fakt je že jsem oba traktory nehonil naplno, ale jen na 1800-1900 otáček což je asi těch 33-35km/hod jak u kterýho. Samozřejmě po rovině.
Jistě AutoPowr by dosáhl lepších výsledků, ale jak tady někdo nastínil kvůli dopravě si novej traktor pořídí málokdo. A při současné situaci si myslím, že se starší traktory osvobozené od těžkých polních prací, budou do vleků a návěsů zapřahat.
- Pavel Fiala
- Příspěvky: 68
- Registrován: 15 říj 2009 17:48
Re: 8100 a 8200
Podle mě se zapomíná na dvě věci. Zaprvé, hmotnost přípojného vozidla bržděného může být maximálně 2,5násobek hmotnosti traktoru, tedy pokud má traktor táhnout 28 tun, musí být také dotížen! Zadruhé, pokud nedáte závaží dopředu, proto, aby byl traktor krátký tak stabilita soupravy je dost problematická. Například při přejezdu nerovností se traktor pěkně rozhoupe atd..
Argument, že traktor JD 8030 / 8R do dopravy nepatří, protože je dlouhý a je problém při vjíždění do křižovatek atd. se pokusím vyvrátit. Prezentuje snad někdo, že Fendt řady 900 není do dopravy? Přitom rozvor je u obou traktorů shodný 3050mm, celková délka traktoru 8R od tříbodového závěsu po konzoli závaží je 6030mm +400mm čelní závaží = 6500mm.
Celková délka traktoru Fendt řady 900 je 5655mm +čelní tříbodový závěs a závaží 2500kg = 80 - 90cm odhad ne měřeno, je tedy nějaký rozdíl? Toto je u všech traktorů podobný problém.
Argument, že traktor JD 8030 / 8R do dopravy nepatří, protože je dlouhý a je problém při vjíždění do křižovatek atd. se pokusím vyvrátit. Prezentuje snad někdo, že Fendt řady 900 není do dopravy? Přitom rozvor je u obou traktorů shodný 3050mm, celková délka traktoru 8R od tříbodového závěsu po konzoli závaží je 6030mm +400mm čelní závaží = 6500mm.
Celková délka traktoru Fendt řady 900 je 5655mm +čelní tříbodový závěs a závaží 2500kg = 80 - 90cm odhad ne měřeno, je tedy nějaký rozdíl? Toto je u všech traktorů podobný problém.
- lukasbranka1
-
- Příspěvky: 403
- Registrován: 28 zář 2007 21:13
Re: 8100 a 8200
přesně řečeno je to vlasně uplně jedno v tehle vykonove třidě jsou všechny traktory velike a maji stejne problemy s velikosti a je uplně jedno jakou maji barvu a kdo je vyrobil (mam na mysli rozmerově )
Re: 8100 a 8200
To Pavel Fiala: Omlouvam se za pozdni reakci. Pri studovani technickych parametru jse dosel k zhruba stejnym hodnotam, celkem dost me prekvapilo ze ve srovnani 8R a F900 je delka naprosto srovnatelna. Tahle skutecnos me dost zarazila, mam moznost potkavat oba traktory a vizuelne to vypada naprosto jinak.
Pokusim se ziskat presne delky k porovnani, vim ze jeden clovek to kdysi meril...(u vice znacek)...
Pokusim se ziskat presne delky k porovnani, vim ze jeden clovek to kdysi meril...(u vice znacek)...
Když CLAAS tak jedině LEXION 595R s C516-30...
Víte o tom, že se díky svému počítači můžete přímo účastnit skutečných vědeckých výzkumů?
http://www.czechnationalteam.cz/
Víte o tom, že se díky svému počítači můžete přímo účastnit skutečných vědeckých výzkumů?
http://www.czechnationalteam.cz/
Re: 8100 a 8200
Taky se pokusím přispět - tohle je hodně zajímavé téma: U těchto traktorů se dosti setkávají 2 protiklady, a to že samy o sobě jsou tyto stroje pro dopravu samozřejmě nevhodné z důvodů které zde byly jmenovány, však v době jejich vzniku určitě nebylo mířeno do dopravy. Jsem rád, že zde byly vzpomenuty téměř zapomenuté, leč podle mě dosud nepřekonané testy traktorů v dopravě, prováděné před více než 10 lety pány Štursou a Šanderou. Ta spotřeba byla jasná, rychlost a neodpruženost v dnešních podmínkách také. ALE - vzhledem k mnoha českým specifikům vidím tyto traktory jako do dopravy naopak velmi vhodné, a to nikoli samozřejmě jako konkurenta moderních vario odpruženců, ale jako nákladově příznivou náhradu 9t, matesů a všech podobných nízkotonážníků. Chce to samozřejmě opravdu větší návěs či přívěsy, aby se využily schopnosti těchto tahounů a nafta nešla nazmar. Např. na znojemsku jezdí už roky min. 2ks 8200 s tridemy atd. Zmínil bych tyto dopravní přednosti těchto mašin ('s ohledem na výše zmiňované) - velmi spolehlivé držáky, které se dle mě oplatí postupně přesouvat z polních prací do dopravy než je prodat, dlouhý rozvor zlepšuje jízdní komfort, převodovka PS minimalizuje riziko "prokvaltování" pod kopcem s velkým nákladem, traktory jsou těžké a to považuji v dopravě za zásadnější než výkon motoru, a hlavně tyto stroje jsou velmi jednoduché (v tom nejlepším slova smyslu) a umožňují posadit na ně takřka kohokoli, kdo pochopí že jen nesmí šlapat na spojku... Trochu se v této diskuzi zapomíná na to, že zásadní je ta obsluha a v první řadě musí ladit prováděná práce a nároky na její kvalitu a pracovní dobu s obsluhou a až pak se strojem. Jinými slovy nové traktory obvykle dostávají klíčoví úderníci a jdou s nimi hlavně do polařiny... Osobně vidím pomalu jedoucí a "žeroucí" 8200 s 25t nákladu (ne celkové hm. přívěsu!) ekonomicky pozitivněji než 40km/h letícího odpruženého 4v skokana s autovlekem a poloviční tonáží. Škoda jen, že některé tyto traktory tehdy byly pořizovány bez vzduchových brzd a závěsu a investovat dnes do nich cca 80tis. na dodělávku je docela darda
jinak by naše 8400 taky přes zimu nezahálela 


- Still Alive
-
- Příspěvky: 27
- Registrován: 02 črc 2008 16:26
Re: 8100 a 8200
Jsou traktory řad 8x00 a 8x10 vybaveny nějakým systémem "automatického" řazení? Myslím tím podle otáček či přednastavené rychlosti?
Ve vidlích je síla.
- Pavel Fiala
- Příspěvky: 68
- Registrován: 15 říj 2009 17:48
Re: 8100 a 8200
Ne, automatika řazení u převodovky PowrShift 16/5 je až na traktorech řady 8020, tedy od roku 2002.
Příspěvků: 23
• Stránka 1 z 1
Kdo je online
Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 2 návštevníků