Veteráni JD

Uživatelský avatar
Příspěvky: 403
Registrován: 28 zář 2007 21:13

Veteráni JD

Příspěvekod lukasbranka1 » 30 čer 2010 20:19

co se tyče dilu tak jsem nejsarši objednaval na JD 2020 tušim snad 50let stary a kupodivu až na par vyjimek vše přišlo je pravda že ne na druhy den a z ruznych koncu zeměkoule ale přišlo
jde o to že servisni manual i katalog dilu bez problemu umi i 50let stary stroj
už tenkrat byly mokre brzdy dodnes perfektně funkčni jedina fina byla že ten co jsme dělali měl ještě dynamo BOCH 11A taky jsem čuměl nakonec jsem vše rozešel a běha jak ma

Uživatelský avatar
Příspěvky: 62
Registrován: 19 led 2010 22:53

Re: Záruka v podání JD

Příspěvekod mates » 30 čer 2010 21:38

no ja před tímhle strojem měl deere lanz 700 s čelnakem a tam jsem dělal motor a vše na něj taky bylo a to byl rok výroby 1964 ,byl to první traktor co se v německu dělal v manheimu po te co koupili továrnu lanz buldog.Proto v názvu ještě nechavali lanz.a ted tenhle stroječek taky paráda má to nalítano něco přes 8000 mth a funguje paradně.Rok výroby 1979 a už ma želvu zejice pod zatížením,na šavlích rychloupínáky,vytapěnou kabinu ,hydraulicky zapínanej předek,a opravdu obrovsky dimenzovaný hydr.čerpadlo.velkej rejd a ten nakladač parada.jen to ted upravuju na rychloupínaní přes ten euroram tak si s tím musím "pohrat" a pak něco vyvařit a pujde do laku

Uživatelský avatar
Příspěvky: 403
Registrován: 28 zář 2007 21:13

Re: Záruka v podání JD

Příspěvekod lukasbranka1 » 04 črc 2010 12:09

ted už je komplet v originale a v laku lepšim než na novem osobaku střikany v lakovně v boxu ten naš už do pole nikdy nepujde je to firemni maskot na akce atd.

Uživatelský avatar
Příspěvky: 62
Registrován: 19 led 2010 22:53

Re: Záruka v podání JD

Příspěvekod mates » 04 črc 2010 23:33

to věřím že to nepojede do pole,jsou to pak krasavci.Nemáš foto?Ja ten muj používat budu ale taky ho chci vyšperkovat.jen mít ten čas

Uživatelský avatar
Příspěvky: 403
Registrován: 28 zář 2007 21:13

Re: Záruka v podání JD

Příspěvekod lukasbranka1 » 06 črc 2010 19:12

udělam nějake fotky my ho dělali jak byl čas byla to takova vyplnovačka na dilně prostoru je tam dost tak jak byl prostor tak se mu někdo věnoval
šla tam spousta novych věci origoš nalepky volant sedadlo nove trysky čerpadlo spousta těsněni atd.až na par drobnosti je 100% funkčni v originale

Uživatelský avatar
Příspěvky: 62
Registrován: 19 led 2010 22:53

Re: Záruka v podání JD

Příspěvekod mates » 06 črc 2010 19:58

no tak to je paráda to musí být krasaveček,viděl jsem takhle zrestaurovanýho nějakýho deutze 30 a byl i na cz spz a byla to fakt parada.S tím místem to nemá chybu ja bohužel moc místa nemám....ted budu během 14 dnu sundavat kola a povezu je na pískovaní a pak je dam do laku....a pak se dam postupně i do kabinky a blatníku.Chtělo by to tak 2-3 měsíce placené dovolené :D kolik tak stojí origo samolepky?mě asi budou čekat taky na tu mojí 2030ku :roll:
Děkuju

Příspěvky: 68
Registrován: 15 říj 2009 17:48

Re: Záruka v podání JD

Příspěvekod Pavel Fiala » 13 črc 2010 16:10

I mě zamotného to zaujalo tak, jsem se teď na to koukl, není problém najít kompletní katalog ND v elektronickém systému JD na tento model 2030. Dokonce existují dvě verze podle výrobního čísla! Pro model od výrobního čísla 187301 ty velké boční nálepky s označením typu 2030 JOHN DEERE v Bruchsálu mají a cena jedné je cca. 35,-Eur. Jsou tam i další bezpečnostní nálepky nebo schéma řazení.
Nechtělo by to otevřít nové vlákno veteráni? Teď tady řešíme záruku v podání JD!

Příspěvky: 221
Registrován: 13 pro 2006 18:10

Re: Záruka v podání JD

Příspěvekod chomyz » 14 črc 2010 17:17

No vlákno veteráni by to asi chtělo, tak snad nás tam přesunou, dovolím si taky přispět k výše uvedenému: Dovezl jsem si taky z Německa JD-Lanz 100 r.v.1963 jako hobíka na projížďky a dostal ho i na CZ papíry. Vybíral jsem mezi MF a JD protože tyhle dvě značky se nejvíc kasají dostupností dílů na starší a hodně staré stroje. Nakonec jsem srdcem vybral JD po ujištění jak je psáno výše, že sice to chvíli trvá (což u hobíka vůbec neva) a nemálo stojí (s čímž se u hobíka musí počítat) ale dá se v origu sehnat skoro všechno. Ze začátku jsem žasl, že jsem na to fakt získal nově vytíštěný Katalog ND i Návod k obsluze, ale to bylo nakonec asi skoro všechno... Jinak absolutní většina položek v Evropě nedostupná, filtry sice byly, ale nepasují atd. Jelikož upřednostňuji původní stav před renovací a ten můj nevypadal špatně, tak neřeším vzhled, šlo mi jen o to aby to chladilo a mazalo jak má no a po roce obvolávání všech slavných vrakovišť JD v SRN a prodejců JD tamtéž jsem pochopil, že zrovna na tenhle dvouválec je to hodně grosse Problem. Tak čekám zda si ještě český specialista na motory improvizačně poradí a buď pojede nebo půjde :(

Uživatelský avatar
Příspěvky: 403
Registrován: 28 zář 2007 21:13

Re: Záruka v podání JD

Příspěvekod lukasbranka1 » 14 črc 2010 21:10

co tomu motoru konkretně chybi

Uživatelský avatar
Příspěvky: 62
Registrován: 19 led 2010 22:53

Re: Záruka v podání JD

Příspěvekod mates » 14 črc 2010 23:48

to by mě taky zajímalo v čem je problém,třeba budu moct poradit.Dával jsem do kupy deere lanz 700.....a šlapal

Příspěvky: 221
Registrován: 13 pro 2006 18:10

Re: Záruka v podání JD

Příspěvekod chomyz » 16 črc 2010 12:09

Díky pánové, nikdy bych nečekal, že o takové stroje se někdo zajímá i v ČR :) Založil bych nové vlákno, ale to by se tam nepřesunuly starší příspěvky, tak snad nás tam přesune admin.
Motor od začátku plival vodu a to tak že dost. Po opakované výměně těsnění, opakovaném rentgenu hlavy, opakovaném přetěsnění předkomůrek a nových vložkách přestal a zahájil jsem zkušební jízdy. Ale po cca 15 min. chodu se motor vždy za normální okolní teploty zastavil a už nešel nastartovat. Teplota vody v normálu, nikdy nevřela, chladič průchozí, bez termostatu totéž, blok doslova rozpálený, vložky možná byly moc natěsno, každopádně tlak mazání klesl z tuším 2,5 na studeném na takřka nulu. Takže teď se přebrušuje klika (na rentgenu objevena počínající prasklina-snad vydrží, jiná klika nesehnatelná), nová ojniční ložiska a gufera (v katalogu je od určitého výr. čísla jiný druh ojnice, já tam měl od každého jeden:-) Nejsem motorář, tohle si tak matně vzpomínám postupem času...
Kdyby to byla 300 nebo 500 tak by asi bylo sehnatelné podstatně víc věcí, ale ty dvouválce asi i v Německu rychle vymizely od soukromníků, nevím zda je to realita, ale prý v těch centrálních skladech nějak sledují pohyb položek za posledních x let a pokud není určitý počet let pohyb, tak se položka vyřadí nebo nepřiobjedná?? No mě několikrát řekli že poslední pohyb na některých položkách byl někdy v 80.letech...
Každopádně mates tebe obdivuju že si troufáš se starými zahraničními traktory dělat opravdovou práci, je to velmi lákavé mít něco jiného než všichni sousedi a strašně se mi takové traktory líbí, ale chce to umět si poradit, opravit, a připadně dokázat zaimprovizovat. (já ten můj koupil dost levně, takže s rezervou na případné opravy jsem počítal)
Jinak k tomu výše zmiňovanému ohledně problému s povolenou hmotností přívěsu - to je obecně problém zjistit z německého techničáků a pokud není k dispozici české ZTP, což u takovýchto strojů samozřejmě není, tak je to asi jen o znalostech a odvaze technika při dovozové STK. Já taky až dodatečně zjistil, že tam mám jen pár set kilo, ale jelikož tam nemám vzduch a předpokládám jen tahání káry za osobák či podobné tak mě to netrápí, ale u většího žeryka to bude asi docela problém...

Uživatelský avatar
Příspěvky: 62
Registrován: 19 led 2010 22:53

Re: Záruka v podání JD

Příspěvekod mates » 16 črc 2010 16:13

Tak to víš plany jsou ale ten muj traktor docela v pohodě běha a i kdyby něco odešlo tak to není problém sehnat a není to ani nikterak extrémně drahé(samozřejmě je to dražší než na zetory)K tomu tvému problému jen nedna otázka a co čerpadlo na vodu funguje tak jak má?jestli se ti po ohřátí neprotáčí vrtulka na hřídelce,docela by mě to na tohle připadalo,Pokud maš vyndaný termostat tak by si neměl ohřad motor při normalní jízdě na provozní teplotu.Co chladič,když je pruchozí hřeje se všude stejně nebo je motor rozpalený a chladič vlažný?A co chladící hadice?v jakém jsou stavu.Už jsem viděl hadici kde byla odlouplá ta vnitřní vrstva gumy a začala při proudění vody dělat takovou "klapku" že se odchlípla uvnitř guma a ucpala se-jestli víš co tím myslím?

Uživatelský avatar
Příspěvky: 62
Registrován: 19 led 2010 22:53

Re: Záruka v podání JD

Příspěvekod mates » 22 črc 2010 22:01

lukasbranka1 píše:udělam nějake fotky my ho dělali jak byl čas byla to takova vyplnovačka na dilně prostoru je tam dost tak jak byl prostor tak se mu někdo věnoval
šla tam spousta novych věci origoš nalepky volant sedadlo nove trysky čerpadlo spousta těsněni atd.až na par drobnosti je 100% funkčni v originale


Nepovedlo se ti udělat nějaké ty fotečky?

Uživatelský avatar
Příspěvky: 403
Registrován: 28 zář 2007 21:13

Re: Veteráni JD

Příspěvekod lukasbranka1 » 23 črc 2010 20:37

sypu popel na hlavu udělam vždycky na to nějak zapomenu a z telefonu to nebude nic moc

Příspěvky: 221
Registrován: 13 pro 2006 18:10

Re: Veteráni JD

Příspěvekod chomyz » 26 črc 2010 16:03

to mates: díky, hadice vypadaj dobře, pumpa se při testech neprotáčela ale zkusím teda ještě na zahřáté, ten chladič ještě posleduju, je možné že nebere celoplošně, nedávno jsme na to narazili v práci, traktor se pořád hřál, měnilo se opakovaně kdeco a až se jakýmsi laserovým teploměrem nasnímaly teploty různých části chladiče tak se zjistilo že je kaput a nepomohl ani předchozí proplach. Po výměně chladiče mašina jela bez problémů...

Uživatelský avatar
Příspěvky: 62
Registrován: 19 led 2010 22:53

Re: Veteráni JD

Příspěvekod mates » 27 črc 2010 07:24

lukasbranka1 píše:sypu popel na hlavu udělam vždycky na to nějak zapomenu a z telefonu to nebude nic moc


V pohodě jen sem zvědavej :D

Uživatelský avatar
Příspěvky: 62
Registrován: 19 led 2010 22:53

Re: Veteráni JD

Příspěvekod mates » 27 črc 2010 07:30

chomyz píše:to mates: díky, hadice vypadaj dobře, pumpa se při testech neprotáčela ale zkusím teda ještě na zahřáté, ten chladič ještě posleduju, je možné že nebere celoplošně, nedávno jsme na to narazili v práci, traktor se pořád hřál, měnilo se opakovaně kdeco a až se jakýmsi laserovým teploměrem nasnímaly teploty různých části chladiče tak se zjistilo že je kaput a nepomohl ani předchozí proplach. Po výměně chladiče mašina jela bez problémů...


Oni hadice vypadaji kolikrát dobře ale jen zvenku.Uvnitř to bývá jinak.....netvrdím že to tak bude ale muže být už jsem to zažil.Já když jsem dával do kupy ten muj první Deere lanz 700 tak jsem si taky užil.Přivezl jsem to s tím že to je těsnění pod hlavou-šla voda do oleje.A nakonec byly popraskaný vložky a na tomhle typu to bylo zalité ještě do desky jako monoblok 4 vložky s deskou.oprava vyšla na 35000,vložky,písty ,kroužky ,těsnění....... :roll: ale pak to lítalo.
Ještě mě napadlo máš dobře nastavený předvstřik a dobrý víčko na chladiči?občas to dělá i to víčko na chladiči a když máš větší předvstřik tak se motor taky víc hřeje(osobní zkušenost pravě s tím deerem 700

Uživatelský avatar
Příspěvky: 403
Registrován: 28 zář 2007 21:13

Re: Veteráni JD

Příspěvekod lukasbranka1 » 27 črc 2010 18:59

mam spoustu fotek i děhem renovaci i dnešni video ale nevim jsem asi blby ale jak je zveřejnit popiš navod a nebo pošli email tam to poslat pujde ale je toho celkem slušny balik dat

Uživatelský avatar
Příspěvky: 62
Registrován: 19 led 2010 22:53

Re: Veteráni JD

Příspěvekod mates » 27 črc 2010 19:33

Email je na mě martin.riha@c-box.cz a nebo info@levnejsipneu.cz a nebo to dej někam na web třeba na edisk atd.Rad pojukám,děkuju

Uživatelský avatar
Příspěvky: 403
Registrován: 28 zář 2007 21:13

Re: Veteráni JD

Příspěvekod lukasbranka1 » 27 črc 2010 20:27


Uživatelský avatar
Příspěvky: 62
Registrován: 19 led 2010 22:53

Re: Veteráni JD

Příspěvekod mates » 27 črc 2010 20:51

tak to je krasavec to je fakt bomba....klobouk dolů.Tam je ten samý motor co mam na 2030.Nepřetěsnovali jste hydr.čerpadlo?mě teče kolem hřídelky asi gufero ale nevim jestli se necha to gufero jen vyrejpnout a naklepnout nové nebo se musí rozhodit čerpadlo .v katalogu nd je to rozkreslené ale nepochopim to z toho.Kolik to ma kompresi ted?dělali jste motor?výbrus atd? Je to opravdu krasaveček nádhera!!!!!!!!

Uživatelský avatar
Příspěvky: 403
Registrován: 28 zář 2007 21:13

Re: Veteráni JD

Příspěvekod lukasbranka1 » 28 črc 2010 05:46

vzbrus nebylo treba vse bylo ok jen jsme byli zvedavi jak to vypada koupene to bylo jako nepojizdne se vstrikovalim čerpadlem v krabici tak nektere fotky jsou prvni nastartovani a pak uplna rozborka je tam o řadu vyši vstřik čerpadlo jine nebylo neděla žadne problemy hlavni problem měl byvaly majitel s nastavenim rozvodu protože to "nove" čerpadlo mělo jiny modul ozubeneho kola takže se muselo vymenit za to puvodni kolo my to mame přimo v dilenske žadny problem těsněni taky v pohodě přišly nove však ostatni je vidět lak dělali v auto lakovně jo kola jsou kitovane ne nove klidně se ptej rad odpovim

Uživatelský avatar
Příspěvky: 62
Registrován: 19 led 2010 22:53

Re: Veteráni JD

Příspěvekod mates » 28 črc 2010 07:11

jo čerpadla ty dělají problémy hodně lidem to je mi jasné.zeptal bych se na to hydr.čerpadlo :teče kolem hřídelky asi gufero ale nevim jestli se necha to gufero jen vyrejpnout a naklepnout nové nebo se musí rozhodit čerpadlo .v katalogu nd je to rozkreslené ale nepochopim to z toho.
ja bych měl snad příští týden odvézt před.kola na pískování a až je nalakuju tak pak jedno zadní a pak druhé .Musím to dělat takhle protože nemam kde to shodit najednou ,v tom mate obrovskou výhodu.a pak se pustim pomalu do blatníku a kabiny s kapotou.plany jsou....

Uživatelský avatar
Příspěvky: 62
Registrován: 19 led 2010 22:53

Re: Veteráni JD

Příspěvekod mates » 28 zář 2010 13:42

lukasbranka1 píše:vzbrus nebylo treba vse bylo ok jen jsme byli zvedavi jak to vypada koupene to bylo jako nepojizdne se vstrikovalim čerpadlem v krabici tak nektere fotky jsou prvni nastartovani a pak uplna rozborka je tam o řadu vyši vstřik čerpadlo jine nebylo neděla žadne problemy hlavni problem měl byvaly majitel s nastavenim rozvodu protože to "nove" čerpadlo mělo jiny modul ozubeneho kola takže se muselo vymenit za to puvodni kolo my to mame přimo v dilenske žadny problem těsněni taky v pohodě přišly nove však ostatni je vidět lak dělali v auto lakovně jo kola jsou kitovane ne nove klidně se ptej rad odpovim


Ahoj Mužu hned první otázku ohledně techniky?Stalo se mi to parkrátale vždy na chvili a po chvili zase vše ok...Myslim si že bude nějaký problém v hydr.okruhu.O co jde.... stalo se mi asi 2x (1x orby,1x nakládání čelňakem ) že při práci najednou "ztuhne "řízení ,nejde otáčet volantem jako by došel olej (ale je tam) a nechce zvedat zadní hydraulika a 1 x se mi stalo že nechtěla zvedat přední hydraulika ČN.jednou jsem chcípnul motor,znova natočil ,prošlápl plyn a přední vydle nechal "vyskákat" nahoru a pustil jsem je dolu a zase to pak všechno chodilo. u toho řízení jsem pustil dolu pluh a zase zvedl a nějak se to zase rozchodilo.Trvá to vždy chvilinku cca 10 vteřin.Nevíš v čem by mohl být problém?jinak to šlape v pohodě
Děkuju za radu

Uživatelský avatar
Příspěvky: 403
Registrován: 28 zář 2007 21:13

Re: Veteráni JD

Příspěvekod lukasbranka1 » 29 zář 2010 05:45

podle toho co pises tak je to celkem jasne bud se dokaze cerpadlo zavzdusnit a nebo je spatne .presne tento problem mi delal jeden traktor pri zastaveni a opetovnem nastartovani najednou nic neslo stacilo poradne roztocit motor a vse se probudilo a pak dokonce i na volnobech to stejne nakonec dostal nove hydraulicke cerpadlo a je klid
predpokladam ze menit se ti ho nechce tak jedine co muzes udelat pover celou saci stranu cerpadla jestli si tam nekde nemuze prisat vyduch na zetoru jesem mela to stejne a byla spatna ta kraticka trubka mezi traktorem a cerpadlem mela gumky ja kamen ale prijit na to cim toje a chovalo se to prene jak pises

Uživatelský avatar
Příspěvky: 62
Registrován: 19 led 2010 22:53

Re: Veteráni JD

Příspěvekod mates » 29 zář 2010 07:13

Ahoj děkuju ti moc za radu prověřim to .Ono to právě trvalo opravdu chvilinku a třeba když mi nechtěl zvednout zadní šavle a šlo ztuha řizení tak ale přední čelnak šel zvedat dobře....ja jsem spíš myslel jestli to není někde okolo těch ventilů co řídí to přepouštění.mám LS převodovku.V každém případě se podivam na to sání.Vím že mi to čerpadlo teče kolem gufera co je náhon,je tam takovéhle čerpadlo č. AR103033 .Ještě mě napadlo případně koupit tu přetěsnovací sadu a zkusit přetěsnit.6e by bylo v haji uplně mi nepřijde ,v čelnaku zvednu tunu jinak uplně v pohodě a zadek taky zvedal .....

Uživatelský avatar
Příspěvky: 403
Registrován: 28 zář 2007 21:13

Re: Veteráni JD

Příspěvekod lukasbranka1 » 30 zář 2010 05:48

presne tak pokud cerpadlo bere falesny vzduch tak tlak bude v poratku jen nekdy se proste zavzdusni pokud odchazi cerpadlo tak je tlak jasne nizsi ale ne o tolik ze to je na venek nejak poznat z 200bar treba jen 160bar to staci na vsechny funkce a nijak to nepoznas ale kolem toho gufera by to mohlo delat

Uživatelský avatar
Příspěvky: 62
Registrován: 19 led 2010 22:53

Re: Veteráni JD

Příspěvekod mates » 30 zář 2010 19:35

Tak dneska jsem s jelenem znovu oral a všechno fungovalo v pohodě tak uvidíme,když to bude ok tak bych přes zimu vyměnil to gufero .Ještě zkusím vyměnit olej a filtr jestli to na to nemuže mít vliv co jsem to převezl tak jsem měnil jen v diferaku na předku a motorak.BUde mě čekat ještě vyměnit ložiska na předních čepech napravy začína to nějak
"klepat "při nadzvednutí a zase dosednutí.Jinak spokojenost jede perfektně a ani tak moc nepapa ,podle mě je to uspornější než naše zetory.

Uživatelský avatar
Příspěvky: 62
Registrován: 19 led 2010 22:53

Re: Veteráni JD

Příspěvekod mates » 03 říj 2010 19:10

Lukáši prosím tě ještě bych se zeptal na jednu věc,nevíš kde by byla chyba ,mam vuli na jednom kole na předku je to mechanicky nahaněné,myslel jsem že jsou tam 2 ložiska proti sobě ale ty jsou až v kloubu ale ja mam vuli jak je náboj kola a hřídel naboje,zvenku jsou 2 matice ale stažení nepomohlo že by to bylo vymačkané na dražkované hřídeli se mi nezda ta musí byt víc "odolná" ne? nevim jak sem vložit obrazek tak je to zde http://www.edisk.cz/stahni/66453/Sniman ... .26KB.html

Uživatelský avatar
Příspěvky: 403
Registrován: 28 zář 2007 21:13

Re: Veteráni JD

Příspěvekod lukasbranka1 » 05 říj 2010 05:52

podle toho obrazku musis stahnout tu strebovou matici tim dotahnes loziska a ta vule by se mela stratit na novych je to udelano jinak je v koncaku jeste reduktor. pokud ti to nejde tak vymenit loziska stare loziska uz nejdou seridit a muzes je utahovat jak chces a vule zustava ale pozor ad se ty loziska neznicis
matka je pozice 3 na obrazkuje zajistena plechem pozice4 samozdrejme musis sundat to vicko
cau Lukas

Další

Zpět na John Deere

Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 4 návštevníků