JD direct drive

Příspěvky: 115
Registrován: 26 lis 2011 11:58

JD direct drive

Příspěvekod CaseMXU » 12 led 2013 08:42

Zdravím,o teto vyse zminene prevodovce jsem uz cetl v mechanizaci,jen sem porad nepochopil ten princip řazení.Mohl by mi to někdo prosím nějak polopaticky vysvětlit?:-) :D

Uživatelský avatar
Příspěvky: 403
Registrován: 28 zář 2007 21:13

Re: JD direct drive

Příspěvekod lukasbranka1 » 12 led 2013 11:28

jako DSG od W jedna pohaneci hridel dve hnane jedna hnana ma sude rychlosti druha hnana liche rychlosti ty hnane konci na hrusce diferaku ode maji spojku kterou se pripoji k hrusce vzdy se pripojuje jen jedna hnana hridel a pri razeni se ty hnane hridele prepnou navzajem zalezi kam radis jestli nahoru nebo dolu proto jsou sude a liche na dvou hridelich
jednotka prevodovky pozna jestli zrychlujes nabo spomalujes a podle toho si na te druhe hrideli predchysta dalsi krok a pak je prepne spojky a mas dalsi rychlost a tak dale nahoru i dolu
ma to max ucinost zadny prokluz toci se jen par kolecek a radi jak F1
http://www.youtube.com/watch?v=sQJovW4v5K4
tdy je to krasne videt nic sloziteho

Uživatelský avatar
Příspěvky: 1826
Registrován: 04 úno 2009 21:07

Re: JD direct drive

Příspěvekod poulm » 12 led 2013 11:48

Koncepce těchto dvouspojkových převodovek je poměrně stará,prvně je používali tuším Audi Quattro při závodech.Dnes už se dostaly do civilních aut a celkem mně těší,že už našly uplatnění i v traktorech.Spojily se tu výhody mechanické převodovky s výhodami automatické převodovky a řazením pod zatížením.
Myslím,že bude mít dobrou životnost,za předpokladu,že jsou dostatečně nadimenzované ty dvě spojky.
V určitém okamžiku se z každého nářadí stává kladivo
Všechno lze udělat snáz s kladivem
Nevěř na zázraky,spoléhej na kladivo
Optimista je pesimista s kladivem
Když se věci nedaří, každá snaha o zlepšení vede ke kladivu
Jedno kladivo vydá za tunu nářadí

Uživatelský avatar
Příspěvky: 403
Registrován: 28 zář 2007 21:13

Re: JD direct drive

Příspěvekod lukasbranka1 » 13 led 2013 18:12

to verim taky jsou mokre a chlazene olejem verim ze vydrzi vecne aspon jako 8x10 rad

Uživatelský avatar
Příspěvky: 262
Registrován: 05 úno 2008 19:29

Re: JD direct drive

Příspěvekod K10 » 13 led 2013 20:06

poulm píše:Koncepce těchto dvouspojkových převodovek je poměrně stará,prvně je používali tuším Audi Quattro při závodech.Dnes už se dostaly do civilních aut a celkem mně těší,že už našly uplatnění i v traktorech.Spojily se tu výhody mechanické převodovky s výhodami automatické převodovky a řazením pod zatížením.
Myslím,že bude mít dobrou životnost,za předpokladu,že jsou dostatečně nadimenzované ty dvě spojky.


S principem této převodovky přišel Francouz Adolphe Kégresse někdy v roce 1939 pro použití ve vojenských nákladních vozidlech, ale teprve vývoj elektroniky umožnilo její rozšíření,v závodech byla poprvé použita v roce 1983 na okruhu v Kyalami (JAR) továrním týmem Porsche na typu 956(Porsche DoppelKupplung :arrow: dnešní Porsche-PDK :idea: ) jen pro upřesnění 8)

Uživatelský avatar
Příspěvky: 1826
Registrován: 04 úno 2009 21:07

Re: JD direct drive

Příspěvekod poulm » 14 led 2013 15:19

OK dík.
Špatně jsem to napsal,myslel jsem to tak,že jsem to poprvé viděl u těchto audin. :wink:
Každopádně jsem rád,že tato převodovka neupadla do propasti dějin a nějakým způsobem se dál vyvíjí a myslím,že tato konstrukce má ještě hodně rezerv pro vylepšování a vyvíjení.
V určitém okamžiku se z každého nářadí stává kladivo
Všechno lze udělat snáz s kladivem
Nevěř na zázraky,spoléhej na kladivo
Optimista je pesimista s kladivem
Když se věci nedaří, každá snaha o zlepšení vede ke kladivu
Jedno kladivo vydá za tunu nářadí

Uživatelský avatar
Příspěvky: 262
Registrován: 05 úno 2008 19:29

Re: JD direct drive

Příspěvekod K10 » 14 led 2013 18:05

poulm píše:OK dík.
Špatně jsem to napsal,myslel jsem to tak,že jsem to poprvé viděl u těchto audin. :wink:
Každopádně jsem rád,že tato převodovka neupadla do propasti dějin a nějakým způsobem se dál vyvíjí a myslím,že tato konstrukce má ještě hodně rezerv pro vylepšování a vyvíjení.


Já to sem radši střelil dřív než sem nějakej zelenej mozek napíše že to vymyslel JD :mrgreen:

Uživatelský avatar
Příspěvky: 1662
Registrován: 11 čer 2007 23:17
Bydliště: Rokycany-Radnicko

Re: JD direct drive

Příspěvekod neznalek » 14 led 2013 19:04

a je za příplatek cca 90 tis. ;)

Uživatelský avatar
Příspěvky: 403
Registrován: 28 zář 2007 21:13

Re: JD direct drive

Příspěvekod lukasbranka1 » 15 led 2013 21:02

pred koncem roku byla v zakladu v akci nevim jestli to jeste plati ale jsou 3 6R objednane s touhle prevodovkou sam jsem zvedav

Příspěvky: 1
Registrován: 21 led 2013 19:54

Re: JD direct drive

Příspěvekod makyn » 21 led 2013 19:55

jezdí pěkně a plynule řadí.

Příspěvky: 412
Registrován: 19 lis 2006 22:13

Re: JD direct drive

Příspěvekod medulin » 29 led 2013 17:52

Porovnání převodovky s konkurencí
http://www.landtreff.de/resources/topag ... eich/70880

Příspěvky: 85
Registrován: 06 led 2008 00:22

Re: JD direct drive

Příspěvekod Jano SK » 30 led 2013 22:27

http://www.wochenblatt.com/druckansicht ... erbung/67/

rozhodnutie Stuttgardskeho sudu z dna 3.12.2012, zakaz reklamy JD direct drive v nemecku......

Asi najspolahlivejsi vysledok je DLG testovanie alebo Nebraska testy, pretoze to su NEZAVISLE organizacie

Příspěvky: 22
Registrován: 02 dub 2008 22:46

Re: JD direct drive

Příspěvekod George8030 » 09 úno 2013 14:51

Jano SK píše:http://www.wochenblatt.com/druckansicht/rubriken/aktuelles/meldung/m-id/einstweilige-verfuegung-stoppt-john-deere-werbung/67/

rozhodnutie Stuttgardskeho sudu z dna 3.12.2012, zakaz reklamy JD direct drive v nemecku......

Asi najspolahlivejsi vysledok je DLG testovanie alebo Nebraska testy, pretoze to su NEZAVISLE organizacie


Bylo nám obeznámeno jak od Vítězslava Chrápavého z Fendtu,tak jsem to měl i z jiných zdrojů,že ostatní značky proti tomu podaly žalobu a vyhrály a tento test byl zakázán v DE, bohužel u nás jsem se už setkal s tím,že se tady s tím někteří oháněli, tak jsem jim to rychle takovým argumentem vyvrátil a docela zírám,co si taková značka,jako je John Deere dovolí :roll:

Uživatelský avatar
Příspěvky: 1662
Registrován: 11 čer 2007 23:17
Bydliště: Rokycany-Radnicko

Re: JD direct drive

Příspěvekod neznalek » 09 úno 2013 17:11

Sám jsem zvědav jak mi DD bude v objednaném traktoru chodit :) K příspěvku výše, JD si možná dovolí hodně, ale z vlastní zkušenosti vim, že u ostatních to neni ani o chlup lepší, to je potřeba si taky přiznat :wink:

Příspěvky: 17
Registrován: 05 kvě 2012 13:07

Re: JD direct drive

Příspěvekod magnum200 » 09 úno 2013 20:33

to neznalek: takže sis nakonec vybral john deere??? :)

Uživatelský avatar
Příspěvky: 1662
Registrován: 11 čer 2007 23:17
Bydliště: Rokycany-Radnicko

Re: JD direct drive

Příspěvekod neznalek » 09 úno 2013 21:14

magnum200 píše:to neznalek: takže sis nakonec vybral john deere??? :)


Ano

Příspěvky: 412
Registrován: 19 lis 2006 22:13

Re: JD direct drive

Příspěvekod medulin » 10 úno 2013 14:40

Neznalek: Jaká je dodací lhůta? At ti dobřře slouží!

Uživatelský avatar
Příspěvky: 1662
Registrován: 11 čer 2007 23:17
Bydliště: Rokycany-Radnicko

Re: JD direct drive

Příspěvekod neznalek » 10 úno 2013 15:52

medulin píše:Neznalek: Jaká je dodací lhůta? At ti dobřře slouží!


Díky, dodání je zatím stanoveno na červen

Příspěvky: 68
Registrován: 15 říj 2009 17:48

Re: JD direct drive

Příspěvekod Pavel Fiala » 19 úno 2013 10:00

Dobrý den, doufal, jsem, že se této diskusi zde vyhneme, ale bohužel žijeme v globalizovaném světě.
Ty tabulky s výsledky zveřejněné v příspěvku od "meulin" 29. ledna, jsou informace zveřejněné v časopisu TopAgrar 1/2013 tedy volně dostupné a dále použivatelné, je to něco jiného než co budu vysvětlovat teď.
Informace od "Jano SK" z 30. ledna se týká toho, že JD bylo zakázáno nadále používat reklamu například v PROFI 12/2012. Jde o to, že na objednávku JD zemědělská komora Schleswig-Holstein udělala měření, v kterém zvítězil JD s převodovkou DD. Stěžovatelé dokázali, že měření bylo uskutečněno na základě objednávky od JD a s tím, že i všechny traktory zajistil JD. Nelze to tedy vydávat za nezávislé měření, ale je to jen interní test. Každá firma má řadu takových svých srovnávání a prodejci s nimi zcela běžně pracují, takže v tom nespatřuji nic tak skandálního.
Problém je bohužel například i to, že i objektivita měření v časopisech PROFI má své úskalí. Měří se traktory, tak jak je tam přihlašovatel dá a nikdo nekontroluje, zda jsou v sériovém provedení, nebo naladěny.
Jasně testy Nebraska, ale to je Amerika, tedy nenajdete tam některé evropské výrobce a u malých traktorů se testují americké verze, které se například u JD z Mannheimu liší nejen označením.
Já se jen ptám, proč by nemohla být ta nová převodovka DirectDrive tak dobrá? Protože to není XXXXX! Dvouspojkové převodovky nyní nabízí z autařů nejen VW, ale i Mercedes, Ford a i v novém Volvu FH je stejně řešená převodovka I-SHIFT 2. Takže toto řešení asi bude mít nějaké své výhody!

Pavel Fiala.

Příspěvky: 412
Registrován: 19 lis 2006 22:13

Re: JD direct drive

Příspěvekod medulin » 20 úno 2013 11:49

Mě by zajimalo jestli jde ještě dovybavit redukcema? Tohle rozložení kvaltů se mi moc nelíbí.

Příspěvky: 68
Registrován: 15 říj 2009 17:48

Re: JD direct drive

Příspěvekod Pavel Fiala » 20 úno 2013 13:54

Zatím ještě ne. Toje taky jeden z důvodů proč je nyní převodovka DirectDrive dostupná jen pro traktory 6140R až 6210R u těch slabších je absence pomalejších rychlostí výraznější. Víme, že plazivky budou, ale zda už pro příští rok?

Pavel Fiala.

Příspěvky: 146
Registrován: 03 dub 2009 14:13

Re: JD direct drive

Příspěvekod w690i » 22 úno 2013 00:52

Plánuje se převodovka do menších čtyřválcu (6105,6115,6125)? Docela mi chybí komfort ovládání jako u AP, ale mechanický převod... :?

Příspěvky: 22
Registrován: 02 dub 2008 22:46

Re: JD direct drive

Příspěvekod George8030 » 02 bře 2013 13:27

Pane Fiala,
pohybujete se v tomto oboru docela dlouho,co já vím,tak by jste mohl vědět,že srovnávat využití traktoru a osobních aut a kamionu je zcela nesmyslné!!! Všechny tyto stroje jedou v úplně jiných režimech,jelikož vykonávají,dle mě, velice odlišné druhy prací. :wink:

Příspěvky: 68
Registrován: 15 říj 2009 17:48

Re: JD direct drive

Příspěvekod Pavel Fiala » 04 bře 2013 18:26

Tak teď jsem zcela zmaten a nevím jak dál! :D Mám dvě verze odpovědi:
1) Teď poslední dva roky nás všechny někteří prodejci přesvědčují, že dobře udělaný motor je použitelný jak pro nákladní auto tak stejně dobře i pro traktor a tak proč by toto nemělo platit u převodovky. Tam předci stačí jen víc rychlostí, jemnější odstupňování a reverzace. Tím nejdůležitějším je účinnost převodů tedy minimalizování ztrát. Ty odlišné režimy otáček, zatížení, to je motor. U převodovky Direct Drive je využito stejného principu jako u DSG, ale tvrdit, že to není traktorová převodovka to je jako říkat, že vario je stejné jako zatáčení pásáků.

2) Já zažil ještě to, když se prezentovala jako nejlepší převodovka Turboshift. Takže je to jen logický vývoj: Generace I) Vario s pevným mechanickým převodem. Generace II) plynulé převodovky s více převodovými stupni (Case/Steyr, ZF, JD, CNH), generace III) dvouspojkové převodovky. Jasně, že to není dogma pro všechny kategorie, u nejsilnějších tahových traktoru to je a bude asi PowerShift a například u viničáků a nebo zelinářů je plynulá převodovka určitě ideálním řešením. Ale pro univerzální traktory je DirectDrive pěkným spojením jednoduché mechanické konstrukce = vysoké účinnosti a toho co se nám libí u plynulých převodovek, tedy nejen komfort. Taky nikdo netvrdí, že je to navěky tím nejlepším, ale teď tady nic lepšího není.
Pavel Fiala.

Příspěvky: 22
Registrován: 02 dub 2008 22:46

Re: JD direct drive

Příspěvekod George8030 » 05 bře 2013 20:13

Dobrý večer pane Fiala

Zrovna k DSG bych to nepřirovnával. Mám kamaráda v autorizovaném servisu,kdy DSG prošla x etapama vývoje,aby vůbec fungovala,tak,jak funguje třeba teď :wink: Dost mi o té převodovce řekl, sám jich opravil u nich na VW zhruba 10 kusů,on sám. Takže jí zná docela DOST dobře!!!
Ale to,že hlavně u silných motorů a vysokých Nm od motoru hořely spojky, které prostě nevydržely. Proto píšu,že bych byl opatrný s tím,to srovnávat s různými kategoriemi. Například Audi - renomovaná značka a její slavný řetězový Variátor Multitronic, krásná převodovka,kdy při dálničním provozu vydržela nesmysl a při 150km/hod točila 2 500ot/min,ale jakmile ste jí vzal do města,kde hodně "řadila" ,tak šla i po 60tis km do pryč doslova ;-)))) a oprava??? Nesmysl peněz! Takže proto píšu,že by se mělo s tím přirovnáváním opatrně! Ano třeba Fendt se nějaký ten rok až 3 potýkal s problémy s motory Deutz,výrobce se to snažil řešit a vyřešil a teď dává VELICE zajímavou záruku na motory a převodovky!!!Ale sám určitě nemůžete zapřít loňský problém s převodovkama IVT :wink: . Takže všichni mají něco!!! A tvrdit,že něco je nejlepší. Osobně jsem se s tou DirectDrive svezl a mě se nelíbilo to,že musím dle mého,aby stroj pracoval na 1ku, přemýšlet a laborovat s řazením pořád a odstupňování,jakoby defakto za tu převodovku přemýšlet,nebo mi to někdo špatně ukázal.
Co se týče motorů,v motorech pro kamiony je vcelku rozdíl,jezdil jsem s DAF XF a MB Actros a u kamionu točí motory "mnohem" méně otáček,než traktory v polních pracech!!!

Uživatelský avatar
Příspěvky: 612
Registrován: 15 led 2007 09:04
Bydliště: Opava

Re: JD direct drive

Příspěvekod VonVagel » 06 bře 2013 18:28

Věřím že JD zkoušel tuhle převodovku dlouho v provozu. Jinak by něco "nového" a "nevyzkoušeného" nepouštěl na trh. Pojdmě se bavit o technických věcech... mě se to líbí a jsem zvědav co ukáže provoz.
Když CLAAS tak jedině LEXION 595R s C516-30...

Víte o tom, že se díky svému počítači můžete přímo účastnit skutečných vědeckých výzkumů?
http://www.czechnationalteam.cz/

Uživatelský avatar
Příspěvky: 370
Registrován: 13 dub 2010 21:08

Re: JD direct drive

Příspěvekod winis » 07 bře 2013 18:03

Mě malinko vadí ten přechod ze skupiny B do C, ale jel jsem jen krátce a bez zátěže. Ale myslím, že tahle převodovka je na začátku svojí cesty a bude se jen zlepšovat. Každopádně, má už někdo zkušenosti s dopravou v zátěži?

Příspěvky: 85
Registrován: 06 led 2008 00:22

Re: JD direct drive

Příspěvekod Jano SK » 08 bře 2013 00:52

p.Fiala,

ak tomu spravne rozumiem, podla Vas evolucia prebehla takto:

Pravek : Fendt ( Vario s pevnym prevodom )
Stredovek : ZF a spol ( Vario s viacerymi prevodovymi stupnami )
Novovek a svetla buducnost : DirectDrive

Dost ma prekvapuje, ze absolutne ignorujete podstatu Vario prevodovky – moznost neustale plynulo prisposobovat otacky ( vykon motoru ) bez zmeny pojazdovej rychlosti, pripadne menit rychlost nezavisle na otackach motora. Stale sa omiela plynulost radenia ako na Variu, co je ale u Varia vedlajsi efekt a nie ucel...Taktiez modla ucinnosti prevodovky je dobra vec, len prevodovka je sucastou celku od motoru az po kolesa a musi fungovat usporne vo vsetkych podmienkach – a napr.praveka prevodovka vo fendt 724 to podla DLG testu robi lacnejsie ako DD ( 277 g/kW/h oproti 254 + 28 AdBlue u Fendtu)...tazko povedat, kolko tomu rozdielu prispeje motor a kolko prevodovka...

Buducnost velkych traktrov ( ak neberiem pasaky/klbaky ) nevidim tak ruzovo s powershiftom – v europe vsetky velke traktory jazdia a bude jazdit v doprave a pod, takze Vario ma svoje miesto. VSETCI vyrobcovia velkych traktorov 300-400 HP maju a budu mat Vario, teda az ked sa podari konecne spustit Magnum370/HN8.420...Asi vedia preco vsetci prechadzaju na vario, nie iba do vinicneho traktoru..

Tvrdenie „ted tady nic lespiho neni“ si dovolim ponechat bez komentaru... zas by to dopadlo zle...

Technicke otazky:
1. Ma DD nejako poriesene to, aby nesaltovalo tak casto ( PRofi test 149 x radenie okruh 3 km jazda, aplikacia na poli, 3 km jazda ) – v Dyna 6 mozem nastavit % pokles otacok, kedy zacne prevodovka podradovat. Napr na dopravu mi je jedno, ked to hore kopcom pojde na nizsie otacky, mozem pustit aj 20%, ak chcem konstantne otacky na PTO pracu nastavim menej. Ako je to u DD:
2. Da sa radit z A6 na B3 – z 7.3 na 8.1 km/h – alebo musim precvakat vestky A6..A8/B1..B3? to iste aj dole
3. Ma DD tempomat ?

Vdaka

Příspěvky: 70
Registrován: 01 pro 2012 23:53

Re: JD direct drive

Příspěvekod MartinT » 04 led 2014 00:01

Já bych měl také dotaz.Je nutno přeřazovat skupinu se spojkou nebo se může bez spojky,plně pod zatížením?

Uživatelský avatar
Příspěvky: 1662
Registrován: 11 čer 2007 23:17
Bydliště: Rokycany-Radnicko

Re: JD direct drive

Příspěvekod neznalek » 04 led 2014 17:26

MartinT píše:Já bych měl také dotaz.Je nutno přeřazovat skupinu se spojkou nebo se může bez spojky,plně pod zatížením?


bez spojky, pod zátěží (BC -jinak jsem zatim nepotřeboval):wink:

Další

Zpět na John Deere

Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 2 návštevníků