6230 standard

Příspěvky: 77
Registrován: 30 kvě 2014 22:47

6230 standard

Příspěvekod Jirka X » 30 kvě 2014 23:13

Zdravím Vás,

vlastním traktor John Deere 6230 standard. Traktor měl v základu cca 100 koní, nyní je načipovaný na cca 120 koní. Chci si na letošní žně pořídit nový návěs. Doposud jsem tahal klasickou 9 tunu, ale už to chce něco většího. JD 6230 má v TP napsáno, že největší přípustná hmotnost přívěsu je cca 16,5 tuny. Dle toho jsem usoudil, že koupím návěs s celkovou hmotností 16 tun. Nechal jsem si udělat mnoho nabídek, ale nejvíc mě oslovil Fliegl 160 tdk fox.
Snažím se teď poptávat co nejvíce zemědělců, aby mi poradili... Mám strach, že takovou zátěž traktor neutáhne a že mě ten plně naložený návěs bude zvedat na zadní anebo, že budu vyjíždět kopce jak šnek. Traktor váží necelých 5 tun. Slýchávám názory, že by traktor měl tahat maximálně 2,5 násobek své vlastní váhy. Samozřejmě vlastním závaží na přední konzoli originál JD 900 kg. Ale z vlastní zkušenosti vím, že toto závaží mě při dopravě ještě zpomalí. Navíc je zde poté mnohem větší opotřebení pneumatik. Takže bych dotěžovat opravdu nechtěl... Prodejce mi říká, že pokud je v TP napsáno, že traktor může tahat 16 tun, tak by na to měl být traktor dimenzován a měl by to v pohodě zvládnout. Ale co si budeme povídat prodejce chce hlavně prodávat. Budu moc rád za Vaše názory a rady. Pokud někdo budete mít i zkušenosti s tímto typem návěsu nebo s podobnými, budu také rád za Vaše zkušenosti.

Příspěvky: 101
Registrován: 31 kvě 2013 23:20

Re: 6230 standard

Příspěvekod Denis » 30 kvě 2014 23:44

Tento typ návěsu tu má jeden soukromník, ale řekl bych, že to bude ta 200. Tahá ho za JD 6830P. Osobně jsem s ním nemluvil, ale hlavní výtku, založenou na mém pozorování během žní, směřuji k pevným nápravám. Pokud je možnost (na www stránkách jsem ji ale nenašel), tak natáčecí nápravu. Na výše zmíněném návěsu má nějaký 550 (560 ?)-tky a ve výkupu to bylo slušný čóro - vůbec ho nechtěl pustit a když couval na koš dost se natrápil.

O výkon tahače bych se nebál, sám jsem jezdil s NH 5060 (104 ps) a opaváckou dvanáctitunkou. 15,5 tuny celková hmotnost vleku. Celá souprava měla skoro dvacet tun, běžně 11 tun pšenice, jednou i 12. Na poli, pravda, chyběly kvalty, ale to by u 6030 neměl být problém (ten můj kocour měl jen 2 st. násobič).

Příspěvky: 77
Registrován: 30 kvě 2014 22:47

Re: 6230 standard

Příspěvekod Jirka X » 31 kvě 2014 13:25

Co myslíš tím, že ve výkupu ho nechtěl pustit?

Příspěvky: 207
Registrován: 29 črc 2012 20:27

Re: 6230 standard

Příspěvekod Brano » 31 kvě 2014 15:48

Asi že bol problém s tým návesom niekde zacúvať alebo zatočiť, keďže nemal natáčacie nápravy. Včera som videl Joskina so štrkom ako cúval a hoc mal natáčaciu, neskutočne ako boli skútené kolesá. Ale naštasie guma nestrelila ani nič podobné :D

Příspěvky: 401
Registrován: 04 led 2011 15:45

Re: 6230 standard

Příspěvekod roman7711 » 31 kvě 2014 19:34

Zdravím. Pokud mohu přidat vlastní skušenost tak si myslím, že by to ten traktor měl v pohodě utáhnout. Tahal jsem s 6920S stejné rozmetadlo jako jsem předtím tahal se 7930 a ta 6920S ho zvládala v pohodě. Rozmetadlo Annaburger 22.04 a hnoje na něm bylo tak 18t + 8t hmotnost rozmetadla a trakror to zvládal v pohodě, takže kombinace 6230 a návěsu 16t bych se vůbec nebál. Hlavně bych si koupil návěs do spodního závěsu, nejlépe K80, za tento závěs se vyplatí si připlatit a jak tu už bylo zmíněno tu natáčecí nápravu, při couvání ji sice musíte mít zablokovanou, ale já si vždy najedu tak, abych couval co nejvíc rovně a nemusel mordovat pneu.

Příspěvky: 77
Registrován: 30 kvě 2014 22:47

Re: 6230 standard

Příspěvekod Jirka X » 31 kvě 2014 20:59

Když už jsme u těch závěsů, jaký je lepší? Oj do spodního závěsu nebo do horního? Jaký jsou výhody a nevýhody? Dík za odpověď.

Příspěvky: 70
Registrován: 01 pro 2012 23:53

Re: 6230 standard

Příspěvekod MartinT » 31 kvě 2014 21:37

roman7711 píše:..... jak tu už bylo zmíněno tu natáčecí nápravu, při couvání ji sice musíte mít zablokovanou.....


Pak je ještě možnost (pokud je v nabídce na určitý model návěsu) řízení nucené. Tam se nemusí řešit jestli je zrovna potřeba nápravu blokovat nebo ne.

Příspěvky: 401
Registrován: 04 led 2011 15:45

Re: 6230 standard

Příspěvekod roman7711 » 01 čer 2014 10:46

MartinT píše:
roman7711 píše:..... jak tu už bylo zmíněno tu natáčecí nápravu, při couvání ji sice musíte mít zablokovanou.....


Pak je ještě možnost (pokud je v nabídce na určitý model návěsu) řízení nucené. Tam se nemusí řešit jestli je zrovna potřeba nápravu blokovat nebo ne.

To mne napadlo také, ale na návěsu o celkové hmotnosti 16t jsem to ještě neviděl, nehledě na to, že cena návěsu s nuceným řízením bude někde uplně jinde.

Uživatelský avatar
Příspěvky: 370
Registrován: 13 dub 2010 21:08

Re: 6230 standard

Příspěvekod winis » 01 čer 2014 20:28

My sme tahali autovlek 1010H (naloženej 12t pšenice) za Zetorem 8111, do kopce na jedničku, někdy i půlenou, člověk nesměl u podřazování udělat chybu aby nezastavil, ale odjezdil dvoje žně ..... Já bych ale do návěsu nešel. Líbí se mi přívěsy od Molčíka jako třeba ZDK 24000, cenově okolo 750 tis.

Příspěvky: 401
Registrován: 04 led 2011 15:45

Re: 6230 standard

Příspěvekod roman7711 » 01 čer 2014 20:51

winis píše:My sme tahali autovlek 1010H (naloženej 12t pšenice) za Zetorem 8111, do kopce na jedničku, někdy i půlenou, člověk nesměl u podřazování udělat chybu aby nezastavil, ale odjezdil dvoje žně ..... Já bych ale do návěsu nešel. Líbí se mi přívěsy od Molčíka jako třeba ZDK 24000, cenově okolo 750 tis.

Ono něco jiného je tahat autovlek nebo návěs za crystalem a nebo s moderním traktorem. Já bych zase nešel do vleku. Zádná váha neleží na traktoru a v poli, když je někde trošku vlhčeji, tak s vlekem nic neujede, Nehledě na to, že s návěsem se všude jíp zacouvá.

Uživatelský avatar
Příspěvky: 5402
Registrován: 28 pro 2007 18:40
Bydliště: Zlínský kraj

Re: 6230 standard

Příspěvekod bold » 02 čer 2014 09:20

návěs je dobré řešení, avšak jejich ceny jsou dost vysoko. Každý z výše zmiňovaných přívěsných vozidel má své výhody a nevýhody. Dotížení zadní nápravy je někdy dobré někdy špatné, pokud utopím traktor s vlekem, tak lze vlek odpojit, vyjet traktorem a vlek přitáhnout, nebo najet mírně z boku a vytáhnout, návěs nevypřáhnu a hlavně nepřitáhnu (na laně) Pokud jsou normální podmínky tak je to jedno, osobně volím vlek z důvodu nezatěžování zadní nápravy, lepší stability a pod. Beru že se s návěsem líp couvá, ale tohle bych nebral jako zásadní argument. Výhodou vleku je jeho malá výklopná výška, takže vyklopí i do nižších prostor.
Ať to skládám jak to skládám pokaždé je z toho kulomet

Příspěvky: 462
Registrován: 19 kvě 2013 07:21

Re: 6230 standard

Příspěvekod Rolník74 » 02 čer 2014 10:15

Přidám názor malého rolníka.Osobně mám 1x7t a 1x5t a půjčuji si ještě 2x7t.Ale stejně si raději jednám buď trambuse s kontejnerem nebo jako letos to zatím vypadá na výnosový masakr,tak tatru s vlekem.Mám to do výkupu 26km otočka.Prostě,když přijede 516 na 15ha pšenice s výnosem kolem 7t,tak je to masakr!Pokud bych se někdy zvětšil,tak bych to řešil alespoň čtyřmi autovleky.Pořizovací cena je tuším do 100tis. plus nějaká oprava a je solidní zásoba na zrno.A nebo ty služby.Já vím,že se službama je každoroční adrenalin,ale když už není vlastní kombajn,tak není důvod si k němu nezjednat i odvoz.Co se týká ceny,tak u mě tatra na poli od 11h do večera do osmi,dvakrát ve výkupu a pět a půl tisíce.V kombinaci se sedmitunama krásný den a ta cena není vysoká.

Uživatelský avatar
Příspěvky: 636
Registrován: 24 bře 2011 12:18
Bydliště: Mrtník

Re: 6230 standard

Příspěvekod Mr.Equable » 02 čer 2014 10:26

já sem taky radši pro přívěs. jednak se s nim vytočíš snadněji v užších prostorech a vše ostatní co už řekl bold a pokud jde o couvání... tam je nejslabší článek mezi sedačkou a volantem. :)
Práce je to těžká, namáhavá a nikdy nekončící. Všichni jsme se pro ni rozhodli dobrovolně. Alespoň já jsem se rozhodl dobře. Do "fabriky" bych se nechtěl vrátit.

Uživatelský avatar
Příspěvky: 100
Registrován: 03 dub 2006 18:03

Re: 6230 standard

Příspěvekod lukas....1 » 02 čer 2014 11:52

Za mě určitě návěs. Jeden rok jsem měl od kamaráda půjčený na žně autovlek na balonech, přesné označení neznám. Naložil jsem na něj cca 11-12t pšenice a JD 6420 měl velké problémy ho dostat z pole. Několikrát jsem ho musel i za sucha tahat. Podotýkám, že do kopců jsem ho raději vůbec nebral. Tam by byla možná málo i moje 7930 :D. Při otáčení se navíc vlek nepříjemně nahýbal. Opravdu jsem se bál o jeho stabilitu. Na silnici to byla ovšem oproti návěsu jiná liga. Z návěsu používám ZDT mega 13 a Fliegl gigant 110.

Příspěvky: 77
Registrován: 30 kvě 2014 22:47

Re: 6230 standard

Příspěvekod Jirka X » 02 čer 2014 12:31

Díky moc za vaše názory. Asi už jsem rozhodnutý, že koupím návěs. Jeho výhody jsou samozřejmě couvání a také že zatěžká traktor a tím pádem podle mě víc ujede. Nejlepší volba se mi jeví již zmiňovaný tandemový Fliegl 160 TDK Fox. Cena je vč. nástaveb, lávky s plachtou, zadního okýnka cca 400 000 Kč, což se mi zdá jako velice dobrá cena.

Problémy, které řeším jsou spíše, jestli to ten můj traktor JD 6230 utáhne, většina z Vás říká, že by neměl být problém, když v techničáku je napsáno, že může tahat 16 tun...

Pak řeším, jestli nebude problém, že ani jedna z náprav není řízená, ale všechny jsou na pevno. Píšete, že lepší je určitě řiditelná náprava. Ale vyplatí se to u návěsu 16 tuny? Návěs bude jezdit z 80% při žních, sice sypeme za jízdy na poli, ale hlavní čas stráví na silnici. Máte někdo zkušenosti s těmito pevnými neřízenými nápravami? Pokud se nemýlím, tak ZDT Mega 13 je mají na pevno a těch u nás jezdí plno. Za jak dlouho třeba musíte měnit pneu?

Dále řeším, zda-li návěs mít do spodního závěsu nebo do horního závěsu. Je mi jasný, že nejlepší je K80, ale na žádných strojích je nemáme a bylo by moc nákladný to u všech strojů měnit na K80. Říkám si, že v horním závěsu bude mít traktor větší snahu se zvedat na zadní, ale na druhou stranu zase lepší tahový podmínky jsou určitě v horním závěsu. Samozřejmě bych kvůli návěsu nechtěl dávat přední závaží!

S tím souvisí, jestli traktor nebude třeba pro návěs dotížit předním závažím. Traktor váží sotva 5 tun a někde jsem slyšel, že bys mohl za sebou tahat jen 2,5 násobku vlastní váhy.

Díky za Vaše rady...

Uživatelský avatar
Příspěvky: 5402
Registrován: 28 pro 2007 18:40
Bydliště: Zlínský kraj

Re: 6230 standard

Příspěvekod bold » 02 čer 2014 13:39

nepomůžu ti s návěsem protože ho nevlastním ač ho dva kamarádi mají. Ale tady je to trošku jiné- traktory 250koní a návěsy na 20tun obilí, tohle už smysl má, ale je to jednoúčelový stroj a kupovat ho na žně mně připadá jako poslední investice.
Jde o organizaci žní, já za jízdy nesypu neb mně stačí uježděné souvratě, tudíž kombajn dojede k souvrati a nasype. Pokud je ovšem návěs tak je většinou na "řádných" pneu a neutlačí tak spodní vrstvy, i když 20 tun je 20tun. Nemám rád když se honí hektary, mám rád rozumný přístup, takže se kombajnista hodí do pohody a jezdí na souvrať, pak není problém s uváznutím na poli. Vlek jsem tahal jen jednou a to ještě při kukuřicích. Navíc právě to využití, 10% pole a 90% silnice, tohle je jednoznačně pro vlek. Dobrou variantou je překládací vůz, ale tohle si pořídí málokdo, i když se začínají objevovat spolu s nabídkou na kombajn.
Ať to skládám jak to skládám pokaždé je z toho kulomet

Uživatelský avatar
Příspěvky: 370
Registrován: 13 dub 2010 21:08

Re: 6230 standard

Příspěvekod winis » 02 čer 2014 18:42

Známý si na 1010H udělal dorazy nad pružinama aby je nepřetížil a tahá na něm i 17 tun, v akci sem to neviděl :( Jinak přívěs se taky nechá na souvrati přeprahat, to je výhoda když je málo lidí na odvoz, jeden člověk přepřahá třeba 3 vleky. My tak v pohodě ve dvou sklízeli 230 ha deset let.

Uživatelský avatar
Příspěvky: 100
Registrován: 03 dub 2006 18:03

Re: 6230 standard

Příspěvekod lukas....1 » 02 čer 2014 21:29

Ten traktor toho bude mít výkonem určitě plný brejle. Na celkovou váhu 16t, je lepší dát širší pneumatiky, alespoň 500 a více. Já mam na té Meze silniční asi 380, nebo něco podobného huštěné na 4,2 a v poli to dělá koleje, boří se to a tudíž to má větší odpor... Je pravda, že jí překládám. Vozím na tom cca 13t pšenice. Co se týče předního závaží, myslím, že se bez něj neobejdeš. Na 6420, vepředu 900kg závaží se mi předek přizvedával běžně. Na silnici, když se traktor na nerovnostech rozhoupe by to bez něj mohlo být i nebezpečné. Návěs mám do horního závěsu, všichni říkají, že dolní je lepší kvůli trakci. Klidně tomu věřím. K 80 je ideál, závěs stojí ale kolem 20 tis.??? to stojí za zvážení... řiditelná náprava, pokud to finance dovolí určitě ANO. Pneumatiky bez ní dost trpí. Není problém za určitých podmínek a nižším tlaku flotačních pneumatik to kolo zout. Snad jsem odpověděl na vše :-)

Příspěvky: 3
Registrován: 02 čer 2014 23:04

Re: 6230 standard

Příspěvekod MŠin » 02 čer 2014 23:10

Já mám JD 6920 a tahám návěs od Bednáře WG 16000. Myslím, že je to tak akorát. Máme tu kopce, takže slabší asi moc ne. Vozím na něm pšenici 12 tun.

Příspěvky: 12
Registrován: 23 led 2014 01:28

Re: 6230 standard

Příspěvekod ladislav33 » 09 čer 2014 10:28

Utahnúť to utiahne. Jeden čo nám chodí pomáhať pri žatve, ma Forteru 130 a ťahá s ním bss 17.3. Ťahal s tým už aj 15t pšenice. máme tu aj taký strmší dlhší kopec a stále ide cez kopec, aj kď može na rovinke. Takže si myslim ze to dá. Na poli ak ide cez hlbokú brázdu, tak trošku oleso prešmykne ale v pohode. Píšeš, že maš chip, takže silovo by ste mali mat cca rovnaký vykon. Fortera je trošku ťažšia, ale rozvor je rovnaký. Takže tvoj john by s tým tiež nelietal, ale mal by to utiahnúť.

Příspěvky: 101
Registrován: 31 kvě 2013 23:20

Re: 6230 standard

Příspěvekod Denis » 09 čer 2014 12:42

ladislav33 píše:Utahnúť to utiahne. Jeden čo nám chodí pomáhať pri žatve, ma Forteru 130 a ťahá s ním bss 17.3. Ťahal s tým už aj 15t pšenice. máme tu aj taký strmší dlhší kopec a stále ide cez kopec, aj kď može na rovinke. Takže si myslim ze to dá. Na poli ak ide cez hlbokú brázdu, tak trošku oleso prešmykne ale v pohode. Píšeš, že maš chip, takže silovo by ste mali mat cca rovnaký vykon. Fortera je trošku ťažšia, ale rozvor je rovnaký. Takže tvoj john by s tým tiež nelietal, ale mal by to utiahnúť.


Tady jeden soukromník tahá 10.10 s Z9540. Běžně přes 12 tun pšenice, ale má jen jedno rovný pole. Zato na silnici je to sranda, do kopce se plazil tak rychle, že ho předjížděli cyklisti. :lol:

Příspěvky: 2
Registrován: 01 črc 2014 18:38

Re: 6230 standard

Příspěvekod josef.k » 01 črc 2014 20:42

Jirka X píše:Díky moc za vaše názory. Asi už jsem rozhodnutý, že koupím návěs. Jeho výhody jsou samozřejmě couvání a také že zatěžká traktor a tím pádem podle mě víc ujede. Nejlepší volba se mi jeví již zmiňovaný tandemový Fliegl 160 TDK Fox. Cena je vč. nástaveb, lávky s plachtou, zadního okýnka cca 400 000 Kč, což se mi zdá jako velice dobrá cena.

Problémy, které řeším jsou spíše, jestli to ten můj traktor JD 6230 utáhne, většina z Vás říká, že by neměl být problém, když v techničáku je napsáno, že může tahat 16 tun...

Pak řeším, jestli nebude problém, že ani jedna z náprav není řízená, ale všechny jsou na pevno. Píšete, že lepší je určitě řiditelná náprava. Ale vyplatí se to u návěsu 16 tuny? Návěs bude jezdit z 80% při žních, sice sypeme za jízdy na poli, ale hlavní čas stráví na silnici. Máte někdo zkušenosti s těmito pevnými neřízenými nápravami? Pokud se nemýlím, tak ZDT Mega 13 je mají na pevno a těch u nás jezdí plno. Za jak dlouho třeba musíte měnit pneu?

Dále řeším, zda-li návěs mít do spodního závěsu nebo do horního závěsu. Je mi jasný, že nejlepší je K80, ale na žádných strojích je nemáme a bylo by moc nákladný to u všech strojů měnit na K80. Říkám si, že v horním závěsu bude mít traktor větší snahu se zvedat na zadní, ale na druhou stranu zase lepší tahový podmínky jsou určitě v horním závěsu. Samozřejmě bych kvůli návěsu nechtěl dávat přední závaží!

S tím souvisí, jestli traktor nebude třeba pro návěs dotížit předním závažím. Traktor váží sotva 5 tun a někde jsem slyšel, že bys mohl za sebou tahat jen 2,5 násobku vlastní váhy.

Díky za Vaše rady...


Zdravím vás,

pokud vám to ještě bude něco platné tak by jsem přidal také něco málo k tématu. Před třemi lety jsem řešil podobný problém. Doma jsme měli dva 9t vozy, které přestali zvládat krok s moderními a tedy i rychlejšími traktory. Proto jsme byli nuceni investovat do modernějšího vozového parku. Do úvahy připadaly dvě varianty. Buďto návěs polské výroby od Pronaru nebo německý Fliegl. Po návštěvě v německé fabrice bylo rozhodnuto takřka okamžitě, raději připlatíme nějakou korunu navíc za preciznost, kvalitu, spolehlivost a v neposlední řadě reprezentativní vzhled :) . Jen zvolit správný typ návěsu který bude splňovat naše nároky, čímž jsou velké přepravní vzdálenosti po silnici. Přeprava krmné řepy, obilovin, senáže, siláže a velké množství chlévského hnoje. Stejně tak jako u vás je naším tažným prostředkem John Deere 6230 Premium, v loňském roce byl navýšen výkon na 128 PS. Otec upřednostňoval variantu vozu s dělenými bočnicemi tedy Fliegl TDK(myslím si že to je typ, který máte v hledáčku vy), já jsem byl pro verzi TMK ,,vanu,,. Vzhledem ke konzistenci hnoje který je někdy docela dost ,,vodnatý,, tak se mi podařilo prosadit verzi TMK, která má předci o něco pevnější boční stěny a nehrozí prohnutí bočnic, navíc není potřeba používání vzpěr uvnitř korby které jsou u dělených bočnic vyžadovány. Za celé tři roky se mi s žádným přepravovaným materiálem nestalo že by kus zůstal někde nalepen na bočnicích nebo v nějakých proláklinách, vždy vše vyjelo jako po másle a korba byla čistá. Tím že návěs u nás najezdí 80% po silnicích tak jsme si na radu technika nechali namontovat na místo flotačních gum klasické silniční pláště které jsou používané na návěsech u kamionů. (přesný rozměr teď z hlavy nedám). Po třech letech, došlo pouze k proražení jednoho pláště, jinak je vzorek stále v dobré kondici. V hlavním vytížení návěsu kdy se během dvou měsíců odváží krmná řepa, natočí návěs denně od 150km ale také třeba i 260km. Pneumatiky perfekt. Bál jsem se že po poli to nebude s nimi úplně to pravé, ale dají se s nimi zvládnou úplně bez problému mokré siláže i senáže. Nucené řízení nápravy by jsem také uvítal ale bohužel konstrukčně prý na tyto modelové řady návěsů nebyla tehdy uzpůsobená, možná to je už dnes jinak. Na druhou stranu ty náklady které na voze vozíme nejsou tak těžké aby vznikl nějaký problém na pevných nápravách které na vozu máme, jsou dostatečně naddimenzované (alespoň u této značky ;-) )
Poslední co se řešilo byla velikost návěsu vzhledem k tahovým schopnostem traktoru.( V době pořízení návěsu měl traktor základní výkon, nebyl navýšen) Byli jsme ubezpečeni že s TMK 160 po rovině s tím nebude problém, z kopců to traktor zvládne ubrzdit aniž by ho to nějak tlačilo, ale do kopečků nastane při plném naložení docházet dech. Proto volba padla na Fliegl TMK 140. V tehdejší době kdy měl traktor výkon cca 105 PS měl při celkové hmotnosti návěsu 14,5t do kopce co dělat. ( Jednou nastal kopec kde jsem musel řadit dokonce B-4, ale to byl opravdu nesmysl kopec v okolí Horské Kvildy.) Po navýšení výkonu s vozem traktor nemá vůbec žádný problém. S plně naloženým vozem si tak hraje a když je prázdno tak o něm ani neví. Teprve teď po navýšení výkonu mi začalo trochu mrzet že jsme nebyli předvídaví a nekoupili TMK160. Jinak na přední konzoli na závaží mám 300kg a traktor se jen tak pohupuje, zase na druhou stranu hrozně moc pobere odpružení přední nápravy a kabiny traktoru. Jo ještě mi napadá, určitě se vyplatí zainvestovat do závěsu K80. Po půl roce jsme obětovali 45tis za závěs na traktor a ,,chňapku,, na návěs a jízdní vlastnosti a komfort se opravdu o mnoho zlepšil. Hlavně mám takové podezření, že i někde ve vyhlášce je dokonce zakázáno používat klasický závěs od nějaké hmotnosti přípojného stroje a musí se používat K80 ;-)
Ještě jedna dobrá věc na které nešetřete je hydraulická opěrná stojna při odpřahání. Velice pohodlné a rychlé.

Mějte se, a těším se že se ozvete s vlastními postřehy o voze ;-).
Takže pokud máte pod kapotou alespoň 120 PS tak by jsem ze 160-ky strach neměl.

Příspěvky: 77
Registrován: 30 kvě 2014 22:47

Re: 6230 standard

Příspěvekod Jirka X » 24 srp 2014 22:50

Zdravím,

tak jak se sluší a patří je má povinnost sem napsat první zkušenosti s koupeným návěsem. Jak jsem již zmiňoval v předešlých komentářích, koupili jsme návěs fliegl 160 tdk fox. Označení tdk znamená že je sklopný do všech 3 stran a označení fox znamená, že je to úsporná a hlavně levná verze návěsu na kterou nelze objednat až tak široké spektrum příslušenství. Např. tedy nelze objednat řiditelné nápravy, odpruženou oj, různé rozměry pneu, hydraulicky ovládanou podpůrnou nohu, atd. Úsporná verze Fox má v základu pozink podvozek, takovou tu zátěžovou mašinku podle které to brzdí více či méně, kónickou korbu (10 cm), výsypné okénko, nápravy na pevno, parabolické odpružení "titan agregat," dvouhadicové brzdy s ABL (sám nevím co to znamená...:D) a pneumatiky 385/65 R22,5. Na fox šlo doobjednat pouze pneu 550/45 R 22,5 (my jsme nechali 385/65 R22,5 z důvodu jízdy vleku hlavně na silnici a také z důvodu že pneu 550/45 by mě při plně naloženém návěsu nechtěli nikam pustit jak při zatáčení tak při couvání), vývody brzd a hydrauliky na další vlek, pružiny na bočnice (objednali jsme), oko závěsu (objednali jsme 50 mm), další sajtny (tedy třetí, neobjednali jsme), otvírání zadního čela hydraulicky (což by se mi líbilo,ale stálo 2750 Euro, tak si raději vystoupím a jedním pohybem sajtnu otevřu..) a samozřejmě obslužnou lávku s plachtou ( my jsme objednali jen lávku, plachta stála v přepočtu 50 000 Kč, takže si jí raději necháme vyrobit na zakázku a namontujeme sami a vše vyjde 5x levněji) Pro ty kteří se v tom vyznají nebo už nějaký návěs kupovali, tak tento nákup s tím málem co jsme si vše doobjednali nás stál asi 380 000 Kč, což myslím, že je velice dobrá cena.

Teď něco k mým postřehům a zkušenostem s tímto návěsem. Traktor tedy tahám John Deerem 6230 standard, který je přečipovaný na cca 120 koní. Měl jsem strach, že to budu tahat jako šnek,ale myslím, že je to dobrý. V největším kopci,ale to je fakt pořádnej, tak musím dát D-1 (klasická JD převodovka PowrQuad 24/24) Což v rychlosti je asi 10 km za hod. S tím, že těch 10 km/hod tam mám jen když podřadím na to D, pak se to hned zvedne a jede více... Další z čeho jsem měl strach bylo, jestli budu muset dát přední závaží. Nechtěl jsem ho dávat, jelikož z vlastní zkušenosti vím, že 900 kg na předku traktor hodně zpomalí... Nu a také s ním nejezdím. Na řepce a na pšenici je to uplně v klidu, na pšenici která je těžší, je traktor očividně nevyvážený,ale vše pobírá odpružená přední náprava. Je mi jasné, že se asi více sjíždí zadní pneu,ale kdybych dal závaží, tak se zase budou sjíždět více přední.
Teď něco k pevným, neřiditelným nápravám. Samozřejmě co si budeme povídat, řiditelný (vlečený) nápravy by byly na 100% lepší. Ale vzhledem k tomu, že na tento typ vozu se to přiobjednat nedalo (verze fliegl TDK 160-88 na který by se to přiobjednat dalo stála v základu 16.950.- Euro (474 600 Kč) + příplatek za když tak brzdy s ABL - 560 euro (15 680 Kč), 580 Euro (16 240 Kč) příplatek za rychlost 40 km/h, řízená náprava 4.500.- Euro (126 000 Kč) Tak asi chápete, proč jsme se rozhodli pro verzi Fox,sice s pevnými nápravami. Myslím, že vzhledem k našemu malému vytížení vozu asi tak 40 dní v roce (máme 250 ha) a malé tonáži vozu se tak drahý návěs s vlečenými nápravami stejně nevyplatí... Všichni tady u nás kolem, který mají takové malé návěsy mají nápravy také většinou pevné (nejčastěji je to tu ZDT MEGA 13) Takže myslím, že jsme zvolili dobře, uvidíme jak se budou sjíždět pneumatiky, nic jinýho to snad ničit nemůže než ty pneumatiky... Jinak co se týče toho kolik na voze vozím, tak vozím asi 90 q ječmene a řepky. Pšenice tam mívám tak 11,5 tuny. Vlek váží 4,2 tuny. Což mě drobet zklamalo, jelikož všude v prospektech psali, že návěs bude vážit jen 3,5 tuny. Na druhou stranu si říkám, co by ten návěs asi bylo za chrastítko, kdyby vážil jen 3,5 tuny (možná je to váha bez horních nástaveb, nevím...) Jinak na evidenčce ještě řekli, že by návěs měl mít blatníky,ale asi na ně peču. Také mi drobet chybí, že návěs nemá vzadu traverzu jako většina návěsů,ale co se dá dělat. Dále ještě: měl jsem objednáno, že vůz chci tahat v dolním závěsu, návěs však přivezli do horního, tak to tahám v něm. (jde ale jen o čtyři šrouby a část oje otočit) Myslím, že kdybych to tahal v dolním, tak mi to bude traktor mít nutkání ještě víc zvedat na zadní, co myslíte? Jinak jsme tedy zatím s vlekem spokojení a uvidíme jak se to bude vyvíjet dál. Doufám, že tato diskuze tady třeba někomu usnadní výběr podobného návěsu. Mějte se

Příspěvky: 412
Registrován: 19 lis 2006 22:13

Re: 6230 standard

Příspěvekod medulin » 26 srp 2014 08:35

Velice pěkný popis! ALB ventil je tuším ta mašinka co brzdí podle váhy nákladu.

Příspěvky: 694
Registrován: 20 led 2007 09:54
Bydliště: SLOWAKIA

Re: 6230 standard

Příspěvekod maclos » 26 srp 2014 20:21

Každopádne by to bolo dobré skopírovať aj do iného vlákna kam sa k tomu človek aj dopátra keď hľadá niečo o návesoch lebo v tomto vlákne to asi ťažko bude hľadať... :wink:

Příspěvky: 77
Registrován: 30 kvě 2014 22:47

Re: 6230 standard

Příspěvekod Jirka X » 26 srp 2014 22:47

dobrý nápad, nemůže to přesunout admin abych to nemusel celý kopírovat? Pak by stejně takový dlouhý text nikdo nečetl... Díky moc

Příspěvky: 873
Registrován: 29 srp 2013 17:47

Re: 6230 standard

Příspěvekod skacel99 » 27 srp 2014 08:09

120 koní na celkovou hmotnost návěsu 16 tun stačí. Máme návěs Umega (váží 4800 kg) a na jaře v něm vozíme hnojivo - cca 10 - 12 tun za Zetorem 10540 a o žních ho tahá Forterra 12441,a vozíme na něm v pšenici cca 15 - 16 tun,takže na 120 koní máme celkovou hmotnost zhruba 20 tun. Každopádně to ale s traktorem na silnici pěkně cvičí,a to má Forterra cca o tunu víc,vepředu sériový závaží 700 kg + závaží v zadních kolech a ještě máme na předku pověšenou celou sadu ze zadních kol 10540.Celkově ta souprava váží prázdní zhruba 12 tun.
Při celkové váze naložené soupravy 27 tun je 120 koní na hranici možností.Problémy jsou s rozjezdem proti kopci a v poli to taky není optimální,člověk musí přemýšlet kde zastaví,aby se rozjel.

Ještě dodám,že traktor je obutý vepředu na pneu 420,zadek 520 a návěs má pevné nápravy a na nich pneu 380 (kvůli ceně,guma vydrží zhruba 3 roky)

Příspěvky: 2
Registrován: 18 zář 2014 01:39

Re: 6230 standard

Příspěvekod dafoun » 18 zář 2014 01:48

Utáhne to v pohodě tahám s nim fekál s vodou to má přes 22 tun a s Damem to má přes 32 tun odečti si váhu traktoru cca 5 tun kopečky hůř snáší ale jede jako vítr a to je traktor v základu tobě to pojede ještě lépe :)

Uživatelský avatar
Příspěvky: 5402
Registrován: 28 pro 2007 18:40
Bydliště: Zlínský kraj

Re: 6230 standard

Příspěvekod bold » 18 zář 2014 08:32

trošku bych odlišil co traktor utáhne (na soukrommém pozemku= na poli) a co je schváleno zákonem jako max hmotnost přívěsu.
Ať to skládám jak to skládám pokaždé je z toho kulomet

Příspěvky: 77
Registrován: 30 kvě 2014 22:47

Re: 6230 standard

Příspěvekod Jirka X » 25 zář 2014 22:03

Tyjo 27 tun tahat se 100 hp? To jsi dobrej střelec:) A na policajty raději bacha, když vozíš o 10 tun více než můžeš. Máš traktor nějak dotíženej? (závaží v kolech či vepředu na šavlích,konzoli?) A ještě jestli se Tě můžu zeptat, když přijde nějakej kopec, co tam musíš dát za kvalt,aby to ta 6230 standard vytáhla? Dík za odpověď.

Další

Zpět na John Deere

Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 5 návštevníků