VALTRA
Příspěvků: 95
• Stránka 2 z 4 • 1, 2, 3, 4
Re: VALTRA
Zdravim.
V breznu jsem v praci dostal starsi valtru T 151 E ls.Traktor je to pohodlny, ma bohatou vybavu,ale co jse tyce motoru tak to je katastrofa.
Jestli je tu nekdo,kdo taky jezdi s timto traktorem tak bych rad porovnal sve poznatky o tom to stroji.
V breznu jsem v praci dostal starsi valtru T 151 E ls.Traktor je to pohodlny, ma bohatou vybavu,ale co jse tyce motoru tak to je katastrofa.
Jestli je tu nekdo,kdo taky jezdi s timto traktorem tak bych rad porovnal sve poznatky o tom to stroji.
Re: VALTRA
Co konkrétně je na něm katastrofickýho? Jezdíš na režim eko, nebo power?
Sem stavař, těžím dřevo a přitom blbnu na farmě.
Re: VALTRA
Tenhle motor me sklamal po vsech strankach.Vykon 150k je jen na papire,spotreba oleje na 500mt je 16l,ale nejvetsi nedostatek je v reakci na plynovy pedal.Kdyz tahnu 20t naves a radim z 3 na 2 tak nez dam meziplyn tak temer zastavim je temer zazrak ze to ta 2 vezme.Je neskutecne liny a pritom kazde pridani plynu treba i pri 1900ot provazi cerny dym z vyfuku.
Re: VALTRA
To mi nějak neštymuje. S N111 jsem tahal 18t a s podobným problémen zkušenost nemám. Je pravda, že s meziplynem nepodřazuju, protože to není třeba, ale krásně mi to rychlostně vychází. jezdím na režim eko, tj max 1900ot a uplně to stačí. Mám zatím jen něco přes 200mth, ale neubyla ani kapka. Známej má T 191 a za 500mth též nic nedolívá. Bu´d je motor v kopru, nebo nevím. Kolik má mth?
Sem stavař, těžím dřevo a přitom blbnu na farmě.
Re: VALTRA
Zdravím, také mám 111 Valtru a že by žrala olej to teda ne, je pravda,že mám teprve necelých 600 Mth a co se podřazení týká také nepoužívám meziplyn a krásně to vychází. Třeba je ten motor už vážně v kopru.
Re: VALTRA
Kdyz ho z jara dovezli mel najeto 2000h.Ale nemuzu rict ze by s nim muj predchudce zachazel spatne.Vypadal jako novy.
Celkove se me libi,akorat ten motor nestoji za nic.
Celkove se me libi,akorat ten motor nestoji za nic.
Re: VALTRA
Já bych spíš snesl jinou převodovku. Motor mi 100% vyhovuje. 3 kvalty pod zátěžej mi celekm na běžný práce stačej, ale do dopravy kde se jede na doraz je to málo.
Sem stavař, těžím dřevo a přitom blbnu na farmě.
Re: VALTRA
souhlasim tri kvalty pod zatizenim jsou nekdy malo.Drive jsem casto jezdil s JD 6920 S,vykon 150k, prevodofka ctyri kvalty pod zatizenim.Odstupnovani prevodovky velice dobre,motor proti VALTRE uplna bomba,kdyz brnknu na plyn tak sebou traktor trhne a z vyfuku nic zadny dym.
Re: VALTRA
Já zase můžu porovnat s kámošovým 6420 a to tak, že spálí o třetinu víc nafty...
Sem stavař, těžím dřevo a přitom blbnu na farmě.
Re: VALTRA
Spotrebu jsem neporovnaval,ale jestli jezdis na eko rezim tak je videt,ze to ma neco dosebe.V budoucnu to porovnam a potom dam vedet.Dnes jsem vymenil olej.Presel jsem od BP na SHELL,uvidim jestli se neco zmeni.
Re: VALTRA
Eco/power mi v dopravě dělá cca 3-4l/hod a při běžnejch pracech jako jsou sena cca 15l/den. To je celkem dost znát na to, že je krouťák stejnej, jen to nemůžeš vytočit při přeřazení.
Dej olej jaký má být. Tím nic nezkazíš. Nebo je další možnost chip.
Dej olej jaký má být. Tím nic nezkazíš. Nebo je další možnost chip.
Sem stavař, těžím dřevo a přitom blbnu na farmě.
Re: VALTRA
Olej jsem tam dal ten co tam patri,ale zmenil jsem znacku.Se zmenou oleje mi de o spotrebu,tech 16l je strasne moc.Ten mensi vykon mne ani nevadi,vadi mne ta spozdena reakce na plyn.
Re: VALTRA
Zdrawím, postupně se blíží doba, kdy se budu ohlížet po novím koníkovi a vzhledem k tomu, že zastoupení Valtry mam za rohem a vetšinu lidí od prodejcwe až po servis dlouhodobě osobně znám, uvažuji i o Valtře, v hledáčku mám model T162e (ted už vlastně T163e), měl by to být hlavní traktor na farmě 110ha se smíšeným provozem a provozováním služeb, takže takový mix, možná by se uvažovalo i o montáži čelního nakladače ( v krajní nouzi), sekundovat by mu měli stavající mensí traktory od 30-125 koní. Velkou neznámou jsou pro mne ale nabízené převodovky, tak by se rád poptal na Vaše zkušenosti a názory... která by byla nejvhodnější... a vario převodovkou nemám žádné osobní zkušenosti, ale nezatracuji, osobne se mi ale čistě parametricky líbí převodovka "versu". Budu rád za každý Váš názor.
Re: VALTRA
Podle me je T řada zbytečne velka. Pokud chces traktor do nakladace tak spis nejaky ctyrvalec. To Tecko ma hodne dlouhy cumak a bude s tim spatna manevrovatelnost. Prevodovky Hi tech a advance jsou 3 stupnove nasobice, versu je 5-ti stupnovy nasobic a direct je vario. Osobne bych sel do modelu versu. Doma mam N 111e Hi tech a musim se priznat ze mi trosku chybi lepsi prevodovka. Jinak taky musim rict ze sem od Sisu dieslu cekal vic. Prumerna spotreba (150cm vario lis,6m seceni, balicka, hrabani 7,5m atd-kopcovity teren) v eko rezimu kolem 9 litru na Mth. Motor neni pruzny, je lenivy a taky docela slaby. Kdyz tuknete na plyn, odezva je taky spis cerna z vyfuku nez zatlaceni do sedadla. zatim necelych 1000 Mth bez poruchy (ťuk ťuk ťuk) Tot moje zkusenosti..
Re: VALTRA
Asi jsem to tu trochu špatně rozepsal, nechci 4válec, to v první řadě, pravě kvůli rozložení váhy a tahu (vzhledem k požadovanému výkonu,nářadí a pracem, které by měl traktor vykonávat), potřeba ČN se bude odvíjet podle toho jeslti si stařší traktor, který je jím vybaven ponechám nebo jej pošlu do světa, bez manipluace se v žádném případku neobejdu. Trochu mne mrzí že u nových modelů je již SCR, ale na druhu stranu co se mi tak doneslo, tak díky němu jsou motory "tahavejší" protože nejsou tlumeny jako motory s EGR a jinymy systemy kvůli emisím, což by logicky i mohlo dávat smysl. Od servismana vím, že Versu se prodava víc než Direct, ktery je prý o 1/4 dražší, ale konkrétní nabídku teprve budeme sestavovat, tak uvidíme.
Re: VALTRA
Jak to mají tyto nové Valtry vyřešené s hydraulikou? Má hydraulika aspoň pro vnější okruhy vlastní náplň, nebo je to krmené olejem z převodovky?
Dále mne zajímá,jaké to má brzdy,suché či mokré? Pokud mokré,tak mají vlastní náplň nebo je také společná s převodovkou?
Ptám se proto, že u mnohých traktorů jsem viděl neskutečné problémy s nečistotami,které škodí hlavně těm složitějším převodovkám s vícestupňovými násobiči, vario a jiné verze.
Můj známý tak musel dělat převodovku za 800tis na velkým JD,už nevím typ,má nějakých 250koní a důvodem byly částice z opotřebených zadních mokrých brzd,které u něj mají stejnou náplň s převodovkou.Prostě to nadělalo strašných škod a tohle konstrukční řešení se mi zdá dost nešťastné a jestli je to podobné i u jiných značek,tak si na to dejte velký pozor,pokud si budete volit komplikovanější převodovky.
Na mém veteránu ZT303 si cením toho,že nic takového nemá,hydraulika má komplet oddělenou náplň od převodovky,obyčejné suché brzdy,převodovka má vlastní náplň s tlakovým mazacím okruhem a jednoduchý násobič řešený dost podobně jak u UŘ1.
Tímto nechci srovnávat traktory, které mají mezi sebou přes 30 let věkový rozdíl, ale už mnohokrát jsem se setkal s tím,že u nových se dost často nemyslí na ty základní věci.
Dále mne zajímá,jaké to má brzdy,suché či mokré? Pokud mokré,tak mají vlastní náplň nebo je také společná s převodovkou?
Ptám se proto, že u mnohých traktorů jsem viděl neskutečné problémy s nečistotami,které škodí hlavně těm složitějším převodovkám s vícestupňovými násobiči, vario a jiné verze.
Můj známý tak musel dělat převodovku za 800tis na velkým JD,už nevím typ,má nějakých 250koní a důvodem byly částice z opotřebených zadních mokrých brzd,které u něj mají stejnou náplň s převodovkou.Prostě to nadělalo strašných škod a tohle konstrukční řešení se mi zdá dost nešťastné a jestli je to podobné i u jiných značek,tak si na to dejte velký pozor,pokud si budete volit komplikovanější převodovky.
Na mém veteránu ZT303 si cením toho,že nic takového nemá,hydraulika má komplet oddělenou náplň od převodovky,obyčejné suché brzdy,převodovka má vlastní náplň s tlakovým mazacím okruhem a jednoduchý násobič řešený dost podobně jak u UŘ1.
Tímto nechci srovnávat traktory, které mají mezi sebou přes 30 let věkový rozdíl, ale už mnohokrát jsem se setkal s tím,že u nových se dost často nemyslí na ty základní věci.
V určitém okamžiku se z každého nářadí stává kladivo
Všechno lze udělat snáz s kladivem
Nevěř na zázraky,spoléhej na kladivo
Optimista je pesimista s kladivem
Když se věci nedaří, každá snaha o zlepšení vede ke kladivu
Jedno kladivo vydá za tunu nářadí
Všechno lze udělat snáz s kladivem
Nevěř na zázraky,spoléhej na kladivo
Optimista je pesimista s kladivem
Když se věci nedaří, každá snaha o zlepšení vede ke kladivu
Jedno kladivo vydá za tunu nářadí
Re: VALTRA
Zdravím, Také mám 111e Advance, stroje podobné, lis 160, shrnování 7,5m, sečení jen 2,8 s mačkačem spotřeba také kolem těch 9l/Mth,
pluh 6 radlic spotřeba kolem 13l/ha. Jinak bych do 6-ti válce nešel, kvůli obratnosti. Versu bych volil spíše, je to už pěkně odstupňované,
ale bral bych spíše N163, traktor se dá velmi dotížit, nosnost přední a zadní nápravy je stejná, neboť jsou shodné jako u T. A v lehčích pracech nemusíš
tahat zbytečnou hmotnost navíc a živit o dva válce víc. Ale je to Tvé rozhodnutí, Jinak je tu též soukromník má přes 150 ha a větší traktor než 120PS nemá.
A zvládá, je z toho tak 2/3 orná.
pluh 6 radlic spotřeba kolem 13l/ha. Jinak bych do 6-ti válce nešel, kvůli obratnosti. Versu bych volil spíše, je to už pěkně odstupňované,
ale bral bych spíše N163, traktor se dá velmi dotížit, nosnost přední a zadní nápravy je stejná, neboť jsou shodné jako u T. A v lehčích pracech nemusíš
tahat zbytečnou hmotnost navíc a živit o dva válce víc. Ale je to Tvé rozhodnutí, Jinak je tu též soukromník má přes 150 ha a větší traktor než 120PS nemá.
A zvládá, je z toho tak 2/3 orná.
Re: VALTRA
Taky moc nepomůžu s volbou 6ti válce. Jsem dalším majitelem N111. Mám podobný zápřah. 5,2m sečení, lis s pevnou, 6,8m shrnovač atd. Spotřebu mám do 8mi litrů při sečení Při lisování a nahrnování pod 6. Mně ten ECO motor vyhovuje. Jezdím převážně na cca 1600ot. To je optimální a motor má při tom krouťák přes 500 a nejnižší spotřebu. Převážně ale dělám v lese a tam mám dlouhodobou spotřebu včetně přejezdů kolem 4l. Je to hodně o citu na plyn. V dopravě samozřejmě kolem 10ti. Už jsem jel i chipnutou 111kou a je to jinej koncert. Co an to ale životnost nevím.
Ale taky bych ocenil víc kvaltů pod zátěží.
Poulm: Ano, hydraulickej olej je společnej s převodovým. Myslím, že kromě claasu to nemá nikdo. jen u větších traktorů. Brzdy též. Je to ale oddělený nějakou přepážkou s filtry, nebo sítkem.
Ale taky bych ocenil víc kvaltů pod zátěží.
Poulm: Ano, hydraulickej olej je společnej s převodovým. Myslím, že kromě claasu to nemá nikdo. jen u větších traktorů. Brzdy též. Je to ale oddělený nějakou přepážkou s filtry, nebo sítkem.
Sem stavař, těžím dřevo a přitom blbnu na farmě.
Re: VALTRA
zrovna T163 je taky ve verzi "Ecopower", ovšem jen s mech. převodovkami, jak jsem pochopil do Direktu "éčko" není, ovšem tam asi ani neni potřeba. Pro mne osobně 4 válcový motor efektivně končí nekde u 100-110 koní....šestiválec byl vždy o něčem jiném, vetší objem, jiný průběh výkonu aj momentu...a toho se držím, sám mám na té 125tce šestiválcový Perkins a při pracech se vejdu vždy do 1800 ot/min a v orbě se spotřebou mezi 10-13l/ha a to táhám návěsný obracecí paterák RABE... Jen chci ríct, kde 4 válec s podobným výkonem jede s jazykem na vestě, ja jedu v klídku a s rezervou
Re: VALTRA
Dnes už to s tím momentem tak nebude, když si vezmeš čtyřválec a šestiválec o stejném výkonu, tak zjistíš, že je to stejné.
Re: VALTRA
Já bych s tím až tak nesouhlasil,nelze srovnávat čtyřválec a šestiválec, ikdyž mají stejný výkon. Jsou to naprosto rozdílné motory a s úplně jiným průběhem kroutícího momentu.Je to dané hlavně zalomením kliky.6V ji má zalomenou po 120stupních a 4V po 180st.
Samozřejmě volba motoru vždy záleží na tom,na co se bude používat. Do čeláku je ten šestiválec asi zbytečný,ale do těžkých prací jako je orba apod. je nenahraditelný.
V současnosti také plánuji výměnu motoru na mém ZT303 ze čtyř na šestiválec,hlavně díky tomu,že se mi ho podařilo sehnat za šrotovku po GO.Takže se už těším na podzimní orby příští rok,to bude jiná práce,lépe řečeno zábava
To mně mrzí,že i Valtry mají společnou náplň,to si musí člověk dávat velký pozor na to,co zapojit do hydtauliky,aby tam nevlítl bordel.
Samozřejmě volba motoru vždy záleží na tom,na co se bude používat. Do čeláku je ten šestiválec asi zbytečný,ale do těžkých prací jako je orba apod. je nenahraditelný.
V současnosti také plánuji výměnu motoru na mém ZT303 ze čtyř na šestiválec,hlavně díky tomu,že se mi ho podařilo sehnat za šrotovku po GO.Takže se už těším na podzimní orby příští rok,to bude jiná práce,lépe řečeno zábava
To mně mrzí,že i Valtry mají společnou náplň,to si musí člověk dávat velký pozor na to,co zapojit do hydtauliky,aby tam nevlítl bordel.
V určitém okamžiku se z každého nářadí stává kladivo
Všechno lze udělat snáz s kladivem
Nevěř na zázraky,spoléhej na kladivo
Optimista je pesimista s kladivem
Když se věci nedaří, každá snaha o zlepšení vede ke kladivu
Jedno kladivo vydá za tunu nářadí
Všechno lze udělat snáz s kladivem
Nevěř na zázraky,spoléhej na kladivo
Optimista je pesimista s kladivem
Když se věci nedaří, každá snaha o zlepšení vede ke kladivu
Jedno kladivo vydá za tunu nářadí
Re: VALTRA
oddělenou nápln pro hydrauliku míval tušim Fendt, alespon kdysi nám to při exkruzi v továrně tvrdili, nevim jak je tomu dnes. Ale zpátky k Valtře, nakladač by byl samosebou doplněk, určitě ne hlavní pracovní náplň... Jinak souhlasím s Poulm, výkonově srovnatelné 4-6ti válce budou mít prostě jinou charakteristiku. Valtra teď dokonce uvádí do výroby zatím nejvýkonější (alespon to uvádí) čtřválec na trhu N 163-max výkon 173 PS,kroutící moment az 700Nm ,samosebou už s SCR...to vše z motoru o objemu 4,9l.Výkon pěkný, ale na tažné práce už tam přecejen bude chybět adekvátní váha a její rozložení..už mi to připada jak honba za výkonem u starých závodních škodovek
Re: VALTRA
Valtra je především festovej, spolehlivej stroj. Osvědčený řady hi-tech a advance s 3" násobičem jsou prostě zajetý a mají svoje místo. Pokud ale budeš chtít supermoderní traktor, tak ti ho valtra taky nabídne, ale versu a direct jsou na trhu cca 4 roky a nejsem si jistej, jestli je to sázka na jistotu. Je ale taky otázka, jestli bude lepší, nebo alespoň stejně spolehlivý jako např fendt a jestli tam bude alespoň nějaká úspora.
Sem stavař, těžím dřevo a přitom blbnu na farmě.
Re: VALTRA
Peetan píše:Valtra je především festovej, spolehlivej stroj. Osvědčený řady hi-tech a advance s 3" násobičem jsou prostě zajetý a mají svoje místo. Pokud ale budeš chtít supermoderní traktor, tak ti ho valtra taky nabídne, ale versu a direct jsou na trhu cca 4 roky a nejsem si jistej, jestli je to sázka na jistotu. Je ale taky otázka, jestli bude lepší, nebo alespoň stejně spolehlivý jako např fendt a jestli tam bude alespoň nějaká úspora.
Ono je asi největší komedie takový traktor zafinancovat a pak stíhat splátky,člověk to musí mít dobře promyšlené,aby takový stroj uživil.
Jak jsi spokojený s tím svým a jak jdou práce?
Mj. tu tatru s rukou ještě máš?
V určitém okamžiku se z každého nářadí stává kladivo
Všechno lze udělat snáz s kladivem
Nevěř na zázraky,spoléhej na kladivo
Optimista je pesimista s kladivem
Když se věci nedaří, každá snaha o zlepšení vede ke kladivu
Jedno kladivo vydá za tunu nářadí
Všechno lze udělat snáz s kladivem
Nevěř na zázraky,spoléhej na kladivo
Optimista je pesimista s kladivem
Když se věci nedaří, každá snaha o zlepšení vede ke kladivu
Jedno kladivo vydá za tunu nářadí
Re: VALTRA
Všechno jde... jenom se člověk musí víc otáčet. Nejdražší je čas a pak je ta efektivita práce s novou mašinou znát nejvíc.
Odevozní sopuravu už nemám. S valtrou jsem spokojenej. Věřím, že jsou lepší a vymakanější traktory, ale do lesa těžko.
Odevozní sopuravu už nemám. S valtrou jsem spokojenej. Věřím, že jsou lepší a vymakanější traktory, ale do lesa těžko.
Sem stavař, těžím dřevo a přitom blbnu na farmě.
Re: VALTRA
Mame Valtru v lesní freze a broblemy jsou take:neustale prevodovka takze nekdy i dvakrat do roka traktor na čtyři kusy ale letos je to její amen nespocetne krat sme mnenili tesneni pod hlavama jak orig. tak sme si nechali vyrobit silnejsi ale stale volej ve vode a stale volej ve vode.takze uz nevyme a ted jeste vodeslo hydraulicke cerpadlo ale pozor kupovali sme ho novy a je ta tak 4 mesice a ted traktor jak se ohřeje tak nezveda a prestava zatacet.Takze hledame nekoho kdo by nam ho zrepasoval.Protoze novy stoji 50 tisic.Tak jestli by ste nevedel o nekom.
Re: VALTRA
Jedině zkusit změnit servis... Mě našěstí nic podobnýho netrápí.
Sem stavař, těžím dřevo a přitom blbnu na farmě.
- Robert1224
- Příspěvky: 15
- Registrován: 14 kvě 2012 21:12
Re: VALTRA
Na topagri maj akci na N101, má to cenu?
Re: VALTRA
Osobně bych 101 nechtěl. Je to relativně malej výkon na takovej traktor a ona "akce" nebude zase tak výrazná aby stálo zato koupit morálně zastaralej traktor.
Sem stavař, těžím dřevo a přitom blbnu na farmě.
Re: VALTRA
pepa123 píše:Mame Valtru v lesní freze a broblemy jsou take:neustale prevodovka takze nekdy i dvakrat do roka traktor na čtyři kusy ale letos je to její amen nespocetne krat sme mnenili tesneni pod hlavama jak orig. tak sme si nechali vyrobit silnejsi ale stale volej ve vode a stale volej ve vode.takze uz nevyme a ted jeste vodeslo hydraulicke cerpadlo ale pozor kupovali sme ho novy a je ta tak 4 mesice a ted traktor jak se ohřeje tak nezveda a prestava zatacet.Takze hledame nekoho kdo by nam ho zrepasoval.Protoze novy stoji 50 tisic.Tak jestli by ste nevedel o nekom.
A co mate za traktor? teda takovejch poruch to cumim
Příspěvků: 95
• Stránka 2 z 4 • 1, 2, 3, 4
Kdo je online
Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 2 návštevníků