Životnosť kombajnu
Příspěvků: 82
• Stránka 3 z 3 • 1, 2, 3
Tak abys neřek honzo,že jenom vychvalujeme,tak nějaký poruchy,který si pamatuju.Prasklej disk na levým zadním kole,první rok se stršně hřál,pak to naštěstí přešlo,rozbitá kalibrace na liště,porouchaný snímač ztrát na vytřásadlech,vysypaný ložiska na šikmáku a drtiči,porucha některých částí elektroniky.Mam tu jeden problém,kterej sme ještě nevyřešili.Když startujem,tak to vždycky vyhodí pojistku.Musíme startovat s vyndanou pojistkou.Nevíte nikdo čím to je a jak se to dá opravit?
Podle mě jak si to tady čtu tak srovnvate nesrovnatelné podminky . Když píše Joska vynosy kolem 5tun tak to neni pro TX až takovy problem ,ale vynosy kolem 8tun tak to je velkej problem . Prosim hlavně mě nepřesvědčujte že to je TXovi jedno a že jede furt stejně ,jezdil sem na něm 6let tak o tom neco vim a řikam jsme štastni že je pryč.
Stěma hektarama sme i s kukuřici udělali ročně 1000ha to se musí nechtat, ale platilo to jen 5let pak to už nešlo sypalo se všechno.To sem tu už ale rozebiral. Jinak se přes zimu do tech kombajnu narvalo nahradnich dilu za milion a stejně pak prasklo neco jineho ,třeba upadly vytřasadla nebo se rozlomila sitova skřín a takove drobnosti.
Ještě k udržbě CX ,tam se rano umejou okna namaže kosohon a jede se. tam se maže jednou za 50Mth asi 40mazniček .
Stěma hektarama sme i s kukuřici udělali ročně 1000ha to se musí nechtat, ale platilo to jen 5let pak to už nešlo sypalo se všechno.To sem tu už ale rozebiral. Jinak se přes zimu do tech kombajnu narvalo nahradnich dilu za milion a stejně pak prasklo neco jineho ,třeba upadly vytřasadla nebo se rozlomila sitova skřín a takove drobnosti.
Ještě k udržbě CX ,tam se rano umejou okna namaže kosohon a jede se. tam se maže jednou za 50Mth asi 40mazniček .
Skončíme jako u všech témat o technice. Záleží na obsluze. Pamatuju si, že u nás někdy v 92 byla, tenkrát rok stará, TX36 a udělal za den taky 40 ha. Ale to jsem do dneška neviděl, jak to za ním vypadalo. Někdo tady psal, že za nějakým kombajnem by to mohl sbírat lopatou. Tak tady v tom případě byla za ním centimetrová(!!!!!) vrstva pšenice. Výnosy se u nás pohybujou kolem 5 t/ha a tam určitě nebylo víc. Taky namlátil na 40 ha poli dva vozy. Vylezl z toho takovej chlap, měl na sobě dlouhej plášť jako mají řezníci a strašně machroval, že má novej kombajn a jakej s ním dělá výkon... Jednou jsem taky jezdil ve službách s Claas 108 a vedle mě jezdil ten samej TX36. Ten kluk na to strašně nadával, úplně čuměl, že mám automatický kopírovámí. On všechny příčný nerovnosti vyrovnával nějakým ovladačem na páce ručně!!!! Tohle jsou moje jediný zkušenosti s TX, takže o tom celkem nic nevím, ale moc dobře se u mě nezapsali. O poruchovosti nic nevím, nikdy jsem s tím nejezdil, ale CX je asi už úplně o něčem jiném.
Tak jsem do této diskuse už nechtěl vstupovat, ale nějak mi to nedá. S TX - myslím 66, jsem jezdil v jednom podniku na jednom poli. Kombajnér byl bezesporu dobrý, ale ten stroj nebyl schopen jezdit ve výnosech větších než 6 t/ha u suché pšenice. Takže to co píše Martin jsem zažil také. Ráno tam byl už na 6:30 a stále byl před dílnou a něco spravoval. Na poli tak každé 2 hodiny. Sečteno podtrženo dělal tak okolo 15-18 ha s lištou 6m.... Do pšenice, která dávala 9-10 t/ha si jen čuchnul a hned frčel pryč.
Já netvrdím, že jsou podniky, kde to dělá neuvěřitelné výkony, ale ten stroj je koncepčně na úrovni poloviny 90 let a pokud se toto téma jmenuje "Životnost kombajnu" myslím, že stejně jako ostatní se začne od 3000 Mth sypat a můžete to v zimním období rozebírat na dílně jak chcete
Možná, že na těch strojích je kvalitnější materiál, tak jak to bylo na starých Claasech v 80 tých a na počátku 90 tých let, ale ten věk nikdo nezastaví. Kombajn možná při 200 ha ročně vydrží 20 let, ale rozhodně ne při 1000 ha...
Pokud si s tím jezdíte doma, tak si za každou poruchu trháte vlasy, ale nikdo vám tu práci nevezeme, ale zkuste stát 2 dny ve službách... Nehledě na to, že každý, když už za to má platit, tak by rád, aby jste mu tam jeli něčím modernějším než strojem 10 let starým![Shocked :shock:](./images/smilies/icon_eek.gif)
Já netvrdím, že jsou podniky, kde to dělá neuvěřitelné výkony, ale ten stroj je koncepčně na úrovni poloviny 90 let a pokud se toto téma jmenuje "Životnost kombajnu" myslím, že stejně jako ostatní se začne od 3000 Mth sypat a můžete to v zimním období rozebírat na dílně jak chcete
![Laughing :lol:](./images/smilies/icon_lol.gif)
Pokud si s tím jezdíte doma, tak si za každou poruchu trháte vlasy, ale nikdo vám tu práci nevezeme, ale zkuste stát 2 dny ve službách... Nehledě na to, že každý, když už za to má platit, tak by rád, aby jste mu tam jeli něčím modernějším než strojem 10 let starým
![Shocked :shock:](./images/smilies/icon_eek.gif)
K tej skorej rannej údržbe, toto robím preto že na podniku je vždy (!) niekoľko kombajnov a keď treba vyfúkať na kompresore celý kombajn alebo len motor a chladič, tak keď sa nepošťastí sa tam dostať ako prvý, druhý tak hold smola a hodiny utekajú. Asi ma zvozíte ale neviem si to predstaviť ako robí niekto s TXku bez toho aby riadne nefúkal aspoň motor, podľa mojich skúseností je to hodne veľký podpaľač
(hlavne TX 68 s Iveco motorom) a len toto samo o sebe je polhodina roboty min. každý druhý deň. Takisto je dobré byť v dielni medzi prvými ak je nutné, taký autogen je po siedmej na roztrhanie.
Takto mám po siemej všetko hotové bez stresov v pohode, dám si pauzu a v kľude na pole....... ![Idea :idea:](./images/smilies/icon_idea.gif)
![Rolling Eyes :roll:](./images/smilies/icon_rolleyes.gif)
![Very Happy :D](./images/smilies/icon_biggrin.gif)
![Idea :idea:](./images/smilies/icon_idea.gif)
My mame 5masin Massey Ferguson 38. Uz jsou to dedeckove ale porad jedou. donedavna jsme s nima jeste jezdili do Dubu n. M. a na Slovensko do Zlatych Klasu. 3 masiny byly doma a se dvema jsme vydelavali. postupem casu se s novyma masinama u nas nasytil trh a uz ani neni zajem o sluzby. Takze posledni 2 nebo 3 roky uz nikam nejezdime a doma dela kazda masina okolo 250ha za sezonu. Mame je jeste ve velice dobrem stavu a mely by nam jeste nekolik sezon slouzit. mozna si reknete 5 masin je moc,ale kdyby se meli prodat tak za ne dostanes houby. Vsechnu psenici mame potravinu protoze se zmeri parametry a vlitne na ni 5masin a za dva dny je v silu v Olomouci. Psenice nam davaji uz nekolik roku kolem 75-80q/ha vloni rekord 85. Sladovnicky jecmen 65-72q/ha. Repka 42q/ha. Mak 9-10qha. Moc narocnych poruch jsme na nich nemeli. tak jak kazda jina masina. Nejake loziska, remeny, remenice, noze do drticu no proste spotrebni mterial. Taky vynaseci sneky do bunkru a pasy v liste. Se servisem nadmiru spokojenost-GORDEX Prostejov.
Ešte k tým Newhollandom TX, pamätám sa ked u nás v okolí o nich každý hovoril že aké sú to výkonne mašiny. A keď som videl jednu TX 66 ako sa trápila v repke mal som dosť. 2 dni jej trvalo pokosiť 8ha repky. Potom ich vyhodili. Odvtedy verím asi len CLAASu, konkrétne mege.
CLAAS je specialista na sklizeň
Mno podle mě je životnost noveho kombajnu pro to aby fungoval a bez oprav buď 5 let nebo cca 6000-7000ha. Po tom dochazi k velkemu opotřebeni a starnuti řemenu a měnit je to je docela drahy špás nehledně na to jestli ten kombajn jezdi dost v kukuřici tak je daleko vetší opotřebení ložisek, únava materialu. Po 5 letech nebo těch hektarech prodat pokud možno hodně daleko a za slušny peniz.
Řekl sem do žní, je po žních. Zítra s ním jedu naposled.
Příspěvků: 82
• Stránka 3 z 3 • 1, 2, 3
Zpět na Všeobecná diskuze o kombajnech a řezačkách
Kdo je online
Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 1 návštěvník