ridicak / profesni opravneni, platnost a predpisy CR vs SK ?
Příspěvků: 24
• Stránka 1 z 1
ridicak / profesni opravneni, platnost a predpisy CR vs SK ?
Zdravim panove,
mam technicky, docela vazny dotaz.
Chtel bych vedet, jak resite jizdy se sklizecimi mlatickami u nas v CR, a pri jizde na SK. Zda mate profesni opravneni ( u nas by melo byt, protoze sklizeci mlaticka je pracovni stroj - v 99 % ma prece jen nad 7500 kg ), u nas na takovou masinu plati ridicak skupiny T. Bohuzel profesak skupiny T neni, takze zrejme pripada v uvahu profesak sk. C. Pri jizde na slovensko ale nas ridicak sk. T je pouze narodni, cili na Slovensku neplati podle oficialni verze. Tak co maji delat lide, kdyz maji max sk. T a chteji jet na slovensko se sklizeci mlatickou ktera ma nad 7500 kg ???
Jak tohle resite? Ja podle techto informaci vlastne nemuzu na slovensko jet
Jezdite se sklizeci mlatickou s ROP sk. T, nebo mate sk. C+E ???
diky
mam technicky, docela vazny dotaz.
Chtel bych vedet, jak resite jizdy se sklizecimi mlatickami u nas v CR, a pri jizde na SK. Zda mate profesni opravneni ( u nas by melo byt, protoze sklizeci mlaticka je pracovni stroj - v 99 % ma prece jen nad 7500 kg ), u nas na takovou masinu plati ridicak skupiny T. Bohuzel profesak skupiny T neni, takze zrejme pripada v uvahu profesak sk. C. Pri jizde na slovensko ale nas ridicak sk. T je pouze narodni, cili na Slovensku neplati podle oficialni verze. Tak co maji delat lide, kdyz maji max sk. T a chteji jet na slovensko se sklizeci mlatickou ktera ma nad 7500 kg ???
Jak tohle resite? Ja podle techto informaci vlastne nemuzu na slovensko jet
Jezdite se sklizeci mlatickou s ROP sk. T, nebo mate sk. C+E ???
diky
- Libor Jungvirt
- Příspěvky: 61
- Registrován: 14 led 2006 17:47
- Bydliště: Strakonicko
Nejsem si na 100% jist jak je to se sklízecími mlátičkami, ale na traktory a řezačky profesní průkaz v ČR nepotřebujete. Hodnota 7,5t je správná, ale platí pouze pro nákladní automobily. Traktory a speciální zemědělské stroje jsou z této povinnosti vyjmuty. Alespoň takto mne informoval náš zkušebák letos na jaře, když jsem se o to zajímal. Pokud mne někdo doplní, budu jen rád ...
LIVA Předslavice - jsme prodejci a tímto se k tomu veřejně přiznávám.
No, to jsou dane zmatky, ja bych nechtel tady rozpoutat diskuzi o tom, kdo napise vickrat zda je potreba nebo neni, protoze se nikdy neshodneme asi na 100 %...
me zas bylo receno, ze v zakoniku je prave napsane, ze se vztahuje na sk. mlaticky take, pokud ma nad 7,5 t.
Hodne me ale zajima to slovensko, jak to lidi resi, zda jezdi vlastne na "cerno" s T-eckem... ?
me zas bylo receno, ze v zakoniku je prave napsane, ze se vztahuje na sk. mlaticky take, pokud ma nad 7,5 t.
Hodne me ale zajima to slovensko, jak to lidi resi, zda jezdi vlastne na "cerno" s T-eckem... ?
S tím profesákem to je zapeklité. Každý tvrdí něco jiného. Náš komisař tvrdí, že ho mít musíme. Slovensko nejezdíme, takže tam nevím, ale v ČR jezdí dle mého 90% kombajnů po silnici načerno. Nejsou registrované (od uvedení do provozu po 1.7.2001 musí mít i značky), nemají povolení přepravy nadrozměrného nákladu od ministerstva a někteří jezdí i bez povinného ručení atd.. Pořád to asi bude procházet, ale jen do doby, co se něco stane.
V CR zadny profesní řidíčak mit nemusis!!!!!!!!! koukne te se do el. zakoniku to je takovej problem
SKUPINA T: opravnuje k rizeni vsech traktorů a samojízdných zemědelských strojů!!!!
je tam par vyjimek myslim ze na fastraka musi bejt C ale to je dano strojem!
kdyz mas B tak muzes traktor do 3500kg kdyz T tak muzes vsechno a bez profesaku!!! profesak se dela z jineho duvodu! a jestli mas C profesni tak na slovensko klidne jed!
mel by jsi mit akorat kurz na obsluhu coz jsem delali i na stredni ale myslim ze na to neni ani zadnej papir
SKUPINA T: opravnuje k rizeni vsech traktorů a samojízdných zemědelských strojů!!!!
je tam par vyjimek myslim ze na fastraka musi bejt C ale to je dano strojem!
kdyz mas B tak muzes traktor do 3500kg kdyz T tak muzes vsechno a bez profesaku!!! profesak se dela z jineho duvodu! a jestli mas C profesni tak na slovensko klidne jed!
mel by jsi mit akorat kurz na obsluhu coz jsem delali i na stredni ale myslim ze na to neni ani zadnej papir
zetor rulezzzzzzz
no to je to, muzes met pravdu, ale do 7500 kg, nad uz potrebujes na samojizdne zemedelske stroje i u nas profesak...
samozrejme, kurz obsluhy sklizecich mlaticek je samozrejmost, pro pripad nejakeho "pruseru" a stourani ze strany lidi od bezpecnosti prace.
samozrejme ze je na to papir, protokol o zkousce pred zkusebni komisi.
Jo panove, je v tom jak vidim pekny zmatek
samozrejme, kurz obsluhy sklizecich mlaticek je samozrejmost, pro pripad nejakeho "pruseru" a stourani ze strany lidi od bezpecnosti prace.
samozrejme ze je na to papir, protokol o zkousce pred zkusebni komisi.
Jo panove, je v tom jak vidim pekny zmatek
no přidám taky jeden názor nebo spíš informaci ktrá mi byla zdělena před 14 dni na školení na kombajn a to ,že do 12000 kg pohotovostní hmotnosti kombajnu uvedeném na štítku stroje stačí skupina T a nad 12000kg skupina C a pro přepravu po komunikaci musí být vystaveno povolení min. dopravy ČR jen taková zajímavost školení probíhalo na cllas lexion 480 lišta 9,15+laser pilot a pán povidal že v manuálu kombajnu je napsáno ,že se s kombajnem nesmí jezdit po silnici za snížené viditelnosti to jest i když je tma to znamená v noci nechat mašinu na poli a jet domů na kole to mi bylo řečeno dofám ,že za to nebudu ukamenován ,ale naopak dofám ,že mně někdo z této informace patřičně vyvede
zetorista píše:no přidám taky jeden názor nebo spíš informaci ktrá mi byla zdělena před 14 dni na školení na kombajn a to ,že do 12000 kg pohotovostní hmotnosti kombajnu uvedeném na štítku stroje stačí skupina T a nad 12000kg skupina C a pro přepravu po komunikaci musí být vystaveno povolení min. dopravy ČR jen taková zajímavost školení probíhalo na cllas lexion 480 lišta 9,15+laser pilot a pán povidal že v manuálu kombajnu je napsáno ,že se s kombajnem nesmí jezdit po silnici za snížené viditelnosti to jest i když je tma to znamená v noci nechat mašinu na poli a jet domů na kole to mi bylo řečeno dofám ,že za to nebudu ukamenován ,ale naopak dofám ,že mně někdo z této informace patřičně vyvede
s tim bych souhlasil ale o profesaku nad 7500kg to jsem v zivote nikdy neslysel ani mi to nerikal soused co vedle dela autoskolu!!!!! to je nakej kec! to by jsi ho pak musel mit i kdyz vezes 9 tunu narvanou psenici
zetor rulezzzzzzz
hmotnost nad 12 tun ---> ridicske opravneni sk. C, je totalni nesmysl, takovy pojem zakon o silnicni doprave nezna... Muzu si jezdit i s 20 tunovou sklizeci mlatickou pouze s opravnenim sk. T, protoze se jedna o samojizdny pracovni stroj - tam neni nikde maximalni hmotnost omezena.
SAkra, ja se asi poptam este "mozna" chytrych lidi, pri skoleni tedka pristi tyden, na Claasa, to by me teda zajimalo
A s tim slovenskem, ma nekdo prakticke zkusenosti s pristupom policajtov nasich susedu???
SAkra, ja se asi poptam este "mozna" chytrych lidi, pri skoleni tedka pristi tyden, na Claasa, to by me teda zajimalo
A s tim slovenskem, ma nekdo prakticke zkusenosti s pristupom policajtov nasich susedu???
podle slov cloveka ve skolicim stredisku:
na sklizeci mlaticku je potreba ridiscky prukaz skupiny, kterou uvede vyrobce v navodu k obsluze - nebyva to tam vetsinou napsane, cili staci skupina T, pokud nenapise vyrobce mlaticky v navodu neco jineho.
prukaz profesni zpusobilosti ridice je nutny, protoze se jedna o zvlastni zemedelsky stroj nad 7500 kg...
tos tak...
na sklizeci mlaticku je potreba ridiscky prukaz skupiny, kterou uvede vyrobce v navodu k obsluze - nebyva to tam vetsinou napsane, cili staci skupina T, pokud nenapise vyrobce mlaticky v navodu neco jineho.
prukaz profesni zpusobilosti ridice je nutny, protoze se jedna o zvlastni zemedelsky stroj nad 7500 kg...
tos tak...
Profesní průkazy řidičů
Osvědčení profesní způsobilosti nazývané zjednodušeně „profesní průkaz“ musí mít řidič vozidla s výstražným světlem modré barvy, vozidla taxislužby, vozidla pro přepravu více jak 9 cestujících včetně řidiče a nákladního nebo speciálního vozidla nebo jízdní soupravy přesahující nejvyšší povolenou hmotnost 7.500 kg (mimo traktory). Školení je povinné každý rok v rozsahu 16 hodin a jednou za tři roky se provádí přezkoušení. Povinnost mít profesní průkaz se nevztahuje na provádění dopravy soukromé povahy, pokud není prováděna za úplatu.
během roku by se měli změnit hodiny na 7 hodin ročně bez přezkoušení
Osvědčení profesní způsobilosti nazývané zjednodušeně „profesní průkaz“ musí mít řidič vozidla s výstražným světlem modré barvy, vozidla taxislužby, vozidla pro přepravu více jak 9 cestujících včetně řidiče a nákladního nebo speciálního vozidla nebo jízdní soupravy přesahující nejvyšší povolenou hmotnost 7.500 kg (mimo traktory). Školení je povinné každý rok v rozsahu 16 hodin a jednou za tři roky se provádí přezkoušení. Povinnost mít profesní průkaz se nevztahuje na provádění dopravy soukromé povahy, pokud není prováděna za úplatu.
během roku by se měli změnit hodiny na 7 hodin ročně bez přezkoušení
Od 1.4.2008 nabývá účinnosti nové znění zákona, kde se upravuje nutnost profesních průkazů pro řidiče vozidel nad 7500 kg. Vyjímku tvoří auta s modrými majáky, hasiči, vojáci, záchranka,policajti aj., dokonce i dobrovolní hasiči jsou z této povinnosti vyjmuti, čímž odpadá nutnost značení skupiny + maják. Traktoristi i přesto že mnohdy jezdí se soupravama těžšíma než leckterý náklaďák jsou ve skupině vozidel do konstrukční rychlosti 45 km/h a nutnost profesních osvědčení odpadá. Přezkoušení z testů se bude dělat po 5. letech a musí být školení o rozsahu 35 h , což se asi v těch pěti letech rozloží na každý rok po 7. hodinách (1 den). Získání nového profesního průkazu po 1. dubnu 2008 bude složitější a bude mu předcházet asi 140 hodin výcviku, teorie i praxe, psychotesty a cena kurzu se bude pohybovat jářku okolo 60 000 kč.
TO.MAC: Na Slovensku potřebuješ povolení od Krajského úradu pre cestnú dopravu a doložku od Prezídia policajného zboru v Bratislavě. Velkým paradoxem je, že podle povolení k přepravě od KÚ je jízda za snížené viditelnosti zakázaná a podle doložky od policie můžeš jet přes den ( po - čt )pouze od 11.00 do 14.00, jinak jen v noci. Řešíme to tak, že ukazujeme povolení pouze od KÚ a v noci obráceně. Naštěstí málokterý policajt ví co všechno musíš mít vyřízené. Ještě jsem zapoměl, že přepravu musíš hlásit dopředu na všechny Krajské dopr. inspektiráty, přes jejichž území projedeš.
Takže jestli chceš ještě letos s kombajnama jet na Slovensko a neporušit žádný předpis tak abys pomalu vyrazil.
Takže jestli chceš ještě letos s kombajnama jet na Slovensko a neporušit žádný předpis tak abys pomalu vyrazil.
Uplne rovnaké je to v ČR, s tým že sa to nahlasuje na centrum dopravných informácií Policie ČR.
Papier nebol povinný pre stroje s výminkou (a pre stroje v rámci územia podniku), ale chystá sa zmena, takže bude treba povolenie od príslušného Dopravného inšpektorátu pre všetkých. Naštastie to vypadá že sa to do žatvy neschváli. Povolenie od KU odbor dopravy je dobré na to, že netreba mať na ceste I. triedy nalepenú diaľničnú známku na kombajne, potrebujú ho stroje, ktoré nemajú v techničáku výminku (a stroje mimo republiky) .
Teda čítal som to povolenie, ale zákaz za zníženej viditeľnosti som našiel len v povolení z českého min. dopravy (posledné mám z roku 2005). Nič to nemení na tom, že to mám v techničáku zakázané, takže je to prašť ako uhoď
Papier nebol povinný pre stroje s výminkou (a pre stroje v rámci územia podniku), ale chystá sa zmena, takže bude treba povolenie od príslušného Dopravného inšpektorátu pre všetkých. Naštastie to vypadá že sa to do žatvy neschváli. Povolenie od KU odbor dopravy je dobré na to, že netreba mať na ceste I. triedy nalepenú diaľničnú známku na kombajne, potrebujú ho stroje, ktoré nemajú v techničáku výminku (a stroje mimo republiky) .
Teda čítal som to povolenie, ale zákaz za zníženej viditeľnosti som našiel len v povolení z českého min. dopravy (posledné mám z roku 2005). Nič to nemení na tom, že to mám v techničáku zakázané, takže je to prašť ako uhoď
- lukasbranka1
- Příspěvky: 403
- Registrován: 28 zář 2007 21:13
minuly tyden jsem cetl zakon jak to je u autodopravce tvrdil ze v zenedelstvi pokud jsme nad 7500kg tak ho musime mit a docetli jsme se ze profesni osvedceni se vstahoje na skupiny C D a jejich podkupiny C1 D1 takze podle me se to da zabit skupinou T
na slovensko jsme meli nekolik povoleni omezene doby jizdy atd. presne ani nevim ukazal jsem je jen jednou na hranici a pak jsen je uz nepotreboval aspon je nikdo nechtel .
skoleni na kombajn jsem delal ve skole na E 514 a E 512 na to mam jako strojnicky prukaz akorat jsem s nema nikdy nejezdil na JD nic opdobneho nemam ani nevi kde bych to ziskal
jinak man krome skupiny D vsechny vcetne profesniho vcetne preskouseni protoze od 1 4 to si zazadam o novy profesak a mam 5 let klid jen skoleni stary mam stejne uz cely porazitkovany chybi ni neurologice a psychlogicke vysetreni to chci proto ze v zime neni co delat a jako ridice by me brali hned i na 3 mesice pres zimu na porad bych nesel pole me bavi
na slovensko jsme meli nekolik povoleni omezene doby jizdy atd. presne ani nevim ukazal jsem je jen jednou na hranici a pak jsen je uz nepotreboval aspon je nikdo nechtel .
skoleni na kombajn jsem delal ve skole na E 514 a E 512 na to mam jako strojnicky prukaz akorat jsem s nema nikdy nejezdil na JD nic opdobneho nemam ani nevi kde bych to ziskal
jinak man krome skupiny D vsechny vcetne profesniho vcetne preskouseni protoze od 1 4 to si zazadam o novy profesak a mam 5 let klid jen skoleni stary mam stejne uz cely porazitkovany chybi ni neurologice a psychlogicke vysetreni to chci proto ze v zime neni co delat a jako ridice by me brali hned i na 3 mesice pres zimu na porad bych nesel pole me bavi
Re: ridicak / profesni opravneni, platnost a predpisy CR vs SK ?
tak jak to jezacinam delat ridicak na traktor mudu moct potom jezdit s kombajnem a jeste neco koukal jsem na praci a kazdy vyzaduje prukaz kombajnisty coje to predem diky za odpoved
Příspěvků: 24
• Stránka 1 z 1
Zpět na Všeobecná diskuze o kombajnech a řezačkách
Kdo je online
Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 2 návštevníků