Jaguar vs. Big X

Příspěvky: 81
Registrován: 24 lis 2005 21:23
Bydliště: zálesí-Havlíčkobrodsko

Příspěvekod HUGO » 22 pro 2005 22:30

zpátky k tématu-ta výkonnost u krone big-x je krásná věc ale nevim jak u vás ale u nás v krupi by sme nic tak velkyho nechtěli řežem jd 7300 neni to sice nák extra vkonná mašina ale za ty peníze i když sem zastánce jaguárů musi uznat že je to v celku v pohodě stroj.navíc my by sme ani nicim silnejsim rezat nemohli protože naše odvozní kapacita na to prostě nestačí:vodvažíme z dvěma trambusama,dvěma case a k tomu navrch z160 a z7745a máme co dělat. na jámě by to vod silnejsi rezacky tuplem nestihali a tak by se museli plinit dvě jámy současně což by bylo taky u nás dost obtížný takle nezvládneme dusat se škodovkou,unkčkem,z120a manipulatorem jd. navíc na to nemáme dostatečně velký pole. to si vo tom myslim já krone se bohužel neměl možnost videt takže nevim ale neřikám že to je špatnej stroj urči tě to ale neni pro mali firmi bud pro veci podniky nebo sluzby. :D
CNH JE BEST

Příspěvky: 1427
Registrován: 17 lis 2005 18:03
Bydliště: okolí Vyškova

Příspěvekod Jan Sedlák » 22 pro 2005 22:33

Opět by se dala použít teorie a.s. a služeb :D

Příspěvky: 13
Registrován: 21 bře 2006 21:06
Bydliště: Dominikální Paseky

z5 k porovnání Big X a Jaguara

Příspěvekod zemědělský zelenáč » 21 bře 2006 21:50

Ještě jsem opravdu zelenáč, ale dělám maturitní práci na téma Technika na sklizeň silážní kukuřice a chci v ní porovnat Jaguar 900 a Big X, sice to bude jen teoreticky, ale až to budu mít ve finální podobě, tak to sem dám :wink:

Uživatelský avatar
Příspěvky: 244
Registrován: 14 lis 2005 22:00
Bydliště: Praha

Příspěvekod Zetor » 21 bře 2006 22:11

Tak to je pekna maturitni prace, s takovou by se mi hned maturovalo veselejc. Sice to mas jen teoreticky, ale jestlipak sis zjistil, kde tu jezdi Jaguar 900 resp. Big X. Me by to celkem zajimalo, kde je maj, hlavne toho Jaguara...

Příspěvky: 562
Registrován: 12 lis 2005 11:19
Bydliště: České Budějovice

Příspěvekod jirka » 22 bře 2006 13:13

Co se týče Big X, vím stoprocentně o třech. Co se týče devítistovky Jaguaru,vím že tu někde v čechách je. Dokonce myslim že dvě,nebo sem o nich aspoň slyšel, ale konkrétní místo bohužel zatim nevim, ale myslim, že neni problém zjistit. Nejlepčí asi je se obrátit přímo na prodejci, myslím, že nebude problém se domluvit. :)

Uživatelský avatar
Příspěvky: 244
Registrován: 14 lis 2005 22:00
Bydliště: Praha

Příspěvekod Zetor » 22 bře 2006 22:17

Ja se na tu 900 asi zeptam na Techagru, co kdyby to bylo nekde blizko. A ty Big X, to jsou vsechno dealeri kery s tim jezdej ve sluzbach, nebo to ma koupenej nakej podnik (kerej s tim pravdepodobne sluzby jezdi taky)?

Příspěvky: 562
Registrován: 12 lis 2005 11:19
Bydliště: České Budějovice

Příspěvekod jirka » 23 bře 2006 11:17

Dvě sou dealera a jedna je v podniku v jejich vlastnictví. Ta devítistovka je jedna stopro na moravě a pak mi jeden chlapík, co má jaguara 870 řikal, že u nás, v okolí Havlíčkova Brodu viděl profrřet novou devítistovku se sběrákem a lištou na vozejku za sebou. ale odkud byla a kam jela nevim.Zkus písnout mejl do Agrallu, třeba ti odpověděj.

Příspěvky: 13
Registrován: 21 bře 2006 21:06
Bydliště: Dominikální Paseky

Příspěvekod zemědělský zelenáč » 23 bře 2006 16:51

Jo Havlíčkuv Brod, tam jsem byl na podzim na soutěži.. Jinak myslim, že Liva má dva Big X na služby a ten třetí nevim, kde jezdí.. Mě na to naštěstí stačí jen prospekty a pár vzorečků. Pak musím určit, která by byla lepší pro Krásnou Horu a.s. :)

Příspěvky: 83
Registrován: 20 říj 2006 19:11
Bydliště: Okrouhlice - Havlíčkobrodsko

Příspěvekod Kucirek Standa » 17 lis 2006 20:36

Mám Jaguar 860 s Kemperem 6ř a za směnu sem udělal nejvíc 36ha a to se mi někdy odvozci nestačili vracet.To je myslim si dost dobrý na tenhle model.Kdybych měl Jaguara 900 a na něm 10ti řádek tak bych těch 56ha udělal asi taky.

Příspěvky: 8
Registrován: 08 pro 2006 09:53

Příspěvekod Marian » 08 pro 2006 19:22

PROMINTE ZE SE DO VAS PLETU ALE MYSLIM SI AZ SKLIDI KRONE REZACKY TO CO SKLIDILY JAGUARY TAK SI MUZEM TEPRVE NECO O NIH POPOVIDAT

Příspěvky: 562
Registrován: 12 lis 2005 11:19
Bydliště: České Budějovice

Příspěvekod jirka » 08 pro 2006 19:28

to možná ano, každopádně vzheldem k tomu, jak dlouho se vyrábí, na to jaksi ještě neměli šanci, takže tohel není argument. :wink: Nic ve zlém.

Příspěvky: 8
Registrován: 08 pro 2006 09:53

Příspěvekod Marian » 08 pro 2006 19:53

jen se chci zeptat je pravda ze krone big x delaji i se 2 motory

Uživatelský avatar
Příspěvky: 163
Registrován: 24 úno 2006 19:49
Bydliště: Kobylnice (okr. BRNO)

Příspěvekod Stepan » 08 pro 2006 20:43

jo dělaj to króňáci. Je to BigX 1000, má dva řadový 6-ti válce, každej má objem 12,8 litru. Celkem 980 koní.

Uživatelský avatar
Příspěvky: 67
Registrován: 13 srp 2006 15:13
Bydliště: Olomoucko

Příspěvekod Pája » 09 pro 2006 15:22

Já si myslím, že se srovnává nesrovnatelny (maximálně 900 x BigX V8 ) , protože jak už se tady několikrát napsalo "kde Jaguar končí, tak Big X začíná. Když si má družstvo pořídit řezačku pro vlastní potřeby někde okolo 400k, tak Krone nemá co nabídnout. Řekl bych, že je to řezačka jen pro službaře, a to ještě ne vždy se ta výkonnost plně využije, protože (aspoň u nás) tam je sloupek státní nivelace, tam něco od plynovodu nebo vodovodu, tam zas řada sloupů a nebo tam zase vrátili v restituci pásek pole. Proto si myslím, že když to tam člověk zná, tak je to vždycky lepší. Navíc u nás, ten co jezdí s řezačkou, tak tu kukuřici i seje!
Naposledy upravil Pája dne 09 pro 2006 23:18, celkově upraveno 1

Příspěvky: 18
Registrován: 18 led 2006 20:16
Bydliště: Rajecké Teplice

Příspěvekod Peter » 09 pro 2006 19:20

Porovnávať Jaguar s čím kolvek je zbytočné, lebo Jaguar je Jaguar. A to vobec nie som fanda claasu.

Příspěvky: 562
Registrován: 12 lis 2005 11:19
Bydliště: České Budějovice

Příspěvekod jirka » 09 pro 2006 19:27

Já fanda Claasu sem, ale vidět při práci Big X je jako z jinýho světa. Ale je dlužno uznat, že jagu 900 sem v akci neviděl, dežto u BiG X šlo o V8. Jen eště jedna věc k tomu co někdo psal výše. Krone dělá BiG X 500, takže to je sice přes těch 400 kobyl, ale zase.... šak vy víte, výkon je výkon. :wink:

Příspěvky: 1427
Registrován: 17 lis 2005 18:03
Bydliště: okolí Vyškova

Příspěvekod Jan Sedlák » 10 pro 2006 10:59


Příspěvky: 24
Registrován: 30 lis 2006 21:48

Příspěvekod Mirin » 10 pro 2006 18:16

Jaguar má za sebou dlouhou historii vývoje,bohaté zkušenosti z provozu a všeho co s tím souvisí.Je to jistě dobrý a vyzrálý stroj.Ale to nestačí.Kdo chce být stále nejlepší,nesmí usnout na vavřínech.A to mě právě připadá,že udělal Claas.Jak je možné,že Krone prorazil s řezačkou minimálně stejně tak dobrou jako jaguar,bez zkušeností z historie?Krone si vzal z jaguáru to nejlepší,a ještě k tomu hodně přidal.Takže žádnej šmejd to asi nebude :wink:

Příspěvky: 208
Registrován: 02 pro 2006 15:53
Bydliště: Čížkovice 83

Řezačky Big X od firmy Krone

Příspěvekod Martin Hruška » 10 pro 2006 19:48

V minulém týdnu jsem byl pracovně poprvé u firmy Krone ve Spelle a mohu jen potvrdit, že Krone je v současné době v oblasti samochodných řezaček vedoucí firmou pokud jde o výkonnost, technologie a koncepci řezačky.

Model Big X 1000 byl vyvinut pro trhy v USA a Rusku. Tomu odpovídá i kukuřičný adaptér Easy Collect se záběrem 14 řádků. Díky tomu je možno v Kalifornii, kde se 4 x do roka sklízí kukuřice až 5 m vysoká, sklízet s touto řezačkou 400 t silážní kukuřice /hod.

Oproti konkurenci mají řezačky Krone 6 vkládacích válců, lepší a větší příjmové adaptéry - Easy Collect a pick-up Easy flow s neřízenou dráhou.
Příjmový tunel je také širší než u ostatních řezaček.

Koncepce dvou motorů je zaměřena na sníženou spotřebu. Například model Big X 800 má da motory - 300 a 500 k. Motor 500 k se používá na senáže, v kukuřici je vhodné zapnout oba dva motory, pro přepravu stačí
motor 300 k s tím, že pracuje jen na 1650 ot.

Trendem u podniků služeb v Německu je sklizeň silážní kukuřice pro bioplynové stanice. Zde je požadována extrémně jená řezanka. právě zde má Krone speciální řezačí buben, který nemá nikdo jiny.
Čím jemnější řezanku chcete dělat,tím více koní potřebujete.

Trochu škoda je, že Krone zatím nemá v ČR takové jméno, jako si udělalo v Německu. Vše je ale otázka času
Za 5 let od vývoje se dostali na 10% podílu na světovém trhu řezaček

S takto výkonnými řezačkami souvisí také logistika odvozu a dusání, respektive skladování. Stejně tak jako řezačky Krone,tak i odvoz musí být jinak organizaván, je to trošku jiný kafe.

Příspěvky: 24
Registrován: 30 lis 2006 21:48

Příspěvekod Mirin » 10 pro 2006 21:01

o Big X 800 jsem ještě neslyšel,ale podle toho co tady čtu,si mysím,že bude mít podstatně větší šance na rozšíření než Big X 1000.kvůli ceně a velikosti.otázka je,o kolik bude dražší než Jaguár 900,a jak rychle se to vrátí.Každopádně Krone je průkopník Twin motorů a získává tím důležitý náskok.Su zvědavej,jestli to bude mít novej Jaguár taky.

Příspěvky: 61
Registrován: 14 led 2006 17:47
Bydliště: Strakonicko

Příspěvekod Libor Jungvirt » 23 pro 2006 19:56

Big X 800 dfcto. nahrazuje oblíbený model V12. Poravdě řečeno, byly hlavním důvodem výměny emisní předpisy. Naštěstí ale u Krone následovali myšlenku z Big X 1000 a osadili tento stroj dvěma motory. Jednuché a geniální řešení - pokud není třeba, jedete jen na jeden motor. V případě potřeby zapnete druhý motor. Snížíte spotřebu, můžete použít levnější motory (2 ks 500 PS motorů stojí méně než 1 ks 1000 PS) a rozhodně ušetříte i následně na ND. Osobně bych se divil, kdyby tento krok do pár let konkurence nepoužila...

Mirin píše:o Big X 800 jsem ještě neslyšel,ale podle toho co tady čtu,si mysím,že bude mít podstatně větší šance na rozšíření než Big X 1000.kvůli ceně a velikosti.otázka je,o kolik bude dražší než Jaguár 900,a jak rychle se to vrátí.Každopádně Krone je průkopník Twin motorů a získává tím důležitý náskok.Su zvědavej,jestli to bude mít novej Jaguár taky.
LIVA Předslavice - jsme prodejci a tímto se k tomu veřejně přiznávám.

Uživatelský avatar
Příspěvky: 612
Registrován: 15 led 2007 09:04
Bydliště: Opava

Příspěvekod VonVagel » 15 led 2007 09:09

Trendem u podniků služeb v Německu je sklizeň silážní kukuřice pro bioplynové stanice. Zde je požadována extrémně jená řezanka. právě zde má Krone speciální řezačí buben, který nemá nikdo jiny.
Čím jemnější řezanku chcete dělat,tím více koní potřebujete.


Tak toto me opravdu zajima. Pokud se budeme bavit o Krone tak by teoreticka delka rezanky mela byt 2mm. Ja bych chtel vedet kde jsi zjistil ze do BioPlyn stanic je potreba takova rezanka? Staci se podivat kolem sebe a clovek zjisti ze aby mel BioPlyn stanici nemusi mit rezacku Krone a nemusi mit rezanku 2mm... Pokud uvedes dukaz budu jenom rad...ale jinak si tyhle marketingove triky strc za klobouk:)
Btw: Nedokazu si predstavit naklady a vykonnost rezacky pri rezance 2mm...

Snížíte spotřebu, můžete použít levnější motory (2 ks 500 PS motorů stojí méně než 1 ks 1000 PS) a rozhodně ušetříte i následně na ND. Osobně bych se divil, kdyby tento krok do pár let konkurence nepoužila...


Na ND neusetris. Ja bych se vubec nedivil kdyby to nepouzil nikdo! V nasich podminkach je rezacka nad 500k absolutne OUT. A kdyby to bylo tak super ty dva motory tak uz se montujou do vseho:) Proc ne do traktoru? 2 motory jsou podle tebe levnejsi nez 1....a pri doprave pouzijeme jeden motor pri orbe dva...traktor je spatny priklad ale SM ne :D

Aaaa mame tady maly dukaz: http://www.schaumann.cz/bioplyn/zvyseni ... a-rezanky/
Asi nejdulezitejsi veta....Délka řezanky* pod doporučenou hodnotu vede k významně vyšší spotřebě nafty při sklizni a není z ekonomického hlediska při výrobě bioplynu smysluplná!
*Optimum pro silážování kukuřice: 5 mm teoretická délka řezanky (4 – 8 mm)

Ocekavam tve protiargumenty!!! Jsem opravdu zvedavy.

Příspěvky: 208
Registrován: 02 pro 2006 15:53
Bydliště: Čížkovice 83

Příspěvekod Martin Hruška » 20 led 2007 17:55

Pro Von Vagel: Řezačky Krone mají v současnosti zcela jiný koncept než ostatní stroje na trhu. Délku řezanky lze regulovat v rozmezí 2,5 mm - 31 mm. Základní verze je možno vybavit třemi typy řezacího bubnu, jedním z nich je tzv. bioplynová řezací buben se 40 noži.

Nechci polemmizovat s informacemi firmy Schaumann, ale trend je jednoznačný u bioplynových stanic v tom, že mají dávkovací zařízení s drtícími válci nebo k namíchání substrátu slouží předeělané krmné míchací vozy. Různé firmy jako firma Vogelsang dělají drtiče substrátů, které nadrtí vstupní surovinu na pastu.

Koncept Krone je třeba vidět z několika hledisek. Jako jediná má k dispozici adaptér na sklizeň kukuřice tzv. EasyColect s záběrem řádku 6 - 14 řádků. To nemá v takovémto spektru žádná firma k dispozici. Rozdíl mezi 6 řádky a 9 řádky je o 30% nižší spotřeba při sklizni pro 9 řádkový adaptér. Výhodou tohoto typu adaptéru je to, že dává do vkládacích válců hmotu rovnoměrně a všechnu stonky dovnitř, takže dochází k kolmému a rovnoměrnému řezu. Tři dvojice vkládacích válců tlačí (lisují) hmotu při vkládání do stroje. Rozměr komory je větší než u konkurence, to samé platí o řezacím válci.

Tvoje slova o tom, že řezačka nad 500 k nemá u nás šanci na trhu , bych bral s rezervou. Vše závisí také na logistice a technologiích skladování siláže a senáže. Pokud tyto řezačky pracují na severu Německa v podnicích služeb, nevím proč by nemohly pracovat u nás. Podmínkou ,ale je, že si každý druhý podnik s 200 ks dojnic nebude kupovat na dotace vlastní řezačku. Vše je o vytížení řezačky a nákladech na 1 tunu.
Výkony 250-400 t/hod u řezaček Krone v silážní kukuřici mluví za sebe.
Pokud podnik služeb udělá za určitý čas o 50% více práce má konkurenční výhodu a nižší náklady na 1 t, pak proč né.

Bioplynový buben má momentálně v Německu velký úspěch, Krone je díky tomu, že vyrábí jako jediný řezačky nad 600 k velmi oblíben u velkých podniků služeb.

Uživatelský avatar
Příspěvky: 612
Registrován: 15 led 2007 09:04
Bydliště: Opava

Příspěvekod VonVagel » 22 led 2007 10:44

To Martin Hruska: Je videt ze o bioplyn stanicich toho asi vis vic nez ja. Ale potom nechapu tu rezanku na 2,5mm? Kdyz je jednoznacny trend davkovaci zarizeni s drticimi valci potom muze byt rezanka i 20mm.
Jak jiste vis i Jaguar lze vybavit 3 typy bubnu.
EasyColect jsem v akci nevidel ale videl jsem fotky. Uz jen koncept tohoto adapteru se me vubec nelibi. Napriklad postrada delice porostu(na fotkach).
Pokud budes mluvit o logistice. U nas muze mit tato rezacka misto na trhu jen u velkych podniku vice jak 5000ha. Znam jednoho sluzbare ktery si kupuje Jaguara 830. Duvod? Logistika silazni jamy.Mozna za par let...

Ted jsem si vsimnul jak pises o koncepci Krone. Btw: Ja jsem myslel ze vsechny rezacky jsou koncept CLAAS :D
Chtel bych videt vykon 250-400t/hod...asi byvaly svetovy rekord byl 2058t za 12hod s Jaguarem 900 v USA. Tzn. 170t/hod na 600k(250t na 1000k u Krone)

Příspěvky: 208
Registrován: 02 pro 2006 15:53
Bydliště: Čížkovice 83

Příspěvekod Martin Hruška » 22 led 2007 12:25

VonVagel píše:To Martin Hruska: Je videt ze o bioplyn stanicich toho asi vis vic nez ja. Ale potom nechapu tu rezanku na 2,5mm? Kdyz je jednoznacny trend davkovaci zarizeni s drticimi valci potom muze byt rezanka i 20mm.
Jak jiste vis i Jaguar lze vybavit 3 typy bubnu.
EasyColect jsem v akci nevidel ale videl jsem fotky. Uz jen koncept tohoto adapteru se me vubec nelibi. Napriklad postrada delice porostu(na fotkach).
Pokud budes mluvit o logistice. U nas muze mit tato rezacka misto na trhu jen u velkych podniku vice jak 5000ha. Znam jednoho sluzbare ktery si kupuje Jaguara 830. Duvod? Logistika silazni jamy.Mozna za par let...

Ted jsem si vsimnul jak pises o koncepci Krone. Btw: Ja jsem myslel ze vsechny rezacky jsou koncept CLAAS :D
Chtel bych videt vykon 250-400t/hod...asi byvaly svetovy rekord byl 2058t za 12hod s Jaguarem 900 v USA. Tzn. 170t/hod na 600k(250t na 1000k u Krone)


Pokud srovnávám tyto řezačky mluvím o konceptu, protože jak v adaptérech a především na kukuřici je velký rozdíl, tak i ve vkládání a v
celém konceptu motoru pohonu a řezaní je rozdíl.

Easy Colect je velmi jednoduchý, spolehlivý a především velký adaptér na kukuřici. Díky tomu má Krone k dispozici až 14 řádků (kdo se může pochlubit podobným počtem).

Neznám statistiky, kdo udělal světový rekord, ale pokud použiješ 600 k a 1000 k tak je v tom rozdíl, samo sebou 400 t /h je praktická hodnota z Kalifornie, kde je 5 m vysoká kukuřice. Je to extrém, ale funguje to.

K logistice. Pro řadu podniků je logistika problém. Pokud ale udělají při výběru techniky dnes chybu, budou na to dále doplácet.
Dopravní techniku lze využívat nadpodnikově, stejně jako řezačku.
U takovéto řezačky neobstojíš s 3 odvozy, ale s 10 o objemu 40 m3.
Vše je závislé na délce odvozu. Logicky se musí změnit dusací technika a technologie. Zde jsme trochu zaspali a pořád spíme. Jen málo je vidět velký kolový nakladač ze stavebnictví (20 t), který je pronajat na 5 dní, nevidí se válec atd. tedy to co je vidět ve východním Německu.

U nás se zatím jede hodně postaru. Až v roce 2013 padnou mléčné kvóty, padne i cena mléka a každý farmář bude muset daleko více sledovat své náklady.

Náklad na 1 tunu v dopravě bude také jedním z ukazatelů hospodárnosti.

Uživatelský avatar
Příspěvky: 612
Registrován: 15 led 2007 09:04
Bydliště: Opava

Příspěvekod VonVagel » 22 led 2007 12:56

Pokud budeme srovnavat koncept rezacek tak si ja osobne myslim ze Jaguar je na tom lepe. Dokazuju to hlavne trh i zkusenosti.
To ze nekdo dokaze udelat adapter o 14 radcich je pekne a opravdu ho nikdo jiny nez Krone nedela. Duvod je ten ze nikdo jiny nedela rezacku s vykonem 1000k. Ale me se nelibi koncept Easy Colect bohuzel jsem ho nevidel pracovat, mam jen nejake fotky a video.
O spolehlivosti muzeme mluvit az za par let...
Nevim jestli byl svetovy rekord prekonan ale urcite:)
A o tom to je. Pokud si do podniku koupi rezacku Krone tak si musi podle tebe(aby byla dobra ekonomika) koupit 10 navesu ktere musi tahat 10 traktoru. Pokud nebudou mit zajisteny odvoz - logistiku tak jim bohate staci rezacka do 500k. pokud nechceme navrat 815 na nase pole...
Pokud se budeme bavit jen o bioplynce tak ti pocet zustava pokud chces vyuzit potencialu teto rezacky...

Příspěvky: 208
Registrován: 02 pro 2006 15:53
Bydliště: Čížkovice 83

Příspěvekod Martin Hruška » 22 led 2007 16:38

Problém u moderní sklizňové techniky je v tom, že pokud jí chceš využít musí "sedět" i logistika. To co je nyní normální v logistice v průmyslu není zcela "normální v zemědělství".
Čím výkonnější stroj na sklizeň píce, tím větší nároky na odvoz máš.
Protože prodáváme dopravní techniku Krampe, Annaburger a Siga Nova, která spadá do té největší kategorie pokud jde o velikost, vím, jak se změnila za posledních 12 let dopravní technika.
V roce 1991 byla normální v Německu velikost tandemového návěsu s celkovou hmotností 18 t. Dnes je normální u tridemu 33 t ,tedy v senáži 44-55 m3. Čím větší vzdálenosti, tím více vozů potřebuješ.

U této techniky platí čím díl tím více nadpodnikové použití, to znamená pomoc několika větších podniků, které používají jednu řezačku.
Né každý si bude kupovat 10 návěsů.Větší "dobré"podniky mají minimálně 3 výměnné systémy velikosti HTS 22.79 s korbou o objemu 35 m3. Je rozdíl, když vezeš najednou 26 m3 nebo 36 m3.

Budeš překvapený s jakou řezačkou příjde Claas na Agritechnice 2007.
U nás to tak není vidět, ale Krone udělalo za posledních 5 let spoustu práce. Z nuly se dostaly na 10% světového trhu. S tím, že u řezaček nad 500 k dominují. U velkých podniků služeb, které dělají pro bioplynové stanice je konkrétně požadavek na bioplynový buben a na výkonnost.

To že u nás se dělá jáma 4-5 dní v průměru taky něco svědčí o kvalitě výsledného produktu. Běžný podnik ani jiné nároky nemá, pokud ale začne počítat zráty na žlabu, zjistí, že bude muset změnit zcela strategii
dusání a odvozu. To je ale na delší čas diskuze.

Uživatelský avatar
Příspěvky: 806
Registrován: 17 lis 2005 10:49
Bydliště: Blansko

Příspěvekod Petrrrr » 22 led 2007 17:28

Martin Hruška píše:Budeš překvapený s jakou řezačkou příjde Claas na Agritechnice 2007.

A s jakou řezačkou má konkrétně Claas přijít? Předpokladám, že to asi bude něco velkého nad 500 koní... :)

Příspěvky: 208
Registrován: 02 pro 2006 15:53
Bydliště: Čížkovice 83

Příspěvekod Martin Hruška » 22 led 2007 17:44

Pokud sleduju situaci na trzích v Rusku, USA a podnicích služeb v západní Evropě, tak firma, která nemá řezačku srovnatelnou výkonově s jinou konkurencí bude mít u některých zákazníků problém. Je to taky otázka image.

Jeden příklad, který je z Ruska. Podnik s 150 000 ha měl kupovat 10 řezaček Claas. Nakonec se tam dostal i Krone, takže kupují 5 řezaček Claas a 3 kusy Krone. Nějak takhle to je ,vím to od kolegy , který v Rusku prodává lisy AG-Bag.

Claas musí nějak reagovat na Krone, to je normální na tomto trhu, Podobně reagoval na lisy Krony HP novým modelem lisu na hranaté balíky.

Uživatelský avatar
Příspěvky: 612
Registrován: 15 led 2007 09:04
Bydliště: Opava

Příspěvekod VonVagel » 23 led 2007 08:33

Ok. Tomu celkem verim ze tak velky podnik jak pises vyuzije rezacku kolem 1000k. Ale my nejsme v Rusku a asi tady nikdy nikdo nebude obhospodarovat 150 000ha. Pokud se budeme bavit o Ceskych pomerech ma Krone podle me celkem problem s vyuzitim. A ohledne lisu na baliky. Nemyslim si ze to je reakce na konkurenci. Proste je to vyvoj. Mimochodem QUADRANT 3400 je krasny lis. Myslis si ze nova rezacka NH je reakce na Krone? Spis vypada jako CLAAS :D

Jo odbihame od tematu kterym je Claas vs. Krone. :lol:

Pokud bude mit Krone vykonost 400t/h tak za 1min udela 6,6t tzn ze 33t nafouka za 5,5min!!! Bylo by to zajimave vypocitat kolik by potreboval odvozu. Zkusim nekde najit vzorec.

PředchozíDalší

Zpět na Všeobecná diskuze o kombajnech a řezačkách

Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 2 návštevníků