Jaguar vs. Big X
Příspěvků: 96
• Stránka 3 z 4 • 1, 2, 3, 4
- Martin Hruška
- Příspěvky: 208
- Registrován: 02 pro 2006 15:53
- Bydliště: Čížkovice 83
Něco mi říká, že jsi možná trochu spojenej se značkou Claas. Ale to není problém. K tvé reakci na lisy na hranaté balíky. Krone se u podniků služeb v Německu ,ale také u nás v oblasti lisů na hranaté balíky vyprofiloval během několika let k nejprodávanější značce. Je to z mnoha důvodů, ale jedním je technický systém - nabídka tzv. multibale systému (až 6 malých balíků v jednom velkem) nebo HP systém, kde je stlačení o 25% větší než u běžných lisů. Nechci zabíhat k pohonům a dalším věce.
Zde praktici vědí své.
U řezačky New Holland jsi asi nezvolil nejlepší případ. V každém oboru výroby zemědělské techniky jsou vedoucí firmy, které nejvíce prodávají a mezi nimiž se odehrává "boj". Napsal jsem to v úvozovkách. Je to o marketingu, argumantaci, "pomluvách". Hlavně jde ale o techniku a výkon.
Pokud ale praxe akceptuje určité řešení ,musí se druhá firma přizpůsobit.
Podniky služeb jsou placeny od výkonu. Čím větší výkon za stejný čas stroj udělá, tím rychleji je stroj amortizován.
Dám ti otázku, proč u kombajnů vidíš u nás na poli Lexion 600, John Deere STS, tedy stejné stroje jako v Rusku nebo v USA. Protože je podniky kupují.
Ohledně řezaček s 1000 k motorem, tak ty u nás asi opravdu nebudou jezdit, ale 650 - 800 k nevidím problém. Zvláště když u 800 k řezačky má Krone dva motory. Jeden 300 k motor na travní senáže, pro dopravu s nízkou spotřebou, dva motory s 800 k na silážní kukuřici.
Za tu dobu co dělám v této oblasti - doprava a senážování jsem se naučil neříkat že to nejde, že to nebude fungovat. Vývoj jde tak rychle, že se nestačíš divit. Na příkladu dopravní techniky jsem to ukázal.
Jinak u nás nejsou podniky s 150 000 ha, to i v Rusku je extrém, jen jsem chtěl dát příklad. Jsou tu ale podniky s 20 000 ha, 9000 ha , 5000 ha a 1000 kusy krav. Jsou tu první bioplynové stanice s 3 MW.
Vývoj v této oblasti nezastavíš.
Firma Liva dělá s řezačkami Krone u hranic s Německem pro jednu bioplynovou stanici 20 000 t kukuřičné siláže. Nevím proč, ale majitel stanice chce co nejkratší řezanku.
Největší problém praxe je logistika. Ta se ale dá změnit stejně jako sklizňová technika. Je to ale složitější na přemýšlení. Né nadarmo je v průmyslu logistika samostatný obor.
Zde praktici vědí své.
U řezačky New Holland jsi asi nezvolil nejlepší případ. V každém oboru výroby zemědělské techniky jsou vedoucí firmy, které nejvíce prodávají a mezi nimiž se odehrává "boj". Napsal jsem to v úvozovkách. Je to o marketingu, argumantaci, "pomluvách". Hlavně jde ale o techniku a výkon.
Pokud ale praxe akceptuje určité řešení ,musí se druhá firma přizpůsobit.
Podniky služeb jsou placeny od výkonu. Čím větší výkon za stejný čas stroj udělá, tím rychleji je stroj amortizován.
Dám ti otázku, proč u kombajnů vidíš u nás na poli Lexion 600, John Deere STS, tedy stejné stroje jako v Rusku nebo v USA. Protože je podniky kupují.
Ohledně řezaček s 1000 k motorem, tak ty u nás asi opravdu nebudou jezdit, ale 650 - 800 k nevidím problém. Zvláště když u 800 k řezačky má Krone dva motory. Jeden 300 k motor na travní senáže, pro dopravu s nízkou spotřebou, dva motory s 800 k na silážní kukuřici.
Za tu dobu co dělám v této oblasti - doprava a senážování jsem se naučil neříkat že to nejde, že to nebude fungovat. Vývoj jde tak rychle, že se nestačíš divit. Na příkladu dopravní techniky jsem to ukázal.
Jinak u nás nejsou podniky s 150 000 ha, to i v Rusku je extrém, jen jsem chtěl dát příklad. Jsou tu ale podniky s 20 000 ha, 9000 ha , 5000 ha a 1000 kusy krav. Jsou tu první bioplynové stanice s 3 MW.
Vývoj v této oblasti nezastavíš.
Firma Liva dělá s řezačkami Krone u hranic s Německem pro jednu bioplynovou stanici 20 000 t kukuřičné siláže. Nevím proč, ale majitel stanice chce co nejkratší řezanku.
Největší problém praxe je logistika. Ta se ale dá změnit stejně jako sklizňová technika. Je to ale složitější na přemýšlení. Né nadarmo je v průmyslu logistika samostatný obor.
Mas pravdu jsem trochu spojen se značkou Claas:) Pokud se budeme dal bavit o rezackach. Bojim se toho ze Claas se jednou zacne priblizovat koncepci Krone. A vlastne mu nic jineho nezbyva pokud se chce dostat nad hranici vykonu 500k. A tato koncepce se me nelibi. Porad je to mysleno do nasich podminek. Mas pravdu v tom ze podniky potrebuji ty nejvykonejsi stroje ale takovych podniku je u nas opravdu spetka. Pro ten zbytek zustava asi Jaguar lepsi volbou. Pokud teda nezacne Krone delat i rezacky s mensim vykonem:) To uz to bude mit zakaznik slozitejsi se rozhodnout...a to je dobre:)
S tou rezankou me to zajima. Nekdo pise co nejmensi druhy ze nemusi byt tak mala...chce to slovo odbornika prez BioPlyn. Psal jsem dotaz do jedne Bioplynky ale zatim nemam odpoved:(
Pokud delate sluzby rezackou kterou mate na webu. BIG X. Tak ta ma 28 nožový buben. Délka řezanky u tohotu bubnu je 4-22mm. Takze se prestanme bavit o co nejmensi rezance ale bavme se o 4mm. 4mm je standart u rezacek. Bavime se o teoreticke delce....
S tou rezankou me to zajima. Nekdo pise co nejmensi druhy ze nemusi byt tak mala...chce to slovo odbornika prez BioPlyn. Psal jsem dotaz do jedne Bioplynky ale zatim nemam odpoved:(
Pokud delate sluzby rezackou kterou mate na webu. BIG X. Tak ta ma 28 nožový buben. Délka řezanky u tohotu bubnu je 4-22mm. Takze se prestanme bavit o co nejmensi rezance ale bavme se o 4mm. 4mm je standart u rezacek. Bavime se o teoreticke delce....
- Martin Hruška
- Příspěvky: 208
- Registrován: 02 pro 2006 15:53
- Bydliště: Čížkovice 83
Naše firma žádné služby s řezačkou nedělá. Služby dělá firma Liva Předslavice, která má 2 řezačky. Krone má k dispozici tři typy bubnů a pokud se nemýlím, tak ten na bioplyn má 40 nožů, proto potřebují více koní.
Pokud bych to neodborně přirovnal k minulasti, tak jeden výzkumník v Německu vyrobil a vymyslel před lety na Claas 695 vícenožový buben na LKS. Rozdíl mezi normálním a tímto bubnem byl zřetelný ve prospěch vícenožového.
Jinak Krone dělá již řezačky 500 k,ale zatím v předsériové výrobě a míří na zákazníky Claase.
Připomíná mit to podobnou situaci ve vyrovnávání sil Fendt 818 a John Deere 7530 v traktorech. Podobné paraely je vidět v řadě oblastí.
Je zajímavé sledovat, že za vývojem řezačky Krone byli lidé z východního Německa, přesněji ti, kteří dělali v Neustadtu v Sasku, než sem přišel Case IH. Pro neznalé v Neustadtu vyráběla firma MDW (známý koncept Actros mlátičky) a později Mengele s řezačkami.Nikdo to neříká oficiálně ,ale dá se vysledovat vývoj.
Pokud bych to neodborně přirovnal k minulasti, tak jeden výzkumník v Německu vyrobil a vymyslel před lety na Claas 695 vícenožový buben na LKS. Rozdíl mezi normálním a tímto bubnem byl zřetelný ve prospěch vícenožového.
Jinak Krone dělá již řezačky 500 k,ale zatím v předsériové výrobě a míří na zákazníky Claase.
Připomíná mit to podobnou situaci ve vyrovnávání sil Fendt 818 a John Deere 7530 v traktorech. Podobné paraely je vidět v řadě oblastí.
Je zajímavé sledovat, že za vývojem řezačky Krone byli lidé z východního Německa, přesněji ti, kteří dělali v Neustadtu v Sasku, než sem přišel Case IH. Pro neznalé v Neustadtu vyráběla firma MDW (známý koncept Actros mlátičky) a později Mengele s řezačkami.Nikdo to neříká oficiálně ,ale dá se vysledovat vývoj.
Ok. Sory. Ten utocny post byl na toho kolegu z Livy. Uplne jste me splynuli
Sory
Myslel jsem ze se porad bavim s nim. No jsem tady novy. To co pises je pravda, ne ze bych to vedel ale mam si to kde overit.
Vim ze Krone ma k dispozici 3 typy bubnu. Tak jako Claas. Navic ma i ten 40 nozovy buben. A o ten me jde. Delat rezanku na 2,5mm se me porad zda...rekneme zajimave![Very Happy :D](./images/smilies/icon_biggrin.gif)
![Laughing :lol:](./images/smilies/icon_lol.gif)
![Very Happy :D](./images/smilies/icon_biggrin.gif)
Vim ze Krone ma k dispozici 3 typy bubnu. Tak jako Claas. Navic ma i ten 40 nozovy buben. A o ten me jde. Delat rezanku na 2,5mm se me porad zda...rekneme zajimave
![Very Happy :D](./images/smilies/icon_biggrin.gif)
Tak jsem se dozvedel nektere zajimave skutecnosti. Ten BigX skutecne dela tu rezanku na ty 2mm. Z jednoho prosteho duvodu. Technologie Bioplyn stanice to VYZADUJE. A potrebuji sklidit kukurici co nejdrive kvuli tomu aby mohli zavrit silazni jamu ktera je udajne giganticka...Takze BigX dokaze vyuzit svuj potencial...
- přezrálej meloun
-
- Příspěvky: 209
- Registrován: 18 kvě 2006 19:07
- Bydliště: Doma
VonVagel píše:Pokud bude mit Krone vykonost 400t/h tak za 1min udela 6,6t tzn ze 33t nafouka za 5,5min!!! Bylo by to zajimave vypocitat kolik by potreboval odvozu. Zkusim nekde najit vzorec.
Podle těchto údajů sem spočítal při průměrné dopravní rychlosti 30 km/h a dopravní vzdálenosti např. 3 km, délce pracovního cyklu odvozce 15 min. mi vyšlo přesně 3 vozy o uvedeném objemu 33 t. To zas tak hrozný neni.
- Martin Hruška
- Příspěvky: 208
- Registrován: 02 pro 2006 15:53
- Bydliště: Čížkovice 83
Rád bych trochu přispěl do diskuze. V pátek jsem viděl zajímavé video
z testu s řezačkami Krone. Tu hodnotu 400 t/hod musíte brát u největšího modelu s 1000 k motory a taky asi v USA, kde je velká kukuřice.
Modely s 650 k moterem s 10 řádkovým adaptérem dokážou za předpokladu dobrého odvozu okolo 200-250 t/hod v praxi.
K odvozu jedna věc. Dopravní vzdálenosti se zvětšují, proto 3 km jsou na v praxi propočet málo. Navíc při odvozu je třeba asi počítat s průměrnou rychlostí 25 km/h . Cesta s prázdným a plným vozem je trochu rozdílná, vozy se také mohou na jámně zdržet.
Pokud mluvíme o moderní dopravní technice, pak počítáme objem v senáži 30-40 m3 na tandemu a až 50 m3 na tridemu (ty největší vozy).
z testu s řezačkami Krone. Tu hodnotu 400 t/hod musíte brát u největšího modelu s 1000 k motory a taky asi v USA, kde je velká kukuřice.
Modely s 650 k moterem s 10 řádkovým adaptérem dokážou za předpokladu dobrého odvozu okolo 200-250 t/hod v praxi.
K odvozu jedna věc. Dopravní vzdálenosti se zvětšují, proto 3 km jsou na v praxi propočet málo. Navíc při odvozu je třeba asi počítat s průměrnou rychlostí 25 km/h . Cesta s prázdným a plným vozem je trochu rozdílná, vozy se také mohou na jámně zdržet.
Pokud mluvíme o moderní dopravní technice, pak počítáme objem v senáži 30-40 m3 na tandemu a až 50 m3 na tridemu (ty největší vozy).
- přezrálej meloun
-
- Příspěvky: 209
- Registrován: 18 kvě 2006 19:07
- Bydliště: Doma
Takže při těhle údajích a dopravní vzdálenosti 5 km, pracovnim cyklu odvozce 30 min mi vyšlo necelých 5 odvozců s kapacitou 40 m3. To je už větší investice do odvozu.
Objemová hmotnost kukuřice je dost různá od 0,660 až po 1000, tak jsem použil 0,700.
Objemová hmotnost kukuřice je dost různá od 0,660 až po 1000, tak jsem použil 0,700.
http://www.farmphoto.com/fpv2/message.aspx?mid=397282
A jsou tu první fota a dlužno říct, že je nádherná. Hlavně na to kupujte pořádný gumy, ať se to dá fotit.
Ale ty dvě koncovky výfuku věští copak asi? Já jen že tu někdo psal, že dva motory je koncepce.....
Píšou nějakých 800 kobylek.
A jsou tu první fota a dlužno říct, že je nádherná. Hlavně na to kupujte pořádný gumy, ať se to dá fotit.
![Wink :wink:](./images/smilies/icon_wink.gif)
Ale ty dvě koncovky výfuku věští copak asi? Já jen že tu někdo psal, že dva motory je koncepce.....
Píšou nějakých 800 kobylek.
No asi takhle. Krone je v technologii dvou motorů rozhodně dále. A nebavil bych se o spolehlivosti strojů Krone. Přestože, jak říkáte, nejsou Big X na trhu stejně dlouhou dobu jako Jaguar, je jasné že v oblasti nejvyšších výkonů převzali otěže a toho je důkazem i nový Jagu, který teď musí dohánět. Navíc Velikost firem Krone a Claas je nesrovnatelná. S Big X jsem měl čest se setkat již mockrát a rozhodně je to stroj, který na trh přináší mnoho věcí, které konkurence musí dohánět. Už jen Easy colect. Geniální věc. 4x4 v základu u všech verzí. Odpružená zadní náprava.,.....Tím nijak nehaním Claas, tahle nová hračka je jednoduše nádherná. Jen říkám, že neustálé omílání argumentu, že Big X není na trhu tak dlouho jako Jagu je malinko zcestné.
K těm motorům. te´d se možná pletu,a le sem línej se jít kouknout, ale Big X i Jagu maj motory mercedes, ne? Tedy nerozumím Tomově poznámce.
K těm motorům. te´d se možná pletu,a le sem línej se jít kouknout, ale Big X i Jagu maj motory mercedes, ne? Tedy nerozumím Tomově poznámce.
ano motory jsou stejný a taky máš pravdu že krone je stěmi 2motory ve vývoji dost napřed než konkurence to je bezdebat ,uvidíme jak se ktomu jagu postaví a co vymyslí v každym případě už to bude schopno konkurovat výkonem bigx a to bude pak zajímavý sledovat tu sklizen než vytáhneš foták ,zamíříš tak je pole sklizený
![Laughing :lol:](./images/smilies/icon_lol.gif)
![Laughing :lol:](./images/smilies/icon_lol.gif)
![Laughing :lol:](./images/smilies/icon_lol.gif)
Příspěvků: 96
• Stránka 3 z 4 • 1, 2, 3, 4
Zpět na Všeobecná diskuze o kombajnech a řezačkách
Kdo je online
Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 1 návštěvník