Jaguar vs. Big X

Příspěvky: 208
Registrován: 02 pro 2006 15:53
Bydliště: Čížkovice 83

Příspěvekod Martin Hruška » 23 led 2007 10:32

Něco mi říká, že jsi možná trochu spojenej se značkou Claas. Ale to není problém. K tvé reakci na lisy na hranaté balíky. Krone se u podniků služeb v Německu ,ale také u nás v oblasti lisů na hranaté balíky vyprofiloval během několika let k nejprodávanější značce. Je to z mnoha důvodů, ale jedním je technický systém - nabídka tzv. multibale systému (až 6 malých balíků v jednom velkem) nebo HP systém, kde je stlačení o 25% větší než u běžných lisů. Nechci zabíhat k pohonům a dalším věce.
Zde praktici vědí své.

U řezačky New Holland jsi asi nezvolil nejlepší případ. V každém oboru výroby zemědělské techniky jsou vedoucí firmy, které nejvíce prodávají a mezi nimiž se odehrává "boj". Napsal jsem to v úvozovkách. Je to o marketingu, argumantaci, "pomluvách". Hlavně jde ale o techniku a výkon.
Pokud ale praxe akceptuje určité řešení ,musí se druhá firma přizpůsobit.
Podniky služeb jsou placeny od výkonu. Čím větší výkon za stejný čas stroj udělá, tím rychleji je stroj amortizován.
Dám ti otázku, proč u kombajnů vidíš u nás na poli Lexion 600, John Deere STS, tedy stejné stroje jako v Rusku nebo v USA. Protože je podniky kupují.

Ohledně řezaček s 1000 k motorem, tak ty u nás asi opravdu nebudou jezdit, ale 650 - 800 k nevidím problém. Zvláště když u 800 k řezačky má Krone dva motory. Jeden 300 k motor na travní senáže, pro dopravu s nízkou spotřebou, dva motory s 800 k na silážní kukuřici.

Za tu dobu co dělám v této oblasti - doprava a senážování jsem se naučil neříkat že to nejde, že to nebude fungovat. Vývoj jde tak rychle, že se nestačíš divit. Na příkladu dopravní techniky jsem to ukázal.

Jinak u nás nejsou podniky s 150 000 ha, to i v Rusku je extrém, jen jsem chtěl dát příklad. Jsou tu ale podniky s 20 000 ha, 9000 ha , 5000 ha a 1000 kusy krav. Jsou tu první bioplynové stanice s 3 MW.
Vývoj v této oblasti nezastavíš.

Firma Liva dělá s řezačkami Krone u hranic s Německem pro jednu bioplynovou stanici 20 000 t kukuřičné siláže. Nevím proč, ale majitel stanice chce co nejkratší řezanku.

Největší problém praxe je logistika. Ta se ale dá změnit stejně jako sklizňová technika. Je to ale složitější na přemýšlení. Né nadarmo je v průmyslu logistika samostatný obor.

Uživatelský avatar
Příspěvky: 612
Registrován: 15 led 2007 09:04
Bydliště: Opava

Příspěvekod VonVagel » 23 led 2007 11:51

Mas pravdu jsem trochu spojen se značkou Claas:) Pokud se budeme dal bavit o rezackach. Bojim se toho ze Claas se jednou zacne priblizovat koncepci Krone. A vlastne mu nic jineho nezbyva pokud se chce dostat nad hranici vykonu 500k. A tato koncepce se me nelibi. Porad je to mysleno do nasich podminek. Mas pravdu v tom ze podniky potrebuji ty nejvykonejsi stroje ale takovych podniku je u nas opravdu spetka. Pro ten zbytek zustava asi Jaguar lepsi volbou. Pokud teda nezacne Krone delat i rezacky s mensim vykonem:) To uz to bude mit zakaznik slozitejsi se rozhodnout...a to je dobre:)
S tou rezankou me to zajima. Nekdo pise co nejmensi druhy ze nemusi byt tak mala...chce to slovo odbornika prez BioPlyn. Psal jsem dotaz do jedne Bioplynky ale zatim nemam odpoved:(

Pokud delate sluzby rezackou kterou mate na webu. BIG X. Tak ta ma 28 nožový buben. Délka řezanky u tohotu bubnu je 4-22mm. Takze se prestanme bavit o co nejmensi rezance ale bavme se o 4mm. 4mm je standart u rezacek. Bavime se o teoreticke delce....

Příspěvky: 208
Registrován: 02 pro 2006 15:53
Bydliště: Čížkovice 83

Příspěvekod Martin Hruška » 23 led 2007 15:11

Naše firma žádné služby s řezačkou nedělá. Služby dělá firma Liva Předslavice, která má 2 řezačky. Krone má k dispozici tři typy bubnů a pokud se nemýlím, tak ten na bioplyn má 40 nožů, proto potřebují více koní.
Pokud bych to neodborně přirovnal k minulasti, tak jeden výzkumník v Německu vyrobil a vymyslel před lety na Claas 695 vícenožový buben na LKS. Rozdíl mezi normálním a tímto bubnem byl zřetelný ve prospěch vícenožového.
Jinak Krone dělá již řezačky 500 k,ale zatím v předsériové výrobě a míří na zákazníky Claase.
Připomíná mit to podobnou situaci ve vyrovnávání sil Fendt 818 a John Deere 7530 v traktorech. Podobné paraely je vidět v řadě oblastí.

Je zajímavé sledovat, že za vývojem řezačky Krone byli lidé z východního Německa, přesněji ti, kteří dělali v Neustadtu v Sasku, než sem přišel Case IH. Pro neznalé v Neustadtu vyráběla firma MDW (známý koncept Actros mlátičky) a později Mengele s řezačkami.Nikdo to neříká oficiálně ,ale dá se vysledovat vývoj.

Uživatelský avatar
Příspěvky: 612
Registrován: 15 led 2007 09:04
Bydliště: Opava

Příspěvekod VonVagel » 23 led 2007 15:20

Ok. Sory. Ten utocny post byl na toho kolegu z Livy. Uplne jste me splynuli :lol: Sory :D Myslel jsem ze se porad bavim s nim. No jsem tady novy. To co pises je pravda, ne ze bych to vedel ale mam si to kde overit.
Vim ze Krone ma k dispozici 3 typy bubnu. Tak jako Claas. Navic ma i ten 40 nozovy buben. A o ten me jde. Delat rezanku na 2,5mm se me porad zda...rekneme zajimave :D

Příspěvky: 694
Registrován: 20 led 2007 09:54
Bydliště: SLOWAKIA

Příspěvekod maclos » 12 úno 2007 17:14

chcel by som sa nieco spytat.....ma nieco BIG X spolocne s FENDTOM???

Uživatelský avatar
Příspěvky: 612
Registrován: 15 led 2007 09:04
Bydliště: Opava

Příspěvekod VonVagel » 20 úno 2007 16:25

Tak jsem se dozvedel nektere zajimave skutecnosti. Ten BigX skutecne dela tu rezanku na ty 2mm. Z jednoho prosteho duvodu. Technologie Bioplyn stanice to VYZADUJE. A potrebuji sklidit kukurici co nejdrive kvuli tomu aby mohli zavrit silazni jamu ktera je udajne giganticka...Takze BigX dokaze vyuzit svuj potencial...

Uživatelský avatar
Příspěvky: 209
Registrován: 18 kvě 2006 19:07
Bydliště: Doma

Příspěvekod přezrálej meloun » 14 bře 2007 19:10

VonVagel píše:Pokud bude mit Krone vykonost 400t/h tak za 1min udela 6,6t tzn ze 33t nafouka za 5,5min!!! Bylo by to zajimave vypocitat kolik by potreboval odvozu. Zkusim nekde najit vzorec.


Podle těchto údajů sem spočítal při průměrné dopravní rychlosti 30 km/h a dopravní vzdálenosti např. 3 km, délce pracovního cyklu odvozce 15 min. mi vyšlo přesně 3 vozy o uvedeném objemu 33 t. To zas tak hrozný neni.

Příspěvky: 208
Registrován: 02 pro 2006 15:53
Bydliště: Čížkovice 83

Příspěvekod Martin Hruška » 17 bře 2007 20:12

Rád bych trochu přispěl do diskuze. V pátek jsem viděl zajímavé video
z testu s řezačkami Krone. Tu hodnotu 400 t/hod musíte brát u největšího modelu s 1000 k motory a taky asi v USA, kde je velká kukuřice.
Modely s 650 k moterem s 10 řádkovým adaptérem dokážou za předpokladu dobrého odvozu okolo 200-250 t/hod v praxi.

K odvozu jedna věc. Dopravní vzdálenosti se zvětšují, proto 3 km jsou na v praxi propočet málo. Navíc při odvozu je třeba asi počítat s průměrnou rychlostí 25 km/h . Cesta s prázdným a plným vozem je trochu rozdílná, vozy se také mohou na jámně zdržet.

Pokud mluvíme o moderní dopravní technice, pak počítáme objem v senáži 30-40 m3 na tandemu a až 50 m3 na tridemu (ty největší vozy).

Uživatelský avatar
Příspěvky: 209
Registrován: 18 kvě 2006 19:07
Bydliště: Doma

Příspěvekod přezrálej meloun » 17 bře 2007 20:37

Ok spočítám to dle tohodle zadání. Díky za údaje.

Uživatelský avatar
Příspěvky: 209
Registrován: 18 kvě 2006 19:07
Bydliště: Doma

Příspěvekod přezrálej meloun » 17 bře 2007 21:10

Takže při těhle údajích a dopravní vzdálenosti 5 km, pracovnim cyklu odvozce 30 min mi vyšlo necelých 5 odvozců s kapacitou 40 m3. To je už větší investice do odvozu.
Objemová hmotnost kukuřice je dost různá od 0,660 až po 1000, tak jsem použil 0,700.

Příspěvky: 562
Registrován: 12 lis 2005 11:19
Bydliště: České Budějovice

Příspěvekod jirka » 20 bře 2007 20:17

http://www.farmphoto.com/fpv2/message.aspx?mid=397282

A jsou tu první fota a dlužno říct, že je nádherná. Hlavně na to kupujte pořádný gumy, ať se to dá fotit. :wink:
Ale ty dvě koncovky výfuku věští copak asi? Já jen že tu někdo psal, že dva motory je koncepce.....
Píšou nějakých 800 kobylek.

Příspěvky: 216
Registrován: 15 úno 2007 19:24

Příspěvekod zetorista » 20 bře 2007 20:42

počkej to jako ,že jaguár má dva motory jo? tak to se mi nezdá 900 má mit vidlicovej 8válec okolo 600koní tak nevim většinou 8válce maj dva komíny nevim nevidělsem ji tak nevim ,ale jestli je to pravda tak to je jen dobře :!:

Příspěvky: 130
Registrován: 27 bře 2006 17:02
Bydliště: Slovensko

Příspěvekod JARO » 20 bře 2007 20:48

Ten nový JAGUÁR vypadá fakt perfektne, som zvedavý aké bude mať technické vylepšenia. :D
CLAAS je specialista na sklizeň

Příspěvky: 7
Registrován: 12 bře 2006 12:05

Příspěvekod Tom » 20 bře 2007 20:52

Ten jaguar pokud bude mít dva motory , tak to má jako druhý protože první je měl Big X 800 ten má taky dva motory, daimler chrysler 368KW a 243 KW.

Příspěvky: 562
Registrován: 12 lis 2005 11:19
Bydliště: České Budějovice

Příspěvekod jirka » 20 bře 2007 20:55

To Tom: Ale, a Ameriku si taky objevil?

Příspěvky: 216
Registrován: 15 úno 2007 19:24

Příspěvekod zetorista » 20 bře 2007 20:55

to že to měl krone první neznamená ,že jaguar bude horší ,ale jde o to jestli ty dva motory vůbec mít bude!!!!!!

Příspěvky: 562
Registrován: 12 lis 2005 11:19
Bydliště: České Budějovice

Příspěvekod jirka » 20 bře 2007 20:57

Bude, dyk už se o tom dlouho mluví. Navíc musí. Je to odpověď na Biga. Prostě nejde jinak.

Příspěvky: 216
Registrován: 15 úno 2007 19:24

Příspěvekod zetorista » 20 bře 2007 21:01

no tak to je teda paráda tak jsem jenom zvědavej kdo tam naladí víc koníků typuju že tam jaguar asi nedá 2krát 600koni to asi těžko ,ale kdo ví :?:

Příspěvky: 7
Registrován: 12 bře 2006 12:05

Příspěvekod Tom » 20 bře 2007 21:01

Stejně bych řekl že bude vždycky výkonější BIG X než Jaguar. Když budem srovnávat podobný výkon motoru.

Příspěvky: 130
Registrován: 27 bře 2006 17:02
Bydliště: Slovensko

Příspěvekod JARO » 20 bře 2007 21:02

Ja si tiež myslím že bude mať 2 motory veď musí konkurovať Bigu X.
CLAAS je specialista na sklizeň

Příspěvky: 216
Registrován: 15 úno 2007 19:24

Příspěvekod zetorista » 20 bře 2007 21:05

jo onkurovat mu určitě nějak musí ,ale co do sspolehlivosti se ukáže za pár let u bigu!!

Příspěvky: 130
Registrován: 27 bře 2006 17:02
Bydliště: Slovensko

Příspěvekod JARO » 20 bře 2007 21:08

To je pravda, Jaguár sa už osvedčil ale BigX je ešte krátko na trhu...časom sa uvidí.
CLAAS je specialista na sklizeň

Příspěvky: 562
Registrován: 12 lis 2005 11:19
Bydliště: České Budějovice

Příspěvekod jirka » 20 bře 2007 21:30

No asi takhle. Krone je v technologii dvou motorů rozhodně dále. A nebavil bych se o spolehlivosti strojů Krone. Přestože, jak říkáte, nejsou Big X na trhu stejně dlouhou dobu jako Jaguar, je jasné že v oblasti nejvyšších výkonů převzali otěže a toho je důkazem i nový Jagu, který teď musí dohánět. Navíc Velikost firem Krone a Claas je nesrovnatelná. S Big X jsem měl čest se setkat již mockrát a rozhodně je to stroj, který na trh přináší mnoho věcí, které konkurence musí dohánět. Už jen Easy colect. Geniální věc. 4x4 v základu u všech verzí. Odpružená zadní náprava.,.....Tím nijak nehaním Claas, tahle nová hračka je jednoduše nádherná. Jen říkám, že neustálé omílání argumentu, že Big X není na trhu tak dlouho jako Jagu je malinko zcestné.
K těm motorům. te´d se možná pletu,a le sem línej se jít kouknout, ale Big X i Jagu maj motory mercedes, ne? Tedy nerozumím Tomově poznámce.

Příspěvky: 7
Registrován: 12 bře 2006 12:05

Příspěvekod Tom » 20 bře 2007 21:38

Daimler chrysler je mercedes.

Příspěvky: 216
Registrován: 15 úno 2007 19:24

Příspěvekod zetorista » 20 bře 2007 21:40

ano motory jsou stejný a taky máš pravdu že krone je stěmi 2motory ve vývoji dost napřed než konkurence to je bezdebat ,uvidíme jak se ktomu jagu postaví a co vymyslí v každym případě už to bude schopno konkurovat výkonem bigx a to bude pak zajímavý sledovat tu sklizen než vytáhneš foták ,zamíříš tak je pole sklizený :lol: :lol:

Příspěvky: 562
Registrován: 12 lis 2005 11:19
Bydliště: České Budějovice

Příspěvekod jirka » 20 bře 2007 22:08

He. U Big X se mi to eště nestalo. :) Takže se nechám překvapit. Ono mě spíš zajímá, s čím přijde Jagu z hlediska řezání, vkládacích válců, šířky řezacího ústrojí,...

No nechme se překvapit. Každopádně na pohled vypadá nádherně, což Big také, až na tu "jelení" kabinu.

Uživatelský avatar
Příspěvky: 612
Registrován: 15 led 2007 09:04
Bydliště: Opava

Příspěvekod VonVagel » 21 bře 2007 10:00

No myslim ze Jag ma rezani,bubny,vkladani reseno dobre. Jen teda nevim jak vyresi pohon toho vseho s dvema motorama...mozna bude jen vetsi remen :P

Příspěvky: 167
Registrován: 07 pro 2005 17:58

Joska

Příspěvekod Joska » 22 bře 2007 20:05

Nj ale FRko od NH má taká dva výfuky nebo alespon koncovky ale že by měla dva motory t o asi ne :? nevim ale jsem zvědav jetli ten jaguárek je má........ jinak na pohled vypadá pěkně moc

Uživatelský avatar
Příspěvky: 34
Registrován: 04 čer 2007 21:11
Bydliště: Slovensko

Příspěvekod ekrazitx » 05 čer 2007 21:43

Neviete niekto orientacnu cenu tychto rezaciek: Krone BigX 500, alebo Claas Jaguar 830?????????????

Uživatelský avatar
Příspěvky: 612
Registrován: 15 led 2007 09:04
Bydliště: Opava

Příspěvekod VonVagel » 30 srp 2007 15:00

Jak to maji rezacky KRONE s davkovacim zarizenim? Nemuzu ho najit...

PředchozíDalší

Zpět na Všeobecná diskuze o kombajnech a řezačkách

Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 1 návštěvník