Jaguar vs. Big X

Příspěvky: 562
Registrován: 12 lis 2005 11:19
Bydliště: České Budějovice

Příspěvekod jirka » 13 lis 2005 13:06

Co vy na to? Já byl vždycky zastánce Jaguaru (a furt si myslim, že je to nejhezčí řezačka),ale poté co sem se chvilku vozil s BIG X, je to neskutečný. Tam kde nejsilnější Jaguar končí, tam nejslabší BIG X začíná.

Příspěvky: 273
Registrován: 13 lis 2005 09:00

Příspěvekod Fugas » 13 lis 2005 13:20

Možná Krone Big X je pěkná na svezení ale není to stroj do naších podmínek. V ČR byla V8 a ta má stejný motor jako Jaguar 900,. Tak nevím proč jsi z toho vedle :?

Site Admin
Uživatelský avatar
Příspěvky: 315
Registrován: 12 lis 2005 00:23
Bydliště: blízko Olomouce

Příspěvekod Martin » 13 lis 2005 13:25

Nevím jestli jsi je videl při praci ale kvalita prace KRONE je s Jaruarem nesrovnatelna ,Krone to ma mnohem lepší.

Uživatelský avatar
Příspěvky: 350
Registrován: 13 lis 2005 10:08
Bydliště: Valašsko

Příspěvekod Karel » 13 lis 2005 13:32

Tam kde nejsilnější Jaguar končí, tam nejslabší BIG X začíná. viděl bych to stejně. Big X je asi nejlepší

Příspěvky: 273
Registrován: 13 lis 2005 09:00

Příspěvekod Fugas » 13 lis 2005 13:39

A viděli jste někdy Krone po 10ti letech?

Site Admin
Uživatelský avatar
Příspěvky: 315
Registrován: 12 lis 2005 00:23
Bydliště: blízko Olomouce

Příspěvekod Martin » 13 lis 2005 13:47

No řezačku určitě ne ,ale na slovensku jsem viděl taženej mačkač Krone 6200 po 9 sezonach a byl docela v pohodě ,tak myslim že německa kvalita tam bude
Naposledy upravil Martin dne 13 lis 2005 13:57, celkově upraveno 1

Příspěvky: 273
Registrován: 13 lis 2005 09:00

Příspěvekod Fugas » 13 lis 2005 13:50

Rotačka a řezačka je něco jinýho a Krone dělá řezačky pár let, tak počkejte s hodnocením. Já to nevyvracím, třeba to jsou dobré stroje.

Uživatelský avatar
Příspěvky: 350
Registrován: 13 lis 2005 10:08
Bydliště: Valašsko

Příspěvekod Karel » 13 lis 2005 13:55

ktomu využití u nás. Nemusí jezdit s 16 řádkem do kukuřice. stači 10 a pořádná linka. Velké traktory a ještě větší návěsy annaburger 29 tun nebo fliegel 30 tun a to pak jede

Příspěvky: 273
Registrován: 13 lis 2005 09:00

Příspěvekod Fugas » 13 lis 2005 13:59

dělá se jen do 14ti řádků ale asi jo

Uživatelský avatar
Příspěvky: 350
Registrován: 13 lis 2005 10:08
Bydliště: Valašsko

Příspěvekod Karel » 13 lis 2005 14:02

promin přepočítal sem se. Nebo alternativa je Toron 41 nebo tak nějak a 70-tky zetory na odvoz a na jamu dehtíka

Příspěvky: 273
Registrován: 13 lis 2005 09:00

Příspěvekod Fugas » 13 lis 2005 14:06

Jo to je paráda, to je taky možný nebo E-281 :wink:

Příspěvky: 562
Registrován: 12 lis 2005 11:19
Bydliště: České Budějovice

Příspěvekod jirka » 13 lis 2005 14:15

To Fugas: Liva Předslavice má dva BIG X jen na služby. Jsou to V8 s desetiřádkama, jiný v republice zatim nejsou. Věř mi, že tady na Jihu nejsou extrémně velký pole, takže společnosti pěstujou třeba sto ha kukuřice a furt se rozumnýmu zemědělci vyplatí si to takhle nechat udělat, neboť velký výkon + velký záběr znamená vyšší pracovní výkonnost, což znamená nižší náklady, míň přejezdů po poli, menší náklady na platy odvozcům (páč za tu stejnou hodinovou mzdu toho udělji víc) a všechno kolem. Je blbost ptát se, jak vypadá řezačka po deseti letech, protože se tak dlouho nevyrábí a jelikož píšeš, že má stejnej motor jako Jaguar a těm ty motory držej, nevidim důvod, proč se tak ptát. Bude vypadat stejně jako Jaguar po tolika letech. Ostatní věci,jako vkládací ústrojí a celej řeazcí systém je na ten výkon dimenzovanej, takže proč by tam měl bejt problém. 5ikali, že s jednim BIG X udělali za jednu směnu 56 ha, docela slušný, ne? Uděláš to s Jaguarem? Takže řeči typu "u nás by se to na poli ani neotočilo" sou pěkně hloupý. Zemědělci musej počítat. Bez toho to teď už nepude.
Naposledy upravil jirka dne 14 led 2006 10:45, celkově upraveno 1

Příspěvky: 562
Registrován: 12 lis 2005 11:19
Bydliště: České Budějovice

Příspěvekod jirka » 13 lis 2005 14:29

A navíc jedna věc. Moc tomu nerozumim,ale při pěti odvozcích (Tatry, Liazky) u Jaguára 870 s RU600 musej mít otevřený dvě jámy a maj co dělat aby stihli šlapat, u toho Big X jezdilo stejný množství odvozců, vozili 4 kilometry a jáma jela jedna a šlapala jedna škodovka. A naprosto vpohodě stíhala. Moc tomuhle nerozumim, ale vysvětlete mi to.

Příspěvky: 14
Registrován: 13 lis 2005 23:44

Příspěvekod derf » 14 lis 2005 12:22

to jirka: znamená to, že celá linka s řezačkou Class měla větší hodinovou výkonnost v t/hod!! a nebo…..u Classu šlapali hodně a u Krone málo!!!
Důvod: čistě teoreticky ( pokud pomineme ostatní faktory)-čím lépe udusáme, tím kvalitnější siláž vyrobíme…. v praxi by to mělo vypadat tak, že přivezenou řezanku rozprostíráme do co nejtenčí vrstvy a dusáme….a dusáme….a…..:))) takže čím větší plocha silážní jámy a víc těžkejch šmejdů, co po tom bude jezdit, tím líp.
…není problém navozit řezanku na hromadu, zakrejt jí( v tom lepším případě) a myslet si, že mám kvalitní siláž!

Příspěvky: 562
Registrován: 12 lis 2005 11:19
Bydliště: České Budějovice

Příspěvekod jirka » 14 lis 2005 15:22

Omyl, nevíš o čem mluvíš. Znamená to, že Krone dělá kvalitnější řezanku která se lépe udusává a rychleji se vytěsňuje vzduch. A není pravda, že na šlapání je třeba co nejvíc těžkejch šmejdů. Nejlepší na šlapání je náklaďák, neboť má vysoký měrný tlak na pneumatiku. Takže asi tak. O kvalitě siláže bych nemluvil, nebyls u toho, nevíš a tudíž nemůžeš hodnotit. Tím vším jsem jen chtěl zdůraznit, že BIG X udělá rychleji, víc za stejnou dobu a lhlavně lépe.krone tu už pracovalo loni jestliže letos si zemědělci objednali tolik hektarů,že sem museli přivézt další řezačku, znamená to asi, že kvylita siláže byla minimálně dobrá, neboť jinak by asi každej objednal Jaguar, kterejch tu jezdí jak ...

Jinak podmínky byly zhruba stejný. Jáma o přibližně stejné velikosti, počet odvozců stejnej (až na to, že od Jaguára odváželo pět trambusek a od od BigX tři agro Tatry a dvě trambusky, což logicky znamená větší objem,ne?), vzdálenost taky zhruba stejná.

Příspěvky: 562
Registrován: 12 lis 2005 11:19
Bydliště: České Budějovice

Příspěvekod jirka » 14 lis 2005 15:30

A jinak nejsem dealer Krone ani odpůrce Jaguára, nejsem ani zemědělec, pouze stroje fotima zajímám se o to jak vypadaji a upřímně je mi to jedno, jen jsem tím chtěl dokázat svoje tvrzení, které je stoprocentně pravdivé, že tam kde Jaguar končí, BigX začíná. Sjeďte si s tou řezačkou a dojde vám to taky.

Uživatelský avatar
Příspěvky: 350
Registrován: 13 lis 2005 10:08
Bydliště: Valašsko

Příspěvekod Karel » 15 lis 2005 16:09

K té kvalitě řezanky. Ono je taky rozdíl jak sou nabroušené nože. Rozdíl je rozhrnět řezanku ráno po nabrošených nožích nebo večer už s mírně otupenými. Aspň na našem Jaguaru 690 to rozdíl je.

Příspěvky: 562
Registrován: 12 lis 2005 11:19
Bydliště: České Budějovice

Příspěvekod jirka » 15 lis 2005 18:00

to souhlasim,abr jelikož jak Jaguar tak Big X má broušení bez sebemenší námahy, který trvá pár minut, je to jen o obsluze, jak často brousí,ne?

Příspěvky: 14
Registrován: 13 lis 2005 23:44

Příspěvekod derf » 15 lis 2005 21:20

to jirka:Velice dobře vím o čem mluvím!!!v Tvém předešlém příspěvku padl dotaz „Moc tomuhle nerozumim, ale vysvětlete mi to.“…chytl jsem Tě tedy za slovo a vyšel jsem z údajů, které jsi uvedl….nebyla tam jediná zmínka o délce řezanky, tak jsem předpokládal, že srovnáváš srovnatelné (nebereme-li v úvahu 122kW!!!! rozdílu ve výkonu motoru J)) a tím pádem je délka řezanky v obou případech podobná! odvozní prostředky jsi označil více méně také za podobné…a najednou u Claase není žádná Liazka a u Krone se vyklubaly 3 Tatry..za chvilku můžeš začít argumentovat ještě tím, že tranbusy byly přestárlé, tak odpočívaly a ve skutečnosti odvážel jen jeden.

Z těchto důvodů jsem došel k závěru, který jsem uvedl v 1. příspěvku!!!

Souhlasím s Tebou v názoru „čím kratší řezanka, tím lépe vytěsníme vzduch“ , ale! jako vždy má vše svá omezení. To omezení je ve vlhkosti sklízeného materiálu – klesá-li sušina, zvětšujeme délku řezanky!! Proto by bylo dobré znát v obou případech nejen délku řezanky, ale i velikost sušiny.
Dále s Tebou souhlasím, že „nejlepší“ na šlapání je náklaďák (nejlépe cisterna, dobře se dotěžuje ). Ale dá se použít cokoliv od Zetora až po pásové rypadlo, takže i každej těžkej šmejd.
Kvalitu řezání řezačky Krone jsem opravdu neměl příležitost posoudit…ale pokud bych měl tu možnost, soustředil bych se spíše na kvalitu rozdrcení kukuřičných zrn, než na délku řezanky.(viz. výše) navíc tur domácí je polygastrické zvíře a KD ve formě kaše mu moc neprospívá.
…a to se stále bavíme „jen“ o sklizni kukuřičné siláže.

Proto se ptám jestli srovnáváme srovnatelné?? V tomto případě se dá, podle mého názoru, porovnat pouze kvalita řezanky (myšleno jako hmotnostní podíl jednotlivých velikostních skupin) a kvalita rozdrcení kuk.zrn!!!!!nejlépe na jednom poli. …v žádném případě výkonnost!! A to z důvodu značného rozdílu výkonu motoru obou strojů. (Claas Jaguar 870 vs. Krone BigX V8 – pokud se tedy nepletu, ale domnívám se, že Liva vlastní právě tyto stroje)
Jistě zajímavé by bylo srovnání řezaček Claas Jaguar 900 vs. Krone BigX V8.

Ještě mě napadlo proč společnost Liva ještě nevlastní řezačku s výkonem motoru 574kW??…možná to bude ta třetí?!…..a možná, že ne?!…..možná by ve většině případů už byl problém s dusáním hmoty?! …a možná, že ne?!….možná „tam kde Jaguar končí, BigX začíná“!? ….ale možná, že tam kde BigX začíná, tam taky u nás končí!?

A to už se testuje Krone s dvěma motory o celkovém výkonu 730kW! …to bude teprve jízda…

Příspěvky: 562
Registrován: 12 lis 2005 11:19
Bydliště: České Budějovice

Příspěvekod jirka » 15 lis 2005 21:54

Rozhodně si vážím kvalitního vysvětlení. Sice ta otázka byla zpočátku jen řečnická,ale jsem rád, že vyprovokovala dikusy, ve které jsi velice dobře vysvětlil tvé argumenty. Pokud k tomu mohu jen něco dodat, taky bych rád srovnával Jaguar 900,ale eště sem na žádnej nenarazil. Vím, že nějakej v Republice je,ale nevim kde. S těmi odvozovými prostředky: Označil jsem je za srovnatelné a uznávám, že jsem se spletl. Tím srovnatelné jsem měla na mysli, že šlo o náklaďáky a o stejný počet, tím přibližně to, že to nebyli stejné náklaďáky, ale uznávám svoji nepřesnost a chybu. Jinak trambusy jsou vždycky přestárlé,ale opravdu neodpočívaly :) Jak už jsem ale napsal, kdyby kvalita siláže nebyla minimálně dobrá, asi by ty řezačky nikdo neobjednával na práci. Délku řezanky a velikost sušiny opravdu nevim, portože mě to upřímně ani nezajímá, vycházím jen z toho co vidim (neřikám, že je to zrovna vědecký přístup).
Celkově sme se ale dostali trošku jinam, než sem původně mířil,ale bohužel musím přiznat, že sem si do toho naběhl sám. Mě totiž vrtá hlavou, proč museli být otevřeny ty dvě jámy a nestíhalo se to na jedné, jako u BIG X (a tady sme se dostali k tomu rozhovoru o výkonnosti). Pakliže je to z důvodu rozdílné vlhkosti, jak jsi mi to objasnil ty, pak se o tom už není třeba bavit. Vy jste zemědělci a vy tomu rozumíte, já jsem jen fotograf a k tomu amatér. Shrnuto, nemá cenu diskutovat o výkonnosti, nebo´t výkon bude mít BIG X každopádně větší. Každopádně jak jsem již uvedl, děkuji za rozpoutání rozumné dikuse. Takhle nějak si to tu představuju.

Příspěvky: 14
Registrován: 13 lis 2005 23:44

Příspěvekod derf » 15 lis 2005 23:38

Přišlo mi úsměvné napsat mou první reakci, protože tak jak jsi to napsal, tak to opravdu vycházelo lépe pro řezačku Claas! I když v tu chvíli o výkonnost jistě nešlo. Omlouvám se tedy za trochu škodolibosti…

Byl bych opravdu nerad kdyby mé reakce někdo pochopil jako kritiku kvality práce řezaček Krone BigX. Jde jistě o stroje úctyhodné výkonnosti a od modelu V12 u nás opravdu nemají konkurenci…(ale dá se již diskutovat o využitelnosti takto obrovského potenciálu) ..a kvalita práce? Tu má ve svých rukou obsluha v závislosti na aktuálních podmínkách.(broušení,délka řezanky..atd) a je jedno jestli se jedná o řezačku značky Class nebo Krone! Navíc řezačky Claas u nás stále patří k nejprodávanějším…takže pokud by nebyla kvalita práce v pohodě, zajisté by tomu tak nebylo!! A chtěl bych být prodejcem strojů Krone!!!!
Navíc pokud si prohlédnete dokumentaci obou strojů zjistíme, že myšlenka konstrukce je obdobná. (..a to bych viděl jako další téma k diskusi, protože nemám zas až tolik pravdu!)

:oops:

Příspěvky: 562
Registrován: 12 lis 2005 11:19
Bydliště: České Budějovice

Příspěvekod jirka » 16 lis 2005 17:34

Čus. Původně sem plánoval tuto diskusy z mé strany ukončit tím, že sme si s Derfem vše tak nějak ujasnili. Rozumím té tvé škodolibosti a sám sem si do toho blbě naběhl, takže uznávám. Co jsem k tmu chtěl říct, jsem řekl. Ale teď proč sem ten příspěvek píšu. Začal jsi tady mluvit o konstrukčním řešení a tady je jedna věc, která mě strašně zaujala. Mrkněte na adapter Easy Colect od Krone. Podle mě naprosto geniálně jednoduchý a skvěle fungující řešení. určit mi tady napíšete, že uvidíme za pár let, jak je fungující, protože to eště není léty prověřený, ale pomiňte to a kdo jste viděli v akci, projevte se. Oproti Jaguaru či Kempru (nic proti nim nemám) je to jednoduchost sama (myslím tím jako že na něm je míń pohyblivejch věcí, který se mohou rozbýt :),ale možná se pletu. Dejte vědět, co vy na to.

Uživatelský avatar
Příspěvky: 647
Registrován: 18 lis 2005 18:32
Bydliště: Šumperk

Příspěvekod Kuba Medera » 19 lis 2005 10:12

u nás konkrétně v Bludově byl minulý rok Big X V8 a s jeho prací byly spokojeni,akorát výkonost,je hold výkonná a nestačili to odvážet ani s 5 Tatrama,trambuskou a 3 Zetorama,vzdénost byla kolem 5 Km

Uživatelský avatar
Příspěvky: 350
Registrován: 13 lis 2005 10:08
Bydliště: Valašsko

Příspěvekod Karel » 19 lis 2005 17:14

Ale zajímalo by mě jestli tyto vysokovýkonné řezačky pomačkají dobře zrno v silážích.
Řekl sem do žní, je po žních. Zítra s ním jedu naposled.

Uživatelský avatar
Příspěvky: 647
Registrován: 18 lis 2005 18:32
Bydliště: Šumperk

Příspěvekod Kuba Medera » 19 lis 2005 17:18

jo to nevím

honza 2

Příspěvekod honza 2 » 24 lis 2005 21:07

Kubo to neřeš, řezačka jak řezačka. Jak bylo řečeno, po osmi letech budou všechny stejny a poruchovy. U řezačky je hodně součástí namáhaných a stejně se to projeví. Znám John Deera rv.98, typ 6810, měla po GO motor, řezačku. Totéž Jaguar. Kdoví co za pár let se projeví u Krone a budou řešit problémy jaky ještě neviděli. Proto bude možná lepší řezačka typu Claas 900 nebo John 7800, což jsou výkonově taky nekde jinde. To že nestačili šlapat na jamě se stává i u Claasu, Johna, záleží na odvozu. Taková řezačka potřebuje traktory s návěsy na 25 tun s pořádnou nádstavbou a rychlostí třeba za Fastraky nebo Fendem. Pro skot je není ideální krátká řezanka z důvodu trávení. je lepší delší, ale to je záležitost jiná. Proto se také dávají konzervanty do senáží.

Uživatelský avatar
Příspěvky: 647
Registrován: 18 lis 2005 18:32
Bydliště: Šumperk

Příspěvekod Kuba Medera » 24 lis 2005 21:15

já se o to ani moc nezajímám,mě zajímá pouze nová zemědělská technika a snažím se jít s dobou,bohužel toho moc z praxe nevím,pouze ze článků a z toho co vidím

Honza 2

Příspěvekod Honza 2 » 24 lis 2005 22:40

no tak až přijdeš do praxe tak na tebe zbyde ten Jaguár co bude mít 8 let. Asi tak. Jinak v Bludově byli vloni naši s John Deery na žních, CTS a 2266HM.

Uživatelský avatar
Příspěvky: 647
Registrován: 18 lis 2005 18:32
Bydliště: Šumperk

Příspěvekod Kuba Medera » 24 lis 2005 22:51

že o tom nevím,sem jezdí pravidelně slováci,ale tyto "vlhký" žně tu byli i od nás ČR

Honza 2

Příspěvekod Honza 2 » 26 lis 2005 14:36

Ty Kubo Medero, chtěl bys mít doma svůj traktor? Třeba tak Zetor 6911?

Další

Zpět na Všeobecná diskuze o kombajnech a řezačkách

Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 5 návštevníků