CLAAS TUCANO
Příspěvků: 82
• Stránka 3 z 3 • 1, 2, 3
Re: CLAAS TUCANO
Potom by mě tedy docela zajímal ten údaj z Cebisu, který mi zobrazoval spotřebu 18 - 19l/ha! Je to spotřeba i s močovinou nebo pouze nafty?
Re: CLAAS TUCANO
Petr K píše:Potom by mě tedy docela zajímal ten údaj z Cebisu, který mi zobrazoval spotřebu 18 - 19l/ha! Je to spotřeba i s močovinou nebo pouze nafty?
Pokud potřebujete močovinu ( Adblue) , tak je motor vybaven systémem scr, aby splnil EURO4, 5. Té močoviny žere 4% spotřebované nafty. Močovina se vstřikuje do výfukových plynů až za turbo, před takový filtr. Osobně si myslím, že používání motorů splňujících nejnovější emisní normy v zemědělských strojích je nesmysl.
Překovejme meče v pluhy a naopak
Re: CLAAS TUCANO
Myslim ze neni potreba tady vysvetlovat jak funguje SCR. Pokud je ta spotreba 18-19l/nafty tak to je pekny masakr. Mam nejake udaje z TUC 480 s motorem CAT a ty se pohybovaly mnohem nize. Pokud budeme brat i ohled na to ze spotreba nafty ma byt mensi a dorovna se to AdBlue...je to hodne. Pokud jsem spravne pochopil informace meho prodejce jednalo se o prototyp. Jsem zvedav ve kterem stroji s motorem MB se to objevi tento rok...dalsi vec kterou nechapu ze CAT jde cestou filtru castic...
Když CLAAS tak jedině LEXION 595R s C516-30...
Víte o tom, že se díky svému počítači můžete přímo účastnit skutečných vědeckých výzkumů?
http://www.czechnationalteam.cz/
Víte o tom, že se díky svému počítači můžete přímo účastnit skutečných vědeckých výzkumů?
http://www.czechnationalteam.cz/
Re: CLAAS TUCANO
Mě to bylo od prodejců vysvětleno tak, že americké firmy Cat, John Deere a další se vydali cestou filtrů pevných častic a naproti tomu evropské Sisu, Mercedes, Detz ceskou Adblue. A za zhruba tři roky kdy nastoupí přísnější emisní norna Cat, John Deere nasadí Adblue a Sisu, Mercedes, Detz filry pevných částic. K té spotřebě. Já měl kombajn pučený, ale netroufám si tvrdit ,že spotřeba je nějak vysoká, protože jak u nás a co jsem slyšel tak i jinde sekal většinou ležáky. To se spotřeba nedá počítat. Já to ani neměl snahu skoušet počítat.
Re: CLAAS TUCANO
Abych se priznal slysim poprve ze by kdokoliv v siti CLAAS mel predvadeckovy kombajn:) To nema ani firma AGRALL(asi na to nema penize). Pokud to tak bylo a mel si ho pujceny nechapu jak sis "nespocital" spotrebu...Pokud mas za domem naftovy vrt tak te nemusi zajimat:D
Když CLAAS tak jedině LEXION 595R s C516-30...
Víte o tom, že se díky svému počítači můžete přímo účastnit skutečných vědeckých výzkumů?
http://www.czechnationalteam.cz/
Víte o tom, že se díky svému počítači můžete přímo účastnit skutečných vědeckých výzkumů?
http://www.czechnationalteam.cz/
Re: CLAAS TUCANO
Posekal jsem snim za týden po 3 hodinách denně zhruba 35ha totálně polehlé pšenice a 25ha maku, samé přejezdy. To bych spočítal spotřebu která by nic neříkala. Mě zajímá spotřeba v normálnín porostu za normálních podmínek a ne za takového extrému jako loni o žních. A popravdě mi je uplně jedno jestli kombajn žere 14l/Ha nebo 19l/Ha. Mě zajímá hlavně rychlost a kvalita slizně, kvalita zrna a ztráty. Rozdíl 5l nafty/Ha je 1OOKč a to je při nákladu cca 20000Kč/Ha uplně směšná částka.
Re: CLAAS TUCANO
jenik.p píše:Posekal jsem snim za týden po 3 hodinách denně zhruba 35ha totálně polehlé pšenice a 25ha maku, samé přejezdy. To bych spočítal spotřebu která by nic neříkala. Mě zajímá spotřeba v normálnín porostu za normálních podmínek a ne za takového extrému jako loni o žních. A popravdě mi je uplně jedno jestli kombajn žere 14l/Ha nebo 19l/Ha. Mě zajímá hlavně rychlost a kvalita slizně, kvalita zrna a ztráty. Rozdíl 5l nafty/Ha je 1OOKč a to je při nákladu cca 20000Kč/Ha uplně směšná částka.
Kde jsi vzal dvacet tisíc? Poděl to deseti a pak je to 5%, ne každý má nafu za dvacet korun. Jinak normální porost (čistý, suchý stoják) a normální podmínky (velké širé rovné rodné lány) to jsou ideální podmínky. Rozdíl 14 a 19 je přibližně čtvrtina a to je moc. I tak, taková spotřeba na tak velkou mašinu stojí za zamyšlení.
Překovejme meče v pluhy a naopak
Re: CLAAS TUCANO
Mám náklad na Ha oz. pšenice 18tis plán 8t po hektaru. Na řepku 2Otis plán 4t po hektaru. To vše včetně režije. Jinak pondělní nákupní cena nafty je 25.50 bez DPH z toho vrátí ještě 6 korun spotřební daně a dostane se na 19.5Kč. Tak co je na tom k nepochopení. Jak jsem psal mě zajímá rychlost a kvalita sklizně ne 5l nafty rozdílu p.s. jinak 100 z 20000 je 0.5%
Re: CLAAS TUCANO
jenik.p píše:Mám náklad na Ha oz. pšenice 18tis plán 8t po hektaru. Na řepku 2Otis plán 4t po hektaru. To vše včetně režije. Jinak pondělní nákupní cena nafty je 25.50 bez DPH z toho vrátí ještě 6 korun spotřební daně a dostane se na 19.5Kč. Tak co je na tom k nepochopení. Jak jsem psal mě zajímá rychlost a kvalita sklizně ne 5l nafty rozdílu p.s. jinak 100 z 20000 je 0.5%
20000 Kč na rok (příprava, setí, osivo, hnojivo, postřik, sklizeň atd.) tak to jo. Myslel jsem však, že se bavíme pouze o sklizni.Díváš-li se na to v komplexu pak máš jistě pravdu.
Překovejme meče v pluhy a naopak
Re: CLAAS TUCANO
zdravim vsetkych navstevnikov fora..mam otazku ohladom normalnej teploty motora kombajnu..ide o tucano 440..v zelenej repke pri dlhodobejsom zatazeni cca 60-80% mi stupla teplota motora na 96°C a to sa mi zda vela(samozrejme som spomalil az kym teplota neklesla pod 90°C)..na to ze bezna teplota je 86-87°C..chladic motora bol cisty..fukam kazdy den a vtedy som dokonca fukal aj na poli poobede..trosku som bol z takehoto prehriatia znepokojeny kedze viem, ze motor ma optimalnu spotrebu a vyuzity vykon pri 100%nom zatazeni..nerozumiem preto zvyseniu teploty motora pri zatazeni do 80%..za odpovede dakujem
Re: CLAAS TUCANO
Tucano 440, V660
Efektivni pracovni doba 364hod, sklizena plocha 1267ha.
Na 450 urcite V750 takze vykon bude o neco vetsi, spotrebu nevim. Motor MB takze by to mohlo byt 12-13l/ha(kvalifikovany odhad) spise mene.
Efektivni pracovni doba 364hod, sklizena plocha 1267ha.
Na 450 urcite V750 takze vykon bude o neco vetsi, spotrebu nevim. Motor MB takze by to mohlo byt 12-13l/ha(kvalifikovany odhad) spise mene.
Když CLAAS tak jedině LEXION 595R s C516-30...
Víte o tom, že se díky svému počítači můžete přímo účastnit skutečných vědeckých výzkumů?
http://www.czechnationalteam.cz/
Víte o tom, že se díky svému počítači můžete přímo účastnit skutečných vědeckých výzkumů?
http://www.czechnationalteam.cz/
Re: CLAAS TUCANO
Zdravím Vás, mam takový problém na Tucanu 320, palivoměr mi ukazuje víc jak čtvrt nádrže(při zapnuté mlatičce mi to ukazuje 34%) a kombajn zdechnul. Když tankuju tak tam víc jak 300 litrů nenaleju (přitom papírově má mít 500 litrů). Setkali ste se už stím někdo?
Re: CLAAS TUCANO
Co ucpaný palivový filtr?
Mám taky jeden dotaz - Mám Tucano 430 s V600. Na jakou citlivost máte nastavený ztrátoměry? Nastavení podle manuálu je totiž v provozu nepoužitelný a při nastavení podle různých lidí se mi zdá,že se z toho zbytečně sype. Potřeboval bych najít rozumný kompromis mezi rychlostí a ztrátami. Aktuálně jezdím obilí na 30 a řepku a mák cca 35-40
Mám taky jeden dotaz - Mám Tucano 430 s V600. Na jakou citlivost máte nastavený ztrátoměry? Nastavení podle manuálu je totiž v provozu nepoužitelný a při nastavení podle různých lidí se mi zdá,že se z toho zbytečně sype. Potřeboval bych najít rozumný kompromis mezi rychlostí a ztrátami. Aktuálně jezdím obilí na 30 a řepku a mák cca 35-40
Re: CLAAS TUCANO
V neděli jsme začali řepky,takže doplním nějaký informace:
Tucano 430 + V600
sklizeno za den 15 ha řepky na 3 polích,průměrná výkonnost cca 2ha/h
vlhkost 6 - 9%,průměrný výnos za den 50q/ha,pracovní rychlost 2,5 - 3,5 km/h
na jednom poli řepka vysoká cca 220 cm,jinak cca 180 cm,zelené stonky,strniště 50 cm,v kolejácích 15 cm,spotřeba i s přejezdy (cca 30 km) vyšla 18,5 l/ha
Ještě dodám,že zatížení motoru chodí zhruba kolem 20 - 30%,ztrátoměry nastaveny na 30%.Při větší pojezdové rychlosti to už nezvládá mlátící ústrojí.
Vzhledem k zelenosti rostlin jsem měl otáčky bubnu cca 890,otáčky ventilátoru 700 a obě síta nastavený na 4.Pak to i celkem slušně čistilo.
Pořát mi to ale píše poměrně velký ztráty na vytřasadlech i při nastavení clony do nejnižší pozice. Netuší někdo,jak moc ovlivňuje zobrazování ztrát odletující částice od drtiče?
Tucano 430 + V600
sklizeno za den 15 ha řepky na 3 polích,průměrná výkonnost cca 2ha/h
vlhkost 6 - 9%,průměrný výnos za den 50q/ha,pracovní rychlost 2,5 - 3,5 km/h
na jednom poli řepka vysoká cca 220 cm,jinak cca 180 cm,zelené stonky,strniště 50 cm,v kolejácích 15 cm,spotřeba i s přejezdy (cca 30 km) vyšla 18,5 l/ha
Ještě dodám,že zatížení motoru chodí zhruba kolem 20 - 30%,ztrátoměry nastaveny na 30%.Při větší pojezdové rychlosti to už nezvládá mlátící ústrojí.
Vzhledem k zelenosti rostlin jsem měl otáčky bubnu cca 890,otáčky ventilátoru 700 a obě síta nastavený na 4.Pak to i celkem slušně čistilo.
Pořát mi to ale píše poměrně velký ztráty na vytřasadlech i při nastavení clony do nejnižší pozice. Netuší někdo,jak moc ovlivňuje zobrazování ztrát odletující částice od drtiče?
Re: CLAAS TUCANO
Je tu ještě někdo,kdo si pamatuje něco k Tucanům? Třejmě budeme měnit naše Tucano 430 kvůli výkonnosti (mám lištu V600,za 10 let mám průměr kolem 2 ha/h,spotřeba kolem 15 l/ha)). Máme ho 10 let a za tu dobu se výnosy zvedly,hektary přibyly. Chybí mi tam to 6. vytřasadlo. Původně jsem přemýšlel nad Tucanem 470/570,ale je jich strašně málo a když už,letos ceny vyletěly dost nahoru. 450tek je mnohem více a výkonově by to mohlo být zajímavější,než 430. Řešil se tu výkon motoru k liště V750. Na T430 mám lištu V600 a motor 220 kw (nevím proč,asi příplatková výbava) a je to zbytečně přemotorovaný. Bežně jezdím na 20% výkonu,jelikož při větším množství hmoty to prostě vytřasadla nepoberou.
Ale k jádru věci - je opravdu tak propastný rozdíl ve výkonnosti T450 a T470? Dle fotek cebisu totiž většinou vychází výkon u T450 kolem 2,5 ha/h a u T470 kolem 3 ha/h. Mlátička stejná,lišta taky V750. V dnešní době cenově rozdíl cca 800 tis.,což je v dané věkové kategorii vcelku dost
Ale k jádru věci - je opravdu tak propastný rozdíl ve výkonnosti T450 a T470? Dle fotek cebisu totiž většinou vychází výkon u T450 kolem 2,5 ha/h a u T470 kolem 3 ha/h. Mlátička stejná,lišta taky V750. V dnešní době cenově rozdíl cca 800 tis.,což je v dané věkové kategorii vcelku dost
Re: CLAAS TUCANO
No já bych volil variantu V680,kousek od nás měl podnik T450 s V750 a moc jim to nejezdilo. Mám tři roky T440 s V600 a v10 tunových pšenicích a víc moc rychle taky nejedu. A výkon na ha není moc přesný, záleží na mnoha faktorech výnos velikost pole varianta sypání. Při koupi jsem se rozmýšlel mezi T430 a T440 a dnes jsem rád že mám to vytřasadlo navíc.
Re: CLAAS TUCANO
Z hlediska výkonu o těchto faktorech vím. Taky se ptám na výnosy a styl sypání. Ale je to všude stejný.
K velikosti lišty - běžně se motáme kolem 8 tun,10 tun je jednou za 5 let. Pak už nejede kloudně asi nic. Dnes jsem byl koukat na jednu 450 s V750. Jezdí s tím od roku 2008 a v 8 t jw to prý docela v pohodě. Za mě asi lepší pomaleji s velkou lištou, než rychle s malou. Méně přejezdů, menší překrytí, méně výkonu na pojezd, lepší hlídání lišty.
Jde mi momentálně hlavně o porovnání servisu a vykonnosti rotor a vytřasadla. Jestli zůstat u vytřasadla,nebo přihodit skoro milion a jít do rotoru. Máme 240 ha a služby nehodlám dělat, nemám na to čas. Maximálně jednou za 5 let 50 hektarů známému
K velikosti lišty - běžně se motáme kolem 8 tun,10 tun je jednou za 5 let. Pak už nejede kloudně asi nic. Dnes jsem byl koukat na jednu 450 s V750. Jezdí s tím od roku 2008 a v 8 t jw to prý docela v pohodě. Za mě asi lepší pomaleji s velkou lištou, než rychle s malou. Méně přejezdů, menší překrytí, méně výkonu na pojezd, lepší hlídání lišty.
Jde mi momentálně hlavně o porovnání servisu a vykonnosti rotor a vytřasadla. Jestli zůstat u vytřasadla,nebo přihodit skoro milion a jít do rotoru. Máme 240 ha a služby nehodlám dělat, nemám na to čas. Maximálně jednou za 5 let 50 hektarů známému
Příspěvků: 82
• Stránka 3 z 3 • 1, 2, 3
Kdo je online
Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 4 návštevníků