Claas
Příspěvků: 120
• Stránka 3 z 4 • 1, 2, 3, 4
- Luki
Pak jedině vyměnit kombajn:-))) těžko se radí já s John deerem nikdy nejezdil takže nemohu sloužit
Co se týče náchylnosti na ztráty tak pšenice je náchylná pokud má vlhkou nebo ještě málo uzrálou slámu, ale pokud je sláma zralá a suchá pak nevidím důvod. Naopak jarní ječmen je náchylnější protože musíš mít hodně přitažený koše abys odrhnul osiny a tím pádem ti de sláma rychlejc přes buben a nestíhá tak rychle oddělovat zrno od slámy
Co se týče náchylnosti na ztráty tak pšenice je náchylná pokud má vlhkou nebo ještě málo uzrálou slámu, ale pokud je sláma zralá a suchá pak nevidím důvod. Naopak jarní ječmen je náchylnější protože musíš mít hodně přitažený koše abys odrhnul osiny a tím pádem ti de sláma rychlejc přes buben a nestíhá tak rychle oddělovat zrno od slámy
- Jan Sedlák
- Příspěvky: 1427
- Registrován: 17 lis 2005 18:03
- Bydliště: okolí Vyškova
V jakémkoli ječmenu jel ten kombajn tak jak žádný jiný. Snad ještě Case. Ale nedfej bože pšenice mlátit tak seje. A nepomůže nic, dokonce jsme dávali i klasňovače-trochu nesmysl ale zkusili jsme opravdu všechno. A zajímavy že jsem přejel do porostů ktery byly silně zapleveleny, ozimy pšenice, výnos 6t a kombajn jel s optimálníma ztrátama. Tak nevím pak jsem to už neřešil. A hodně kombajneru třeba i z Lexionů ti potvrdí že pšenice jsou na ztráty náchylnější. A když tady jezí CASE 2188, tak než se dostane do záběru a zahltí tak z něho letí hodně zrnek ven a dělala nám to JD CTS
)) Až je optimáloně zahlcený tak pak jede a nepadá z aním nic. Pokud to dovolí motor tak ho můžeš dávit.
)


S tím spodním sítem je to tak, můžu ze zkušenosti potvrdit, že pokud to nepustíš zpátky do slámy, tak se ztráty na vytřasadlech podstatně snižujou. Ale jinak axiál a vytřasadlovej je nebe a dudy. K těm pšenicím: 9 let jezdím na různejch Claasech, a každej měl s pšenicí problémy. Vždycky to byla plodina, kde jsi udělal nejmenší výkon s největšíma ztrátama. Proto jsem nikdy nepochopil, že když se někde někdo baví o maximálním výkonu, tak říká: "v pšenicích jsem udělal..." To u Claasu říct nemůžu. Jo, E512, to byl na pšenici nezmar, to byla nejlepší plodina pro ně.
- Jan Sedlák
- Příspěvky: 1427
- Registrován: 17 lis 2005 18:03
- Bydliště: okolí Vyškova
Jo to říká každý že udělal v pšenicích výkon, ale asi měl zaseto:-))
Z důvodů toho že je stojatá a málo lehá tak se v ní dá jezdit a můžeš se věnovat kombajnu.
Já mám třeba taky rád pšenice, po době co děláš jen ječmeny tak pšenice nekouše, nastavím si lištu, dám nohy na přední sklo a držím volant a jenom si hlídám rovinu a ztráty. Trochu si odpočineš taky.
Z důvodů toho že je stojatá a málo lehá tak se v ní dá jezdit a můžeš se věnovat kombajnu.
Já mám třeba taky rád pšenice, po době co děláš jen ječmeny tak pšenice nekouše, nastavím si lištu, dám nohy na přední sklo a držím volant a jenom si hlídám rovinu a ztráty. Trochu si odpočineš taky.
to Luki: Jezdím 7 sezón na 480 a ta je, jak jistě víš, ne čistý axiál. S axiálem jsem neměl tu čest, proto je možná pravda, že to neumím a holt bych se na to měl vykašlat něco tu psát. Je jasné, že nemůžeš mít zavřené spodní síto a u claasů je takové veselé otvírací okno na kontrolu přepadu a u nových už je to elektronicky. Otevřeš, juknueš co tam jde a podle toho se zařídíš. Napíšu jen pár svých mrzkých zkušeností s rotačníma separátorama na 480. Pokud je vlhčí sláma jde to lépe... Nenaláme to tolik slámu a nejsou přetížená horní síta na kterých ty to podle tvých slov čistíš. Pokud se dojíždí na půl lišty, je jasné, že to ty síta ještě stíhají, ale pokud se jede v plném záběru, jsou ta síta právě tímto přetížená. Určitě namítneš, že si mám ubrat otáčky rototů a někdy to opravdu pomůže. U extrémně lámavé slámy to děláme tak, že skoro pustíme koš domů a mlátí se to až na rotorech.
Napsal jsi " a k tomu čištění já čistím co to jde vrchním sítem a spodní hodně otvírám a ještě za mnou nikdo nepřišel že dělám špinavý obilí nebo že mám ztráty holt kdo umí ten umí" Pokud jsem to dobře pochopil, máš přivřené horní síto... Tak by ti mohlo jít dost této nalámané slámy mohlo jít buď na zem nebo do rozmetačů (pokud je tam máš) Pokud je tam máš, tak ty ztráty vesele rozfoukáš a nikdo to nepozná. Špinavý obilí tam jistě také nemáš, když to tím horním sítem nepropadne.
Jezdíme na službách 15 let pořád ve stejných podnicích a tam se každý rok na podzim ukáže, zda se to zelená nebo ne a světe div se, i když to "neumím" jezdíme tam za rok také... Nehádám se s tebou o tvojí strategii, ale ta moje se zaplněnýma rotorama na 480 mi už nějaký pátek vychází. Pokud jezdíš s axiálem a nemáš jej zaplněný, tak se to tam přece nevytírá, ale točí jako v pračce a je větší možnost nadrcení té hmoty. Ale možná to na tvém axiálu funguje, o to se s tebou nepřu.
Napsal jsi " a k tomu čištění já čistím co to jde vrchním sítem a spodní hodně otvírám a ještě za mnou nikdo nepřišel že dělám špinavý obilí nebo že mám ztráty holt kdo umí ten umí" Pokud jsem to dobře pochopil, máš přivřené horní síto... Tak by ti mohlo jít dost této nalámané slámy mohlo jít buď na zem nebo do rozmetačů (pokud je tam máš) Pokud je tam máš, tak ty ztráty vesele rozfoukáš a nikdo to nepozná. Špinavý obilí tam jistě také nemáš, když to tím horním sítem nepropadne.
Jezdíme na službách 15 let pořád ve stejných podnicích a tam se každý rok na podzim ukáže, zda se to zelená nebo ne a světe div se, i když to "neumím" jezdíme tam za rok také... Nehádám se s tebou o tvojí strategii, ale ta moje se zaplněnýma rotorama na 480 mi už nějaký pátek vychází. Pokud jezdíš s axiálem a nemáš jej zaplněný, tak se to tam přece nevytírá, ale točí jako v pračce a je větší možnost nadrcení té hmoty. Ale možná to na tvém axiálu funguje, o to se s tebou nepřu.

Jo panove se stratama to je nekdy boj. Ještě když sme tu měli 2 stejny TX66 tak sme najeli do pšenice a obě dvě sme nastavily uplně stejně ,otačky ,sita ,větr prostě všechno uplně stejně . No a vysledek jedna jela uplně bezestrat prostě parada a ta druha měla za sebou uplně zaseto že se tak prostě nedalo jezdit. Jo ještě rychlost jizdy byla taky stejna. No řešili sme to tak že jeden jezdil 4,5km a druhej max 2km stejně to zanim padalo,ale sklidit se to muselo. Byli se na to podivat i odbornici ze servisu a jen kroutily hlavou prostě to nikdo nepochopil. 

- Luki
Myslím že nemá cenu se tady hádat prostě každej si jezdíme podle svýho a je to. Jen bych se chtěl zeptat jestli by mi někdo neporadil co dělat u claase 208 megy, když se u ní v jednom kuse zastavuje šikmák, hlavně v žitě a pšenici, a to ne když tam vlítne nějakej balik ale prostě z ničeho nic se zastaví, nám příde že to ten první odmítací buben neveme a řetěz to hodí zpět dopředu a tam se to ucpe, a taky rád řetěz přeskakuje o zub. zkoušeli sme úplně všecko nový kola řetěz dopředu ten buben novou spojku ale nic nefunguje nevíte někdo co s tím??
to Luki: Nechci se s tebou hádat, jsem rád, že se tu dozvím jiné názory, proto se to tu jmenuje Fórum
Jen jsem ti chtěl sdělit, můj názor na věci o které šlo, protože i něco jiného může ostatním fungovat a nenazývám to "kecy" jako ty.
S tou Megou bych řekl, že by mohl propouštět hydr. píst na napínání pohonu šikmáku... Nám se to kdysi stávalo na 118 Maxi a tam je to stejné. To přeskakování o článek je divné, ale bude to mít co dělat s rozetama nebo napnutím řetězů, ale po tom jste šli asi jako první. Ještě mě napadá jestli nemáte trochu přihlou jednu z hřídelí - buď vpředu či vzadu.

S tou Megou bych řekl, že by mohl propouštět hydr. píst na napínání pohonu šikmáku... Nám se to kdysi stávalo na 118 Maxi a tam je to stejné. To přeskakování o článek je divné, ale bude to mít co dělat s rozetama nebo napnutím řetězů, ale po tom jste šli asi jako první. Ještě mě napadá jestli nemáte trochu přihlou jednu z hřídelí - buď vpředu či vzadu.
- Luki
to Polci: sem rád že to tak bereš, taky se nechci s nikým dohadovat nebo mu vnucovat své názory, můj problém je že pro mě jsou axiály jedničky, a za úhlavního nepřítele beru claase i když s tou megou taky něco posekám tak u nás na něj spíš jen nadáváme, a co u nás byli služby s lexionem tak nám akorát perfektně zaseli ječmen a pšenici a nic světobornýho taky nepředvedli, každopádně si myslím že je furt na prvním místě člověk a pak až někde stroj
S tím napínáním to je dobrý nápad ale nevysvětlujeto přeskakování toho řetězu, jak už sem psal dávali sme nový obě hřídele i řetězy, ale vůbec to nepomohlo, co se týče napnutí zkoušeli sme snad všecko volnej, akorát, přepnutej nic nezabírá...
S tím napínáním to je dobrý nápad ale nevysvětlujeto přeskakování toho řetězu, jak už sem psal dávali sme nový obě hřídele i řetězy, ale vůbec to nepomohlo, co se týče napnutí zkoušeli sme snad všecko volnej, akorát, přepnutej nic nezabírá...
- Jan Sedlák
- Příspěvky: 1427
- Registrován: 17 lis 2005 18:03
- Bydliště: okolí Vyškova
Asi byly taky placeni od hektaru
Musely mít Lexiony špatně seřízeny a musely honit hektary. Jinak není možny aby Lexion měl ztráty v ječmenech a sel. Pšenice podobně. Sám za jedny žně n aLexionu a Meze nemužu říct že by byly kdekoliv problémy se ztrátama. A mám pár námých kteří mají anebo jezdí s Lexiony a takovy problémy tam neměly.

Je to u každého stroje hlavně v lidech. Je jich dost, co jsou rádi, že nemusí vylézt a něco štelovat a pokud je nikdo nehlídá, je to v čudu a pustí to na zem. To jsou ale ty kočovníci, co jezdí pokaždé někde jinde. Pokud máš stálou klientelu, uděláš to jen jednou. Ta tvá alergie na claase je asi jako u mě na některé zelené sklizňové stroje, ale tam je to alespoň kvůli jejich technickým vlastnostem a často i lidem, kteří s tím jezdí - snad je školí, aby byli arogantní vůči ostatním
. Třeba u traktorů si myslím, že je to nejlepší kolový tahač. Jinak Megu já osobně beru jako nejpovedenější kombajn co claas udělal....
To že by s ní mělo moc lidí problémy jsem nezaznamenal. Ten řetěz je fakt divnej... Ještě mě napadlo, jestli nemáte v čudu prostřední ložiska na té zadní hřídeli, ale když jste to dávali nové tak asi ne...
Takže mě fakt nic jiného nenapadá... Servis by to měl zkusit vyřešit.



- Jan Sedlák
- Příspěvky: 1427
- Registrován: 17 lis 2005 18:03
- Bydliště: okolí Vyškova
To bylo vystiženy úplně přesně... Školení na aroganci. Ti kočovní jezdí většinou pod takovou organizací, která je posílá pokaždy někam jinam. A je to abych řekl pravdu absolutně na nic. Ale jinak si to řekl dobře a přesně.
Polci přesně tak.Je to v lidech a v ničim jinym.a jak píšeš můžeš to udělat jen jednou,ale podle mš to némůžeš udělat ani jednou,protože je tak velká konkurence žě druhý den už si nezajezdíš.a pak ti nic jinýho nezbejvá než se obrátit na nějakýho zprostředkovatele práce a za celý žně navštívit deset podniků a sotva uděláš pětset hektarů.
- Jan Sedlák
- Příspěvky: 1427
- Registrován: 17 lis 2005 18:03
- Bydliště: okolí Vyškova
Kolikrát se ale stane problém. A když jezdíte pořád do stejnyho podniku, tak už se tam znáte a není problém v ničem. uděláte svoje a třeba víte co a jak. Ale když přijedu někam, kde nevím nic a neznám nikoho tak se na vás dívají skrz prsty a říkají si co je čeká. A vy si říkáte to samo. každý rok jinde, tři dny před tym než někam jedete nevíte vlastně ani kam a na jak dlouho a pomalu ani jestli si mám vzít řepkáč nebo ne. tak je to cely žně. Skončím na Slovensku a rozhoduje se jestli pojedu ještě někam nebo domu, přijedu sem a čekám až kam nás pošlou dál protože se to kolikrát ještě neví dva dva dny předem.
Ty společnosti, co jezdí jako cirkus mají většinou opravdu v hodně firmách problémy... Já bych to fakt dělat nemohl, aby se po mě pořád někdo vozil, hledal ztráty a pomalu mi ani nedovezl oběd
Je fajn, když tam ty lidi známe, oni pomůžou nám, když se něco stane, ale zrovna tak pomůžeme třeba my jim, když potřebují třeba půjčit klíč na poli... A o těch vztazích to je opravdu hodně. Já zase znám ty pole, vím kde jsou kameny, vrty ,závlahy atd. Oni zase vědí, že jim nikam neodjedeme a mají s námi jistotu, že to budou mít sklizeno. Dokud tu jistotu mít budou, tak nepůjdou zbytečně kupovat nový kombajn a my budeme mít práci... Je to tak, že hektary nám zůstávají a spíš nějaké přibývají a my se zase snažíme dle možností rozšiřovat počet kombajnů... Jde o to jezdit fakt s rozumem, konkurence je čím dál ostřejší a lidi si to řeknou... Na to už dojelo pár firem.
to Roman: Jezdit pod někým musí být opravdu opruz. Ještě občas děláme, že jedeme po místním ZZN třeba pár dní, kdy je třeba práce jen pro 3 stroje, ale jinak si myslím, že s tebou musejí celkem vláčet...

to Roman: Jezdit pod někým musí být opravdu opruz. Ještě občas děláme, že jedeme po místním ZZN třeba pár dní, kdy je třeba práce jen pro 3 stroje, ale jinak si myslím, že s tebou musejí celkem vláčet...
- Jan Sedlák
- Příspěvky: 1427
- Registrován: 17 lis 2005 18:03
- Bydliště: okolí Vyškova
Hele je to asi tak: Existuje společnost co si najme cca 80kombajnů. Možná ji znáš, je z Otrokovic a další je na Vysočině tm to chodí ještě tvrději. Já jsem jezdil s tym JD tak byl jednoho prodejce co dělal služby s nimy a každý rok jezdí tady u té společnosti. Je to takový zmatek a nikdy nevíš kam pojedeš, řeknou ti vše dopředu tak dva dny. Alespoň u nás to tak bylo. Pak záleží kam se dostaneš, někde to je zlaty, většinou na Slovensko vzpomínám dobře, nejlíp vloni. My jsme se zapsaly dobře v první dny. Pak už jsme jen dostaly nařízeny kam pojedem a už se ani nedívaly na ztráty, jen jednou za den a pak se nedívaly, spíš už sedl agronom za tebou a jezdil třeba chvilku, v pohodě, pokecali jsme a žádná buzerace. Když něco chtěli vyšli jsme jim vstříc a oni pak i nám. Pak jsem byl doma a tady taky bez problému, a v Plzni u soukromníka už jsme se znali. Jenže tam co jsem byl vloni bych se příště už nedostal. A vím jaky to je když jsem jel předloni s někým jiným do podniku kam jezdil ten majitel už 11 let abylo to fakt o něčem jinym. Ale pod organizací už seš pod kontrolou, pořád otravuje někdo s hektarama a pro ně jsou jen hektary. Spokojenost zákazníka až druhořadá. A peníze zase na druhé stránce dostaneš dle dohody, takže je nemusíš nikde vymáhat.
No to musí být dobrý guláš
V takovém počtu musí být nějací "mazánkové" a také někteří, kteří jezdí černou práci... Myslím, že když se tam někdo chce dostat v této době, bude určitě jen na tu černotu. Ještě, že k nám takové firmy zatím nedojely. Setkáváme se s nima pouze v západních Čechách a ta kvalita je také dost rozdílná podle posádek... Na Slovensku mám pár známých a také jsemto tam chtěl zkusit, ale začátky žní se už odrůdama tak vyrovnali, že jsou na jižním Slovensku tak týden před námi, ale pak ti tam zaprší a je to v čudu. Ztratíme nejlepší zákazníky tady kvůli pár hektarum.. Známému už se stalo, že tam přijel, udělal s 480 20 ha a zase jel zpět (a to nedělal žádnou prasečinu) a pak z nich rok doloval dukáty.

- Jan Sedlák
- Příspěvky: 1427
- Registrován: 17 lis 2005 18:03
- Bydliště: okolí Vyškova
Guláš ani moc ne, spíš to je tak že Claasy jedou tam kde je chtějí a JD jedou tam kde je chtějí, jinak ty ostatní třeba pošlou kamkoliv jinam. první rok nás posílali ke městům, Zlín, Otrokovice, na Slovensku to byla Tajná- taková dědinka, s družstvem o 500ha, a pak rovnou do Nitry, tam si jezdil s kombajnem přes město ráno i večer, hotel u průtahu, ráno rachot města.. Hrůza. byly tam i lexíci z čech. dycky přijedeš, dva dny sečeš, a pak prší a je chladno a jedeš tak po odpoledních.
Ono to zas tak celkom nie je pravda. Väčšinou sa kombajny dostanú na ten istý podnik, kde si často aj vyžiadajú konkrétny stroj, jasné že keď sa začne niečo motať, hlavne v 2. polovičke žatvy tak už sa to pláta všelijako. Keď ti ponúkmu robotu firma môže aj odmietnuť (ale neviem či na ďalší rok bude mať šancu) a vie sa o tom dopredu.
Mne sa to páčilo viacej ako na vlastné zmluvy, stalo sa že na podniku kde dlho chodíme nezrelo obilie, tak sme tam 6 dní stáli na dvore a nebolo kde sa presunúť a čas utekal.
Pod touto firmou sa dalo ísť aj vedľa kde mali dalšie stroje ak bol záujem. Jasné že za robotu bola spravená úhrada v termíne, čo sa tiež len tak nestáva.
Samozrejme že lepšie kšefty dostanú jedny a čiernu robotu robia druhý (my
)
Iste že keď mám na podnikoch na 100% zaistené hektáre v stovkách (tisícoch) tak je to nezaujímavé. Zas pre také podniky sme nezaujímavý my, čo máme jeden dva kombajny.
Mne sa to páčilo viacej ako na vlastné zmluvy, stalo sa že na podniku kde dlho chodíme nezrelo obilie, tak sme tam 6 dní stáli na dvore a nebolo kde sa presunúť a čas utekal.
Pod touto firmou sa dalo ísť aj vedľa kde mali dalšie stroje ak bol záujem. Jasné že za robotu bola spravená úhrada v termíne, čo sa tiež len tak nestáva.
Samozrejme že lepšie kšefty dostanú jedny a čiernu robotu robia druhý (my

Iste že keď mám na podnikoch na 100% zaistené hektáre v stovkách (tisícoch) tak je to nezaujímavé. Zas pre také podniky sme nezaujímavý my, čo máme jeden dva kombajny.
- Jan Sedlák
- Příspěvky: 1427
- Registrován: 17 lis 2005 18:03
- Bydliště: okolí Vyškova
Je to taky pravda, peníze tam jsou jisty, že je dostaneš. To jo. Ale proč třeba nemužeš jezdit do jednoho podniku, tamkde si byl vloni tak tam i letos. Já třeba bych se klidně vrátil tam co jsme byl vloni protože tam byly s náma spokojeni a my taky. A ti co dělají špatnou práci, tak ať s nima OVP třeba skončí, oni pak skončí sami protože nebudou mít práci. A najímá si potom lidi s kombajny co vykazují trvale dobré výsledky.
Keď si ťa vyžiadajú tak sa tam dostaneš.
Čo som videl tak tí čo robia len služby a robia pod nimi robia dobrú robotu aj sa snažia, však sa tým živia, že ?
To funguje výmenným systémom tak že stroje z jedného podniku idú na výpomoc na druhý podnik a opačne. + službári.
A tu je kameň úrazu - taký družstevník sa s tým babrať nebude, kosí a hotovo. Bodka. Aspoň väčšinou to tak je. Oni majú istotu že pôjdu aj na rok, pretože jednak budú potrebovať pre seba kombajny navyše a budú to chcieť "zaplatiť " protislužbou.
Inak si všímam tam kde nemajú vlastné kombajny tak tam väčšinou nemá sprostredkovateľ šancu. Prečo asi ?
Čo som videl tak tí čo robia len služby a robia pod nimi robia dobrú robotu aj sa snažia, však sa tým živia, že ?
To funguje výmenným systémom tak že stroje z jedného podniku idú na výpomoc na druhý podnik a opačne. + službári.
A tu je kameň úrazu - taký družstevník sa s tým babrať nebude, kosí a hotovo. Bodka. Aspoň väčšinou to tak je. Oni majú istotu že pôjdu aj na rok, pretože jednak budú potrebovať pre seba kombajny navyše a budú to chcieť "zaplatiť " protislužbou.
Inak si všímam tam kde nemajú vlastné kombajny tak tam väčšinou nemá sprostredkovateľ šancu. Prečo asi ?

Bohužel náš podnik jezdí jen pod agenturou,a je to kolikrát smutný. Protože jeden rok se dostaneš do dobrýho podniku a druhý rok ne,a to hlavně z toho důvodu že se najdou jiní ,kteří si to u agentury dokážou posichrovat (samozřejmě úplatky nebrat). No a pak se dostaneš tam co zbylo a většinou jsou to podniky, které si každý rok radši najímají někoho jiného z důvodů nesolventnosti. A potom je veškerá žňová idyla v háji a můžeš se strhat s kvalitou práce jak chceš (když si jenom vzpomenu kde všude si nás chválili tak je mi z toho dneska smutno.




- Jan Sedlák
- Příspěvky: 1427
- Registrován: 17 lis 2005 18:03
- Bydliště: okolí Vyškova
Oni to v podnicích berou jako tak že loni měli OVP na sklizeň a letos si zase pozvou OVP na sklizeň. Je jim jedno jestli přijede JD z Kroměřiže nebo z Prostějova. Nebo nějaký lempl odněkud za kterym bude polovina ležet na zemi. Oni si berou OVP.
Joska
Prosím co je to OVP to je nějaká agentura co shání kombajny a pak je posílá do různých podniků na žně???? A ještě k těm pšenicím jak byla řeč na hoře my jsme sklízeli pšenici výnos okolo 5,5t/ha byla vzatá raundapem a za boha nešla vyčistit ale pak byla normální pšenice která nabyla postříkaná a ta šla
- Luki
Co se týče služeb a jejich úrovní, řekl bych že hodně záleží na tom majiteli těch polí koho si najme a jak ho hlídá, já teda jezdím skoro jen u nás v družstvu ale když někam přijedu, tak jim de jen o to abycj dělal čistý obilí a do řádku se mi vůbec nepodívaj a to je chyba, k nám občas přijedou služby pomoct a co ty předváděj to sem ještě neviděl a nikdo jim neřekne ani slovo jen sou z nich všichni unesený jak dělaj čistý obilí že ho není potřeba ani čistit ale že 20% obilí jim de do řádku jim je jedno!! ale kdybych já něco zasel to by se po... a už bych si asi nezajezdil.
Navíc bych řekl že spousta zemědělců co nikdy nevlastnila nebo nejezdila s novými kombajny tak si myslí že ty vůbec nesejou a jen dělaj čistý obilí, což je velký omyl
Navíc bych řekl že spousta zemědělců co nikdy nevlastnila nebo nejezdila s novými kombajny tak si myslí že ty vůbec nesejou a jen dělaj čistý obilí, což je velký omyl
- Jan Sedlák
- Příspěvky: 1427
- Registrován: 17 lis 2005 18:03
- Bydliště: okolí Vyškova
aždá mlátička má ztráty, holt některá větší některá menší některé šmakuje něco jinyho viz JD a ječmeny. Tam byste neměly na něho. V pšenicich zase konec no....
To OVP je podnik co vymáhá dluhy a obchoduje s komoditama a najímá si kombajny, pak nesmlouvá ha a jedeš mlátit.
To OVP je podnik co vymáhá dluhy a obchoduje s komoditama a najímá si kombajny, pak nesmlouvá ha a jedeš mlátit.
- Luki
no nechci nějak machrovat ale s Johnem sem na ječmenu jezdil i na pšenici já měl Case 2188 on toho starýho vytřasadlovýho, nevím ten tip, ale ani si neťuk dělal sem v pohodě o pět hektarů na den víc, za mnou lepší a nižší strniště a hlavně o dost menší ztráty, i když tam bych viděl větší problém v řidiči, protože ten by snad sel i kdyby ten ječmen dával 2t/ha, a co se týče pšenice byla vlhčí on řádkoval já drtil, a dával sem mu jedno kolo za druhým!!
- Jan Sedlák
- Příspěvky: 1427
- Registrován: 17 lis 2005 18:03
- Bydliště: okolí Vyškova
No jasny. Prostě to tak pár lidí bere.
on John Deere není v mlátičkách nejlepší, to jsem taky poznal. Jezdil jsem s ním dva roky. Můžu storpocentně tvrdit že tak jak jsme dělali ječmeny na Slovensku i v čechách a na Moravě, nikde nebyl problém. Pokud nebylo hrbaty pole. rychlost 9 - 10km, záběr 6,7m, ztráty naprostá spokojenost. Jestli nestíhal v ječmenu někdo jiný tak to byl Lexion protože ho omezovala lišta. Jestli někdo dělal ječmeny s John Deerem, série Z 2000/2200 a měl ztráty a problémy tak jak říkáš tak to musel být velký blb tak akorát. Protože tento kombajn na ječmen a hrách je výborný stroj. Zato pšenice a řepka mu nejdou. To je běžná stížnost a taky důvod proč tyto mlátičky nejsou oblíbeny. A co se seřízení týká, jsou tyto mlátičky náročnější než jiny typy. Spotřebu s Casem srovnávat nebudeme radši. zajímalo by mě kdo podle tebe bude lepší n atom, jestli Case nebo JD. Ale myslím si že Case 2188 a JD CTS a Z /i když nejsou na stejnem principu a podobných parametrech) si nemají co vyčítat.
on John Deere není v mlátičkách nejlepší, to jsem taky poznal. Jezdil jsem s ním dva roky. Můžu storpocentně tvrdit že tak jak jsme dělali ječmeny na Slovensku i v čechách a na Moravě, nikde nebyl problém. Pokud nebylo hrbaty pole. rychlost 9 - 10km, záběr 6,7m, ztráty naprostá spokojenost. Jestli nestíhal v ječmenu někdo jiný tak to byl Lexion protože ho omezovala lišta. Jestli někdo dělal ječmeny s John Deerem, série Z 2000/2200 a měl ztráty a problémy tak jak říkáš tak to musel být velký blb tak akorát. Protože tento kombajn na ječmen a hrách je výborný stroj. Zato pšenice a řepka mu nejdou. To je běžná stížnost a taky důvod proč tyto mlátičky nejsou oblíbeny. A co se seřízení týká, jsou tyto mlátičky náročnější než jiny typy. Spotřebu s Casem srovnávat nebudeme radši. zajímalo by mě kdo podle tebe bude lepší n atom, jestli Case nebo JD. Ale myslím si že Case 2188 a JD CTS a Z /i když nejsou na stejnem principu a podobných parametrech) si nemají co vyčítat.
Příspěvků: 120
• Stránka 3 z 4 • 1, 2, 3, 4
Kdo je online
Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 1 návštěvník