LEXION 600

Příspěvky: 24
Registrován: 25 črc 2006 10:41

Příspěvekod pop » 12 srp 2006 08:03

no, pokud mne Claas v tabulce presvedcuje, ze se mi vyplati dvounasobna investice do Lexionu 600 oproti porizeni dvou Lexionu 550, tak z tech udaju, co uvadi, mi vychazi, ze mi ten Lexion 600 musi denne udelat minimalne 50 hektaru v psenici s vysokym vynosem.... Pokud mi bude 30 hektaru, tak jsem si ho nemusel porizovat (nebo na nem jezdi spatny kombajner) :-).
Deutz -Fahr Ectron 5530 H

Příspěvky: 130
Registrován: 27 bře 2006 17:02
Bydliště: Slovensko

Příspěvekod JARO » 12 srp 2006 11:13

30ha je fakt malo na tak velky kombajn. Ako som hovoril ked som sa pytal kombajnera co robi na 218 tak mi hovoril ze ked je cely den na poli bez prejazdov tak spravi 25ha za den a to ma ten kombajn 10 sezonu
CLAAS je specialista na sklizeň

Příspěvky: 60
Registrován: 17 bře 2006 16:50

Příspěvekod honzabru » 12 srp 2006 11:33

U nás udělá 10 let starej dominátor v řepce za den 35 hektarů, v pšenici kolem 6,5 tuny je to okolo 25-28 hektarů. Pokud by lexion 600 dělal v pšenici fakt jenom 30 hektarů tak nemá vůbec cenu si takovej stroj kupovat. Ale mě se nechce věřit že by to byla taková bída. Možná že ho zatím obsluha šetřila protože je to novej stroj, možná že zatím sklízeli hlavně na ztráty, nevím. Chtěl bych ho vidět co se z něho dá vytřískat, jestli je schopnej udělat v pšenici 8 tun aspoň 45 hektarů. Claas všude říká že jediným cílem při konstrukci 600 byla maximální produktivita, ale pokud neudělá v pšenici za den víc než 35 hektarů tak je to fakt propadák.

Příspěvky: 130
Registrován: 27 bře 2006 17:02
Bydliště: Slovensko

Příspěvekod JARO » 12 srp 2006 15:41

To bude asi v obsuhe.
CLAAS je specialista na sklizeň

Uživatelský avatar
Příspěvky: 806
Registrován: 17 lis 2005 10:49
Bydliště: Blansko

Příspěvekod Petrrrr » 12 srp 2006 20:03

Teď nachvíli odbočím od výkonosti Lexionu 600 a budu psát trochu o něčem jiným, ale taky dost důležitým.

Dlužím zde jedno vysvětlení už z dřívějška a to ohledně řazení za jízdy u Lexionů. Abych to uvedl na pravou míru tak svým způsobem jsme měli pravdu já i vy . Řazení za jízdy opravdu jde, ale háček je v tom, že pouze u zadního náhonu, kterým byl ten konkrétní Lexion 580 vybaven a to mě zmátlo. Jinak se musí zastavit až pak zařadit. A taky se omlouvám za všechno to moje dohadování, protože to byla moje blbost, hold měl jsem si to prověřit. :) :)

Uživatelský avatar
Příspěvky: 516
Registrován: 29 pro 2005 17:04
Bydliště: Louny

Příspěvekod Polci » 13 srp 2006 13:02

to Petrrrr: A to se řadí rychlostní stupně, či jen přiřazuje pohon zadní nápravy? To by muselo mít nějaké synchrony či kýho hroma... Je tam elektrohydraulický řazení, ale jak by to tam kopalo za jízdy... Nejsem zas takový mistr na převodovky, ale snad se tu někdo, kdo to ví najde.
Ještě mám takový dotaz na majitele Lexionů od r 03 s elektronickým plynem. Zaboha tam nemůžeme přidat otáčky při 3 stupni na přejezdy. U těch mechanických to šlo šroubkem na rozvaděči, ale tady mosí být někde plomba na převodovce (nebo v převodovce) což by bylo naprd... Já tam na převodovce nic nenašel. Servis ví taky prdlajs... Tak možná někdo z vás by mi mohl poradit. Přejíždět 20 km/h je celkem opruz.

Uživatelský avatar
Příspěvky: 516
Registrován: 29 pro 2005 17:04
Bydliště: Louny

Příspěvekod Polci » 13 srp 2006 13:21

tu honzabru: V pšenici 8t dělám na Lánech 40-45 ha se starou 480 r. 98... a 7,5 m lištou. A ztráty si tam sakra hlídají. Právě proto mě tato produkltivita u 600 také překvapila... Asi to bude v obsluze, protože s 9m lištou by měl být okolo 50 jen to fičí. Jestli ale vyjíždějí ve 12 hod a končí v 8 a mají tam ještě hodinovou pauzu na svačinu... :lol: Tak se asi opravdu nad 30 nedostanou.
Tyto řeči o výkonech jsou trochu zavádějící. Jestli vás pustí do pole v 10, seká se do půlnoci a sype se za jízdy, tak uděláte 40 ha i s tou zmiňovanou 218 Megou 10 let starou. Pokud ale pojedou na vlhkost a vyjedete v 11:30, po 10 minutách se jede se vzorkem do výkupu, takže se naostro začne ve 12, v devět už chtějí odvozci do hospody, tak nahlásí agronomovi, že to už je mokré.. Tak se hrabete okolo 30 ha za den... Je to opravdu na konkrétních podmínkách. A to se nezjistí ani na dnech zemědělce, kde se chroupre nezralý ječmen pomalu v květnu a nějakému dovozci to náhodou vyjde a pak se rok bije v prsa, jak má nejlepší stroj. Nejlépe je si projet ve žních republiku a kouknout se, co jezdí po polích... Ty stroje asi šroty nebudou, pokud pominu podniky, které zatím jezdí starými E-512,514,516, ale i ty bych nezatracoval.To co pojezdily a doteď fungují.. Klobouk dolů.Lidé, co jsou v provozu nejsou banda hlupáků, kteří koupí vše, co jim kdo nabídne. Dnes už sakra vybírají.

Uživatelský avatar
Příspěvky: 257
Registrován: 30 pro 2005 19:32
Bydliště: MladoBoleslavsko

Příspěvekod vasek » 13 srp 2006 16:36

Polci píše:to Petrrrr: A to se řadí rychlostní stupně, či jen přiřazuje pohon zadní nápravy? To by muselo mít nějaké synchrony či kýho hroma... Je tam elektrohydraulický řazení, ale jak by to tam kopalo za jízdy... Nejsem zas takový mistr na převodovky, ale snad se tu někdo, kdo to ví najde.
Ještě mám takový dotaz na majitele Lexionů od r 03 s elektronickým plynem. Zaboha tam nemůžeme přidat otáčky při 3 stupni na přejezdy. U těch mechanických to šlo šroubkem na rozvaděči, ale tady mosí být někde plomba na převodovce (nebo v převodovce) což by bylo naprd... Já tam na převodovce nic nenašel. Servis ví taky prdlajs... Tak možná někdo z vás by mi mohl poradit. Přejíždět 20 km/h je celkem opruz.

to Polci:Nevím jestli ti to bude něco platné,ale kámoš jezdil s Jaguárem 850 a řešil podobný problém při přejezdech.Dokázal to nějak proklemovat , aby si přejezd počítač myslel že je zapnut řezací buben.Tím pádem zvednul otáčky motoru na pracovní a zvýšila se rychlost,jedíný problém byla vyší spotřeba.Nebo se ti můžu zeptat u zdejších servismanů jestli by něco nevěděli.

Příspěvky: 1427
Registrován: 17 lis 2005 18:03
Bydliště: okolí Vyškova

Příspěvekod Jan Sedlák » 13 srp 2006 17:31

Na tu rychlost je problem v elektrice.
Servis to ví ale nechce dělat. Jde to udělat. Sice přesně nevím ktery dráty to byly ale vyřešily to přestřižením drátu vedle kabiny v elektrice. Servisman ale nechtěl říct kde to bylo a od čeho. Ale je to v elektrice měl by tam být elektronický omezovač otáček tak by se dalo potom přemostit vedení přes něho. Ale každopádně to servis musí vědět.

Příspěvky: 60
Registrován: 17 bře 2006 16:50

Příspěvekod honzabru » 16 srp 2006 16:38

to Polci:
Moc hezky řečeno. Ve všem co jsi řekl s tebou plně souhlasím. Ještě bych se chtěl zeptat na jednu věc, co si myslíte o kombinaci laser-pilot a GPS-pilot? Pomocí GPS-pilota si mužete pole krásně rozdělit na stejný díly a dosekáváte vždy na plný záběr. Mělo by to zvýšit denní výkon a snížit spotřebu na hektar. Myslíte že to za ty peníze stojí?

Uživatelský avatar
Příspěvky: 522
Registrován: 08 led 2006 00:49
Bydliště: okolí Litovle

Příspěvekod libor » 16 srp 2006 20:58

rozhodně se to vyplatí ale musí být ta GPS přenositelná aby se využiva co nejvíce a pak se rozhodně vyplatí

Příspěvky: 592
Registrován: 04 bře 2006 22:09
Bydliště: Jižní Morava- Vysočina

Příspěvekod OŤAS » 16 srp 2006 21:40

Z vlastní zkušenosti. Když jsem měl to štěstí a byl na poli sám a měl slušný odvoz, který byl ochotný sypat i za jízdy a po poli jsem jezdil člunkovým stylem( tzn. záběr vedle záběru tam a zpátky) , vždycky od nejrovnější strany jak při setí. Tak to se potom setsakramentsky zvedl denní výkon i o 5-6 hektarů :shock: a nepotřeboval jsem žádnou GPS. Kolikrát když takhle vidím někde ve světě na poli jeden kombajn a ten si dělá průseky a po souvratích přejíždí půl kilometru sem a tam tak jenom kroutím hlavou, taky sem a tam :)

Příspěvky: 1427
Registrován: 17 lis 2005 18:03
Bydliště: okolí Vyškova

Příspěvekod Jan Sedlák » 16 srp 2006 22:50

No dobře, to by dávalo smysl, ale při tom sypání pak jezdili ti odvozci třeba v neposečenym nebo jak jste to praktikovaly pokud s jezdil člunkovým způsobem....

Příspěvky: 592
Registrován: 04 bře 2006 22:09
Bydliště: Jižní Morava- Vysočina

Příspěvekod OŤAS » 16 srp 2006 23:01

Tak pokud to vyšlo zrovna tak že jsem jel komínem do porostu, tak jsem vyjel a zastavil. Většinou jsem to ale řešil tak, že když jsem jel zrovna tou správnou stranou a blížil se k otočce, tak jsem si odvozce přivolal a než jsem dojel k souvrati tak jsem mašinu za jízdy vyprázdnil, udělal jsem otočku a na druhé straně , hned po další otočce znovu. Samo že záleží na tom jak je dlouhá lícha a jaký je výnos, a jak jsou ochotní odvozci, ale vždycky mně bavilo u práce přemýšlet kam to vyjde, jestli udělám víc otoček na kratších řádcích atd.

Příspěvky: 24
Registrován: 25 črc 2006 10:41

Příspěvekod pop » 21 srp 2006 20:58

otas: a jakym kombajnem jsi clunkoval? Kamos to takhle k velke spokojenosti obzvlaste uklizecu slamy praktikoval s MF 40, ale ne kazdy kombajn ma slusne udelanou listu na strane pohonu. Na DF mi leva strana hodne vali obili ve stence, takze radsi prosekavam nez bych clunkoval....
Deutz -Fahr Ectron 5530 H

Příspěvky: 60
Registrován: 17 bře 2006 16:50

Příspěvekod honzabru » 30 srp 2006 14:41

Nevíte někdo něco nového o lexionech 600 ze Zemspolu Dešná? Třeba jestli pojedou v září na Slovensko sekat slunečnice nebo se vrhnou až na kukuřice.

Uživatelský avatar
Příspěvky: 516
Registrován: 29 pro 2005 17:04
Bydliště: Louny

Příspěvekod Polci » 17 zář 2006 15:43

V Německu už dělají na Lexionu 600 první tovární úpravu - vyříznou tam otvor ze strany u motoru, aby mohla lépe vrtule vyfukovat prach ven. Dost jim totiž hořely... Ale to nebyl pouze problém Lexionů 600 - http://www2.traktorpool.de/suchen/detai ... _id=573214

Příspěvky: 147
Registrován: 23 lis 2005 13:23
Bydliště: Vých.čechy

Příspěvekod xslayer » 17 zář 2006 15:44

tož pěkně jim sfoukla takové škody

Uživatelský avatar
Příspěvky: 365
Registrován: 04 dub 2006 21:24
Bydliště: Ostrov (Karlovarsko)

Příspěvekod Martin x » 17 zář 2006 21:51

hmmm,tak to nepotěší :roll:

Uživatelský avatar
Příspěvky: 257
Registrován: 30 pro 2005 19:32
Bydliště: MladoBoleslavsko

Příspěvekod vasek » 26 zář 2006 13:28

Polci píše:V Německu už dělají na Lexionu 600 první tovární úpravu - vyříznou tam otvor ze strany u motoru, aby mohla lépe vrtule vyfukovat prach ven. Dost jim totiž hořely... Ale to nebyl pouze problém Lexionů 600 - http://www2.traktorpool.de/suchen/detai ... _id=573214

To můžu potvrdit,že hoří.Jistý soukromník,který má několik farem po republice si letos pořídil lexe 600 a dvakrát mu zahořel,jednou od turba a podruhé udajně od elektroinstalace v kabině.No docela poprask na co se od něj očekává a co stojí. :shock:

Uživatelský avatar
Příspěvky: 806
Registrován: 17 lis 2005 10:49
Bydliště: Blansko

Příspěvekod Petrrrr » 14 říj 2006 12:28

Nedávno se ke mně dostala informace, že někde u Prahy jezdí dva Lexioni 600 s 11m lištou. Myslím, že je to dost nepravděpodobný, ale co když.....? Nevíte o tom někdo něco? Dík

Příspěvky: 562
Registrován: 12 lis 2005 11:19
Bydliště: České Budějovice

Příspěvekod jirka » 14 říj 2006 18:52

Zajímavé, leč mám na to svůj názor. Halvně rozměe 11 metrů mi přijde divný. Vím o tom, že claas by měl dělat lištu 12 metrů pro lex 600, vím taky o tom, že by to mělo dělat pro ně i Biso. Ale 11 metrů, o tom nic nevím. Ale taky nevim vše, že.

Uživatelský avatar
Příspěvky: 163
Registrován: 24 úno 2006 19:49
Bydliště: Kobylnice (okr. BRNO)

Příspěvekod Stepan » 14 říj 2006 19:04

Taky bych spiš čekal 12metrovou kosu než 11ti. Ale aji 11timetrova by stala za vejlet do Praglu, rozhodně je to bliž jak letět do améru. :lol:

Uživatelský avatar
Příspěvky: 244
Registrován: 14 lis 2005 22:00
Bydliště: Praha

Příspěvekod Zetor » 14 říj 2006 20:07

Jeden soukromnik tu Lexiona 600 skutecne ma, o druhem u Prahy nic nevim. A ze by mel 11-metrovou listu se mi hodne nezda, jednak to sem skoro nikdo oficialne nedodava, zadruhe by s ni Lexion 600 mel problemy. Musel by se s ni plazit, ledaze by byl mizerny vynos. To sou listy do Ameriky, kde 50 metraku z hektaru je pomalu rekord. Nicmene mozne to je, nemuzu to poprit ani potvrdit, ale nezda se mi to.

Uživatelský avatar
Příspěvky: 516
Registrován: 29 pro 2005 17:04
Bydliště: Louny

Příspěvekod Polci » 16 říj 2006 16:21

Co vím, tak se tu motá u Prahy jedna 600 s lištou 9 m Vario. Prý už také hořela ,ale nějak to přežila... Jinak už jsou v Německu první kousky na prodej ,tak kdo má vypasenou kasičku má do čeho investovat :lol:
Na počátku příštího týdne bych se chtěl zajet podívat do Bavorska na jednu 600 s 12 řádkem na kukuřici. Zkusím něco nafotit, ale s mým fotografickým uměním to asi nebude na nějaké zveřejňování :oops:

Příspěvky: 33
Registrován: 29 lis 2005 13:50

Příspěvekod milcamechos » 16 říj 2006 21:10

Nazdar chlapi, před hodinkou sem cestou z Prahy na dálnici míjel 2 kamiony - jeden vezl obilní lištu a druhej Lexiona 600 majitele z Kmětiněvsi - měl to napsaný na kombajnu.Je to v okrese Kladno, nedaleko Prahy.Tak přemýšlím kam s ním jeli a proč...
Milan

Příspěvky: 60
Registrován: 17 bře 2006 16:50

Příspěvekod honzabru » 17 říj 2006 16:24

to Polci:
Ahoj, moc by mě potěšilo, kdybys ukořistil nějaký fotky 600ky s kukuřičnym 12 řádkem... Kdybys to nechtěl dávat na net tak aspoň třeba soukromě... šlo by to? Jo a ještě jsem se chtěl zeptat na tu úpravu 600ky ohledně sání, tahleta úprava je až pro sezónu 2007 nebo už se to dělá?

Příspěvky: 130
Registrován: 27 bře 2006 17:02
Bydliště: Slovensko

Příspěvekod JARO » 17 říj 2006 18:01

CLAAS je specialista na sklizeň

Uživatelský avatar
Příspěvky: 365
Registrován: 04 dub 2006 21:24
Bydliště: Ostrov (Karlovarsko)

Příspěvekod Martin x » 17 říj 2006 18:22

no tak to je fakt nářez. :shock: Kdo neuvidí neuvěří. Neni tam nikde napsanej důvod proč se to stalo? Němčinu moc neovládam

Příspěvky: 562
Registrován: 12 lis 2005 11:19
Bydliště: České Budějovice

Příspěvekod jirka » 17 říj 2006 18:35

To Jaro: Čo na to hovorím? Že je to sice zajímavé, ale název tohodle vlákna je Lexion 600 a věř mi, že vim jak Lex 600 vypadá a tohle to tedy neni- Leda hoooodně maskovanej. Takže mi v tom nedělejte bordel. beru pokud se diskuze vyvine určitým směrem, je pak lbý to přehazovat, ale tohle je uplně OFF TOPIC, takže ne ne ne.

PředchozíDalší

Zpět na CLAAS

Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 26 návštevníků