CLAAS TUCANO

Uživatelský avatar
Příspěvky: 516
Registrován: 29 pro 2005 17:04
Bydliště: Louny

Re: CLAAS TUCANO

Příspěvekod Polci » 14 bře 2009 21:32

to Apolo: Vskutku si myslím, že 540 by měla mít 6,6 maximum. Utáhne i 7,5. U nejsilnějšího Tucana bych se 7,5 opravdu nebál. Ten motor na to má a stroj také. Ale C9 vyladěná na málo koní jako v 540... Tam si opravdu nejsem jistý. Vím co ty motory dokážou "předvést".
Jinak některé názory a diskutující mě také zarážejí... :roll:
to shooter: Má cenu se do toho plácání hloupostí připojovat :idea:

Uživatelský avatar
Příspěvky: 116
Registrován: 27 říj 2008 11:51

Re: CLAAS TUCANO

Příspěvekod martinott » 15 bře 2009 07:54

NEni pravda s tymi lištamy to netreba prehánať......Vid príklad: Minulu sezonu som jazdil zo 440 evo z 6 m lisčou, kolega jazdil z 450 6,6 lišta ja som mal tek o tých 5 ha denne viac než on.... čože v takom polahnutom je lepšia vždy menšia lšta.....Dalej mame tucano na to by som neodporučoval 7,5 lištu lebo v kopcoch viletíá zataženie motora až and 100%..... no a bohato tam stačí 6,6 metra bredsa to nemá ani také parametre ako lexiony ako bubon sitá a tam..... Taky 540 ked sa jazdí len po rovine jasné že kombajn nemá problém zobrať aj 7,5 lištu ale akonáhle prijde kopec tak tam asi dosť dostane na hubu motor lebo stále ho drzažť skoro v plnom zatažení to je bláznivé.... :)

Uživatelský avatar
Příspěvky: 612
Registrován: 15 led 2007 09:04
Bydliště: Opava

Re: CLAAS TUCANO

Příspěvekod VonVagel » 15 bře 2009 15:06

A o tom to je, kazdy ma jine podminky,pozemky, pocet ha. Takze kazdy si nakonec vybere listu dle sveho uvazeni. Me mrzi jen to ze zemedelci obecne maji strach z list z vyssim zaberem...
To martinott: uz se tady obevilo i par fotek od jirky600 na Bilovecku jezdil tento rok Lex600 s V900 rekl bych ze 60% pozemku polehliny...dle slov obsluhy lista s tim nemela problem...
Když CLAAS tak jedině LEXION 595R s C516-30...

Víte o tom, že se díky svému počítači můžete přímo účastnit skutečných vědeckých výzkumů?
http://www.czechnationalteam.cz/

Uživatelský avatar
Příspěvky: 403
Registrován: 28 zář 2007 21:13

Re: CLAAS TUCANO

Příspěvekod lukasbranka1 » 15 bře 2009 17:47

souhlsim jezdil jsem listu 9,15 m a nejvetsi problem byl s kamenim a hlavne krive pole pokud byla aspon nejaka rovina tak s polehlinama nebyl problem ale bacha pokud by u teto listy nefungoval autocontur a pritlak jak ma tak na ruku to skoro nejde skousel jsem to a nakonec zvitezily pocitace bez nich to proste dneska nejde

Uživatelský avatar
Příspěvky: 24
Registrován: 22 led 2009 00:05
Bydliště: Slavkov u Brna

Re: CLAAS TUCANO

Příspěvekod Apolo » 15 bře 2009 23:11

to Polci: nemůžu s tebou souhlasit. Nechápu, proč Lexion s výkonnějším motorem by měl mít menší lištu než Tucano. Navíc všichni hodnotíte výkonnost stroje jenom podle motoru. Ta je přece dána celkovou konstrukcí. Ze zkušeností vím, že je pro výkon stroje lepší mít větší lištu. A pokud jezdí v kopcích, tak je to ještě důležitější. Takže pro 540 určitě 7,5m doporučuji ji i pro 540C.

Uživatelský avatar
Příspěvky: 516
Registrován: 29 pro 2005 17:04
Bydliště: Louny

Re: CLAAS TUCANO

Příspěvekod Polci » 16 bře 2009 07:58

to Apolo: V pohodě. Tuto "kacířskou" myšlenku jsem získal po svezení s Tucanem 450 s lištou 6,6 m v okolí Chemnitzu. Žádné velké kopce, ale ten stroj si s tou lištou hrál v 8 t pšenici. Kdo s ním má zkušenosti větší, možná je jiného názoru. Neříkám, že 7,5 je na ten stroj ideál, ale nebál bych se jí. Nic více jsem ve svém příspěvku nenapsal.
Ohledně 540 či dokonce 540C. Je to konstrukčně 6 vytřasadlový Lexik, ale u 540C hodně přidušený na motoru. S motorem C9 máme své zkušenosti. Jde jak pila, ale nezvládá zátěžové špičky. Najednou padne o 200 ot/min a kombajn vypadá, že se rozskočí. Máme jej v 460 a 550 a musím říci, že ten starší ještě jde, ale ten nový to je skokan :idea: Proto jsem si dovolil říci, že pro tento motor naladěný "na slabo" v 540 a slaboučký motor v 540 C bych viděl reálně spíše 6,6 než 7,5. Ale pokud na ně někdo pověsí 7,5m či 9m, jen a jen jeho věc. Věřím, že pak se s námi podělí o zkušenosti.
Snažím se hodnotit něco, co jsem si vyzkoušel, ne dle prospektů či nějakého fabrického výplodu (viz srovnávací tabulka výkonnosti Claas pro řadu 400,500 a 600). Nehodnotím stroj nikdy pouze podle motoru (u ostatních diskutujících jsem si toho také nijak nevšiml), ale u 540C to jinak nejde, dobrá bedna,ale motor.... Je jisté, že pokud má někdo jiné zkušenosti, vede se diskuse a rád se nechám poučit a poradit od někoho, kdo s tím strojem jezdí a ví, že na Tucano 450 lištu 7,5 ne a na 540C ano... :wink:

Uživatelský avatar
Příspěvky: 24
Registrován: 22 led 2009 00:05
Bydliště: Slavkov u Brna

Re: CLAAS TUCANO

Příspěvekod Apolo » 16 bře 2009 22:11

Schválně jsem se do této debaty připojil, protože názor na velikost lišty ke stroji je většinou špatný a dojde se k tomu, že se zvolí špatná kombinace a stroj má pak malý výkon a vysokou spotřebu. Všeobecně je vždycky větší lišta lepší než menší. Když porovnám Lexiony 560, 550, 540 a 540C tak je mezi nimi rozdíl "jen" v zásobníku a výkonu motoru. Z hlediska průchodnosti jsou na tom úplně stejně. Takže pokud nebude pro stroj omezující motor, tak všechny stroje budou dělat stejný výkon. Jestli na některý z těchto strojů dám malou lištu, snižuje se jeho výkon oproti ostatním strojům. Ne vždy se dá malý záběr kompenzovat vyšší rychlostí ( a mě stojí jenom větší spotřebu).
Ještě horší je názor: "máme hodně kopců, tak chceme menší lištu". Málokdo si uvědomuje, že hodně výkonu ve svahu odebírá pohyb stroje (přece jenom váží něco mezi 20-25 tunami) a nezáleží tak moc na velikosti lišty. Takže stroj pojede do kopce stejně rychle, ale velkou lištou zaplní stroj víc a udělá větší výkon než s lištou malou. A rozdíl ve spotřebě je mnohem znatelnější. Jenže dokud si to sami nevyzkouší, tak si to málo kdo uvědomí.

Uživatelský avatar
Příspěvky: 516
Registrován: 29 pro 2005 17:04
Bydliště: Louny

Re: CLAAS TUCANO

Příspěvekod Polci » 17 bře 2009 08:43

Jsme všechni rádi, že jste se do této debaty připojil. Bedna u níže napsaných vytřasadlových Lexionů řady 500 je stejná, ale 540 a 540C limituje slabý motor. Proto bych řekl, že je lepší 6,6. Ne kvůli průchodnosti. U Tucana 450 se mi ten motor zdál o dost "agilnější", proto si dovolím tvrdit, že nebude mít s tou lištou 7,5 problém z hlediska výkonu motoru. Je jasné, že by mohl narazit zase z hlediska průchodnosti. U většiny podniků v ČR (vyjímky potvrzují pravidlo...) se však pohybují výnosy v normálním roce na takové úrovni, že si myslím, že průchodnost Tucana je i na tuto lištu dostačující...
Ostatně o Lexionu 570 také kolují různé báchorky o neskutečné průchodnosti, když bedna je ve skutečnosti z 520/530 pouze s rotory a jetstreamem... Tak ať mi někdo vypráví, že to dělá vyšší výkon než 480... To jsem však trochu odbočil od tématu.
Jinak s vaším názorem vcelku souhlasím. Do těch kopců je to vcelku jedno. Lexiky větší kopce stejně nevyjedou :D . Co bych viděl za pozitivum na širší (a těžší) liště je, že se do kopce trochu více zatíží přední, povětšinou jediná hnaná, náprava.

Uživatelský avatar
Příspěvky: 24
Registrován: 22 led 2009 00:05
Bydliště: Slavkov u Brna

Re: CLAAS TUCANO

Příspěvekod Apolo » 17 bře 2009 18:20

Tak jak jsi říkal, je to mimo toto téma, ale Lexion 570 opravdu dokáže, za určitých podmínek, dosáhnout lepšího výkonu, než Lexion 480 nebo 580 se starými rotory. Je to dáno stavem zralosti porostu.

Uživatelský avatar
Příspěvky: 516
Registrován: 29 pro 2005 17:04
Bydliště: Louny

Re: CLAAS TUCANO

Příspěvekod Polci » 18 bře 2009 10:10

Jsou i okamžiky, kdy mi v 480 naprásklala 118 Maxi s lištou 6 m (hořčice). V extrému zase kdysi naše 460 "potupila" Lexion 600... Myslím, že si rozumíme a bavíme se o výkonových průměrech za žně. Pak asi 570 neudělá za stejných podmínek to samé co 580 či 480 :idea: ... S celkovou plochou sít (nebudeme tam doufám počítat oněch cca 0,5 m2 na prodloužené dráty systému JetStream a vyvedený vzduchový kanálek na foukání dozadu, které si tam Claas připočetl), plochou odlučování a velikostí šikmáku je to pořád nějak omezené...To jí nikdo nepřidá. Ale opět jsme pryč od Tucana. U Tucana je to to samé vzhledem k oné 540. Také je Tucano "scvrklejší". Nedovolil bych si tvrdit, že Tucano udělá celosezónně více než 540... Pouze jsem si dovolil napsat (krátkou zkušeností podloženou) myšlenku, že by ono Tucano nemělo s tou lištou 7,5 takové problémy jako 540C či 540...

Uživatelský avatar
Příspěvky: 24
Registrován: 22 led 2009 00:05
Bydliště: Slavkov u Brna

Re: CLAAS TUCANO

Příspěvekod Apolo » 18 bře 2009 22:57

Mám vyzkoušené, že je 570 za většiny podmínek srovnatelná se 480. Oba stroje jsou většinou omezeny ztrátami na sítech, a přesto že má 570 menší plochu sít, tak dokáže skoro stejnou průchodnost. Velký rozdíl je ale v rotorech, protože 570 dokáže výrazně změnit plochu separace, takže na síta nepadá tolik nečistot a slámy. Tím mají menší práci s čištěním a dosahují takového výkonu.

Uživatelský avatar
Příspěvky: 516
Registrován: 29 pro 2005 17:04
Bydliště: Louny

Re: CLAAS TUCANO

Příspěvekod Polci » 19 bře 2009 10:10

S 570 to vyzkoušené nemám, ale mám odježděn jeden rok na 580 s novými typy rotorů. Nevím, jak se tam dá měnit plocha separace? Pokud je myšleno zavírání předního dílu žaluzií (výbava na přání), tak tu možnost už měly i 480 (v jedné z roku 2003 to máme). Ta se však dá pouze zmenšit...
Je pravda, že u nových rotorů je méně ztrát na sítech, ale zase jsem nikdy na starých typech rotorů nezažil tolik potenciálních ztrát na rotoru při vlhčí slámě...Takže každé má pro i proti. Jistě, že nové typy rotorů jsou dle mého názozu pro průchodnost lepší, ale zrovna tak je to plocha šikmáku, koše, sít a při drcení i šíře řezačky.Při sklizni na jednom poli s Lexionem 600 jsem nepozoroval ve 4 t řepce nějaký výrazný rozdíl ve výkonu 580/600. I když by podle oněch "prospektových" srovnání měl být cca 20% ve prospěch Lexionu 600. To samé 480/580. Tam byl výraznější rozdíl pouze v šíři lišty. Pokud by na té 480 měl 9m, neujel bych mu ani o metr. V řidiči to nebylo... Bohužel není v mnoha případech schopen ty stroje naladit ani specialista od autorizovaného dovozce...Takže mi hloupí, co v tom sedíme možná nedokážeme naplno využít potenciál těchto strojů. Třeba se to za pár let naučíme a naplno ten potenciál využijeme. Třeba nás na to někdo proškolí, či se něco dozvím tady na fóru.
Od pár prodejců z Německa mám potvrzeno, že pokud si berou zákaznící 570 jako náhradu za 480, jsou většinou zklamáni (výkonem i spotřebou) a rychle je dávají zpět. Pak většinou berou 580... Více bych tuto diskusi nezarvával. Jedná se přece jen o Tucano. O 570 nemám moc více co říci, kdyby něco rád si vyměním zkušenosti po sz.

Uživatelský avatar
Příspěvky: 24
Registrován: 22 led 2009 00:05
Bydliště: Slavkov u Brna

Re: CLAAS TUCANO

Příspěvekod Apolo » 19 bře 2009 23:35

Jestli jsi odjezdil sezónu s 580 a nevíš jak a k čemu je změna plochy separace :shock: , tak je někde chyba. :( Opravdu jde o ty klapky. Ale to je opravdu na dlouho.

Uživatelský avatar
Příspěvky: 172
Registrován: 10 pro 2006 19:52
Bydliště: Dolní Dunajovice

Re: CLAAS TUCANO

Příspěvekod Metalica » 20 bře 2009 10:41

Pánové držte se prosím tématu CLAAS TUCANO. Osobní věci si řešte přes SZ, na psaní o lexionech jsou tu jiná témata. Děkuji.

Uživatelský avatar
Příspěvky: 612
Registrován: 15 led 2007 09:04
Bydliště: Opava

Re: CLAAS TUCANO

Příspěvekod VonVagel » 15 led 2010 14:23

Zajimalo by me jestli u rotoroveho Tucano 480/470 pujde neco delat z rotorama(krome zmeny otacek)... Teoreticky by mohlo jit privirani rotoru...
Když CLAAS tak jedině LEXION 595R s C516-30...

Víte o tom, že se díky svému počítači můžete přímo účastnit skutečných vědeckých výzkumů?
http://www.czechnationalteam.cz/

Příspěvky: 34
Registrován: 22 říj 2007 19:58
Bydliště: Slovensko

Re: CLAAS TUCANO

Příspěvekod Jarino88 » 09 úno 2011 20:48

Zdravím ...niekto kto by mal nejaké skúsenosti ohladom TUCANA 480-470 potešili by aj nejaké čisla spotreba, aka je idealna širka lišty atď Ďakujem :D

Uživatelský avatar
Příspěvky: 174
Registrován: 21 říj 2006 17:51
Bydliště: Nymbursko

Re: CLAAS TUCANO

Příspěvekod Petr K » 10 úno 2011 11:40

Loni jsem mohl několikrát vidět Tucano 470 s V750. Podle mě ideální lišta pro tento typ. Dodám pár dat z jednoho dne: Pšenice ozimá, výnos 9t/ha. Ve stojatým porostu nebyl problém jet 5 - 6km/h při nízkých ztrátách. Majitel preferuje minimalizaci a proto se sekalo velmi nízké strniště. Ještě bych chtěl zdůraznit drtič slámy active spreader který perfektně rozhodil slámu po celé šířce záběru, opravdu jsem byl mile překvapen když to porovnám např. s místnímy NH CX. Spotřeba byla v průměru 18l/ha. Jestli je to hodně nebo málo nechám na vás. Tento stroj mě velice nadchnul svojí "hltností" i v takovémto porostu, byl jsem velice mile překvapen. Ještě dodám že byl vybaven síty TM6 a v létě to bylo první Tucano v ČR s těmito síty.
Zpráva agentury TASS:
Na sovětsko-čínských hranicích napadla skupina čínských tanků sovětský poklidně orající traktor. Ten palbu opětoval a po zničení všech tanků v klidu odlétl.

Uživatelský avatar
Příspěvky: 612
Registrován: 15 led 2007 09:04
Bydliště: Opava

Re: CLAAS TUCANO

Příspěvekod VonVagel » 10 úno 2011 21:14

Netusil jsem ze do Tucana jde dat drtic a metac s rozhozem v cele sirce zaberu. Vim ze tam je metac jako v rade Lexion. Ale pokud si dobre vzpominam drtic je mechanicky prestavitelny jako na starych MEGACH...pokud by byl radialni tak musi byt prece ovladany hydraulikou... Ty sita TM6 jsem netusil ze tam jdou ale to zas neni takovy konstrukci problem.
Když CLAAS tak jedině LEXION 595R s C516-30...

Víte o tom, že se díky svému počítači můžete přímo účastnit skutečných vědeckých výzkumů?
http://www.czechnationalteam.cz/

Uživatelský avatar
Příspěvky: 612
Registrován: 15 led 2007 09:04
Bydliště: Opava

Re: CLAAS TUCANO

Příspěvekod VonVagel » 10 úno 2011 21:17

A tak to fakt jde:) Dival jsem se na stranky dovozce, stejny system jaky byl na Lex600 na TechAgru. Divil jsem se tomu ze jsem videl dve Tucana 480 s V750 a ty mely tu starou klasiku....
Když CLAAS tak jedině LEXION 595R s C516-30...

Víte o tom, že se díky svému počítači můžete přímo účastnit skutečných vědeckých výzkumů?
http://www.czechnationalteam.cz/

Příspěvky: 52
Registrován: 05 črc 2010 20:45

Re: CLAAS TUCANO

Příspěvekod jenik.p » 10 úno 2011 22:35

Tucano 470 idealní lišta 7.5m, spotřeba se nedala měřit, protože se přejíždělo z maku do ležáku pšenice. Jediné co mi vadilo, že ten motor potřebuje močovinu

Příspěvky: 34
Registrován: 22 říj 2007 19:58
Bydliště: Slovensko

Re: CLAAS TUCANO

Příspěvekod Jarino88 » 10 úno 2011 23:32

A tak to by sa malo dať jazdiť aj bez toho asi nie? Inak až to je to tucano s tou mriežkou čudoval som sa čo to tam ma za aku nádrž tak to bude zrejme na tu močovinu, inak zaujmavé že nikde nič o tom nepíšu.

Příspěvky: 52
Registrován: 05 črc 2010 20:45

Re: CLAAS TUCANO

Příspěvekod jenik.p » 11 úno 2011 17:08

Bez močoviny poklesne výkon motoru na polovinu a to nejde sekat ani náhodou, začnou padat otáčky motoru při sebemenšim zatížení.

Uživatelský avatar
Příspěvky: 612
Registrován: 15 led 2007 09:04
Bydliště: Opava

Re: CLAAS TUCANO

Příspěvekod VonVagel » 11 úno 2011 22:48

Co to tady vykladas? jakou mocovinu? To me chces rict ze Tucano 470 r.v. 2010 jezdi na mocovinu? Sry ale tomuhle neverim...proste to tak neni!
Když CLAAS tak jedině LEXION 595R s C516-30...

Víte o tom, že se díky svému počítači můžete přímo účastnit skutečných vědeckých výzkumů?
http://www.czechnationalteam.cz/

Příspěvky: 52
Registrován: 05 črc 2010 20:45

Re: CLAAS TUCANO

Příspěvekod jenik.p » 11 úno 2011 23:44

Nevěř, mě stál ten kombajn na dvoře 3 dny a jednou mi došla pak jsme ji scháněli po benzinkách tam namě čuměli jak telata co to po nich chci. Nakonec jsme sehnali u Schell 10l za 500kč.

Uživatelský avatar
Příspěvky: 612
Registrován: 15 led 2007 09:04
Bydliště: Opava

Re: CLAAS TUCANO

Příspěvekod VonVagel » 12 úno 2011 15:23

* MB OM 926 LA* engine
* CAT C 9 engine
* Tier III/ EuroMot 3a
* Common rail technology
* Optimised combustion process
* Better engine performance
* Low fuel consumption
* Optimal power transmission
* Fuel tank capacity up to 750 litres

Zakladni info, kdyby tam byla mocovina tak to tam je napsane...
Když CLAAS tak jedině LEXION 595R s C516-30...

Víte o tom, že se díky svému počítači můžete přímo účastnit skutečných vědeckých výzkumů?
http://www.czechnationalteam.cz/

Uživatelský avatar
Příspěvky: 174
Registrován: 21 říj 2006 17:51
Bydliště: Nymbursko

Re: CLAAS TUCANO

Příspěvekod Petr K » 12 úno 2011 20:09

S tou močovinou potvrzuji. Musela tam být. Jinak předpokládám že se bavím o stejným kusu jako jenik.p -- byl to kombajn z JaSu? (předváděčka)

Uživatelský avatar
Příspěvky: 612
Registrován: 15 led 2007 09:04
Bydliště: Opava

Re: CLAAS TUCANO

Příspěvekod VonVagel » 13 úno 2011 12:25

Tak to nechapu, v Tucano 470 je mocovina a v Tucano 480 neni...
Zitra zavolam svemu prodejci:) A zeptam se....proste jen nechapu kdyz jsou vsude oficialni informace ze nema tak jak to ze ma:D
Když CLAAS tak jedině LEXION 595R s C516-30...

Víte o tom, že se díky svému počítači můžete přímo účastnit skutečných vědeckých výzkumů?
http://www.czechnationalteam.cz/

Uživatelský avatar
Příspěvky: 612
Registrován: 15 led 2007 09:04
Bydliště: Opava

Re: CLAAS TUCANO

Příspěvekod VonVagel » 13 úno 2011 15:07

NA internetu jsem nasel ze MB dela tento motor s mocovinou...akorat porad nechapu proc je to v tom Tucanu kdyz to tam byt nema/nemusi... Na druhou stranu nechapu vyrobce/dovozce proc se nepochlubi prvni sklizeci mlatickou na svete ktera pouziva mocovinu! Dalsi vec je proc je to v Tucanu ktere ma cca.300k kdyz motory MB jsou v silnejsich strojich firmy CLAAS...

Engine (standard) Mercedes-Benz OM 926 LA
EU emissions standard Euro 5 / EEV
System BlueTec® SCR diesel technology
Output [kW] max. 210
Displacement [cm3] 7200
Cylinders/arrangement 6 / in-line, vertical 6/vertical
Torque max. [Nm] at engine speed 1120 at 1100 rpm

To: jenik.p omluva za to ze jsem neveril....pokud muzes zjisti vice info proc to tak je...
Když CLAAS tak jedině LEXION 595R s C516-30...

Víte o tom, že se díky svému počítači můžete přímo účastnit skutečných vědeckých výzkumů?
http://www.czechnationalteam.cz/

Příspěvky: 52
Registrován: 05 črc 2010 20:45

Re: CLAAS TUCANO

Příspěvekod jenik.p » 13 úno 2011 15:09

Tucano 470 má motor mercedes 480 má Caterpillar. Byla to předváděčka z JaSu u nás končila žně.

Příspěvky: 52
Registrován: 05 črc 2010 20:45

Re: CLAAS TUCANO

Příspěvekod jenik.p » 13 úno 2011 15:18

Ono to moc k chlubeni neni. Je sice pěkné že kombaj pomalu "vyfukuje čistější vzduch než nasává", ale podle mě to spotřeba nafty a močoviny nemuže vykoupit. A složitost všech systémů se dostala přes unosnou mez! (ComonRail, John Deere od letošního roku filtry pevných částic, atd)

PředchozíDalší

Zpět na CLAAS

Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 1 návštěvník