LEXION 540
LEXION 540
Pešti čo si myslite o týchto mašinách....... Ja som práve bil v Nemecku si jeden vybrať a som hodne zvedavej čo to zo seba dostane...
Re: LEXION 540
Tak prvně jsem chtěl napsat něco hodně jadrného na slohové zvratky kolegy martinotta,ale budu se věnovat tématu. Koncem 70. a v průběhu 80. let minulého století, kdy jsem se začal aktivně zajímat o zemědělskou techniku, neměli to vedoucí a technici podniků jednoduché ve výběru techniky, prostě museli brát to co bylo a neřešili otázku, jak s tím je kdo spokojený. Mnohdy se prováděly různé úpravy a vynálezy, ale to by byla odbočka od tématu. Postatně hůře na tom byli mechanizátoři a šéfové podniků v době kdy se otevřel volný trh a bylo možné si koupit to co se mi hodilo a nebo co se mi líbilo, bohužel bez zkušeností. A potom to vypadalo tak že pokud si soused koupil červený traktor já sem si koupil zelený, aby jsme si mohli závidět. Časem se ukázalo co ta která technika dokáže a mohlo se porovnávat. Proběhlo mnoho různých testů, probíhají předváděčky, lidé si předávají zkušenosti, viz. Farmweb, a tak se ještě v téhle době divím tomu že si někdo dokáže pořídit stroj aniž by o něm něco věděl a potom zjišťuje drby, co a jak. Takže nechápu co tě vedlo k výběru zrovna tohoto stroje a když už tě tak uchvátil, tak se radši ani neptej.
Každý člověk má právo na můj názor.
Re: LEXION 540
Ja som si uz zistoval vopred asi pol roko o otm stroji kazdy ho vychvaloval, tak som dal na jejich radu. No ale este chcem vediet na com mam davat pozor co ma ny tom vylešit a tak. Ja stroj nekupim bez toho aby som si ho poriadne preveril. mal som vela odporucani aj od predajcou tychto strojou bud 550 alebo 540 no kedze nebola žiadna 550 v ponuke tak som zobral 540. Neni som au taky hlupy aby som kupil stroj bez toho aby som o nom nieco vedel. Uz som mal skusenosti s takýmito ze sa to potom sralo a neslo to poriadne. Ale teraz si na to dávam velký potzor aby som nekuli macku vo vreci.
Re: LEXION 540
Nic proti, ale chtěl bych si popovídat s tím, co chválil 540 se širší lištou než 6,6m... O 540C se snad nikdo kromě záhumenkářů nebavil
Jinak máš nafocené stroje "jako z prospektu" 


Re: LEXION 540
Mozem ta uvistit ze to neni z prospektu to som fotil ja, no ale pre mna to je akurat bo kam chodíme dopodnikou nikde nechcu vetsie listy.... a spravi to iste akoi niejaka 580 z 9 m listou.... Som o tom presvedcený
Re: LEXION 540
Pokud máte kolego lištu 6,6, tak OK. Párkrát si cvičně vyměníte vstřiky na motoru a bude to v cajku. Bohužel ta C9 takto naladěná víc neutáhne a pokud jezdíte v kopcích s většími výnosy, vzpomeň si na mě...550 je o nějaký koník silnější, tak 7,5 snese...ale žádný ohňostroj to také není. Nebudu polemizovat, zda udělá či neudělá více než 580 s 9m...To víš zřejmě sám nejlépe, jinak by jsi to sem nepsal
Jinak k těm fotkám. Věřím, že z těch sekcí sezóna atd. jsou vaše, ale ta na úvod zřejmě néé
Že někde ve vašich končinách jezdí takováto sestavička lisu a traktoru a ještě 570 s oboustranným laserem a GPS silně pochybuji. Leda, že by jsi to pak prodal Claasu do jejich prospektu "Frühkauf 2006 i 2007"
To se pak omlouvám...a gratuluji, že jsi dostal přednost před firemními fotografy.

Jinak k těm fotkám. Věřím, že z těch sekcí sezóna atd. jsou vaše, ale ta na úvod zřejmě néé

Že někde ve vašich končinách jezdí takováto sestavička lisu a traktoru a ještě 570 s oboustranným laserem a GPS silně pochybuji. Leda, že by jsi to pak prodal Claasu do jejich prospektu "Frühkauf 2006 i 2007"

Re: LEXION 540
Lotos 1. sezonu sem dostal LEXIONA 540 s 6,6m vorio listou. Mel za sebou asi 130 Ha. Lista fungl nova. Sezonu jsem odjezdil bez jedine mechanicke poruchy. Jedina zavada byl ucpany hruby filtr nafty: uplna strata vykonu. Motor C9 A CET v tom slape uplne bez problemu, za celou dobu nenahlasil "ze uz nemuze" a to jezdime i v kopcich. Jedina nevyhoda toho motoru je ze musi dlouho tocit aby chytil. Mel sem tam servis ale ti mi rekli ze je tak motor je tak postavenej. K tem triskam. Kdyz tam budes davat dobrou naftu tak to bude v pohode a rada sevisu " alespon jednou za mesic dojit nastartovat aby se nafta v soustave vymenila.
Re: LEXION 540
6,6 Vario to utáhne...to už jsem výše psal.Gratuluji, že to vstřiky vydržely
I po ucpaných filtrech. To nesvědčí o fajnové naftě...Já mám s těmi vstřiky trochu jinačí zkušenosti. A s naftou to nemá co do činění. Odcházejí tam gumičky, dostává se tam olej...Ale to jistě ví ti servisáci, co tak fajn radí. Jak to mám ale v zimě natočit, to neporadí...V mrazu to je opravdu unikát...

Re: LEXION 540
nie ten prvý obrazok tam je z netu....... to neni naše jasne..... jo jasne ja bych mnel mát 540 z V660 skoro v plnej výbave nová lišta má 300 motohodín....
Re: LEXION 540
Přímou zkušenost s 540tkou nemám, vzhledem k přečíslování s řadou 400, nahrazuje výkonově typ 450 a s tím jsem měl možnost vyzkoušet si lištu 7,5m, ale je to opravdu na hraně, ale pozor tenhle kombajn měl ještě Mercedes motor, který lépe zvládal zátěžové špičky. Letos jsem měl možnost vyzkoušet si několikrát 550tku a byl jsem upřímně zklamaný z toho jak se ten CAT C9 dokáže přidusit v každé polehlině a při větším náporu na buben jdou otáčky prudce dolů. Navíc v půli sezony začal pokuřovat modře, o spotřebě a úbytku oleje ani nemluvit. Elektronické motory se ve většině případů startují v zimě hůř, protože déle trvá než řídící jednotka zaregistruje tlak paliva a nastaví motor na správný předvstřik, obzvlášť CAT C9 je specialita, zeptejte se bagristů co jezdí v zimě a mají tam tyto motory.
Každý člověk má právo na můj názor.
Re: LEXION 540
Ještě takovou poznámečku. Vždy mě poměrně zneklidňuje, když se objeví na trhu s ojetými stroji mnoho strojů určitého typu okolo 500 Mth. To je však bohužel případ 540,540C a 570. To o něčem svědčí. Pokud se hledají 550,560,580 či 600, není jich tam rozhodně tolik....
Re: LEXION 540
nechcem sa tu s nikým hádať ale 540 nemá C9, tam je nejaký iný Cat o objeme 7,2 litra. K tej C9. Tento rok som dostal nový Lexion 550. Zhruba po 200 mth nám odišla jedna tryska. Servis od Cat povedal, že vraj voda
A za tých 400 mth čo sme na ňom natočili cez leto spapal dolievaním cca 15 litrov oleja. Neviem, ale ne zábeh sa mi to zdá až príliš moc a videl som už zopár 550-tiek s novým motorom. Ten dlhší štart je spôsobení Common raill-om. Uvidím čo bude budúci rok

ked stroje tak jedine Deutz-Fahr a Fendt
Re: LEXION 540
ospravedlnujem sa...zle som pozrel... 540 má C9...540C má C6.6 ... a kedy ti asi príde tá 540?
ked stroje tak jedine Deutz-Fahr a Fendt
Re: LEXION 540
No neviem či viem dobre, ale servisák od CLAASU mi vravel, že CAT-y nemajú common-rail, vysvetľoval mi to pri xerione, tam bola C9-na a po 260mth odišli 4 vstrekovacie trisky, dlhí štart k tomu sa vyjadrovať nejdem, zimný štart ten motor ani nepozná, lebo vôbec ani nechytí, žiadne reči že stačia dve otočky kľuky kým riadiaca jednotka nastaví čo má....to sú len reči ktoré ten motor vôbec nespĺňa 

Re: LEXION 540
Ja to byl startovat asi pred mesicem a bylo to jen tak tak. Jednou sem baterku musel nechat odpocinout. Resili jste nejak rychlost pri prejezdu na silnici? Vezli jsme ho asi 70 Km a bylo to nekonecny... ale ted uz jede okolo 27km/h
Re: LEXION 540
Ako ste to spravili, prepojili ste čidlo na prevodovke, akú mate prevodovku automat alebo manuál??????
Re: LEXION 540
No tak všetky lexiony rady 500 majú radené rýchlosti elektrohydraulicky si mal asi to na mysli....ja som šiel necelých 300km rýchlosťou 20km/h a to bolo nekonečné, to je taká blbá rýchlosť že všetko sa ti v kombajne trasie....a sranda bola keď ma obiehali kombajny
....inak to odblokovanie rýchlosti sa nerobí na prevodovke, ale vedľa kabiny viac to tu nechcem rozpisovať

Re: LEXION 540
Môžme si o tom popísať na SZ, lebo ja som na 400 vykrátil čidlo a tým sa zvýšili otáčky motora a išiel okolo 29.
Re: LEXION 540
Řada 400 jde poladit pouze cívkou... U řady 500 je to trochu složitější a jde to více způsoby.V centrální elektrice samozřejmě také, ale pozor na překlemování přes diagnostický port. Můžete si odpálit základní desku a ve velmi ojedinělém případě i řídící elektroniku motoru....Takže to přenechat někomu, kdo tomu rozumí a pokud možno má překlemovaný i stejný typ stroje.
Re: LEXION 540
No...cez ten port je to haklivé, lebo je tam strašne veľa konektorov, zatiaľ som to videľ robiť iba tadiaľ a chcem sa opýtať koľko vám na lexoch 500r vydržia tie gumy na rozmetačoch, nie je tam lepšie dať namiesto toho radšej nejaký tenký plech 

Re: LEXION 540
650 Mth, ale bude to letos na výměnu. Vystřihneme je z pasů na chmel, ty by měly vydržet.
Re: LEXION 540
Prepojili jsme konektor na prevodovce. Je to asi nejjednodusi. Ty lopatky na rozmetadlech jsou asi na dve sezony.
Re: LEXION 540
No mne vydržali jednu sezónu cca 900ha, tak si myslím že tam bude hádam dať lepšie tenký plech namiesto tej gumy...nemalo by to podľa mňa vadiť...
Re: LEXION 540
No s tím plechem nevím... dej vědět, jak to funguje. Jinak čidlo na převodovce je nejjednodušší, pokud to není v záruce. Ta plomba se musí strhnout. U těch nových už to nechce pobrat pouze klemu. Musí se to "ošetřit" i v základní desce.
Re: LEXION 540
Výhoda toho, že keď to prepojíš cez ten port a niečo sa stane tak to môžeš dať naspäť...v podstate to iba odpojíš...
Re: LEXION 540
vedel by si my to podrnbne popsat ako sa to roby, a ked sa da tak aj poslat niejakd foto kde co ako. Diky
Re: LEXION 540
Zadna plomba se strhavat nemusi. Jen sundas konektor z cidla, udelas si takovej mezikus a zase to nastrcis. Mam ho na fotce.....
Kdo je online
Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 1 návštěvník