John Deere 9880 STS

Příspěvky: 1427
Registrován: 17 lis 2005 18:03
Bydliště: okolí Vyškova

Příspěvekod Jan Sedlák » 31 kvě 2006 16:48

Dobře že záběr musím respektovat. Ale v tomto případě se srovnávají mlátičky, kde jedna jezdila a většinou jste ji viděli se záběrem 7,5m, a druhá kterou jste viděli převážně se záběrem 9m. AFX je hodně výkonná mlátička, má taky pořádny síta, je to "dělo" CR zrovna tak. A tlačí k nim prodejci menší lišty. A vedle toho se staví další stroj který je tu s 9m záběry. těch 9m je už dost na naše velky výnosy.
Jedna STSka s 7,6m lištou tu je, Agrochema družstvo na Třebíčsku.
A po druhé stránce, v kombajnech je v ČR na prvním místě Claas, pak NH a další jsou všichni až pak ti ostatní. Jenže už i ten Claas má ztráty.....

Příspěvky: 60
Registrován: 17 bře 2006 16:50

Příspěvekod honzabru » 31 kvě 2006 16:48

HarvestSmart reguluje pojezdovou rychlost, o přesnost se stará Autotrac.

Uživatelský avatar
Příspěvky: 222
Registrován: 21 led 2006 14:18
Bydliště: Žamberk

Příspěvekod stalinrio » 31 kvě 2006 17:28

honzabru píše:HarvestSmart reguluje pojezdovou rychlost, o přesnost se stará Autotrac.


Jo, o přesnost se stará LaserPilot, o pojezdovou rychlost CruisePilot... Co tam máš dál??? :?

Uživatelský avatar
Příspěvky: 516
Registrován: 29 pro 2005 17:04
Bydliště: Louny

Příspěvekod Polci » 31 kvě 2006 17:50

Tak s tím HarvestSmart to moc nechápu. Možná mi to někdo vysvětlí. Je tam nějaké čidlo, které je asi součástí ztrátoměru a to zpomaluje pojezdovou rychlost pokud jsou ztráty vysoké... Dotaz - kdo jezdí kombajnem, tak ví, že ztráty na sítech mají zpoždění tak 5-10 s. Pokud vjedu do nějakého zapleveleného fleku s tímto systémem, tak mě to zpomalí, když z něj vyjedu... U axiální mlátičky bude vést tento systém při zpomalení k vyšším ztrátám... :wink: Jedna úvaha - Asi bude lepší systém MF nebo Claase 600, ty to mají v šikmáku..
to honzabru: Tak jsi s těma ztrátama začínal na 0%, pak jsi přidal na 1%, teď už jsou to 3% a už tu začínáš omlouvat vysoké ztráty ekonomikou, mzdama, výkonem 72 ha. S tím možná uspěješ u nějakých šílenců, ale u většiny podniků by na tebe asi nedobře koukali. To samé na službách. Tam by jsi přijel se smlouvou a vysvětlil jim to hezky polopatě: Přijede mistr s STS, bude dělat 70 ha za den, z tuny vám tam 100 kg vysype, vy budete strašně rádi, zaplatíte mu za to 2000 Kč za hektar a to co tam po něm zůstalo budete likvidovat ještě za rok... :lol: Znám hodně lidí, kde by se člověk s takovou argumentací otočil a asi by mu hořely podrážky.Nevím, jestli je to nějaká strategie JD s tímto pojetím sklizně, ale co asi mají dělat, když vysoké výnosy neumí... v té Mechanizaci to bylo popsané přesně tak, jak to píšeš :roll:
Ten zemědělec pěstuje tu pšenici 10 měsíců, snaží se o nějakou ekonomiku té plodiny a slušný výnos. Pak tam někdo přijede a začne tam prosazovat "ekonomické" ztráty. Asi každý chce maximální výkon a věř, že většina výkonných sklízecích mlátiček by "polítala" 70 ha denně - a ještě by to zasila, ale o tom ta sklizeň snad není. Nebo jsem zaspal dobu.... :P
Nevím, kolik má JD prodaných STS v bývalém NDR, ale žádný ohňostroj to není. Hlavně ve spolkových zemích, kde jsou slušné výnosy - Sasko-Anhaltsko, Braniborsko a Meklembursko-Přední Pomořany - tam si moc neškrtnou-je tam o dost více NH CR, Case AFX i Claasů 580/600. Nebo prodávají synergicky barvu 8) jako zde v Čechách.... Kolikpak z těch podniků co má STS má jen kombajn a neměli již předtím koupené třeba traktory.... :?:

Příspěvky: 60
Registrován: 17 bře 2006 16:50

Příspěvekod honzabru » 31 kvě 2006 18:09

to Polci:
S tebou nemá cenu se bavit, pořád si vedeš svou. Už jsem to uzavřel. Ten kdo má traktor určitý značky chce i kombajn tý samý značky, to ale dělají úplně všichni, nevím proč se pořád oháníš s JD. Stejně tak se to dělá s Case, NH,... Nemluvil jsem o žádných službách. Když budu mít já svůj kombajn na vlastním poli, tak si dobře spočítám jestli je lepší ušetřit 8 litrů na hektar paliva a na mzdě, nebo mít o 1% lepší ztráty. Jasně že to teď ženu trochu do extrému. Taky nechci aby bylo za kombajnem centimetrová vstva. Ale při vysokym výkonu a dobré spotřebě je podle mě 2% ztráty přijatelná hodnota. Ty 3% už moc ne, to uznávam... 0-1% mi říkal ten kombajnér že dosahujou čistoty, nikoliv ztráty, to jsi špatně četl.. Podle mě se to dá ustát ty ztráty do těch 2%, to není zas tak závratná hodnota. a HarvestSmart je právě dobrá věc na tohle, aby udržovala výkonost v závislosti na ztrátách. A to že ve východním Německu jezdí víc CR a AFX tak o tom bych silně pochyboval, počítám žes to jen tak plácnul.

Příspěvky: 32
Registrován: 28 pro 2005 11:14
Bydliště: Vysočina

Příspěvekod roman » 31 kvě 2006 18:27

to honzabru.Co to kecáš za hovadiny.Rikaš že kdo má traktor jedné značky,tak kupuje ten samej kombajn.to možná u vás.Hele jezdil jsem několik let skombajnem John Deere a můžu ti říct jenom to že to je vylepšená šestnactka.At je to 2064,2264,sts,cts,wts všechno na jedno brdo.A s těma stratama k těm se nebudu vyjadřovat.Někteři z Vás opravdu posuzujou kombajny jenom z toho co napíšou v Mechanizaci zemědělství.

Příspěvky: 60
Registrován: 17 bře 2006 16:50

Příspěvekod honzabru » 31 kvě 2006 18:38

Tak ještě jednou, za přijatelný ztráty považuju při vysokým výkonu a výborné kvalitě zrna kolem 1,5%... Omlouvam se za svojí nerozhodnost, trochu jsem to hnal do extrému. Pokud v pšenici 8,5 tuny sklidíte 8,3 tuny tak bych řekl že je to v pohodě. A myslím si že kvalitní obsluha dokáže s pomocí již několikrát zmiňovaného HarvestSmart udělat i při těchhle ztrátách 1,5% vysoký denní výkony. STS není nějakej protrženej buben, ze kterýho se sype všechno co šlo dovnitř... Podle mého názoru dokáže jet se stejnýma ztrátama s pomocí elektroniky jako třeba AFX. Oproti jiným kombajnům jsou ty ztráty trochu vyšší, to uznávám. Jinak HarvestSmart je dobrej hlavně na to aby mlátička jela dobře na velkých plochách, kvůli 5 metrům plevelu se to nedělalo. Pokud bude pole zaplevelený celý tak pojede dobře, teda aspoň bude fungovat HS. O dobré jízdě rozhodnou i jiné aspekty.

Příspěvky: 167
Registrován: 07 pro 2005 17:58

Joska

Příspěvekod Joska » 31 kvě 2006 18:42

A nebo jsou případy kdo má traktor JD tak má taky kombajn Claas nebo NH :D

Příspěvky: 32
Registrován: 28 pro 2005 11:14
Bydliště: Vysočina

Příspěvekod roman » 31 kvě 2006 18:47

harvest smart si myslim že nem takovou cenu jak ho vychvaluješ.Je to jako u Claase s nastavovánim plodin.Určitě to bude nastavený na ideální podmínky,takže zase si to bude muset řidič upravi sám.Je to jenom nějakej výmysl nějakýho amíka,kterej zase někdo musí zaplatit.a kdo to zaplatí no my zemědělci.

Uživatelský avatar
Příspěvky: 516
Registrován: 29 pro 2005 17:04
Bydliště: Louny

Příspěvekod Polci » 31 kvě 2006 19:38

to honzabru: opravdu se snažím tu neplácat něco, co nemá hlavu a patu :oops: Pořád jsi - mě hloupému - nevysvětlil ten slavný HarvestSmart... Já to také uzavírám, pokud nemá cenu se se mnou bavit... Pro mě je to s tebou také ztráta času. Je lepší diskutovat na tomto fóru s někým, kdo o tom má nějakou páru... :o

Příspěvky: 60
Registrován: 17 bře 2006 16:50

Příspěvekod honzabru » 31 kvě 2006 19:49

to Polci:
Neřekl jsem že jsi hloupej. Je tam nějaký čidlo který sleduje ztráty na sítech a podle toho upravuje pojezdovou rychlost. Já nevím přesně jak je to mechanicky udělaný, nehrabal jsem se v tom ani mi nikdo k tomu žádný podrobnosti neřekl. Chtěl jsem jenom říct že to je udělaný když jedeš porostem tak si zvolíš ztráty a kombajn si seřizuje rychlost, samozřejmě že tam bude spoždění, ale je to stavěný na celý pole, kde to přináší patřičnej efekt. Na nárazový situace typu 2 metry plevel to není. Neurážej se, nemyslel jsem to tak. Není pro mě ztráta času s tebou diskutovat. Ale jak přesně to je udělaný nevim, nejsem mechanik JD

Příspěvky: 60
Registrován: 17 bře 2006 16:50

Příspěvekod honzabru » 31 kvě 2006 19:54

to Polci:
Možná se o to stará čidlo v kláskovém dopravníku, který vrací nevymlácené klasy zpátky do rotoru.

Site Admin
Uživatelský avatar
Příspěvky: 315
Registrován: 12 lis 2005 00:23
Bydliště: blízko Olomouce

Příspěvekod Martin » 31 kvě 2006 20:04

Honzo mě to zas tak technicky nezajima ,ale prosim tě jak to funguje za jizdy je to poznat že to neco děla ,myslim tim praxi. :?: ne prospekty ,diky

Příspěvky: 1427
Registrován: 17 lis 2005 18:03
Bydliště: okolí Vyškova

Příspěvekod Jan Sedlák » 31 kvě 2006 20:05

Jsou to dva systémy řízení ztrát a mlátičky.
1. jsou ztráty na sítech. Kdy čido ztrát vyhodnocuje hodnotu ztrát, (která by se měla dát navolit), tu pak vyhodnotí řídící jednotka a ta upraví rychlost nebo otevření sít.
2. je řízení pojezdové rychlosti na základě zatížení a množství hmoty.
zatím jsem teda tyto systémy neviděl v praxi ještě ale nebude to nic složiteho.

Příspěvky: 60
Registrován: 17 bře 2006 16:50

Příspěvekod honzabru » 31 kvě 2006 20:11

to Martin:
No viděl jsem to na tom poli jak jsem ti poslal ty fotky. To pole bylo dokonale rovnoměrný takže jsem nic zásadního neviděl... Ale není důvod proč by to nemělo fungovat, technicky je to tak jak řekl Honza Sedlák. Jak k vám půjde vedle do podniku ta STS tak bude taky v plný palbě? Pak to možná uvidíš sám...

Uživatelský avatar
Příspěvky: 244
Registrován: 14 lis 2005 22:00
Bydliště: Praha

Příspěvekod Zetor » 31 kvě 2006 20:14

Tam se vlastne ta pojezdova paka vychyli do maximalni polohy, ve ktere se aktivuje Harvest Smart a pri jakemkoliv vychyleni z maximalni polohy se to deaktivuje, napr na souvrati a pri objizdeni prekazek, pak se to da do maximalni polohy a zase to funguje. Melo by to mit dva rezimy, jeden na vykon, druhy na ztraty, ale nedokazu si moc predstavit, co ta mlaticka udela, kdyz zjisti ze ma ztraty, jestli se zacne sama stelovat, spis to bude hlavne na optimalni zahlceni kombajnu, coz je u axialu zakladni. Je to vsechno teorie, praxe bude asi o necem jinem, nicmene jedna STS tu bude v plne palbe, tak snad to bude mit.

Příspěvky: 562
Registrován: 12 lis 2005 11:19
Bydliště: České Budějovice

Příspěvekod jirka » 31 kvě 2006 20:19

To Honzabru: Nebudu se zůčastňovat této debaty, páč bych do ní nevnesl nic nového, ale nenechám, aby ses mi tu navážel do ostatních. Když dojde argumentace, je ten nejhloupější způsob zajít k osobním inzultacím. Tedy teď tvoje výpady mažu a ty se uklidni. Ok? Vím, že si každej svoje obhájí sám, proto to neberte jako že tu za někoho něco řešim, ale chci tu mít pořádek.
Jinak Polci a Roman zrovna maj na kombajnech už něco naježděno tedy tady šiješ malinko vedle.

Omluva všem za OT.

Příspěvky: 1427
Registrován: 17 lis 2005 18:03
Bydliště: okolí Vyškova

Příspěvekod Jan Sedlák » 31 kvě 2006 20:31

Ano je to jak to říkáš, páka se dá do max. polohy a ještě se zapne tlačítko a automatiku. To funguje i pro Green Star a automatiku na oba systémy. Je to princip jako u traktoru, kdy zapnete Green Star, Auto trac a APS( automat řazení)
U ztrát se upravuje rychlost, ale ty systémy jako samotny řídící jednotky a systém je jednoduchy, žádná složitost.

Příspěvky: 562
Registrován: 12 lis 2005 11:19
Bydliště: České Budějovice

Příspěvekod jirka » 02 čer 2006 07:23

Pnové, ani v nejmenším jsem nechtěl vaši diskuzi svým příspěvkem ukončit a moc mě to mrzí. Jen sem tu chtěl mít pořádek bez osobních útoků. Opravdu mě to mrzí.

Uživatelský avatar
Příspěvky: 516
Registrován: 29 pro 2005 17:04
Bydliště: Louny

Příspěvekod Polci » 02 čer 2006 08:45

to jirka: V pohodě, já myslím, že se to ukončilo samo. Já už k tomu nemám co říci, co jsem tu napsal, za tím si stojím a myslím, že dost lidí, kteří ty stroje znají z praxe a každé léto je někde potkají či se s nima svezou o nich mají také svůj názor...Ti už také řekli své. Je dobré, že pokud se to roztrhá do argumentů proti jednotlivým diskutujícím, je fajn, že to někdo utne. To bychom tu končili někde u hoých vět a osočvání se s horkou hlavou :P
Shrnuto podtrženo z mé strany - STS se tváří jako supervýkonná mlátička, ale její úroveň a výkony to mnohdy nedosahují. O úrovni ztrát nemá cenu se dále rozepisovat. Může to být dáno špatnou obsluhou či jinými okolnostmi, ale nikdo ze zastánců JD si nepřipustí, že to může být dáno konstrukcí stroje. Nemyslím si, že s těmi 20 stroji v ČR jezdí amatéři, kteří v tom sedí poprvé, ale já ještě neviděl na vlastní oči STS, která by jela bezproblémově (a to jsem jich viděl už asi 5 kousků). Tento stroj mě utvrdil, že JD zatím není (a nebyl) schopen vyrobit kombajn pro evropské podmínky sklizně. Tečka.

Uživatelský avatar
Příspěvky: 350
Registrován: 13 lis 2005 10:08
Bydliště: Valašsko

Příspěvekod Karel » 02 čer 2006 08:49

TPZ. No a nejsou ty ztráty hlavně kvuli tomu že je to kombajn spíš na kukuřici než na obilé?
Řekl sem do žní, je po žních. Zítra s ním jedu naposled.

Příspěvky: 82
Registrován: 14 lis 2005 18:59

Příspěvekod Zajíc » 02 čer 2006 09:34

to Karel: už jsem to tu někde psal a Polci to tu píše taky, JD neupravil STSku pro evropské podmínky jako například CASE nebo NH, na kukuřicejsou axiály jedinečný a na obiloviny to mlátí taky bez problémů s AFXem uděláš stejně kvalitní práci jako s Claasem a to je evropský kombaj

Uživatelský avatar
Příspěvky: 244
Registrován: 14 lis 2005 22:00
Bydliště: Praha

Příspěvekod Zetor » 02 čer 2006 11:37

kdyz uz tu mluvite o tom, ze STS je nejlepsi v kukurici, coz je nepopiratelne vzhledem k tomu, ze to je axial, videli jste ji nekdy mlatit kukurici? Abych pravdu rek, nikdy jsem nenarazil ani na fotografii, az do vcerejska, tak by me zajimalo jestli se tak hojne v ty kukurici pouziva u nas v republice.

Příspěvky: 1427
Registrován: 17 lis 2005 18:03
Bydliště: okolí Vyškova

Příspěvekod Jan Sedlák » 02 čer 2006 12:05

Používá. Agroservis Višňové-dvanáctiřádkový Geringhoff, zmiňované HNG Czech, Agrochema a Lukrom. V Lukromu jsem ji viděl napodzim 2004, v Jarohněvicích u Kroměříže pravda s osmiřádkovým adapterem.... Bylo se na co dívat. Kukuřice tomuto kombajnu by se neměly upírat. Ty umí celkem slušně.

Uživatelský avatar
Příspěvky: 350
Registrován: 13 lis 2005 10:08
Bydliště: Valašsko

Příspěvekod Karel » 02 čer 2006 12:37

Z valstní zkušenosti na stejnem poli Lexion 580 a STS 9880. Lex měl Conspeed 8ř. a STS Geringhofa taky 8ř. Claas měl vyšší ztráty jak celých klasu tak i zrna. Tím ale nechci říct že Lexion je špatný ani vychvalovat STS. ZAse proti tomu v pšenici mělo STS větší ztráty oproti Lexu. Ale nekupte ho když bylo tak levné.
Řekl sem do žní, je po žních. Zítra s ním jedu naposled.

Uživatelský avatar
Příspěvky: 136
Registrován: 15 lis 2005 01:10
Bydliště: Boskovštejn 6

Příspěvekod Vojtěch Rada » 02 čer 2006 17:21

Zdravím.Chvíli jsem tu nebyl a jak se to rozjelo. Tak k tomu HarvestSmart - mě by taky zajímala cena tady toho? Jak je známo u JD tak bych to typoval že se to pohrne do statisíců.
To Honzabru: Můžu vědět kde v ČR dělají pšenici výnost 8,5 t/ha jak jsi psal v jednom z přízpěvků?

Příspěvky: 60
Registrován: 17 bře 2006 16:50

Příspěvekod honzabru » 02 čer 2006 19:17

to Vojtěch Rada:
Na Moravě ale i v Polabí není problém najít pole co sypou přes 8 tun, v Německu mají i pole co dávají pšenici 11 tun.

Příspěvky: 81
Registrován: 24 lis 2005 21:23
Bydliště: zálesí-Havlíčkobrodsko

Příspěvekod HUGO » 05 čer 2006 09:48

Někdo řikal že je levnej...tak co stojí?
CNH JE BEST

Uživatelský avatar
Příspěvky: 136
Registrován: 15 lis 2005 01:10
Bydliště: Boskovštejn 6

Příspěvekod Vojtěch Rada » 05 čer 2006 12:44

To Honzabru: Já jsem z Moravy, myslím že jí znám tak nějak dobře, ale výnosy kolem 10 t u pšenice jsou ratrita, výjimky při výjmečně dobrém roce, takže kvůli jednomu poli za 5 let si nebudu kupovat STS

Uživatelský avatar
Příspěvky: 365
Registrován: 04 dub 2006 21:24
Bydliště: Ostrov (Karlovarsko)

Příspěvekod Martin x » 05 čer 2006 14:38

To já bych chtěl vidět pole o výnosu 10 tun.Myslim si,že u nás se takový pole bude hledat horko těžko a je to asi tak jak psal Vojta.Na co kupovat tak drahej kombajn,když jinej tu práci udělá taky,sice možná pomalejš,ale udělá. :roll:

PředchozíDalší

Zpět na John Deere

Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 1 návštěvník