nová řada John Deere T

Příspěvky: 211
Registrován: 18 úno 2006 22:54
Bydliště: Brno

nová řada John Deere T

Příspěvekod michal.Š » 05 zář 2007 21:01

Takže máme tu novou řadu T jejichž mláticí ústrojí se skládá s celkem 5ti bubnů. 1.mláticí 2. podavací k třetímu bubnu 3. buben který hmotu přehodí přes svou horní část tzv."přes sebe" 4. klasickej separátor 5. odmíták
Verze jsou:
T 550i - mlátící kanál 1400mm, 5 vytřásadel, 290k
T 560i - mlátící kanál 1400mm, 5 vytřásadel, 350k
T 660i - mlátící kanál 1670mm, 6 vytřásadel, 350k
T 670i - mlátící kanál 1670mm, 6 vytřásadel, 400k
Co si myslíte o téhle nové verzi a hlavně o nové mlátičce?
Také vám dnešní moderní kombajny připadají příliš přetechnizované?
Ba dokonce se při jejich ovládání cítíte jak v kanclu? Máme pro vás elegantní řešení.
Kupte si KOLOSA!
SK 6 Kolos - kombajn bez kompromisů!!!
Žádejte u svých regionálních prodejců ÚPZT.

Uživatelský avatar
Příspěvky: 516
Registrován: 29 pro 2005 17:04
Bydliště: Louny

Příspěvekod Polci » 06 zář 2007 08:29

To je bubnů jak v nějakém africkém folklórním souboru...
Myslím, že podobná koncepce, která tu byla u Claase Commadora se moc nechytla. Nepochopil jsem na co je tam ten buben č 3, který to honí "přes sebe"...
Stále se tu ale asi nepodaří odstranit slabinu nárazu relativně pomalé hmoty od šikmého dopravníku hned na rychle rotující mlátící buben...
Ještě mě v příspěvku zarazilo, že 5 vytřásadlová mlátička má mít 350 koní... Proti gustu žádný dišputát, ale to už se mi zdá malinko moc na teoretickou průchodnost toho stroje...
Ale jistě to bude bomba...alespoň marketingově. nechme se překvapit, co to předvede na poli.

Příspěvky: 13
Registrován: 01 pro 2006 18:52

Příspěvekod MAREK » 21 zář 2007 06:17

to polci- ještě jsi ten stroj neviděl ,nic o něm nevíš a už tady meleš zase takový keci. starej se o ten tvuj clas a nech ostatní být

Příspěvky: 694
Registrován: 20 led 2007 09:54
Bydliště: SLOWAKIA

Příspěvekod maclos » 21 zář 2007 07:15

MAREK píše:to polci- ještě jsi ten stroj neviděl ,nic o něm nevíš a už tady meleš zase takový keci. starej se o ten tvuj clas a nech ostatní být



Hustý :lol:

Inak som velmi zvedavý aký efekt prinesie tých 5 bubnov :shock:

Uživatelský avatar
Příspěvky: 612
Registrován: 15 led 2007 09:04
Bydliště: Opava

Příspěvekod VonVagel » 21 zář 2007 07:38

On ho sice nevidel. Ale ty uz asi jo?
Koncept Commandor se opravdu moc neosvedcil...cim vic bubnu tim horsi:)
btw: proc se divis tem konim? 5 bubnu musis necim pohanet:D

Příspěvky: 133
Registrován: 11 zář 2007 10:47
Bydliště: kladensko

Příspěvekod vsvarc » 21 zář 2007 07:54

MAREK píše:to polci- ještě jsi ten stroj neviděl ,nic o něm nevíš a už tady meleš zase takový keci. starej se o ten tvuj clas a nech ostatní být


to by mě zajímalo jaký keci máš přesně na mysli :?:

TO POLCI: ten 3. buben je tam proto aby lepší podával hmotu od 2. k 4. - vznikne tam takový oblouk a prodlouží se tim dráha hmoty - delší dráha = lepší separace (alespoň tak to asi mysleli u deerů) jak to bude ve zkutečnosti to ukáže praxe

.... zkuste se mrknout na http://www.deere.com/en_INT/ag_equipmen ... index.html
zemědělství není práce, ale styl života

Uživatelský avatar
Příspěvky: 516
Registrován: 29 pro 2005 17:04
Bydliště: Louny

Příspěvekod Polci » 21 zář 2007 10:01

to MAREK: Mistře, ještě jsem to opravdu neviděl. Tak si nechám poradit, co o tom soudíš ty. Možná by stálo za to si zopáknout pátou třídu základky. Čte to tu po tobě ty "keci" dost lidí...
to vsvarc: Je to možné, že to pomůže. Já tomu moc nevěřím. Opravdu to ukáže jen praxe. Ale každý, kdo zvyšoval počet bubnů se musel potýkat s lámavou slámou, velkým propadem a špatnou slisovatelností některými typy lisů...

Příspěvky: 17
Registrován: 21 srp 2007 14:56

Příspěvekod Fantomas » 21 zář 2007 11:20

Taky jsem ho viděl zatím jen na obrázku a jsem toho názoru, že podobný systémy mlácení tady už dávno jezdí ( FNH, MF, ...). :idea: Jenom upravili tvar bubnů a tok slámy. A jak řekl Polci, neřeší to vůbec nárůst rychlosti při přechodu ze šikmáku pod buben. To má jen APS od Claasu. Podle mě zatím nejlepší a nejjednodušší systém. :lol: Rozhodně to zvýšení výkonu stroje asi pomůže a bude lepší než "zelená 516" (WTS).
A sou v prdeli.

Uživatelský avatar
Příspěvky: 612
Registrován: 15 led 2007 09:04
Bydliště: Opava

Příspěvekod VonVagel » 21 zář 2007 12:48

... k tomu navyseni v Zemedelskem tydeniku o je o T clanek. "Ocekavaji" navyseni vykonu o 15% oproti WTS

Příspěvky: 211
Registrován: 18 úno 2006 22:54
Bydliště: Brno

Příspěvekod michal.Š » 21 zář 2007 13:00

Tahle mlátička nemá s mlátičkou kterou měl commandor a bizon nic společného.
Také vám dnešní moderní kombajny připadají příliš přetechnizované?
Ba dokonce se při jejich ovládání cítíte jak v kanclu? Máme pro vás elegantní řešení.
Kupte si KOLOSA!
SK 6 Kolos - kombajn bez kompromisů!!!
Žádejte u svých regionálních prodejců ÚPZT.

Uživatelský avatar
Příspěvky: 516
Registrován: 29 pro 2005 17:04
Bydliště: Louny

Příspěvekod Polci » 21 zář 2007 14:37

Nikdo tu neřekl, že je to stejný princip jako Commandor a o Bizonu tu nepadlo ani slovo, ale navyšování počtu bubnů se konceptu Commandoru dost blíží... Commandor 8 bubnů. JD 5 bubnů a zatím vyřásadla... Ta budou zřejmě o to lépe prosívat tu rozmydlenou slámu na síta...Nechme se překvapit co to předvede na poli...

Příspěvky: 211
Registrován: 18 úno 2006 22:54
Bydliště: Brno

Příspěvekod michal.Š » 22 zář 2007 19:17

Neříkám že té stejnej princip, reagoval jsem na to, že to tady bylo hodněkrát k tomu připodobňováno, což je podle mého názoru naprosto zbytečné když to má vytřásadla. Jinak skoro stejný koncept mlácení měl i SK-6 Kolos už před 33 lety.

Příspěvky: 1427
Registrován: 17 lis 2005 18:03
Bydliště: okolí Vyškova

Příspěvekod Jan Sedlák » 23 zář 2007 22:04

Nebyl bych to já, kdybch v debatě o mlátičkách JD chyběl žejo. No každopádně jenom sem chtěl tolik. Tady tím Téčkem Jd možná vyřešil problem který tady nedávno někdo uvedl a dívá se na mě jako na blba když sem řekl že občas pomůže vypínání Hillmastera. Aby se zvětšil úhel sklonu vytřásadel a hmota se tam malinko déle zdržela a vyklepala.
Ty ztráty na vytřasadlech sem nějak pomíjel. Stávalo se to občas, když byla hustá pšenice s dlouhou slámou tak hlavní buben s odmítacím byl trošku málo. Tímto to JD vyřešil. Jak se to ukáže se ještě uvidí. V ječmenu to na škodu si myslím že nebude, v pšenici to možná bude mít účinnost nebo i problémy. Ukáže se, nicméně si myslím že určitou zaujatost vůči mlátičkám JD to zřejmě nevyřeší a špatnej kombajn to bude u spousty lidí dál. V létě sem tu psal o CTSce kde toho bylo v řádku.. Později sem se byl podívat ve vedlejším podniku kde pracují rovnou tři a tam byla naprostá spokojenost a bez problémů.
PS:škoda že ste neviděly práci konkurenčních mlátiček kde je po letošních žních široký zelený koberec z bohatých ztrát v ječmenu :shock:

Uživatelský avatar
Příspěvky: 516
Registrován: 29 pro 2005 17:04
Bydliště: Louny

Příspěvekod Polci » 25 zář 2007 08:19

Někdy je problém v ječmenu (letos to bylo ještě horší) identifikovat ztráty propadem a ztráty, které vyrobí kombajn. U ječmene vyklíčí i 1mm úlomek...a ještě vesele odnoží. Kdo umí ječmen bez koberce musel mít ohromné štěstí a kombajn velice dobře seřízen. Komu ale roste koberec z pšenice, tam už to je horší....

Příspěvky: 17
Registrován: 21 srp 2007 14:56

Příspěvekod Fantomas » 25 zář 2007 10:21

Pánové, musím s váma nesouhlasit. To že se to za kombajnem zelená není známka špatnýho stroje, ani řidiče, ani velkých ztrát. I při optimálních ztrátách to za kombajnem pěkně roste. Čisté pole za kombajnem je pozůstatek a přežitek z dob totality, kdy se jezdilo tzv. "beze ztrát". Ale každý stroj má povolené ztráty a kdo toho nevyužívá, tak jenom stroji snižuje výkon a zbytečně spaluje naftu. :evil:
A sou v prdeli.

Příspěvky: 592
Registrován: 04 bře 2006 22:09
Bydliště: Jižní Morava- Vysočina

Příspěvekod OŤAS » 25 zář 2007 19:40

Nikdy jsem se za svou práci nemusel stydět a zvlášť po ječmenech, v tom jsou naše DF bezkonkurenční, v pšenici už se muselo hodně experimentovat, neboť co odrůda to jinačí seřízení sít a větru ( i otáčky bubnu se musely měnit i během dne), ale koberec za nama nikdy nebyl. když se zelenalo pole tak většinou jen na souvrati. Jak říká Polci mnohdy vzejde taková pleva že nad tím zůstává i rozum stát a letos kdy na Moravě panují prakticky už od minulého podzimu abnormální sucha je až s podivem jak se některá pole zelenají. Letos se určitě na ztráty nehledělo a tak toho většina dravců hojně využívala a je to poznat.

Příspěvky: 17
Registrován: 21 srp 2007 14:56

Příspěvekod Fantomas » 25 zář 2007 21:17

Za ježdění beze ztrát se opravdu stydět nemusíš. Jen to svědčí o tom, že má kombajn ještě nějakou možnost ve zvýšení výkonu. Myslím to spíš na to, že pokud tě agronom nutí jezdit na hodně malý ztráty, tak je to špatně. Je daná určitá povolená hranice ztrát a rozhodně není nulová. A pokud stroj této hranice ztrát nevyužívá, je hodně potlačovaná jeho výkonnost. Zkoušel jsem se v tom trochu povrtat a vychází to hodně zajímavě. Ale to by bylo na nový téma.
A sou v prdeli.

Příspěvky: 592
Registrován: 04 bře 2006 22:09
Bydliště: Jižní Morava- Vysočina

Příspěvekod OŤAS » 26 zář 2007 13:41

V tom s tebou Fantomasi naprosto souhlasím, pokud chci výkon tak nemůžu bazírovat na každé plevě která vypadne už před lištou, vždycky to bude o kompromisu. Poměr výkon- spotřeba - ztráty - čistota se kolikrát hodně rozchází a není to jen značkou stroje, obsluhou, ale taky podmínkama kde stroj pracuje. Jinak se budou hltat hektary tam kde zaschlo zrno na nějakých 20q z hektaru a nebo při 80 a výš. Toto je na hodně dlouhé povídání, ale mně to baví :wink:

Příspěvky: 679
Registrován: 18 lis 2005 19:11

Příspěvekod Miro » 26 zář 2007 16:46

Niečo k T-čku, Síce všade spomínajú 5 bubnov (je to jasné toľko toho nemá nikto, škoda že na taký ťah neprišli u Fortschitta, hneď by bola 3-bubnová mlaťačka E-516/517), ale nejako už pozabudli že pod nimi majú len dva koše.

A jeden dotaz pre tých čo to videli. Ako je riešený pohon 3. bubna (opačné otáčky) a ako prinútia hmotu aby padala tam kde má a nelietala nad separátorom (4.bubon), prípadne sa nemotala na 3. bubon ?

Příspěvky: 17
Registrován: 08 led 2008 22:01
Bydliště: Vnorovy

Re: nová řada John Deere T

Příspěvekod PavelK » 15 bře 2008 22:59

Taková spousta konstruktérů :D :D a nikdo nevidí,že první 3 bubny jsou z CTS a zbytek přidali. O poškozené slámě bych docela pochyboval. Jak píše Miro, koše jsou jen pod dvěma bubna a po ostatních hmota jen sklouzne. Pokud někdo napíše vedle Téčka slovo Komandor, tak je zralý na sestup do druhé ligy.

Příspěvky: 592
Registrován: 04 bře 2006 22:09
Bydliště: Jižní Morava- Vysočina

Re: nová řada John Deere T

Příspěvekod OŤAS » 13 pro 2008 23:54

Mezi nama, hrnout slámu přes třetí buben vrchem není až tak velká novinka. V SSSR to měli vymyšlené už na KOLOSech a to na modelu SKPR- 8. Všeobecně je mi známo že JD musí mít velké ztráty výkonu v pohonech, a to i u starších modelů. Například nechápu proč musí mít 5.vytřasadlový model 350 koní výkonu motoru a k tomu 6. metrovou lištu, když stejně v plodinách nad 80q bude mít problémy se zpracováním omlatu na sítech, tzn. že výkon motoru v tomto případě nemůžu využít pro rychlejší jízdu v porostu.
Každý člověk má právo na můj názor.

Uživatelský avatar
Příspěvky: 612
Registrován: 15 led 2007 09:04
Bydliště: Opava

Re: nová řada John Deere T

Příspěvekod VonVagel » 14 pro 2008 23:25

T uz je prece na trhu od minuleho roku...toho nikdo nema aby nam rekl prakticke zkusenosti?
Když CLAAS tak jedině LEXION 595R s C516-30...

Víte o tom, že se díky svému počítači můžete přímo účastnit skutečných vědeckých výzkumů?
http://www.czechnationalteam.cz/

Uživatelský avatar
Příspěvky: 403
Registrován: 28 zář 2007 21:13

Re: nová řada John Deere T

Příspěvekod lukasbranka1 » 18 pro 2008 21:38

tady se zatim bjevila jedina zprava a to se slovenska ze jede ok . no my mame prodany jeden kus na pristi sezonu a urcite ho budu rozjizdet takze pak klidne napisu skutecnosti a NE JEN POLEMIKY JAKY TO BUDE STROJ

Příspěvky: 18
Registrován: 27 dub 2007 20:53
Bydliště: Východ Slovenska

Re: nová řada John Deere T

Příspěvekod kubiakk » 23 pro 2008 23:13

nechcem byt mudry, ale mame commandora z roku 1985 a sme s nim plne spokojny. Tie bubny to ma dost podobne s radou T ale to viete. Na FW kazdy pisal ze: seridit tento kombajn je matura, alebo ze ma straty jak prase a slnecnik nevie ani mlatit. Neviem k comu to bolo ale k starsej rade commandora urcite nie. V 8tonovej psenici boli straty uplne ale uplne minimalne, nastavovat tam dokopi ani nie je co, a v slnecniku ten kombajn ide jedna radost a taktiez straty minimalne. Za celu sezonu neodislo nic (iba remen co pohana klimu) a to ma 24 rokov. Myslite ze o 24 rokov budu tie "nove" kombajny stale tak dobre ako boli nove? Ak john deere vyriesi najmensie chyby v takychto bubnovych kombajnoch, claas bude mat co dohanat. Bubny maju podla mna len jednu nevyhodu, ze potrebuju silnejsi motor, nasich 275 koni taktiez na 8 bubnov moc nestaci.

Uživatelský avatar
Příspěvky: 516
Registrován: 29 pro 2005 17:04
Bydliště: Louny

Re: nová řada John Deere T

Příspěvekod Polci » 24 pro 2008 12:05

Vidíš, s tím připodobňováním k Commandoru by ti PavelK napsal, že jsi v druhé lize (viz příspěvek výše :D ). Jinak v 8 t pšenici Commandor nemá problémy. V přeschlém obilí s malým podílem slámy, hořčici a podobných plodinách je to horší...Tyto staré Commandory měly trochu jiné ty bubny než 228 CS, takže možná byl ten starší systém bubnů, co tam máte vy , lepší.

Uživatelský avatar
Příspěvky: 403
Registrován: 28 zář 2007 21:13

Re: nová řada John Deere T

Příspěvekod lukasbranka1 » 14 črc 2009 20:46

tak uz T mlati a prvni odezvy od obsluhy jsou jen skvele tvrdi mi ze bez problemu pojezdi CTS a STS jezdi uplne stejne jen s tim rozdilem ze sts ma liszu 9,15m a oni 7,6m
zatim jsou nekde zitny ostrov slovensko az dorazi domu tak jsem zvedavy na vlastni oci jak to funguje
pro upresneni je to JD T 660 hilmaster CC

http://www.youtube.com/watch?v=IToca8Z7 ... re=related

tady mate system vymlatu prijde mi strasne podobny NH CX

Uživatelský avatar
Příspěvky: 612
Registrován: 15 led 2007 09:04
Bydliště: Opava

Re: nová řada John Deere T

Příspěvekod VonVagel » 15 črc 2009 12:03

Sry ale porovnani JD rady T s NH je podle me trosicku podobne nic vic...u T jde prece hmota "i vrchem"...
Když CLAAS tak jedině LEXION 595R s C516-30...

Víte o tom, že se díky svému počítači můžete přímo účastnit skutečných vědeckých výzkumů?
http://www.czechnationalteam.cz/

Uživatelský avatar
Příspěvky: 403
Registrován: 28 zář 2007 21:13

Re: nová řada John Deere T

Příspěvekod lukasbranka1 » 15 črc 2009 19:45

samozdrejme ze to neni stejne ale je to nejpodobnejsi tvrdi ze pokud jde hmota pres prostredni prevadeci valec vrchem tak jde o hodne plynuleji a mene to poskozuje slamu podle animace to asi je pravda
http://www.youtube.com/watch?v=0a9ceOMr ... re=related
tady je cx

Uživatelský avatar
Příspěvky: 612
Registrován: 15 led 2007 09:04
Bydliště: Opava

Re: nová řada John Deere T

Příspěvekod VonVagel » 16 črc 2009 07:18

Ja bych pockal az bude T jezdit nekolikatou sezonu...pak se ukaze jestli tenhle 5-bubnovy koncept je spravna cesta...
Když CLAAS tak jedině LEXION 595R s C516-30...

Víte o tom, že se díky svému počítači můžete přímo účastnit skutečných vědeckých výzkumů?
http://www.czechnationalteam.cz/

Uživatelský avatar
Příspěvky: 403
Registrován: 28 zář 2007 21:13

Re: nová řada John Deere T

Příspěvekod lukasbranka1 » 16 črc 2009 21:56

souhlasim cas ukaze zatim se jevi velice dobre

Další

Zpět na John Deere

Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 1 návštěvník