fortschritt e 512

Uživatelský avatar
Příspěvky: 67
Registrován: 13 srp 2006 15:13
Bydliště: Olomoucko

Příspěvekod Pája » 02 led 2007 16:36

Byly i zeleny! Tipoval bych tak od roku 85, ale to je jenom odhad. Dokonce ty poslední měli motor z E514 a hydraulické zvedání koryta.

Příspěvky: 679
Registrován: 18 lis 2005 19:11

Příspěvekod Miro » 02 led 2007 19:37

Tie "zelené" sú od 1983 hore. Konštrukčne sú rovnaké, malé zmeny v pohonoch (namiestu trubky u-profil a tak....). Posledné 1988 majú vytrasadlá z E514 s inakším úchytom. Motory sú rovnaké s 514 až na vstr. čerpadlo, je inak nastavené a mazané olejom od motora (čo nebol až taký dobrý nápad :roll: )

Uživatelský avatar
Příspěvky: 46
Registrován: 30 bře 2006 21:49
Bydliště: Valašsko

Příspěvekod Smolík Petr » 03 led 2007 15:51

Jezdíl sem s 512 a olej sa mosel do vstř.čerpadla dolévat tak každé tři dni jedenkrát sme zapoměli,jeli sme po silnici se stolem na předu v nejužším místě nam to zdechlo za nama kolona aut a další kombajny to byl cvrkot jak sme skákali po motoře a nalévali :lol: :lol: :lol: bylo to v kopci aspoň že to brzdilo :!: :!: :!: Jinak stroje na tu dobu dobré pokud nepadal plocháč.Když si spomenu jak nás jelo po poli za sebů 12 to už neni ani pravda TO BYVALI ASPOŇ ŽNĚ.To už je dnes nostalgie.
Smolda

Příspěvky: 272
Registrován: 28 čer 2006 16:07
Bydliště: Pelhřimov

Příspěvekod martasek » 03 led 2007 20:06

mame doma posledni model 512 myslim ze je to rok 87 nebo 88 ted nevim je zelena a mam i cast pristrojovky asi ze 14 pac je proste trosku jina nez maj jine dvanacky a jinak kdyz funguje vetrak ketrej tam ma maga vykon a filtr tak je v tej boude prijemne!! lespi jak v zetoru! koulpili jsme ji tenkrat od statku a ma ted asi 1800MTH pravidelna priprava na sezonu a no problemo s ni, teda az na jedno, je to asi 5 let zpatky nam vylitla klikovka ven nikdo nevi proc :cry:
zetor rulezzzzzzz

Příspěvky: 299
Registrován: 18 úno 2007 18:46

Příspěvekod franta » 08 bře 2007 21:34

jo tihle stroje na svou dobu byli nad casove mne zaucal pan co snima jezdil a ten si je nemuze vynachvalit jezdili na premie a strati nesmeli mit veci jak 2 procenta a to se do nich bezne vdali

Příspěvky: 36
Registrován: 13 kvě 2006 11:50
Bydliště: Městec Králové

Příspěvekod Tomáš Boura » 29 lis 2007 12:20

Kdo ví...

Příspěvky: 211
Registrován: 18 úno 2006 22:54
Bydliště: Brno

Příspěvekod michal.Š » 29 lis 2007 20:08

E 512 byla 1968-82 modrobílá, 83-84 zelenobílá (odstín zelené byl u těch prvních jinej a méně kvalitní, barevné rozložení bylo stejné jak u modrobílých), 84-88 nová zelenobílá, celkově nový odstín a nové rozložení barev, byla i celozelená na kterých ta barva byla spíš více hnědá než zelená, ty jsou nejhezčí, vzlášť když je to v kombinaci s černýma naháňkama a jinýma částma v černé barvě 8)
Také vám dnešní moderní kombajny připadají příliš přetechnizované?
Ba dokonce se při jejich ovládání cítíte jak v kanclu? Máme pro vás elegantní řešení.
Kupte si KOLOSA!
SK 6 Kolos - kombajn bez kompromisů!!!
Žádejte u svých regionálních prodejců ÚPZT.

Uživatelský avatar
Příspěvky: 257
Registrován: 30 pro 2005 19:32
Bydliště: MladoBoleslavsko

Příspěvekod vasek » 05 pro 2007 20:13

Vím, že to patří tak trochu do jiného vlákna, ale přece jen mi to nedalo. :oops: viewtopic.php?t=2364

Příspěvky: 211
Registrován: 18 úno 2006 22:54
Bydliště: Brno

Příspěvekod michal.Š » 22 pro 2007 20:12

Má někdo zkušenosti s hydraulickým sklápěním komínu na E 512?
Také vám dnešní moderní kombajny připadají příliš přetechnizované?
Ba dokonce se při jejich ovládání cítíte jak v kanclu? Máme pro vás elegantní řešení.
Kupte si KOLOSA!
SK 6 Kolos - kombajn bez kompromisů!!!
Žádejte u svých regionálních prodejců ÚPZT.

Příspěvky: 45
Registrován: 23 pro 2007 17:49

Příspěvekod 10145 » 23 pro 2007 19:06

moja 512 ka

Obrázek
7211,10145, MDW514

Příspěvky: 240
Registrován: 07 úno 2007 08:13

Příspěvekod zemědělec » 23 pro 2007 22:01

hydraulické skládání komínu měla 512 s kterou jsem kdysi jezdil jako brigádník u SS, ovládalo se to pedálem a fungovalo bezvadně, ta 512 byla původně na vývoz do Francie a měla výkonější hydraulické čerpadlo a polstrovanou kabinu

Příspěvky: 211
Registrován: 18 úno 2006 22:54
Bydliště: Brno

Příspěvekod michal.Š » 24 pro 2007 13:11

to zemědělec
Jakou měla barvu, nebo spíš jak byla stará?
Také vám dnešní moderní kombajny připadají příliš přetechnizované?
Ba dokonce se při jejich ovládání cítíte jak v kanclu? Máme pro vás elegantní řešení.
Kupte si KOLOSA!
SK 6 Kolos - kombajn bez kompromisů!!!
Žádejte u svých regionálních prodejců ÚPZT.

Příspěvky: 240
Registrován: 07 úno 2007 08:13

Příspěvekod zemědělec » 25 pro 2007 14:48

Barva byla modrá a bílá s bílými disky kol, rok výroby 1980 .Taky spodní síto bylo žaluziové jako u Bizona.

Příspěvky: 45
Registrován: 23 pro 2007 17:49

Příspěvekod 10145 » 04 led 2008 14:57

nazdar. nemáte niekto skúsenosti s prerábaním pohonu kosy z 512 na E514?
7211,10145, MDW514

Příspěvky: 1
Registrován: 12 led 2008 22:33

Příspěvekod Hekttor » 12 led 2008 22:36

Pánové, prosím vás, nemohl by mi někdo poslat plánek E 512 či E 514 třeba z nějaké příručky a tak? Potřebuji jej ke stavbě modelu.
Předem díky! Jura

Příspěvky: 264
Registrován: 11 srp 2007 20:17

Re: fortschritt e 512

Příspěvekod kordl » 18 led 2009 22:33

Pořád se rozhoduju nad koupí 514. ale pěkná je hodně v ceně. Ted sem našel pěknou 512 prý z roku 1989 barva Khaki. vypadá opravdu pěkně. Ale co myslíte vy. Opravdu pěkná 512 nebo horší 514.

Příspěvky: 592
Registrován: 04 bře 2006 22:09
Bydliště: Jižní Morava- Vysočina

Re: fortschritt e 512

Příspěvekod OŤAS » 18 led 2009 22:56

Poslední E 512 sjela z výrobních pásů, v Singwitzu, v polovině roku 1988. Poté se výrobní linka začala chystat na plánovanou sérii E 524.
Každý člověk má právo na můj názor.

Příspěvky: 240
Registrován: 07 úno 2007 08:13

Re: fortschritt e 512

Příspěvekod zemědělec » 19 led 2009 20:28

kordl píše:Pořád se rozhoduju nad koupí 514. ale pěkná je hodně v ceně. Ted sem našel pěknou 512 prý z roku 1989 b
arva Khaki. vypadá opravdu pěkně. Ale co myslíte vy. Opravdu pěkná 512 nebo horší 514.

Zdravím, jezdil jsem s oběma a jsem jednoznačně pro 514.Navíc už hodně zlevnily a ten cenový rozdíl už není takový.Ale musím přiznat, že sám mám khaki 512 a výměnu za lepší pořád nějak odkládám :)

Uživatelský avatar
Příspěvky: 4
Registrován: 06 kvě 2009 15:27

Re: fortschritt e 512

Příspěvekod spevi06 » 06 kvě 2009 18:30

jo kombajn je to dobrý ale moc poruchový

Příspěvky: 592
Registrován: 04 bře 2006 22:09
Bydliště: Jižní Morava- Vysočina

Re: fortschritt e 512

Příspěvekod OŤAS » 06 kvě 2009 20:47

Tak jsou to stroje které už něco zažily a dnes vypovídají taky o tom jak se s nima zacházelo.Je rozdíl mezi kombajnem který jezdil na Hané kde jsou roviny a kámen nepotkáš a mezi kombajnem který sjezdil celou republiku včetně Slovenska a podhorských oblastí na Šumavě a Vysočině. Právě kopce se po letech na těchto strojích projevují v tom že rám už je unavený a kříží se což má za následek větší namáhání ložisek, hřídelů a vůbec extrémně namáhaných částí stroje. Já věřím tomu že kdyby se dala koupit fungl nová E 512 od téhož výrobce jako kdysi před 30-40 lety, tak to bude zase jeden z nejprodávanějších kombajnů, hlavně pro menší a střední farmáře.
Každý člověk má právo na můj názor.

Uživatelský avatar
Příspěvky: 323
Registrován: 03 pro 2007 20:33
Bydliště: Levice okolie (SR)

Re: fortschritt e 512

Příspěvekod CBS » 12 črc 2009 22:57

Dnes sme zahájili žatvu s E512 po tom, ako sme ju asi pred týždňom naštartovali po zime :) Najprv sme museli rozhýbať zaseknutý hrebeň vo vstrekovacom čerpadle a tiež tiahla spojky, doplnili oleja a premazali. Dnes sa do obeda ešte nedalo kosiť, tak sme čakaním na poli trocha utesnili nádrž montážnou penou a vymenili jedno zodraté púzdro na šneku, a potom sme sa pustili do pšenice :o

Příspěvky: 2
Registrován: 03 led 2009 00:06

Re: fortschritt e 512

Příspěvekod baki » 27 črc 2009 23:25

můžu e zeptat jaké všechny velikosti lišty se dávaly na 512 a 514

Příspěvky: 211
Registrován: 18 úno 2006 22:54
Bydliště: Brno

Re: fortschritt e 512

Příspěvekod michal.Š » 04 srp 2009 17:45

Na E 512 to bylo 4,2m a 5,6m. Na E 514 to bylo 3,6m, 4,2m, 4,8m, 5,6m. Nicméně na tu E 514 se vozila hlavně ta 4,2m.
Také vám dnešní moderní kombajny připadají příliš přetechnizované?
Ba dokonce se při jejich ovládání cítíte jak v kanclu? Máme pro vás elegantní řešení.
Kupte si KOLOSA!
SK 6 Kolos - kombajn bez kompromisů!!!
Žádejte u svých regionálních prodejců ÚPZT.

Příspěvky: 592
Registrován: 04 bře 2006 22:09
Bydliště: Jižní Morava- Vysočina

Re: fortschritt e 512

Příspěvekod OŤAS » 14 pro 2009 23:46

Každý člověk má právo na můj názor.

Příspěvky: 4
Registrován: 27 dub 2009 15:36

Re: fortschritt e 512

Příspěvekod kolot » 20 pro 2009 10:44

Ahoj na co má tahle na boku tu vrtulku to tam je někde nějaký chladič?
http://www.youtube.com/watch?v=Z0W3Sdu8T1s&feature=fvw
a na co je klasnˇování? mělo by to být něco u mlátícího koše.

Příspěvky: 592
Registrován: 04 bře 2006 22:09
Bydliště: Jižní Morava- Vysočina

Re: fortschritt e 512

Příspěvekod OŤAS » 20 pro 2009 23:52

Ta vrtulka je tam kvůli odmetání plev a prachu z hrubého síta před chladičem. Jde o tzv. dodosystém, protože si to tam dodělávali kombajnéři sami aby nemuseli ometat síta koštětem. Většinou se to řešilo různými ometáky z pryžových pásků a v tomto případě třeba vrtule která zvíří vzduch v prostoru nasávání vrtule do chladiče aby nedocházelo k již zmiňovanému usazování plev a rychlému zanášení chladiče prachem. Tyto ometáky se montovaly na předlohovou hřídel pohonu výtahů na které je i přetěžovací pojistná zubová spojka pro ochranu při zacpání výtahů zrní a klásků.
Klasňovací plechy vyplňují přední část mlátícího koše a používají se hlavně při výmlatu plodin které se hůř vydrolují z klásků, nebo pro ječmen aby se lépe ze zrn odlámaly ostiny. Při běžném výmlatu jsou v koši mezery a těmi hned od začátku propadává drobný omlat dolů na spádovou desku. Pokud se tyto mezery na začátku koše zakryjí dochází k intenzivnějšímu odrolu omlatu v úzké mezeře která se vytvoří mezi mlátícím bubnem a košem.
Každý člověk má právo na můj názor.

Příspěvky: 199
Registrován: 08 lis 2009 21:39
Bydliště: Hostice

Re: fortschritt e 512

Příspěvekod JJaris » 21 pro 2009 23:25

OŤAS píše:Ta vrtulka je tam kvůli odmetání plev a prachu z hrubého síta před chladičem. Jde o tzv. dodosystém, protože si to tam dodělávali kombajnéři sami aby nemuseli ometat síta koštětem. Většinou se to řešilo různými ometáky z pryžových pásků a v tomto případě třeba vrtule která zvíří vzduch v prostoru nasávání vrtule do chladiče aby nedocházelo k již zmiňovanému usazování plev a rychlému zanášení chladiče prachem. Tyto ometáky se montovaly na předlohovou hřídel pohonu výtahů na které je i přetěžovací pojistná zubová spojka pro ochranu při zacpání výtahů zrní a klásků.
Klasňovací plechy vyplňují přední část mlátícího koše a používají se hlavně při výmlatu plodin které se hůř vydrolují z klásků, nebo pro ječmen aby se lépe ze zrn odlámaly ostiny. Při běžném výmlatu jsou v koši mezery a těmi hned od začátku propadává drobný omlat dolů na spádovou desku. Pokud se tyto mezery na začátku koše zakryjí dochází k intenzivnějšímu odrolu omlatu v úzké mezeře která se vytvoří mezi mlátícím bubnem a košem.


Ty vrtule tam jsou podle mě od výroby. Klasňovací plechy se používájí myslím jen na ozimý ječmen, na kterém osiny velice drží a špatně se lámou proto je tam ten klasňovací plech, který by je měl olámat. Pro další plodiny by se mel od táhnout od síta aby se zvýšila plocha sít pro separaci zrna,

Uživatelský avatar
Příspěvky: 222
Registrován: 21 led 2006 14:18
Bydliště: Žamberk

Re: fortschritt e 512

Příspěvekod stalinrio » 22 pro 2009 01:31

Věř otasovi, ty vrtulky tam od výroby nejsou!! Je to DODO, na to německej mozek nikdy nepřišel, že se chladič může zanášet plevama... :D

Příspěvky: 592
Registrován: 04 bře 2006 22:09
Bydliště: Jižní Morava- Vysočina

Re: fortschritt e 512

Příspěvekod OŤAS » 22 pro 2009 10:59

Jeden z nejlepších systémů proti zanášení chladičů byl reverzní ofuk, který byl až na E 516, na ten ale taky nedošli přímo ve Fortschrittu :wink: :idea: .
Každý člověk má právo na můj názor.

Příspěvky: 114
Registrován: 21 led 2009 21:40

Re: fortschritt e 512

Příspěvekod premo » 22 pro 2009 12:45

stalinrio píše:Věř otasovi, ty vrtulky tam od výroby nejsou!! Je to DODO, na to německej mozek nikdy nepřišel, že se chladič může zanášet plevama... :D

To bys nevěřil ,ale německej mozek na to přišel akorát to vymysleli jinak přímo v návodu k obsluze je napsáno že při zanesení toho síta se mají na chvíli uzavřít žaluzie na chladiči a nečistoty odpadnou :lol:

PředchozíDalší

Zpět na MDW Fortschritt

Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 3 návštevníků