fortschritt e 514
Re: fortschritt e 514
Jarda X píše:Zdravím všechny kdo mají E 514, chci se zeptat těch kdo mají v E514 IFA motor kolik by měl mít otáček a kolik máte otáček na motoru. My máme maximum 1900 a zdá se nám to málo nebo je to tak správně?
v zátěži 1900-2000, bez zátěže 2100. V podstatě s tím jezdím 13 let a nikdy nebyl problém jak popisuje OŤAS
- Mr.Equable
- Příspěvky: 636
- Registrován: 24 bře 2011 12:18
- Bydliště: Mrtník
Re: fortschritt e 514
já s tim sice nejezdim, ale podle ucha, a když sem párkrát nahlídl přes rameno obsluze, tak se otáčky pohybovali kolem 2000.
Práce je to těžká, namáhavá a nikdy nekončící. Všichni jsme se pro ni rozhodli dobrovolně. Alespoň já jsem se rozhodl dobře. Do "fabriky" bych se nechtěl vrátit.
Re: fortschritt e 514
Moc Vám děkuji za vaše odpovědi. Necháme ho naladit na 2050, když bude bez zátěže.
Re: fortschritt e 514
to mi chcete říct, že jsem jedinej já takovej rasuška, co tomu tak topí kotlem?
Teorie je, když všechno víme, ale nic nefunguje.
Praxe je, když všechno funguje, ale nikdo neví proč.
My jsme spojili teorii s praxí: nic nefunguje a nikdo neví proč.
Praxe je, když všechno funguje, ale nikdo neví proč.
My jsme spojili teorii s praxí: nic nefunguje a nikdo neví proč.
Re: fortschritt e 514
Zdravím, chcel by som sa opýtat že z čoho pasuje 24 voltové čídlo teplomeru na 514-ku.
Re: fortschritt e 514
tak chlapci a je to tu, prednedavnom sme kupili konecne aj my nas prvy kombajn E-514, vzhladom k cene pre oko lahodnom stave, tak dufam ze nas potesi... sice som neobjavil ameriku, ale urcite budem mat pocas leta nejake otazky a rad si necham poradit...
Re: fortschritt e 514
Nevíte někdo zda se dá někde pořídit originál německý řetěz na pohony co jsou na liště? Náš český nepasuje úplně přesně na ozubená kola. Děkuji Jarda.
- Mr.Equable
- Příspěvky: 636
- Registrován: 24 bře 2011 12:18
- Bydliště: Mrtník
Re: fortschritt e 514
zkus agrowest, jestli ještě dodává. Mi budeme za chvíli taky řešit, už jsou dost vytahané. Dej pak vědět jestli jste sehnaly. díky.
Práce je to těžká, namáhavá a nikdy nekončící. Všichni jsme se pro ni rozhodli dobrovolně. Alespoň já jsem se rozhodl dobře. Do "fabriky" bych se nechtěl vrátit.
Re: fortschritt e 514
Agrowest středisko Přeštice a kdyz ne tam, tak v nejaké speciálce...u nás v okolí me napadá jen p. Aubrecht v Rokycanech
Re: fortschritt e 514
Tak nakonec se zadařilo v Agrozetu Třebíč, mám to cca 30km, ale jestli to bude i v ostatních Agrozetech netuším. Cena je 1460,- za 1bm a prý se to používá i na Classech.
Re: fortschritt e 514
Kolegové,
mám problém s výkonem motoru E 514. Většinou jezdíme s drtičem, pšenice hodně hustá, vysoká i s vysokým výnosem zrna. Otáčky motoru padají pod 1 800 ot. /min. Rychlost č. 1 + lehce přidáno na variátoru pojezdu. Motor byl loni převložkován a stejně to moc nepomohlo. Na čistící skříň se dostávají stébla slámy, kombajn nezvládá hmotu protřepat. Jsou poměrně tupé nože na drtiči což může také něco výkonu ubrat. Prosím o Vaše zkušenosti. Nahradit motor jiným? - IFA 6 VD, popřípadě upravit stávající?
mám problém s výkonem motoru E 514. Většinou jezdíme s drtičem, pšenice hodně hustá, vysoká i s vysokým výnosem zrna. Otáčky motoru padají pod 1 800 ot. /min. Rychlost č. 1 + lehce přidáno na variátoru pojezdu. Motor byl loni převložkován a stejně to moc nepomohlo. Na čistící skříň se dostávají stébla slámy, kombajn nezvládá hmotu protřepat. Jsou poměrně tupé nože na drtiči což může také něco výkonu ubrat. Prosím o Vaše zkušenosti. Nahradit motor jiným? - IFA 6 VD, popřípadě upravit stávající?
Re: fortschritt e 514
Ta sláma na sítech, možná do toho moc mlátíš. Pokud nezůstávají zrna v klasech, zkus povolit koš nebo snížit otáčky, to sežere hodně výkonu.Lištu máš 4.2m? A co regulátor, drží otáčky naprázdno nebo se rozbíhá? Jestli nedrží otáčky tak si při zátěži nepřidá naftu a motor nemá sílu.
Re: fortschritt e 514
letos jsem v 7-tunový pšenici jezdil 2+lehce přidáno na variátoru, místy 1+variátor na plno-tudíž můžeš vyloučit, že by kombajn nezvládal přísun hmoty už od výroby. to samý co popisuješ mi dělala taky a bylo to zlámanýma vatřásadlama, konkrétně ten první stupeň na nich úplně chyběl a místo toho aby sláma šla dál na vytřásky, tak se to cpalo za odmítákem a hodně toho šlo právě na síta. další problém byly sjeté mlatky na bubnu. jinak otáčky motoru 2100, trošku jsem ubral od minulého roku
Teorie je, když všechno víme, ale nic nefunguje.
Praxe je, když všechno funguje, ale nikdo neví proč.
My jsme spojili teorii s praxí: nic nefunguje a nikdo neví proč.
Praxe je, když všechno funguje, ale nikdo neví proč.
My jsme spojili teorii s praxí: nic nefunguje a nikdo neví proč.
Re: fortschritt e 514
standais píše:letos jsem v 7-tunový pšenici jezdil 2+lehce přidáno na variátoru, místy 1+variátor na plno-tudíž můžeš vyloučit, že by kombajn nezvládal přísun hmoty už od výroby. to samý co popisuješ mi dělala taky a bylo to zlámanýma vatřásadlama, konkrétně ten první stupeň na nich úplně chyběl a místo toho aby sláma šla dál na vytřásky, tak se to cpalo za odmítákem a hodně toho šlo právě na síta. další problém byly sjeté mlatky na bubnu. jinak otáčky motoru 2100, trošku jsem ubral od minulého roku
přesně tak, vetsinou chybí první síto na vytrasadle, zeskora tam není vidět je to az za clonou, a zezdola tím okynkem se tam taky maloco vykouká... taky jsem letos vyvařoval, než se kombajn odstavil, protoře sem privezl novější
Re: fortschritt e 514
neznalek píše:standais píše:letos jsem v 7-tunový pšenici jezdil 2+lehce přidáno na variátoru, místy 1+variátor na plno-tudíž můžeš vyloučit, že by kombajn nezvládal přísun hmoty už od výroby. to samý co popisuješ mi dělala taky a bylo to zlámanýma vatřásadlama, konkrétně ten první stupeň na nich úplně chyběl a místo toho aby sláma šla dál na vytřásky, tak se to cpalo za odmítákem a hodně toho šlo právě na síta. další problém byly sjeté mlatky na bubnu. jinak otáčky motoru 2100, trošku jsem ubral od minulého roku
přesně tak, vetsinou chybí první síto na vytrasadle, zeskora tam není vidět je to az za clonou, a zezdola tím okynkem se tam taky maloco vykouká... taky jsem letos vyvařoval, než se kombajn odstavil, protoře sem privezl novější
měl bych na tebe dotaz, jak jsi nahrazoval teploměr na 514? pár stránek zpátky jsi psal, že máš teploměr ze škodovky, tak by mě zajímalo, co všechno jsi musel vyměnit/upravit? čidlo jsi nechával původní, nebo jsi ho měnil taky? a nevadí teploměru že je na 12V a napětí je 24V? omlouvám se, pokud se ptám jak blbec, elektrice příliš nerozumím
Teorie je, když všechno víme, ale nic nefunguje.
Praxe je, když všechno funguje, ale nikdo neví proč.
My jsme spojili teorii s praxí: nic nefunguje a nikdo neví proč.
Praxe je, když všechno funguje, ale nikdo neví proč.
My jsme spojili teorii s praxí: nic nefunguje a nikdo neví proč.
Re: fortschritt e 514
Díky za rady,
ano lištu mám 4,2m. Regulátor při volnoběhu drží, otáčky motoru nijak nekolísají. Mřížky vytřasadel jsou v pořádku i přední. Jak přestane pršet tak vyzkouším i ubrat otáček mlátícího bubnu ( buben a koš nastavuji vždy na střední hodnotu dle tabulky a pak doladím když zrno zůstává v klasech ). Otáčky bubnu nastavuji aby se při zátěži pohybovaly ve stanoveném rozmezí. Mlatky jsem neměnil, jaká je prosím mezní hranice pro výměnu? Přemýšlel jsem o motoru Ifa 6 VD, ale muselo by být nové uchycení a také posunutí chladiče. Do později vyráběných nákladních aut IFA W 50 byl montován čtyřválcový motor 4 VD 14,5/12 SRW-2, který měl výkon 125 PS což je o 10 PS více než standartní motor E 514 - nevím jestli by toto nebylo řešení?
ano lištu mám 4,2m. Regulátor při volnoběhu drží, otáčky motoru nijak nekolísají. Mřížky vytřasadel jsou v pořádku i přední. Jak přestane pršet tak vyzkouším i ubrat otáček mlátícího bubnu ( buben a koš nastavuji vždy na střední hodnotu dle tabulky a pak doladím když zrno zůstává v klasech ). Otáčky bubnu nastavuji aby se při zátěži pohybovaly ve stanoveném rozmezí. Mlatky jsem neměnil, jaká je prosím mezní hranice pro výměnu? Přemýšlel jsem o motoru Ifa 6 VD, ale muselo by být nové uchycení a také posunutí chladiče. Do později vyráběných nákladních aut IFA W 50 byl montován čtyřválcový motor 4 VD 14,5/12 SRW-2, který měl výkon 125 PS což je o 10 PS více než standartní motor E 514 - nevím jestli by toto nebylo řešení?
Re: fortschritt e 514
martin2 píše:Díky za rady,
ano lištu mám 4,2m. Regulátor při volnoběhu drží, otáčky motoru nijak nekolísají. Mřížky vytřasadel jsou v pořádku i přední. Jak přestane pršet tak vyzkouším i ubrat otáček mlátícího bubnu ( buben a koš nastavuji vždy na střední hodnotu dle tabulky a pak doladím když zrno zůstává v klasech ). Otáčky bubnu nastavuji aby se při zátěži pohybovaly ve stanoveném rozmezí. Mlatky jsem neměnil, jaká je prosím mezní hranice pro výměnu? Přemýšlel jsem o motoru Ifa 6 VD, ale muselo by být nové uchycení a také posunutí chladiče. Do později vyráběných nákladních aut IFA W 50 byl montován čtyřválcový motor 4 VD 14,5/12 SRW-2, který měl výkon 125 PS což je o 10 PS více než standartní motor E 514 - nevím jestli by toto nebylo řešení?
výměna motoru podle mě nemá smysl, já jezdím se 4.8 lišou a s drtičem bez problému a pokud je dobře vyladěný, tak nemůže být problém. snížením otáček bubnu taky nedosáhneš požadovaného zvýšení výkonu, chyba bude někde jinde... co se týče mlatek, mezní hodnostu nevím, ale já je měnil když už byly téměř hladký, škoda že jsem je nevyfotil zkus ještě zkontrolovat napnutí toho trojitého řemenu mlátičky. pokud máš vytřásky v pořádku, tak ti nemůže jít na síta sláma téměř vůbec
Teorie je, když všechno víme, ale nic nefunguje.
Praxe je, když všechno funguje, ale nikdo neví proč.
My jsme spojili teorii s praxí: nic nefunguje a nikdo neví proč.
Praxe je, když všechno funguje, ale nikdo neví proč.
My jsme spojili teorii s praxí: nic nefunguje a nikdo neví proč.
Re: fortschritt e 514
Zdravím, letos mám nějak problém svou 514 nastartovat, motor točí jak hloupej z výfuku jde kouř do modra, sem tak škytne, ale ne a ne naskočit. poradí mi někdo kde by mohl být problém?
Re: fortschritt e 514
Pokud to nemáš zavzdušněný, tak bych si tipnul na nevracející se elementy.Jak to celý rok stálo a biosložky v naftě udělají své.
Re: fortschritt e 514
zavzdušněný to není...včera k večeru konečně chytnul dostal čuchnout do sání... jak jsou myšleny ty elementy?
Re: fortschritt e 514
Na vstřikovacím čerpadle odmontuješ boční kryt / 6 šroubků/ a uvidíš vstřikovací elementy. Nahoru je zvedne vačka a dolů vrátí pružina.Po dlouhém stání se stane že je pružina nedokáže rychle vrátit / zůstane některý viset/ a tak nejde nafta do vstřikovačů.
Re: fortschritt e 514
pár fotek z letošních žní, které jsou už dlouho minulostí
Teorie je, když všechno víme, ale nic nefunguje.
Praxe je, když všechno funguje, ale nikdo neví proč.
My jsme spojili teorii s praxí: nic nefunguje a nikdo neví proč.
Praxe je, když všechno funguje, ale nikdo neví proč.
My jsme spojili teorii s praxí: nic nefunguje a nikdo neví proč.
Re: fortschritt e 514
zdravím, dnes se mi stalo, že po odstavení kombajnu byly baterie rozpálené do ,,běla,,(zkrat nenastal) nenapadá někoho kde by mohla být zrada, respektive jak ji odstranit?
Re: fortschritt e 514
no taky mě to napadlo, ale ještě nebyla možnost to přeměřit.... kdyby to přebíjelo tak co s tím???
- Mr.Equable
- Příspěvky: 636
- Registrován: 24 bře 2011 12:18
- Bydliště: Mrtník
Re: fortschritt e 514
Už zase mi praskla palivová trubička(čerpadlo->vstřik) na 1.válec. prasklo to pod matkou,takže nejde zavařit. Neměl by náhodou někdo z vás? Nebo popřípadě, kde by se dali sehnat, nebo nechat udělat v Plzeňskym kraji? Agrowest bohužel nemá. Díky. jo a mimochodem, už máme dožínky
Práce je to těžká, namáhavá a nikdy nekončící. Všichni jsme se pro ni rozhodli dobrovolně. Alespoň já jsem se rozhodl dobře. Do "fabriky" bych se nechtěl vrátit.
Re: fortschritt e 514
Také se mi to stávalo. Dal jsem všechny nové a koupil sadu do rezervy a od té doby jsem ani jednu neměnil. http://www.soko.cz/cs/fortschritt/forts ... -sada-2772
Jinak gratulace k dožínkám!!!
Jinak gratulace k dožínkám!!!
Re: fortschritt e 514
ty trubky si pokud možno sežeň ještě ty starý s tou podložkou pod matkou. ty nový bez podložky mi taky praskaj. i když sada co mám teď namontovanou drží už tři sezóny
Teorie je, když všechno víme, ale nic nefunguje.
Praxe je, když všechno funguje, ale nikdo neví proč.
My jsme spojili teorii s praxí: nic nefunguje a nikdo neví proč.
Praxe je, když všechno funguje, ale nikdo neví proč.
My jsme spojili teorii s praxí: nic nefunguje a nikdo neví proč.
- Mr.Equable
- Příspěvky: 636
- Registrován: 24 bře 2011 12:18
- Bydliště: Mrtník
Re: fortschritt e 514
Díky, snad seženu. My je tam měli, 2. nebo 3. sezónu.
Práce je to těžká, namáhavá a nikdy nekončící. Všichni jsme se pro ni rozhodli dobrovolně. Alespoň já jsem se rozhodl dobře. Do "fabriky" bych se nechtěl vrátit.
Kdo je online
Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 3 návštevníků